"Až sedmimístné SUV Škoda Kodiaq RS dostalo do vínku motor 2.0 BiTDI naladěný na výkon 176 kW a 500 newtonmetrů točivého momentu. To je porce, která z něj dělá nejsilnější škodovku v aktuální nabídce".
Není nejsilnější Superb 2.0TSI 200kW? Chápu že to je vzhledem k točivému momentu sporný, ale já beru nejsilnější primárně podle výkonu... vy ne?
Před pár dny vedle mě nastartoval Kodiaq RS a byl to velkej trapas😂. 1.zvuk traktoru a potom sepl ten reprák dole🤣. Vždy se budu smát tomu že někdo kupuje podfuk.
Taky ne. Ale na druhou stranu, pokud někdo chce spíš kombíka, ale s větší přepravní kapacitou a možností 7 míst... každému dle jeho gusta. Ta cena je celkem vstřícná, 12t za čip a 6t za pružiny...
Osobně bych měl hlavně obavu z toho motoru, už původní BiTDI si soukromě řadím spíš do přihrádky "po záruce prodat"... ale třeba to jsou moje předsudky.
"Tak co, šli byste do takové úpravy?"
Nie. Pretoze normalne je, ze si clovek kupi vyssie auto, teda SUV, z nejakeho dovodu. A to isto tie dovody nezahrnaju to, ze si ho naslednu bude znizovat (beznejsie je prave este zvysovanie) a miesto normalnych gum tam davat lepive nizkoprofilovky.
V článku se píše, že rozměr úpravce je 265/35/20", ale ty sis tam nastavil rozměr 265/35/22"!, tedy o 2" větší vnitřní průměr pneumatik/průměr disků kol.
A na stránkách www.bsrczech.cz se k tomu nic upřesňujícího najít nedá.
Logicky i opticky (podle fotek) bych to viděl spíš 265/35/21" a tam by potom seděl i ten obvod, na něj je 20" je málo a 22" zase naopak moc.
Rozdíl celkových průměrů (u daných pneumatik) není centimetr, ale 26 mm, takže na obvodu si nehraješ s rozdílem 3 cm, ale 8 cm (81,6814 mm), dále viz 17:47
edit ...a viz teď i Karlův edit příspěvku ze 17:09.
Na výšce profilu/poloměru to dělá rozdíl 13 mm, což je na celkovém průměru 26 mm.
Přitom stačilo při stejné šířce zvolit 40% profil (265/40/20") a rozdíl výšky profilu byl jen 0,25 mm, přičemž je to rozměr ve kterém se Pilot Sport 4 S nabízejí také.
Mimochodem výška profilu 92,75 mm je na SUV žalostně málo, pro srovnání poslední 911 GTS měla vzadu při 20" kolech výšku profilu 91,5 mm (rozdíl jen - 1,25 mm!) a Macan při 20" kolech má výšku profilu 118 mm (rozdíl + 25,25 mm!).
Máš pravdu, nepočítal jsem to, je to míň, než jsem odhadoval.
Edit: na poprvé jsem to napsal špatně, poloměr je přes centimetr, průměr je menší o 26mm.
I tak, obvod kola vychazi na cca 226cm, a tim centimetrem v prumeru si hrajes s 3cm. Takze 1-2%, a vyrazne bliz tomu 1%? To je to nejmensi. Nakonec, staci novou gumu sjet z plneho profilu na polovic a mas tam stejny 1cm rozdilu. ;-)
Nějak jsem nepochopil o čem to vlastně celé je. Skoro jako načipovat vejtřasku, dát ji galusky z Favorita a sportovní filtr vzduchu, který vydrží milión Km. Pořád ale lepší, než kdyby tam dali baterky a tvrdili, jak je to zelené. :-!
Souhlas jak se snížením, tak s gumama. Za prvé mají kola o víc než centimetr menší celkový průměr, což rozhasí tachometr, a za druhé - na co na naftovém SUV takový salámy? Copak je to auto na okruh? Jen to zvyšuje váhu kol a zhoršuje komfort, přidanou hodnotu nevidím žádnou.
Ale hlavně bych si teda vůbec nelajzl zvýšit výkon na 300 koní, na naftový dvoulitr mi to přijde dost hardcore.