Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Grandland X Hybrid4 – Plug-in hybridní snaha být sportovcem

77 komentářů

Freddka
Haha ta cerna kapota ... tak to se fakt moc nepovedlo :-)
"Vesnicka garaz tuning" hadr proti tomu.

Jinak Opel za 1.3 mega je mozna historicky rekord ne?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
cely biely alebo ciely cierny by bol krajsi suhlasim .. tento vizualne "gycovy" garaz tuning nemusim rovnako...

mne inak cely ten dizan auta pride dost nezazivny ... sablonove tvary sablonova maska... je to cele hrozne unisexove a take akoby bezpohlavne bez vyraznejsieho charakteru a osobnosti... ... voci tomu je nejaky "sestersky" P3008 vizualny olymp a kral dizajnu ... to ani nejde zrovnavat fakt tuto hrudu s pezotom alebo nejakou toyotou a pod ....

opel omega kedysi stal aj 1,5 melona... este ta zadokolka s V6... ale inak aj sucasna insignia stoji v plnke podla mna viac ako tento hybridny grandland X ktoreho cena je aj za mna neprimerane vysoka vzhladom na pomery celeho auta...
DonVito
Jo, ale tohle auto má 300 koní.
Spotřebu 1,4ll/100km.
Zrychlení 0-100km/h za 6,1s.

To jsou špičkové parametry, kterých nikdy žádný Opel nedosahoval...

K tomu, co píšeš o Peugeotu - myslím, že to mají v PSA dobře nastavené, aby si nekonkurovaly.
Někdo chce usedlejší design a klasickou přístrojovku, tak zvolí Opel. :yes:
Priateľský ľudožrút
Opel Omega bolo auto na svoju dobu skvele, mam s nim osobnu skusenost. Opel uz nikdy nevyrobi tak skvele auto ako bola Omega v tej dobe.
Anonym
Kámo, napsals to přesně.
Omega byla vzhledem k době nejlepší Opel všech dob. Jediným konkurentem je tu Kolibřík.
Naproti tomu Grandland je sprostej upocenej kýbla nevidím důvod, proč si nekoupit klidně už Korejce. Grandland je v ničem nepřevyšuje.
S Omegama jsem najezdil tisíce, a is Grandlandama stovky kiláků. Neplkám o obrázkách z moitoru, jako většina chytráků.
Ještě edit - neznám zatím novou Corsu, ale v devadesátkách měl Opel slušně našlápnuto a lidi ho začali brát jako konkurenciu pro VW a to i v Německu. Dneska je to šrot. Nejzbytečnější automobilka Evropy (když pominu zvěrstava jako DS a Cupra). Je to škoda. V devadesátkách ses mohl plavit v tý Omeze nebo frajeřit s klibříkem Turbo a škodovka dělala Feldu.
Freddka
Nojo pravda Omega (myslim ze top verze se jmenovala Senator) to bylo hodne dobry auto na svou dobu a levny nebylo. Ale dostal jsi kus auta.
Anonym
Ne, Senator je trošku něco jinýho. Ale ke konci sdílel s první Omegou hodně.
Avatar - white label
white label
To je jako kdybys tvrdil, že top verze Sierry/Mondea se jmenovala Scorpio. ;-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zvláště těch 1,4 litrů ze říše Euro pohádek ….
Avantime
Nie je. Len to musí byť nabité.
Anonym
A šňůru si strkáš do zadku?
A co druhejch 100 kiláků? A třetích?
:no:
Anonym
O tý spotřebě může takhle (jako by to byla pravda) psát jen pitchus. A hele, je to Don Vito
Elektrika se ti bere ze vzduchu a je zadamo, kašpare?
A ten výkon tam asi taky úplně nebude, že, když se to vybije. Zbude šestnáctistovka v těžkým keplu.
KIaudius
Podľa seba súdim teba?
Anonym
Kafráš o něčem, co neznáš.
Troufnu si bez googlení napsat, že Insigni OPC 2.8 překonávala tento Grandland v
-výkonu
- zrychlení
- max. rychlosti
- a ano, tenkrát se eště nebrala energie z éteru, takže tu virtuální spotřebu neměla. Ale uměla 8 v pohodě. Čili stejně jako toto vybité v reálu. Ale to pak už nemá ani tu sílu, že...
O zrychlení Opelu GT nemluvě. Opět netřeba hledat.
Don Vito plká, žvaní a kadísi z huby a ne a ne přestat.
Avatar - white label
white label
Ta černá střecha není vůbec špatná, klidně i s těmi A sloupky, ale ta černá kapota, to je "garážový úlet" jak vyšitý. :no:
Avantime
Historický Opel Rekord. :)
Čierna kapota je odkaz na Mantu, ale áno, odvtedy pretieklo veľa vody a prišlo veľa dedinských tunerov, aby dnes podobná úprava vyzerala dostatočne dôstojne.
Anonym
Bože. Teda klobouk dolů, žes to rozlouskl. Asi i něco víš.
Ale...snad nehceš něco tak krásnýho jako je manta stavět na úroveň týhle hromady drátků, smrdutýho bakelitu a nejsprostší koženky.
Avatar - white label
white label
Černá kapota přece v té době nebyla jen o Mantě: https://classicandsportscar.com/…Mk1_2000GT_1.png?…
Patřilo to k určité době a hlavně na určitý druh aut (typicky vytuněné kupé) se kterými tohle nemá prakticky nic společného.
Avatar - white label
white label
S černou kapotou samozřejmě souhlas.
DonVito
Za prvé mně to přijde spíš jako ''jízdní dojmy''.
Bohužel ani ty jízdní dojmy nejsou úplně popsány.

A za druhé spotřeba.
Opět jsou uváděny nějaké pochybné hodnoty, ke všemu úplně bez vysvětlení. :no:

PS To, že má Grandland z 0-100km/h za 6,1s ani nestálo za zmínku.
V konkurenčních médiích píší o katapultu na stovku...
Proč není v technických údajích uvedená spotřeba???
Místo toho je v textu (u testu hybridů na acz) zmíněna oblíbená desítka. :no: :no: :no:
https://www.auto.cz/…-do-deseti-94440
Odpor k hybridu z místních článků čiší na sto honů.
Avantime
Daj im čas, na plug-iny si ešte treba zvykať a s tým súvisí aj to, na čo sa v teste zamerať. Ale teda po E-Tense sa mi tu fakt žiadá viac info.
Anonym
Katapult? Ty nikdy nezklameš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Možná by si se fosteku divil, co EV dokáže z místa. Na semaforech jsem zostudil předchozí generaci 530d do 50km/h s něčím tak odporným, jako je Kia Soul EV... Tohle prostě jede okamžitě, jako tramvaj...
Anonym
Nene kámo, nedivil.
Nedivil. Já mám už EV a už jsem to i psal.
Netřeba mi instruktáž.
A už vůbec netřeba závodit s dieselem (kterej třeba ani neví, že se závodí) a už vůbec nepoužívat slovní spojení "zostudil do 50kmh"
:-)
Navíc je tam napsáno, že je to 6.1s z 0-100.
No tak ta Calibra měla před 30ti lety 6.7. :-)
To je ale pokrok!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Věř mi, že věděl, že závodí, jinak by po Praze neletěl stovkou a předjížděl mne zpět :D

Tak Calibra je typický předchůdce SUV :D Víš, že i v 50tych letech měla auta stovku kolem 5s ? Tady asi nejde o pokrok... jinak se mi tehle Opel hnusí i se spalovákem, jen aby bylo jasno :D
Anonym
Třeba tak normálně jezdí.
OK.
Já to auto znám, je to fakt zlo.
No a seundy a kilometry byly stejný za Calibry jako teď, ne? Já to vytáhl kvůli tomu katapultu. :)
Jinak jak jsem psal - nejen ta spotřeba, ale i ty jízdní výkony...platí jenom když je nabito.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty máš nějjaký mindrák?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, to ty :D Já jezdím normalně dieslem, jen nemám hlavu v pr..i :D
Anonym
Zaměřte svou agresivitu na pitomce, ne na sebe navzájem.
Hamuna, topten, DonVito, Xylo...čekají. :-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Xyla se zastávám, nesouhlasím. Sice má jiný názory, ale omezenej pitomec jako ti tři podle mě není.
Anonym
ok, možná jsem si ho s někým spletl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
DonVito je na živo celkem fajn, nevím proč tu občas hlásá elektroosvetu :D Přitom jezdí benzinovou atmosférou, po kterých se tu vzdycha už 10 let :D
Avatar - lamal
lamal
Vypovedna hodnota testu je pochabá, preco tak smutne ?

Odkazovanie na hybridny rezim v spotrebe, nie je podlozeny ziadnym cislom. Tak aka je spotreba v hybridnom mode ? Aspon v 3 beznych rezimoch ?

Preco sa konstatuje v teste vhodnost slabsieho pohonu, ked je v ponuke ? Test zacina s informaciou o 2 typoch pohonu... jeden z nich slabsi a lacnejsi.

Pri danej cene, vykone, velkosti a vybave je cena uplne bezna, myslim ze do konca priazniva. Kolko sa chce v dnesnej dobe za maly elektromobil ? Ano hybrid je nieco ine, tu je za tych 1,1mil aspon auto velkostou, vybavou odpovedajucou cene ... s nadpriemernym vykonom.

PS: ano pridavam sa DonVitovi s tymto prispevkom
PS: pride mi, ze opel sa stal zaujimavou funkcnou alternativou k roznym druhom techniky, jeho uloha v spajani externeho HW s ich vlastnym pohladom na auta je vytecny... snad mu to bude fungovat aj po case
Avantime
Teší ma, že postupne idú tie ceny plug-in hybridov dole. Najlacnejší asi ostáva Ioniq a v tejto kategórii to zatiaľ vyzerá na novú Kugu, ale teda tá sa môže porovnávať len so slabšou verziou Grandlandu X PHEV.

Ja možno trochu doplním mierne odfláknutý test o moje výsledky s E-Tense. V hybridnom režime som v mestskej premávke cez pracovný deň prešiel na jedno nabitie 54 km pri priemernej rýchlosti 40 km/h a so spotrebou 1,4 l a 14,4 kWh/100km.

Pri čisto elektrickom režime, ale už nedeľnej víkendovej premávke sa mi podarilo prejsť 51 km s nulovou spotrebou benzínu pri priemernej rýchlosti 37 km/h a spotrebe 18,3 kWh/100 km.

Najrelevantnejšie meranie by bolo mať tri rovnaké autá, každé v inom režime a jazdiť pekne za sebou, pretože tie výsledky ovplyvňuje fakt mnoho faktorov ako čas s ktorým je spojená nielen hustota premávky, ale aj teplota a teda či sa používa klíma/kúrenie.

Najväčšie mínus som videl v tom otravnom nabíjaní a v mojom prípade hľadaní, kde to zmáknem zadarmo, ale chápem, že keď má niekto rodinný dom alebo parkovacie miesto s wallboxom, tak ho to nemusí trápiť.
Avatar - lamal
lamal
S cenami suhlasim a nedivim sa ti pri nabijani, tiez by to bolo peklo pre mna ;-\ Stale plati, ze musis mat zasuvku doma, to sa este dlho nezmeni.

Mne pride kategoria pluginov neodladena kvoli velkosti a hmotnosti bateerii oproti klasickym hybridom. Tie totiz maju malu a lahku bateriu a vedia ju lepsie vyuzivat, tj. efektivnejsie plnit odpadovou energiou z jazdy. Ich bateria aj ked je vybita, nema taky velky dopad na vyslednu spotrebu v benzinovom rezime, kvoli malej hmotnosti. Preto nastal rozmach mikrohybridov.

Pluginy este musia urazit kus cesty aby boli min. tak dobrymi hybridmi ako cistokrvne hybridy, kde su oba typy pohonu spojene uplne optimalne v jeden hybridny po viacerych strankach efektivny celok.

Ake mas spotreby pri cisto hybrid rezime bez dobijania ? Nejake dlhodobejsie idealne.
Avantime
Rozmach mild-hybridov podľa mňa nemá takmer žiaden vplyv na spotrebu, to je len kvôli emisiám. A E-Tense som mal požičaný len na pár dní. Keď bola batéria vybitá, nebola spotreba nijak zaujímavá a jazdilo to za 6,7 litra, ale neviem či som to mal v hybridnom režime alebo len nejakom automatickom.
Pokiaľ by plug-iny aj vybité vedeli jazdiť tak hospodárne ako hybridy od Toyoty, tak by to bolo super. Ale nevedia.
Avatar - lamal
lamal
Mal by si rozmyslat nad efektivitou v prvom rade a potom to delit na nejake ciastkove efekty.
Tym chcem povedat, ze ak nieco znizuje emisie tj. vylepsuje efektivitu malo by aj znizovat spotrebu. Hlavne v pripade dodavky energie do systemu vyuzivanim odpadovej energie z brzdenia co je ine ako pri ladeni emisneho systemu, ktory moze naopak spotrebu zvysovat. To sa moze stat aj mikrohybridu pokial je moc tazky, alebo neefektivny kvoli prevedeniu. Vo vacsine pripadov v rezime kde sa vela brzdi tj. v meste je spotreba nizsia tak o 1-2l v pripade funkcnych mikrohybridov. Plusom je vyssi a ihned dostupny krutiaci moment.
Avantime
Samotnému posolstvu mild-hybridov rozumiem a verím, že napríklad v špičke, keď sa autá pomaly posúvajú v kolóne produkuje nižšie emisie, len teda ma prekvapili niektoré testy nových mild-hybridných Suzuki, kde sa to v praxi do spotreby nepremietlo. Pumu m-HEV som vyskúšal a s tou okamžitou dostupnosťou vyššieho krúťaku súhlasím.
Avatar - lamal
lamal
ok prima :-)
Anonym
Na kolik si ceníš svůj čas, ty jezdče zadarmo? :-[]
TWLto bych chtěl, vometat se s půjčeným sráčem kde nabiju zadarmo. Aby mi to zaplatili nějakej děda s babkou na složence za elektriku.
Ku..wa já nesnáším somráky.
Avantime
Tak ja nie som taký zakomplexovaný chudák ako ty a keď si chcem na niečo spraviť vlastný názor, tak si to vyskúšam, tak ako plug-in hybrid. Kvôli pár nabíjaniam nemám chuť si platiť nejaký paušál a myslím, že som žiadnych dôchodcov nezruinoval tými štyrmi nabíjaniami v Kauflande.
Tiež ťa nemusím a preto ani na každý tvoj koment nereagujem, ale tebe sa to zjavne nedarí. Poslúž si no.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak to jsem rád, že jsi ty spotřeby trochu zreálnil. Protože aby auto s baterkou 13kwh ujelo max 40km mi přišlo dost zvláštní, a městská spotřeba s vybitou baterkou 10 - to mi tedy přijde úplně mimo. Nechci zpochybňovat autorovy spotřeby, nejel jsem v tom, ale za 10l ve městě - to snad musel odstřihnout kabely hybridního pohonu. Divili jsme se tu 8l u Passata, a tady dokonce 10l??? A při klidné jízdě na el. dojezd 40km - to je snad víc, než Tesla S. Buď jim dávají na testování polámaný auta, nebo mají místo noh kopyta, jiná možnost mě nenapadá.
Anonym
No hele. váží ten kepl skoro 2 tuny (ve městě pro spotřebu nejdůležitější paranetr). Aerodynamika děsivá (OK, ve městě je víceméně mimo hru), široký kola. Ale 10 je moc, to máš asi recht.
Stejně je to absurdní.
Takový auto s dieselem 2.0 cca 200PS bude žrát průměr 5-6, a k tomu žádnou elektriku atd. A to i čtvrtou stovku kilometrů v tahu. Tohle se od první stovky na dálnici nedostane pod 7.
A diesel nebude čadit z komínů ve tepelný elektrárně, o kterejch třeba Don Vito neví, protože je nemá před hubou.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak 200k nafta v takovýmhle SUV bude jezdit spíš kolem 7l, ale to je skoro jedno. Ty sis snad Cígo koupil na pravidelný cesty Praha-Ostrava? Každý auto má svoje ideální použití. Moje drahá polovička např. najede okolo komína do 10tkm ročně, nejčastější cesta do 10km. Teď to jezdí s 3,0TDi, což je prostě nesmysl. Nějaký podobý PHEV nebo HEV mi přijde ideální.
A kdyby byla např.Kuga větší, tak bych klidně její PHEV 2,5i (je možný, že to vychází ze starýho volváckýho 2,5T?) bral i já pro sebe, kdy najedu 45tkm ročně, nejčastěji denně 100-200km.
Na emise celkem hážu bobek, nafta mi nijak nevadí, ale z benzínu bych měl větší radost (čím větší motor, tím lepší, samozřejmě)
Anonym
Tak nevidím nic, s čím bych nesouhlasil.
A jinak - Cigo jsem si koupil - na nic. :-)
Ale jako uznej, že udávat spotřebu 1.4 a nedopsast k tomu třeba aspoň tu spotřebovanou elektriku je sranec.
Jinak s tím volvem bych to netipnul, ale Mazda L by to mohla bejt čéče.
Vzhledem k tomu, že na českejch forďáckejch stránkách není jen tak k dohledání přesný objem (!) a nechci na tom strávit mládí, nemůžu si to ale potvrdit. Dávám tomu tak 80-90%.
Jinak jáosobně do většíchSUV vidím na nájezd 45 za rok pořád naftu jako nejlepší volbu. Ale principielně je to jedno - na co SUV?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mno, v pátek jsem dostal novou CX-5 v dieselu 184 koní 4x4.
Wypadá skvěle a jezdí skwěle.
Zvu Tě otestovat, abys ztratil pár předsudků proti SUV.
Do předchozí M6 jsem se dostával s velikými obtížemi, sedačka vzadu na doraz. Manželce se také nastupovalo špatně.
A spousta dalších věcí.
Mno M6 samozřejmě sedí jako přibitá (i v dieselu), brawo.
Ale to už u mne není priorita. A kdybych chtěl něco na zábavu, tak Mustanga.
Ale SUV je opravdu dobré a velice pohodlné na každodenní ježdění.
Anonym
Děkuju, ale tohle pozvání opravdu rád odmítnu.
Párkrát jsm jezdil se silnějšíma a lepšíma SUV a mě prostě SUV nebaví.
Navíc nemám rád japonský auta.
Smrtelná kombinace.
Můj názor na SUV se nezmění nikdy a až nenastoupím do auta, lehnu si do hrobu.
:-):-):-)
ale nic ve zlým.
M6 je lepší...já chvíli myslel, že píšeš o BMW M6. Pak jsem se zklamal. :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Aha, Zemanobabišovci proti Demobloku.
Ani to neotestuji, abych nemusel přiznat že SUVčka nejsou tak hrozná a že Japonci umí zatraceně dělat auta.
Předsudky, předsudky, předsudky.
Já nezavrhuji nic, protože mi to fakt neublíží a spíše rozšíří moje obzory.
Tímto se částečně vylučuješ z diskuzí.
To Fostek nezvládl.
Nic ve zlým. :-!
Avatar - kari.laz
kari.laz
Máš morbidní obezitu? Je ti 75+ let? Máš kompletně oddělané klouby, nebo záda? Jinak nechápu, proč jsi tak odvařený z nastupování do SUV. Naprosto každý, normální člověk nemá s nastupováním do auta problém.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Prosím definuj "NORMÁLNÍHO" člověka a když už budeš u toho, taky prosím definuj "NENORMÁLNÍHO" člověka. Děkuji.
PS - opravdu si myslíš že se "normálním" dlouhánům dobře nastupuje do připosražených kombíků, sedanů a hatchbacků? Nebo jsou pro tebe dlouháni NENORMÁLNÍ?
O vynikajícím výhledu z SUV ani nebudu mluvit.
Víš že máme v ČR druhou nejvyšší průměrnou výšku po Holandsku? A že u nás je dost normální že je člověk vysoký?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Takže máš 2+m ? A nebo prostě klasická výmluva, proč normální zdravý člověk potřebuje sedět jak na verpánku, protože jinak si tam nesedne?
Pohádky o výhledu už tak yvyšly z módy. Někam vidíš lépe a někam hůře.
Já totiž nechápu tu honbu za horšími jízdními vlastnostmi, vyšší spotřebou a horší dynamikou jen proto, že si neumím sednou do auta o pár centimetrů nižšího?
Avatar - white label
white label
Zásadní prvek ohledně komfortu nastupování/vystupování u vyšších/vysokých postav (bez pohybového omezení) je délka dveří, nikoli výška auta (sedan/kombi/hb vs SUV/crossover). Např. moje matka vyměnila po dlouhé době 3dv. malé auto (Polo), za 5dv. (zvýšené CrossPolo). Do 3dv. Pola, které bylo menší a nižší, se mi (díky delším dveřím) nastupovalo naprosto komfortně, naopak do 5dv. CrossPola je to opruz, mám problém do něj dostat hlavu, musím ji hodně "zalamovat". A do třídveřového Golfu GTI se mi nastupuje líp, než do LC 100, nebo do Jeepu GCH. A třeba do 911, kde se sedí skoro na zemi se mi nastupuje líp, než do kompaktního 5dv.! hb (Golf). Prostě vysokého (neinvalidního) člověka nejvíc omezují příliš krátké dveře, nehledě na to, že mu pak B sloupek omezuje výhled do strany a prostor pro levé rameno (u řidiče). Bohužel auta s jedním párem (delších) dveří už skoro vymřeli, paradoxně v době, kdy potkat v autě víc jak dva lidi, je vzácné a průměrná výška člověka jde dál směrem nahoru. Další kapitolou jsou opěrky hlavy, které jsou běžně i v nejvyšší poloze vhodné maximálně tak do výšky cca 185 cm (podle délky trupu). Vysoký člověk ať si klidně třeba zlomí vaz. :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
On Ford ten volváckej motor používal, v S-maxu a asi i Mondeu. A pokud vím, byl to povedenej motor, tak jsem si říkal, i když to nemá turbo...
Na co SUV - já si zase říkám - na co kombík... ;-) Po celým řidičským životě v nízkých autech mě ten vyšší posed chytl, a využiju vyšší světlou výšku, jezdím furt na ryby- polňačky...
Anonym
Ok. Já prostě SUV nemám rád. a když slyším vyšší posed (event, nastupování) jde na mě vztek. :-)
A rybačka je oK argument. Na druhou stranu často jen zástěrka pro chlastání :yes:
Tak kombík je smysluplnější než suv a když rodinka tak mpv. A co zvýšený kombíky, tse ti taky nelíbí? Světlost rybářská a nemusíš řídit v cylindru (Jediný důvod pro SUV)
SUV se rozlezly jako mor. Začínají mi lízt krkem. Ale je to věc každýho. :-|
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, když jsem si kupoval auto, Allroad byl na pořadu dne. Fakt je, že jsem si tedy koupil SUV, "bývalá" A6 mi stála půl roku u baráku než jsem ji prodal, tak jsem se občas projel - a náhle jsem si v ní připadal jak v ponorce, nikam jsem neviděl, vystupování děs, no říkej si co chceš, každej to máme jinak. Být movitější, moc rád bych si k tomu SUV koupil nějakýho víceválcovýho sporťáka na kochací jízdy a poslouchání motoru, ale jinak mi nic nechybí. ;-)
Avatar - Anonym
Anonym
U těhle plug-in hybridů jednoduché počty neplatí.
13 kWh je teoretická kapacita baterie, kterou ale auto nikdy nevyužije. Bude se snažit baterku šetřit tím, že ji nikdy nenechá úplně vybít a naopak za letních teplot ji nenechá úplně nabít.
Stejně tak spotřeba. Nevíme, jakou má auto strategii při vybité baterce. Může dobíjet baterii, ale nemusí, auto si to řídí nezávisle na řidiči. Spotřeba se může výrazně lišit jízdu od jízdy.
Navíc 10 litrů ve městě mi nepřijde moc na dvoutunové auto s výkonným zážehovým turbomotorem, automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol.
Avatar - _Karel_
_Karel_
10 litrů ve městě je ok na benzín, SUV, "AWD" a AT. Ale ne, pokud to je hybrid, a on to po vybití baterek je hybrid, a doménou hybridu je nejvíc město, kde pořád rekuperuje- tedy měl by. Když to CRV umí za pět, pak neexistuje důvod, aby tohle auto jezdilo za 10.
Pokud tedy například neběžel mód cíleného nabíjení baterky, ale to by snad musel řidič schválně zapnout.(myslím nabíjení baterie do plna, ne běžné rekuperování)
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže to je právě ono. Honda CRV nebo Toyota RAV4 mají spoustu předností.
- i přes větší rozměry jsou lehčí (nemusí tahat tak velké baterky jako plug-in hybridy)
- nemají výkonné turbomotory (ale naopak atmosferické motory s vysokou účinností, motor 2.5 od Toyoty má rekordní termodynamickou účinnost 40 %)
- nemají automatickou převodovku (mají pouze velmi jednoduchý planetový převod s malými ztrátami a nekonečnou spolehlivostí)
- v základních verzích mají jen přední pohon (ale za příplatek je i čtyřkolka)
Plug-in hybridy jako je tenhle Opel mají jsou naopak šité přesně na míru evropským normám, dotacím a regulacím. V Praze s nima jde zadarmo parkovat, v jiných zemích na ně jsou dotace, a na celoevropské úrovni pomáhají automobilkám vyhnout se pokutám za překročení emisí CO2. Že to pak je ve výsledku nesmysl, to nikoho nezajímá.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Bavíme se o rozdílu spotřeby 100%. Myslíš, že ten 2,5i v RAVce by jezdil bez baterek za 6l?
CRV má pokud vím 1,5T?!
V základu dvoukolka je i tenhle Opel.
Avatar - Anonym
Anonym
Já beru v úvahu jen ty hybridní verze uvedených aut. A tam má prostě Toyota obrovský náskok a zkušenosti, které se prostě musí na výsledku kladně projevit. První Prius se začal vyrábět už v roce 1997. Jen pro porovnání, Peugeot a Opel v té době jako "úspornou" alternativu prosazovali nepřímovstřikové komůrkové diesely 1.9 D a 1.7 D.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Asi mluvíme jeden o voze druhý o koze. Nepochybuju, že systém Toyoty je lepší, od začátku je řešený jako hybrid, na rozdíl od jiných. Nic to nemění na tom, že tohle auto nemůže ve městě jezdit za 10.Ve městě, kde musí zákonitě rekuperovat.
Avatar - Anonym
Anonym
Za mě může, důvody jsem napsal v prvním příspěvku. Jednak u plug-in hybridů prostě nejde jednoduše změřit spotřebu a dělat z toho závěry (protože můžou za jízdy nejen rekuperovat, ale i dobíjet baterku pomocí spalovacího motoru). A za druhé používají mnoho řešení, které znemožňují dosáhnout nízké spotřeby.
Avatar - lamal
lamal
Dobijanie baterii byva regulovatelne zo strany uzivatela pokial sa jedna o nejake vyznamne dobijanie, ktore aj vyrazne zvysuje spotrebu. Co si system dobije svojvolne, vyuzije pri EV mode na rovinakch a v kolonach (toto naopak spotrebu znizuje), takze vyznamne dobijanie zvysi spotrebu len ked je vynutene uzivatelom. (dobijes manualnou volbou vybite baterie a nasledne energiu vyuzijes v bezemisnej zone a pod.)

Hlavnym dovodom tej 10l spotreby je podla mna jazdny styl v teste skor ako nejake neustale dobijanie baterie pocas jazdy v meste.. pripadne v kombinacii s nezabehnutym motorom. (pokial to nebolo uzivatelom vynutene to nabijanie, co neprepokladam, ani neviem ci tento hybrid tuto moznost ma)

PS: Karle, 2.5 isto nie je 5valec povodom od Volva, to bol motor s velkymi stratami pre dnesnu nizkoemisnu dobu, preto aj skoncil svoju púť uz pomerne dávno... hybridny system by jeho efektivita a emisie zabijali
Avatar - _Karel_
_Karel_
jaj, úplně jsem zapomněl, že to byl pětiválec. Tak tím je to daný.
Avatar - Anonym
Anonym
Styl jízdy možná jo. Redaktoři jezdí jinak, než člověk, který si to auto koupí za vlastní peníze. Ale nezaběhnutý motor, to je spíše takové klišé. Dnešní motory sníží spotřebu po záběhu jen nepatrně.
Avatar - lamal
lamal
Nie je to klišé, ked by si chcel pozries si spotreby v dlhodobych testoch, aj moderne male turba zeru zhruba o liter menej po zabehu.

k zabehu:
https://www.garaz.cz/…i-dat-pozor-4806
Avatar - Anonym
Anonym
Mám moderní malé turbo. Na začátku mělo najeto 8 km. Zajížděl jsem ho přesně podle návodu k obsluze. Spotřeba na první nádrž byla 5 litrů. No a teď v 40 tkm to za 4 litry při klidné jízdě prostě nikdy nepojede. Pokud to kleslo, tak maximálně o 0,1 nebo 0,2 l/100 km.
Avantime
Ako píše Tycoon, je to dosť špecifické s tými plug-in hybridmi. Napríklad pri Superbe PHEV si môžeš nastaviť, do akej miery chceš aby ti spaľovací motor pomáhal dobíjať batériu. Tak jasné, že podľa toho rastie aj spotreba. Ďalšia vec je, že len nedávno sa začal uplatňovať efektívny hybridný režim. Predtým som mal pocit, že sa všetci tešili z toho, ako sa dá jazdiť len na elektrinu a naopak len s benzínovým motorom. Z toho možno aj vyplývajú takéto výsledky v testoch, že novinári nevedia alebo sa nesnažia jazdiť čo najefektívnejšie. Čoskoro sa snáď dostanem k Superbu PHEV, tak potom si to tu môžeme rozobrať.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nucene dobijeni baterie ze spalovaku za jizdy je ekonomicky i ekologicky nesmysl. Moc nechapu, proc to Skoda ridicovi tak podbizi.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To nejsou auta, to jsou hračky aby si někteří ulítlí mládenci mohli hrát když dosáhnou věku zdánlivé dospělosti.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nucené dobíjení ze spalovacího motoru by mělo smysl v případě, kdy by města byla naprosto bezemisními zónami s provozem jen na elektřinu. To je ale věc, která se někde už chystá, takže to auto bude muset mít dostatečnou rezervu energie na cestu po městě.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ono to nucene dobijeni samozrejme umi uz z principu vsechny plug-in hybridy. jen to byva v navodu na strane 348 vpravo dole ;-)

Skoda to dala do infotainmentu na pomerne prominentni misto, takze ve vsech recenzich to vsichni testuji. Pritom je to vec, ktera by se mela pouzivat jen vyjimecne. Ja jsem ji treba za rok a pul provozu auta nepouzil ani jednou.
Avatar - Emel
Emel
Hm... kdy bys mohl potřebovat nabít baterky? Napadá mě pár možností... ale žádná zásadní.
1) chystáš se do nějaké bezemisní zóny - reálně ale dneska asi nic takovýho nefunguje, není v silách nikoho hlídat, jestli jedeš na benzín nebo elektriku
2) chystáš se na ostrý kolo na Ringu a potřebuješ mít plno - no, Superb ani Grandland asi úplně auta na Ring nejsou, ale dejme tomu, tohle si představit umím
3) chystáš se do terénu s autem, které má 4x4 řešené přes elektromotor - to se opět Superbu netýká
4) chystáš se využívat auto jako zdroj energie... třeba při kempování
seXholka1995
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
seXholka1995
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
seXholka1995
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"s vybitým akumulátorem trápí Grandland X stejný problém jako jiné plug-in hybridy. S chybějící šťávou v bateriích totiž najednou po městě jezdíte za 10 litrů".

To je trochu silne tvrzeni, ne? To ze nekteri vyrobci neumi vyrobit hybrid s rozumnou spotrebou po meste vas neopravnuje k tomu strkat vsechny do jednoho pytle...