Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské prodeje elektromobilů rostou. Už tvoří 4 % trhu

Elektrická éra letos v Evropě skutečně nastala. Prodeje elektřinou poháněných aut meziročně rostou o 58,2 %.
Zpět na článek
Avatar - nalimer
14. 5. 2020 10:07
Klamlivý titulok
Pán Bureš, máte klamlivý titulok.
Podľa neho tvoria elektromobily 4% trhu v EÚ. Reále sú to 4% predaja v 1Q 2020.
Pod pojmom trh sa môže chápať celkový pomer elektrovozidiel v EÚ. Ktorý ani zďaleka nie je také číslo.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
14. 5. 2020 11:13
Re: Klamlivý titulok
A trh je co? Trh jsou prodeje, ne celkový počet aut na silnicích...
Avatar - .StenLi.
14. 5. 2020 12:30
Re: Klamlivý titulok
To skor ty mas cudne chapanie. Trh su predaje a nikdy sa pod tymto pojomom nechape celkovy pocet aut na cestach, to mas popletene.
Ak sa za 100 rokov nepredavali prakticky ziadne EV a predavaju sa iba poslednych 10 rokov aj to v obmedzenom pocte kvoli vyrobe a nie dopyt je dost odveci riesit pomer EV k vsetkym jazdiacim autam. To je ako riesit uspech adaptivneho tempomatu na zaklade nizkeho podielu medzi vsetkymi jazdiacimi autami.
14. 5. 2020 14:05
Re: Klamlivý titulok
Řešit prodeje EV v době, kdy je automobilky musí vyrábět a prodávat je opravdu zcela mimo.
Avatar - .StenLi.
14. 5. 2020 16:44
Re: Klamlivý titulok
Mimo je tvoj prispevok (zase raz), kedze predaje EV sa nemenia - stale sa predava cela ich produkcia, takze claonk riesi skor upadok zaujmu o ICE a neutichajuci zaujem o EV.
Automobilky EV nemusia vyrabat, co jednoznacne dokladuje aj fakt ze vacsina automobiliek ich nevyraba :D a ak si myslis ze najvacsi vyrobca EV - Tesla ich nechce ale musi vyrabat tak si mimo uplne :D
Avatar - fostek
14. 5. 2020 10:20
Tak bodejť by ne
když je to prostřednictvím emisních norem de-facto přikázáno.
Jde o to, jak dlouho budou v současné situaci automobilky a státy schopné a ochotné dotovat toto dobrodružství.U států věřím zaslepenosti ekofašitů a ochotě jít až na dřeň. Anebo prodávat celýmu světu ropu a z toho pokrytecky dotovat EV (Norsko). Ostatní to tak maj ze spotřební daní z paliv.
U automobilek si tak jistej nejsem. Škodovka prováří na jednom Citigo EV 300.000 reálně, ale musí ho mít, protože emise. Naproti tomu třeba dvoulitrové spalovací auto od Škody je zatíženo pokutou (daní) z emisí třeba 100.000. které je zakalkulována v ceně. Ovšem toto běžný zákazník neví. Místo toho je povinné uvádět iluzorní gramy CO2. Tato skrytá daň je potom opět rozfrcána na nesmyslnosti a přebujelou byrokracii. Popřípadě na dotace na např. elektromobily, alternativní divadlo, virtuální nefunkční integrační programy a jiné zhovadilosti.
Evropa se sama odrovnává a svět (konkurence) se směje. Že firmy jako Jaguar, Mercedes atd. jsou z velké části v asijských rukou prostě dnešní stádo tupců nezajímá. Stejně tlemí celej den do mobili, čili je jim to jedno.
Rozbalit vlákno
22
14. 5. 2020 11:42
Ztráta Citigo EV 300.000 reálně
Nějak si nedovedu představit, že zástavba elektromotoru a baterie do stávajícího vozu by prodražila výrobní náklady na cca 600 tisíc Kč. Předváděčky jsou u dealerů i pod 400 tisíc : https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…
Avatar - fostek
14. 5. 2020 12:28
Re: Ztráta Citigo EV 300.000 reálně
Ty si nemusíš nic představovat. To je údaj od śkodovky.
Tady máš i nějakej článek. Akorát jsem částku "přes 200.000" popletl na 300. Za to omluva. Debata o podstatě věci je nesmyslná. Fostek píše, ty čteš a děkuješ.
Ceny předváděček si nechej, najdu si je sám. Může stát 50.000 nebo 10.000.000 a stejně se dá prodělat 200k na autě. Irelevantní.
https://www.autoforum.cz/…-vesele-prodava/
14. 5. 2020 13:27
Re: Ztráta Citigo EV 300.000 reálně
Na novinkách je taky zajímavý článek. Mluví o tom Kovanda, tak to bude "určitě" pravda - dnes 12:44 novinky.cz "Analytici: Auta výrazně zlevní".
Avatar - WinDiesel
14. 5. 2020 14:00
Re: Ztráta Citigo EV 300.000 reálně
Myslíš jako že "Analytici: EV výrazně zlevní..." :-!
ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Nemáme peníze, máme bilióny dluhů, tak podpoříme dotacemi EV :D :D :D
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
14. 5. 2020 15:28
Re: Ztráta Citigo EV 300.000 reálně
Všichni, co sem dáváte odkazy na Autoforum s články o EV, si můžete stoupnout do jedný grupy a podat si ruce. Jste na stejné úrovni.
14. 5. 2020 22:49
Re: Ztráta Citigo EV 300.000 reálně
Fostek, to jejich mluvení o sobě ve třetí o-sobě dnes shledavam poměrně zábavným.
Dal jsem jim palec nahoru, to dělám zřídka:)
14. 5. 2020 12:03
Re: Tak bodejť by ne
Život z podstaty jednou skončí a snad jsme v dnešní době pochopili, co nás může potkat a kam směřujeme.
14. 5. 2020 12:07
Re: Tak bodejť by ne
li-ion akupack vloni necelych $160/kWh, tedy 40kWh do citigo = 160tis kc bez dph
motor + trocha ty elektroniky = 100tis kc bez dph i s hodne velkou rezervou.
citigo iV stoji 400tis bez DPH + tech tvejch 300tis prodelek podle tebe = 700tis vyrobni cena
z toho 260tis aku + elektrika.

takze podle rozmbrady fosteka zbejva 440tis bez DPH na kola, kastli a volant
to me prijde trochu dost, real je 100tis.
pulmega s DPH za citigo je cena na ktere se moc nevydela, ale neprodela

je jen dobre, ze EU snizuje svoji energetickou narocnost na diktatorskych rezimech jako jsou arabaci a rusaci aspon v doprave
Avatar - KANKUNEN
14. 5. 2020 12:27
Re: Tak bodejť by ne
Toptene ta elektronika musí být výkonová , pracuje s proudem a ne daty. Ta bude stát řachu. Proto Elon dělá drahá auta s čínským spracováním a nevydělává.
Avatar - fostek
14. 5. 2020 12:33
Re: Tak bodejť by ne
Máš pravdu, ale nemá to cenu. Nech ho být, je vyřízenej.
Běž se projít, najdi v parku psí hovínko a zkus mu to vysvětlit. Taky to nepochopí. Je to nad jeho síly.
14. 5. 2020 12:54
Re: Tak bodejť by ne
ale houby, obycejnej IGBT modul, kterej spina 600V, proud 300A s odporem 4mohm pri sepnuti stoji 3tis v kusovce, a na citigovych 300V utahne 60kW s rezervou.
muzes tam dat treba az 6 podle zapojeni, ale pak muzes snizit produ a porad to neni zadna darda.
procesor to utahne jeden za 50kc jakej se dava do lepsich hracek.
plus nejakej kabel a uz toho moc nepotrebujes
14. 5. 2020 15:35
Re: Tak bodejť by ne
To je igbt a ne LGBT modul zejo ... sorry ja musel :-)
15. 5. 2020 08:57
Re: Tak bodejť by ne
:-) :-) :-)
to je dobry, budu tomu tak rikat
14. 5. 2020 13:27
Re: Tak bodejť by ne
Rovnako vykonna elektronika a motor je aj v Yarise HSD, ktory Toyota predava zo ziskom od 14000EUR.
Avatar - fostek
14. 5. 2020 12:31
Re: Tak bodejť by ne
Tady máš taky starší článek.
Jinak pro tebe platí co pro Xyla - viz výše.
Rozumbrada - ok.
A co jsi ty? Zaslepenej vůl.
Dále nereaguj a jlavně NIC NEPOČÍTEJ svejma vycucanejma číslama a v ansolutní neznalosti automobilového průmyslu a trhu. Nebudu to totiž číst. Jako hovado jsi už vyčerpal všechen čas, který jsem ti byl dnes ochoten věnovat.
https://www.autoforum.cz/…-vesele-prodava/
14. 5. 2020 12:58
Re: Tak bodejť by ne
jo jo, to je bzunda
autoforum je neco jako blesk zalozenej na JPP (jedna pani povidala) a posledni dobou se zoufale navazi do vseho, co jezdi na elektriku
a ty jsi z tech 200tis co ta JP na autoforu Povidala udelal 300tis
ja vychazim z hodnovernej verejne dostupnejch zdroju a ze svych zkusenosti
to je neco, co ty neznas
14. 5. 2020 15:32
Re: Tak bodejť by ne
Tak ono když v tom řetězci každá ta JP přidá 100 tis., tak to je ve ztrátě za chvilku každej :-D
14. 5. 2020 15:38
Re: Tak bodejť by ne
S fostekem toho stejne moc nenapovidate, on beztak jeste jezdi na koni protoze ta sodoma gomora plechova (rozumej automobil) mu nesmi domu! :-!
14. 5. 2020 14:10
Re: Tak bodejť by ne
EU žije z podstaty a nic neřeší. Dovoz surovin byl dřív znakem vyspělosti a ty by jsi chtěl EU oplotit.
14. 5. 2020 13:39
Re: Tak bodejť by ne
Tak to robia chlapci v škodovke niečo blbo. Yaris HSD má podobný výkon elektromotora a na to musí byť stavaná aj riadiaca elektronika. Predával sa od 13 tisíc EUR aj keď teraz je trochu drahší. A vždy to bol ziskový model. Oproti Citigo mu chýba veľká batéria, ale vozí zo sebou ešte spalovák a druhý silný elektromotor v prevodovke, ktoré tiež niečo stoja.
Avatar - WinDiesel
14. 5. 2020 14:04
Re: Tak bodejť by ne
Nevím jestli je Yaris hybrid ziskový dnes.
Ale Toyota asi 7 let přizávala ztrátovost hybridních modelů.
Není divu že jsou drahé jako diesely a dražší.
A ještě jim bylo pomoženo v řadě států mocnými dotacemi (USA, Norsko, Holandsko, Francie, UK a další...)
:no: :no: :no:
14. 5. 2020 15:34
Re: Tak bodejť by ne
Dotace by měli zrušit, místo toho přidat více spotřební daně na (Win)Diesel :-D
Avatar - Katikakus
15. 5. 2020 14:09
Opravte si titulek článku
Tak jak je napsaný, je to nesmysl.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku