Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
Je naprosto typické, že jako první se proti ***ské a násilím vnucované elektrodebilitě ozvaly země V4, tatímco politicky "korektní" přizdi*** ze západoevropských automobilek ještě pořád hrají komedii, jak vše zvládnou a jak trh zaplaví novými elektrickými modely. To taky asi (za miliardových investic vyhozených vlastně oknem) zvládnou, ale kdo si ty elektrovehykly proboha bude kupovat?!! Který zákazník si koupí auto se zásadně horšími užitnými a provozními vlastnostmi, zato však podstatně dražší, než jsou současná poctivá auta se spalovacími motory, se kterými jsou lidé naprosto spokojeni a na která přitom finančně dosáhnou?!! Jenom dva druhy elektropošuků - bohatí pozéři (ti ale chtějí většinou jen Teslu) a pak pár ekofanatiků. Suma sumárům ale tito zákazníci budou tvořit jen pár procent trhu (tedy kromě zcela úchylného Dánska, které navíc elektrovehykly financuje svými příjmy z ropy a plynu a normální auta zdaněním zdražuje takřka na dvojnásobek). Opravdu hrozné vyhlídky! 😒 :no: :no: :no:
...úchylného Norska....mělo být, že?
Neee on opravdu myslel Dánsko, tam jsou dlouhodobě automobily předražovány 2x, jen EV a hybridy mají slevy na DPH.
Když Norsko, tak Dánsko, které je poblíž jistě bude mít také nějakou ropu a plyn.
A mají milióny větrníků, které dotují z plynu a ropy, stejně jako Norsko - Dánsko je maličké, nepotřebuje vytěžit mnoho.
Když Norsko, tak Dánsko, které je poblíž jistě bude mít také nějakou ropu a plyn.
A mají milióny větrníků, které dotují z plynu a ropy, stejně jako Norsko - Dánsko je maličké, nepotřebuje vytěžit mnoho.
Tebe už ta zášť a nenávist pohltily natolik, že si pleteš i státy světa, gratuluji.
Jen mi tedy vysvětli dvě věci: kde máš ta poctivá auta se spalovacími motory, když tu v jednom kuse nadáváš na vše moderní, a kdo si dnes kupuje ty stále rostoucí počty elektrických aut?
Jen mi tedy vysvětli dvě věci: kde máš ta poctivá auta se spalovacími motory, když tu v jednom kuse nadáváš na vše moderní, a kdo si dnes kupuje ty stále rostoucí počty elektrických aut?
Myslí že se máme possrrat ze 3% prodaných EV?
Když byl boom dieselů, během 5 let rosty diesele tempem 4% ročně a vystoupaly z 10% až na 56%.
EV za 100 let poporostly o 3% 😁 😁 😁
Wotroubku. Tebe zášť pohltila už dávnou, ale to se nepočítá, že? :no: :no: :no:
Když byl boom dieselů, během 5 let rosty diesele tempem 4% ročně a vystoupaly z 10% až na 56%.
EV za 100 let poporostly o 3% 😁 😁 😁
Wotroubku. Tebe zášť pohltila už dávnou, ale to se nepočítá, že? :no: :no: :no:
Jo, za sto let, aha... Ty jsi vážně král lhářů, to se hned tak nevidí. Lhářů a hlupáků současně, protože i ten Arese je v pitomosti až za tebou.
A nějaká zášť? U mě? Hm, ale když si to chceš myslet, proč ne? Ale já jen s radostí nastavuju zrcadlo tvé nekonečné hlouposti.
A nějaká zášť? U mě? Hm, ale když si to chceš myslet, proč ne? Ale já jen s radostí nastavuju zrcadlo tvé nekonečné hlouposti.
Jasně, každý, kdo si zde dovolí upozornit na naprostou nesmyslnost elektrodebility je pitomec, jenom jeho veličenstvo Modré slunce je génius a zvěstovatel šťastných elektrických zítřků! 😁 😁 😁
1. neozvaly se země V4, ale jakýsi "svaz automobilového průmyslu V4" což nevím co je protože země V4 žádnou vlastní automobilku nemají
2. Nikdo koupi aut se spalováky nezakazuje - a to tvrzení "současná poctivá auta se spalovacími motory, se kterými jsou lidé naprosto spokojeni" je docela úsměvné
2. Nikdo koupi aut se spalováky nezakazuje - a to tvrzení "současná poctivá auta se spalovacími motory, se kterými jsou lidé naprosto spokojeni" je docela úsměvné
2. Nezakazuje. Ale legislativa a vyrobcovia robi vsetko preto aby ludia kupovali ev. Si vygoogli nejaku reportaz z Norska, preco ludia kupuju ev. Pretoze vdaka dotaciam a dodatocnemu daneniu a znevyhodnovaniu spalovacich motorov je ev jednoducho pre koncoveho zakaznika lacnejsie kupit a prevadzkovat.
Tak Norsko přeci jen není EU a jak si reguluje vnitřní trh je jeho věc. A já se na dobu kdy bude EV levnější jak spalovák docela těším..
EV nebude levnější, ale spalovák dražší. Je to docela rozdíl.
Cena bude taková jakou určí poptávka, ceny aut doteď 8 let v kuse rostly protože protože 10 let rostl trh s auty. Ale pamatujeme za kolik se prodávala auta po krizi po roce 2008.
Je věc automobilek aby své produkty prodaly, výstava aut na prodejnách je živit nebude.
Je věc automobilek aby své produkty prodaly, výstava aut na prodejnách je živit nebude.
Tak pokud to určí poptávka, je to v pohodě, protože po EV je minimální. Nicméně zdražuje se proto, že zelený EP chce pořád víc a víc kurvítek v autě, nesmyslně snižuje emisní limity a nutí tím výrobce vrážet nesmyslný peníze do vývoje EV a my to platíme v cenách nových aut. Btw mám pocit, že nás čeká i nějaká super eko daň na klasická auta jako v Norsku, kde základní Golf stojí o 100tis víc než eGolf :no:
EP opravdu nevyžaduje prvky výbavy auta. Ten max. stanovuje flotilove emise.
Taky nevím proč už auta zdražují 8 let, když vývoj EV pořádně startovali až tak předloni..
Taky nevím proč už auta zdražují 8 let, když vývoj EV pořádně startovali až tak předloni..
Vážně ne? Co ty eCally, milion asistentů, start stop a podobný blbosti? Myslíš, že to tam výrobci dávají dobrovolně? O to se zvyšují ceny...
Vážně si myslíš že EP nařizuje implementaci start-stopu.
Nevím co znamená milion asistentů, já kupoval auto nové vloni, má pouze ESP a ABS, takže asi žádná taková směrnice není.
že je někteří výrobci cpou do různých výbavových stupnů je jejich strategie, ne nařízení EP.
Nevím co znamená milion asistentů, já kupoval auto nové vloni, má pouze ESP a ABS, takže asi žádná taková směrnice není.
že je někteří výrobci cpou do různých výbavových stupnů je jejich strategie, ne nařízení EP.
Proč by země která má 99% ele z vody neměla proszovat ele auta?
Zapomněl jsi wocásku na tu trošku ropy a plynu, kterou Norsko ne-ekologicky dodává každému kdo si to přeje.
Vy ekofanatici jste tak ulhaní ………….. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jinak Norsko nemá jen 1 ale rovnou 2 výhody, velice nefér. :no: :no: :no:
Vy ekofanatici jste tak ulhaní ………….. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jinak Norsko nemá jen 1 ale rovnou 2 výhody, velice nefér. :no: :no: :no:
17% tolik tvoří ropa na HDP Norska. Je to ale rozumná zem, která zisky z ropy uklad a nebo investuje. Zároveň proč Teda ty ele auta podporují? Mají ropu a podporují ele auta - jaký v tom vidíš smysl?
A teď tu máme ČR, máme uhlí díky němu v vážíme svoje životní prostředí vpodobe ele z uhelek a lithium. Peníze za uhlí jsou pryč, lithium proti tomu zbrojime. A tak nadavame že za to může ta EU.
A teď tu máme ČR, máme uhlí díky němu v vážíme svoje životní prostředí vpodobe ele z uhelek a lithium. Peníze za uhlí jsou pryč, lithium proti tomu zbrojime. A tak nadavame že za to může ta EU.
Tak investovat peníze z ropy do EV je trochu pokrytecké, ne? 😉
A nie ste chlapci trošku mimo? Ako keby zemný plyn slúžil výlučne na pohon spaľovacích motorov a z ropy sa nevyrábalo nič iné ako benzín alebo nafta...
Chcelo by to trošku súdnosti.
Chcelo by to trošku súdnosti.
Proč pokrytecké? Copak ropa slouží jen k pálení v autech? Bez ropy by náš moderní svět neexistoval, protože bychom 90 % spotřebních věcí bez ní neuměli vyrobit, nebo jen velmi draze.
frite
Nevím v čem mají automobilky problém, prodej elektromobilů stoupá, prodej aut se spalovacím motorem klesá, takže flotilové emise by měly být splněny.
Jinak nevím co je za organizaci onen svaz automobilového průmyslu V4, když V4 nemá jedinou vlastní automobilku, jde o montovny zahraničních vlastníků.
Jinak nevím co je za organizaci onen svaz automobilového průmyslu V4, když V4 nemá jedinou vlastní automobilku, jde o montovny zahraničních vlastníků.
Emise 59 g splněny nebudou. Evropa má brutální problém a teď si ještě chce přivodit totální krach. Lidem to dojde až nebudou peníze. Nemohou žít věčně z podstaty, na dluh a z práce svých předků.
Mě právě přijde že z práce předků žije stávající autoprůmysl když jen těží z technologie (spalovacích motorů) a vystavěných fabrik a naprosto neochotně a jen pod tlakem legislativy investují do něčeho nového.
Nejhorší je pracovat "POD TLAKEM" to nevede ke krásným zítřků, historie to jasně ukazuje.
Legislativu tvoří stejná wotroubci aktivisté jako jsi ty. :no: :no: :no:
Legislativu tvoří stejná wotroubci aktivisté jako jsi ty. :no: :no: :no:
No jasně, když nejsou argumenty, tak se ubožáci neschopní diskuze uchylují k osočování oponenta, ta taktika je stejně stará jako primitivní 😉
Tobě se zdá, že automobilky nějak mohutné investují do rozvoje když nemusí?
Aspoň jedna áno. Doteraz investovala do vývoja prakticky všetky zarobené peniaze a je za to zhusta kritizovaná. Holt investovať je asi sprosté slovo, kým nemáš plné vrecká a stámiliónové rezervy, tak si len dobrodruh a ľahostajný lajdák, a nie dobrý podnikateľ...
A ještě si, ó jaká hrůza, dovolila své technologie nabídnout volně k dispozici, namísto schovávání se za hradby patentů a ochranných známek... To by se mělo trestat.
Ten zlý evropský automotive, který nám za posledních 20 let kromě několikanásobného zvýšení bezpečnosti, pohonu 4x4 pro masy, adaptivních tempomatů, automatických převodovek; 200 k aut se spotřebou pod 6 litrů a 350 k aut se spotřebou kolem 8 litrů, adaptivních led světlometů, automatického brzdění, vysokopevnostních ocelí v karoserii a hliníku v motorech a podvozcích, keramických brzd, head-up displayů nepřinesl ale vůůůbec nic!!!!
Nevím proč podsouváš že evropský autoprůmysl je zlý, ale budiž. Když vynecháme že za část pozitiv může tlak legislativy (bezpečnost, spotřeba), tak prakticky nic z toho co jsi napsal není nová technologie posledních 20 ti let.
Je fajn že se snížili příplatky a případně se staly prvky součástí základu (ABS,ESP).
A část není vůbec vynález automotive, jen došlo k jejich aplikaci do aut (adaptivní tempomat, LED).
A ano, novější auta jsou lepší před dvaceti lety, bylo by ostudné kdyby ne, ale bavíme se pořád o vylepšování staré technologie, zatímco EV která jsou na vzestupu zůstali bokem a začali se o ně zajímat zas až pod tlakem legislativy.
Je fajn že se snížili příplatky a případně se staly prvky součástí základu (ABS,ESP).
A část není vůbec vynález automotive, jen došlo k jejich aplikaci do aut (adaptivní tempomat, LED).
A ano, novější auta jsou lepší před dvaceti lety, bylo by ostudné kdyby ne, ale bavíme se pořád o vylepšování staré technologie, zatímco EV která jsou na vzestupu zůstali bokem a začali se o ně zajímat zas až pod tlakem legislativy.
Ahoj, elektro auta ale nejsou modernější, a ani lepší, než auta se spalovacím motorem. Bez dotací a zvýhodňování by se na evropském trhu neujaly.
Emisní normy fungovaly skvěle jako ochrana evropských výrobců před dovozy levných aut a motorek z 3. světa a Číny.
dotací elektromobilů otevíráme dveře evropského trhu čínským výrobcům dokořán. A to mi fakt vadí.
Emisní normy fungovaly skvěle jako ochrana evropských výrobců před dovozy levných aut a motorek z 3. světa a Číny.
dotací elektromobilů otevíráme dveře evropského trhu čínským výrobcům dokořán. A to mi fakt vadí.
To sú ale kraviny. Elektrina sa v počiatkoch automobilu neujala, lebo prišla lacná a dostupná ropa, ktorá produkovala veľké zisky.
Dnes sa EV dotujú, lebo sa voči hromadnej výrobe spaľovákov vyrábajú prakticky na kolene a v minimálnych množstvách, a tiež kvôli drahému vývoju, ktorý sa snaží dobehnúť zaspaté storočie.
Fakt je každému jedno, či dýchate vzduch alebo výfukové plyny? Dôležité sú len prachy a pohodlie? Jediná modla takzvané trhové hospodárstvo?
Otváranie trhu pre Čínu predsa nie je v baterkách. Alebo si myslíš, že kvôli nim patrí kus PSA Číne, alebo už desaťročia fungujú podniky VW a ďalších automobiliek v Číne (za masívnej účasti čínskeho kapitálu)?
Už ľudia konečne otvorte oči a prestaňte myslieť riťou.
Dnes sa EV dotujú, lebo sa voči hromadnej výrobe spaľovákov vyrábajú prakticky na kolene a v minimálnych množstvách, a tiež kvôli drahému vývoju, ktorý sa snaží dobehnúť zaspaté storočie.
Fakt je každému jedno, či dýchate vzduch alebo výfukové plyny? Dôležité sú len prachy a pohodlie? Jediná modla takzvané trhové hospodárstvo?
Otváranie trhu pre Čínu predsa nie je v baterkách. Alebo si myslíš, že kvôli nim patrí kus PSA Číne, alebo už desaťročia fungujú podniky VW a ďalších automobiliek v Číne (za masívnej účasti čínskeho kapitálu)?
Už ľudia konečne otvorte oči a prestaňte myslieť riťou.
Tož bacha! Zahraniční automobilky v Číně fungují s čínskými společníky, protože to byla podmínka čínské vlády. První automobilka, která dostala výjimku byla nedávno Tesla.
Používat hlavu začni jako první.
VW, Tesla, BMW, M-B vyrábějí elektromobily "prakticky na koleně"?
Elektroauta zlepší ovzduší? Jedině v centrech velkých měst. Jinak prakticky bez vlivu. Elektřina se v CR totiž vyrábi s emisemi.
Hospodářství jako modla? Ty ještě žiješ z kapesného, viď?
Otevření trhu pro Čínu JE o i elektroautech. Díky masívnímu porušování mimo jiné i ekologických pravidel v Číně jsou čínské výrobky výrazně levnější než ekologicky vyráběna evropská produkce.
VW, Tesla, BMW, M-B vyrábějí elektromobily "prakticky na koleně"?
Elektroauta zlepší ovzduší? Jedině v centrech velkých měst. Jinak prakticky bez vlivu. Elektřina se v CR totiž vyrábi s emisemi.
Hospodářství jako modla? Ty ještě žiješ z kapesného, viď?
Otevření trhu pro Čínu JE o i elektroautech. Díky masívnímu porušování mimo jiné i ekologických pravidel v Číně jsou čínské výrobky výrazně levnější než ekologicky vyráběna evropská produkce.
"Do něčeho nového". Pokud ta nová technologie přinese skutečný pokrok, tak pak proti tomu opravdu nelze nic namítat. To ovšem rozhodně není případ nesmyslné elektrodebility, cpané legislativním a ekonomickým tlakem EU a některými vládami horem dolem chudákům evropským motoristům. Ty jsou nyní prachsprostě znásilňováni, aby si ty elektrokreatury kupovali. Kdyby bylo využití elektropohonu v autech skutečně přínosné a výhodné, elelektrovehykly by začaly auta se spalovacími motory vytlačovat přirozeným způsobem, vítězstvím ve férové tržní soutěži!
Ano, je přece nesmysl chtít čistý vzduch pro život. Ono proč řešit zákony, vše vyřeší ruka trhu. A nebo ne?
A co třeba zavzpomínat jak třeba samo VW volalo po to jak budoucnost je ele. Together 2015.
A co třeba zavzpomínat jak třeba samo VW volalo po to jak budoucnost je ele. Together 2015.
Celá V4 je jen takovej paskvil a vějička pro hlupáčky. Jen si to rozeberme - Polsko, ČR, Slovensko, Maďarsko. Poláci předstírají velkou spolupráci, ale v EU si jedou svoje (dotace do zemědělství, pracovní právo aby mohli Poláci makat v EU), vždy si to dojednají a na V4 se vykašlou. Viz. volba Uršuly. Slovensko a Maďarsko se mají v lásce asi jako osiny v zadku. Slovensko má Euro, ostatní ne. Orbán si jede pro sebe a kvůli dotacím vždy nakonec drží s EU basu, byť má chvíli nějaké kecy. A nakonec ČR - premiér si jede svůj byznys, prezident svoje ego, na Poláky nadáváme, na Slováky vlastně dost často taky, polské jídlo (prý) nechceme a Maďarsko pro nás nic neznamená, společného s nima nemáme v podstatě nic. Nakonec my vždycky zůstaneme koukat, co se kolem nás upeklo a máme prd. Toliko k celé slavné V4.
A protože V4 nic neznamená, nějaká asociace, co se jí zaštiťuje, znamená ještě méně.
A protože V4 nic neznamená, nějaká asociace, co se jí zaštiťuje, znamená ještě méně.
Pro mě je záhadou proč se toho spolku držíme když má v EU takovou pověst že ho nikdo neposlouchá i kdyby náhodou s něčím rozumným přišel.
Co máme společného? Vezměme si takové 20.století - s Maďary a Poláky jsme válčili po vzniku ČSR, Tyto státy nás napadly i v roce 38, Slovensko se trhlo aby se mohlo přidat k fašistům, za druhé světové bylo ve spolku s Hitlerem i s Maďarskem, Maďarsko i Polsko se přidalo k okupaci v roce 68. Slovensko s námi nakonec nechtělo sdílet federaci..
No nemáme ve V4 krásnou vzájemnou historii?
Takže nakonec jediné co máme společné je komunistická minulost, což je pojítko spíše na ostudu..
Jo - něco společného máme alespoň s Maďarskem - má na světě největší podíl lidí živících se natáčením porna..
Co máme společného? Vezměme si takové 20.století - s Maďary a Poláky jsme válčili po vzniku ČSR, Tyto státy nás napadly i v roce 38, Slovensko se trhlo aby se mohlo přidat k fašistům, za druhé světové bylo ve spolku s Hitlerem i s Maďarskem, Maďarsko i Polsko se přidalo k okupaci v roce 68. Slovensko s námi nakonec nechtělo sdílet federaci..
No nemáme ve V4 krásnou vzájemnou historii?
Takže nakonec jediné co máme společné je komunistická minulost, což je pojítko spíše na ostudu..
Jo - něco společného máme alespoň s Maďarskem - má na světě největší podíl lidí živících se natáčením porna..
Meky
Nórsko bolo zaostala krajina, kde invest bol bežnou normou správania ešte pred pár desaťročiami.
Za rozkvet vďačia rope - pretože jej majú plno a v dobrej kvalite a takisto tomu, že zisky z ropy nenechali rozkradnúť pár zlodejov ako sa deje na východe - chvalabohu už zdochnute prasa Paška zo Smeru, alebo na Ukrajine alebo v Rusku.
Myslím, že pár parazitov sa nájde aj v Česku.
Takze Nórsko, ktoré sa zmohlo vďaka e😜ortu ropy, ide teraz z ropných peňazí presadzovať ev.
To nie je veľmi morálne.
Ja pritom proti ev nič nemám, Tesla alebo ioniq v garáži by ma potešil.
Za rozkvet vďačia rope - pretože jej majú plno a v dobrej kvalite a takisto tomu, že zisky z ropy nenechali rozkradnúť pár zlodejov ako sa deje na východe - chvalabohu už zdochnute prasa Paška zo Smeru, alebo na Ukrajine alebo v Rusku.
Myslím, že pár parazitov sa nájde aj v Česku.
Takze Nórsko, ktoré sa zmohlo vďaka e😜ortu ropy, ide teraz z ropných peňazí presadzovať ev.
To nie je veľmi morálne.
Ja pritom proti ev nič nemám, Tesla alebo ioniq v garáži by ma potešil.
Meky
Keby Česko toľko netlačili na Slovensko, federácia mohla ešte krásne fungovať.
Takze nemusíš byt ublizeny, ani cesi nie sú bez viny.
Nezabúdaj napr na výmenu tesinska za kus Oravy. Česko si vzalo tesinsko a Poliakom nechalo Oravu.
Veľa skrurvil Beneš ešte pred vojnou.
Myslím, že keby nebolo benesa, mnoho veci by sa vyvinulo inak.
Takze nemusíš byt ublizeny, ani cesi nie sú bez viny.
Nezabúdaj napr na výmenu tesinska za kus Oravy. Česko si vzalo tesinsko a Poliakom nechalo Oravu.
Veľa skrurvil Beneš ešte pred vojnou.
Myslím, že keby nebolo benesa, mnoho veci by sa vyvinulo inak.
Oni se tam u Vás fašouni vzali jen tak ze vzduchu?
Nepřekrucuj historii v neprospěch Česka.
Byli jste velmi VELMI chudá země a my jsme Vám pomohli.
Jakmile jste se s naší pomocí trochu zvedli, okamžitě jste začali s odštěpováním, což silou zvládl jen Husák.
Chtěli jste to, máte to. Tak na nás nekydejte bláto, MÁSLA NA HLAVĚ MÁTE OPRAVDU VÍCE NEŽ ČR.
Nepřekrucuj historii v neprospěch Česka.
Byli jste velmi VELMI chudá země a my jsme Vám pomohli.
Jakmile jste se s naší pomocí trochu zvedli, okamžitě jste začali s odštěpováním, což silou zvládl jen Husák.
Chtěli jste to, máte to. Tak na nás nekydejte bláto, MÁSLA NA HLAVĚ MÁTE OPRAVDU VÍCE NEŽ ČR.
Wine, když někdo doplní k 5ti argumentům 6tý, tak ještě nekydá špínu. Mně je ztráty Slovenska líto, zbytečně jsme oslabili svou pozici v EU, mohli jsme být cca 8mý nejsilnější stát.
Nejsilnější v čem?
Jinak ono v EP je to zrovna tak, že menší státy mají více poslanců než velké (v přepočtu na mil. obyvatel) proto má V4 více europoslanců než Německo které má daleko více obyvatel.
A na Evropské radě máme se Slovenskem dva hlasy, kdybychom byli jeden stát, měli bychom jeden.
Rozpad federace by mě mrzel kdyby tu nebyla EU a s ní Schengen, takto mě to netrápí.
Jinak ono v EP je to zrovna tak, že menší státy mají více poslanců než velké (v přepočtu na mil. obyvatel) proto má V4 více europoslanců než Německo které má daleko více obyvatel.
A na Evropské radě máme se Slovenskem dva hlasy, kdybychom byli jeden stát, měli bychom jeden.
Rozpad federace by mě mrzel kdyby tu nebyla EU a s ní Schengen, takto mě to netrápí.
Mně ztráta Slovenska mrzí z mnoho dalších důvodů. Mám mezi Slováky spoustu kamarádů, miluju slovenské hory, a z mnoha různých hledisek má větší stát prostě větší možnosti..Například obrana, velikost trhu, vliv v Evropě i ve světě. V US je pořád jistější říkat Czechoslovakia než Czech rep..
Hlavně ta velikost trhu je důležitá. Protože jak ČR, tak SR jsou natolik malé země, že vnitřní trh a státní akvizice jsou pro spoustu firem naprosto nezajímavé.
Meky
V rámci Európy si práve Slovensko a Česko môžu vyčítať najmenej.
Áno, Česko pomohlo Slovensku.
Na druhej strane, vznik samostatného Ceskoslovenska by nebol možný bez Slovenska - nezabúdať na Nemeckú skoro väčšinu v Čechách, légie, vytvorené Štefánikom, ktoré legitimizovali ČS vládu a na kontakty Štefánika vo francúzsku , ktoré poskytol Benešovi .
Separatizmu Slovenska sa netreba čudovať, keď Slovensko obsadzovali českí štátni úradníci, s odôvodnením, že v SR nie je dosť vzdelancov - čo nebola uplna pravda (nedostatok učiteľov špecificky sa nerovná nedostatku iných profesii). Používanie Slovenska ako kolónie tiež nevylepsovalo vzťahy.
AVŠAK!
Čo iné je na vyber?
Polsko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko - každý z nich nás opakovane v minulosti napadol.
Francúzsko a Anglicko porušili zmluvne záväzky voči CSR.
Na okoli nie je nikto s kým môžu Česi spolupracovať bez obáv z vojenského útoku alebo politickej zrady.
Áno, Česko pomohlo Slovensku.
Na druhej strane, vznik samostatného Ceskoslovenska by nebol možný bez Slovenska - nezabúdať na Nemeckú skoro väčšinu v Čechách, légie, vytvorené Štefánikom, ktoré legitimizovali ČS vládu a na kontakty Štefánika vo francúzsku , ktoré poskytol Benešovi .
Separatizmu Slovenska sa netreba čudovať, keď Slovensko obsadzovali českí štátni úradníci, s odôvodnením, že v SR nie je dosť vzdelancov - čo nebola uplna pravda (nedostatok učiteľov špecificky sa nerovná nedostatku iných profesii). Používanie Slovenska ako kolónie tiež nevylepsovalo vzťahy.
AVŠAK!
Čo iné je na vyber?
Polsko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko - každý z nich nás opakovane v minulosti napadol.
Francúzsko a Anglicko porušili zmluvne záväzky voči CSR.
Na okoli nie je nikto s kým môžu Česi spolupracovať bez obáv z vojenského útoku alebo politickej zrady.
Které závazky porušila F a GB vůči ČSR?
ČSR měla bohužel ve smlouvách že bude své hranice podřizovat arbitráži, Francie byla spojenec, ale mohla překročit rýn jen když bude souhlasit německo.
Takže smůla, měli jsme smlouvy naprd a dojeli na to.
ČSR měla bohužel ve smlouvách že bude své hranice podřizovat arbitráži, Francie byla spojenec, ale mohla překročit rýn jen když bude souhlasit německo.
Takže smůla, měli jsme smlouvy naprd a dojeli na to.
Zkus pochopit rozdíl mezi smlouvou a vztahem. Mnichov byl zrada GB a F na CSR, a velice chybný krok, který masivně posílil německé zbrojní kapacity.
ČSR žádnou smlouvu s GB neměla. Pouze s Francií. Mnichov si způsobili čeští politici sami tím, že nebyli schopni se udobřit s místními Němci a ani s Poláky, kteří by se ČSR v roce 1938 moc hodili. Pomoc Francie v případ války měla také své podmínky. Odstoupení větší části Sudet navrhl v době Mnichova sám Beneš. (Nečasova mise).
Meky
Nikto nespochybňuje pomoc v minulosti.
Netreba však zabúdať, ze Slovensko bolo v rámci Uhorska najpriemyselnejších štátom.
Predstava zaostalých pastierov oviec je založená na skreslených obrazoch niekde z pohraničných oblasti - je to rovnaké ako odvodzovali úroveň Ceska z nejakých moravských dedinčanov..
Slovensko nemalo veľkomesto typu Prahy - čo neznamená, že všetko obyvateľstvo žilo na salaši. 😄
Netreba však zabúdať, ze Slovensko bolo v rámci Uhorska najpriemyselnejších štátom.
Predstava zaostalých pastierov oviec je založená na skreslených obrazoch niekde z pohraničných oblasti - je to rovnaké ako odvodzovali úroveň Ceska z nejakých moravských dedinčanov..
Slovensko nemalo veľkomesto typu Prahy - čo neznamená, že všetko obyvateľstvo žilo na salaši. 😄
Tak to by sis měl asi trochu nastudovat dějiny své země - Slovensko s Maďarsko byli zaměřené na zemědělství a potravinářství, kdežto Rakousko a Česko na výrobní průmysl 😉
70% průmyslu Rakouska-Uherska bylo v roce 1918 na území České republiky. Asi tolik průmyslovému Rakousku nebo k průmyslovému Slovensku.
Kefalín, a čo si predstavujetě pod takým slovom "průmysl"?
Ano máš pravdu, nicméně spousta z těch továren byla v Německých, tedy Rakouských rukou. Banky, které z toho dost financovali, byli ve Vídní, někde jsem četl, že to bylo cca 90% trhu 😉
Jj, kluci rakouští asi nečekali, že by se R-U mohlo rozpadnout a nediverzifikovali...😄
Od borců kolem Masaryka bylo založení ČSR "meisterstück"...😄
Od borců kolem Masaryka bylo založení ČSR "meisterstück"...😄
on siel dozadu az niekde do stredoveku, t.j. pred priemyselnu revoluciu - na Slovensku bolo tusim 6 z 10 najbohatsich miest Uhorska, lebo ťažba surovin, preto nazvy ako Banska Stiavnica/Bystrica a doviedli tu nemeckých mestanov - Spiš = Zips, Levoča, Bardejov, ktori napomahali rozvoju, cize vtedy islo o tazbu surovin a o obchodovanie. Ze sme zaspali priemyselnu revoluciu je druha vec, takze pravdu mate obaja...😁
Historiu mam rad, ktovie, kde by sme boli, keby sme mohli prijat Marschalov plan rozvoja, ktory sme museli ako posluhovaci Moskvy odmietnut...
Historiu mam rad, ktovie, kde by sme boli, keby sme mohli prijat Marschalov plan rozvoja, ktory sme museli ako posluhovaci Moskvy odmietnut...
https😐/www.autoforum.cz/…pet-dalsich-aut/
Jinak Číňané mají opravdu kamery všude …. Hezký moment, kdy se na náklaďáku roztavilo zrcátko 😁