Na papíře Volkswagen Passat GTE Variant vypadá jako dokonalé rodinné auto. Je úsporné, ale současně výkonné, k tomu dobře vybavené a s velkým kufrem i praktické.
Zajímalo by mne, jaký je rozdíl oproti klasickému hybridu ? Passat nerekuperuje ? Zaráží mne právě ta spotřeba ve městě při vybité baterii.
Jinak zajímavé auto, hybridních kombíků, použitelných je málo, tedy v mainstreamu, po Corolle a Mondeu je tu další spolu se Supem iV... škoda ceny, někdo, kdo z nějakého důvodu nechce naftu do velkého kombi a jezdí s tím po městě (to mi taky moc do hlavy nejde) se to hodí.
Jj, Sup iV a Passat GTE sa javia ako ideálne hybridy pre rodinu, sú to už veľké autá, kde je dostatok priestoru a ktorých megakufor až tak moc nepocíti úbytok kvôli baterkám. Mondeo by som sem úplne neradil, to je svojou (hybridnou, ale i celkovou) technikou o generáciu pozadu. Kufor je v hybride už na hranici prijateľnosti (403 litrov je na rodinné kombi málo) a hlavne výkonovo a dynamikou je o triedu pozadu za Passatom/Supom (Passat 218k, 222 kmh/7,6s vs Mondeo 187k, 187 kmh/9,3s).
Otazka je kolko ludi potrebuje prave tych 218k ako nutnost pre hybrid... Mondeo HY to natrelo v zrychleni 2.0tdci AWD 180k... Ozz ma sice za toto ukamenuje, ale je to tak :D:-!
DSG VS CVT je samo uz vacsi rozdiel v prejave... za seba poviem, ze HY Mondeo bolo super, aj na dialnici slo v klude bez vysavania. To ovsem nepreberajme, lebo sa nezhodneme, kazdy je na to inak citlivy, mal by rozhodnut zakaznik. Kufor ma Mondeo mensi, to vidim ako jedine citelne obmedzenie, aj ked zas tak tragic to nie je v reale, zalezi... od zakaznika.
Oproti TSi + DSG by som namietal spolahlivostou a servis nakladmi, kolko sa dozije ona DSG je otazka, turbo a GDI v pripade TSI nie je tiez ziadna vyhra pre zivotnost - a to nijak nepodjebávam momentalne, berme to ako fakt.
PS: myslim ze TDI EVO je najlepsie do passata, alebo 2.0TSI (140kW Top)
Zalezi, napr na dialnice a velke najazdy je myslim EVO super, jazdi fakt za malo, je kultivovane... TSi by som bral skor na take rodinne najazdy, mimomestske 15-20tis rocne... v pohodli, tichu a pruznosti, bez smradu... nad 25tis rocne to chce diesel, to je uz fleet category :-)
Nenatřelo :D 0-50 o 0,2s pomalejší (vím, že je to nic, ale Hamuna by to rozproval, kdyby ta desetina byla ve prospěch hybridní Toyoty, tak to musím napsat) 0-100 o 1s pomalejší a 100-180 pokud jsem jel na Sport, tak bylo nepatrně rychlejší, ale na Drive (kdy motor nebyl přetáčený) tak bylo rychlejší TDCi taktéž :) Mrkni do našeho blogu, jsou tam čísla, co jsme měřili.
Celkovy pocit u mna prevlada ako som napisal, dieslovi bolo treba pomahat rucnym radenim aby naskrabal nejake desatiny, pri akceleraciach na dialnici hybrid usiel viac krat, potom si opat nejak pomohol prepnutim do ineho rezimu - vtedy som na oplatku ja spatne zareagoval na plyn v hybride... apropo v kontexte tejto diskusie som to spominal len preto, ze uz len fakt, ze sa tu bavime o nejakych nejastnych prvenstvach jasne dokazuje, ze hybridne mondeo by malo svojou dynamikou byt upokojive za prepokladu, ze nim je 2.0tdci 180k... to bola cela pointa mojho prispevku a nie hanenie tvojho povozu :-)
PS: uznal som bez problemu, ze na blbnutie bola lepsia tvoja konfiguracia v manual rezime, aj ked to slo s hybridom tiez, no nie tak samozrejme... pokial by sme k tomu zaratali brzdy, tak nie je o com ;-)
Ale jo, právě proto mne zaráží, že si napsal, že HY je rychlejší, když ten, kdo ho manuálním řazením připravil o prvenství si byl ty :D
Jinak souhlasím, ten hybrid jezdí +/- jako TDCi, možná kdybychom měli FWD verzi, byla by trochu rychlejší, ta má stovku papírově o 1s rychleji, než AWD.
Kdo nelítá jen po dálnici a jezdí i města, určitě to HEV je slušná volba.
Presne tak.. napisal som to preto, ze som ti par krat usiel na dialnici pri akcceleracii vo vyssich rychlostiach, to bola uplne neocakavana zalezitost, ktora prekvapila aj teba. Ani z nas to nikto necakal.
Teoreticky vzate ta hybrid nachytal, keby si nemal tuto skusenost a nenaucil sa radit sam, alebo vypinat sport rezim, tak by nic netusiaci hybrid mohol vyhravat furt.
Inak je to samozrejme nepodstatne, obe vozidla su dost odlisne.
Tak hlavní rozdíl je, že Mondeo (i Corolla) jsou jen hybridy, tohle je plugin - s možností nabíjení, s větší baterkou (Mondeo má myslím 1,4kWh, Passat 13), s reálným dojezdem na elektřinu.
Cena není takový overkill... je o 100t dražší, než TDI 140kW... a dostaneš navíc 20kW, bezklíč, kameru, multifunkční volant a el. zrcátka... to mi přijde docela fajn, na plugin...
Spíš by mě zajímalo... kdysi jsem četl nějaký test GTE, kde si auto neodneslo moc dobré vysvědčení z jízdních disciplín... fakt se to zlepšilo?
Samozrejme, tan rozdiel HEV-PHEV som nezdôrazňoval, ale je to každému jasné.
Cena je ako píšem nižšie, v kontexte (dosť drahého TDI 140 kW) je to fajn, ale objektívne to je dosť a ja sa najmä obávam, že konečná nebude o moc nižšia: hybridné Supy sú na 9 mesiacov vybookované, u Passata to nebude inak a potom nemá predajca žiadnu motiváciu dávať Ti zľavu; načo, keď predá aj bez nej. Notabene keď u nás si tú zľavu kupujúci vybrali formou štátneho príspevku (a vykúpili tie kvóty).
Slevy těžko říct, zase je v zájmu koncernu to prodávat... skoro bych tipnul, že sleva bude stejná na GTE i TDI do výroby.
Vzpomínám, jaký ranec navíc stálo PHEV u Priusu... tak jen chci říct, že tady za ten PlugIn nic moc extra navíc nedáš... běžný hybrid se 160kW by byl taky za mega+
Když jsem kupoval RS, tak o ně taky byl zájem a taky byly čekačky přes půl roku... a taky byly slevy stejné, jako na jiné modely. Mám pocit, že zájem o konkrétní model na výši slevy nemá moc vliv... ale prakticky to teda v poslední době ověřené nemám.
Tak potom je to OK a jediným problémom zostáva tá dlhá čakačka. U nás je ale spôsobená najmä tým, že sa rozdávali dotácie na PHEV a EV a keď si od ceny Superbu iV odpočítaš 5000 eur, tak to zrazu vyzerá ako super kauf a predpokladám, že 3/4 tých, čo dostali dotáciu na plugin, objednali práve Supa (ak má niekto presné info, nech dá).
Zvláštny pohľad, akoby si obyčajný HEV vnímal ako niečo viac, ako PHEV. Ja to vidím presne naopak, plug-in je o krok ďalej, ako obyč hybrid, pretože keď ho dobíjaš, vieš chodiť teoreticky len na elektrinu (viď blog MrMurphyho). To ti obyč HEV už z princípu nemôže poskytnúť.
To samozřejmě ne, ale upřímně, s vybitou baterkou jezdit s hybridem po městě za 8 litrů? To ta Toyota ve městě nedá ani stylem brzda-plyn s prázdnou baterkou.
Pamatuješ, že bychom se tu někdy podivovali nízké spotřebě redaktorů? V jiné části píše, že ujel po Praze 20km, z toho polovinu na elektromotor. 8l je podle mě pitomost.
V jiné části jo, tohle je ta část, kde zkusil vyplácat baterku a jezdit v režimu bez nabitý baterky:
"Passat GTE je však úsporný i jako benzinové/hybridní auto. Se sedanem jsem zkusil vytlouct baterii a jezdit chvíli s nulovým elektrickým dojezdem. Mezi městy jsem při klidné jízdě dosáhl na výtečných 5,4 l/100 km, po Praze to bylo okolo 8 l/100 km".
Je možný, že v tomhle režimu je třeba Camry úspornější... s její atmosférou s nadstandardní tepelnou účinností a s eCVT. Na druhou stranu... když už se teda občas dostaneš do města s prázdnou baterkou, což by mělo být výjimečně, tak mi pořád 8l "redakční" spotřeby přijde ok.
"Schválně jsem si to zkusil ve městě - s nulovým elektrickým dojezdem jsem v Praze urazil 21 kilometrů, z nichž podle palubního počítače bylo 10 s "nulovými emisemi", tedy skoro polovina."
Obojí bylo s vymlácenou baterkou. Těch 8l by tedy byl byl ekvivalent nehybridní spotřeby 16l. Což netuším, jestli s 1,4T jde udělat. Asi i kdybys nevytáhl paty z Prahy a měl 1,4T s plným kufrem (kompenzace váhy beterek a motoru), tak ne (dlouhodoběji).
Ber to tak, že i s normálním benzíňákem se rozjedeš z křižovatky a pak sundáš nohu z plynu a doplachtíš na další. Pokud se ti u GTE při sundání nohy z plynu spalovák vypne, pak máš těch svých 10km s emisemi 0... ale zároveň ti pak v té "běžné" spotřebě zůstanou jen rozjezdy. Prostě je to jako kdybys vzal tu nehybridní jízdu, ale vyzobal z ní jen okamžiky s největší spotřebou... není to jako nehybridních 16l.
Za 8l jezdím zhruba po Praze v průměru s 1.5 TSI v kombíku. Mimo město se dá v klidu jezdit za 6l (v kopcích samozřejmě víc), pokud bych jel rovinatou trasu na tempomat 90km/h tak i pod 6l. Efekt hybridu teda nevnímám. Je taky možné, že se efekt ztrácí kvůli vyšší hmotnosti PHEV verze (asi +300kg), což by bylo smutné.
Hybridní Toyota se dokáže z prázdné baterky nabít poměrně rychle do plna (tzn. asi tak 10% kapacity toho Passatu), tak kdyby to fungovalo stejně, byla by to velká pecka. Jenže já si všímám v testech a spotřebách už delší dobu, že většina PHEV zřejmě neumí dobře pracovat v hybridním režimu a je to spíš buď jízda na elektřinu (resp. pořád dobíjet ze zásuvky) a nebo jízda na spalovák. Nic mezi, což je velká škoda, protože třeba ta Toyota má mimo dálnici dost působivé výsledky co se týče spotřeby a žádnou zásuvku k tomu nepotřebuje.
Nevím co bych musel dělat, aby to po městě potřebovalo 8l/100km. Mám to od začátku výroby iV a ani náznakem jsem se k tomu nepřiblížil. Vlastně se mi nikdy ani nepovedlo dostat se ve městě na víc než polovinu.
On plugin prius tohle zvládá taky v pohodě i s prázdnou baterkou. Tam se pak člověk pohybuje kolem 4 litrů.
Mně to přijde strašně divné těch 8 litrů, pak by PHEV od VW opravdu vůbec neměl význam, pokud ho člověk nenabíjí denně.
Možná je to i důvod použití DSG, prostě ten motor je nucen jet v nějakých otáčkách, eCVT naopak motoru nastaví otáčky co nejefektivnější na rychlé dobití baterie, případně je snižuje při rekuperaci a zvyšuje při akceleraci. Tohle DSG nemá šanci moc udělat.
Předpokládám, že umí dobíjet baterii spalovacím motorem současně s akcelerací/decelerací
eCVT bude určitě o něco efektivnější, ale při sedmi kvaltech DSG bych v tomto zásadnější rozdíl nečekal.
Plug-in Prius není podle mě úplně porovnatelné auto, ať velikostí, nebo výkonem.
"pokročilejší" je tím, že nabiješ baterku a ujedeš víc na elektřinu. Vzhledem k větší váze by bylo podivné, kdyby vybitý žral míň, než běžný hybrid. A viz reálný uživatel Kešumb, který rozhodně obecně nemá nízké spotřeby - Sup to evidentně umí za podstatně míň (nemyslím míň, než Toyota, myslím míň, než za 8l)
jako teěch 8 je hodně divných. To budeme muset někdy projet a vyzkoušet. Jak se tu zmiňuje 4 bych i tak předpokládal u full hybridu, což tohle bude když má prázdnou baterku.
Ja myslim, ze odpoved je jasna
Abys s hybridem po meste jezdil za 8 - at uz je to normalni hybrid nebo plugin, rekuperuji oba stejne - tak musi byt problem mezi sedackou a volantem. Proste tezka noha no, protoze ani na tu zacpu se u hybridu proste nevykecas.
Tedy neco jako “rekni mi cislo a ja ti tu spotrebu ve meste udelam” ... :-)
no, mne se nejak zacina naopak zamlouvat Honda CRV hybrid. levnejsi, kufr dostatecne velky, prijemne nastupovani a vzhledem k vysce i lehci nasazovani deskych sedacek, potazo deti. Navic to ve meste zere kolem 5l benzinu....
Jo vsechno dobry dokud neuvidis uctenku za servis. Honda se s tim ne ... nepáře :-)
Ale to nezmanena, ze je to spatna koupe, kazdy auto ma neco, kazda automobilka ma neco, jen je to dobry porovnat s konkurenci nez to koupis.
Výhodu majú tieto plug-in asi iba pre automobilky, ktoré týmto znižujú fleetové emisie a ľudí s rodinnými domami, ktorý jazdia do práce a späť 50km. Otázna je spoľahlivosť takéhoto riešenia hybridu s malým turbo benzínom a dual clutch prevodovky. Je možné, že ako jazdenka bude také auto nepredajné, lebo to nebude mať okrem autorizovaného servisu kto servisovať.
Uvediem môj príklad, jazdím dlhodobo s mojím 2019 Lexusom IS300h, za dodržiavania rýchlostných limitov so spotrebou v rozpätí 5,1 až 5,6L.
V meste sa dá do 5 litrov úplne v pohode. S eko jazdou sa dá ísť aj za 4,5 L.
Pri takých spotrebách so 66 litrovou nádržou dávam bežne dojazdy 1200km a ešte mám v nádrži ostane pár litrov.
Bavíme sa o klasickom hybride s kombo výkonom 164kw s hmostnosťou vyše 1,7t, objemom spaľovacieho motora 2,5L, pohonom zadných kolies, super jazdnými vlastnosťami, ktorý som kúpil za cenu, za ktorú je teraz v ponuke Superb iV v základnej výbave.
Najdôležitejší fakt je, že sa auto samo nabíja pri jazde čím odpadá potreba neustále riešiť nabíjanie káblom, čo je si myslím nesmierne otravné v dlhodobom horizonte, v prípade ľudí bývajúcich na sídlišti aj prakticky nerealizovateľné.
No pokud ujedu do práce a zpět 100km, tak jsem pořád schopný jet třeba dálnici jako hybrid a pak celé město na elektriku. Nebo to můžu otočit a nabíjet naopak v práci, pokud to jde. Jo, není to pro každýho, ale těch příznivých scénářů je víc... a hlavně nejsou proti hybridu vlastně žádné nevýhody.
Jinak... IS je o třídu menší auto... cca. o 20cm... a Superb má i lepší dynamiku (Vmax 224 vs 200).
V čem je obecně PHEV složitější a náchylnější k problémům než HEV?
Pokud PHEV nabíjíš a nejezdíš dlouhé trasy, můžeš se dostat na spotřeby, na jaké nemáš se svým HEV šanci.
Že to holt není pro lidi z paneláků, to je jasný.
V provnani (GTE) s Toyotou HSD v tomto:
DSG, turbo, primy vstrik (dobre Toyota ho ma uz u 2.0 taky...).
Baterky se da ocekavat, ze vydrzi z principu u PHEV nejmin - ve srovnani s HEV i s EV.
U HEV se pouziva jiny typ baterek a je radne nadimenzovan (Toyota, Honda).
U EV baterky vydrzi vic, jelikoz nevyuzivaji plne cykly, coz je klicove.
Mne se ten princip (treba GTE) docela libi.
Ale mel bych skutecne starost (narozdil od Hondy a Toyoty..) o jeho trvanlivost.
Hybrid je synonymum spolehlivosti diky Toyote.
U GTE neni zadny duvod (snad krome nizsiho opotrebeni spojky pri rozjezdech a brzd) pro to, aby byl spolehlivejsi nez 1.4 tsi. Prave ze kvuli turbu a start-stop se obavam opaku.
Když máš baterku na 300km, nabíjíš denně :yes: a jezdíš jen 50km, tak využiješ jen šestinu cyklu.
Jenže když používáš takový cykly, tak těch cyklů nemáš k dispozici 6x víc.
Ale třeba 20x víc. :-!
Prostě závislost ''opotřebení'' baterky na hloubce cyklu je nelineární.
To je taky tajemství Tesly. Velká baterka znamená velkou životnost.
Jo? U elektroniky se vždycky doporučovalo vybíjení... ne do 0, ale třeba do 15%. Tady je myslím využívaných 10 kWh z 13, takže do nuly to nejde taky...
Neni dobry ani do nuly ani do 100%... https://www.volty.cz/…charging-screen/
Teslu nabijis do 100%, jen kdyz planujes trip...
A pak tam mas daily. Kdyz tenhle rozsah dodrzujes, tak ti vydrzi vecne (s nadsazkou).
To s temi plnymi cykly (a vetsi vydrzi) je blbost, ktera se vztahovala na NiCd, ale zrejme neplatila ani u nich.
Ja s tim celkem souhlasim, ale spolehlivosti GTE bych se prvnich 5 let vubec nebal. Ostatne GTE uz se vyrabi urcite vic nez 5 let, ted jen zvetsili trochu baterku ... a problemy nebyly.
No a co potom? To mas fuk, to uz je prodany, to uz je starost nekoho jineho. A proda se to, neboj, i ted se ojeta GTE prodavaji v pohode.
Co s tim zacnou pak majitele delat, az se ta 7-10 let stara ojetina pototo mimo zaruku, to nevim.
Budou hýkat nadšením, že mají auto na baterky jako zdejší uhrovatí pomatenci i když dojezd v té době bude už jen nějakých 5km. Smysl má jen HEV s dieselem. Nebo diesel bez HEV.
Kdyz v plugin hybridu dojde proud, je z toho klasicky hybrid (HEV).
A ze ty preferujes chrochtajici diesely neznamena, ze je preferuje kazdy.
Ja treba chrochtajici passat mam a mam ho rad, cim dyl ho mam, tim ho mam radsi, ale to chrochtani me nekdy po meste pekne stve. Jak se jede ustalenou rychlosti ani o nem nevim, tam problem neni.
Ale predstava, ze mam hybrid, kde se bude vypinat a zapinat studeny diesel, to me teda zrovna 2x nelaka.
může mi prosím někdo říci, jak je to s připojením spalovacího motoru? příklad jedu čistě elektricky, a najednou budu potřebovat plný výkon tak naběhne i spalovák naplno. To znamená studenej, nebo je tam nějaký systém, kterýá motor předehřívá?
uz sa to riesilo myslim pod GTE predtym... system prej vzdy nakopne benzin v hybridnom rezime na chvilu aby sa trochu ohrial a nedostal čočku hned na studeno (ovsem olej aj tak nezohreje, tak si to domysli :D )
Pokud jedeš na elektřinu zůstává motor studenej. Pokud v hybridu tak to udržuje motor teplej. Pokud dáš v elektrickým režimu kickdown úplně do podlahy tak se to za studena vytočí do červenejch jako spalovák. Pokud nedáš úplnou podlahu cpe to tam co nejvíc elektřiny lze a nevytáčí víc než třeba přes 3500 otáček do ohřátí motoru. Ten to pak taky nechcípá až do ohřátí.
Nebo zkracena verze - nevrtej do toho, nech to nastaveny na hybrid a ono to vydrzi, bude si to delat co je potreba a fungovat to bude v pohode.
Pokud nutne potrebujes kus jet ciste na elektriku tak jo, ale pouzivej mozek a nedupej na to na krizovatkach plnej knedlik.
Svy udejchany oktavce to hned po nastartovani prece taky nedelas :-)
Ale prosim tebe, co by ne, jsou situace kdy je to bomba.
Dam priklad - zijes v Praze, mas u baraku / v garazi nabijecku, autem jezdis 95% na nakup / mamataxi / do prace, denne ujedes obvykle 30-50km, chces si koupit na 5 let vybavenyho Passata - nic lepsiho nez plugin hybrid pro tebe neni.
Elektrika levna, jezdis skoro stale na elektrinu, je to tichy, kdyz obcas potrebujes jet delsi trasu klidne k mori tak neni zadny problem, tak pojedes za 7,5 na sto a budes zastavovat pro benzin jednou za 500km no, to neni zadny velky omezeni.
A jen tak mimochodem tech lidi par tisic bude uz ted. Nejvetsi problem cele rovnice je mit doma nabijeni a jak budou pribyvat nabijecky u lidi doma, bude pribyvat i lidi, kterym to bude vyhovovat.
Opravdu? Dojezd na benzin i elektřinu, průměrnou spotřebu benzinu i elektřiny, ujetou vzdálenost, čas na cestě, průměrnou rychlost nebo třeba informaci, jakou vzdálenost z právě ujetých kilometrů jste urazili čistě na elektřinu. Takže sice zjistíte hodně, ale vesměs samé kraviny. Daleko více by mě zajímala třeba teplota oleje a chladicí kapaliny, i když je pravda, že dnešní kupci těchto aut by možná ani nevěděli, co to je, natož k čemu.
Jinak je to klasický Pašák. Solidní auto, co nenadchne, ale rozhodně neurazí. Kdyby mi ho někdo dával, tak ho určitě neodmítnu, ale za svůj milion bych si vybral něco, co mě přežije a co má trochu charakter. Ani jedno už bohužel u dnešního VW neplatí.
Problém je v tom, že "za svoj milión" tento Passat nedostaneš, keď len začína na 1178900 Kč a testovaná verzia je 1,35M. Čiže aj keď vyjednáš povedzme 15% zľavu, stále si na 1,17M (a popravde aj o tej zľave pochybujem, 15% som vyjednal na skladovku, hybridy aktuálne letia a majú dlhé čakačky, takže nemajú dôvod dávať zľavy ako na tustové TDI).
:yes:
Jen poznamenam ze za jedno GTE si koupis 2 kusy rocni skladovky Passat TDI.
Nebudou tak vybaveny, ale budou dva a moc zrat nebude ani jeden... :-)
.... přesně tak, jen doplním že si můžeš tyto teploty natvrdo nastavit na středový display (tedy vždy jednu z nich) a tím pádem je máš pořád na očích.... i po restartu auta.... já to používám, protože u toho plug-inu to ohřívání je docela pomalé....
"Také u GTE totiž přetrvávají některé nevýhody známé z elektrických aut – zejména nutnost mít kde dobíjet. Často dobíjet. A relativně dlouho dobíjet".
No to právě ne. Co je u EV kritické, je tady jen drobná nepříjemnost. Aby PHEV dávalo smysl, tak ho musím pravidelně nabíjet, typicky doma nebo v práci, to jo. Ale pokud to náhodou neudělám, no tak mám hybrida se 160kW a spotřebou třeba 7/100, s 50l nádrží a dojezdem 700km, žádnej stres.
Ber to tak, že existují lidé (a pan redaktor k nim soudě podle citovaného vyjádření evidentně patří), pro které je jízda za 7 místo za 0 (byť by se tak stalo jednou za uherský rok) evidentně silně stresující faktor. :-)
Zásadní rozdíl je v tom, co se stane, pokud dojde elektřina - z EV je maringotka, z PHEV benzínový hybrid. Z mého pohledu je tohle obrovský rozdíl... využitelnost toho PHEV tím není vůbec omezená, když náhodou nezvládnu jednou za čas nabít, tak za to holt zaplatím pár korun za benzín, ale nečeká mě žádné zoufalé hledání nabíječky po cestě a následně desítky minut čekání na to, až se auto nabije. Prostě z hlediska uživatelského komfortu tam žádné omezení není, nabíjím když se to hodí... a předem jsem si zvážil, jestli mi to statisticky vyjde.
PS: samozřejmě za to platím... prostorem, složitostí systému... všechno má svoje... ale to je jiná debata.
Hele já to mám velmi podobný jako se 110kW TDI, viz níže. Ale auto je podstatně svižnější, klidnější, má podstatně ale opravdu podstatně lépe naladěnou převodovku (nepodtáčí, řadí v zatáčkách a nechává rychlosti zařazené déle) a opravdu zásedně líp se s tím jezdí.
Hele ale i na cestách jako 400km za den s velkým zatížením (kola na kouli, 800-1600kg vlek) je to pořád o dva ale spíš tři litry úspornější než 200kW TSI. Takže určitě to je schopný něco narekuperovat. Ale narovinu řečeno nemít zásuvku hned vedle parkovacího stání nepřemejšlel bych o PHEV.
Mám dotaz k životnosti těch baterií - existuje už reálná zkušenost, kolik dobíjecích cyklů zvládnou než je nutné je měnit a kolik cca stojí? Nerýpám, ptám se jen pro úplnost, když už se tu srovnávají výhody/nevýhody pohonnů. Nemám vůbec představu.
Vloni někdy v listopadu jsem se ptal na totéž u jednoho z největších dealerů v Praze, který Golfů a Passatů GTE pár prodal a odpovědí mi bylo, že cenu battery packu nezná, protože jej ještě nevyměňovali a kdyby ano, tak by cena byla stejně 0, protože se Passat GTE prodává od roku 2015 a na baterii je záruka 8 let, takže i nejstarší Passat GTE by měl výměnu zadarmo. Když jsem pak koukal do záručních podmínek, tak je tam záruka 8 let na baterii nebo 160tkm. Vzhledem k cenám baterií do EV aut odhaduji cenu toho packu na 100tczk plus.
Když jsem ještě aktivně jezdil, tak jsem dělal 80 tisíc ročně. Tedy záruka na 2 roky. A už vidím reklamační řízení, že kapacita baterky klesla o 30%...
Po cca 8 tis. km:
- celková spotřeba na prvních cca 5 tis byla 4,4l plus něco jako 25-30kč na elektřinu, teď za tím tahám vlek a jezdím dálky a mám na cca 2500km kolem 6l ale zase trošku míň elektřiny
- město to mezi 30-45km (závislé hlavně na teplotě) dává hlavně na elektřinu. V rámci dne najedu klidně 100km v Praze a okolí a ještě se mi nestalo, abych měl spotřebu na těch 100km vyšší než něco jako 3-4l plus cca litr pro přepočtení na náklady na elektřinu
-160km, dálnice 60% cestovních 160km/h, svižnější jízda, zatíženo na polovic znamená něco mezi 5 až 6,5l/ 100km včetně elektřiny
- 400km, dvě kola na kouli, převážně dálnice na tempomat 155-160km, okresky svižně a bylo to kolem 8l
- 1600kg vlek na 160km dálnice znamená cca 10 a to si myslím je asi tak strop co to ukáže
Dlouhodobě se tedy pohybuji kolem 5-6,5l včetně nákladů na elektřinu přepočtených dnešníma cenama elektřiny. S 200kW TSI jsem jezdil dlouhodobě za 10,5, nejmíň jezdilo 110kW TDI v Supu a to kolem 6-6,5l. Takže v mém mixo to cenově vychází podobně jako 110kW TDI. Je to ale daný trošku tím, že za tím teď tahám vleky a jezdím delší trasy, jinak by to bylo lepší. Nabíjím ale noční sazbou, jinak by to bylo cca o dnešní litr bez DPH zase horší. Takže je to celkově na náklady asi stejný. Auto je ale podstatně svižnější, tišší a líp se s ním jezdí.
Jen k tomu 110 kW TDI. Po rozumně provedené úpravě datových map v řídící jednotce lze běžně využívat 135-140 kW/380 - 400 Nm. Motor je jako vyměněný, krásně reaguje na plyn, rychle se roztáčí a díky širšímu spektru otáček a ploché křivce krouťáku táhne i v rychlostech nad 150 jako silnější verze, ale s menším apetitem. Je fakt, že já to měl u manuálu a spotřeba šla při stejném i dynamičtějším způsobu jízdy v průměru o litr dolů. U Superbu myslím by 5 - 5,5 litru bylo reálných při normálním používání.
Tak třeba já jsem to s funglovkou v klidu udělal, byl jsem už na několika servisních prohlídkách, a ujištění "tunera" že chip nikdo neodhalí je zřejmě pravdivé.
Já též, po dobré zkušenosti s úpravou úplně nové Octavie Tour 1.9 TDI PD (dodnes jezdí otec) jsem po najetí prvních 10 tis. úpravu nechal udělat i na dalším novém autě právě s 2.0 TDI CR 110 kW. Ne každý to chce a potřebuje, ale těch úprav se provádí i na autech v záruce docela dost. Zmínil jsem to jako možnou alternativu.
Když je to udělané správně - sériová diagnostika to skutečně neodhalí, takže to máš Karle nejspíš od úpravce, který ví, co dělá. A tak bych si dovolil odhadnout, že jsi s projevem motoru po úpravě spokojený.
Problém může nastat, když se připojují vzdáleně přímo k výrobci, pokud se vyskytne něco, s čím si běžně neumějí poradit. Mně se totálně zblbnula elektromechanická ruční brzda a bylo třeba se připojit vzdáleně do Španělska provést kompletní diagnostiku SW. Tam by úpravu dat poznali. Takže nezbylo, než vrátit do série a pak znovu nahrát... Tyhle motory s Euro 6 a víc už jsou OK, ale předchozí verze kvůli dieselgate taky několikrát přehrávaly samotné servisy, tak nezbude, než to opět přehrát. Kolega se služebním Supem II tam byl snad pětkrát. Po nahrání "správného" SW od autorizovaného servisu Škoda se mu ucpal DPF a začal kouřit jako traktor :-O tak znovu a znovu... Mám nevalné mínění o jejich schopnostech.
Paradoxně totiž dobrá úprava a kvalitní nafta s cetanovým číslem 60 a víc bez biosložky a přidáním aditiv způsobí méně sazí a tím kratší a méně frekventované regenerace DPF a spotřeba může být i hodně pod 5 litrů bez velkého snažení (např. klidnější povahy jako otec běžně za 4,5 litru. Přitom těch cca 190 koní a 390 Nm je parádní svezení.
To je ale zase míchání jablek a hrušek. Jakou emisní normu splňuje ta 1.9 PD? pochybuju že euro6, kteoru nové motory musí. Je bez filtru a dalších limitů. Ani nechci vidět tu hodnotu vypouštěných NOx. Doufám, že se tráví sám a nejezdí moc do větších měst.
Tourka je vyrobena 2010 a tehdy to byly poslední vozy s Euro 3. Filtr nemá, takže pevné částice jdou rovnou ven a pochopitelně žádná močovina, takže NOx bude vyšší. Nevím, jestli je to horší než Dacia Duster s tříválcem, která bez problémů jede za 8 - 9 litrů, tedy téměř dvojnásobek.
Moje zmínka o emisích v předchozím textu byla k 2.0 TDI CR a týkala se pevných částic.
O škodlivosti NOx nejsou úplně jednoznačné závěry. Některé studie ukazují, že jsou nebezpečné pouze ve vysokých koncentracích a při vyšších teplotách, kdy se tvoří přízemní ozon (O3). Já této problematice ale nerozumím tak, abych mohl vyvracet jiná tvrzení.
To snad nemyslíš vážně! Škodlivost NOx je naprosto nezpochybnitelná.
Přestaň šířit lži.
Stačí ti tvrzení, že NOx jsou prokazatelně karcinogenní???
https://cs.wikipedia.org/…si%C4%8Dit%C3%BD
Citace:
Předpokládaná rizika:
oxidy dusíku se váží na hemoglobin;
podíl na vzniku nádorových onemocnění (aerosol se dostane hlouběji do plic, poškození DNA). :-(
V Česku platí pro koncentrace oxidu dusíku (s výjimkou oxidu dusného) limity v ovzduší pracovišt (PEL; NPK - P).[2]
Oxid dusičitý může vyvolávat biochemické změny již při relativně nízkých koncentracích počínaje 30minutovou expozicí při koncentraci okolo 380 µg/m3 (0,20 ppm).
Oxid dusičitý je pohlcován hlenem dýchacích cest z 80 až 90 procent. Způsobuje záněty dýchacích cest od lehkých forem až po edém plic.
https://www.irozhlas.cz/…50559_vkourimsky
Citace:
Právě dieselové motory koncernu Volkswagen totiž obsahovaly nadlimitní množství oxidů dusíku. Ty jsou součástí zplodin motoru, které jsou prokazatelně karcinogenní.
„Bohužel se nachází víc a víc důkazů pro to, že třeba rakovina plic může vznikat v této souvislosti. Že je častější u lidí, kteří bydlí blízko velkých komunikací v centrech měst,“ podotýká lékařka.
PS Nevím jaký myslíš Duster, ale jestli benzínový, tak ten produkuje určitě zlomek emisí NOx. Obecně u benzínových motorů s nepřímým vstřikem nebývá problém s NOx. A motory plní i v reálu.
Tvůj diesel neplní ani bez čipu, natož vytuněnej! :no::no::no:
Ach jo, teď tady píšu, že bych se o škodlivosti emisí nehádal a milovník baterek nabíjených z elektřiny z elektráren na hnědé uhlí mi nakopíruje půl wikipedie, kterou lze sotva považovat za korektní zdroj. A bude mi spílat do vlastizrádců. Až budou plné skládky toxinů z baterek, budou lidí jako ty spílat alternativním pohonům.
Můj současný diesel plní eu 6 a jezdí za 4-5 litrů s dynamikou raketového pohonu proti Dusteru s benzínovým tříválcem s naznačenou spotřebou 8-9.
Kdybys uměl číst, pouze jsem poukázal na možnost zvýšení dynamiky a snížení spotřeby 2.0 TDI u Superbu. Octa byla zmíněna v souvislosti s minulou zkušeností chipu. Emise nikdo nehájí.
Reagoval jsem na vetu:
"O škodlivosti NOx nejsou úplně jednoznačné závěry."
Ta tva veta je lziva. Latka je to jedovata, skodliva a prokazatelne karcinogenni.
Jezdi si cim chces, kdyz to bude legalni (coz u toho chiptuningu pochybuju, vetsinou jsou upravy prave na ukor NOx)...
S uhelnyma elektrarnama, predevsim s tema co neplni normy mam podobnej problem, jako s 1.9tdi. Oboji je totalni hnuj.
Jestli myslíš moje NOXy, tak ad blue mi funguje, pravidelně doplňuji a auto nesmrdi (na rozdíl od mé minulé V6 TDI). Mám rozumný chip, nic dramatického.
Edit- když čtu pozorneji moje jsi asi nemyslel.
za mě Sup iV zatím velmi dobré (najeto 1500), dělá to co jsem čekal.... i po městě s vybitou baterkou pohoda, u nás je to celkem rovinaté takže auto s vybitou baterkou hezky plachtí, rekuperuje, popojíždí bez zapnutého spalováku atd.... taky nechápu jak se tester dostal na těch 8 (viz test a diskuse výše).
Čili za mě OK, Passata bych nekoupil, je podstatně dražší, horší výbava, fakt nevím za co se připlácí.... možná má lepší podvozek, protože u toho Supa zas tak odvařený nejsem.... ale zas mám elektronicky stavitelné tlumiče v základu.... Nevím, ten Passat mi fakt oproti Supu přijde jako úlet....
podvozek supa je spatnej obecne. Nejlepsi (ale porad spatny) je 200 kw tsi, nejhorsi je uhoupanej zaklad s tezkym tdi vepredu. iV ma tezkej zadek a lehkej predek, chova se to divne.
hele jak si se dostal na tak malou spotrebu elektriny, ja nemel nikdy min nez cca 23kw pri jizde pouze na elektrinu...
.... hele přesně, všichni o tom píšou jak o létajícím koberci.... jako mě se to ve standardu pohupuje, ale OK.... tlumí to pěkně, na druhou stranu se to v zatáčkách naklání a je to prostě jen na pohodovou jízdu.... navíc na velkých dírách mi ten podvozek přijde i relativně hlučnější... nic hrozného, ale čekal jsem to lepší..... Tak fakt nevim.... možná to je přidaná hodnota Passatu....
No a spotřeba elektřiny - těch 15 to je kombinace i se spotřebovaným benzínem, že jo.... takže reálně já jezdím tak kolem 20, ale to je tím že jsem zatím jezdil jen v teplém počasí, hodně plynule, hraju si s rekuperací (plachtím kde můžu), jezdím spíš pomaleji (nezdržuju, ale ani nespěchám) a mám dobře nafoukané pneu 17" 215/55 a jezdím většinou sám :-)
Moc Superbů najetých nemám, u nás jsme poslední roky brali Passaty kvůli vyšším slevám. Ale měli jsme jedno TDI s DCC a tam mi nepřišlo, že by za Passatem nějak zaostávalo... je fakt, že sdílené Passaty jsou bez DCC. Insi je lepší.
Presne tak. Typicky nekdo, kdo parkuje pobliz zasuvky a dojizdi denne par desitek km. Ja mam taky dlouhodbou 2,8L/100km s najezdem cca 34 000km. Podrobneji v recenzi na MACZ.