Podle Auto Bildu se nejnovější vlajková loď BMW dočká moderní interpretace téměř zapomenuté technické zajímavosti. Bude mít řízená nejen přední, ale rovnou všechna kola.
Som vlastnik HONDY PRELUDE 2,2 V-TEC s natacacou zadnou napravou. Zo zaciatku som si na to nevedel zviknut ale ked som to dostal do ruk tak ma to silne stranky hlavne vo vacsich rychlostiach a prudkych manevroch. Samozrejme to neni len v tom riadeni ale aj v povozku a kvalite HONDY.Ked presadnem do SUBARU LEGACY OUTBACK 2,5 tak je citit absenciu natacania. Co sa tyka poruch bola len raz v zime ,ked silna namraza znemoznila natacanie a zhorela el.poistka. Natacanie sa vyradilo a kolesa sa vyrovnali s niejakou pruzinov a zostali rovno. Rozdiel bolo citit okamzite pri vymanevrovani s parkoviska.
Bola tu v diskusii spomenuta kvalita BMW a stou ich kvalitou mam velmi zle skusenosti. BMW X5 vratene dilerovy po celkovo 17 poruchach od mechanickych, elektrickych az po vzhladove v priebehu 3 mesiacov.Na tom aute sa ***o vsetko to HI-TECH co BMW dava do svojich aut. A ked tak bude fungovat aj ta ich naprava tak to bude sranda. Taku techniku si mozu dovolit a vodici spolahnut len u par automobkach. /HONDA, SUBARU/
zapomel jsi na MAZDU, MAZDY s tim jezdi jeste dnes. Ale slysel jsem o lidech kteri to vzadu odpojili a tahla natacejci kola privarili a jezdi v klasice kdyz se to ***o. (nevim u jake automobilky to bylo, ale pry to bylo lacinejsi nez vyresit problem)
Je chválihodné, že chce BMW přinést něco nového na automobilový trh (i když myšlenka je už starší). Dokonce i to umístění do obrovitého korábu silnic je účelné, protože "jak mají ti ubozí šoféři těchto vládních limuzín tyto lodě parkovat?" Celkově je sledování v článku zmíňených 3 bodů správné, vyvstává však otázka, zdali není zbytečné už tak technicky přesložité vozidlo ještě víc zesložiťovat? Každý "zbytečný" komponent navíc znamená navýšení možnosti poruchy, a zrovna v této disciplíně nemají u BMW úplně čisté svědomí. Ale když to tam chtejí, ať to tam dají, je to jejich věc. Minimálně se za tím autem při parkování ohlídne víc lidí, jelikož natáčející se zadní kola se jen tak nevidí (mně osobně otáčení zadních kol u některých autobusů vždy fascinovalo ;-) )
Meleš páté přes deváté.. ostatně jako vždy! Hlavním úkolem tohoto systému je stabilita vozidla při vysokých rychlostech a ne snadné parkování.. Zadní kola se natáčejí o mnoho méně něž přední a troufám si tvrdit, že si toho v reálném životě nikdo ani nevšimne. Nevím jak u autobusů, ale na určitých typech nákladních automobilů s říditelnou zadní nápravou, se tato funkce při překročení určité rychlosti sama vypnula, jelikož sloužila jenom k manévrování a minimálnímu průměru otáčení.
Viete co, nech nevymyslaju nic a auta budu jednoduche, nebudu sa kazit a vsetci budu spokojny. Aj starter sa obcas pokazi, tak ho vyhodme a startujme klukou. BMW zas nieje tak kazove ako to tu niektory pisu. Je logicke ze nove veci sa pokazia skor ako tie co su uz vyskusane, ale niekto zacat musi. Niekto to musi risknut. Kopec automobiliek stahovalo svoje auta na opravy. Je to normalne. Ked nechceme aby sa nam veci kazili nevymyslajme. Neplati to len pre auta, ale aj PC atd.
Kde su tie casy, ked sa predavali relativne dostupne auta ako Mazda Xedos 9 4WS alebo Mitsubishi Galant 4WD 4WS a zdalo sa, ze sa toto riesenie rozsiri. Potom sa do toho obuli Americania (Ford) a Nemci (Daimler-Chrysler), zastavili vyvoj a dalsich 10 rokov sa nedialo nic. A teraz nam marketingova masineria BMW prinasa "technologicku novinku" vo svojej vlajkovej lodi. Nepochybne s nadejou, ze postupom casu si najde cestu aj do modelov nizsich tried....
Myslim to, ze ten vyvoj mohol ist dalej, ale Ford a DC to zastavili v snahe usetrit. Preto Ford napr. vymyslel Mazdu 121, ktora bola rovnaka ako Fiesta. Ze to bol po dizajnerskej i technickej stranke (oproti klasieckej 121 bubline) krok spat, hadam nikomu netreba dokazovat.
Prvnim vozem s natacenim svetel byla aerodynamicka Tatra 77 nekdy v roce 193x. Po valce to mel Citroen DX a na jeho strankach jsem jednou cetl, ze byli prvni. Ostatne VW dodnes tvrdi, ze Brouka vymysleli oni ;-) Bravo Tatra :yes:
No, nie som si isty. Tatra 77 natacanie svetiel tusim nemala. Mala ho mat az prva 603-ka, ale kvoli narocnosti konstrukcie od neho upustili. Neskor, ked s nim prisiel Citroen, Tatra zvazovala zalobu a to kvoli podozrivej podobnosti konstrukcie Citroenu a zamyslanej skorsej konstrukcie Tatry.
Nedávno se tu psalo, že to Renault dá i do nové Laguny, a to bylo tady na diskusi keců... Jen to samé plánuje BMW, už se tady onanuje... >:D >:D >:D >:D >:D
Nemůžu si pomoct, ale vidím jen dva komentáře, které se k tomu vyjadřují viceméně kladně. Ale ani jeden z nich se k tomu nevyjadřuje zcela nekriticky. To mi moc jako "onanie" nepřijde.
Myslim si ze to dopadne stejne jako u vsech auto ktere takto byly nabizene a soubezne se nabizela i verze s pevnym zadkem. Koupilo to velmi malo lidi diky obav z drahe opravy. Pokud se BMW rozhodne nabizet 7ku pouze s natacecim zadkem, myslim ze pro lidi kteri jsou posedli BMW a nemaji fantazii pro dalsi auta to neodradi. V 80tych letech existovali 3 systemy, mechanicky, elektronicky a hydraulicky [odkaz]
do serie muzes hodne veci uvezt, zalezi jak to funguje. Premiove automobilky produkty zdokonaluji na perfekcionismus. V USA byli prvni seriove airbagy ale pri vybuch pravidelne zabijeli lidi tak, ze je museli zakazat, mercedes nanich pracoval uz od r. 1960 ale do serie se je odvazil dat az v r. 1977. Podobne ABS. Kdyz jsem testoval v toyote automat, parkovani tak jsem se smal naco to tam montuji kdyz parkujes 5minut. Pozdeji ale muzou tvrdit ze byli prvni v seriove vybave.
O to mi nejde, jen mi přijde uhozené předhazovat, že tohle vymysleli Němci, Japonci, Laponci apod. Prototypů je plno. Větší váhu má to, kdo to používá ve výrobě. S výše popsanými nedostatky se tak nějak počítá. Samozřejmě někdy ty technická řešení předběhnou svou dobu. Ale nemyslím, že by natáčení zadní nápravy mezi ně patřila.
jistý pan Panhard z fracouzského Toulouse vymýšlel před (asi..) 120 lety konstrukci automobilu. Vymyslel náhon tuhé přední nezátáčitelné nápravy!!! Zadní náprava byla také tuhá, zatáčitelná,(nepoháněná) s tzv panhardskou vzpěrou. Vymyslel první dva prototypy. Ale Marcel Renault byl bohatější, a navíc dobrý závodník-tak vyhrál s motorem vepředu a předním náhonem. A jediný, kdo mu vzdoroval byl jakýsi Ledvinka z Liberce. Ten zase nacpal fšecko dozadu, žejo. Nakonec ani Ledvinka neměl prachy, a tak svůj prototyp prodal Ferdinandovi. A Ferdinand tomu houby rozuměl, ale měl prachy, tak ty prototypy dál rozvíjel...Když umřel, zdědil celou fabriku jinej Ferdinand s komickým příjmením Piech. Ten tomu taky nerozumí, ale taky má prachy. A tak ovládl celou fabriku se jménem Porsche,a cpou furt fšecko dozadu. Jenom nějakej kajmán má něco kousek před zadní nápravou. To se starej porše obrací v hrobě! Říkal totiž dycky: před zadní nápravou má být jenom náprava přední! A když motor, tak jedině odstěračů! Jenomže geniálních konstruktérů je málo, vlastně jen dva. Panhard a Jára Cimrman. Ten Jára jako jediný pochopil, že je potřeba náhon na fšechny čtyři, a zatáčet musí taky fšechny čtyři. U auto unijón to pochopili, ale jen první polovinu. (Ach ti hloupí sasíci!). Vždy pochopí jen polovinu, někdy ani tu ne! to je originální citát Járy. A vypitý bavoráci pochopí jen tu druhou půlku. Jó, kdyby se spojili, to by bylo! AU-MW (AUdi-bMW) s pohonem quattro se všemi zatáčitelnými koly, s turbodisel PD valvetronyk vačky, sedmiválec do V (vejde se dozadu napříč), hliníková karoserie typu "frame", a vepředu by byl originální zanak: půl ledvinky a dva kroužky. To by bylo,nikdo by na mě nestačil!
A mě nezbývá, než souhlasit....