Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Start dlouhodobého testu: Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus

Je to tedy spíš takový mírně dlouhodobější test, tři měsíce ale budou určitě stačit k tomu, aby se nám nová Mazda 3 dostala pod kůži. Minimálně u mě se jí to docela daří.
Zpět na článek
8. 5. 2020 08:37
8. 5. 2020 11:49
8. 5. 2020 21:58
8. 5. 2020 22:42
10. 5. 2020 12:01
9. 5. 2020 07:58
8. 5. 2020 08:55
10. 5. 2020 12:05
8. 5. 2020 20:09
9. 5. 2020 07:51
9. 5. 2020 12:26
10. 5. 2020 12:29
9. 5. 2020 22:56
8. 5. 2020 18:45
8. 5. 2020 20:47
8. 5. 2020 21:48
9. 5. 2020 07:53
9. 5. 2020 08:02
9. 5. 2020 12:29
9. 5. 2020 13:44
9. 5. 2020 16:20
9. 5. 2020 17:51
9. 5. 2020 18:25
9. 5. 2020 19:18
8. 5. 2020 11:28
8. 5. 2020 12:00
8. 5. 2020 18:56
9. 5. 2020 00:08
9. 5. 2020 14:53
9. 5. 2020 16:28
10. 5. 2020 01:36
10. 5. 2020 11:43
10. 5. 2020 14:35
10. 5. 2020 14:55
10. 5. 2020 18:05
10. 5. 2020 15:29
10. 5. 2020 18:02
Avatar - Alf1k
8. 5. 2020 08:37
Super
Aniž bych byl cílovka tak na tohle jsem zvědavej Mazda mi byla vždycky sympatická ze všech japonců nejvíc. :yes:
Vzniká prostor ověřit kvalitu interiéru po delší době, vyvrátit/potvrdit zmínky uživatelů jak je to s kvalitou sedaček po X desítkách tisíc kilometrů a tak dále a tak dále a tak dále... Ale po 3 měsících se toho asi moc zjistit nedá..
Rozbalit vlákno
6
Avatar - CICERO
8. 5. 2020 11:49
Re: Super
Jo, Je to moc pěkný auto, kvalitní interier… ale ten motor je přetechnizovanej… uvidíme co ukáže čas :-)

Mazdy sou mi sympatické, těšíme se na R6 konkurenci BMW... To budou časy a pekelné srovnávací recenze!! bude toho plný internet toho času na 5G :D ... :-)

GO! MAZDA GO ! :-!
Avatar - Ada je zase tady
8. 5. 2020 21:49
Re: Super
Jo, 3 měsíce přežije i rendlík
Avatar - Ozzman
8. 5. 2020 21:58
Re: Super
Mám doma jednoho, co přežil 20 let a je v lepším stavu, než tvůj Outlander a má čísla na tachometru vodorovně a ruční brzdu ! ... :D
8. 5. 2020 22:42
Re: Super
Tak třeba se to koncern časem taky naučí :D
10. 5. 2020 12:01
Re: Super
Už aby to bylo. Pokud se koncern co nejdříve vrátil ke svému geniálnímu řešení ovládacích prvků a k mechanické ručce, byla by to obrovská konkurenční výhoda! :-) :-) :-) :yes:
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 07:58
Re: Super
Taky jsem hodně zvědav. Na osobní zkušenosti s tímto motorem zatím nedošlo a všude se píše o lenosti tohoto motoru. Design naopak způsobil, že toto auto pro mne cílovka není.
8. 5. 2020 08:54
Moje zkušenosti
Já mám M3 v sedanu od konce září. Najeto zatím cca 7600 km. Motor bude asi všechny "dráždit" nejvíc. Žádný trhač asfaltu to není, to je pravda, svižně ale jet dokáže. Vliv na to má i stav nabití akumulátoru M-hybrid systému. Pokud při akceleraci motor vybitou baterii zároveň dobíjí, je to poznat. Totéž platí i naopak, pokud generátor motoru pomáhá, na akceleraci je to poznat. Rozhodně nesouhlasím s tím, že i při malém kopci se musí podřazovat. To je pane redaktore totální BLBOST! Moje spotřeba se zatím drží nad šesti litry s nemalým podílem městských a krátkých tras. Běžná jízda v kombinaci dálnice, obce a okresky se dá s lehkým překračováním limitů udržet pod 5,5L/100.
Pochválit musím ergonomii, tlačítka pro ovládání klimatizace jsou k nezaplacení. To mi žádný fanda VW koncertu nevymluví! Výborný je i projekční head-up displej, kde se navigace zobrazuje také. Co mi naopak vadí, je hůř dostupné tlačítko (schované za věncem voantu) pro vypínání start-stop systému a chybějící indikace vypnutí systému. Předchozí M3 to měla.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - WinDiesel
8. 5. 2020 09:29
Re: Moje zkušenosti
Kupuji CX-5 v dieselu. Taky 180 koní a o 200 Nm vyšší krouťák.
Jede to a všechny Mazdí benzíny to strčí do kapsy.

Nicméně chápu charakter Mazdích benzínů. Jsou to atmosféry a většina lidí je právě proto kupuje. A jsou výrazně levnější (až na Sky-X), doufám že to lidi nekupují jen kvůli nižší ceně.

Ale nepopiratelným faktem je že se Sky-D také krásně vytáčí, byl jsem v šoku. :yes:
Avatar - Verny_2013
8. 5. 2020 09:35
Re: Moje zkušenosti
Jo ten diesel jede pěkně, mohu potvrdit. Nicméně mě nahlodaly problémy s diesely prvních ročníků, které se ukázaly jako konstrukční chyby a tudíž těžko řešitelné. Já bych do mazdího dieselu teda nešel.
8. 5. 2020 09:52
Re: Moje zkušenosti
Mám cx5 v dieslu najeto 70000 a žádné problém s motorem nebyl, vlastně kromě nefunkční USB nebyl problém za celou dobu žádný. A vytáčí se a jede vážně moc hezky, jinak spotřeba celková 6,9.
Avatar - Verny_2013
8. 5. 2020 10:13
Re: Moje zkušenosti
Psal jsem že tím ředěním oleje a následným zadíráním trpěly první ročníky. Třeba to už vyřešily. Ale fakt je že dieselových skyactivů jsou plné bazary a níkdo to moc nechce. benzíny jsou dražší, je jich výrazně mín.( CX5, 6 )
9. 5. 2020 15:09
Re: Moje zkušenosti
70 je pro naftu tak leda záběh. V rodině je x TDI všech generací a výkonů, najeto 300-500 tisíc. Na motorech se nedělalo vyjma pár čidel po pár stovkách nic, jen se měnil olej. O motoru můžu prohlásit "není to ***" tak po 200 tisíc - pokud tuhle porci km nedá motor bez poruchy, tak je to srajda. Ale hodně štěstí s tou Mazdou, ať jezdí a dělá radost.
Avatar - pradeda777
8. 5. 2020 10:08
Re: Moje zkušenosti
Tož stále trvají obavy z nafty v oleji....nějaké nové informace? Sám sem CX-5 diesely už v roce 2016 testoval a moc se mě líbily....
Avatar - KANKUNEN
8. 5. 2020 11:48
Re: Moje zkušenosti
Tomu komu se řeší olej naftou nepatří diesel. Jsou to jen nedokončené rekuperace. Naopak já bych neužil skyactive x, šimrání plynu mě nebaví.
Avatar - narona
8. 5. 2020 16:07
Re: Moje zkušenosti
Taky se mi ředí olej naftou rekuperacemi, protože jezdím krátký trasy poslední dobou často. Ale neměl jsem jinou možnost do Mitsubishi L200 benzín nedávaj, to bych si musel koupit UAZe ;-\
9. 5. 2020 07:32
Re: Moje zkušenosti
Pan bude evidentně troll, když tady mlži skutečnost Nafty v oleji. Žádné krátké trasy , rekuperace a další nesmysly bla bla bla ale je to chyba řidiče jak mi napsal ředitel importu Mazda CZ + SK pan Ing. Alexej Kiriakovsky.
Skutečny důvod nafty v oleji je tady:
https://www.poradte.cz/…ni-praktiky.html#1
Žádné dlouhé krátké trasy, vypalování DPF a další bla bla které si vymyslela Mazda jak oblbnout majite.
Avatar - _Karel_
9. 5. 2020 08:26
Re: Moje zkušenosti
Jedinej troll seš tady ty. Pokud hledáš advokáta, použij třeba googl a telefon. Pokud to sám nedokážeš bez výzev na internetu, možná sis ani neměl kupovat auto.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2020 09:11
Re: Moje zkušenosti
Teda, čekal jsem, že ho tady někdo natře, ale že zrovna ty....

Já ho docela chápu i když jeho způsob je už dost extrémní a otravný, sám jsem si podobnou zkušeností prošel a díky tomu, že jsem to párkrát někde napsal, hlavně na FB automobilky, respektive zastoupení ČR, tak se trochu něco pohnulo a ještě jsem dostal jako omluvu rozšíření záruky.
Avatar - _Karel_
9. 5. 2020 10:06
Re: Moje zkušenosti
Hele je naprosto v pořádku, ba je potřebný, na podobný věci upozornit, padni komu padni, ani milimetr se Mazdy nezastávám. Ale pindat tady o tom, že hledá advokáta, wtf? Plus tady jiné obviňuje, že jsou trollové.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2020 10:24
Re: Moje zkušenosti
Však říkám, že jeho rétorika je poněkud.. zvláštní :D
9. 5. 2020 10:34
Re: Moje zkušenosti
Reagoval jsem na kecy trolla #naroma, tak nechápu proč se pan rozčiluje a to hodně? Vadi vám to ? Jo? Tak to je potvrzeni toho ze to delam dobře. Nemelte tady o advokatovi. Žaloba leží u soudu. To je běh na dlouhou trať, proto to je všude a bude všude a 100x!!! Jeden prohrany spor je pro p. Kiriakovskeho brnkacka při tom množství podvedených lidi. A o to jde. Pochopil? A nepomůže vám ani to neustále plivaní a vyhrožování.

Dnes jsem obdržel další e-mail.
Tak jsem včera večer ještě napsal na Mazda klub.cz (text přikládam) a věřte nebo ne do 10 min mi přišel od nicku dottore mail že toto téma je uzavřené , pomlouvačné a že veškeré moje texty byly vymazány)))

Dobrý den, chci se zeptat. Koupil jsem si novou Mazdu 6 2,2d rok 2015. Po 20tis km se to začalo sypat. Po cca 10 až 12 tis km červená kontrolka tlak oleje, odtah do servisu výměna 6tis. Tak stále dokola celkem 9 odtahu do servisu, pokaždé mi bylo sděleno, že je to způsobem jízdy. Po mém dotazu jak mám tedy jezdit my bylo odpovězeno, že to mi říct nemohou. V 88tis odešlo celé turbo. Jelikož jsem do dneška nenavštívil jiný než autorizovaná servis Mazda a dokonce si stále držím záruku mobility tím že vše nechávám dělat pouze u mazdy. ( nechal jsem si vyjet servisní historii plateb a investoval jsem za 4 roky provozu 170 tis do oprav) Jaké bylo moje překvapení když se mi před týdnem ve 161 tis km rozsvítil nápis nutná kontrola tlaku oleje. Po návštěvě servisu mi bylo sděleno, že motor je přidřený, málo maže, je zakarbovaný, zasáhlo to turbo a sání, že nedoporučují auto nadále užívat a oprava prý cca 150 až 250tis. Řekl jsem že to asi nemyslí vážně, ale byl jsem ujištěn, že to vtip není. Že mi auto vlastně vydrželo strašně moc. Zeptal jsem se jestli je normální že auto za 800tis Kč je po 160tis na vyhození a odpovědí bylo pokrčení ramen. S tímto se nehodlám smířit. Na netu jsem zjistil, že rozhodně nejsem sám. Vše mohu doložit fakturama , výpisem z knihy a mailovou komunikací. Pokud máte někdo stejnou zkušenost kontaktujte mě prosím. Nemůžeme se nechat takto okrádat. Zvažuji žalobu. Pokud by se chtěl někdo připojit budu rád.
Avatar - _Karel_
9. 5. 2020 10:56
Re: Moje zkušenosti
Já melu o advokátovi? O advokátovi jsi tady začal mlít ty, trubko: "Uvítám pomoc advokáta, novináře." Proč tady pindáš, že hledáš pomoc advokáta, když "žaloba leží u soudu"?
Obviňuješ někoho, kdo si koupil Mazdu. že je troll, ale sám splňuješ jeho definici daleko víc. Je mi líto, žes měl takovej pech a přeju ti, abys to u soudu vyhrál, ale nemusíš se kvůli tomu chovat jako trotl a dokonce mi psát, že mi nepomůže vyhrožování?! Já ti vyhrožuju???
9. 5. 2020 11:00
Re: Moje zkušenosti
Ja píší o trollech, je pan troll? Není, tak nereaguji. Advokáta hledám, jeden mi na Ty ksindly nestačí.
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 11:59
Re: Moje zkušenosti
To už ani nevíš co píšeš?
Cituji:"Pan bude evidentně troll..."

Takže ano, píšeš a úplně bezdůvodně.
Akorát ses teď dost shodil a nikdo tě moc vážně brát nebude. Stačí použít normální přístup a dost lidí by v pohodě pokračovalo v diskuzi daného problému.
Avatar - lamal
9. 5. 2020 12:18
Re: Moje zkušenosti
Sa divim, ze si s takymi pripadmi kazite pekny den :-)
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 12:19
Re: Moje zkušenosti
Já jsem úplně v klidu a aspoň se nový troll odkopal a všichni můžeme vidět co je zač.
Avatar - lamal
9. 5. 2020 12:24
Re: Moje zkušenosti
Jasne netvrdim, ze si nastvany.

Nemoze sa vyburit na mazda fore, tak prudi tu... a o to mu ide aby to dostal zo seba von.
Navrhoval by som ho umiestnit na list a neriesit... bez komentarov.
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 11:53
Re: Moje zkušenosti
No super. A potřebuje tohle někdo vědět? Stačí napsat, co jsi napsal a není potreba to tu spamovat.
Prostě měl jsi problém s dieselem u mazdy a řeší se to soudně. Bohatě stačilo napsat treba: "pozor na diesely od Mazdy a jejich přístup k reklamaci".
Ovšem zde to naprostá většina lidí ví, co jsou diesely v Mazdě zač.
9. 5. 2020 12:11
Re: Moje zkušenosti
Pan to nepochopil. Nebo to je úmysl? Co to píše? "pozor na diesely od Mazdy a jejich přístup k reklamaci".
Nejedna se o diesely a reklamaci. To není o autech a naftě. Ja neháním Mazdu., To je o konkrétních lidech, šmejdech a trollech.
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 12:19
Re: Moje zkušenosti
Lol tak tu máme dalšího trolla, když cituješ, co třeba vzít celou větu a ne jen kousek.
"Bohatě stačilo napsat treba: "pozor na diesely od Mazdy a jejich přístup k reklamaci"."

To slovo "třeba" znamená možnost, varianta, ne že to tak má být napsáno.

Ale chápu, potrefena husa se vždy ozve. Máš tam ještě něco na vyblití? Docela ti přestávám věřit tvému příspěvku. Jo takže o smejdech a trollech, to tedy píšeš sobě, když to není o Mazdě?
Avatar - xxc
9. 5. 2020 22:52
Re: Moje zkušenosti
A co maju v Mazde robit, ked im taky chybny motor vyrobia a poslu? :-) Co s tym spravi konkretny clovek?
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 23:22
Re: Moje zkušenosti
Když jim vadný motor pošlou tak snad udělat to co se běžně dělá. Reklamovat u výrobce/dodavatele.
Mně třeba při reklamaci a řešení problému pomohl generální ředitel české toyoty velice ochotně. Jednalo se o řešení nefunkční wifi ( nikdo nevěděl kdy tam má být a kdy ne, až se zjistilo že mám chybný SW ) a zjištění důvodu občasných ran od přední nápravy ( způsobuje prednarazovy systém při aktivaci )
Avatar - xxc
10. 5. 2020 13:28
Re: Moje zkušenosti
Ale podla vsetkeho vyrobca produkoval chybne motory, v servise sa mohli aj roztrhat, vymenit motor a aj tak by mal taky isty, ktory by olej riedil naftou.

Nieco podobne som zazil v Renaulte. Ked je chybny produkt, tak servis s tym nic neurobi a vyrobca to prehlasi za vlastnost vyrobku.
Avatar - iudex
8. 5. 2020 14:00
Re: Moje zkušenosti
Kupovať Mazdu v dízli, tak to je odvaha, ospravedlniteľná jedine tým, že máš v nicku dízel a teda musíš. :D
Avatar - fOE
8. 5. 2020 16:05
Re: Moje zkušenosti
Ja ji taky zvazoval v nafte. ;-)
Avatar - iudex
8. 5. 2020 16:23
Re: Moje zkušenosti
Tak mne nezávisle dvaja predajcovia Mazdy povedali, že ten dízel si nekupujte, radšej benzín. To len keby mi nestačili vedomosti o zopár odpísaných Skyactiv-D. ;-)
A celkovo kupovať japonské auto v dízli, ktoré japonci robia tak s nechuťou, len ako ústupok európskym požiadavkám, to mi proste nesedí. Ak to nie je vyslovene veľké SUV či iné hedebo, tak do Japonca len benzín (alebo hybrid).
8. 5. 2020 16:42
Re: Moje zkušenosti
Zalezi na tom ako chces jazdit. Kolega vlani menil Mazdu6 staru za novu. Na tej starej spravil za 12 rokov nieco vyse ~300tisic km. Zospodu uz bola poriadne chytena hrdzou (bola to este prva generacia 6tky), ale za ten cas nemal ziadne problemy s turbom, dpf, ani riedenim oleja. Ibaze on jazdi asi 80% po dialniciach. Kto si kupi diesel a jazdi potom po meste, ten si tie problemy zasluzi!

A co sa tyka tych atmosfer: kto s tym jazdit nevie, mal by zobrat automat. Nedavno som mal tri dni na sluzobke novu 6tku s tym najsilnejsim benzinom (tusim 190 koni to ma ci kolko) a vobec som nemal dojem ze by to bolo dake lenive. Stacilo slapnut na plyn, aktivovat kick-dovn, a prevodovka si s tym uz vzdy dako poradila.
Avatar - iudex
9. 5. 2020 10:45
Re: Moje zkušenosti
Tak 2,5ku trochu poznám ;-) a žiadne výhrady k nej nemám, je to fajn motor, ostatne blíži sa dvom stovkám koní, tak by sa aj patrilo (v aktuálnom naladení má 194 koní a hlavne má aj vďaka objemu nejaký krútiak, konkrétne 258 Nm). Ale už atmo dvojlitre pre 6ku sú málo, resp. rozhodne nezodpovedajú ladeniu 6ky ako športovo strihnutého sedanu (kombi) a potenciál podvozka je násobne ďalej, ako potenciál toho dvojlitra.
9. 5. 2020 09:02
Re: Re: Moje zkušenosti
V uk je cx5 minulej generacie 9tym nejnespolahlivejsim autom v kategorii do 10 rokov vdaka motorom
10. 5. 2020 12:03
Re: Moje zkušenosti
Moc nechápu, proč by ti měl nějaký fanda koncernu vymlouvat, že jsou tlačítka (nebo spíš kruhové ovladače) k nezaplacení. Samozřejmě, že jsou! :-)
11. 5. 2020 00:41
Re: Moje zkušenosti
Průměr na Spritmonitoru je 6,92. A počet aut už začíná odpovídat statisticky reprezentativnímu vzorků. Takže za mne platí stále to, co jsem psal už několikrát

Snížení spotřeby zázračného Sky X odpovídá s bídou mezigeneracnimu vývoji (který není jen o motoru) a je hluboko za tím, čím nás Mazda asi po dva roky krmila. A to snížení, i pokud je za jinak nezměněných podmínek (což není) pouze přínosem motoru, tak nestojí za jeho komplikovanost (dva systémy zápalu, kompresor, mildhybrid).
8. 5. 2020 08:55
Nejede...
Kritizovat atmosféru za zrychlení v nízkých otáčkách je jako kritizovat turbo za to, že nezrychluje nad 5 tisíc otáček. Vidím to tak na 3,5 hvězdy...
Rozbalit vlákno
36
Avatar - wakantanka
8. 5. 2020 09:22
Re: Nejede...
Nemá náhodou Skyactiv x kompresor? Nemal by ten kompresor pomáhať viac? Čo čítam, tak ani vo vyšších otáčkach ten motor nejak neožíva a to určite nie je pozitívum.
Avatar - WinDiesel
8. 5. 2020 09:24
Re: Nejede...
Má a ještě elektromotor, takže je to mildhybrid. Nevím jak moc kompresor, ale ten elektromotor je tam od toho aby zabral v nízkých otáčkách.
8. 5. 2020 09:39
Re: Nejede...
Ano kompresor tam je ale aby vytvářel extrémně chudou směs, která se pak spaluje v SPCCI režimu.
Avatar - WinDiesel
8. 5. 2020 09:23
Re: Nejede...
Špatně. Na to tam mají dokonce kompresor a elektromotor, aby to jelo v nízkých otáčkách. A přesto to nejede.
Avatar - Ada je zase tady
8. 5. 2020 21:33
Re: Nejede...
stačilo by, pokud by pod kapotu namontovali normální diesel
Avatar - Verny_2013
8. 5. 2020 09:30
Re: Nejede...
ta kritika je oprávněná a to z několika důvodů:
- je to sice atmosféra ale 2,0L, takže ano asi to nepojede jako 1,4 TSi ale pružnost by tam nějaká být měla. Mazdí 88/90Kw základní skyactive má pružnost mezi 2-3 tis na atmosféru slušnou.
- rádce radí držet auto ve velmi nízkých otáčkách, redaktor dělá to co radí automobilka
- něco výkonu a krouťáku sebere AWD, nevím proč nevzali na test FWD. Tohle si koupí naprosté minimum zákazníků
Na zkušebních jízdách jsem s sky-X prožíval to samé co redaktor - to auto nejde. Ty koně tam za mě nejsou. Základní Sky 90Kw jde v běžných otáčkách pružněji a lépe. To naladění Sky-X se jim prostě nepovedlo. Ale jako všichni ostatní jsem zvědavý na konečný verdikt.
Avatar - pradeda777
8. 5. 2020 10:12
Re: Nejede...
Jel sem i atm. CX-5, ale pružnost s dieselem je úplně někde jinde....
Avatar - Beefcake
8. 5. 2020 10:17
Re: Nejede...
Co keby si to napisal presnejsie - a to, ze "Jel sem i atm. CX-5, ale pružnost s turbem je úplně někde jinde...." :)
Avatar - Ada je zase tady
8. 5. 2020 21:31
Re: Nejede...
samozřejmě, diesel je vždy lepší
10. 5. 2020 12:05
Re: Nejede...
Ádo, je fajn, že v dnešním šíleném automobilovém světě má člověk alespoň nějakou jistotu. :D :D :D
Avatar - Beefcake
8. 5. 2020 10:19
Re: Nejede...
- rádce radí držet auto ve velmi nízkých otáčkách, redaktor dělá to co radí automobilka
Co je toto za blbost a argument ?
Videl si, co napriklad radi Octavia s 1.6TDI ? Neverim, ze niekto tak jazdi. A z tohoto fora uz (snad) vobec nikto.
Avatar - Verny_2013
8. 5. 2020 11:02
Re: Nejede...
Jo máme octy 1,6 jako služebáky. rádce radí jezdit tak v 1500 ot. Ano je to podobný problém jako u Mazdy. Chtěl jsem poukázat na to že automobilka to má debilně nastavené ( stejně jako jiné ). Nicméně nějaké rozdíly tam jsou. ta turba jedou už od 1800 ot. Zatímco ten Sky-x až od 2500-3000 a ještě špatně.Takže radit přeřadit na vyšší při 1100 ot je totální faul. Zřejmě při tech otáčkách i dosáhnou té nízké spotřeby. Ale reálně se s tím motorem pod 2500 ot jezdit moc nedá. takže reálná spotřeba je o 1,5-2 litry vyšší.
Avatar - Beefcake
8. 5. 2020 12:16
Re: Nejede...
Aka realna ? Co som videl, tak vsade okolo 6.5.
Avatar - CICERO
8. 5. 2020 20:09
Re: Nejede...
slepejš maďarský = zaslepený láskou k CVT nevidí realitu! benzinove silenstvi a manualni převodovky = to je symbiosa, né jak ten tvůj řetěz co zněj hučí motor...
Avatar - speedfred
8. 5. 2020 12:23
Re: Nejede...
Tak sa stav, ja ťa zveziem s turbom ktoré ťahá do 7000 rpm :*)
8. 5. 2020 12:43
Re: Nejede...
u mňa sa síce zastaviť nemôže aj keby chcel, ale potvrdzujem, že sú turbobenzíny, ktoré ťahajú až k 6500-7000 :-!
8. 5. 2020 22:38
Re: Nejede...
ta dáva bežne 15 tacov a viac :-[]
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 07:51
Re: Nejede...
to víš, když to neduní a nevibruje, tak je to špatně.
Avatar - lamal
9. 5. 2020 12:26
Re: Nejede...
a nesmrdí, nejdu z nej rakovinotvorne castice... na co je taky vyrobok
10. 5. 2020 12:29
Re: Nejede...
Jaksi si zaspal vývoj - nejnovější generace dieselů s filtrem pevných částit a vstřikováním močoviny už taky nesmrdí a výfuk má čistý, nikoliv zaneřáděný od sazí. :-)
Avatar - xxc
9. 5. 2020 22:56
Re: Nejede...
vzduchova ma cez 250 000 otacok za minutu
Avatar - Ozzman
8. 5. 2020 18:45
Re: Nejede...
Ducato? Nebo co to máš? :D
Avatar - woody-alien
8. 5. 2020 20:22
Re: Nejede...
Už jenom půlku Ducata. Bohužel mu ten motor roztrhnul auto vejpůl. :-!
Avatar - Ozzman
8. 5. 2020 20:47
Re: Nejede...
:D Já kdysi jezdil ducatem, co bylo svařený ze dvou :D Pod kapotou JTD a jelo :D Mimochodem, nepříjde ti fotka? Jak tam byli zašití v zatáčce co? :D
Avatar - woody-alien
8. 5. 2020 21:35
Re: Nejede...
Ty jsem viděl včas....ale cestou domů jsem se nechal trochu unést plachetnicema na Labi a v protisměru na odpočívadle u Prackovic právě někoho měli. Akorát jsem předjížděl, tak se jeden z nich na mě tak ZLE podíval. :D

Nj, ani oni nemůžou dělat dvě věci najednou. ;-)
Avatar - Ozzman
8. 5. 2020 21:48
Re: Nejede...
:D Tak hlavně, že to dobře dopadlo :D V obou případech :D Já si jich všiml až na poslední chvíli... kdy mi zrovna začal motor jít do otáček :D :D
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 07:53
Re: Nejede...
takže vy jste piráti jo? my měli krásnou vyhlídkovou jízdu přírodou, přes Břve, samej cyklista v obou směrech, někteří i v dokonalých 4stupech vedle sebe.
Avatar - Ozzman
9. 5. 2020 08:02
Re: Nejede...
:D Tak, já ti někdy ukážu, kde ta PČR chytala,v tak prudké zatáčce by si nepřekročil rychlost ani v hybridním Aurisu s baterkama, co má přilnavost jako monopost F1 :D
Avatar - lamal
9. 5. 2020 12:29
Re: Nejede...
no tych cyklo tam bolo to som nezazil este... aspon, ze su tam znacky pozor cyklisti, to vitam... spotreba mi klesla z 9,5 na 9,4 :D
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 13:44
Re: Nejede...
Já to za tu chvilku stáhnul na 5.2 celodenní průměr.
Avatar - lamal
9. 5. 2020 16:20
Re: Nejede...
Tych 9,4 je po 500km s trochu ostrejsim stylom ako sme jazdili my (viac max akceleracii z obci a podobne)... s tym dokazem zit, hybridna spotreba nebude :-)

Keby to zajazdim na spotrebu som niekde na 7,5 zalezi od mnozstva mesta a studenych startov 7-8,5l.... dialky 80-110kmh vie aj za 6,8 ... samo mimo mesto + dialnica a striktne bez blbnutia, ale dá sa ak treba
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 17:51
Re: Nejede...
Myslím, že při dálniční rychlosti bych se k té tvé hodně přiblížil :D
Tak od toho tvého auta se neočekává nějak nízká spotřeba a přesto si myslím, že do 10 je to úplně ok.
Avatar - lamal
9. 5. 2020 18:25
Re: Nejede...
spotreba je dobra, to mesto je horsie, ale v globale je to este celkom rozumne jazdiace auto, ktore v pripade potreby usetri na dlhsie trasy, to je podstatne pre mna... aj taketo vyletovky so zabavou do 10l je fajn

aky benal tankujes do hybridov ?
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 19:18
Re: Nejede...
Klasiku N95. Velice zřídka tam dám 100, když není cenový rozdíl moc velký.
Avatar - speedfred
9. 5. 2020 07:51
Re: Nejede...
načipované Ďubľo 🥴
Avatar - Ham.
8. 5. 2020 09:06
Co se týče vnějšího designu
tak mi přijde daleko hezčí sedan, u HB jsou zadní kola strašlivě utopená ve velké hmotě karoserie
https://www.auto.cz/…2-kw-awd-gt-plus?…
a to je tato fotka ještě hodně milosrdná, na živo a ve světlejších barvách nebo na menších kolech než jsou tyto 18" to na mě působí jako dětská kresba, kde děcko netrefilo velikost kol a udělalo je moc malá.
Rozbalit vlákno
6
8. 5. 2020 10:18
Re: Co se týče vnějšího designu
Souhlas, HB je strašně těžkej na zadek, toho plechu je tam strašně moc, navíc tahle kombinace je hodně divoká, černý auto, černý kola, červenej interiér na mě hodně výstřední, naopak sedan je jedno z nehezčích aut dneška, zezadu v něm tak nějak pořád vidím Alfu 159.
Avatar - pradeda777
8. 5. 2020 10:19
Re: Co se týče vnějšího designu
Přesně.....příliš mnoho plechu v zadní boční části....(1/4 panel)... ;-\
Avatar - twistedTSD
8. 5. 2020 13:26
Re: Co se týče vnějšího designu
Mně se hatch líbí, taková japonská Alfa.
10. 5. 2020 12:32
Re: Co se týče vnějšího designu
Tak to ani omylem, Alfa by kastli z takto hnusně nevyváženým zadkem ke zbytku auta v životě nepustila do výroby!!! :-)
Avatar - iudex
8. 5. 2020 15:26
Re: Co se týče vnějšího designu
Máš v zásade pravdu, ten zadok je prerastený, ale naživo mi to neprišlo až také zlé, aby som to považoval za prekážku kúpy. Len to proste k tomu extrémne vydarenému a štíhlemu predku akosi nepasuje, sedan je elegantnejší a vyváženejši.
Avatar - Emel
10. 5. 2020 21:38
Re: Co se týče vnějšího designu
Jo. Akorát je to sedan. Škoda, že to nedělají jako lift...

Ono teda mně se sedan líbil víc i v minulé a předminulé generaci, jen v té minulé to nebylo o tolik, tam to bylo skoro fifty fifty.
Avatar - Beefcake
8. 5. 2020 10:15
A je to tu zase
3 mesiace su dost casu na to, aby sa dalo auto zobrat na brzdu. Potom sa tie novinarske subjektivne reci bud potrvdia, alebo vyvratia. Alebo aspon zatial ukazat vykonovu krivku motora, ktoru uz isto niekto niekde meral.
Ako sa ukazuje,dnes uz nastaci ani manual v aute ? Lebo je to atmosfera a treba radit ?!?

Alebo inak - pokial auto do 3000 (a vlastne ani potom "nejede"), kde sa berie tych 8.5s/100km/h ???
Zase raz naivne od novinara ocakavam trochu iny pristup a usudok.
Do 3000 nejde, takze aby to dalo vo vysledku na atmosferu velmi slusnych 8.5s, nad 3000 to musi byt pekelne rychle - alebo ze by to bolo cele inak ?

" Jakékoliv maličké stoupání si nutně žádá podřazování, jen trošičku ráznější odpich potřebuje minimálně tři tisíce otáček, i poté je však akcelerace nejlépe pozvolná."
- A co sprevodovanie ?

"Za spíše vyšší průměr může taky převažující dálniční provoz, meziměstské brouzdání sníží spotřebu k šesti litrům, o moc níž jsem se však zatím nedostal."
Co je na tom ? Je to naviac AWD. Na 2L atmosfere je 6L dobra potreba (SkyActiv nikdy nemal mat 50% spotreby bezneho benzinu). A 6.7l vratane dialnice je problem ???

Z tohoto celeho mi vychadza, ze MM nevie optimalne jazdit s manualom a netusi, co od toho auta cakat.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - _Karel_
8. 5. 2020 10:35
Re: A je to tu zase
Tobě z toho po přečtení něco vychází, ale MM s tím jezdí, a to, co píše on, tvrdí od samého začátku sky X většina těch, co s tím jeli. Takže udělej to, co doporučuješ jiným u Subaru - svez se a pak mudruj.
Avatar - Beefcake
8. 5. 2020 10:40
Re: A je to tu zase
Ked to niecim objektivnym podlozi na zaver testu, potom mozeme argumentovat.
Ja som dal aspon nejake cisla, na viac teraz nemam cas.
A videl som predtym aj ine testy a merania u inych. Uplne inak podane.
Jednoducho novinar dokaze subjektivne zabit (a vyzdvihnut) lubovolne auto.

Co sem motas Subaru neviem, nepamatam si, ze by som niekomu nieco odporucal. Aj ekd by to asi prospelo.
Ale ano, spomenul som si aj na Subaru, ked som tu cital ten udiv, ako je to v Mazde ergonomicke v kabine atd - niektori to maju ako samozrejmost a pride im divne, ze to niekto vobec spomina.
Avatar - _Karel_
8. 5. 2020 11:08
Re: A je to tu zase
Přijde ti, že tenhle test chtěl auto zabít? Mě určitě ne.
Subaru pletu proto, že u něj zastánci na kritiku motorů nebo CVT často píšou "nejdřív se sám svez". Pokud jsi to ty nikdy nepsal, tak sorry.
Ergonomie v interiéru bohužel přestává být samozřejmostí, zejména u evropských aut. Je dobře, že to MM pravidelně zmiňuje. A je vidět, že ne vždy platí "je to špatně dokud s tím nepřijde koncern"
Avatar - Beefcake
8. 5. 2020 12:21
Re: A je to tu zase
Nie, nechcel. Len som upozornil na to, ze ako sa da nieco ovplyvnit vyberom inych slov. Nevravim, ze vzdy umyselne.
Pozri si test : https://www.autosalon.tv/reportaze/autosalon-8/test-mazdy-3-hatchback-skyactiv-x-180-awd-plus . Jazdili TO ISTE AUTO (rovnake EC). A vypocuj si, ako sa na temu motora, spotreby, zivosti vyjadril tam. TO ISTE AUTO. On to na rozdiel od MM pochopil.
Potom pochopis aj ty, co mi vadi.
A k tym Subaru - tie auta stale maju tolko "vodicskych" plusov, ze po serioznom pojazdeni by ich napriek CVT vela ludi hodnotilo inak. O tom som presvedceny. Takze ano, nech si idu ludia zajazdit, ale s cistou hlavou :)
Avatar - _Karel_
8. 5. 2020 13:15
Re: A je to tu zase
Já jsem se tu onehdá taky oháněl Autosalonem, tak bych měl šoupat nohama, ale...to snad ani není test. "Expert František" jen předříká, co vyčetl z papírů - že to má maximální výkon v 6t.ot.
Spotřeba dálnice 6,7l a město 7,5l taky není žádný zázrak. Mě tedy tento Machalův test přijde nadšenější, byť i (oprávněně) kritizuje a dozvěděl jsem se z něj určitě víc. :-)