Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz GLB 200 d 4Matic vs. Seat Tarraco 2.0 TDI DSG AWD – Milionové dilema

Ve světě větších rodinných SUV je milion běžná taxa. Tolik dnes stojí třeba dobře vybavený naftový Seat Tarraco s pohonem všech kol. A překvapivě i prémiový konkurent Mercedes-Benz GLB, který má obdobnou techniku a testujeme jej jako první v Česku.
Zpět na článek
15. 5. 2020 08:38
15. 5. 2020 09:01
15. 5. 2020 09:10
15. 5. 2020 21:38
17. 5. 2020 09:12
17. 5. 2020 11:16
15. 5. 2020 09:47
15. 5. 2020 10:45
15. 5. 2020 08:39
15. 5. 2020 08:42
15. 5. 2020 08:49
15. 5. 2020 08:57
15. 5. 2020 08:58
15. 5. 2020 09:02
15. 5. 2020 09:31
15. 5. 2020 09:37
15. 5. 2020 10:09
15. 5. 2020 10:20
15. 5. 2020 10:22
15. 5. 2020 10:26
15. 5. 2020 14:11
15. 5. 2020 14:16
15. 5. 2020 16:48
16. 5. 2020 12:11
16. 5. 2020 13:13
16. 5. 2020 08:16
15. 5. 2020 09:32
15. 5. 2020 10:31
15. 5. 2020 13:18
15. 5. 2020 13:38
15. 5. 2020 14:19
15. 5. 2020 14:34
15. 5. 2020 14:44
15. 5. 2020 13:48
15. 5. 2020 13:59
15. 5. 2020 13:07
15. 5. 2020 10:03
15. 5. 2020 10:13
15. 5. 2020 12:00
15. 5. 2020 10:42
15. 5. 2020 11:00
15. 5. 2020 11:09
15. 5. 2020 11:12
15. 5. 2020 12:06
15. 5. 2020 12:56
15. 5. 2020 13:00
15. 5. 2020 12:17
15. 5. 2020 12:21
15. 5. 2020 12:26
15. 5. 2020 12:31
15. 5. 2020 15:51
15. 5. 2020 13:30
15. 5. 2020 22:15
16. 5. 2020 10:41
17. 5. 2020 09:27
15. 5. 2020 10:40
15. 5. 2020 12:33
15. 5. 2020 14:52
15. 5. 2020 15:09
15. 5. 2020 16:39
15. 5. 2020 16:40
15. 5. 2020 16:24
15. 5. 2020 16:44
15. 5. 2020 16:48
15. 5. 2020 16:51
15. 5. 2020 18:39
15. 5. 2020 22:27
18. 5. 2020 13:14
15. 5. 2020 08:38
Tarranco
Tarranco je mnohem hezčí než Kodiaq, ale prodeje tomu neodpovídají.Jinak v tomhle segmentu bych volil Hondu CRV hybrida a ještě člověk ušetří 150k.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
15. 5. 2020 09:01
Re: Tarranco
Ono Tarraco vypadá dobře, takhle z fotek, ale když ta auta postavíš vedle sebe, Kodiaq má lepší interiér, materiály a podobně.
15. 5. 2020 09:09
Re: Tarranco
Ok, může být, přiznám se , že v kodiaqu jsem ještě neseděl.ale exteriér je u TRN povedenější.Ta "plastová"tlama u KDQ není příliš hezká
15. 5. 2020 09:10
Re: Tarranco
Ne Tarranco, ale Tarraco
15. 5. 2020 21:38
Re: Tarranco
Tak to si v Kodiaqu ani Tarracu asi nikdy nesedel. Kodiaq za tie roky na trhu nevedel vyriešiť vŕzgajúce madlá na dverách. Tarraco má celkovo modernejší interiér a pôsobí aj kvalitnejšie.
Avatar - woody-alien
16. 5. 2020 12:17
Re: Tarranco
Já teda jo a musím souhlasit s Ozzym. Interiér Tarraca na mě působí dost všedně a v detailech až lacině. ALE - ta madla v Kodiaqu jsou fakt ostuda. Kolega pořizoval před necelým rokem Kodiaq LaK, splnil si konfigurační sen, čekal 8 měsíců, vyplázl za to přes mega a když jsem pak vzal za madlo a zeptal se "co to ku..va má bejt", tak jenom smutně pokrčil rameny. :-[]
17. 5. 2020 09:12
Re: Tarranco
Mne tvrdili, že to už fixli, ale rok dozadu som išiel Kodiaqom RS a stále nič. Aspoň v novej Octavke to nehrozí.
17. 5. 2020 11:16
Re: Tarranco
Auto vyrobeno 8/2019. Nikde nic nevrže, teda kromě mejch starejch kloubů :))
https://1drv.ms/v/s!AgJ7AxsfcrNsjJEcFOjqm_hge45hVg?e=EABqAo
Avatar - Emel
15. 5. 2020 09:47
Re: Tarranco
Otázka názoru. Tarraco je víc nekonfliktní... někomu to vyhoví, někomu ne. Ten design je hodně generický, ze SEATu to nemá skoro nic, je to prostě Tiguan Allspace s nalepenou přední a zadní maskou.
15. 5. 2020 10:45
Re: Tarranco
Já na té fotce taky vidím Tiguan. Žádný Seat tam není.
15. 5. 2020 08:39
ceny
tak ono to nie je prvy krat...pamatame si ked sa porovnavala lepsie vybavena octavia s c-klasse. Tiez to pre skodovku nevyznelo najlepsie, navyse mercedes ma urcity zakladny servis v cene auta a predajna cena po 3-5 rokoch je vyssia.

Na druhu stranu, dnes nikto nepredava podla cennikov. Vo finale to bude tak, ze seat urobi nejaky packet a este bude xx% zlava z cennika a vysledok bude rozdiel 150tis cz v prospech seatu.
Rozbalit vlákno
17
15. 5. 2020 08:42
Re: ceny
MB servis inclusive už není pro většinu řad v ceně.
15. 5. 2020 08:49
Re: ceny
Slovenske MB 6r servis pre GLB v cene vozidla poskytuje.
Na druhu stranu neviem, ci cenove politiky pre CZ a SK su rovnake. A nechce sa mi to pocitat...
cennik je tu, kto by mal zaujem

https://www.mercedes-benz.sk/…20_03_26_O_2.pdf
Avatar - Beefcake
15. 5. 2020 08:57
Re: ceny
Tam je tusim ta cena citelne (cca 10%?) vyssia.
15. 5. 2020 08:58
Re: ceny
Ani Mercedes neprodává podle ceníku, takže jsme zpátky na tom, že MB za lepší auto chce shodně nebo i méně peněz.
Avatar - Beefcake
15. 5. 2020 09:02
Re: ceny
Tiez si myslim, ze vytahovat pri porovnaniach , ako Jozko Ferko dostal X% zlavu je uplny nezmysel. Sucast modelovej ponuky auta je oficialny cennik, nie to, kolko kto kedy uhada.
Avatar - _Karel_
15. 5. 2020 09:31
Re: ceny
Mě na GLB nabídli slevu 3%.
Avatar - fOE
15. 5. 2020 09:37
Re: ceny
......
Edit: aktualne na GLB -11,5% z DE ceniku (jak to ma MB naceneno doma jsem nepatral).
15. 5. 2020 10:09
Re: ceny
Asi záleží kde, mě na zeptání 11.
Avatar - iudex
15. 5. 2020 10:20
Re: ceny
Kolega čo tu nedávno kupoval Mercedes ma tiež prekvapil nízkou zľavou, akú mu boli ochotní dať. Maximálne ukecal 10% pričom napr. v Blave sa o viac ako 4% nechceli vôbec baviť. Mimochodom aj ja som sa stretol z mierne arogantnou tézou predajcov M-B, že Mercedes predáva autá, nie zľavy a Mercedes nie je pre každého.
Pri Seate pokiaľ viem tie zľavy sú podstatne vyššie (resp. Seat spraví akčný cenník s úplne inými ako štandardnými cenami).
Takže vo finále to bude stále tak, že M-B bude drahší.
To ale nemení nič na tom, že GLB je zaujímavá ponuka.
15. 5. 2020 10:22
Re: ceny
Ale tak prodejci a servis MB je naprosto jiná kapitola. Oni tu nejsou pro nás, ale my pro ně. Vyzkoušeno v Olomouci, Obě i Praze. A to je ještě prodej to nejněžnější...jakmile přijde na servis, nestačíš se divit.
Avatar - Beefcake
15. 5. 2020 10:26
Re: ceny
"MIERNE arogantnou" ? :-[]
"Seat spraví akčný cenník s úplne inými ako štandardnými cenami" - lebo bude musiet.
U nas mam inak so Subaru podobne skusenosti. Toto fakt zavisi od predajcu. Napr. pri predeji v pohode clovek, ale v servise silne zalezi, na koho natrafis. Ci na Pata alebo Mata.
A ceny (cennikove) servisu na urovni premie...
15. 5. 2020 14:11
Re: ceny
Pre porovnanie cena GLB ČR vs SR.

Iba námatkovo - GLB 200d 4 matic - Cena v SR základ 44.964 EUR, cena v ČR základ 1.007.930 Kč, pri aktuálnom kurze 27,59 Kč za 1 EUR - 36.532 EUR. Rozdiel 8.432 EUR.

Nerozumiem takému rozdielu. GLB mám tiež v hľadáčiku, ale ak by som ho mal kúpiť tak oželiem 6 ročný servis zdarma a kúpim ho v ČR. Motor Car by sa mal nad sebou zamyslieť.
Avatar - iudex
15. 5. 2020 14:16
Re: ceny
Tak a máme to vysvetlené. Závery testu sú teda neprenosné (minimálne na Slovensko), keď u nás je ten pomer cien úplne iný.
15. 5. 2020 16:48
Re: ceny
Pri takom rozdiele cien by som sa pozorne pozrel na výbavu. Aj keď sa výbavový stupeň nazýva rovnako, nemusí obsahovať v ČR to isté ako v SR. Veď si len pozrite Superb L&K pre ČR a pre SR. Názov rovnaký, ale výbava rozdielna... Minimálne pred FL v r. 2018 to platilo určite...
Avatar - woody-alien
16. 5. 2020 12:11
Re: ceny
Tohle mě vždycky pobaví a mám připravenou odpověď. Četl jsem kdysi rozhovor s prodejcem Rollsů tuším v Kalifornii. Jejich šéf jim vtloukal do hlavy, ať neposuzujou kupce jenom podle oblečení a dodával k tomu. "Pán v obleku a kravatě si Rollce-Royce nikdy nekoupí, ten má tak akorát na Mercedes nebo BMW." :D
Avatar - white label
16. 5. 2020 13:13
Re: ceny
Přesně jak píšeš! :yes: ;-)
16. 5. 2020 08:16
Re: ceny
Kto by chcel velké jednoduché auto Kia Sorento sa dá v SR kúpiť v pohode za 28,500-29.000€. V CRverzia Gold nie je. Hovorím o 4*4 200ps, 2.2 CRDi.
15. 5. 2020 08:41
Hodně omílané tvrzení...
...jak se mainstream přibližuje prémii, dnes dostalo fatální direkt (zdravím do Košic). Za stejnou cenu je tu prémiový produkt, sice bez ve vyšších třídách technické nadstavby (RWD základ), ale o tolik lepší, že ani Káňa nebo SM nedokázali odolat.
GLB se mi nelíbí, vnímám ho podobně jako GLK. Jenže, to bylo za vyšší cenu a mělo působit chlapsky a přitom spíš cílilo na skupinu mamacarů. Tady je vše v pořádku minimálně z tohoto pohledu.
Mám radši klasičtější tvary GLC nebo z konkurence X1. Ale nabídka GLB spolu s perfektním podvozkem a dokonale odladěným turbodýzlem dělá až neodolatelně dobrou nabídku. Všichni mainstreamoví výrobci by se měli zamyslet.

Pěkně MB :yes:
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ozzman
15. 5. 2020 09:04
Re: Hodně omílané tvrzení...
No, já tak nějak koukal na tu fotku a říkám si.. hmm to je GLC ne ? A ono ne :D

Už se v tom začínám ztrácet, ale GLC se mi dlouhodobě líbí snad nejvíce z prémiových menších SUV.
15. 5. 2020 09:11
Re: Hodně omílané tvrzení...
GLC nevypadá jako zmenšené a zženštilé G ;-) Ale to je můj osobní problém, většině lidí se GLB líbí.
Avatar - Ozzman
15. 5. 2020 09:16
Re: Hodně omílané tvrzení...
Na první pohled mi to přišlo stejné, další fotka už mne zavedla na pochyby a pak jsem si všiml ,že je to trochu jiné, připomíná mi to spíš starší GLK http://sta-m.automodul.cz/…9bd941e2fbb.jpg, jen ocucanější, ale asi bych se v tom nestyděl jezdit :D
Avatar - pradeda777
15. 5. 2020 11:48
Re: Hodně omílané tvrzení...
Píšeš menších SUV, ale rozměrově je GLC už tam, kde kdysi bylo velké SUV X5.... ;-\
Avatar - Emel
15. 5. 2020 09:11
Re: Hodně omílané tvrzení...
Jo, při stejných cenách (a dle tabulky ještě lepší výbavě MB) to vyznívá jasně pro hvězdu. Zajímavé... áčko se stejným motorem je 930, ten rozdíl mi přijde dost malý.
Tarraco je teda o kus větší auto, o 10cm delší, o 10cm širší.

U toho MB mě teda drtí ten tablet, bez jakékoli kapličky přístrojů... vypadá to strašně a i z fotek se zdá, že to na sluníčku nebude žádná hitparáda...
https://img2.auto.cz/…ull/6331654_.jpg
15. 5. 2020 09:13
Re: Hodně omílané tvrzení...
Je to naprosto v pohodě, nikdy se mi nestalo, že bych v MB nemohl něco přečíst nebo, že by mě to vůbec napadlo.

Cena je na umravnění všech kolem. S tímhle nástřelem může být bestsellerem.
15. 5. 2020 09:19
Re: Hodně omílané tvrzení...
za mna je tento typ interieru ( A, B, GLB ) vyrazne prijemnejsi, ako verzia vo vyssich triedach ( GLE, GLS ) a to ani radsej neporovnavam s tym, co bolo vidiet v novom S ...
15. 5. 2020 10:20
Re: Hodně omílané tvrzení...
S je upgrade k horšímu. S MBUX nemám problém základní věci typu klimy, rádia apod ovládat hlasem nebo samostatnými ovladači. Horší je, že nemá třeba tlačítko na Lane assist, takže po každém startu to musíš znova vypnout.
Avatar - kaa
15. 5. 2020 09:46
Re: Hodně omílané tvrzení...
Ten přístrojový panel v nových MB vypadá příšerně, to je bez debat.
Avatar - iudex
15. 5. 2020 10:22
Re: Hodně omílané tvrzení...
A práve toto je podobný prípad, ako BMW M135i. Dinar písal, že nemožno od bavoráku čakať nič viac ako od technicky zhodného Golfu R. No a práve GLB je príklad, že aj pri rovnakej použitej technike ten výsledok môže byť iný, lepší, pretože auto nie je len suma jeho súčiastok, ale aj umenie ten celok vyladiť. Preto vo svetle tohto Mercedesu človek môže (a má) očakávať od prémie viac, ako od mainstreamu, aj keď "varia z rovnakých surovín".
That being said, GLB sa mi nepáči, pôsobí tak guľato bezpohlavne a tiež by som volil radšej X1.
Avatar - Dinar
15. 5. 2020 11:34
Re: Hodně omílané tvrzení...
A to právě není, protože tam byla řeč o jízdních vlastnostech, v tom "něco navíc", nějaké nadstavbě pro řidiče. A já říkám, že pokud tlačí někdo něco na vrchol možností, tj. techniku nižší střední v hot hatchi, pak dostane stejný/podobný výsledek, ať je to premiový výrobce nebo mainstreamový, nehledě na to, že ten mainstreamový takto koncipované auto dělá už třetí generaci. Řeč byla o tom, že 135i nejezdí líp, agilněji, než erko, ne o tom, že má lepší kůži na volantu nebo výrazně lepší infotainment. A o to jde v případě GLB vs. Tarraco, GLB ukazuje premii komfortem, materiály a celkovým sladěním, nejde o nadstavbu pro řidičské zážitky. Jinými slovy, pokud budu chtít srovnat obecně 1er a leona, pak bych od té jedničky čekal lepší projev ve smyslu lepšího odhlučnění, dochozenějšího odpružení, lepšího sladění motoru s převodovkou, lepších materiálů uvnitř, lepšího infotainmentu atp., ale nevidím důvod čekat, že u hh verzí budou v zážitcích pro řidiče (ta nadstavba, kterou čekal redaktor od premie) nějaké rozdíly.
Avatar - rohYpnol
15. 5. 2020 16:04
Re: Hodně omílané tvrzení...
Spíš s tebou nebudu souhlasit. I když připustím, že realita nemusí být to co napíšu níž.

Prémiový vůz je stavěný (=dimenzovaný) od začátku s ohledem na veškeré motorizace, výbavy, zacílení a využití. Logicky u prémie jsme posunutí jinam než u mainstreamu, kde třeba Golf a jeho těžiště je 1,0 TSI a 1,5 TSI. Ano, i zde určitě od počátku počítali s GTi. Ale pořád je to něco jiného než u A-class... I když v téhle třídě to není tak markantní a třída A vs. Golf je fakt blbý příklad.

Prostě spousta věcí je společné u modelu od té nejzákladnější verze až po naprostou all-inclusive. A to, co musí u MB obstát v cenové hladině 1M musí obstát i v cenové hladině třeba 2M... Zatímco třeba zde u Seatu jsme úplně jinde.

Takže ne, nesouhlasím.
Avatar - pradeda777
15. 5. 2020 11:59
Re: Hodně omílané tvrzení...
GLB sem nejel, ale u X1 bylo pro mě řízení spolu s chováním podvozku velkým zklamáním. GLB se mě líbí (staticky) hlavně tím, že "nabuzuje" ten správný SUV dojem.... :-!
15. 5. 2020 13:48
Re: Hodně omílané tvrzení...
Fakt? M-Paketový podvozek a kromě v poslední generaci typické bavorské žvýkačky v řízení je podvozek skvělý.
Avatar - lamal
15. 5. 2020 13:39
Re: Hodně omílané tvrzení...
iudex, keby si to nazval ako principialne rovnaku techniku tak ano, ale ´´pri rovnakej použitej technike´´ to je velmi nepresne a nepravdive tvrdenie.

Mercedes ma lepsiu platformu aj ked ma v predu MCPherson a v zadu multilink.
Akoby si tvrdil, ze 1čková octavia stoji na rovnakej pouzitej technike ako aktualna 4ka, len preto, ze ma v predu MCPherson a v zadu vlečku. "NEvaria z rovnakých surovín"

S tym naladenim ako takym sa da suhlasit...
Avatar - iudex
15. 5. 2020 13:50
Re: Hodně omílané tvrzení...
Jasné, myslel som to ako "v princípe rovnakej technike".
Avatar - lamal
15. 5. 2020 13:52
Re: Hodně omílané tvrzení...
tak potom fajn...
15. 5. 2020 21:53
Re: Hodně omílané tvrzení...
No vidíš. Ja som si to dlho myslel a teraz po sebe vyskúšal Tarraco a GLA oba takmer v základe a určite by som sa rozhodol pre Tarraco. Prémia je strašne preceňovaná a Mercedes dnes vyniká najmä perfektnou spotrebou, ale dať za diétne vybavené GLA takmer 50-tisíc eur mi príde už choré.

Nie, fakt. To, čo si napísal vyššie, si môže myslieť len človek, ktorý s tými autami má nulovú skúsenosť a je to pochopiteľné. Mainstream sa nemá čo zamýšľať, lebo každý rok sa výbavou doťahuje na prémiu a naozaj to už začína byť iba o hodnote značky. Nové GLB som neskúšal, ale predpokladám, že to od GLA nemá ďaleko. Je to fajn auto, ale nenašiel som jediný dôvod si nekúpiť niečo iné.
16. 5. 2020 10:37
Re: Hodně omílané tvrzení...
GLA je o dvě třídy menší. Se vším všudy. Navíc ceny v ČR jsou evidentně mnohem příjemnější ;-)

Znám dobře Kodiaq, znám velmi i dobře MB. GLB jsem zatím nejel, jen v něm seděl. Vím jak jezdí A nebo GLC poměrně jasně. Takže nulové zkušenosti? ;-)
Avatar - _Karel_
16. 5. 2020 11:10
Re: Hodně omílané tvrzení...
Můžu Tě pájo poprosit o názor na GLC?
Máš zkušenost i s benzínem?
17. 5. 2020 09:23
Re: Hodně omílané tvrzení...
Neviem, môj názor je, že pri béčku aj GLA (tiež som ešte s GLB nemal tú česť), už Mercedes príliš šetril. Je tiež možné, že majú výrazné odchýlky v kvalite. Jazdil som s dvoma novými B a jedno bolo ok a druhé mizerné.

GLC je už iná liga a k áčku som nemal žiadne výhrady.

A to, že je GLA o dve triedy menšie je v tomto prípade irelevantné, keďže obe autá stoja na podvozku pre kompakty. Jasné, že GLA je trieda Atecy, ale Tarraco je tiež len natiahnutá Ateca alebo ak chceš Tiguan.
Avatar - Beefcake
15. 5. 2020 08:52
Dobre rano redakcia a ostatni
"Tak nevíme, kde se stala chyba. Požadují značky spadající do koncernu VW za svá SUV nekřesťanské peníze, nebo se mercedes podbízí?" - budicek. Toto uz plati peknych par rokov. Nech sa paci Kodiaq RS za 55000E. Mainstream v cene premie.

MB tie motory fakt vie, prevodovka vyborna ako vzdy a naviac slusna vybava v cene. A nie je to ziadna konfekcia. A ani holatko, ako sa vzdy tvrdilo o premii za ceny "od".
Tych milion priplatkovych poloziek koncernu je uplne zbytocnych (nie, ze by ich MB tiez tolko pri inych modeloch nemal).

"Cenový etalon Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW" :-[] :-[] zabudli na hlinach a fcipu.

Ale pri oboch autach by som sa bal, ci ich rano este najdem na parkovisku, hlavne MB.

"Tarraco je těžkopádnější, moc se do zatáček nehrne a řízení má o něco tupější" toto je pre mna prevapenie.
"uzamkne dělení točivého momentu na přední a zadní kola v poměru 50:50." tato blbost sa tu bude opakovat asi uz navzdy :)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fOE
15. 5. 2020 09:32
Az na 2 body
tady neni o cem, jednoznacny mercedesi direkt na mainstreamovy solar.
Po precteni testu me napadaji jen dva duvody proc by kdokoliv mohl z testovane dvojice vzit seat: 1) chce "litat pod radarem" nebo 2) na kazdem centimetru zalezi.
Tohle nemuze dopadnout jinak nez MB prodejnim trhakem. Ted to chce jeste dobre zpropagovat, protoze asi nejsem sam koho by nikda nenapadlo, ze za podobne penize muze mit takto solidni tricipou hvezdu. Smekam. :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - iudex
15. 5. 2020 10:31
Re: Az na 2 body
No a toto je odpoveď všetkým (vrátane mňa), ktorí plačú nad tým, ako prémia v nižších radách opúšťa prémiovú techniku (RWD, šesťvalce, poctivú 4x4...) a používa len to isté, čo mainstream. Nemusí sa nám to páčiť, my internetoví bykupci budeme na webe frfľať o konci starých dobrých časov, ale realita je taká, že tá prémia aj s obyčajnou technikou je minimálne rovnako dobrá, ako mainstream (resp. i lepšia, viď test), a to spolu s pridanou hodnotou image značky stačí, aby to ľudia kupovali (a boli spokojní).
Avatar - fOE
15. 5. 2020 13:18
Re: Az na 2 body
To remcani nad tradicema je klasika nehlede na forum, neni to jen o autech, lidi v podobnem duchu remcaj vsude (me nevyjimaje :-[] ). Ale jinak je to samozrejme jak pises, nekdy to premii nevyjde (treba M135i, s tou mam subjketivni problem protoze se mi nelibi az tak, ze ani vrtule na kapote by me asi nedonutila dat tomu prednost pred Gofem R VII, ikdyby obe stala stejne a jezdila stejne... apropo, to je podle me nejvetsi stesti M135i, ze Golf R jak jej zname konci a golf VIII je podle vseho v mnohem slabsi). A jinde zase jo.
Kazdopadne jak byl pred X lety trend (bavime se o cca case ve kterem ustrnul Topr :-[] ), nebo jsme si to aspon mysleli, ze se mainstream blizi premii, bude ji odspod okopavat kotniky a bude se prosazovat na jeji ukor, tak opak je pravdou. Premie se vydala smerem dolu a nejde jen o okopavani, ale o vyzirani tech top konfiguraci konfekce. Tenhle test to ukazuje v plne nahote, jedina vyhoda co mainstreamu zustala je velikost. Ano, mainstream furt jeste umi postavit vetsi auto nez premie za stejne penize, ale ne kazdy si koupi radeji 200g slovenske tocene misto 100g kvalitni sunky, a pro ty co jsou na sunku tady zacinaji zajimave casy.
Avatar - Emel
15. 5. 2020 13:38
Re: Az na 2 body
Masové rozšiřování prémiovek není nic novýho, ve střední třídě je to tady posledních... nevím, třeba deset let, stačí se podívat na prodeje C-3-A4 a jejich růst na úkor Mondea apod. A předtím se to dělo ve vyšší střední.

Jakmile se vejdu do budgetu s prémií, která je aspoň nějak podle mých představ, tak zapomenu na Opel nebo Peugeot, to je jasný. Ale zase než si koupit C-Klasse s 1.6 z Renaultu, to si radši koupím normální mainstream s dvoulitrem.
Avatar - iudex
15. 5. 2020 14:19
Re: Az na 2 body
Ad posledná veta: tiež som to tak vnímal, ale skúsenosť s A-Klasse s motorom z Renaultu mi ukázala, že na to netreba pozerať tak zvrchu, ten renaulťácky motor 1,33 je vynikajúci a povedal by som, že patril k prednostiam toho Áčka.
Ja to skôr vnímam globálnejšie tak, že prémiu v základe, resp. so slabým základným motorom nie, pretože tam ten prémiový náskok nie je cítiť (ak vôbec nejaký je). Potom áno, to radšej solídny výkonnejší mainstream.
Avatar - fOE
15. 5. 2020 14:34
Re: Az na 2 body
Tak tady (ta posledni veta) se v tom uz patlame trosku zbytecne. Jasne ze holatko podmotorovana premie vs. vybaveny mainstream s motorem je o necem jinem a nebudu soudit ani toho kdo veme prvni, ani toho kdo veme to druhe. Prirozene.
Tady se ale bavime o tom svetlem prikladu kdy one premii na mainstream schazi jen ty centimetry, jinak nic (a jinde jeste onen mainstream dostane nalozeno, viz hnaci retezec). Za me snadna volba.
Avatar - iudex
15. 5. 2020 14:44
Re: Az na 2 body
Súhlas, za daných cenových podmienok nie je o čom, aj ja by som logicky volil Mercedes (aj keď to GLB ma vizuálne neoslovuje, ale to ani Tarraco).
Len s tým dovetkom, že v SR to neplatí, u nás má GLB štandardný prémiový cenový odstup od Tarraca. Ako píšem inde, u nás Tarraco TDI 110 kW 4x4 od 35t, GLB od 45t. Teda u nás sa tie dve autá nepretínajú.
Avatar - iudex
15. 5. 2020 13:48
Re: Az na 2 body
Tak u M135i to mám podobne, chcem, aby sa mi páčila, osobne nemám s konceptom štvorvalcového predokolkového HH (resp. z neho odvodenej štvorkolky) žiaden problém a možno v budúcnosti v takomto niečom opäť skončím; len proste tá 1er je škaredá a nie je tu už tá pridaná hodnota, aby ju človek uprednostnil pred mainstreamom. Inak by mi nevadilo to, že jazdí "len" ako mainstream, keď ten mainstream jazdí výborne (aj keď by človek od novej prémie čakal, že hranicu oproti končiacemu mainstreamu posunie aspoň o niečo).
Možno GLB tiež nie je extra zázrak, len to Tarraco nie je taká vysoká latka ako Golf R, takže tu tá prémia vyjde citeľne lepšie.
A celkovo to asi bude ako píšeš, teda nie že mainstream dobieha prémiu (naopak v dobe šetrenia a sústreďovania sa len na emisie sa javí, že ten progres sa zastavil), ale že prémia ide nadol, naproti mainstreamu, aby mu brala predaje lepšie špecifikovaných modelov.
Avatar - lamal
15. 5. 2020 13:59
Re: Az na 2 body
Pravda moze byt oboje, prémia moze ist dolu a mainstream hore (mazda atd). V praxi sa to oboje deje, neviem preco by malo existovat len A, alebo B.
15. 5. 2020 22:06
Re: Az na 2 body
Áno, toto je výborný názor. Lenže ja to vidím z tej druhej strany, pretože ja zase nevidím dôvod míňať viac peňazí za prémiu s mainstreamovou technikou. Zo strany Mercedesu je to samozrejme super krok, lebo súčasná A rodina je fakt pestrá a atraktívna.

Ale chvíľu sa človek teší, ako kúpil nové GLA 200d "len za" 48-tisíc eur, má krásne obrazovky MBUXu a potom zistí, že Hm, ale nie je tam adaptívny tempomat, dvere bez kľúča neotvoríš, len predokolka, udržiavanie v jazdnom pruhu tiež nie je, zle zlícované plasty, dvere každý kto nastúpi zatvára na dvakrát...A potom si človek povie, či by nestačila o 10-tis lacnejšia pekne vybavená Ateca. Ale nech si každý kupuje, čo chce, ale mne toto vadí.
Avatar - _Karel_
15. 5. 2020 11:55
Re: Az na 2 body
Lítat pod radarem?
Avatar - fOE
15. 5. 2020 13:07
Re: Az na 2 body
Mercedes vzbudi vic pozornosti (a treba i zavisti) nez seat. U neznalych zcela urcite. Ten kdo na sebe z nejakeho duvodu nechce poutat udela lip se seatem.
Zrovnatak od Bechyne takto uvazujici clovek neodejde s rolexkama na ruce, ale treba s JLC. Kvality minimalne stejne, ale napadnosti/okazalosti, te mnohem min. :-)
15. 5. 2020 10:00
Konkurenti? Ale kdeže...
Mně fascinuje jak sedají novináři (nejen zde) mercedesu na lep a tvrdí že GLB je konkurentem velkých SUV jako Kodiaq či Tiguan allspace. Přitom z GLB úplně čiší že je dělaný na malý platformě a nafouklý do maxima.To auto stojí na maličkých kolečkách a plechy z něj přetékají. Což je recept používaný u low-cost značek v asii. Opticky opravdu nepodarok a rozohodně ne konkurent Tarraca, který je ve stejný třídě jako GLC (akorát že není premiovka).

Jinými slovy - tohle srovnání tady je asi jako kdyby vzali A-třídu sedan a stavěli k tomu passata.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ozzman
15. 5. 2020 10:02
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Však Superba taky testovali proti Eklasse... jsou to cenoví konkurenti, né každý potřebuje za svoje peníze co největší auto...
15. 5. 2020 12:00
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Ale to je přesně naopak. Superb jako technicky natažená B-třída se rozměrově podobá éčku. Technicky se naopak vůbec na ečko nechytá.

A podle mne technicky ořezané auto v tomto testu je naopak mercedes, rpto je za stejný prachy jako seat. I když to z výsledku testu nevypadá.
Avatar - Emel
15. 5. 2020 12:25
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Jaká B třída? B jsou subkompakty, Fabia a spol...
15. 5. 2020 12:56
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
těch označení tříd je víc než jen jedno. Proč myslíš že se aktuální superb a passat superb označují B8?
Avatar - Ozzman
15. 5. 2020 13:29
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
:D :D :D To B je ale interní označení pro platformu v koncernu ty chytráku :D

Velikostní třída je pak segment D - v případě Passatu a Superbu = střední třída.
Avatar - iudex
15. 5. 2020 13:55
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
A trojkový rad BMW označuje ako G (G20, G21...). To asi bude o 5 tried vyššie ako ten Passat "triedy B", nie? :D :-[]
Avatar - Ozzman
15. 5. 2020 14:01
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Aco teprve Ford, který má označení modelu dokonce na dvě písmena MK :D
Avatar - lamal
15. 5. 2020 14:05
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
to je chytré teda :-O
Avatar - Ozzman
15. 5. 2020 14:24
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Jen technická, neoznacuje MB své modely písmenem W? :D A teď babo raď😂
Avatar - lamal
15. 5. 2020 14:49
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Hm a co lančia Y ? Alebo nissan Z32 (ZX300), alebo Z33 (350Z) ?
Obavam sa, ze nie sme taky Chytrac1 aby sme toto susto rozluskli :-(
Avatar - Emel
15. 5. 2020 15:28
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Mno... to je ale možná trošku historické značení. Já to pamatuju takhle:

Původně měl koncern platformy A (kompakty), B (střední), T (dodávky) apod., doplněné o generaci (B3, T2 atd.)
Pak přišel s novým značením typu PQ34 apod., kde P = osobák, Q = motor napříč, 3 = velikost a 4 = generace.

A konečně VW řekl, že je to celé minulost a všechno je MQB (modulární napříč) nebo MLB (modulární podél), případně MEB (EV). Pokud si vzpomínám dobře, je pro MQB jediný fixní rozměr vzdálenost předních kol od osy pedálů... a zbytek je stavebnice.

Takže jo, Passat se označuje jako B8, ale to B už technicky vzato není platforma, ale jen pozůstatek historického značení, platforma je normálně MQB... myslím (jestli je tu White nebo nějaký VW odborník, prosím o kontrolu :-) ).
Avatar - _Karel_
15. 5. 2020 10:05
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Nevím na jaký je GLB platformě, ale rozvor je pokud vím téměř shodný.
15. 5. 2020 10:11
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
A není Tarraco na podobné platformě jako Golf? Tedy podobný přístup. GLC je technicky jasná prémie, nesrovnatelné s Kodiaqem apod.
15. 5. 2020 11:57
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
No u VW s tou platformou je rozdíl v tom, že ji má daleko více flexibilní od A0 až po B. U mercedesu je to platforma pro jednu kategorii aut.
16. 5. 2020 10:39
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Cože? Kompakt HB, MPV, SUV, sedan... ;-)
Avatar - iudex
15. 5. 2020 10:35
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Áno, ale vytýkať tento prístup Mercedesu práve pri porovnaní s koncernom, ktorý sa týmto prístupom preslávil (od Octavie či Scaly až po Tiguan Allspace/Tarraco/Kodiaq) asi nie je namieste.
A Passat je tiež auto na MQB platforme rovnako ako Golf, takže tiež len maximálne natiahnutie kompaktnej platformy. A funguje to? Funguje.
Avatar - Emel
15. 5. 2020 11:15
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
No tak ale to právě už není kompaktní platforma, je to univerzální platforma pro auta s motorem napříč. Její implementace je jiná ve Scale (A0, která nemůže mít víceprvek ani 4x4), Octavii (v základu vlečka, ale multilink i 4x4 mít může), jiná v Superbu a ještě jiná v Kodiaqu. Právě SUV mají nejlepší techniku, používají robustnější převodovky a tak.
Avatar - iudex
15. 5. 2020 11:32
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Tak Scalu som myslel ako maximálne natiahnutie platformy pre malé autá (MQB A0) a Passat/Superb/Arteon ako maximálne natiahnutie platformy MQB (teda tej univerzálnej, kompaktno-strednotriednej).
Avatar - Beefcake
15. 5. 2020 12:01
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
To je mozno tak aktualny stav, nie tak davno to bolo bezna a dlhorocna prax u Skody, resp. celeho koncernu.
Avatar - Emel
15. 5. 2020 19:35
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
Co je ta praxe? Dřív byly ty platformy víc fixní a Octavia I dostala rozvor G4... na druhou stranu, Superb I dostal prodlouženou platformu Passatu PL45+ - L znamená podélně uložený motor (benzínový i naftový šestiválec). Tehdy se Superb od Octavie lišil víc než dneska, dneska je to víc unifikované... tohle je ta praxe o který mluvíš?
15. 5. 2020 22:10
Re: Konkurenti? Ale kdeže...
No konečne. Až ťa podozrievam, že si s oboma autami skutočne jazdil.
Ale teda ja GLB napríklad fandím, príde mi zaujímavé, také voľné pokračovanie GLK, no keď v Tarracu je blbosť kupovať tretí rad sedačiek, v GLB detto. Ale aj tak paráda, ako z tej platformy Áčka dokázali vydolovať a nerobili blbinu ako napr GLA Coupé.
Avatar - _Karel_
15. 5. 2020 10:03
GLB
Chtěl jsem GLBčkem nahradit Kodiaqa. Svezl jsem se v benzínu a jezdí pěkně. Bohužel manželka na zadní sedačce byla velmi nespokojená, za a) krátkými nepohodlnymi sedadly b) silným drncaním zadní nápravy. Jinak interiér proti K. samozřejmě jinde, byť (jak píše Emel) display bez kapličky vypadá fakt divně. Ten samý interiér v B-klasse ale subjektivně působí výrazně hůř. Kufr má GLB oproti K. opravdu výrazně menší a i šířka kabiny se moc nepovedla. Přesto za danou cenu velmi dobrá alternativa.
Rozbalit vlákno
18
15. 5. 2020 10:13
Re: GLB
Drncání zadní nápravy? To neznám ani z A, které mám na firmě. ;-) Mě třeba vzadu přijde Kodiaq udrncanější.
Avatar - _Karel_
15. 5. 2020 12:00
Re: GLB
A není GLB ;-)
Já vzadu nejel, a vepředu jsem byl spokojený. Zadní sedačky tam byly ale opravdu bídný (krátký sedák), a stížnost natolik intenzivní, že jen proto z koupě sešlo. Auto mělo buď 18", ale spíš 19", určitě ne 20".
Kodiaq má vzadu sedačky lepší, drncá na 20", ty jsi psal že i na 19", ale na 18" je velmi komfortní. :-)
Avatar - iudex
15. 5. 2020 10:42
Re: GLB
GLB je taká Scala medzi strednými SUV, nie je plne porovnateľný s Tarracom, ale reálne tou natiahnutou malou platformou v podstate nezaostáva, resp. len v niektorých bodoch (šírka a pod.). Kto by presadal ako Ty, vnímal by to, novokupec (typicky z menšieho auta) to ale vnímať nebude.
15. 5. 2020 11:00
Re: GLB
Málokdo bude vybírat mezi Seatem a Mercedesem. Pokud bych na to měl, tak by mě to nikdy nenapadlo. Ale možná právě proto na to nemám.
Avatar - iudex
15. 5. 2020 11:09
Re: GLB
Prečo nie? Tento test práve potvrdzuje, že sú to alternatívy. Plne porovnateľné, cenovo príbuzné, teda niekto, kto ide do povedzme koncernového SUV zistí, že za podobnú cenu môže mať Mercedes, tak bude zvažovať.
15. 5. 2020 11:12
Re: GLB
Cenově se to překrývá v tom požadavku na středně velké SUV. Ale souhlasím v tom, že ty skupiny se budou odlišovat. Jedna bude racionálnější a bude hledat value za ty prachy, ať už v podobě prostoru nebo možnosti levnější konfigurace, která bude postrádat prvky co nepotřebují. Druhá bude chtít prémiový produkt kde má hodně možností za co připlatit včetně silnějších motorů. Takže se ty nůžky ve výsledku hodně otevřou.
Avatar - _Karel_
15. 5. 2020 12:06
Re: GLB
Koncern nabídne víc prostoru, MB zase lepší interiér, motor.... pokud se můžu považovat za reálného kupce, tak nevidím důvod při koupi SUV kolem milionu o MB neuvažovat. Žádný "otevírající se nůžky" nevidím. :-)
15. 5. 2020 12:56
Re: GLB
Osobně mám pár GLB konfigurací v oku, na podzim půjdu projet. Jsem potenciální kupec a Tarraco je pro mě opačné spektrum, o které nemám žádný zájem. Nejde mi o maximum prostoru a naopak ocením právě lepší interiér, motor a ventilovaný sedačky.

V GLB se dá jít mnohem dál prakticky ve všem. Takže konkurenti to jsou i nejsou, zas tak se to neliší od klasické otázky mainstream vs prémie, ač tady je ta třecí plocha asi nejvíc.
Avatar - _Karel_
15. 5. 2020 13:00
Re: GLB
Problém je, že klasicky mainstream/prémie jsou dost velké cenové rozdíly, volíš za stejnou cenu buď chudou prémii nebo vypiplaný mainstream. Tady je to cenově velmi blízko.
Pro mě je zase prostor velmi důležitý, byť jsem byl v tomto případě ochoten ho vyměnit za jiné přednosti.
Avatar - pradeda777
15. 5. 2020 12:17
Re: GLB
Drncání zadní nápravy? To i s adaptivními tlumiči nastavenými na komfort?
Avatar - _Karel_
15. 5. 2020 12:21
Re: GLB
Nejsem si jistej, jestli auto mělo adaptivní podvozek.
Avatar - pradeda777
15. 5. 2020 12:26
Re: GLB
....takže "za to" mohl ten krátký sedák....... ;-) Manželka jezdí na zadní sedačce? ;-)
Avatar - _Karel_
15. 5. 2020 12:31
Re: GLB
Za to, že auto vzadu mlátilo, nemohl sedák. Vzadu jezdí běžně děti, 15 a 10 let, prostě to vadilo.
Dodal bych, že jsme nejeli přes žádný tankodrom, jen nějaké ty příčné spáry...
15. 5. 2020 15:51
Re: GLB
Tak to chodte so zenou vyskusat zadne sedadla v Mini Clubmanovi a uvidite co je hokejova trestna lavica ;-) ..cista doska..
Avatar - Ozzman
15. 5. 2020 13:30
Re: GLB
Nejezdím vzadu, ale když jedu třeba s Oktávkou s vlečkou, nebo s tou Scalou, tak mne to dost irituje, ono to bývá slyšet i dopředu.
15. 5. 2020 22:15
Re: GLB
A tak Kodiaq aj GLB majú vzadu multilink, nie? Faktom je, že ani mňa pruženie GLA (predokolka) na 18kach nijak neuchvátilo. Teraz mám nové C-RV a to je iná liga.
16. 5. 2020 10:41
Re: GLB
Komfort GLA na 18" je perfektní, i v porovnání s o třídu větší CR-V.
17. 5. 2020 09:27
Re: GLB
Pasažieri vzadu by s tebou nesúhlasili.
15. 5. 2020 10:32
Premiovy knokaut...
Priznam sa, ze nemam rad Mercedesy. Vzdy mi pripadali ako typicke auta pre dochodcov, ktori sa s nimi motaju v lavom pruhu. Ani dizajn tohto GLB-cka ma neoslovuje. Ma akesi podivne "boubelate" tvary, mohutny prelis na dverach vyzera ako keby do neho niekto nacuval, trciaca pristrojovka evokuje lacne autoradio z vietnamskej trznice a volic automatu jak packa na stierace je tiez pekny ergonomicky ulet!

Ale ak by som si mal zvolit medzi GLB a Tarracom za ~rovnaku cenu, nemam o com premyslat. Aj keby rovnako dobre jazdili a mali rovnaku spotrebu, aj tak by som bral Mercedes. Ak je tam daky "problem" tak len v tom, ze bezny clovek ani nepojde pozriet GLB, lebo ho nenapadne ze by ho mohol dostat za rovnaku cenu, ako Tarraco...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
15. 5. 2020 10:49
Re: Premiovy knokaut...
Pri rovnakej cene samozrejme nie.
Ale je otázne, či je to tak s tými cenami všade, ako pozerám slovenské cenníky, o porovnateľných cenách sa teda moc hovoriť nedá. Tarraco so 150k TDI, štvorkolkou a automatom začína na 35340 eur, porovnateľné GLB na 44964 eur. To je takmer 10t rozdiel. Nejdem do detailov výbavy, možno GLB má toho v základe viac, ale aj vyššia výbava Excellence je za 37700 a za 40t je najvyššia výbava FR s výkonnejším 140 kW TDI. Teda aj v top špecifikácii je Tarraco o 5000 eur lacnejšie ako to GLB.
15. 5. 2020 11:05
Re: Premiovy knokaut...
K páčce - nevím jestli máš zkušenosti, ale za mě je to super věc, při vyjíždění se nemusím otáček ke středovému panelu a rovnou to tam "kopnu" rukou u volantu a jedu.

K ceně - vidím to trochu podobně, výjimečně se totiž sešli konfigurace co se docela potkávají. Na své poměry nabitý Seat a střídmě vybavený Mercedes. Navíc je potřeba říct, že Tarraco je opravdu trochu větší. Takový ten střed prodejů a potřeb bude nastavený jinak si myslím. Tarraco nebude tolik naložené a naopak Mercedes bude o pár prvků bohatší jako třeba ty zmíněné sedačky apod. a cena pak leze hodně nahoru. Platí to i pro silnější motorizace. Takže typické Tarraco bude řekněme za 0.9 - 1M, typické GLB za 1.1 - 1.3M. A to už jsme v krajním případě v rozptylu 400k za což je i nové auto pro manželku.
15. 5. 2020 11:12
Re: Premiovy knokaut...
Problem vidim v tom, ze "kopnut" do packy rukou pri volante mozes aj nahodne. Radsej obetujem tu trochu "pohodlia" a dam ruku na volic prevodovky na stredovom tuneli, ale vyhnem sa riziku nechceneho ovladania prevodovky pocas jazdy...
15. 5. 2020 13:30
Re: Premiovy knokaut...
si pobavil!
Avatar - wakantanka
15. 5. 2020 13:55
Re: Re: Premiovy knokaut...
Odporúčam ti to riešenie od MB vyskúšať a potom vynášať závery, že omylom a tak. Aj stierače si zapinaš omylom? 🙂 Nebuď jak topper čo tablety na palubovke vykopava či odlamuje pohľadom v nákupnom centre. 🙂
15. 5. 2020 22:20
Re: Premiovy knokaut...
Kokso, omylom ťuknúť do páčky? Ani náhodou. Tuto s tebou súhlasím. Skôr mám problém, že keď z Mercedesu presadnem do niečoho iného, chvíľu si púšťam naprázdno stierače a čudujem sa, že auto sa nehýbe. Po Renaultoch zase šmátram vpravo pod volantom, aby som obral hlasitosť. Je ale pravda, že raz po čerstvom presadnutí do Mercedesu ma zastihla prietrž mračien a ja som si tam šupol neutrál...
15. 5. 2020 11:12
Re: Premiovy knokaut...
Hm, tak já zkusil u nás a je tam rozdíl cca 100tkč ve prospěch Tarraca. Nechce se mi v tom ležet ;-)
15. 5. 2020 11:30
Re: Premiovy knokaut...
Porovnal som ceny v AT (koli s*urvenej NoVA su ceny o dost vyssie):
Tarraco Style 2.0 TDI DSG 4Drive: 42997,-
GLB 200d 4matic: 45280,-

Rozdiel ~2300e, inak povedane asi 5%. Je to sice viac ako v clanku (tam je Tarraco style asi o 1000e lacnejsie), ale stale by som bral GLB...
15. 5. 2020 10:40
GLB
Skusal som GLB rozmyslali sme o tom s manzelkov len za tie iste peniaze mi ponukli C 200 tak lakota vyhrala. Inak nic tam nedrncalo. Exterier je taky nemastny neslany napr. GLC je ovela krajsie ale za viac dukatov :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Alf1k
15. 5. 2020 12:33
Po zkušenostech
s Tiguanem, který jsme koupili mámě, už nechci mainstream SUV z koncernu VW ani vidět a nepřekročí práh garáže. Možná jen smůla na kus, ale co půl roku musím měnit baterku v klíčku (prý je to logické, když to má keyless atd.) zvláštní potom je, že Éčko si o výměnu neřeklo ani po 3 letech.
Jednou za čas (zrovna včera) zahapruje elektronika takovým způsobem, že se všechno rozsvítí, zhasne, na chvíli umře a pak po diagnostice zase funguje normálně nějakej čas. Je to neuvěřitelné, že se nedá spolehnout na auto za milion. Servisujem to nad rámec, s kamarádem s 20 letou praxí u VW (mechanik) a přesto všechno to auto je jak časovaná bomba. Zrovna plánuji výměnit za GLC a koncern už v rodině nechci vidět.
Rozbalit vlákno
17
15. 5. 2020 13:13
Re: Po zkušenostech
S tou baterkou je to v mainstreame bezne, tiez mi po pol roku zacala vyskakovat hlaska ze je slaba. Bezne keyless vysiela signal stale, takze je logicke ze sa rychlo vybije. Premiovne znacky maju dokonalejsi system, a v kluci je aj pohybovy senzor. Vysielaju signal len kym sa kluc hybe. Ked ho doma polozis na policu, po chvili sa vysielacia cast vypne. Baterka preto vydrzi ovela dlhsie...
Avatar - Alf1k
15. 5. 2020 13:22
Re: Po zkušenostech
Dík za info! Pořád jsem přemýšlel jak to asi funguje.. Každopádně jsem to sice zmínil jako první problém, ale je to ten nejmenší problém na 5 minut, ale dokáže to nas.at, protože tradičně zákon schválnosti se to vždy stane v nejdebilnější chvíli a musíš na to furt myslet. Nikdy nezapomenu, když se to stalo poprvé a ve 3 ráno jsem řešil jak to auto zamknout :D Kolik proboha stojí ten pohybovej senzor.. Tohle je přesně co mi vadí. Šetří se na nesmyslenejch místech, ale chtěj za mainstream meloun, klidně i víc. :no:
Avatar - wakantanka
15. 5. 2020 13:59
Re: Re: Po zkušenostech
Ono svojho času rýchlo odchádzali baterky aj v koncernových kľúčoch s integrovaným DO. Takému FoFo I baterku meniť netrebalo ani po 8 rokoch, lebo vždy keď dal človek kľúč do spínacej skrinky, tak sa dobíjal akumulátor.
Avatar - rohYpnol
15. 5. 2020 16:28
Re: Re: Po zkušenostech
???
Focus měl dobíjecí baterii v klíči? Dost silně pochybuji.
Avatar - wakantanka
15. 5. 2020 17:51
Re: Re: Re: Po zkušenostech
FoFo I. Po FL ju mal. Za hádam 8 rokov nebola menená ani raz.
15. 5. 2020 18:31
Re: Re: Re: Po zkušenostech
U Laguny se karta také dřív nabíjela.
Avatar - rohYpnol
15. 5. 2020 18:50
Re: Re: Re: Po zkušenostech
Nevěřím. Byl to podle mě klasický Fordí klíč.
15. 5. 2020 18:36
Re: Re: Po zkušenostech
Problém je, že by jsi to musel dobíjet. Tedy někam strkat. Na to ti pak stačí normální karta, kde baterku taky neřešíš.
Avatar - Beefcake
15. 5. 2020 14:34
Re: Po zkušenostech
Ako je to s keylessom, ked je majitel s klucom v dostrele a niekto pride k jeho prednym dveram ?
Moze sa stat, ze ma auto nastavene tak, ze sa odomkne a spusti okna ? Je to mozne takto nastavit ?
15. 5. 2020 18:42
Re: Re: Po zkušenostech
Vw urcite nie
Avatar - Beefcake
16. 5. 2020 01:54