Novinky
Velmi pekne auto, konecne u SUBARU vytvorili krasnou karoserii, prida-li se k tomu prijemny interier, FORESTER se jevi jako nejlepsi volba ve sve tride. SUBARU je jeden z nejspolehlivejsich automobilu na trhu. Nutno dodat, ze spolecne s novou Imprezou, ktera je jednoznacne hezci a lepsi nez predchozi generace, se novy Forester stava tim nejlepsim na nasem trhu.
To myslíš jako ironii? Jestli ne, tak s tou Imprezou se nedá souhlasit. Subaru nikdy nebyl nějakej designovej skvost ( jejich designéři jsou asi o vodě a chlebu nebo já už nevim ), ale aspoň se na ně dalo dívat. Nová Impreze je ale přímo odporná, jen WRX STi vypadá k světu.
a co kupr.: SVX, Tribeca, LEGACY, ted novy Forester. No a nova Impreza je proste nadherna. Nechapu, jak se ti muze libit predchozi generace, muzes se prosim te vyjadrit a napsat co se ti na ni libi? To rozum nebere, nova Impreza je delo, to ta stara byla nepovedena od zacatku. Hned po uvedeni si u Subaru uvedomili prehmat a snazili se o kosmeticke upravy (zmena ovalnych svetlometu), ktere jeste vice prohloubili osklivost. No a uplne si protirecis, kdyz rikas, ze nova Impreza je primo odporna, jen WRX STi vypada k svetu. Impreza uz v zakladni vybave vypada nadherne, s motorem 1,5 ma odpovidajici kola, no a vrcholna verze ma lehky opticky kit a odpovidajici kola. Me spise pripada, ze jakmile se objevili fotky nove Imprezy, vsichni zacali kricet jaka je to hruza, jelikoz mentalne ustrnuli nekde v puli 90-tych let. No a ty, jak jsi tak slysel ten rev kolem, tak jsis taky zarval....
Doporučuju ti studenou sprchu, než zase začneš nadávat...
V první řadě: SVX - proč sem pleteš auto z let 1991 - 1997? V druhé řadě Tribeca - všeobecně odsouzená, špatně se prodává, musel přijít rychlý facelift a ani ten není kdovíco. Legacy je OK, nový Forestr dejme tomu taky, rozhodně nikoho neurazí, ale do designové historie taky nepůjde.
Zařvi si co chceš, ale mně se nová Impreza nelíbí ani trochu. Zadní partie jak ze staré Nubiry ( u sedanu ), podivá boční linie a nudný předek. Že vypadá WRX STi slušně není žádné protiřečení, dej si jejich fotky vedle sebe a uvidíš, že to je úplně něco jiného.
Snad ani nemusim začínat o interiéru nové Imprezy - tvrdé plasty, nuda a šeď. Aspoň že zpracování a funkčnost jsou na dobré úrovni, jenže to dnes nestačí, ne u auta začínajícího na půl milionu, resp. 600 tis za základní verzi se slušnym motorem, 79 kw nepovažuji za odpovídající hodnotu pro čtyřkolku, nedejbože to auto obsadit ve 4 a přidat bagáž.
V první řadě: SVX - proč sem pleteš auto z let 1991 - 1997? V druhé řadě Tribeca - všeobecně odsouzená, špatně se prodává, musel přijít rychlý facelift a ani ten není kdovíco. Legacy je OK, nový Forestr dejme tomu taky, rozhodně nikoho neurazí, ale do designové historie taky nepůjde.
Zařvi si co chceš, ale mně se nová Impreza nelíbí ani trochu. Zadní partie jak ze staré Nubiry ( u sedanu ), podivá boční linie a nudný předek. Že vypadá WRX STi slušně není žádné protiřečení, dej si jejich fotky vedle sebe a uvidíš, že to je úplně něco jiného.
Snad ani nemusim začínat o interiéru nové Imprezy - tvrdé plasty, nuda a šeď. Aspoň že zpracování a funkčnost jsou na dobré úrovni, jenže to dnes nestačí, ne u auta začínajícího na půl milionu, resp. 600 tis za základní verzi se slušnym motorem, 79 kw nepovažuji za odpovídající hodnotu pro čtyřkolku, nedejbože to auto obsadit ve 4 a přidat bagáž.
SVX jsem uvedl jako priklad kvalitniho designu, nebot jsi napsal, cituji; "Subaru nikdy nebyl nějakej designovej skvost." Jeste bych tam zaradil predchudce SVX, XT. Proc je Tribeca vseobecne odsouzena? Na ceskem trhu bude stezi jakykoliv automobil s cenovkou pres 1milion Kc prodejni trhak, bez ohledu jestli vypada pekne, ci nikoliv. Rekl bych, ze na americkem trhu vesla Tribeca kladne do podvedomi motoristicke verejnosti, obzvlaste je-li toto pro Subaru prvni nakouknuti do tohoto segmentu. Slusi se dodat, ze v Tribece pracuje dosud objemove nejvetsi motor, jaky kdy Subaru vyrobilo. A zaverem; proc maji byt plasty na pristrojove desce mekke? Je to proto, kdyz jedu v aute a mackam to prsty a je to mekke, tak je to lepsi, nez kdyz je to tvrde? Pamatuji se, ze jsem kdysi jel v Ziguli, ci necem podobnem, nejsem si jist, ale vzpominam si, ze pristrojovka byla velmi mekka a jelikoz uz toho mela dost za sebou videl jsem dokonce jakousi penovku, ci molitan na kterem byla nanesena svrchni plastova vrstva. Od te doby mam rad pevne a tvrde plasty, palubky se nikdy nedotykam, ani ji nemackam. A ta 1.5 Impreza mi neda spat, pul milionu, tady neni konkurence. Jdu si dat studenou sprchu.
S SVX to přeháníš. To už je dost staré a taky to není kdovíjaký skvost. Nevim jak to myslíš s tou Tribecou - prostě se neprodává, to jsou fakta. Přišel rychlej facelift měnící podivná na supernudé, takže žádná výhra.
A s tím Žigulem už je to vážně k smíchu. Možná si neseděl v lepším autě, takže nevíš, co se rozumí pod pojmem měkké plasty ( nebo měkčené ). Věř ale, že je to na pohled i dotek úplně jinej pocit, než to co cpe do aut Subaru. Já jim neberu jejich technickou vyspělost, ale dneska doba pokročila a auta s tak odfláknutým výběrem vnitřních materiálů dneska už opravdu neletí, design je taky minimálně o deset let vepředu.
A s tím Žigulem už je to vážně k smíchu. Možná si neseděl v lepším autě, takže nevíš, co se rozumí pod pojmem měkké plasty ( nebo měkčené ). Věř ale, že je to na pohled i dotek úplně jinej pocit, než to co cpe do aut Subaru. Já jim neberu jejich technickou vyspělost, ale dneska doba pokročila a auta s tak odfláknutým výběrem vnitřních materiálů dneska už opravdu neletí, design je taky minimálně o deset let vepředu.
K čemu 3. velkovní zrcátko???
Aby se omezil mrtvý úhel??
To bude asi častým terčem zlodějů takový pěkný kulatý >😁
Aby se omezil mrtvý úhel??
To bude asi častým terčem zlodějů takový pěkný kulatý >😁
teda to jsem to vymňouk. Vloudilo se omylem jedno slovo navíc a hned to má úplně jinej smysl. Takže znova😒br />
JE VIDĚT ŽE V JAPONSKU JE PAJERO STÁLE JEŠTĚ IKONOU A VZOREM.
;-\
JE VIDĚT ŽE V JAPONSKU JE PAJERO STÁLE JEŠTĚ IKONOU A VZOREM.
;-\
krasne...nie ze by starsi forester nebol pekny ale tento je este krajsi :yes: :yes: bravo subaru :yes: :yes:
Musím říct, že se mi líbí. Docela jsem se toho bál, první preview vypadaly tak nějak divně, ale výsledek...se myslím povedl. Ano, GTI, není to design, který by něco nového přinášel (myšleno - nové myšlenky), představuje ale pěkně střižený kabátek. Visuálně se Subaru začínají sjednocovat (ačkoliv Foresterovi nový look sluší zdaleka nejlépe, uvidíme, jak si poradí s Legacy...tam to bude asi problém). Interiér se drží na úrovni Tribecy a kdo v ní seděl, dá mi za pravdu, že je to příjemný a kvalitní interiér. Boční profil není to pravé ořechové, ale na světě je jen několik SUV, které bych tak označil...a hlavně to není žádná hrůza. Zezadu je to myslím dobré...po extravaganci imprezy je zadeček takový "fit" (něco jako zadeček dvacítky v uplých legínách po hodině fitness) >😒] . Předek je to nejlepší, co Subaru za poslední...kolik...3 roky ukázalo. A myslím, že se nemýlím, když vyřknu domněnku, že lidem se forester bude líbit...a možná že i zdejším ostříleným diskutérům by s emohl vpít pod kůži. Motory...příjde diesel, jeho prodeje bych viděl někde okolo 50% celkového počtu, dalších 40% dvoulitr a 10% turbíčko...čili verze "turbotrautunberg" 😄 😉 . Těším se na to. Vezmu si strejdovo myslivecký klobouček a poškádlím RSka v dlouhém táhlém...no...poškádlím...dehonestuju >😁 . Ale zpět na zem...turbo není to, proč to budou lidé kupovat. Vypadá to dobře, bude to mít diesel, je to subaru (image značky není špatná), jízdní vlastnosti na špici SUV a konečně pěkný interiér. Vpravdě dobře vypálené saké! PS: pálí se saké? >😁 😉
V interieru se mi nelibi to "drevo"...a uz vubec ne v kombinaci s modrou LED. Predchozi generace byla krasnejsi. Btw sake kvasi, ne? 😉
...no jo, do dřevo, to je ale problém konkrétního kusu a preferencí. Já bych ho tam taky nedával, určitě bude možné si ho neobjednat. Modrá LED mi nevadí...pokud to je decentní a tady to decentní je. Odmysli si to dřevo...to je klíčové >😁 😉
„Tak nám zabili Ferdinanda,“ řekla posluhovačka panu Švejkovi ….
a ja hovorim „Tak nám zabili Forester,“ řekl fanousek Subaru … ... uz je to len tuctove nafuknute SUV... 😢
Forester stratil po dizajnovej stranke vsetko, co ho robilo Foresterom... aspon keby zachovali opticky pomer vyska/sirka ... dufam, ze aspon jazdne vykony budu stat za to...
... a este ked tam zacnu pchat koli totalne zblbnutym europanom tazky chrochtajuci diesel... len dufam, ze bude skor podobny charakteru dieslu Hondy a nie produkcii VW group...
a ja hovorim „Tak nám zabili Forester,“ řekl fanousek Subaru … ... uz je to len tuctove nafuknute SUV... 😢
Forester stratil po dizajnovej stranke vsetko, co ho robilo Foresterom... aspon keby zachovali opticky pomer vyska/sirka ... dufam, ze aspon jazdne vykony budu stat za to...
... a este ked tam zacnu pchat koli totalne zblbnutym europanom tazky chrochtajuci diesel... len dufam, ze bude skor podobny charakteru dieslu Hondy a nie produkcii VW group...
Subaru na to jednoznačně nemá.. nemá na to, být nejlepší! Už dva roky nevyhrálo soutěž mistrovství světa a pravidelně dostává na * i od Frantíků. Tápe a neví kudy kam, ostatně jako celý japonský motorsport, a je jediné co si dobře uvědomuje, že je jednoduší zaměstnat evropské inženýry a techniky, než se je snažit porazit. Proto nedávno dostal David Richards a jeho firma Prodrive nabídku s jasným cílem, konečně vyhrát mistrovství světa a dostat Subaru opět na výsluní.. a věřte, že to nebude "jen takovým nějakým přečipováním" jak tady jeden e😜ert píše!
...ehm...a kdy jako Prodrive začal se Subaru spolupracovat? Minulý rok? Letos? ...než něco kvákneš tak si, laskavě, trošku zagoogli 😉
Srovnávat kvalitu a úspěšnost normálních lidských modelů značky s jejími WRC speciály je dokonalý blábol, hodný pouze mistrů >😁 . To je jako srovnávat žebřiňák s mezinárodní vesmírnou stanicí ISS. Podle tvého uvažování by se tedy dalo vyvodit, že Citroen dělá nejlepší auta na trhu, jelikož vyhrává WRC? Ta auta mají jen shodný znak na kapotě, tvar karoserie a množství náprav a kol! Jestli nevěříš tomu přečipování, tak přečti tohle: [odkaz] (omlouvám se serveru za odkaz na konkurenční server). A hlavně Subaru nemá potřebu být nejlepší, tu mají jen ti, co se cítí být slabými, zaostalými a nevěří si. Skutečně jsi :no:
Aha! Tak Subaru nemá potřebu být nejlepší.. tak to mi úplně stačí! Dej si jointa a běž spát..
Je rozdíl v tom chtít BÝT NEJLEPŠÍ, a chtít být PEVNÝ V KRAMFLECÍCH, JÍT SI HRDĚ S VZPŘÍMENOU HLAVOU VLASTNÍ CESTOU A ZBRKLE NEPŘEJÍMAT TY NEJŽHAVĚJŠÍ NOVINKY TRHU. I hodně lidí nechce být nejlepší, ale chtějí být sví, držet se svých tradic, míc svojí hrdost, čest a šarm. Stejně tak Subaru UMÍ OŽELET NEBYTÍ NA PRVNÍCH PŘÍČKÁCH SVĚTOVÝCH PRODEJŮ, ODMĚNOU ZA TO JSOU SPOKOJENÍ ZÁKAZNÍCI, KTEŘÁ UŽ NEZBĚHNOU, jelikož Subaru si je podmaní svojí osobitostí a přístupem, ne nejnovějším multimediálním rozhraním palubního počítače a znakem na kapotě. Ta flegmatičnost a neprůbojnost sice nevydělává úplně nejlépe, na druhou stranu znamená stav "mít své jisté" a stále postupně sílit. Ti co odněkud utečou, třeba zabrousí k Subaru a když je tam přesvědčí, tak zůstanou. = není to moc progresivní způsob zvyšování prodejů, ale je dost perspektivní pro dobrou budoucnost.
docela jsem se obával, ale vypadá naprosto super, buďme upřímní a přiznejme si, že současný Forester a Impreza (už bývalá) byly za zenitem, designem, rozvorem atd... Nová Impreza je pěkná a nový Forester je jedno z nejhezčích SUV (podívejte se na starší článek o VW Tiguan - pro zasmání), teď už mě zajímá jediné - cena verze 2.0XS.
Teda to jsou kecy o "skalních" a traktorových motorech....to jsou kecy pánové. A divím se, že zrovna vy, skalní tyto kecy máte. Jo, Tribecu do.kur.vili (novou)...souhlas. Myslím, že Forestera měli nechat - protože tímto není nahrazen, ale ukončen. For. je nenahraditelný. Myslím, že zrovna diesel by prodeje u Sub. úplně změnil. Co se mě týká, budu jezdit s naftou, i kdyby byla dražší než benál. Ropa je ropa.
Vazeni, hledate idealni vuz pro rodinu? Nahore ho mate na obrazku. Vyborne kombinuje bezpecnost, jizdni vlastnosti s dostatecnym prostorem, image a kvalitou.
SUBARU se zase jednou trefilo do cerneho. Verim, ze jich na silnicich uvidime vic a vic. Po nastupu noveho SUBARU dieselu nebude mit nikdo duvod poridit si (i kdyz povedeny) pseudo crossover SUV typu Skoda Octavia Scout.
FORESTER JE KAMARAD DO KAZDEHO POCASI.
SUBARU se zase jednou trefilo do cerneho. Verim, ze jich na silnicich uvidime vic a vic. Po nastupu noveho SUBARU dieselu nebude mit nikdo duvod poridit si (i kdyz povedeny) pseudo crossover SUV typu Skoda Octavia Scout.
FORESTER JE KAMARAD DO KAZDEHO POCASI.
Jestli to má být rodinné auto, tak by mne zajímalo😒br />
- jestli má zavazadelník aspoň 450l
- jestli má rovnou ložnou plochu po sklopení zadních sedadel
- jestli je na zadních sedadlech místa aspoň jako v Octavii II
taky by mne zajímalo😒br /> - ovládání audia na volantu
- možnost kvalitní navigace (s ČR mapou)
- jestli má rovnou ložnou plochu po sklopení zadních sedadel
- jestli je na zadních sedadlech místa aspoň jako v Octavii II
taky by mne zajímalo😒br /> - ovládání audia na volantu
- možnost kvalitní navigace (s ČR mapou)
Co z toho ako nesplna teraz????
To hodnocení auta podle litrů objemu kufru je nejsměšnejší hodnotící pohled českého kupujícího. To proto, že 400 litrů u jedné značky není jako 400 litrů u jiné. Někde je ten kufřík členitý, úzký, nepraktický, a jinde je úplně rovný, dokonale široký a s výbornou využitelností. Zadruhé, pokud čteš AutoTip, tak jsi možná zaregistroval jejich přeměřování objemů kufrů, kde zjistili, že někde výrobcem udávané hodnoty lautr vůbec nesedí = všude jsou nadhodnocené, někde o 10 l jinde o 200 l..... Tímto nechci obhajovat velikost kufru zu současného Forestru, ten je totiž zoufale nízký, úzký a malý.... Když chce někdo velký kufr u auta, tak ať si koupí MPV nebo dodávku a ne kombíček vzniklý z nižší střední nafouknutím kufru......
K tvým otázkám: Mám ten pocit, že "křivou" ložnou plochu snad žádné Subaru nikdy nemělo, a mít taky nebude. Těch 450n litrů mít zřejmě nebude, jelikož má vzadu pod kufrem diferenciál a hlavně je pravděpodobné, že bude mít plnohodnotnou rezervu. O místo vzadu bych se nebál, stejně tak o ovládání audia na volantu, to dnes není jen v autech pod 300000, navigace bude, ale dobrý řidič umí jezdit bez ní, buď podle citu, zkušeností nebo mapy >😁 (s to poslední informací trochu komicky přeháním >😁 )
K tvým otázkám: Mám ten pocit, že "křivou" ložnou plochu snad žádné Subaru nikdy nemělo, a mít taky nebude. Těch 450n litrů mít zřejmě nebude, jelikož má vzadu pod kufrem diferenciál a hlavně je pravděpodobné, že bude mít plnohodnotnou rezervu. O místo vzadu bych se nebál, stejně tak o ovládání audia na volantu, to dnes není jen v autech pod 300000, navigace bude, ale dobrý řidič umí jezdit bez ní, buď podle citu, zkušeností nebo mapy >😁 (s to poslední informací trochu komicky přeháním >😁 )
A já si myslím, že kufr může mít i více než 450l, protože nový Forester bude na délku o 75mm větší, na šířku o 55mm a na výšku dokonce o 95mm.
K těm sporům o výhodnosti dieselu bych chtěl připomenout některým ignorantům, že tato motorizace je u většiny automobilek o cca 50-80tis.kč dražší, tím pádem je i pojistka dražší. Nakonec je třeba si připomenout, že zplodiny z dieselů vyvolávají rakovinu!
K těm sporům o výhodnosti dieselu bych chtěl připomenout některým ignorantům, že tato motorizace je u většiny automobilek o cca 50-80tis.kč dražší, tím pádem je i pojistka dražší. Nakonec je třeba si připomenout, že zplodiny z dieselů vyvolávají rakovinu!
s tim kufrem nemáš tak docela prvadu - velikost se v celé evropě udává podle jedné standardní metodiky (VDA) - vyplnění kufru definovanými hranoly. Takže jsou to hodnoty porovnatelné. Ty hodnoty jsou pak pro praxi bližší než tovární hodnoty emisí a spotřeby, byť ty taky mají jednu metodiku. Ale tam je větší tlak na výsledky.
Velikost zavazadelniku jeste neznam, ale v predchozim modelu nebyl nijak velky. Na druhou stranu nam vzdy postacil. Plnou kapacitu zavazadelniku malokdy vyuzijes. Pocitam s tim, ze zvetsenim karoserie se zvetsi i velikost zavazadloveho prostoru.
Merim 186cm a v nynejsim modelu si za sebe sednu a necitim se nijak utesneny. Na zadni lavici neni mista na rozdavani, ale staci. Vetsinou tam jako v rodinnem voze vozis deti a ty budou mit mista na rozdavani.
Ani O2 se ohromnym mistem nemuze chlubit.
Ovladani audia na volantu je dnes jiz standartem. Nektere auto to maji uz v zakladni vybave. Uvidime s cim nas Subaru CZ prekvapi. Vzdy muzeme porovnavat s okolnimi zememi.
Navigace bude urcite. Sam ji nepouzivam. Nepotrebuji.
Merim 186cm a v nynejsim modelu si za sebe sednu a necitim se nijak utesneny. Na zadni lavici neni mista na rozdavani, ale staci. Vetsinou tam jako v rodinnem voze vozis deti a ty budou mit mista na rozdavani.
Ani O2 se ohromnym mistem nemuze chlubit.
Ovladani audia na volantu je dnes jiz standartem. Nektere auto to maji uz v zakladni vybave. Uvidime s cim nas Subaru CZ prekvapi. Vzdy muzeme porovnavat s okolnimi zememi.
Navigace bude urcite. Sam ji nepouzivam. Nepotrebuji.
Ještě mi tady chybí požadavek komfortního odpružení alá Citroen 2 CV. >😁
Subaru si dosud kupovali lidé, které baví auto řídit. Což je i můj případ. Pro rodinu byl Forester tak akorát, z 2 důvodů jsem ale koupil Legacy.
1. ergonomicky mi více vyhovoval prostor řidiče
2. místa na zadních sedadlech - víc než v Otravii I, ale míň než v Legacy. Dospělý tam má podstatně víc komfortu.Z dalších uvedených parametrů nicméně nepotřebuju jediný: jídlo si na dovolenou nevozím, v zavazadelníku nespím, audio by se hodilo ale nepovažuji ho na rozdíl od tempomatu za nezbytnost, navigaci pro dovolenkové cestování po Evropě nepotřebuju , snad proto protože se cestováním neživím. Resp. po 2 zkušenostech - byl to nejspíš nekvalitní, levný výrobek asi za 12 tisíc - ji ani nechci.
Subaru si dosud kupovali lidé, které baví auto řídit. Což je i můj případ. Pro rodinu byl Forester tak akorát, z 2 důvodů jsem ale koupil Legacy.
1. ergonomicky mi více vyhovoval prostor řidiče
2. místa na zadních sedadlech - víc než v Otravii I, ale míň než v Legacy. Dospělý tam má podstatně víc komfortu.Z dalších uvedených parametrů nicméně nepotřebuju jediný: jídlo si na dovolenou nevozím, v zavazadelníku nespím, audio by se hodilo ale nepovažuji ho na rozdíl od tempomatu za nezbytnost, navigaci pro dovolenkové cestování po Evropě nepotřebuju , snad proto protože se cestováním neživím. Resp. po 2 zkušenostech - byl to nejspíš nekvalitní, levný výrobek asi za 12 tisíc - ji ani nechci.
Nevim, nevim.. Po Impreze uz i Pan Polesný ztratil kus své osobnosti. Vzdycky byval specificke polokombi, ted uz je z neho, podle fotek, regulerni SUV. Mno, snad si na nej zvyknu stejne jako na Imprezu.. 😐
zkrátka není jako ten starý - tak to už s novými věcmi bývá. Určitě i kočí si stěžovali, že ty nové smradlavé kočáry s motorem místo koní, nejsou to co bývalo... Vývoj jde dopředu a hledá si všelijaké cestičky. Subaru zkrátka nebude po vkusu každému - tak to bylo je a bude. Každému vyhovuje něco jiného a i ten nový lesník si své najde.
K těm výše uvedeným story okolo kufru - to je taková ta česká specifikace - nejdřív - máš benzín nebo naftu? - Benzín - hm tak to si mimo - nafffftáááá je král - vidím to teď taky u pumpy, když stojí víc jak benzín 😉 - jo ale míň žere - pravda pravdoucí.... Jak velkej máš kufr - malej hmm..... Kolikrát doopravdy využijete maximální přepravní kapacitu svého auta? Když Vás vyrazí manželka a balíte pět svěstek? Nebo máte obrovskou rodinu - to si zkrátka pořiďte auto jiné kategorie..... tak to zkrátka je.......
K těm výše uvedeným story okolo kufru - to je taková ta česká specifikace - nejdřív - máš benzín nebo naftu? - Benzín - hm tak to si mimo - nafffftáááá je král - vidím to teď taky u pumpy, když stojí víc jak benzín 😉 - jo ale míň žere - pravda pravdoucí.... Jak velkej máš kufr - malej hmm..... Kolikrát doopravdy využijete maximální přepravní kapacitu svého auta? Když Vás vyrazí manželka a balíte pět svěstek? Nebo máte obrovskou rodinu - to si zkrátka pořiďte auto jiné kategorie..... tak to zkrátka je.......
Moj nazor na celu tuto diskusiu a na nove subaru je ze kto chce naftu nech ma naftu. Kto sa moze pochvalit ze ma motor boxer s naftou 😉. A ostastny skalny fanusikovia Subaru nech maju benzinaky. Opytam sa kedy Subaru vymyslela nieco zle???
A mimochodom kto predava ide hore... Dnes je v mode nafta tak preco nie? A som zvedavy ze ktori z vas si v buducnosti bude moct dovolit nove novucicke Subaru? Tak naco tie komentare ze by ste si v zivote nekupili naftu. Tym nechcem nikoho urazit, ale je to proste tak, ze kto chce Subaru+naftu nech sa paci a kto Subaru+benzin nech sa paci. Cim viac znacka Subaru preda tym lepsie. Chapete aby sme sa o par rokov nemuseli pozerat na Subaru ako na zahynutu spickovu znacku ktora len troska zaspala vyvoj a nedokala uspokojit kupujic svojou ponukou
A mimochodom kto predava ide hore... Dnes je v mode nafta tak preco nie? A som zvedavy ze ktori z vas si v buducnosti bude moct dovolit nove novucicke Subaru? Tak naco tie komentare ze by ste si v zivote nekupili naftu. Tym nechcem nikoho urazit, ale je to proste tak, ze kto chce Subaru+naftu nech sa paci a kto Subaru+benzin nech sa paci. Cim viac znacka Subaru preda tym lepsie. Chapete aby sme sa o par rokov nemuseli pozerat na Subaru ako na zahynutu spickovu znacku ktora len troska zaspala vyvoj a nedokala uspokojit kupujic svojou ponukou
Moj nazor na celu tuto diskusiu a na nove subaru je ze kto chce naftu nech ma naftu. Kto sa moze pochvalit ze ma motor boxer s naftou 😉. A ostastny skalny fanusikovia Subaru nech maju benzinaky. Opytam sa kedy Subaru vymyslela nieco zle???
A mimochodom kto predava ide hore... Dnes je v mode nafta tak preco nie? A som zvedavy ze ktori z vas si v buducnosti bude moct dovolit nove novucicke Subaru? Tak naco tie komentare ze by ste si v zivote nekupili naftu. Tym nechcem nikoho urazit, ale je to proste tak, ze kto chce Subaru+naftu nech sa paci a kto Subaru+benzin nech sa paci. Cim viac znacka Subaru preda tym lepsie. Chapete aby sme sa o par rokov nemuseli pozerat na Subaru ako na zahynutu spickovu znacku ktora len troska zaspala vyvoj a nedokala uspokojit kupujic svojou ponukou
A mimochodom kto predava ide hore... Dnes je v mode nafta tak preco nie? A som zvedavy ze ktori z vas si v buducnosti bude moct dovolit nove novucicke Subaru? Tak naco tie komentare ze by ste si v zivote nekupili naftu. Tym nechcem nikoho urazit, ale je to proste tak, ze kto chce Subaru+naftu nech sa paci a kto Subaru+benzin nech sa paci. Cim viac znacka Subaru preda tym lepsie. Chapete aby sme sa o par rokov nemuseli pozerat na Subaru ako na zahynutu spickovu znacku ktora len troska zaspala vyvoj a nedokala uspokojit kupujic svojou ponukou
Máme v rodině poslední Forester 2,5l turbo @260k a mám dojem, že nový model se na něj co do jízdních vlastností a požitku z jízdy nebude čapat. Zvětšené rozměry vnímám jako jednoznačné mínus a důvod nekupovat - právě kvůli jeho kompaktnosti, nízkému těžišti a hmotnosti je současný Forester takový "zabiják" v rouše beránčím. A po větším kufru jsme zatím ještě nezatoužili, moc často se nestěhujeme. Pro lidi toužící kromě spolehlivosti po praktičnosti a úspornosti ale dieselová varianta nového do všech stran nafouknutého modelu bude asi ideální. Já se ale budu muste poohlídnout jinde 😒
Pochybujem, že máš alebo si dakedy mal subaru.
Na základě čeho soudíš, chytrolíne? Abych byl přesný, mám Civic 8g 2.2 iCTDI. Subaru je otce, jezdím obojím. Dnes jsem mu volal, jak dopadla rozměrově nová generace a jsme oba dost zklamaní. Nevím, co Ti na mé reakci nevoní.. 8-s
Ale jo, koneckoncu to mohlo dopadnout mnohem huř😄 skoda ze ztratil takovou tu lehkonohost minule generace..opticky..jinak to bude skvely auto pro zivot a do nepohody, to oceni jen nekdo kdo ho uz nekdy mel.. nekdo takovej ho asi totiz nebude srovnavat s oktavkou😃)))
Tak ho tu máme, Trautenberga. Vlastně, tohle příznačné pojmenování již patří minulosti. Dokonale. Pokud se minulá generace zásadně nekupovala pro motorizaci, neb kdo by chtěl s crossoverem závodit na déjedna...a tedy se ta podivuhodná motorizace jaksi trpěla z nutnosti, očekávám, že nový Forester již nebude opakovat tuto motorizační chybu a nabídne důstojný motor pro tuto kategorii aut, tedy motor-tahoun. Tak čekejme netrpělivě na tu sub-naftu... I když, jak pojede, to už víme dnes. Jako každý fruhý dvoulitr této kategorie. Jestli bude cca 140 koní na váhu Forestera stačit, na to nám odpoví první test.
Velmi mi vadí vlnovky v kokpitu, to je pro mne absolutně nepřijatelné. Ovšem celkově, celkově musíme Subaru za nový počin pochválit. Také cítíte to zaujetí pro styl, pro výraz?
Ovšem pozor... velmi bych varoval před pokřiky, které toto auto řadí k rodinným autům. Co to proboha je, rodinné auto? To má být jako urážka Forestera, či co? Rodinné auto je zrovna tak nesmyslná charakteristika, jako auto pro rozvedené. Neboť rodinné auto je zrovna tak Fabia combi, jako Volvo XC90... záleží jenom na stavu konta.
Pro mne je nový Forester (oproti minulému) auto z jiného sub-světa, auto, na kterém u Subaru neskutečně pracovali, auto, které vyzařuje jistou důstojnost a rozhodnost, auto, které sice netvoří designový předvoj, leč bude patřit k těm dobrým na trhu. BRAVO SUBARU :yes:
Velmi mi vadí vlnovky v kokpitu, to je pro mne absolutně nepřijatelné. Ovšem celkově, celkově musíme Subaru za nový počin pochválit. Také cítíte to zaujetí pro styl, pro výraz?
Ovšem pozor... velmi bych varoval před pokřiky, které toto auto řadí k rodinným autům. Co to proboha je, rodinné auto? To má být jako urážka Forestera, či co? Rodinné auto je zrovna tak nesmyslná charakteristika, jako auto pro rozvedené. Neboť rodinné auto je zrovna tak Fabia combi, jako Volvo XC90... záleží jenom na stavu konta.
Pro mne je nový Forester (oproti minulému) auto z jiného sub-světa, auto, na kterém u Subaru neskutečně pracovali, auto, které vyzařuje jistou důstojnost a rozhodnost, auto, které sice netvoří designový předvoj, leč bude patřit k těm dobrým na trhu. BRAVO SUBARU :yes:
a ako si Vy GTí predstavujetě taký motor tahůň. Predpokladám, že Vám 320 ňůtnových metrov nieje dostatočnou silou. Ale u dieselu PD, když je 320 Nm, tak to je echt - i když těch 230 koní tam není - nu což - názor je názor.....
Pokud věta "Také cítíte to zaujetí pro styl, pro výraz?" není myšlena ironicky, tak chválím za objektivní posouzení jednoho z té "druhé starny plotu". Fakt hezky a rozumně napsané, rozbor rodinného auta trefný. Jediná výtka patří té zmínce o jakémsi přemotorování. Skutečně by se to mohlo zdát jako přemotorované auto, kde podvozek nebude stíhat motor, pravda je však opačná. Současný Forester je SUV a váží nějakých 1450 kg!!!! To je od oka o minimálně 100/150 kg míň než váží jeho konkurence! Plus má obrazně řečeno těžiště tak nízko, že ve stejné výšce konkurenci začínají prahy! Připočte-li se k tomu opravdu sportovní odlaďení podvozku u verze XT, určitě tam těch 320 hp nebylo zbytečně = kdo chtěl "závodní teréňáček", měl ho na 100%.... + zrovna od uctívače německých značek bysme neměli číst něco o přemotorovaných SUV, když jenom Němci jsou schopni postavit krávoidní obří SUV o hmotnosti 2,2 tuny, a poté si vzpomenou, že jejich vyšlechtěné sedánky zrychlují pod 5 vteřin, a když to dají dohromady, napěchujou do toho "tanku" nějakých 10 válců a stovky kW. Ano docílí toho, že zrychlení a maximálka berou dech, jsou ale takováto hmotná tělesa dle fyzikálních zákonitostí schopná jezdit sportovně = jezdit rychle zatáčky???
Nehodláš zde doufám hrát na strunu porovnávání Forestera s BMW X5 či Touaregem?... to bys mě dojal. Ostatně, ty máš nějaké problémy s motorizací Tigiho, či Crossera či 4008? tobě se zdají ty motorizace v uvedených autech nevhodné? Nikoli. A právě tihle jsou konkurenti forestera. Neměj obavu, že Subaru udělal Forestera na rychlé projíždění zatáček 😄 zejména tento nový forester, ten se zařadil do klasického mainstreamového produ střednětřídnídních esuveček a v 99% tu pojede právě na naftě.
Porovnávat Forestera s X5 a Tuaregem (i Q7 a Cayene) bych si v životě nedovolil = vždyť jsou ty 4 dohromady skoro 7x těžší než Forester! Já jenom narážím na to, že Forester má právo být přemotorvaný, protože na to má, a to ať už geny, tak "stavbou" těla, atletickou postavou, pevnými klouby a šlachami z oceli. V XT je ten roztomilej zkrocenej motor z STi proto, že se s tím autem má jezdit sportovně, protože je to auto na sportovno stavěný (mimo jiné nepsané krédo Subaru). Na druhou stranu, ty desetiválce v X5 a Tuaregovi jsou jen na parádu, na semafory a na vysávání bankovního konta. Když už tu píši o financích, tak mne napadá další věc, a to ta, proč cpou do těch obřích SUV ty monstrózní diesly? Když si chce přece někdo koupit velké auto a jezdit "za pár", tak si ho koupí v nějakém 3,0l/6 válců a je to jen dobře. Je ale normální cpát tam absolutně zbytečně předimenzovaný dieslový 10ti válce, který jsou šetrný na úrovni uhelných leketráren? Když už chce někdo tohle obří SUV se silným motorem, ať koupí benzín, aby ukízal, že má dost peňez nejen na koupi, ale i na provoz.
Jak si přišel na to, že prémiová SUV mají výkonné motory jen na parádu a Forester nikoli? Nebo na ty sportovní geny Forestra?
První část dotazu nechám nezodpovězenou, jelikož to je pohled dost individuelní. Ta část s tím, proč je Forester XT sportovní, už ale obhájit jde bez problémů. Už jsem to psal výš, ale Forester váží 1450 kg! = dokonalý předpoklad pro bytí ovladatelným; Forester je postaven na podvozku Imprezy, a pokud chceš zpochybňovat její kvality, nevím co jiného by se pak ještě dalo chválit; ať přečteš jakoukoli recenci (a je jich hodně) nebo recenze z moje.auto, všude zhodnotí podvozek Foresteru XT jako sportovní náčiní; těžiště má Forester s 19/20 cm světlé výšky níž, než sedany s 13-15cm u neSubaru; Forestrem jsem nikdy nejel, ale moc dobře vím, co dokáže podvozek Outbacku, a ten Foresteru určitě musí být lepší.... Ještě pro upřesnění: sportovní je verze XT, ne normální pracant Forester-Lesník v základní motorizaci
Tomu prvnímu teké nerozumím, ale to druhé ti vysvětlím - minulý forester byl postaven na plošine imprezy, vyrcholná verze XT na základě podvozku WRX. Přidej nízké těžiště (což u SUV zní sice jako pitomina, ale...prostě se ten koráb mín naklání), turbomotor z WRX (v usa či jpn i z STI), permanent a vyjde ti SUV, které v něčem ztrácí ale v něčm naopak získává. Přečti třeba zdejší test XT. Tak asi v kostce k těm sportovním kořenům.
Dobrý načasování 😉 . Uveřejnili jsme tu prakticky shodné myšlenky úplně ve stejnou hodinu a munutu! :yes:
Stejná formule o sportovnosti je aplikovatelná např. i na Hondu CR-V nebo v prémiové třídě na X3 či X5. S tím těžištěm bych to zase tak nepřeháněl.
Té aplikovatelnosti snad sám nemůžeš věřit? Copak je CR-V postaveno na podvozku Type-R, X3 na podvozku M3 a X5 na podvozku M5? Motory můžou mít zmíňené dvojice klidně stejné, ale jízda sakra přece není jen o motoru?! 😒 . A to těžiště je skutečně malý technický zázrak, nezpochybňuj to! 😄
CR-V nemusí mít podvozek z Type Ru, aby její vlastnosti patřily ke špičce své třídy. X5, při její váze, velmi pomáhájí potlačovat fyzikální zákony aktivní tlumiče s aktivními stabilizátory. Zázraky zatím ani u Subaru neumí.
No nevim jak vy, ale ja bych novy SUshiBARU Forester za kamarada nechtel. Mam totiz pocit, ze je zamindrakovany a neco skryva. Na verejnosti(exterierem) se tvari jako urednik s definitivou, ktery marne obdivuje Saaby ale doma(v interieru) je to VinDiesel s dredama 😄, kterej nacpe neonovou trubicku nebo LEDky do kazdy skviry a ma to doma udelany tak, ze kdyz se mu chce... a zaroven nechce nikam chodit, tak to pak vysaje ze sedacky vysavacem. Akorát v lete se v tom trochu poti... >😒]
Kazdopadne cervenej oblek mu slusi a parkovat by mel jedine u cernyho stojanu...aby to ladilo. Vim, ze umi poradne zabrat rukama i nohama a malokdy je nemocnej, ale pro mne ma ted dve tvare...neco jineho rika doma a neco jineho na verejnosti...a to mi vzdycky hrozne vadilo. Taky proto s nim nebudu kamaradit. 😉
Kazdopadne cervenej oblek mu slusi a parkovat by mel jedine u cernyho stojanu...aby to ladilo. Vim, ze umi poradne zabrat rukama i nohama a malokdy je nemocnej, ale pro mne ma ted dve tvare...neco jineho rika doma a neco jineho na verejnosti...a to mi vzdycky hrozne vadilo. Taky proto s nim nebudu kamaradit. 😉
Forester je takovy zvlastni samorost. Je uplnym opakem evropske konkurence. Cim to je, ze jeho klasicke, trendy nezaujate tvary jsou tolik pritazlive?
Mistni konkurenti navenek ukazuji vic nez skutecne dokazou.
Forester zas dokaze vic nez navenek ukaze.
Konkurence je pouze prumerna na silnici.
Forester je na silnici vysoce nadprumerny.
Konkurence a jeji schopnosti konci v mirnem terenu.
Forester je ve stredne tezkem terenu jako doma.
Mistni konkurenti se chlubi mekkym interierem.
Forester se chlubi tvrdym image.
Zde bylo srovnani stavajiciho modelu s mistni konkurenci. Nahore mame ale zbrusu novy model. Subaru decentne predvedlo sve nej. Interier, s oblouky zname a obdivovane z modelu Tribeca. Detaily do puntiku dotazene. Pristrojova deska jakoby pokracovala az do dveri. Konkurence se stylu jeste nenaucila (zatim). Zde vsak Forester oproti predchudci jde ocividne jeste dale. Skarohlidi radi (z obrazku) kritizovali maly prostor a absenci dieseloveho motoru. To uz nemohou. Dnes se skarohlidi (zase jen z obrazku) snazi kritizovat novy SUBARU diesel. Tocivy moment 320nm je pry malo. Ne, neni. Je to prave tolik, kolik Forester potrebuje a jeste mu zustane. Zde se Forester pasuje na rodinneho ideala. Dostatek mista, vynikajici interier, bezpeci za kazde situace, nove baleni plus vzdy neco navic. Toto malokdo z mistni konkurence dokaze nabidnout. SUBARU dokazal udrzet vsechno vyborne z predesle generace a pouze pridal slehacku s tresnickou navrch. VYBORNE SUBARU.
Mistni konkurenti navenek ukazuji vic nez skutecne dokazou.
Forester zas dokaze vic nez navenek ukaze.
Konkurence je pouze prumerna na silnici.
Forester je na silnici vysoce nadprumerny.
Konkurence a jeji schopnosti konci v mirnem terenu.
Forester je ve stredne tezkem terenu jako doma.
Mistni konkurenti se chlubi mekkym interierem.
Forester se chlubi tvrdym image.
Zde bylo srovnani stavajiciho modelu s mistni konkurenci. Nahore mame ale zbrusu novy model. Subaru decentne predvedlo sve nej. Interier, s oblouky zname a obdivovane z modelu Tribeca. Detaily do puntiku dotazene. Pristrojova deska jakoby pokracovala az do dveri. Konkurence se stylu jeste nenaucila (zatim). Zde vsak Forester oproti predchudci jde ocividne jeste dale. Skarohlidi radi (z obrazku) kritizovali maly prostor a absenci dieseloveho motoru. To uz nemohou. Dnes se skarohlidi (zase jen z obrazku) snazi kritizovat novy SUBARU diesel. Tocivy moment 320nm je pry malo. Ne, neni. Je to prave tolik, kolik Forester potrebuje a jeste mu zustane. Zde se Forester pasuje na rodinneho ideala. Dostatek mista, vynikajici interier, bezpeci za kazde situace, nove baleni plus vzdy neco navic. Toto malokdo z mistni konkurence dokaze nabidnout. SUBARU dokazal udrzet vsechno vyborne z predesle generace a pouze pridal slehacku s tresnickou navrch. VYBORNE SUBARU.
Jaro bude v Evropě ve znamení středních esuveček. Na silnice vyjedou Peugeot 4007, Citroen C crosser, Mitsu již taví kotel s Outlanderem a do toho nový Forester. Bude to mít těžké... Francouzští rivalové vyjedou na silnější naftě, navíc přizdobeni gloriolou japonské kooperace. Také rozměrově Francouzi uspokojí nepochybně více, než forester, a to zejména dělším rozvorem. Forester se tak bude spíše soubojovat s konkurencí menší - Tigim, RAV4. X-Trail. Bude velmi zajímavé sledovat prodejní výsledky. Tipuji, že ve středních mainstreamových SUV bude bodovat především reprezentant Peugeotu. RAVku současně v roce 2008 dokonale převálcuje TIGI... a bude vymalováno. Na mnoho let.
solidní článek :yes:
Tak tohle je pravda, co píšeš - VW už eviduje okolo 300 objednávek na TG a to si dovolím říci, že většina lidí ho viděla jen na obrázcích či živě jen staticky.... Tomu se říká dokonalá práce marketingu... Soudruzi z NDR zkrátka vědí nač jsou peníze v reklamním sektoru.... No a teď k prodejům - Jasně, že první bude TG s 2l naftou - skromně bych tipoval s automatem, ale budiž i manuál je dobrý ;-\ Následovat ho bude někdo z triumvirátu diamantového hnízda s francouzkým dieselem(nejspíš ale Mitsu, protože cenová politika této firmy je sympatičtější, než draze zabalený fr. šarm)- CVVT a 2,4 je krok hodně vedle.... no a pak RAV- jistě. V tomhle se nepleteš a jsi oprávněně za křišťálovou kouli.Čas pro nového Forestera, který se bude první tři roky mydlit někde na dně s pár kusy, ale teprve přijde, až budou silnice plné těchto výše uvedených značek. Potom, pokud bude spolehlivost na současné úrovni a kvalita taktéž - přijde čas, aby Forester atakoval střed tabulky prodejů - v evropě nikdy nedosáhne na vyšší pozici - ať už kvůli "slabému" dieselu nebo kvůli střihu kabátu.....
...prodeje nejsou pro mě, jako zákazníka, důležité. Co na tom, že se u nás prodá nejvíc loganů a minimálně Phaetonů? (ve svých cenových kategoriích). Dobrá auta se prodávat budou vždycky a pokud subaru nepřestřelí cenu (asi ne), dodá naftu (ano), a na živo to bude pěkné auto (z fotek nikdy nevíš). Jak jsem napsal výše, měl jsem z toho strach, ale subaru to myslím docela zvládlo. Ano, tvary zapadá do konfekce...otázka je, zda to jako "odborní" diskutéři máme hodnotit :no: či :yes: . Každá mince má dvě strany...
Prodeje by tě, min. jako fanouška značky, zajímat měly, abys měl jistotu, že se u Subaru, vývoj, z důvodu nedostatku finací, nezastavil.
Nedívej se na to pohledem fanouška značky...ten automobilce nepomůže (viz. Jaguar). Dívej se na to pohledem zákazníka.
Souhlas. Je jedno zda auto kupuje fanoušek značky nebo "obyčejný zákazník", důležitý je celkový objem prodaných vozů.
No keby si nemohol kydat na ravku a toyotu tak by sa ti nieco stalo 8-s :no:
by som mal povedat ze : forester is death.
mam terajsieho forestera XT s pridanym vykonom a tento novy "pocin" by som charakterizoval ako katastrofu a koniec jedinecneho auta. pozerajuc sa na vykon noveho forestera 2.0 XT (japonska specifikacia) som taktiez sklamany. "len" 169kW a 319Nm , je na tazsie auto (oproti staremu typu) malo... (mozno som rozmaznany mojim vykonom)
ako fanusik automobilizmu a subaru zvlast vravim : forester reborn!
absolutne novy tvar auta vyzera k svetu. nie je to ziaden jemny facelift,je to totalne novy pristup. je vacsie , zavesenie naprav vyzera masivnejsie , asi bude pohodlnejsie . no a ked tam bude nafta....no co, podla informacii bude boxer nafta jedinecna - aj ked bude smrdiet 😄 subaru utrzi viac penazi s predaja = moze dat viac na vyvoj a zdokonalovanie uz dokonaleho. gratulujem!!!
mam terajsieho forestera XT s pridanym vykonom a tento novy "pocin" by som charakterizoval ako katastrofu a koniec jedinecneho auta. pozerajuc sa na vykon noveho forestera 2.0 XT (japonska specifikacia) som taktiez sklamany. "len" 169kW a 319Nm , je na tazsie auto (oproti staremu typu) malo... (mozno som rozmaznany mojim vykonom)
ako fanusik automobilizmu a subaru zvlast vravim : forester reborn!
absolutne novy tvar auta vyzera k svetu. nie je to ziaden jemny facelift,je to totalne novy pristup. je vacsie , zavesenie naprav vyzera masivnejsie , asi bude pohodlnejsie . no a ked tam bude nafta....no co, podla informacii bude boxer nafta jedinecna - aj ked bude smrdiet 😄 subaru utrzi viac penazi s predaja = moze dat viac na vyvoj a zdokonalovanie uz dokonaleho. gratulujem!!!
4560 x 1780 x 1675 mm; rozvor 2615 mm; rozchod 1530/1530 mm;
pohotovost. hmotnost 1430 kg = verze 2.0 (man.) až 1480 kg = verze 2.0 XT (aut.)
pohotovost. hmotnost 1430 kg = verze 2.0 (man.) až 1480 kg = verze 2.0 XT (aut.)
Cože? 😲 , ta váha patří tomu novýmu? 😲 ; osobně jsem čekal přibrání alespoň o 100 kg, a on má být vlastně stejně hmotný jako ten současný!!!! BRAVO SUBARU!
No jen aby ;-\ Radši počkám na oficiální specifikace.. Pokud by to byla pravda, měnilo by to ovšem situaci. Jen škoda té zvětšené světlosti a zbytečného nárůstu do výšky - to bude mít negativní vliv na těžiště a jízdní vlastnosti. A pokud kvůli tomu ještě přitvrdí podvozek (proti XT), nebude se s tím zase dát normálně jezdit. No uvidíme, podle fotek se to vážně těžko hodnotí 😉
Zdravicko! Je zabavne tu citat veci okolo noveho FORESTERA, dieslu..Akokeby ho uz vsetci poculi nazivo(pretoze urcite bude trieskat ako stary diesel od fiatu), bude "STRAAAAAAASNE ZLE TAHAT", lebo uz ho vsetci testovali a to auto bude neskutocne nestabilne koli zmene parametrov..(skuste si inak pozritkde a v akom pomere je sustredena hmota auta=>tazisko)Myslim, ze by bolo lepsie chvilku pockat a dat mu sancu sa obhajit. Sam mam outbacka a to auto auto je neskutocne..ako vnimam SUBARU a JAPONCOV ja, tak do obehu nepustia nejaky paskvil, kt. bude horsi, ako predosla verzia..Na tom aute je vidno, ako sa vyhrali s detailami v interieri..Pouzili osvedcene veci a pridali este kusok navyse.Exterier je mozno na prvy pohlad konfekcny, ale nie prehnane. A k predajom a este raz k dieslu: ak sa preda viac aut, bude viac penazi na vyvoj a automobilka si bude moct dovolit aj vystrelky v podobe spickovych verzii jednotlivych modelov!!!Potom si bude moct kazdy najst ten svoj ideal..Osobne vitam zmenu parametrov (aj ked je pravda, ze stary lesnik zostane legendou) a prichadzajuci diesel. A celkovo klobuk dole pred tymto dielom. Je pekny novy FORESTER. PS: ad. Tiguan-asi bolo treba "neeeeeeeskutocne mnozstvo kreativity" na vytvorenie tohoto auta.. :-! >😁
Konecne subaru vyrobilo auto ideálne na dovolenku(väčší kufor aj priestor)a konecne v nom bude aj kvalitný diesel - kto chce diesel tak si ho kúpi a kto nie kúpi si benzín. Okrem forestera uz nepoznám s výnimkou mitsubishi outlander auto v danej cenovej hladine a kvalite ktoré by bolo ideálne na dovolenku a zvládlo by aj jazdu v stredne tazkom teréne.(rav 4 je malá a CR-V nestíha v teréne). Inak nevie niekto ci ostane aj v budúcnosti vo forestri red. prevodovka?
doufám, že si české zastoupení Subaru při tvorbě nové ceny vezme poučení u Mazdy6, a ceny aut v ČR začnou klesat na úroveň Evropské unie, ochcávka s pašíkem patrně zůstanou nejdražšími auty v EU, ale to mě rozhodně nepálí
Možná že by jsi také trochu mohl pracovat s čísly a ne se do mne navážet. Potom si můžeš začít říkat "clever", zatím tomu tvůj příspěvek moc neodpovídal. :no:
A buď si jistý, že na trzích, které vozům Subaru rozumí (UK), bude mít boxer diesel fenomenální úspěch. U nás to bude spíš o lidech, kteří se chtějí odlišit a o lidech, kteří by si hrozně rádi Subaru koupili, ale neexistence dieselu jim to znemožnila (company car) nebo je odradila (spotřeba benzínu je u benzínových motorů přece jen dost vysoká).
...o rakovinotvornych ucinkoch ani nehovoriac a v tomto mu ani filtre pevnych castic moc ucinne nepomahaju... :no:
...ak by boli na diesle rovnako prisne emisne limity ako na benzin, tak by s nimi ani v dnes uz bohuzial socialistickej a byrokratickej EU nikto v osobakoch nejazdil, a boli by rovnako "rozsirene" ako v USA a inde vo svete...
najradsej som mal ako sluzobne auta stare dobre Mazdy 323 sedany r. tusim 96 v benzine 1,5-ky a 1,8-ky...
nuz a doma momentalne na Suzuki Swift 1,3 68kW samozrejme toooocivy benzin :yes: >😁
Jo a tohle auto smysl dává. Už jen proto, že evropa není jeho cílová oblast to je Japonsko, Severní Amerika a Austrálie. Na tamní poměry je to auto s průměrnou (až lehce podprůměrnou) spotřebou.
2) Diesel je těžší => trpí víc přední náprava => bude se muset vyměnit nebo zpravovat => to něco docela dost stojí >😁
3) Ačkoli jsou dnes diesly už parádně vymyšlené, pořád nedosahují takových výkonů jako schodné kubatury benzínové => vyšší povinné ručení / pomalejší auto >😁
4) Diesel smrdí a čmoudí 8-s
Zkus se nad tím zamyslet, prosím. ;-\
Nejsem nekritický fanda dieslů. Ale diesel má opodstatnění protože😒br />
1.ty co jezděj hodně tak se jim navýšení ceny za diesel vrátí právě v nižších nákladech - palivo a leckdy delší servisní intervaly. Spočítat to umí kdejakej prodejce novejch aut (teda kromě subaristů, zatim 😄 )
2. Diesel je opravdu těžší, ale ne zas o tolik aby si s tim konstruktéři nedioveldi poradit. Navíc tady půjde o 2l čtyřválec a ten na tom rozhodně neni hůř než kdejaký větší šestihrnek.
3. s tim povinym ručení je to snad vtip - výkonově rozumný motory jsou v benzínu i dieslu od dvou litrů vejš (+-). Výjmka je VW s TSI ale to je jiná písnička.
4.Každej motor smrdí a čmoudí. A proto se do benzínů dávaj katalyzátory a do dieslů DPF. Pak si nemaj víceméně co vyčítat.
5. ztráta hodnoty - tak to by mě zajímalo, jak si na to přišel. Rozhlídni se po cenách ojetejch aut a uvidíš že diesely jsou vždy dražší a jejich ztráta hodnoty je vždy nižší než u ekvivalentních benzínů (a nezapomenˇ koukat na najetý kilometry). Výjimkou jsou starý předkomůrkový diesly o který dnes už neni zájem a nebo některý nepovedený první generace commonrailů. Ale podívej se kolik stojí např. ojetej Golf TDI a benzín.
A stim chlubenim - on se nemůže chlubit ani jeden ze šoférů - oba jezděj a smrděj. U benzínů se emise snižujou katalyzátorem, u dieslu DPF. A pak si opět oba motory jsou víceméně rovny (viz níže).
Taky jsem ještě neslyšel že by u dieslů odcházela převodovka častějc než u benzínů. Jestli sis nevšim - oba motory maj standardně 5-6 stupňů a na dálnici se jezdí na ten nejvyšší. a k němu se musíš propracovat přes ty předchozí, viš? Tak proč by u benzínu měla víc vydžet? A u jaký značky se to prosím tě stává?