Americký výrobce elektromobilů by mohl brzy vytáhnout eso, díky kterému by srovnal výrazný cenový rozdíl mezi elektromobily a vozy se spalovacími motory.
Vidíš - a mně to "třeštění a vřeštění" uctívačů elektrodebility zatraceně připomíná roky tak nějak 1998 - 2004, kdy se zrodila první velká modla českých silnic: "Oktáfka fmetle, nahlínách a fčervenym TéDéÍčku". Tehdy se jejich majitelé předháněli, kdo s ní dokáže jet rychleji a komu to žere míň, takže nebylo zřídkavým jevem slyšet či číst s vážnou tváří míněný názor, že dotyčnému to "při stoosmdesátce na dálnici v Rajchu bralo jenom dva a půl litru na sto"
Jak se tak říká, čas oponou trhnul, staré modly pokáceny a na jejich místě skví se nové. Namísto Octávie (kterou občas někdo měl) je tu Tesla, kterou nemá skorem nikdo. Jenom ta fanaticky zarputilá blbost jejích vášnivých uctívačů, ta je furt stejná :-):-):-)
Nihil novi sub sole...
Já tedy EV nemám, ale kdybych ho měl, a když bych ho připojoval na noc do sítě - dělal bych to zcela jistě proto, abych ho nabil. Ne, abych ráno zjistil, že jsem vykryl energetickou špičku a můžu jet autobusem. Třeba mi uniká nějaká souvislost, tak se ptám. Mě to přijde absolutně nesmyslné.
Možná jsem konec článku správně nepochopil, ale mě z toho vychází, že snad v nějaké hypotetické situaci (málo proudu v síti?) pošle Tesla majitelům aut SMS a oni se poběží připojit na síť, aby mohli vybít svoje auta?
Tesla je drahá. Presne tento názor nám je podsúvaný hneď v perexe ďalšieho článku o Tesle, ktorý pre nás opäť preložil Ondřej Mára. Neviete niekto, či pracuje ako motoristický novinár, alebo je len tlmočník? Osobne by som uvítal trochu tej pridanej hodnoty, teraz v redakcii asi toľko necestujú po testovačkách, tak by mohli mať trochu viac času venovať sa obsahu toho, čo píšu.
A prečo ten celý úvod? Pretože si myslím, že Tesla cenovo zodpovedá triede v ktorej sa pohybuje. Alebo mi tu niekto nájde "výrazný cenový rozdíl mezi elektromobily a vozy se spalovacími motory" s porovnateľnými parametrami?
Akože Ťa tato vysadí pred školou? Podľa Tvojich príspevkov by to dávalo zmysel.
Ak sa chceme baviť seriózne o tom, čo si napísal, tak by bolo fajn mať bod z ktorého vychádzame, napríklad Tvoju reálnu skúsenosť.
TEHDY nebylo mezi auty nižší střední třídy žádné, které by mělo tak velký kufr a tak nízkou spotřebu a mělo tak skvěle pružmý motor - a bylo prostě TAK nadbožansky dokonalé, jako Octavia.
DNESKA se u Tesly adorují jiné charakteristiky-ale ten závěr "najdi mi jiné tak nadbožansky dokonalé auto", ten je furt stejný.
Akurát že tehdejší Uctívači Octávie ji měli alespoň jako služebáka - nebo měli alespoň mezi svým příbuzenstvem někoho, kdo ji měl.
Dnešní Teslofil se s vlastnictvím nebude obtěžovat, tomu stačí jen revoluční zápal v srdci, oheň v očích - a dutoprázdno v hlavě ;-);-);-)
Nihil novi sub sole... ;-)
Jen by mne zajímalo, zda Tesla (vyhlášená svým "přesným" dodržováním termínů) tu baterii představí už 31. června a nebo s ní počká až na dobu "po prázdninách", tedy 31. září.
A určitě ji představí společně s tahačem a kybertruckem... Že?
Jisto zatím pouze to, že Elon má "v rukávu" připravený speciální, plně autonomní model, který se do "driver-free" módu přepne pouhým zařazením zpětného chodu vozu. prostě, zařadíte zpátečku, začnete couvat - a auto vás jako řidiče obratem přestane potřebovat . Zkoušky tohoto modelu zatím úspěšně probíhají "kdesi v Anglii" a zkušební jezdec, jehož zatím známe pouze pod jeho krycí identitou Jason Tuatara je se systémem odpojování volantu na výsost spokojen ;-);-);-) https://www.auto.cz/…ni-volant-134395
Korespondent agentury The Wild Duckie
J.G.
Utajené místo kdesi v U.K. :D
A čo tak zamyslieť sa nad "plýtvaním" nabíjacích cyklov batérie? Aby som pokryl špičky, tak si v podstate budem vybíjať zbytočne baterie.
Keby malo auto na streche solárne panely a dodávalo energiu do siete takto, bolo by to iné. Stále by ale bolo otravné auto niekde pripájať...
Každopádne budúcnosť nebude riešená osobnou dopravou, ale nejakou hromadnou. Alebo už tak "zdementieme", že budeme žiť vo virtuálnej realite a nebudeme chodiť / jazdiť nikde. Vlastne som aj rád, že som sa narodil v minulom storočí. Boli to pekné časy, keď sme snívali o autách, obdivovali techniku... Dnes autá už vlastne chlapcov ani nezaujímajú...
Jako myslíš tím napříč vepředu? S McP místo náprav? Nic levnejšího už udělat nejde. Je to samotné dno automobilové konstrukce a je to 95% automobilové produkce. Takže o techniku zákazníkům asi nejde.
Člověče...
Komunisti plánovali na pětiletky,
Áda snil o říši na dalších tisíc let
ale kam se na tebe hrabou. Ty víš, jak a na co budeme jezdit NĚKOLIK (dalších) TISÍCILETÍ ;-)
No TWL :D:D:D
Neměl bys tu návštěvu lékaře odkládat, fakt ne :D
Hele a co když tu baterii fakt představí? Co když bude ele auto s reálným dojezdem 600km které nepotřebuje naftu, benzín, servis, olej, filtry, řemeny, rozvody atd. a bude stát stejně jako spalovák...
Palix: Ja nevravím, že je Tesla lacná. Ja len vravím, že stojí toľko, ako porovnateľné autá so spaľovacím motorom. Auto s podobným výkonom k modelu 3 je napr. BMW 340i xDrive, ktorý začína niekde na 65.000 €. Podobne nájdeme nejakú sedmičku k modelu S. V tomto kontexte hovoriť, že je Tesla drahá je nezmysel.
A dokonca by som povedal, že je lacnejšia, ako by si čakal. Nabúchaná Octavia RS sa cenou blíži základnej Tesla Model 3, ale má len zlomok z jej výkonu, vybavenia a pod. A keď započítame náklady na prevádzku, tak tá Octavia sa stane v určitom bode drahšia.
Mojim vyjadrením protestujem proti úvodu článku, keby som ho písal ja, tak poviem, že nové lacnejšie batérie Tesla dávajú predpoklad k tomu, aby mohli vzniknúť dostupné elektrické autá v nižších kategóriách. To ale môžeme čakať prinajlepšom až o pár rokov.
Aj pre mňa je Tesla drahá. Kedysi sme mali s kolegami možnosť skúsiť si Teslu. V podstate ju nikto nevyskúšal, lebo sa každý bál skúsiť tak drahé auto za daných podmienok (prípad havárie)... a to sme ešte netušili, že Tesle môže odpadnúť volant :)
Občas čítam jeden server, ktorý je očividne zameraný voči elektromobilom. Vlastne som zatiaľ skôr na strane klasiky, elektroautám zatiaľ neverím.
Jeden zaujímavý článok: https://www.autoforum.cz/…ko-pred-20-lety/
Viděl jsem video s Chrisem Harrisem, jak porovnával na malém okruhu M3, Giulii a TM3. Vypadalo to, že je z TM3 spokojený, ba nadšený a TM3 určitě neprohrála ani na čas.
Viď?
A co když si v papírnictví koupím tužku - a namísto tuhy v ní bude diamant?
Čím pak budu psát?
Obojí (grafit i diamant) jsou přece jenom formy uhlíku ;-)
Opět vedle. Oktávka nebyla ve své době ničím technickým zajímavá. Teď tu máš auto které umí samo řídit, zrychlí za 3,4s a neobtěžuje tě hluk a vibrace. Najdi srovnatelné auto.
Proč teda něco takového porovnáváš ve svém příspěvku?
Je to známá věc chytrých energetických sítí. To co se plánuje a někde i buduje. Dnes je čas internetu a komunikace. není problém, aby auto ve večerní špičce energii do sítě dodávalo a nabilo se v noci. Není problém, aby jsi zadal, že jedeš ráno 50km do práce a stačí ti jen malý dojezd a co je navíc lze prodat do sítě. Různé ceny ele podle vytížení sítě. Možností je spousta. V kombinaci například s FVE jsou zase další možnosti.
Hele, třeba Elon dokáže extrahovat lidskou blbost a přeměnit ji na užitečnou energii. To by pak měl TopTen jistotu práce až do důchodu. Dělal by v Giga-fucktory energetickej zdroj :D
Paradoxně, profesně odbornější byly recenze ve Světě Motorů v letech (dejme tomu) 1960 - 2000, nežli dneska.
Vzpomínám si, jak jsem si občas půjčoval tátovy staré časáky a překvapovalo mne, jak se tehdy (ve starých testech) redaktoři snažili být až úzkostlivě odborní a přesní.
Neklame-li mne paměť, v roce 1969-1970 (?????) tam testovali Moskviče 427 (kombiverze modelu 412) kdy auto mj. nechali stát přes noc venku na mraze - a ráno testovali, za jak dlouho se kabina vytopí na dostatečnou teplotu. Tuším, že tam měřili i objem vzduchu, který dokáže topení nafoukat za 30 minut (????)
Njn, tehdy to byl Svět Motorů - dneskaj je to spíše Svět Nemotorů :-(
Já v tom ale něco jiného hledám: "Pokud by totiž vozy mohly posílat uloženou energii zpět do sítě, mohla by se z Tesly rychle a snadno stát poměrně velká energetická společnost s relativně unikátními možnostmi."
To čo spomínaš skutočne existuje. Po tsunami v Japonsku to začal min. Nissan implementovať do áut a zmysel toho bol, že v prípade podobnej katastrofy či živelnej pohromy by boli schopní pripojiť svoje autá k domu a zabezpečiť tak aspoň základné fungovanie.
To, čo si našiel v článku je predpokladám "voľná interpretácia" pôvodného článku. V tom sa píše o tom, že po ukončení životnosti batérie v automobile sa táto batéria dá použiť ešte do batérií, ktoré sú používané na vyrovnávanie výpadkov v elektrickej sieti (Megapack a Powerpack).
Kari, co se divíš?
Vždyť se podívej, jak velká část motopisálků (a nejen jich) vnímá a prezentuje auto jako "takové ty zbytečné kusy plechu okolo toho ústředního tabletu"; věc v podstatě škodlivou, která smrdí, vraždí chodce a měla by být zničena...
V článku je: "Společně s rozvojem technologie baterií se navíc očekává oznámení Tesly, že se začne více soustředit na svůj statut energetické společnosti"
Tesla už nejaký piatok vyrába spomenuté Powerpacky (pre rozvodné siete) alebo napr. napr. solárne panely + powerwall (pre domácnosti) a len túto oblasť chce posilniť, nič iné tam nehľadaj.
Prijde ti, ze je Tesla druha nejhodnotnejsi automobilka sveta kvuli Powerpointu???
Ze zamestnava nejvetsi experty na baterie vis?
Ma to patentovane..
https://electrek.co/2020/04/24/tesla-paten-electrode-million-mile-battery/
A nakupuje stroje pro vyrobu...
https://electrek.co/2020/05/04/tesla-battery-making-machines-cells/
Proč tak málo fantazie? Ele auta jsou připojena přes noc pravidelně. Není potřeba nikam běhat.
Je to logický krok jak navázat na elektomobilitu - zapojit jí do energetické sítě.
Čárlí, je vidět, žes neznalý elektrofób, putinovec, trumpovec, zemanovec, kobliha a vůbec člověk mravně pochybný, který navíc tím, že jezdí autem, podporuje války na celém světě - jak nedávno nad veškerou pochybnst jeden místní "osvícený" jasně prokázal :D:D
Vozy Tesla přece elektřinu nejen, že vůbec nespotřebovávají, ale ony ji jízdou dokonce vyrábějí! Proto už nebude třeba žádných nabíječek, elektrických rozvodů ani elektráren. Prostě přijede maník s Teslou, zapojí ji do bezdrátového rozvaděče - a za jízdy vyrobenou elektřinou budou zásobovat celé vesnice, ba i města. Na Slovensku již proběhly úspěšné testy Tesly ve vesnici Vyšné Vlkodlaky, u nás se do testování jako první přihlásila radnice staroslavného města Kocourkova.
To bude ten krásný nový svět :D:D
http://www.cesky-dialog.net/clanek/1368-z-casopisu-abc-rok-1960/
nasi predkove jezdili nekolik tisicileti na obnovitelnou travu a seno, pak 2 stoleti na neobnovitelny uhli a ropu, a ted se bude jezdit nekolik tisicileti na obnovitelnou elektriku
to je pokrok, a ani nejvetsi pesimista na auto.cz s tim nic nenadela
Možná by to chtělo, aby jsi se zamyslel jestli by na tebe byl děd hrdý, když tu je tvým hlavním cílem nalepkovat a urážet lidi. Tenhle způsob diskuze jsi si totiž vybral. Nikdy ne technické a odborné argumenty. Jak je někde technický argument tak nikdy neprispivas.
Jde o to, ze Tesla muze v prvnim kroku sit kompenzovat treba tim, ze prestane nabijet.
Dynamicky tarify existuji uz dnes.
To neni zadny sci-fi :-)
Druhy krok je, ze nabijecky budou obousmerny...
Auto muze dodavat do site maly vykon, ktery se na milion mile battery v podstate neprojevi.
Tohle je budoucnost :yes:
Smart grid.
Auta (mimo rychlonabijecky...) nebudou sit zatezovat, nybrz odlehcovat a spotrebovavat prebytecny vykon v dobe, kdy ho nikdo nepotrebuje. A jeste na tom majitele / Tesla vydela.
Bohužel je to tak. Podívej se třeba na testy motorek od Pepy Sršně. Ten řekne jak stroj pracuje, jaky má motor, jak se chová v různých situacích, jak funguje motor, jak funguje podvozek, jak fungují brzdy...co se mu na tom líbí a co ne. Pak řekne, že to má mraky nastaveni a elektroniky, ale ze od toho tu není a to ať si každý okoukne v salónu. Prostě řekne to, by mělo mě jako řidiče zajímat.
A tady se nejvíce dočteš o všemožných volovinách, které jsou z poloviny na obtíž a spoustu z nich ani nevyuziješ, dočteš se co všechno tam jde připojit a nastavit, ale o jízdě, motoru, řízení a pod mas jeden odstavec, kde se stejně dozvíš celkem prd. I v kapitole motor a jízda je převážně popis vehementů, něž samotná podstata jízdy.
Akorát že ten "nemotor" z mixéru má snad ve všech ohledech lepší parametry než spalovací motor.
Pokud si lze na něco stěžovat, tak spíš na baterii, motor je na elektroautech to poslední, co by bylo špatně.
Tak to je opravdu něco úplně jiného, než se píše v článku. A nechce se mi úplně věřit, že by Tesla chtěla být "energetickou společností", protože se staré baterky dají ještě použít.
Ale ne, Toptene, teď mi to teprve došlo ŽE a PROČ máš ve svých vlhkých snech o tisíciletích elektrické dopravy vlastně pravdu :D
---------------------------------------------------------------------------------
Jak zjistil náš reportér z Agentury Wild Duck, Elon Musk hodlá prezentovat svůj nejnovější objev. Nový, nevyčerpatelný a sebeobnovující se zdroj energie.
Shromáždí dostatek elektrofilů, vydestiluje z nich esenciální prvek jejich osobnosti (organickou chemikálii Důležitan Blbičnatý) a tím bude pohánět generátory ve svých elektrárnách. Takto vyrobeným proudem bude následně plnit baterie :D
A protože nekritických elektrofilů bude vždycky dost a protože se budou vzájemně podporovat, i zdroj Důležitanu Blbičnatého bude nevyčerpatelný a neustále se obnovující!
------------------------------------------------------------------------
TopTene, chlapče jeden ušatá, vždyť ty máš v té elektrické budoucnosti NAPROSTO NEZASTUPITELNOU ROLI. Ty tam, spolu se svými elektrofilními pobratimy, VY VŠICHNI tam budete dělat důležitej zdroj ;-);-);-);-);-)
A energetickou soběstačnost máme zaručenou.
Můžeme jít odpojit ropovody ;-);-);-)
Tak jo, toptene...
Když víš tak dokonale, co bude (a mimochodem krásně ilustruješ pravdivost mé definice elektrofila https://www.auto.cz/diskuse/75094/1 ) - tak se předveď:
Na zítřek mám smluvenou schůzku a vše je již "napevno" sjednáno, takže to již nelze změnit
Kdy, kam a čím přesně se tam dopravím?
A slibuji ti, že přiznám veřejně, pokud se trefíš alespoň ve dvou bodech ze tří
Ano, nýmandům, posunovačům a automobilovým analfabetům. Asi jakokdyž si dají Starbucks coffee a chutná jim i když to je břečka za nesmyslné peníze. Mají kafe, jsou spokojeni. To že kdokoli trochu pije kafe by jim to chrstnul do ksichtu už je věc druhá. A tady je to stejně, má to dveře, sedačku a umí se to pohybovat. To že kterýkoli automobilový fanušek by radši odešel pěšky je věc druhá.
The technology was developed in partnership with China’s Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL); and a group of academic battery experts recruited by Musk.
CATL's annual sales volume amounted to 21.18 GWh of energy storage capacity in 2018.[5] Based on annual shipments, CATL is the world's third largest provider of EV, HEV and PHEV battery solutions behind Panasonic (Sanyo) and BYD.
Poznámka o solárních panelech na autě ukazuje, že tvá představa techniky není moc detailní. Plocha kterou auto má rozhodně nestačí k nějakému rozumnému využití pro výrobu ele.
Já marně čekám na aspoň jeden technický příspěvek do diskuze. Ještě lépe když by byl slušný. Jak se někde řeší technika tak mlcis. I tady, řeší se technika a ty argumentujes pocity kolik lidí je hrdých na velký kufr O1.
Az to bude v serii tak tomu budu verit. Nerikam ze nezamestnavaji spickovy odborniky ale ze takove LG nebo Panasonic ktery jsou daleko pokrocilejsi firmy ve vyrobe baterii nic takoveho nemaji a Tesla objevila zlaty gral se mi moc nezda. Spis si myslim ze to bude jen marketing a hromada kecu, ale mozna me prekvapi. Pockame uvidime.
Na Tesle (jako automobilce) mi nevadí téměř nic - je to firma, jako mnohé jiné, která se v rámci pravidel (a leckdy asi i za nimi) snaží urvat, co se dá.
MNOHO mi vadí na lidech v příslušných institucích, kteří vytvářejí a prosazují podmínky, jimiž je elektromobilita (z mého úhlu pohledu) velmi nezdravě a draze (protože z veřejných peněz) podporována a protlačována.
A ze zcela zadubených elektrofilů, kteří objekt své adorace vynášejí na oběžnou dráhu Marsu a možná ještě dál, se mi částečně zvedá žaludek a částečně z nich mám nepokrytou srandu.
Protože
- jak říkal Jan Werich "nad lidskou blbostí se nedá vyhrát, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat"
- a jak říkal můj děda, nesmírně moudrý to muž "budeme-li se všichni řídit zásadou, že moudřejší ustoupí, bude svět nakonec plný hlupáků"
Co se paprčíš chlape?
Tvoje myšlenková zkratka "využíváš ropné produkty, jsi tedy spoluzodpovědný za ropné války po celém světě" byl hloupý a agresivní útok na _Karla_ - a ne, že ne.
Tak to uznej jako chlap a nevykrucuj se jak naolejované klíště ze psího zadku ;-)
BTW, rozumím ti správně, že formulací "Moje príspevky začali doplnením informácií, ktoré v článku absentovali, ale zrazu sa na mňa zosypali Tebe podobní a fakty vydávali za moje názory a postoje? " se MNE snažíš činit odpovědným za to, co ti napsal NĚKDO JINÝ?
To by byl vskutku neotřelý a inovativní postup v rámci diskusní argumentace ;-);-);-)
Ondore, a jsi si plně vědom toho, že pokud sis dopřával radosti MB S400, tak i ty jsi odpovědný za "ropné války" po celém světě, z nichž jsi osočil toliko _Karla_? ;-);-);-)
Pokud je to stále nutné opakovat - BMW je kvalitně nalakované, kvalitně smontované, ale hlavně - má to interiér odpovídající cenovce. A interiér třeba 7er určitě nedělá 1% ceny auta. Spolehlivostí se bohužel asi nijak zásadně neliší.
Problémy s infrastrukturou ponechávám stranou.
Neni vubec dulezity ze ji predstavi v nejaky uchvatny prezentaci. Dulezity bude az ji budou seriove vyrabet a davat do aut. Slibovat a ukazovat powerpoint prezentace neni umeni.
K jednotlivým bodom:
- kvalitne nalakované - nie je to taká hrôza ako sa traduje, ale Tesla má rezervy a nájdu sa vady, ktoré by auto za 50 a viac tisíc mať nemalo, súhlasím. Zmenu čakám až pri novej lakovni, ktorá bude osadená v Berlíne, t.j. cca o rok. Ale teraz nedávno som videl Ferrari 458 Spider, auto za +200k s takými chybami lakovania, že by si sa posr.. :-) Majiteľ s tým šiel na detailing, aby to ako-tak vyzeralo.
- interiér - jasne, BMW aj Mercedes ho majú lepší. Drobný rozdiel je v cenovke, aj keď som napísal, že porovnateľnú 340i kúpiš za 65 tis., tak v reáli je to takých 90 a to sa niekde odraziť musí.
- kvalita montáže - tu by som povedal, že sa veci zásadne zmenili a ak si videl nejaký ich model pred 5-timi rokmi, tak dnes je úplne inde, vlastne sa chyby riešia kontinuálne, nie s modelovými rokmi, ako u klasických automobiliek. Veci ktoré vídaš na internete sa vyskytujú na menej ako 1 promile áut, nie je to pravidlo.
- infraštruktúra - nesúhlasím, je pomerne malé percento ľudí, ktorí s tým majú problém v reálnom živote. Stať sa môže, ale ak niekto býva na vesnici v paneláku a chodí s Teslou iba tam u nich do hospody, tak si definitívne kúpil nesprávne auto.
Ale priznavam, ze nemotorum i jednorozcum jsem se zasmal.
Jen vic nadsazky a nadhledu 😉
To co predvadis niz je uz jen opet zumpa...
PS Ze jsem ubohy elektrofil, nerozumim psanemu textu, nemam zkusenosti ani vzdelani a mas me v hate-listu uz od tebe vim... Diky. Ty jsi skutecny prinos vecne diskuzi. :D
Aj pri elektrine iba z uhlia je bude EV vždy ekologickejší ako klasický spaľovák. A pokiaľ vieme, podiel elektriny z uhlia je a bude na ústupe. Tak aké obavy?
Hm, to bude asi společností, ve které se pohybuješ. Já tedy mám poměrně široké spektrum kontaktů a známostí, ale že bych kdekoli zažíval takovéhle situace, to se mi nikdy nestalo.
První Octavia byla přijata novináři s nadšením jako revoluce pro Škodu, ale už tehdy byl dost kriticky hodnocený vnitřní prostor (i Felda na tom se zadními sedadly byla líp) nebo jízdní vlastnosti s naloženým autem. Na konci milénia byla naopak Oktávka dost odmítaná, tehdy ještě letěla nenáročná a snadno opravitelná Felicie.
Nepaprčím sa, je mi to volné :-) Moja asociácia vyšla z pogovej vety "elektroauta jsou lidem i firmám tlačeny silou i za cenu zničení průmyslu a života mnoha lidem" a ja som len ukazoval, že dtto platí o ropákoch, pokojne si diskusiu prejdi ešte raz. A priznávam, mám vysokú spotrebu + som už pár stotisíc kilometrov nabehal, tak aj ja som spoluzodpovedný za financovanie vojen. Možno som aj zabil 0,00035458% nejakého Araba a je mi to ľúto, ale taký je život. Veď isisti mi to zrátajú, keď tam budem niekedy na dovolenke.
A že elektrické autá nie sú len zlé a ropáci dobrí, to je celé, čo som chcel povedať, howgh :-)
Doplnené: Ja som Ti palec dole nedal, snažím sa nehodnotiť, ak s niekým diskutujem :-)
Doplnené2: "Tebe podobní" naozaj nie si Ty, ja sa nepotrebujem skrývať, ak Ti chcem vynadať, spravím to priamo :-)
Pokud vskutku cítíš osobní odpovědnost za smrt 0,00035458% nejakého Araba, kterou jsi možná způsobil (a možno nie), mohu ti poradit ;-)
Budeš-li nekdy v (jakékoliv) Arábii, najdi si tam nějakou místní cérenku a DŘÍVE, nežli vaše přátelství postoupí na vyšší a hlubší úroveň, ji požádej, aby ti provedla masážní techniku tzv. "vrozkrokkop". Budeš pak mít nejenom 0,00035458% pravděpodobnost, že populaci tamní Arábie o nějakého toho človíčka navýšíš, ale také několikahodinovu možnost meditace nad příčinami a následky vlastní viny ;-);-);-)
Súhlasím, túto kapitolu by som zhrnul tým, že vyššia cena neznamená vyššiu kvalitu v akomkoľvek slova zmysle. Mal som MB S400 a bola to jedna katastrofa, celá prvá generácia Porsche Cayenne bola zrelá do koša, takýchto nepodarkov nájdeme viac. Súčasná Tesla aj s tými pár chybami, ktoré zatiaľ nevychytali je kúpa porovnateľná s inými autami v rovnakej triede.
Nechce sa mi opäť hľadať pôvodný článok, ale ak si pamätám jeho obsah, tak myslím, že toto v ňom nebolo a to už je autorský vklad pana Máru. Tam sa naozaj hovorilo o "druhom živote" pre batérie, ktoré už v autách doslúžili.
Aby som ale neútočil len na preklad - aj pôvodný Reuters článok bol kombináciou známych vecí a fabulácií, ktoré sa podľa mňa nenaplnia nikdy, v lepšom prípade až v hodne dlhom časovom horizonte. Ku cti autora patrí to, že ich sem nedal.
Jirko, si si vedomý toho, že Ti chýba schopnosť chápať písaný text? Moje príspevky začali doplnením informácií, ktoré v článku absentovali, ale zrazu sa na mňa zosypali Tebe podobní a fakty vydávali za moje názory a postoje? Jedna vec je fakt, druhá vec je, čo si o tom myslím. A áno, aj v súčasnosti mám ropáka, aj moje ďalšie auto bude ropák. To nič nemení na existencii vojen súvisiacich s ropou a áno, každý máme svoj diel viny. A keď nie my (nie všetci tu majú vodičák), tak naši otcovia a dedovia určite :-D
Vzpomeň si na tehdejší články o Škodě Octavia v časopisech a její až bezhlavou adoraci v téměř jakýchkoli testech... a oprav svůj odhad možná i o více, než jeden řád. Minimálně "na konci milénia" byla Octavia nezpochybnitelným kultem a nedotknutelnou svátostí.
Já ji měl od července 1997 (a že to tehdy byl na našich silnicích, ale třeba i v Německu FAKT unikát) a už tehdy se na mne koukali jako na kacíře, když jsem jim vysvětloval, že je to auto obstojné, ale k dokonalosti má FAKT DOST daleko.
Tehdy mne chtěli kamenovat fanatičtí Octaviáni, dneska fanatičtí Teslofilové :D:D:D
Nevím, o čem tady pořád blábolíš. Jestli dojde k tomuto průlomu, tak spalovací motory budou už jen pro smích nebo pro chudé. Jakmile tesla představí auto s avizovanými parametry, tak to objednávám a ve spalováku mne už nikdo neuvidí. :yes:
Já a ano, i v mnoha ostatních typech pohonu od různých hybridů až až po velkoobjemové spalovaky . Do města super, beru, pro zábavu je lepší i stará slabá atmosféra s manuálem, kdy cítíš, že motor točí. Nejlepší je pak samozřejmě diesel, protože reálné za 5 minut tankování ujedu 1000km :D.
Od dob, kdy staří Mezopotámci (za účelem svádění mladých Mezopotámek) vynalezli peníze, slova díků NEJSOU tím jediným prostředkem, kterým můžeš svou vděčnost vyjádřit ;-)
Moje reálná zkušenost jsou 2 miliony km a 50 let platnosti řidičského průkazu. Konstatuji, že auto na baterky je nesmysl. Bylo to už rozebráno 100x a nikdo to nevyvrátil.