Testy
Zrovna minulý týden jsem měl možnost povozit se tímto vozem se stejnou vybavou i motorem. A hned druhý den jsem jezdil s 500X Sport 1.3.turbo. Puma lepší řízení. Ražení nesrovnatelné- man vs aut. U 500x řazení ok. Ale co vadilo nejvíce byly prodlevy na šlápnutí na plyn. Vyřešil by to nějaký sport mód. Bohužel se nic nenabízí. Puma řazení super. Škoda nízko uložené radicky. Co se týče jízdy Puma mi přišla maličko agilnejsi nicméně co dokáže zhltat za *** podvozek 500x sport to mě dostalo. Fakt pecka. Interiér 500x o level výše materiály i zpracování. Prostorově lépe 500x. Když nebudu počítat ten megabox jak tomu říkají u fordu tak kufry stejný. P.S každý si tam přeci dá rezervu ne?
Vykulené Scorpio skončilo úplně, design prodává a nevytrhne to lepší řízení.
Patřil jsem k několika málo příznivcům toho Scorpia....říkalo se mu včela nebo klaun. Fakt je, že bylo zastaralé (vlastně jízdně jedničkové Scorpio a to i vevnitř) a navíc čtyřhlavá saň od VM Motori jako snad nejrozšířenější motorizace musela poslat do věčných lovišť sebelepší káru. Zlatej starej, sotva ale pořád jedoucí Indenor v Scorpu Mk.1. Btw Mk1 byla narozdíl od klauna na svou dobu neskutečná petelice. Alš to už je fakt hodně, hodně dávno...
tentokrát nic proti redaktorovi. Spíš vůči tomu, kam nás se nenápadně posunuje celá branže a s čím musíme být spokojeni a plesat, jaké je to agilní a hravé. Nejel jsem s tí, ale vzhledem k očekávanému rozložení váhy, výšce a váze, asi tuším, že to bude max o fous lepší než kýbl kalibru Crosslandu, ale furt v limitech. Bude to asi lepší kýbl.
Ale teď jenom hádám...ale důležité je proč. Já se totiž včera po dlouhé době svezl s 20 let starou Z3. Motor 1.9 má o dost míň koní než tento R3 mhd nebo co to je. Ale musel jsem to napsat kvůli slovu "HRAVÁ" v nadpise.
To slovo má totiž u auta úplně jinej význam, než si dneska necháme namluvit. A to starý bávíčko mě vrátilo do reality a ukázalo mi, co to slovo u auta vlastně značí.
Ne, neznamená to že to funguje trochu líp než druhý nesmyslný auta stejné třídy. A ani když se to jmenu je po munisporťáčku z dob dávno minulých.
"Hravý" je od slova hrát si. S nafouknitou žábou si fakt vyhraje málokdo.
Ale teď jenom hádám...ale důležité je proč. Já se totiž včera po dlouhé době svezl s 20 let starou Z3. Motor 1.9 má o dost míň koní než tento R3 mhd nebo co to je. Ale musel jsem to napsat kvůli slovu "HRAVÁ" v nadpise.
To slovo má totiž u auta úplně jinej význam, než si dneska necháme namluvit. A to starý bávíčko mě vrátilo do reality a ukázalo mi, co to slovo u auta vlastně značí.
Ne, neznamená to že to funguje trochu líp než druhý nesmyslný auta stejné třídy. A ani když se to jmenu je po munisporťáčku z dob dávno minulých.
"Hravý" je od slova hrát si. S nafouknitou žábou si fakt vyhraje málokdo.
V absolútnom ponímaní máš samozrejme pravdu. Ale v kontexte triedy má redaktor zrejme pravdu a Puma bude asi najšportovejšie auto v triede. A nevidím problém v používaní takýchto pojmov, keď je zrejmé, že sa bavíme v kontexte triedy. Pretože ak by sme to brali ako ty, tak o žiadnom konvenčnom aute typu Fiesta či Focus nebudeme môcť povedať, že je zábavné, pretože to je predsa pojem vyhradený len pre Lotusy a Porsche.
jsou ty obrázky a cinty na těch displejích. Tohle je přesně to, co pitchus co tohle kupuje chce vidět.
twl..."Nezpevněný povrch" ...aha, tak to asi zamkneme diferák ne?
Šašci.
twl..."Nezpevněný povrch" ...aha, tak to asi zamkneme diferák ne?
Šašci.
Jak bych u fiesty zřejmě postradal par cm v interieru i nějaky ten litr v kufru tak tahle Puma přesně tohle řeši. Navic ještě přijatelne přizvednuti a s delkou pořad pod nižši středni, ale i tak bych uvital ještě nějaky ten cm dolu. Každopadně s 1.5EB to bude hodně zajimave a snad se něco dostane i na salony. Paradni vzhled, už je jen třešnikou. :yes:
Neviem si predstaviť, že by niekomu bola Fiesta moc malá, ale Focus už moc veľký a potreboval veľkostne niečo medzi. Focus hatch vs. Mondeo, beriem, to je naozaj veľkostný rozdiel, ale malý hatch vs. kompaktný hatch (4,07 vs 4,39 m?) To je skôr hľadanie si ospravedlnenia, že chcem crossover, ale nepriznám si, že je to preto, že sa mi páči/je to in.
Tak to maš špatne miněni. A zdaleka nejde jen o mě. Ja krabice nesnašim a menši přizvednuti určitě vnimam jako kompromis. Ale u fordu se da bez přehaněni zabavit i s krabici takže u pumy nemam žadne pochybnosti. Ale prostě delka B segmentu je určitě plus. Manipulace nebo manevrovatelnost je ve městě jasny přinos. Prostě co nejmeně zbytečnych cm. A kdybych měl jit do dusledku tak jako minus vnimam i šiřku. Dnešni auta se prostě dost natahla a ještě k tomu i hodně snižila.
Ja když něco vyčitam takovemu civicu tak je to pravě jeho delka.
Ja když něco vyčitam takovemu civicu tak je to pravě jeho delka.
Já bych tak řekl, že Puma bude tvé další auto, ne? 😊
Ja mam pořad nejbliš k nižši středni, ale B segment se mi dlouhodobě zamlouva. A zaleželo by na negativech, ktere by mi vyloženě nebo vice vadily.
Ja mam teď u auta větši čast km nalitanych pravě ve městě a to ještě v taxi style.
Ja mam teď u auta větši čast km nalitanych pravě ve městě a to ještě v taxi style.
Tak z Bčka do města ber Yarise hybrid, tady nejvíc ten hybrid využiješ, jinak dle toho, co jsem jezdil je jako univerzál velmi dobré nové Clio 5, má nepřímý vstřik na TCe, což je super na tyhle cukačky a nebo na okresky to totálně zabil Suzuki SS, tam asi mimo dražích a ostrých HH nic lepšího nenajdeš.
No jenže jak u C nemusim řešit cm nebo litry tak u B segmentu, už je potřeba.
A ja sice nejsem nějak naročny na vykon, ale určitou hranici mam a i takovy 1.0EB by mi určitě nedostačoval. A hybrid...to važně ne. Klasicky spalovak v manualu musi byt.
A ja sice nejsem nějak naročny na vykon, ale určitou hranici mam a i takovy 1.0EB by mi určitě nedostačoval. A hybrid...to važně ne. Klasicky spalovak v manualu musi byt.
Yaris ma aj 1.5 R3 + 6M = 89kW ... to na auto s 1 tonou bude rocketa.
Mysliš tohle knk...
http😐/www.youtube.com/watch?…
No sice jen jedno nějake měřeni, ale ta dynamika je snad i pod urovni toho 1.0EB.
http😐/www.youtube.com/watch?…
No sice jen jedno nějake měřeni, ale ta dynamika je snad i pod urovni toho 1.0EB.
Tohle je starý Yaris, s tím jsem jezdil a když ho držíš pod krkem, dynamika je velmi dobrá. Tak srovnatelná se silnějším EB.
Nie novy yaris ma uplne new platformu aj motory, je tam novy 3vál 1.5... 1.0EB dynamikou neprekona to je myslim jasne... yaris bude ovsem lahší o dobrych 200 kg ako Puma, alebo Fiesta... takze v reale kto vie, na 1tonu je 89kW dost
Zostava ti asi fakt len ten Swift Sport, s OZZ sme ho odskusali obaja a myslim, ze za real 460tis cca co by si ziskal u predajcu je to myslim super kauf... okrem toho je to 4val s 243m, na 970 kg... realne to ide fakt velmi pekne a malo zerie
Zostava ti asi fakt len ten Swift Sport, s OZZ sme ho odskusali obaja a myslim, ze za real 460tis cca co by si ziskal u predajcu je to myslim super kauf... okrem toho je to 4val s 243m, na 970 kg... realne to ide fakt velmi pekne a malo zerie
Ale jako městské auto SS mi příjde dost zbytečné, nicméně někdo má do města X7 😁 Tak jeho věc...
woody spomínal, že skúšal Clio 3 RS a ty spomínaš, že si skúšal Swift Sport... že vy ste dali nejaký minizraz? 😉
Tak to mi něco uniklo. Jinak o SSS samozřejmě vim, ale osobně vubec neznam a musel bych si vyzkoušet pravě tu prostorovou praktičnost. Ja bych neměl cenově problem s fiestou st, jenže pravě nemam jistotu, že bych s uživanim nenaražel na tu prostorovou praktičnost včetně kufru a tohle pravě plati i u SSS. Samozřejmě nějaka šťavnatost s charakternějši motorizaci je velke plus.
Swift je lahsi, efektivnejsi, celkovo rychly, usporny.
Fiesta ST je isto kus vacsia aj tazsia, drahsia, uzranejsia... najlepsie spravis, ked si Swifta odskusas priestorovo aj ked v obyc verzii aby si mal jasno
Fiesta ST je isto kus vacsia aj tazsia, drahsia, uzranejsia... najlepsie spravis, ked si Swifta odskusas priestorovo aj ked v obyc verzii aby si mal jasno
To že je swift menši a lehči samo vim. Mam o něm i něco načteno a i shlednuto i přimo s fiestou st a mx-5. Nevim co mysliš tou efektivnosti a spotřeba to je jasne, ale na tu ja prakticky vubec nehledim. Jestli jezdim za 8, 9 či 10 nějaci zeleni mi mužou viš co.
efektivita dana hmotnostou, swiftu stacia menej vykonne brzdy, uzsie a lahsie pneu, motor je pochopitelne viac nez dostacujuci a prenosy hmotnosti takmer ´´nulove´´ ... toto vsetko si o 200 kg tazsia a proporcne vyssia fiesta musi obhajit inym sposobom (ST je dost tuhe a do mesta duplom)
o zelenych nejde, iba o naklady na prevadzku, ak nieco zerie o 2 litre menej na 100 je to citelne na nakladoch
o zelenych nejde, iba o naklady na prevadzku, ak nieco zerie o 2 litre menej na 100 je to citelne na nakladoch
Jo takhle. No tak jasně, jde o předpokladatelne zaležitosti, ktere se daji tak nějak zjistit i z papiru a nějake teoreticke předpoklady.
Už jen např. obecně vice koniku na sebe važe vice hmotnosti.
A vim jaky je da se řict až diametralně rozdilny jizdni projev mezi focusem a fiestou, i když zde jsou větši rozměrove a hmotnostni rozdilnosti, ale zase oboji ze stejne staje. A jako prostě fiesta je super a z ni pravě puma vychazi takže i z toho duvodu jsem na ni zvědavy.
A ve fiestě ST jsem byl 2x povozeny, v obou připadech na 17" a to, že je fiesta tužši neznamena, že do města bude horši než nějaka klasika, rozhodně jsem byl mile překvapen (jen je třeba davat pozor na tlaky). A vim co je to v B segmentu nekultivovany žebřiňak. Ono klidně to civilnějši SSS muže byt meně přijemne a nejde jen o město.
Už jen např. obecně vice koniku na sebe važe vice hmotnosti.
A vim jaky je da se řict až diametralně rozdilny jizdni projev mezi focusem a fiestou, i když zde jsou větši rozměrove a hmotnostni rozdilnosti, ale zase oboji ze stejne staje. A jako prostě fiesta je super a z ni pravě puma vychazi takže i z toho duvodu jsem na ni zvědavy.
A ve fiestě ST jsem byl 2x povozeny, v obou připadech na 17" a to, že je fiesta tužši neznamena, že do města bude horši než nějaka klasika, rozhodně jsem byl mile překvapen (jen je třeba davat pozor na tlaky). A vim co je to v B segmentu nekultivovany žebřiňak. Ono klidně to civilnějši SSS muže byt meně přijemne a nejde jen o město.
OK tak uvidis...
Tak neni problem do něčeho bezhlavě skočit. Ale pak zjistit, že si nějak limitovany nebo v některych ohledech až zklamany to se mi zrovna podstupovat nechce. Vim, že třeba puma bude řešit prostornost a kufr vuči fiestě a SSS, ale pořad je to pro mě neprobadany segment a chce si to vyzkoušet na dil než jen běžnou předvaděčku.
Mně k tomu nesedí ten ST line paket, jezdím kolem prodejny Fordu kde je červená, na kolech s vyšším profilem a právě těmi černými lištami okolo nárazníků a podběhů a hned to vypadá o moc líp. Za FoFo bych to asi nevyměnil, ale ho dám zase na garančku tak se rád svezu 😄
Nevim no to by asi chtělo vidět vedle sebe a u tehle knk varianty se mi nelibi akorat disky. Ford teď děla designově opravdu povedene kousky, ale puma bez ohledu na variantu by podle mě mohla klidně zastat roli stylovky. Takhle mě od fordu na zadek naposled posadilo posledni mondeo. Při vyběru však nepodstatne a určitě by se hledělo na vhodnost varianty.
Mně přijde že nejhezčí Fordy se dělaly okolo let 2010 - 2012/13, FoFo II, tehdejší Mondeo, první Kuga jsou dodnes pěkný auta, na ty novější už si musím zvykat a záleží na barvě, kolech...
Tak to se divim, že se ti libilo mondeo, ktere mělo docela jyny designovy jazyk než ostatni v te době konzervativni fordy. I mě se tehdejši mondeo libilo i když oproti 5 generaci pořad slabota a vlastně prvni model s odvažnějšim a svalnatym vzhledem. Narozdil od vlastně jedine usedle generace focuse. A prvni kuga mě sice nějak neuraži, ale prostě už jen letmim pohledem je to typicka krabicoidni vysoka koza a ani ničim přitažliva. Novou jsem sice ještě neviděl, ale už jen skrze monitor opticky pusobi mnohem nižšim a přitažlivějšim dojmem. A to nejde o žadny odvaz, ale ten kontrast oproti puvodni je značny. To s-max to byla jina a na MPV opravdu velice povedene, ale opět nova generace docela wow a měl jsem možnost obě generace vidět vedle sebe a novou považuji za ještě zdařilejši.
První Kuga je toto😒br />http😐/123auta-katalog-902363.c.cdn77.org/…_ford_kuga_3.jpg
Kuga 2😒br />
http😐/www.aa.co.nz/assets/motoring/car-reviews/ford/Kuga/2013/_resampled/FillWyIxMjgwIiwiNzIwIl0/Ford-Kuga-2013-1.jpg?m=1533774336
Kuga2 fl😒br />http😐/autobible.euro.cz/…opy-1068x600.jpg
Za mne je dvojka lepší, vypadá jako krabice = SUV, žádný zvýšený HB, pak taky můžeš krásně v kufru skládat až do stropu věci, k tomu to snad to SUV je, ne? 😁
Kuga 2😒br />
http😐/www.aa.co.nz/assets/motoring/car-reviews/ford/Kuga/2013/_resampled/FillWyIxMjgwIiwiNzIwIl0/Ford-Kuga-2013-1.jpg?m=1533774336
Kuga2 fl😒br />http😐/autobible.euro.cz/…opy-1068x600.jpg
Za mne je dvojka lepší, vypadá jako krabice = SUV, žádný zvýšený HB, pak taky můžeš krásně v kufru skládat až do stropu věci, k tomu to snad to SUV je, ne? 😁
No vidiš to ja ani nevim, že kuga ma 3 generace. A tak jak pišeš, prostě typicke krabice 1 a 2 generace, designově negativně přiznano. Prostě tak trochu jak učelove pracovni auto. Trojka prostě jasně civilnějši dojem a nevim, ale mam za to, že je to stale SUV se všim všudy, ale jestli do něj nejde krasně skladat věci až do stropu netušim.
No je to spíš už hatchback, vypadá jako větší Puma... nneí ošklivá, ale já když už SUV, tak krabici 😁
No a už viš jak je to s tou užitnou hodnotou u nove kugy ? Protože mě přišlo z prvnich fotek, že je o dost nižši a realně tomu tak uplně neni. Navic je i tušim delši.
S-Max nestárne, soused má jednoho z prvních a kus dál v ulici má pán nejnovější model, i ten první vypadá dodnes dobře, takhle nějak si představuju ideální rodinný auto. Mondeo Mk IV se mi líbí dneska možná víc než tehdy 😄 První Kuga, no mně kufrem s rezervou stačí krátkej FoFo, takže tady bych asi neměl problém. A teď jezdím do práce takovou polňačkou a asi dlouho ještě budu (uzavírka silnice), takže vyšší podvozek by se hodil ale zas vyloženě krabici úplně nevyužiju.
No s tou vyškou podvozku mě nemile překvapil pravě trojkovy focus. Ja taky nevyžaduji zvyšeny podvozek, ale tam kde jsem s nim drhnul to bych vubec nečekal. Takova sice docela kamenita polňačka, ale nic od pohledu co by mě mělo překvapit. No překvapilo. A to nebylo auto zdaleka plně naloženo. Navic nemam sniženy ST-Line.
Musel jsem to zkontrolovat v ceniku, ale opravdu je nabizen 7DCT automat, je i u fiesty.
To je zase getrag se suchymi spojkami? Zrejme se ten 8° automat s menicem do mesnich aut nez je focus nevejde ...
To je zase getrag se suchymi spojkami? Zrejme se ten 8° automat s menicem do mesnich aut nez je focus nevejde ...
To, že sa nevojde je vysoko pravdepodobné, predsalen 8° automat s HDM je na motorový priestor malej Fiesty dosť. Ale dôvod môže byť aj cena, takýto automat nie je lacný a Fiestu by asi značne predražil. Popravde sa divím, že HDM dávajú aj do Focusu, čakal by som tú dvojspojku (ale samozrejme som radšej, že vo Focuse je 8°HDM).
7DCT nahrazuje 6 st. měnič. Je to nová převodovka s mokrými spojkami. Převodovka půjde jak do Fiesty, tak i Pumy. Důvodem přechodu jsou emise. Zda půjde i do Focuse zatím není jisté. Ale po faceliftu bych se tomu vůbec nedivil.
Už nyní bude v létě končit 1.5EB s manuálem a výkon 150k bude nahrazen 1.0EB 114kw (stejný jako v Pumě).
Už nyní bude v létě končit 1.5EB s manuálem a výkon 150k bude nahrazen 1.0EB 114kw (stejný jako v Pumě).
pume fandim... vizalne mi kuga nesedi,... ani ecosport... ale puma je fakt pekna .... moc pekna :yes:
a k tomu vsetkemu ide na danom podoryse zda sa aj o dost prakticke auto... cena je sice opat fordacka teda z rise divu ale ok.. kto chce pumu kupi si ju .. a divoka selma nieco stoji to je jasne :yes:
114kw... pecka ... k tomu krasna farba... perfektna kombinacia ... :yes:
skoda len chybajucej 4-kolky ... pume by moc sekla ( aj vykon na to ma )
... ale nevadi .. komplexne je to velmi silny hrac v danom cross segmente ... mozno aj jeden z najsilenejsich ... tu nejaky crossland je razom o nicom... ford :yes:
a k tomu vsetkemu ide na danom podoryse zda sa aj o dost prakticke auto... cena je sice opat fordacka teda z rise divu ale ok.. kto chce pumu kupi si ju .. a divoka selma nieco stoji to je jasne :yes:
114kw... pecka ... k tomu krasna farba... perfektna kombinacia ... :yes:
skoda len chybajucej 4-kolky ... pume by moc sekla ( aj vykon na to ma )
... ale nevadi .. komplexne je to velmi silny hrac v danom cross segmente ... mozno aj jeden z najsilenejsich ... tu nejaky crossland je razom o nicom... ford :yes:
Vyměníš za ASX ?
ASX je konzevativne SUV s moznostou 4kolky... toto je zase mestsky stylovy crossover ... kazdy z nich ma svoju vlastnu klientelu.... ale to je fajn... vies ze ja radsej ASX ... ale aj tato nova puma sa mi paci ... je to konecne nejaky pekny a zaujimavy kusok od fordu ... :yes:
zvedavy som aj na novy terenny ford bronco... to asi bude tiez masac... uz sa tesim aj na neho ... prve spy fotky vyzeraju hodne slubne .. snad bude aj v eu :yes:
zvedavy som aj na novy terenny ford bronco... to asi bude tiez masac... uz sa tesim aj na neho ... prve spy fotky vyzeraju hodne slubne .. snad bude aj v eu :yes:
Som myslel, ze toto je standardne male auticko a ono je to crossover ? A to uz preco ?
Postav to vedľa Fiesty (=štandardné malé autíčko) a pochopíš. 😉
No tak vam odpoviem naraz. Aj diamantovemu Polo-panovi 😊
Keby boli tunajsi "novinari" k niecomu a nebali sa cisiel, tak by tie recenzie vyzerali inak, alebo neboli lenivi tie svoje sablony upravit.
Takze som si to musel dohladat inde, kde sa nehanbia technicke veci napisat, ked uz na pohlad je to auto nizke.
https😐/www.automobilrevue.cz/…jmout_47722.html
"světlá výška 140/143/139/ /142 mm" 😒] Fakt brutalne cisla 😊 EDIT: Ano, nenalozene ma cca o 2.5cm viac.
Tam to auto nazvali rovno " kompaktním SUV segmentu B"
Tato magia so slovickami je uzasna.
Ale naviac v tejto druhej recenzii asi mali auto s pokazenym motorom, lebo miesto dunenia napisali: " Tříválec EcoBoost má velmi kultivovaný běh a díky kvalitnímu vyvážení a odhlučnění jsou jeho vibrace na úrovni běžných čtyřválců. Zvuk je poměrně hrubý a ve vyšších otáčkách docela hlasitý; jak přiznal Sigurd Limbach, zesilují jej pro dosažení intenzivnějšího požitku přes reproduktory audiosoustavy, což nám přišlo jako vyloženě zbytečné. " vs Mara "...čeká vás nekonečný příval výrazného dunění. To je bohužel citelné od nějakých 1.500 až po 2.000 otáček, kdy se motor konečně nadechuje k projevům správné šelmy. " a "Ve vyšších otáčkách, zhruba po překonání 3.000, se navíc Puma začne i docela hezky projevovat. A to nejen zvukově, ale také solidním zátahem."
Posilovat zvuk aj tuto cez repraky ?!? To miestny recenzent asi nevedel...
Naviac "sportovy podvozok" sposobi znizenie auta o cele 2mm 😒] Som si skoro cvrkol. Na desatiny mm by to neslo ?
No a este som sa dozvedel, ze toto miniauticko si obuva 18 a 19'' gumy 😊 Vacsie neboli zrovna poruke ?
Co je super, je ten "Megabox".
Keby boli tunajsi "novinari" k niecomu a nebali sa cisiel, tak by tie recenzie vyzerali inak, alebo neboli lenivi tie svoje sablony upravit.
Takze som si to musel dohladat inde, kde sa nehanbia technicke veci napisat, ked uz na pohlad je to auto nizke.
https😐/www.automobilrevue.cz/…jmout_47722.html
"světlá výška 140/143/139/ /142 mm" 😒] Fakt brutalne cisla 😊 EDIT: Ano, nenalozene ma cca o 2.5cm viac.
Tam to auto nazvali rovno " kompaktním SUV segmentu B"
Tato magia so slovickami je uzasna.
Ale naviac v tejto druhej recenzii asi mali auto s pokazenym motorom, lebo miesto dunenia napisali: " Tříválec EcoBoost má velmi kultivovaný běh a díky kvalitnímu vyvážení a odhlučnění jsou jeho vibrace na úrovni běžných čtyřválců. Zvuk je poměrně hrubý a ve vyšších otáčkách docela hlasitý; jak přiznal Sigurd Limbach, zesilují jej pro dosažení intenzivnějšího požitku přes reproduktory audiosoustavy, což nám přišlo jako vyloženě zbytečné. " vs Mara "...čeká vás nekonečný příval výrazného dunění. To je bohužel citelné od nějakých 1.500 až po 2.000 otáček, kdy se motor konečně nadechuje k projevům správné šelmy. " a "Ve vyšších otáčkách, zhruba po překonání 3.000, se navíc Puma začne i docela hezky projevovat. A to nejen zvukově, ale také solidním zátahem."
Posilovat zvuk aj tuto cez repraky ?!? To miestny recenzent asi nevedel...
Naviac "sportovy podvozok" sposobi znizenie auta o cele 2mm 😒] Som si skoro cvrkol. Na desatiny mm by to neslo ?
No a este som sa dozvedel, ze toto miniauticko si obuva 18 a 19'' gumy 😊 Vacsie neboli zrovna poruke ?
Co je super, je ten "Megabox".
No tak to je odpověď jak pojď na mě z boku.
Nedalo mi to a kouknul jsem. A jsem překvapeny, že Puma je vlastně čistě karosařsky vyšši jen o necele 3cm oproti fiestě. Celkova vyška pak narostla o 61mm. Světla vyška u fiesty je 133mm u pumy je to 166mm. Hodnoty u nenaloženych aut.
A nad těma 2mm nad, kteryma se podivuješ jsou pouze vytrženim z nějakeho kompletu technickych změn. A pokud bys věděl, že puma vyjiždi v zakladu na 17" pak by tě asi neudivovali u ST-Line minimilně 18".
No a co se tyče nějake kultury atd. tak zde to bude podle mě tak, že hodně lidi zmate už rozdilny, chraplavějši zvuk 3 valcu. Což mužou považovat za meně kultivovane a automaticky budou usuzovat, že vše vic vibruje. Což nemusi byt pravda a v praxi muže ten 3 valec přenašet meně vibraci do kastle či do ovladacich prvku než řada 4 valcu.
Nedalo mi to a kouknul jsem. A jsem překvapeny, že Puma je vlastně čistě karosařsky vyšši jen o necele 3cm oproti fiestě. Celkova vyška pak narostla o 61mm. Světla vyška u fiesty je 133mm u pumy je to 166mm. Hodnoty u nenaloženych aut.
A nad těma 2mm nad, kteryma se podivuješ jsou pouze vytrženim z nějakeho kompletu technickych změn. A pokud bys věděl, že puma vyjiždi v zakladu na 17" pak by tě asi neudivovali u ST-Line minimilně 18".
No a co se tyče nějake kultury atd. tak zde to bude podle mě tak, že hodně lidi zmate už rozdilny, chraplavějši zvuk 3 valcu. Což mužou považovat za meně kultivovane a automaticky budou usuzovat, že vše vic vibruje. Což nemusi byt pravda a v praxi muže ten 3 valec přenašet meně vibraci do kastle či do ovladacich prvku než řada 4 valcu.
ma to aj vyssiu svetlost ako fiesta ... standardne male auticko vyzera fakt inak ... to viem .. lebo jedno standardne male auticko sam mam a tato puma je uz vo vsetkom uplne ina liga ... hned by som ju bral ... hlavne ta vyssia svetlost je fakt dobra vec ... a paradoxne velakrat aj prave v meste ked parkuje clovek a vsade vysoky obrubnik ... ako mam ho celkom aj dost vysoko ale obcas sa mi aj tak stalo ze vystupim z auta a ten vyfuk bol sotva 2cm nad obrubnikom ( niekde su tie nove obrubniky uz take vysoke az sa pytam ci to niekto nerobi naschval aby podporil predaje crossoverov 😄 ) .... ( este ze nechodim nalozeny a zvacsa jazdim sam ) .... ako vtedy si clovek uvedomi "silu" crossoveru a to aj priamo v meste :yes:
Sila crossoveru v meste sa casto prejavuje prave tym ze majitelia maju problem odhadnut rozmer auta, resp. vzdialenost od prekazky kedze sedia vyssie a "dole" pod auto dobre nevidia, prave casto na tie obrubniky, pripadne ine nizko polozene prekazky v nakupakoch, ktore su uz ale dost vysoke aby chytili naraznik. Inak proti Pume nic nemam, je vyjadrenim mestskeho trendu sucasnej doby, aj ked crossoverom a SUV nefandim. Skor by som ako jej handicap u vnimal fyzicke otocne ovladace (aj ked paradoxne Ford za ich pouzitie chvalim), pretoze u cielovej skupiny bude bude velmi dolezitym parametrom infotainment, kde trend jasne veli vsetko dotykovo.
uz sa mi stalo ze si normalne cuvam u nas pri poliklinike .... ved ok su tam obrubniky klasika jak vsade ... a potom ti vystupim z auta a vyfuk bol ani nie 2cm nad obrubnikom.. a to som mal prazdne auto... akoze mozes sediet vysoko nizko alebo ako len chces... vyhlad s tym nic nema... ide o to ze u nas uz niekde mame fakt vysoke obrubniky... uz to nie su standardne biele kvadrovite obrubniky ale akesi sive vysoke skridle este aj kusok akoby skosene pod istym uhlom ... asi zase nejake nove normy alebo co... bohvie k comu je to dobre .. asi len na to aby sa podporil predaj crossoverov .... a docela by som sa tomu ani nedivil keby to s tym aj nejak suviselo
ja neviem.. ale cim dalej tym viac aj po meste zistujem ze vyssia svetlost by sa mi zisla... a to mam stale este vyssie aj predny naraznik aj zadok aj vyfuk ako nejaka i20 ci yaris .. co uz potom oni musia hovorit.. nezavidim im v tomto vobec ...
ja neviem.. ale cim dalej tym viac aj po meste zistujem ze vyssia svetlost by sa mi zisla... a to mam stale este vyssie aj predny naraznik aj zadok aj vyfuk ako nejaka i20 ci yaris .. co uz potom oni musia hovorit.. nezavidim im v tomto vobec ...
Ja to beriem, ale pride mi to strasne malo na to aby som sa presvedcil na nakup maleho crossoveru. Bavime sa stale o autach vychadzajucich z B a C segmentu, takze stale relativne malych autach. Aj ked zastanem pred obrubnikom bez toho aby som zvysenym naraznikom zaparkoval nad nim, urcite nebudem z parkovacieho miesta trcat von
zalezi od toho kde sa s autom pohybujes.. je fakt ze doteraz som mal len dve tri taketo "tesnotky" .... ale uprimne.. len raz clovek to neustriehne a suchne si vyfuk a potom si povie .... ze ... ja som to vedel... dalo sa to cakat... a bude zarobene
ale uz som inak ten plastovy spodok dole pod prednym naraznikom neraz aj chytil... taka plastova cierna lista ... a to ju mam asi o 2-3cm este vyssie ako v kolegyninej i20tke ... ktora u nas pri hale vzdy radsej cuva akoby mala ist predkom k obrubniku... tiez tam mame take kusok hradby ... k comu su dobre netusim .. akurat clovek utrhne naraznik
PS tu vidno tu ciernu listu dole vpredu pod naraznikom https😐/img4.auto.cz/…a65b9c32cfca.jpg . akoze tu utrhnut nie je ziadny problem aj v meste u nas na beznom parkovisku .. suchnem ju tu a tam skoro stale ak chcem.. ale ked nechcem tak nejdem predkom az nadoraz to je jasne .. zatial drzi.. uvidime dokedy ... ani neviem na co vlastne sluzi lebo popravde ma ta lista len ser.ie...
dnes uz aj do mesta sa nedivim ze ludia kupuju vitary... aspon si usetria nervy pri parkovani... uplne ich chapem... v pohode nic neriesia... a ja blazon vzdy kukam ci nechytim zadok predok ... ci este mozem o tri centi dopredu alebo uz nie lebo sucham listu... ... jak uplny blbec furt ... a to pritom nejazdim ziadny teren ani nic... len do prace a po rohliky ... uz aj take crosspolo by pri parkovani bolo ine kafe .... ach jo ... zlate SUVecka :yes:
ale uz som inak ten plastovy spodok dole pod prednym naraznikom neraz aj chytil... taka plastova cierna lista ... a to ju mam asi o 2-3cm este vyssie ako v kolegyninej i20tke ... ktora u nas pri hale vzdy radsej cuva akoby mala ist predkom k obrubniku... tiez tam mame take kusok hradby ... k comu su dobre netusim .. akurat clovek utrhne naraznik
PS tu vidno tu ciernu listu dole vpredu pod naraznikom https😐/img4.auto.cz/…a65b9c32cfca.jpg . akoze tu utrhnut nie je ziadny problem aj v meste u nas na beznom parkovisku .. suchnem ju tu a tam skoro stale ak chcem.. ale ked nechcem tak nejdem predkom az nadoraz to je jasne .. zatial drzi.. uvidime dokedy ... ani neviem na co vlastne sluzi lebo popravde ma ta lista len ser.ie...
dnes uz aj do mesta sa nedivim ze ludia kupuju vitary... aspon si usetria nervy pri parkovani... uplne ich chapem... v pohode nic neriesia... a ja blazon vzdy kukam ci nechytim zadok predok ... ci este mozem o tri centi dopredu alebo uz nie lebo sucham listu... ... jak uplny blbec furt ... a to pritom nejazdim ziadny teren ani nic... len do prace a po rohliky ... uz aj take crosspolo by pri parkovani bolo ine kafe .... ach jo ... zlate SUVecka :yes:
Jazdim po meste vyse 20 rokov s klasickymi autami a nikdy som nemal problem s obrubnikmi. Vyhoda vyssej svetlej vysky je ok, ale niekedy sa jej priklada vacsie racio ako v skutocnosti ma, pricom neprevazi nevyhody vyssej karoserie. Crossover v meste je proste trend a ludom sa paci, nehanbime sa za to, je to uplne legitimny argument 😊 Osobne si ale neviem predstavit dat prednost Pume pred Focusom pri podobnej cene a to ju povazujem za jedno z tych vydarenejsich aut minimalne z pohladu motora EB a vyzera je aj ako mildhybrid funguje v tejto kategorii nadpriemerne. Dizajn je zamozrejme vec vkusu 😊
presne tak, je to len sprosty trend a nic co by ludia potrebovali, jelita co nevedia parkovat k obrubniku by potrebovali RUBICON, ale ten by bol zas moc velky = problem s parkovanim, im proste nič nepomoze
a to ze je toppík presvedceny, o uzitocnosti to ma neprekvapi, on je presvedceny o vela veciach :-!
jedina uzitocnost, ktorej verim je pohodlnejsie vystupovanie a nastupovanie, s tym ma vela ludi realny problem
a to ze je toppík presvedceny, o uzitocnosti to ma neprekvapi, on je presvedceny o vela veciach :-!
jedina uzitocnost, ktorej verim je pohodlnejsie vystupovanie a nastupovanie, s tym ma vela ludi realny problem
Na obrubník stačí Clio 😁 Přejede toho víc, než všechny tyhle crossovery 😁
Inak nastupovanie/vystupovanie je dalsi argument, podobneho typu 😊 Prichodom crossoverov/SUV sme sa asi stali narodmi invalidov, kazdy ma problem zdvihnut sa zo sediacej polohy. Len cakam kedy zacneme montovat vyssie zachodove misy aby sa nam z nich lahsie vstavalo :-!
Tak třeba moji rodiče, když si kupovali první SUV, tak tento argument měli, jsou už důchodového věku... po koupi druhého SUV jsem už váhal, že jeto jen "důvod", protože se jim prostě SUV líbí... a dnes si k tomu ještě pořídili klasický Bsegment, takže to fakt byla jen výmluva 😁
Ale je fakt, že když jsem před rokem měl bloklá záda, tak jsem si SUV rád půjčil na pár dní a bylo to rozhodně menší zlo, než lézt do klasických nízkých aut.
Ale je fakt, že když jsem před rokem měl bloklá záda, tak jsem si SUV rád půjčil na pár dní a bylo to rozhodně menší zlo, než lézt do klasických nízkých aut.
S tym samozrejme suhlasim, nastupovanie je ine. Len porovnajme podiel ludi TZP a s objektivnymi pohybovymi tazkostami a podiel SUV na pocte novoregistrovanych aut 😊
Nemusi byt niekto ZTP aby sa mu tazko nastupovalo a vystupovalo, trochu to prehanas s tym zovseobecnovanim. Je ovela viac ludi s pohybovymi problemami ako by ukazali statistiky vlastnictva preukazu ZTP.
asi ti ušlo niečo zo sveta autonews...
Inde som sa docital, ze to je SUV 😊
.... podvozek tvrdý, motor v nízkých otáčkách duní.... takže ve městě to bude o ničem - nepohodlné a když se budeš chtít vyhnout vibracím a dunění tak ve vyšší otáčkách to bude žrát.... OK, na pěkných okreskách to funguje, ale tam by samozřejmě lépe fungoval běžný Focus, který navíc nebude dražší.... (a to je přitom větší a bezpečnější).... Takže k čemu takový vytuněný crossover je? tester si to užije, protože si najde silničky kde ho to bude bavit.... ale tohle reální majitelé dělat nebudou, pro ty to bude běžné auto na každý den.... a tam vidím skoro jen nevýhody....
prostě klasika - chtělo by to umět všechno a reálně to neumí nic moc....
prostě klasika - chtělo by to umět všechno a reálně to neumí nic moc....
ako mamacar na rozvoz deti do skoly ideal 😊
Není lepší malé MPV, nebo klasická Fiesta, bude v ní stejně místa...
Samozrejme ze je. Ale Fiesta alebo male MPV nema take pekne "oci", plus argumenty ako rozhlad a bezpecnost vdaka vyssej svetlej vyske zafunguju. Plus Fiesta nebude stihat vykonovo na tento mhev, pokial to teda nebude ST, ta uz ale cieli na ineho zakaznika...
Ale Fista může mít i 1. 5tdci a to je fajn motor 😊
K čemu probůh do fiesty naftu?! Fiesta je snad auto do města, ne? 😲
Protože mám naftu rád 😁
1.5D ma prej vo fordoch prilis ospaly charakter, kvoli inemu emisnemu systemu oproti materskej PSA, tusim ford ide bez mocoviny a tak musi viac soft. škrtit... netáhne vocpoda to je dost zasadna chybička pre diesel
Jezdil jsem 1.5 Tdci 88kw s AT ve FOFO 3 Fl a mne se to fakt líbilo, skoro jsem si to i koupil 😊 Slušný motor, rozhodně o dost živější, než starší 1.6 Tdci... n obudem si ho muset půjčit 😁
Automat, hlavne HDM tieto veci vzdy vyhladi, s manualom som cital dost negativne reakcie a to aj v pomerne malych a lahkych autach. Ci ford nieco casom zmenil to netusim...
Budu si to muset pujčit 😁 Ale vím, že i recenze dost chválili, že ten motor jede o dost lépe. Možná to bude i tím, jak jsou emisněji utaženější. Stejný problém jsem měl i v O3 TDI po WLTP, nejdřív nic a pak až výkon, na okresce si pak musíš podřazovat i na trojku, aby si předjel...
tak sa pytam este raz aky je zmysel toho diesla potom ? ;-\
Spotřeba na dlouhé trase.
😁 z tych vyhod nejak ubúda v tomto pripade... za riziko poruch to nestoji, tie pri servise daleko prevysia usporu na spotrebe... diesel ktory je lenivy, uduseny a netahne vocpoda poriadne je trochu na nič... dnesne benzinaky nemaju problem jazdit za 6-6,5l/100km na dialnici a to ani v nejakej octavii... nie to este v malom aute kde je 1.5tdci ...
Místa je díky vyššímu posezu určitě více v Pume než u fiesty. Navíc Puma je díky kufru neskutečně praktická. Kočárek třeba do Fiesty das fakt blbě ale sem se vejde a zbude místo na drobnosti
Já mám teda problém kočárek narvat i do Mondea 😁 Ale možná jsem jen zhýralý a nehraju dostatečně tetris 😁
Tak já ti půjčím ten náš kočárek. Pak budeš rád za svůj a naložíš ho úplně v pohodě.
Upřímně, nechápu, jak obyč kočárek někdo může mít problém dát do kufru 😁
Upřímně, nechápu, jak obyč kočárek někdo může mít problém dát do kufru 😁
Protože byl někdo zvyklý na autobus MK4, kam si hodil do kufru vše a pak si to musel jít s baterkou hledat 😁 To auto odvezlo velký boiler i s myčkou naráz 😁 To se rozmazlíš rychle... tak jsem tam prostě ten kočárek hodil aniž bych ho extra skládal... dnes už to ale dávám i do Clia, jen to není tak... komfortní 😁
Auto doporučuji vyzkouset. Nejlépe s testovaným motorem a pak pochopíš ze město je pro toto auto jeho druhy domov. Díky krátkému rozvoru a mildhybridni technologii je to ve městě velice agilní auto.
Reálná spotřeba je kousek nad Focusem. Podvozek je tužší, ale osobně mi to nevadí. Když ale budu srovnávat s Focusem HB (který se moc v ČR neprodává) je to praktičtější auto díky kufru.
Bezpečnost hodnotit nebudu oba vozy v testech vyšli velice podobne. Realne zkoušky jsem neprovádět a v plánu to nemám
Reálná spotřeba je kousek nad Focusem. Podvozek je tužší, ale osobně mi to nevadí. Když ale budu srovnávat s Focusem HB (který se moc v ČR neprodává) je to praktičtější auto díky kufru.
Bezpečnost hodnotit nebudu oba vozy v testech vyšli velice podobne. Realne zkoušky jsem neprovádět a v plánu to nemám
...není můj šálek čaje. 😉
tak mne by tento cajik chutil... a este by som si pekne posrkaval 😉 :yes:
uplne by mi stacila len vyssia svetla vyska.. teda nemusi to byt 4kolka... ale tie coraz nizsie podvozkovo posadene auta su fakt zlo.... 13cm svetla vyska octavky a k tomu megaprevisy .. no toto fakt dnes uz nie je moc prakticke.... dnes radsej uz vitaru a uz aj rovno v 4kolke v podobnej cene pricapenej octavky :yes:
uplne by mi stacila len vyssia svetla vyska.. teda nemusi to byt 4kolka... ale tie coraz nizsie podvozkovo posadene auta su fakt zlo.... 13cm svetla vyska octavky a k tomu megaprevisy .. no toto fakt dnes uz nie je moc prakticke.... dnes radsej uz vitaru a uz aj rovno v 4kolke v podobnej cene pricapenej octavky :yes:
Skoro som sa rozplakal, keď som zistil, že Puma, ktorú šoférujem stojí 34-tisíc eur. Áno, bolo tam úplne všetko, naprataná predvádzačka, ale aj tak. Hlavne, keď si človek vezme, že Captura v plnke aj s automatom má za 25-tisíc.
Inak motor skvelý, prevodovka tiež fajn, ale existuje tak veľa iných áut, ktorým by dal človek prednosť.
Inak motor skvelý, prevodovka tiež fajn, ale existuje tak veľa iných áut, ktorým by dal človek prednosť.
vies preco to tak je ? lebo sa najde niekto kto si to kupi.... :-! a aby BY kupci nerachali v diskusiach, ze tomu chyba nejaka kravina, kt. BY si objednali
O tom ja vôbec nepochybujem, len stále mám akosi zafixované, že automobilky chcú predať čo najviac áut. Je však pravda, že takéto zmýšľanie už bude asi čoskoro minulosťou, lebo maximálnu kvantitu sme už asi v Európe dosiahli.
Pumu jsem viděl, vypadá dobře, motor znám z Fokusu 3 i 4 (což by měl být inovovaná verze původního EB, stejně jako je v Pumě), opravdu je v nízkých otáčkách poznat, že je to jen R3, ale jinak jede výborně na svou objemovou třídu (s 1.0TCe dle mne nejlepší litrový R3). Nikdy nebudu zákazník této kategorie aut, je to pro mne nesmysl, malé auto, které se tváří jako SUV, stejně jako jsem kritizoval Troc a Tcross, zde tedy lepší interiér, ale zase slabší motor, ale auto k ničemu... navíc za cenovku o třídu větší Kugy, před půl rokem ... či výborného Fokusu kombi, nebo základní skladovky Mondea...
A k tomu dunění, ono je potřeba si uvědomit, že jsme si zvykli jezdit na nízké otáčky díky turbu, ale pokud motor bude držet trochu výše, někde nad 2 tisc ot, jako správný benziňák, dunění není slyšet a pak se s rostoucími otáčkami také zvuk celkem zlepšuje 😊 Takže je to spíš o tom, jak s tím kdo jezdí... Kdo jezdí ještě někdy atmosférou, v takových otáčkách jezdit nebude 😁
A aspoň sa mi z testu zdá, že ten milhhybrid je na niečo dobrý, resp. jeho výkonový prínos je cítiť. Ak si spomeniem na posledné testy mild-hybridov (napr. Subaru), tak tie nefungovali ani čo do spotreby, ani čo do výkonu. Tu je litrík so 114 kW, 240Nm (!) a stovkou za 9s a ani spotreba 6,4l mi pri daných výkonových parametroch nepríde zlá.
Aj tak ale rozhodne radšej Focus.
Ale vážně, je přeci blbost tady kritizovat nevyráběný motor... to bychom mohli u každého testu TSI spustit kamenování EA111 a tak podobně...
Proto jsem ti taky zavčas vrazil do ruky TSI. Za prvé ještě v záruce a za druhé, když vydrží tebe - tak je to nesmrtelný. Díky. :-! 😁
PS: 240nm nad 2000ot nie je nic extremne, problem by bol keby to system preplnania tlaci pod 2000ot napr pri 1500 a nizsie... skorej by som sa obaval aky servis si vyziada onen starter generator, tym ze nie je nejak priamo spojeny k prevodovke, motoru tak jeho pohon, loziska asi budu celkom namahane a trebars aj jeho citlivost na prach, tvari sa to ako bezny altik, ale ma 11,5kW a 50nm to nie je len tak... bude schytavat aj razy pri neopatrnom radeni, niektori vodici s tym šklbú ako prasce...
A tým, že je na trhu už x rokov, majú 1,0EB aj solídne porcie kilometrov, pri ktorých by sa akékoľvek chronické vady objavili.
Škoda toho motoru...
Ale jo, musím uznat, že ten motor je příjemně živej.
Když jsem zjišťoval co je přičinou tak vlastně se ani přesně nevi. Vesměs ne jen majitele vařili z vody nebo dochazelo k dohadum. Navic 1.6EB je konstrukčně velmi bytelna motorizace.
A co je to za pohadku, že TSI přestaly žrat olej ? Pro takovou 1.4TSI to rozhodně neplati. U ni je dokonce větši šance dolevani než u předchudce byť i ten na ubytek oleje trpěl.
Taky nechapu tu tvou zdejši "odbornost" jak přechcat vyrobce s tim, že přece tam nebudu lit takovou vodičku. Takovych chytraku, už bylo.
My třeba měli nechvalně známý 2.2 D-Cat Toyoty, a byl naprosto v pohodě 260tis km, když se prodával, dokonce jsme nechali ( zpětně to považuji za hloupost ) i longlife. Co si myslím, že mu pomohlo, že jezdil jen dálky a na kvalitní naftu. Neuvědomuji si, že by jel kratší vzdálenost než 30 km.
Pak třeba první 1.2 tsi, v rodině je stále a řetěz v pohodě, ani ho nijak neupravovali.
S 2.0 TDI PD to bylo horsi, tomu praskla hlava. A škodovka se postavila k tomu jako běžné opotřebení.
Prostě každá automobilkanobcas udělá nepovedený kousek.
A žiadny cross sa konať nebude, lebo rozbiť si podvozok na autíčku za toľko peňazí je nezmysel!
A pri predaji je ojazdený Ford vždy na konci fronty :no:
Netvrdím, že jsem z Pumy unešenej, ale divil bych se, kdyby se např. mladým slečnám nelíbila víc, než Focus.