Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia e-Niro – Příjemně normální elektromobil

Kia e-Niro nabízí praktický interiér a s větší baterií dojezd přes 400 kilometrů. Že bychom tu konečně měli rozumný elektromobil pro každý den?
Zpět na článek
4. 5. 2020 13:28
4. 5. 2020 16:45
4. 5. 2020 18:34
5. 5. 2020 06:19
4. 5. 2020 13:45
4. 5. 2020 14:16
4. 5. 2020 14:39
4. 5. 2020 14:56
4. 5. 2020 15:01
5. 5. 2020 20:21
4. 5. 2020 16:59
4. 5. 2020 19:10
Avatar - kari.laz
4. 5. 2020 13:28
povoz k prdu
"Zkusil jsem si projet jeden delší úsek dálnice s tempomatem nastaveným na 100 km/h a výsledkem byla průměrná spotřeba 26 kWh/100 km."

To je paráda. Zrychlí to na stovku za 7,6, pružnost skvělá, ale pak je potkáte na dálnici, jak se plouží mezi kamiony a na okresce radši jedou 70.
150KW, ale nad 120 už se tomu moc nechce. Opravdová paráda, budoucnost k zblití.

Pak nám tu všem omezí rychlost na 100km/h, jak v Holandsku, protože tu všude bude tenhle elektrický odpad překážející na silnici, vydávající se za auto.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - xxc
4. 5. 2020 16:45
Re: povoz k prdu
Ja tiež tak chodím okolo 90 pri snahe šetriť baterku, ale držím 90 kopec nekopec. A bol som dosť prekvapený, že veľa spaľovacích áut jazdí rovnako pomaly.
4. 5. 2020 17:46
Re: povoz k prdu
Tak na Slovensku se nedivím, při těch pokutách ....
Avatar - xxc
4. 5. 2020 18:34
Re: povoz k prdu
Spalovacim chodim rychlejsie, ale je fakt, ze tie pokuty su hrozne. Ale zase neboduju, neberu vodicaky, len treba mat vela penazi :-(
Avatar - CICERO
4. 5. 2020 18:52
Re: povoz k prdu
Kočner to znal... :-! :-[]
4. 5. 2020 23:54
Re: povoz k prdu
Ty ses univerzální generátor nesmyslů. Na Slovensku ziju 6 let, pomalu Teda nejezdím a pokutu jsem ani jednou neplatil. A to ani nemám isofix vepředu a obě auta mi vrzou jako čert.
Chce to jezdit s otevřenýma očima :-!
Avatar - xxc
5. 5. 2020 06:19
Re: povoz k prdu
To nie je nezmysel, pokuty celkom chodia. Ja som uz platil, ale za inych, co sa viezli v mojom aute. To nic nemeni na tom, ze pokuty za rychlost su vysoke a nezmyselne.
4. 5. 2020 13:45
Lol
Tak za podobnou cenu je např. pašík r-line Biturbo 4motion bez nesmyslného omezení rychlosti a mnohem delším dojezdem. O komfortu ani nemluvě..
Rozbalit vlákno
6
Avatar - wakantanka
4. 5. 2020 14:16
Re: Lol
Pche, kto by kupoval pašíka, keď za to môžeš mať 2 x ASX ? 🙂🙂🙂
Avatar - speedfred
4. 5. 2020 14:39
Re: Lol
Tie 3 písmená tu už dlho neboli :-)
Avatar - kari.laz
4. 5. 2020 14:56
Re: Lol
myslíš LOL, nebo ASX ? :D
Avatar - speedfred
4. 5. 2020 15:01
Re: Lol
😆😆😆 to druhé ktoré neviem ani vysloviť.
Avatar - Mikesus
5. 5. 2020 20:21
Re: Lol
To si tedy to zazracne "áesiks" nemůžeš koupit. Představ si situaci v autosalonu, chtěl bych to auto, které ani nevim jak e vyslovuje :-!
4. 5. 2020 16:59
Re: Lol
Kdepak SUV a crossovery, pro běžné ježdění jsem zatížený na pro mne praktičtější karoserie ;-)
4. 5. 2020 14:36
Pár drobností pro autora
1. Obávám se, že ať se budete tlačítek na palubní desce dotýkat jakkoli, tak pich-to zoom vám neposkytnou :-)
2. Palivové články v podlaze? Really?
3. Jak se Vám povedlo z toho auta vyždímat tak vysokou spotřebu? Běžně to při 120 km/h bere okolo 20, max 22 kWh/100 km a na okresce není problém jezdit za 13 - 15, aniž by se člověk musel nějak zvlášť krotit.
4. Můžete prosím specifikovat těch "dost háčků" spojených s elektromobilitou? Upřímně by mne to zajímalo. Děkuji.
Rozbalit vlákno
16
4. 5. 2020 15:09
Re: Pár drobností pro autora
Hacky zmizi s Enijakem... Stejne jako drive kritizovane beztlacitkove ovladani. Dnes to ma koncern, o level dementnejsi, a ejhle, ono jde vlastne o zvyk a je to parada. Vydrz, Enijak uz jezdi, bude clanku dost a dost. 🤣
4. 5. 2020 21:41
Re: Pár drobností pro autora
Jen aby je taky někdo četl... ;-\
Avatar - Blue Sun
5. 5. 2020 11:18
Re: Pár drobností pro autora
No, ty tam rozhodně chybět nebudeš...
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2020 09:21
Re: Pár drobností pro autora
Za to ty to tam vylepšíš wole.
Avatar - _Karel_
4. 5. 2020 18:30
Re: Pár drobností pro autora
1. autor ale napsal, že pich-to-zoom to neumí.Čteš moc rychle. Taky se mi to stává.
2. o článcích v podlaze píše i konkurence. Jsou jinde?
4. pokud potřebuješ specifikovat háčky spojené s elektromobilitou, někde se stala chyba. Ale dobrá -cena, dojezd, doba nabíjení, slabá infrastruktura, vysoká hmostnost, nízká maximálka. Jestli tě žádný z nich netrápí, ok, ale netvrďme, že nejsou. Některé z nich přímo háky.
4. 5. 2020 19:21
Re: Pár drobností pro autora
Děkuji za reakci, ale zkusím to jinak, snad srozumitelněji. Opravdu infotainment ne/umí "pich"? Ty články jsou skutečně "palivové"?

Jinak z toho co jsi vyjmenoval vnímám hlavně cenu, i když úspora na provozu to dost zlepšuje. Dojezd a dobu nabíjení jen pokud chci co nejrychleji ujet vyšší stovky kilometrů za den, jinak ne. Zbytek vůbec. Naopak vnímám benefity, které fosilní vůz nabídnout z principu neumí. Ale chápu, že každý má jiné priority, jen mne zajímalo, jestli se dozvím něco nového :-)
4. 5. 2020 20:38
Re: Pár drobností pro autora
Já bych zůstal u té ceny. Většina lidí už nic jiného řešit nebude. A pokud ti přijde provoz levný, tak je asi třeba danit stejně jako spalováky. Třeba 100,- na 100 km. To by mohlo být OK.
4. 5. 2020 21:30
Re: Pár drobností pro autora
Ktery benefit omluvi 2-3 vyssi cenu ?
Vezmu to pohledem obycejneho otce od peticlenne rodiny - za 750 tisic mam Ford S-max Titanium + LED svetla nebo za 2 miliony EV auto kam se vejde peticlenna rodina. Pak jeste pul milionu za FVE na barak, abych dobijel zadarmo, takze rozdil v cene 1,75 mil je v pohode, protoze ma levnejsi povoz ?
Avatar - _Karel_
4. 5. 2020 21:54
Re: Pár drobností pro autora
Sakra, buďme trochu rozumní. Co takhle místo výběhového, brutálně zlevněného MPV srovnatelnou Kugu? A náhle máme za 816t. 110kw tříválec s manuálem a nic extra výbavou, s lepší výbavou klidně 900t, pořád s manuálem.
"2-3 vyšší cenu" znamenalo "2-3x vyšší cenu"? Řekl bych, že je to proti konvenčním autům dražší o 200-300t. Nutnost fotovoltaiky, wtf? Na co? A když ano, počítáš do úspory elektřinu v baráku? A kdes přišel probůh na rozdíl v ceně 1,75mil.??? Fotovoltaika za 1,25mil.? :D
Mimochodem, i ta Kuga umí stát s podobně výkonným motorem 1,125mil.
4. 5. 2020 22:50
Re: Pár drobností pro autora
Kuga pro petticlennou rodinu ? Pojme 3 autosedacky, kocarek, cestovni postylku a 5 kufru, taska s jidlem, odrazedla ? Kuga na tohle bude potrebovat rakev a vozik, aby to uvezla, nemluve o mnohem mensim komfortu oproti rodinnemu MPV. Nechapu co je na S-Maxu s motorem 2.0 nafta vybehoveho a na cene 750 tisic brutalne levneho ? Kuga je na jizdy di race a vozeni deti do skoly, krouzky. Srovnej si rozmery Kuga - Smax a pochopis.
Srovnatelne auto pro peticlenou rodinu v elektrice je kolem 2 milionu - nakupni tasky typu Zoe fakt neberu.
takze SMax - 750.000
EV auto - 2.000.000 - to uz mame rozdil 1.250.000
FVE - 500.000 - to uz mame rozdil 1.750.000
Avatar - _Karel_
4. 5. 2020 23:03
Re: Pár drobností pro autora
Já měl zato, že debatujeme pod Nirem, tedy autem srovnatelným s Kugou. Pokud nechápeš, co je na S-Maxu brutálně zlevněného, podívej se do ceníku. Dřívější (neakční cena) od 950tis. Akční sleva 250tis. Zkus se zamyslet, jak to že je levnější, než "malá" Kuga.
Připojil ses do vlákna, kde se bavíme o Niru, tak nevím, proč do toho pleteš nějaký hypotetický EV za 2 mil.
Tohle Niro je určitě dost drahý, když pominu, že nechci EV, stejně bych za něj 1,2mil. nedal. Ale debatovat, jestli za ty peníze můžu mít Mini Coper, dodávku, výběhový S-max nebo půl baráku, to mi přijde zbytečný. To můžeme pod každým testem.
5. 5. 2020 08:19
Re: Pár drobností pro autora
Cena SMaxe v aktuálním ceníku se konečně srovnala s tím, co dostal za nabídku u dealera, takže nic překvapivého. Já na současného smaxe doma taky dostal poměrně vysokou slevu. To jako je špatně, že je na něm sleva ? Ještě jsem se nedozvěděl v čem je to výběhový model ?
Kuga je nový model a Ford vždycky nadsadí cenu a pak ji postupně snižuje, jak klesají prodeje :-)
Pro mě jako zákazníka je důležité co dostanu za své peníze a SMax, který svou velikostí, variabilitou a hlavně vnitřním prostorem předčí ostatní mě přesvědčí ho koupit.
Avatar - _Karel_
5. 5. 2020 10:47
Re: Pár drobností pro autora
Vůbec netvrdím, že by na S-maxu nebo jeho ceně bylo cokoli spatnyho. Cena je prostě aktuálně mimořádná, oproti konkurenci.
5. 5. 2020 08:56
Re: Pár drobností pro autora
Reálná cena Kugy je zcela někde jinde. Je však smutné,že ceny spalováků a EV se srovnávají zdražováním spalováků. Jinak to asi nejde.
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2020 09:23
Re: Pár drobností pro autora
Háky jsou pořád stejné a nelepší se to.
Je hezké že vnímáš jen benefity, ale háky ne. Říká se tomu zaslepenost.
12. 5. 2020 20:41
Re: Pár drobností pro autora
Vnímaš len háky, výhody nie. Ako sa hovorí tomu?
4. 5. 2020 15:36
eNiro x Kona EV
S eNirem jsem nejezdil, ale elektrická Kona má identickou techniku. Mám s ní za rok najeto 49 t. km a to včetně delších cest (třeba na autosalon ve Frankfurtu loni). Ano, na dálnici to "žere" podstatně víc, než ve městě nebo na okresce.Spotřeba 26 kWh je ale podle mě hodně zkreslená.
Průměr v létě mám 12,6 kWh, v zimě 16,2 kWh. Jezdím většinou sám, topím a klimatizuju na 22C a dálnici využívám tak z 20%. Po dálnici jedu většinou s tempomatem na 120 (nechci být úplně brzda, rychlejší jízda s tímto autem ale moc smysl nedává). Frankfurt jsme jeli ve 2 osobách a s tempomatem na 130 (prakticky 100% dálnice). Spotřeba byla za cestu tam a zpět (nepřespávali jsme v hotelu, ale večer jeli do ČR) 17,8 kWh/100km. Nabíjeli jsme 2x na Ionity a při cestě zpátky bylo auto nabito ještě před dojedením večeře.
Tohle auto je podle mě naprosto použitelné pro denní ježdění, a to nejen po městě, ale v rámci celé ČR. Pokud potřebujete jet dál, tak je tam omezení, to zcela určitě.
Stejně tak mě ještě ani jednou neomezilo nabíjení. Ani jsem si ještě nenainstaloval v garáži WallBox (je už skoro rok v krabici), protože úplně stačí nabíjení "pětikolíkem" a výkonem 3,4 kW.
Co je tedy špatně? To auto je "přemotorovaný" a hrabe na mokru i v "padesátce" (což někteří z vás mohli vyzkoušet na srazu vna letišti v MH). Jízdní vlastnosti také neshledávám jako něco extra (ale hrůza to také není). No a samozřejmě cena. To je jasný.
Napsal jsem tady jen v rychlosti zkušenosti někoho, kdo tím jezdí delší dobu a naučil se tím jezdit. Rozhodně nejsem žádný EV fanatik a nedám dopustit na atmo-osmiválec, nesmrdí mi ani nafta.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Blue Sun
4. 5. 2020 15:41
Re: eNiro x Kona EV
Tomu říkám rozumný a věcný názor... a ne ty ufňukané plácance v prvním příspěvku téhle diskuse.
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2020 09:24
Re: eNiro x Kona EV
Nejvíc fňukáš ty, wole.
4. 5. 2020 17:53
Re: eNiro x Kona EV
Trochu mi nepasuje označení "přemotorovaný" se zjištěním v testu že nad 120 kmh autu dochází dech a stovka mu trvá skoro 8 vteřin. U přemotorovaného auta bych čekal zrychlení podstatně větší a že mu dech bude docházet až v rychlostech dost nad 250 kmh

Nebude to hrabání spíše kvůli horšímu rozložení váhy v kombinaci s FWD ?
Avatar - _Karel_
4. 5. 2020 18:32
Re: eNiro x Kona EV
Bůh ví, jak to s tím docházení dechu 150kw motoru je. Nebral bych to úplně doslovně.
4. 5. 2020 18:43
Re: eNiro x Kona EV
Nesmis to brat jako sportak 😅 ... U Kony jsme merili zrychleni na letisti a stovka tam byla za rovnych 8s. Ve 2 lidech v aute, zimnich pneu a lilo jako blazen. Kona mela mizernou trakci, presto patrila k tem rychlejsim autum. Samozrejme tahne se zvysujici se rychlosti mene a mene, nicmene do 130 je to slusny zatah. Meril to Ozzy a mel racelogic. Ma ten sraz pekne rozebranej v blogu.
Premotorovana prave kvuli tomu predohrabu a kroutaku od nuly. To auto to proste nepotrebuje a je jezdim vetsinou na rezim komfort. Zabavu za volantem hledej jinde.
4. 5. 2020 19:14
Re: eNiro x Kona EV
Jasně, Já narážel spíše na fakt, že FWD elektromobil asi bude mít obecně horší trakci než FWD spalovák co má váhu asi víc vpředu. Tedy že to hrabání nebude asi kvůli přemotorování. Byť 150 kW určitě není malý výkon
Avatar - wakantanka
5. 5. 2020 16:03
Re: eNiro x Kona EV
Hrabe to preto, lebo to má veľa krútiaceho momentu pomaly od nuly, s rozložením hmotnosti to bude mať pramálo spoločné.
4. 5. 2020 20:42
Re: eNiro x Kona EV
130 tempomat je reálně kolik?
4. 5. 2020 19:53
Re: eNiro x Kona EV
Skúšal som obe, eNiro nehrabe. Ja by som si z nich vybral tretie - eSoul. Perfektné auto a úplne v pohode aj cestu naprieč celým Slovenskom dalo, hoci som tŕpol, či v Budči nabijem.
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2020 09:26
Re: eNiro x Kona EV
Říká se tomu odborně strach z nedojetí. Nebo nějak podobně.
Zlaté časy pro odtahovky v exponovaných zemích.
4. 5. 2020 20:14
Re: eNiro x Kona EV
zazrak ! konecne niekto, kto ( ma EV a ) vie o com pise :-) to sa tu casto nestava. hodnoty, ktore udavas, su velmi podobne, ci dokonca totozne s Teslou 3 ... zaujimave. bolo by zaujimave obe auta porovnat v jednom teste.
Avatar - Jerry.Gunman
4. 5. 2020 16:10
Kia ééééé-Níro
Takže tu máme auto
- velikosti Karoqa a hmotnosti dobře vybaveného Superbu
- které (dle autora článku) při tempomatové "dálniční" rychlosti 100 km žere téměř dvakrát tolik, co ve městě
- které se z běžné zásuvky nabíjí více, jak jeden celý den
- které se i s wall-boxem nabíjí téměř jednu celou pracovní směnu
- jehož nabíjení i na "rychlonabíječkách" trvá minimálně hodinu
- a za který dáte 1a čtvrt milionu korun (?!?!?!?!?!?!?!)
Tož ja, to teda bude kauf.

BTW, na který šlak se s tím autor recenze musel cpát na dálnici, když pak jel 100 km/hod???

Už vidím ty fronty koupěchtivých českých motoristů, kterak před autosalony KIA stojí, dveře tamo rozrážejí a dovnitř se hlava-nehlava a ozlomkrk derou, aby si každej mohli koupit alespoň dvě, ne-li rovnou tři ;-) ;-) ;-)

Takže na otázku, kladenu v podtitulu této recenze (Že bychom tu konečně měli rozumný elektromobil pro každý den?) lze odpovědět nesmrtelnými slovy Viktora Stěpanoviče Černomyrdina: "Mysleli jsme to TAK DOBŘE, a ono to zase dopadlo jako vždycky" ;-) ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - xxc
4. 5. 2020 16:52
Re: Kia ééééé-Níro
A aj tak dáva väčší zmysel, pokiaľ človek nejazdí denne diaľnice a stovky km. Škoda vysokej ceny.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2020 13:24
Re: Kia ééééé-Níro
a za 846 je Charger V6 s 300 HP, kterej když předěláš na LPG, který je aktuálně za 9,50, tak než projezdíš 400 tis v LPG, to se sakra projedeš :-) :-)
prostě elektro se vyplatí

https://www.sauto.cz/…charger/17668891?…
Avatar - Mikesus
5. 5. 2020 21:42
Re: Kia ééééé-Níro
A pak s ním ani nezaparkuju doma nebo v kanclu, protože lpg. No neber to.
Avatar - Barrichello
6. 5. 2020 14:33
Re: Kia ééééé-Níro
Já jo, doma mam zahradu u kanclu máme dvorek na 35 aut :-)

Takže neapušalizovat.
Avatar - Mikesus
6. 5. 2020 16:47
Re: Kia ééééé-Níro
Tak to ale nevnucuj ostatním. Ty tu pausalizujes a pořád strkáš ten plyn.
Takže ve výsledku, lpg je pro vesničany, do většího města nepoužitelný.
4. 5. 2020 16:56
nie je to drahé
Podľa mňa práve cena je super. Veď sa pozrite na testy tu na auto.cz. Bežne stoja podobne veľké autá 50 000 a viac. A toto je veľké, má to prakticky nulovú spotrebu (čiže reálna cena je nižšia), žiadny hluk, parádne zrýchlenie, výbava je super. Za 50 000 nepoznám komfortnejšie auto. Za túto cenu mám napr. SUV od BMW, ale ani zďaleka nie tak tiché (spaľovací motor), ani zďaleka nie tak vybavené, ani zďaleka nie s takým zrýchlením. Takže neviem, kde beriete, že je to drahé, práve naopak, od ceny si ešte treba odrátať "spotrebu" a hneď to zíde o pár tisíc po prejdení napr. 100 000 km. Ak bude mať BMW, Mercedes, Audi takýto komfort a tichosť a zrýchlenie za 50 000, tak si jedno kúpim, zatiaľ také nič neponúkajú.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Jerry.Gunman
4. 5. 2020 19:43
Re: nie je to drahé
No jasně, že to není drahé. Laciné je to - vždyť to píšu. Rvát se o to lidi budou, po hlavách si šlapat a kupovat to každej po dvou po třech kouscích, dokaváď je to TAK laciné :D

1 a čtvrt mega, takové drobné, to má přece po kapsách každej, ne? Alespoň mnozí zdejší diskutéři se tváří, jako by si své Cohiby zapalovali petitisícikorunami, pro šampáňo si posílali spěšného kurýra přímo do kraje Champagne - a když už si objednají teda jako španělského ptáčka, tak jim ho na stůl musejí dovézt ROVNOU ze Španěl :D
5. 5. 2020 21:40
Re: nie je to drahé
A ako bonus rakovina pľúc a zrasovaná pečeň...
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2020 09:30
Re: nie je to drahé
A na to jsi přišel jak wole, jo ty asi myslíš benzíny bez BPF a elektromobily odírající masivně pneumatiky a k tomu ještě na dálku vyvrhují emise z elektrárenských komínů ….
4. 5. 2020 21:20
Re: nie je to drahé
Až najdeš suv z D3 za 50, tak pošli odkaz
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2020 19:10
no neviem
ale podla mna toto sa uz moc neoplati .... pritom bezne hybridne niro ( ktore uz dava zmysel ) stoji defakto polovicu ....

niro sa mi paci... ale uz zrovna toto elektricke fakt nie.... toto sa uz fakt mina ucinku ;-\
Rozbalit vlákno
0
4. 5. 2020 19:23
Odpověď na autorovu otázku?
Jednoduché a jasné NE. Nemůže sloužit jako jediné auto v rodině. S privrenym okem jako číslo 2, ale to už je zase zbytečně velký.
Auto má sloužit mne, ne já autu. Si budu plánovat výlety podle zásuvek a ještě přemýšlet, jestli pojedu na dálnici 85 nebo 87, abych dojel k rodičům na návštěvu. Dekuju pěkně.
Rozbalit vlákno
10
4. 5. 2020 20:04
Re: Odpověď na autorovu otázku?
Volal mi rok 2010 a chce tvoj koment späť. Samé smiešne predsudky od niekoho, kto si elektromobil v živote nevyskúšal. Nikto ťa predsa nenúti si ho kupovať. Kto to má kde nabíjať, prečo nie? Pri každodennom používaní to úplne v pohode vydrží nabité 4 dni.
4. 5. 2020 21:12
Re: Odpověď na autorovu otázku?
Říkám, jako druhý auto možná. Ale pořád potřebuješ mít normální auto s dojezdem, co dotankujes za 3 minuty. Já mám dost starostí i bez toho, abych večer přemýšlel, jestli jsem dal auto do nabíječky. Peace.
Avatar - poterienko
5. 5. 2020 11:12
Re: Odpověď na autorovu otázku?
Auto má sloužit tobě...a proto jezdíš tankovat na předem určené místo? Tohle si píchneš do EL kdykoli a kdekoli zastavíš. Většina majitelů EV ani nejezdí na nabíjecí stanice cíleně, ale prostě nabíjí, když auto stojí.
Btw s benzíňákem si neplánuješ výlety podle benzínek? Prostě vyjedeš bez ohledu na množství paliva v nádrži a zda je po cestě pumpa? Jasně, v ČR je to easy, to stojí po 100m, ale jsou státy, kde pumpu nepotkáš třeba 200km.
5. 5. 2020 12:17
Re: Odpověď na autorovu otázku?
To jsou zase bláboly. Jak si to mohu do EL píchnout kdykoliv a kdekoliv zastavím? To mají všude nabíječky? Nebo jsi myslel, že to dám do 230V? S benziňákem/nafťákem, který mi na jednu nádrž ujede 800-1000km (Pašík, Superb) si výlety podle benzinek opravdu neplánuju. Když mám zbývající dojezd 100km, zastavím na jakékoliv benzince a do 5 minut natankuju. I kdybych se zepomněl, tak to na nulu zvládne ujet dalších 30km (dál jsem radši nezkoušel). Když jsem jezdil služebně párkrát do roka Praha-Heidelberg, také jsem nic neplánoval. Z Prahy jsem vyjel s plnou nádrží, benzinky na cestě jsem nemusel řešit, jediné, co mne zajímalo, bylo, kde se najíst, napít a dát si kafe. Přitom jsem nemusel řešit jak dlouho si to kafe musím dávat, aby se mi auto stihlo nabít a zase to nějakou chvíli jelo.. Kdybych jel tu samou cestu elektrovehiklem, jsem otrokem auta, musím počítat furt a ještě na to nemůžu šlápnout, protože bych musel stavět co 100km.. Ale samozřejmě, pokud jezdím pouze do kauflandu, do práce do prvního většího města nebo za babičkou do sousedního okresu, pak může být EV ideální a opravdu člověk plánovat nic nemusí..
Avatar - _Karel_
5. 5. 2020 13:22
Re: Odpověď na autorovu otázku?
"Auto má sloužit tobě...a proto jezdíš tankovat na předem určené místo?"
Blábol týdne, sorry.
Avatar - Mikesus
5. 5. 2020 21:47
Re: Odpověď na autorovu otázku?
No mne už se to stalo, že jsem potřeboval konkrétní benzínku, tak jsem prostě musel hledat a zajet si. Ale je to extrémní případ a mohl jsem tankovat u jine, u které nemáme smlouvu.
5. 5. 2020 15:51
Re: Odpověď na autorovu otázku?
to je taková snuška blbostí. v jednom aute dojedu bez natankování do Splitu, v druhým mám dojezd cca 800 km. takže ne, neplanuju. rádoby cool komentář na elektropunkáče nevyšel, sorry.
5. 5. 2020 16:00
Re: Odpověď na autorovu otázku?
Když jsme jeli do Chorvatska, cestu jsem planoval, ale ne podle benzinek. Planoval jsem zda pojedu přes Rakousko nebo Madarsko. Mam vicero delsich cesta za sebou a nikdy jsem podle benzinek neplanoval. Zastavky vychazi cca po 400 - 500 Km jizdy, kdy vetsinou natankuju plnou, dame kafe, protahnu se, zacvicim a za 20 - 25 minut jedeme dal. Zatim se mi nestalo, ze bych dojizdel s okousanyma nehtama a prazdnou nadrzi.
Aktualne mam auto co ma 70l nadrz, takze tankuji jednou za 10 - 14 dni.
6. 5. 2020 08:08
Re: Odpověď na autorovu otázku?
Tady vidím nepochopení situace. Přece ten co jezdí pravidelně dálky nebude kupovat stávající ele auta. Když jezdím v zimě tak si taky nekoupím kabriolet, ale neznamená to přece, že jsou kabriolety zbytečné...
12. 5. 2020 20:37
Re: Odpověď na autorovu otázku?
Neblázni, berieš im najväčšie argumenty...
4. 5. 2020 19:32
Tesla model 3 o 50 tisic drazsi
Nojo ale pridam 50 tisic https://www.tesla.com/…cz/model3/design#… a mam Tesla Model 3, dojezd pres 400km, 0-100 za 5,6s, super rychly nabijeni ... o crash testech, o 8 kamerach, moznosti autonomie atd atd ani nemluvim.

Ale vsechno ma sve pro a proti, kdyz se neco stane, Kia jde aspon opravit, ale kdo a za jak dlouho mi asi opravi Teslu, ze ano ... :-)
Rozbalit vlákno
2
4. 5. 2020 20:05
Re: Tesla model 3 o 50 tisic drazsi
No veď to. eNiro je ideálne rodinné auto, Tesla je stále skôr imidžovka.
4. 5. 2020 20:48
Re: Tesla model 3 o 50 tisic drazsi
Jen záleží na tom, kolik máš peněz a jakou máš rodinu.
4. 5. 2020 21:52
"Normální" elektromobil?!!
Žádný nekolejový elektrovehykl určený pro běžný provoz na veřejných komunikacích není "normální", protože je to zcela nekonkurenceschopný a neperspektivní způsob individuální mobility.
Normální auto má prostě benzinový nebo naftový (popř. plynový) spalovací motor (v současnoti již většinou velmi úsporný a s minimálními emisemi jedovatých látek), ujede bez doplňování energie cca 800 km (nebo i více), natankuji ho během několika málo minut na pumpách, které stojí na každém rohu. A při tom všem je v případě běžných velkosériových modelů i cenově dostupné, i jako ojetina si zachovává větší či menší část své ceny (dle svého stáří, stavu atd.). A většinou poskytuje i nějakou tu radost z jízdy a vykazuje rozumnou hmotnost. Proti elektrodebilnímu verglu skvělá nabídka! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
4. 5. 2020 22:25
Re: "Normální" elektromobil?!!
Tu nie si "normálny" asi práve ty. ;-)
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2020 10:00
Re: "Normální" elektromobil?!!
No tvoje "normalita" se s časem výrazně zhoršuje.
Kdo je víc normální? 10% elektrofanatiků nebo 90% běžných uživatelů "fosilů"?
Myslím že čísla mluví jasně, vy elektrofanatici musíte započítávat HEV a PHEV abyste se dostali na alespoň nějaká čísla, jinak jste ale 4% "menšina". :-! :-! :-!
Avatar - poterienko
5. 5. 2020 11:16
Je lidstvo hloupé?
Pořád mě fascinuje, jak nikdo nepochopil smysl EV. Jejich smyslem není fungovat 100%-0% a pak nabíjet. Ale ten, že přijedeš domů, píchneš kabel a ráno vyrážíš s "plnou". Přijedeš do práce - nabíjíš. Takže to otravné tankování špinavou pistolí je fuč. Nabíjecí stanici navštívíš jen po cestě na dovolenou. A nějak nevidím problém si po 400km (3-4hod) zastavit, dát si oběd, kávu. To přece děláš i se spalovákem, protože tě bolí ***, máš hlad a nebo se chceš protáhnout.
Rozbalit vlákno
8
5. 5. 2020 12:17
Re: Je lidstvo hloupé?
Tady na auto.cz jsou jen hodně bohatí lidé, s rodinou a barákem. Skoro nikoho jiného tady nepotkáš.
Avatar - Barrichello
5. 5. 2020 13:29
Re: Je lidstvo hloupé?
Sranda bude, až dojedeš domů, tam bude výpadek proudu a dobiješ si kulové nebo až na té nabíječce na dovolené budeš 3 v řadě, to bude megadlouhej oběd, to aby ses přežral k puknutí :-) :-) :-) :-)

A za ušetřených 400 litrů budu jezdit na LPG faakt dlouho při ceně 9,50 za LPG :-) :-) :-)
Avatar - poterienko
5. 5. 2020 14:05
Re: Je lidstvo hloupé?
Jsem otevřený fakt všemu, ale jak si natankuješ bez proudu? 😃 Nevím o tom, že by existovaly analogové pumpy...
5. 5. 2020 14:41
Re: Je lidstvo hloupé?
Za celých 25 let co řídím se mi stalo jednou, že pumpa byla zavřená, tak jsem holt jel o kousek dál k jiné pumpě a za 5 minut odjížděl s plnou nádrží.
Avatar - xxc
5. 5. 2020 15:13
Re: Je lidstvo hloupé?
Doma tiež prúd väčšinou ide.
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2020 10:03
Re: Je lidstvo hloupé?
No ony nás blackouty díky EV teprve čekají. :-! :-! :-!
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2020 10:02
Re: Je lidstvo hloupé?
Každá pumpa má wole DIESELOVÉ záložní generátory. :D :D :D
Avatar - Mikesus
5. 5. 2020 21:50
Re: Je lidstvo hloupé?
Mně tedy po 400km záda ani pr*el neboli. Nejezdím mondeem. :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku