Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilky žádají Evropskou unii o odklad přísné regulace

Automobilky zemí Visegrádské čtyřky vyzvaly EU k odložení některých regulatorních požadavků, které letos vstoupily nebo vstoupí v platnost, alespoň o půl roku nebo o rok.
Zpět na článek
17. 5. 2020 08:38
17. 5. 2020 10:27
17. 5. 2020 11:16
17. 5. 2020 19:52
17. 5. 2020 10:31
17. 5. 2020 11:19
17. 5. 2020 11:54
17. 5. 2020 13:18
17. 5. 2020 13:39
17. 5. 2020 19:55
17. 5. 2020 12:14
17. 5. 2020 13:22
17. 5. 2020 13:52
17. 5. 2020 15:45
17. 5. 2020 12:19
17. 5. 2020 12:58
17. 5. 2020 13:49
17. 5. 2020 14:45
17. 5. 2020 15:47
17. 5. 2020 15:47
17. 5. 2020 15:53
17. 5. 2020 15:59
17. 5. 2020 19:57
17. 5. 2020 23:08
16. 5. 2020 19:22
Těch pracovních míst je mnohem víc
Těch pracovních míst je mnohem víc. Dotkne se to skoro každého. Časem i lidí, které platí stát.
Rozbalit vlákno
6
16. 5. 2020 20:04
Re: Těch pracovních míst je mnohem víc
Těch ale úplně nakonec.
Avatar - CICERO
16. 5. 2020 20:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 5. 2020 00:03
Re: Těch pracovních míst je mnohem víc
Vstříc radostné elektrobudoucnosti! :-( :no:
https://www.autoforum.cz/…pet-dalsich-aut/
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2020 11:02
Re: Těch pracovních míst je mnohem víc
Takž budeme násobit faktorem 5.
Jinak Číňané mají opravdu kamery všude …. Hezký moment, kdy se na náklaďáku roztavilo zrcátko :D
17. 5. 2020 08:43
Re: Těch pracovních míst je mnohem víc
ano, když zavčas nezachytíš trendy, vyrábíš technologii která je na ústupu a nechceš se naučit nic nové, tak zkrachuješ a dobře ti tak, to neplatí jen v autoprůmyslu.
17. 5. 2020 09:24
Re: Těch pracovních míst je mnohem víc
S tím bych souhlasil kdyby politiky preferovanou alternativou nebylo něco, co se dotuje z eráru.
16. 5. 2020 22:55
Zachraň se kdo můžeš!
Je naprosto typické, že jako první se proti idiotské a násilím vnucované elektrodebilitě ozvaly země V4, tatímco politicky "korektní" přizdi*** ze západoevropských automobilek ještě pořád hrají komedii, jak vše zvládnou a jak trh zaplaví novými elektrickými modely. To taky asi (za miliardových investic vyhozených vlastně oknem) zvládnou, ale kdo si ty elektrovehykly proboha bude kupovat?!! Který zákazník si koupí auto se zásadně horšími užitnými a provozními vlastnostmi, zato však podstatně dražší, než jsou současná poctivá auta se spalovacími motory, se kterými jsou lidé naprosto spokojeni a na která přitom finančně dosáhnou?!! Jenom dva druhy elektropošuků - bohatí pozéři (ti ale chtějí většinou jen Teslu) a pak pár ekofanatiků. Suma sumárům ale tito zákazníci budou tvořit jen pár procent trhu (tedy kromě zcela úchylného Dánska, které navíc elektrovehykly financuje svými příjmy z ropy a plynu a normální auta zdaněním zdražuje takřka na dvojnásobek). Opravdu hrozné vyhlídky! :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
24
Avatar - pradeda777
17. 5. 2020 07:50
Re: Zachraň se kdo můžeš!
...úchylného Norska....mělo být, že?
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2020 11:05
Re: Zachraň se kdo můžeš!
Neee on opravdu myslel Dánsko, tam jsou dlouhodobě automobily předražovány 2x, jen EV a hybridy mají slevy na DPH.
Když Norsko, tak Dánsko, které je poblíž jistě bude mít také nějakou ropu a plyn.
A mají milióny větrníků, které dotují z plynu a ropy, stejně jako Norsko - Dánsko je maličké, nepotřebuje vytěžit mnoho.
17. 5. 2020 21:32
Re: Zachraň se kdo můžeš!
Samozřejmě, že jsem měl na mysli Norsko. Nikdo není neomylný, že? :-)
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2020 08:19
Re: Zachraň se kdo můžeš!
Tebe už ta zášť a nenávist pohltily natolik, že si pleteš i státy světa, gratuluji.
Jen mi tedy vysvětli dvě věci: kde máš ta poctivá auta se spalovacími motory, když tu v jednom kuse nadáváš na vše moderní, a kdo si dnes kupuje ty stále rostoucí počty elektrických aut?
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2020 11:07
Re: Zachraň se kdo můžeš!
Myslí že se máme possrrat ze 3% prodaných EV?
Když byl boom dieselů, během 5 let rosty diesele tempem 4% ročně a vystoupaly z 10% až na 56%.
EV za 100 let poporostly o 3% :D :D :D
Wotroubku. Tebe zášť pohltila už dávnou, ale to se nepočítá, že? :no: :no: :no:
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2020 19:43
Re: Zachraň se kdo můžeš!
Jo, za sto let, aha... Ty jsi vážně král lhářů, to se hned tak nevidí. Lhářů a hlupáků současně, protože i ten Arese je v pitomosti až za tebou.
A nějaká zášť? U mě? Hm, ale když si to chceš myslet, proč ne? Ale já jen s radostí nastavuju zrcadlo tvé nekonečné hlouposti.
17. 5. 2020 21:34
Re: Zachraň se kdo můžeš!
Jasně, každý, kdo si zde dovolí upozornit na naprostou nesmyslnost elektrodebility je pitomec, jenom jeho veličenstvo Modré slunce je génius a zvěstovatel šťastných elektrických zítřků! :D :D :D
17. 5. 2020 08:42
Re: Zachraň se kdo můžeš!
1. neozvaly se země V4, ale jakýsi "svaz automobilového průmyslu V4" což nevím co je protože země V4 žádnou vlastní automobilku nemají
2. Nikdo koupi aut se spalováky nezakazuje - a to tvrzení "současná poctivá auta se spalovacími motory, se kterými jsou lidé naprosto spokojeni" je docela úsměvné
17. 5. 2020 08:59
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
2. Nezakazuje. Ale legislativa a vyrobcovia robi vsetko preto aby ludia kupovali ev. Si vygoogli nejaku reportaz z Norska, preco ludia kupuju ev. Pretoze vdaka dotaciam a dodatocnemu daneniu a znevyhodnovaniu spalovacich motorov je ev jednoducho pre koncoveho zakaznika lacnejsie kupit a prevadzkovat.
17. 5. 2020 09:11
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Tak Norsko přeci jen není EU a jak si reguluje vnitřní trh je jeho věc. A já se na dobu kdy bude EV levnější jak spalovák docela těším..
17. 5. 2020 09:29
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
EV nebude levnější, ale spalovák dražší. Je to docela rozdíl.
17. 5. 2020 11:14
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Cena bude taková jakou určí poptávka, ceny aut doteď 8 let v kuse rostly protože protože 10 let rostl trh s auty. Ale pamatujeme za kolik se prodávala auta po krizi po roce 2008.
Je věc automobilek aby své produkty prodaly, výstava aut na prodejnách je živit nebude.
17. 5. 2020 12:30
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Tak pokud to určí poptávka, je to v pohodě, protože po EV je minimální. Nicméně zdražuje se proto, že zelený EP chce pořád víc a víc kurvítek v autě, nesmyslně snižuje emisní limity a nutí tím výrobce vrážet nesmyslný peníze do vývoje EV a my to platíme v cenách nových aut. Btw mám pocit, že nás čeká i nějaká super eko daň na klasická auta jako v Norsku, kde základní Golf stojí o 100tis víc než eGolf :no:
17. 5. 2020 13:05
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
EP opravdu nevyžaduje prvky výbavy auta. Ten max. stanovuje flotilove emise.
Taky nevím proč už auta zdražují 8 let, když vývoj EV pořádně startovali až tak předloni..
17. 5. 2020 13:28
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Vážně ne? Co ty eCally, milion asistentů, start stop a podobný blbosti? Myslíš, že to tam výrobci dávají dobrovolně? O to se zvyšují ceny...
17. 5. 2020 21:35
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Na komoru! :-) :yes:
18. 5. 2020 06:59
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Vážně si myslíš že EP nařizuje implementaci start-stopu.
Nevím co znamená milion asistentů, já kupoval auto nové vloni, má pouze ESP a ABS, takže asi žádná taková směrnice není.
že je někteří výrobci cpou do různých výbavových stupnů je jejich strategie, ne nařízení EP.
17. 5. 2020 09:50
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Proč by země která má 99% ele z vody neměla proszovat ele auta?
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2020 11:10
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Zapomněl jsi wocásku na tu trošku ropy a plynu, kterou Norsko ne-ekologicky dodává každému kdo si to přeje.
Vy ekofanatici jste tak ulhaní ………….. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jinak Norsko nemá jen 1 ale rovnou 2 výhody, velice nefér. :no: :no: :no:
17. 5. 2020 12:57
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
17% tolik tvoří ropa na HDP Norska. Je to ale rozumná zem, která zisky z ropy uklad a nebo investuje. Zároveň proč Teda ty ele auta podporují? Mají ropu a podporují ele auta - jaký v tom vidíš smysl?
A teď tu máme ČR, máme uhlí díky němu v vážíme svoje životní prostředí vpodobe ele z uhelek a lithium. Peníze za uhlí jsou pryč, lithium proti tomu zbrojime. A tak nadavame že za to může ta EU.
17. 5. 2020 13:01
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Tak investovat peníze z ropy do EV je trochu pokrytecké, ne? ;-)
17. 5. 2020 14:30
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
A nie ste chlapci trošku mimo? Ako keby zemný plyn slúžil výlučne na pohon spaľovacích motorov a z ropy sa nevyrábalo nič iné ako benzín alebo nafta...
Chcelo by to trošku súdnosti.
17. 5. 2020 17:09
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
A projíst peníze z černého uhlí je co?
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2020 19:46
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Proč pokrytecké? Copak ropa slouží jen k pálení v autech? Bez ropy by náš moderní svět neexistoval, protože bychom 90 % spotřebních věcí bez ní neuměli vyrobit, nebo jen velmi draze.
17. 5. 2020 08:38
prý že V4..
Nevím v čem mají automobilky problém, prodej elektromobilů stoupá, prodej aut se spalovacím motorem klesá, takže flotilové emise by měly být splněny.

Jinak nevím co je za organizaci onen svaz automobilového průmyslu V4, když V4 nemá jedinou vlastní automobilku, jde o montovny zahraničních vlastníků.
Rozbalit vlákno
21
17. 5. 2020 09:32
Re: prý že V4..
Emise 59 g splněny nebudou. Evropa má brutální problém a teď si ještě chce přivodit totální krach. Lidem to dojde až nebudou peníze. Nemohou žít věčně z podstaty, na dluh a z práce svých předků.
17. 5. 2020 09:49
Re: prý že V4..
Mě právě přijde že z práce předků žije stávající autoprůmysl když jen těží z technologie (spalovacích motorů) a vystavěných fabrik a naprosto neochotně a jen pod tlakem legislativy investují do něčeho nového.
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2020 11:12
Re: prý že V4..
Nejhorší je pracovat "POD TLAKEM" to nevede ke krásným zítřků, historie to jasně ukazuje.
Legislativu tvoří stejná wotroubci aktivisté jako jsi ty. :no: :no: :no:
17. 5. 2020 11:18
Re: prý že V4..
No jasně, když nejsou argumenty, tak se ubožáci neschopní diskuze uchylují k osočování oponenta, ta taktika je stejně stará jako primitivní ;-)
17. 5. 2020 13:00
Re: prý že V4..
Tobě se zdá, že automobilky nějak mohutné investují do rozvoje když nemusí?
17. 5. 2020 14:33
Re: prý že V4..
Aspoň jedna áno. Doteraz investovala do vývoja prakticky všetky zarobené peniaze a je za to zhusta kritizovaná. Holt investovať je asi sprosté slovo, kým nemáš plné vrecká a stámiliónové rezervy, tak si len dobrodruh a ľahostajný lajdák, a nie dobrý podnikateľ...
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2020 19:48
Re: prý že V4..
A ještě si, ó jaká hrůza, dovolila své technologie nabídnout volně k dispozici, namísto schovávání se za hradby patentů a ochranných známek... To by se mělo trestat.
17. 5. 2020 11:15
Re: prý že V4..
Ten zlý evropský automotive, který nám za posledních 20 let kromě několikanásobného zvýšení bezpečnosti, pohonu 4x4 pro masy, adaptivních tempomatů, automatických převodovek; 200 k aut se spotřebou pod 6 litrů a 350 k aut se spotřebou kolem 8 litrů, adaptivních led světlometů, automatického brzdění, vysokopevnostních ocelí v karoserii a hliníku v motorech a podvozcích, keramických brzd, head-up displayů nepřinesl ale vůůůbec nic!!!!
17. 5. 2020 13:13
Re: prý že V4..
Nevím proč podsouváš že evropský autoprůmysl je zlý, ale budiž. Když vynecháme že za část pozitiv může tlak legislativy (bezpečnost, spotřeba), tak prakticky nic z toho co jsi napsal není nová technologie posledních 20 ti let.
Je fajn že se snížili příplatky a případně se staly prvky součástí základu (ABS,ESP).
A část není vůbec vynález automotive, jen došlo k jejich aplikaci do aut (adaptivní tempomat, LED).
A ano, novější auta jsou lepší před dvaceti lety, bylo by ostudné kdyby ne, ale bavíme se pořád o vylepšování staré technologie, zatímco EV která jsou na vzestupu zůstali bokem a začali se o ně zajímat zas až pod tlakem legislativy.
17. 5. 2020 13:43
Re: prý že V4..
Ahoj, elektro auta ale nejsou modernější, a ani lepší, než auta se spalovacím motorem. Bez dotací a zvýhodňování by se na evropském trhu neujaly.

Emisní normy fungovaly skvěle jako ochrana evropských výrobců před dovozy levných aut a motorek z 3. světa a Číny.

dotací elektromobilů otevíráme dveře evropského trhu čínským výrobcům dokořán. A to mi fakt vadí.
17. 5. 2020 14:40
Re: prý že V4..
To sú ale kraviny. Elektrina sa v počiatkoch automobilu neujala, lebo prišla lacná a dostupná ropa, ktorá produkovala veľké zisky.
Dnes sa EV dotujú, lebo sa voči hromadnej výrobe spaľovákov vyrábajú prakticky na kolene a v minimálnych množstvách, a tiež kvôli drahému vývoju, ktorý sa snaží dobehnúť zaspaté storočie.
Fakt je každému jedno, či dýchate vzduch alebo výfukové plyny? Dôležité sú len prachy a pohodlie? Jediná modla takzvané trhové hospodárstvo?
Otváranie trhu pre Čínu predsa nie je v baterkách. Alebo si myslíš, že kvôli nim patrí kus PSA Číne, alebo už desaťročia fungujú podniky VW a ďalších automobiliek v Číne (za masívnej účasti čínskeho kapitálu)?
Už ľudia konečne otvorte oči a prestaňte myslieť riťou.
Avatar - pradeda777
17. 5. 2020 15:11
Re: prý že V4..
Tož bacha! Zahraniční automobilky v Číně fungují s čínskými společníky, protože to byla podmínka čínské vlády. První automobilka, která dostala výjimku byla nedávno Tesla.
17. 5. 2020 15:32
Re: prý že V4..
Používat hlavu začni jako první.

VW, Tesla, BMW, M-B vyrábějí elektromobily "prakticky na koleně"?
Elektroauta zlepší ovzduší? Jedině v centrech velkých měst. Jinak prakticky bez vlivu. Elektřina se v CR totiž vyrábi s emisemi.

Hospodářství jako modla? Ty ještě žiješ z kapesného, viď?

Otevření trhu pro Čínu JE o i elektroautech. Díky masívnímu porušování mimo jiné i ekologických pravidel v Číně jsou čínské výrobky výrazně levnější než ekologicky vyráběna evropská produkce.
17. 5. 2020 13:46
Re: prý že V4..
Btw. parafráze na Dívčí válku od F.R.Čecha, je to klasika ...:-)
18. 5. 2020 03:55
Re: prý že V4..
"Do něčeho nového". Pokud ta nová technologie přinese skutečný pokrok, tak pak proti tomu opravdu nelze nic namítat. To ovšem rozhodně není případ nesmyslné elektrodebility, cpané legislativním a ekonomickým tlakem EU a některými vládami horem dolem chudákům evropským motoristům. Ty jsou nyní prachsprostě znásilňováni, aby si ty elektrokreatury kupovali. Kdyby bylo využití elektropohonu v autech skutečně přínosné a výhodné, elelektrovehykly by začaly auta se spalovacími motory vytlačovat přirozeným způsobem, vítězstvím ve férové tržní soutěži!
18. 5. 2020 06:57
Re: prý že V4..
Ano, je přece nesmysl chtít čistý vzduch pro život. Ono proč řešit zákony, vše vyřeší ruka trhu. A nebo ne?
A co třeba zavzpomínat jak třeba samo VW volalo po to jak budoucnost je ele. Together 2015.
17. 5. 2020 09:32
Re: prý že V4..
Celá V4 je jen takovej paskvil a vějička pro hlupáčky. Jen si to rozeberme - Polsko, ČR, Slovensko, Maďarsko. Poláci předstírají velkou spolupráci, ale v EU si jedou svoje (dotace do zemědělství, pracovní právo aby mohli Poláci makat v EU), vždy si to dojednají a na V4 se vykašlou. Viz. volba Uršuly. Slovensko a Maďarsko se mají v lásce asi jako osiny v zadku. Slovensko má Euro, ostatní ne. Orbán si jede pro sebe a kvůli dotacím vždy nakonec drží s EU basu, byť má chvíli nějaké kecy. A nakonec ČR - premiér si jede svůj byznys, prezident svoje ego, na Poláky nadáváme, na Slováky vlastně dost často taky, polské jídlo (prý) nechceme a Maďarsko pro nás nic neznamená, společného s nima nemáme v podstatě nic. Nakonec my vždycky zůstaneme koukat, co se kolem nás upeklo a máme prd. Toliko k celé slavné V4.

A protože V4 nic neznamená, nějaká asociace, co se jí zaštiťuje, znamená ještě méně.
17. 5. 2020 09:59
Re: prý že V4..
Pro mě je záhadou proč se toho spolku držíme když má v EU takovou pověst že ho nikdo neposlouchá i kdyby náhodou s něčím rozumným přišel.
Co máme společného? Vezměme si takové 20.století - s Maďary a Poláky jsme válčili po vzniku ČSR, Tyto státy nás napadly i v roce 38, Slovensko se trhlo aby se mohlo přidat k fašistům, za druhé světové bylo ve spolku s Hitlerem i s Maďarskem, Maďarsko i Polsko se přidalo k okupaci v roce 68. Slovensko s námi nakonec nechtělo sdílet federaci..
No nemáme ve V4 krásnou vzájemnou historii?
Takže nakonec jediné co máme společné je komunistická minulost, což je pojítko spíše na ostudu..
Jo - něco společného máme alespoň s Maďarskem - má na světě největší podíl lidí živících se natáčením porna..
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2020 11:14
Re: prý že V4..
Slováci navíc zaslali poníženou žádost k Hitlerovi aby jim dal Moravu. :no: :no: :no:
Maďaři nás napadli v roce 1918, 1938, 1968.
Moc pěkná partička přátel to tedy není.
Avatar - pradeda777
17. 5. 2020 15:15
Re: prý že V4..
Nešlo o celou Moravu. Pouze o Moravské Slovácko.
17. 5. 2020 10:27
Nórsko
Nórsko bolo zaostala krajina, kde invest bol bežnou normou správania ešte pred pár desaťročiami.

Za rozkvet vďačia rope - pretože jej majú plno a v dobrej kvalite a takisto tomu, že zisky z ropy nenechali rozkradnúť pár zlodejov ako sa deje na východe - chvalabohu už zdochnute prasa Paška zo Smeru, alebo na Ukrajine alebo v Rusku.

Myslím, že pár parazitov sa nájde aj v Česku.

Takze Nórsko, ktoré sa zmohlo vďaka exportu ropy, ide teraz z ropných peňazí presadzovať ev.

To nie je veľmi morálne.

Ja pritom proti ev nič nemám, Tesla alebo ioniq v garáži by ma potešil.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2020 11:16
Re: Nórsko
To není morální a je to navýsost pokrytecké.
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2020 19:52
Re: Nórsko
Není morální dotovat elektromobilitu prodejem suroviny, ze které se vyrábí plasty, léky, základy pro potraviny, hnojiva, stavební materiály a další naprosto nezbytné věci? Ty ses už naprosto zbláznil?
17. 5. 2020 10:31
CSR
Keby Česko toľko netlačili na Slovensko, federácia mohla ešte krásne fungovať.
Takze nemusíš byt ublizeny, ani cesi nie sú bez viny.

Nezabúdaj napr na výmenu tesinska za kus Oravy. Česko si vzalo tesinsko a Poliakom nechalo Oravu.

Veľa skrurvil Beneš ešte pred vojnou.
Myslím, že keby nebolo benesa, mnoho veci by sa vyvinulo inak.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
17. 5. 2020 11:19
Re: CSR
Oni se tam u Vás fašouni vzali jen tak ze vzduchu?

Nepřekrucuj historii v neprospěch Česka.
Byli jste velmi VELMI chudá země a my jsme Vám pomohli.
Jakmile jste se s naší pomocí trochu zvedli, okamžitě jste začali s odštěpováním, což silou zvládl jen Husák.
Chtěli jste to, máte to. Tak na nás nekydejte bláto, MÁSLA NA HLAVĚ MÁTE OPRAVDU VÍCE NEŽ ČR.
17. 5. 2020 11:54
Re: CSR
Wine, když někdo doplní k 5ti argumentům 6tý, tak ještě nekydá špínu. Mně je ztráty Slovenska líto, zbytečně jsme oslabili svou pozici v EU, mohli jsme být cca 8mý nejsilnější stát.
17. 5. 2020 13:18
Re: CSR
Nejsilnější v čem?
Jinak ono v EP je to zrovna tak, že menší státy mají více poslanců než velké (v přepočtu na mil. obyvatel) proto má V4 více europoslanců než Německo které má daleko více obyvatel.
A na Evropské radě máme se Slovenskem dva hlasy, kdybychom byli jeden stát, měli bychom jeden.
Rozpad federace by mě mrzel kdyby tu nebyla EU a s ní Schengen, takto mě to netrápí.
17. 5. 2020 13:39
Re: CSR
Mně ztráta Slovenska mrzí z mnoho dalších důvodů. Mám mezi Slováky spoustu kamarádů, miluju slovenské hory, a z mnoha různých hledisek má větší stát prostě větší možnosti..Například obrana, velikost trhu, vliv v Evropě i ve světě. V US je pořád jistější říkat Czechoslovakia než Czech rep..
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2020 19:55
Re: CSR
Hlavně ta velikost trhu je důležitá. Protože jak ČR, tak SR jsou natolik malé země, že vnitřní trh a státní akvizice jsou pro spoustu firem naprosto nezajímavé.
Avatar - KANKUNEN
17. 5. 2020 12:11
Ty emise jsou stejně jen
vymyšlený podvod. Stačí realitu ohnout víc a splníme všechno.
Rozbalit vlákno
0
17. 5. 2020 12:14
súhlas.
V rámci Európy si práve Slovensko a Česko môžu vyčítať najmenej.

Áno, Česko pomohlo Slovensku.
Na druhej strane, vznik samostatného Ceskoslovenska by nebol možný bez Slovenska - nezabúdať na Nemeckú skoro väčšinu v Čechách, légie, vytvorené Štefánikom, ktoré legitimizovali ČS vládu a na kontakty Štefánika vo francúzsku , ktoré poskytol Benešovi .

Separatizmu Slovenska sa netreba čudovať, keď Slovensko obsadzovali českí štátni úradníci, s odôvodnením, že v SR nie je dosť vzdelancov - čo nebola uplna pravda (nedostatok učiteľov špecificky sa nerovná nedostatku iných profesii). Používanie Slovenska ako kolónie tiež nevylepsovalo vzťahy.

AVŠAK!

Čo iné je na vyber?
Polsko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko - každý z nich nás opakovane v minulosti napadol.

Francúzsko a Anglicko porušili zmluvne záväzky voči CSR.

Na okoli nie je nikto s kým môžu Česi spolupracovať bez obáv z vojenského útoku alebo politickej zrady.
Rozbalit vlákno
4
17. 5. 2020 13:22
Re: súhlas.
Které závazky porušila F a GB vůči ČSR?
ČSR měla bohužel ve smlouvách že bude své hranice podřizovat arbitráži, Francie byla spojenec, ale mohla překročit rýn jen když bude souhlasit německo.
Takže smůla, měli jsme smlouvy naprd a dojeli na to.
17. 5. 2020 13:52
Re: súhlas.
Zkus pochopit rozdíl mezi smlouvou a vztahem. Mnichov byl zrada GB a F na CSR, a velice chybný krok, který masivně posílil německé zbrojní kapacity.
Avatar - pradeda777
17. 5. 2020 15:28
Re: súhlas.
ČSR žádnou smlouvu s GB neměla. Pouze s Francií. Mnichov si způsobili čeští politici sami tím, že nebyli schopni se udobřit s místními Němci a ani s Poláky, kteří by se ČSR v roce 1938 moc hodili. Pomoc Francie v případ války měla také své podmínky. Odstoupení větší části Sudet navrhl v době Mnichova sám Beneš. (Nečasova mise).
17. 5. 2020 15:45
Re: súhlas.
Rád se dozvím nové info, ale udobřit se s místní Hitlerjugend? Jako vážně?
17. 5. 2020 12:19
windiesel
Nikto nespochybňuje pomoc v minulosti.

Netreba však zabúdať, ze Slovensko bolo v rámci Uhorska najpriemyselnejších štátom.

Predstava zaostalých pastierov oviec je založená na skreslených obrazoch niekde z pohraničných oblasti - je to rovnaké ako odvodzovali úroveň Ceska z nejakých moravských dedinčanov..

Slovensko nemalo veľkomesto typu Prahy - čo neznamená, že všetko obyvateľstvo žilo na salaši. :-)
Rozbalit vlákno
9
17. 5. 2020 12:58
Re: windiesel
Tak to by sis měl asi trochu nastudovat dějiny své země - Slovensko s Maďarsko byli zaměřené na zemědělství a potravinářství, kdežto Rakousko a Česko na výrobní průmysl ;-)
17. 5. 2020 13:49
Re: windiesel
70% průmyslu Rakouska-Uherska bylo v roce 1918 na území České republiky. Asi tolik průmyslovému Rakousku nebo k průmyslovému Slovensku.
17. 5. 2020 14:45
Re: windiesel
Kefalín, a čo si predstavujetě pod takým slovom "průmysl"?
17. 5. 2020 15:47
Re: windiesel
Potřebuješ vysvětlit pojem průmysl? To by hodně vysvětlovalo...:-)
17. 5. 2020 15:47
Re: windiesel
Ano máš pravdu, nicméně spousta z těch továren byla v Německých, tedy Rakouských rukou. Banky, které z toho dost financovali, byli ve Vídní, někde jsem četl, že to bylo cca 90% trhu ;-)
17. 5. 2020 15:53
Re: windiesel
Jj, kluci rakouští asi nečekali, že by se R-U mohlo rozpadnout a nediverzifikovali...:-)
Od borců kolem Masaryka bylo založení ČSR "meisterstück"...:-)
17. 5. 2020 15:47
Re: windiesel
on siel dozadu az niekde do stredoveku, t.j. pred priemyselnu revoluciu - na Slovensku bolo tusim 6 z 10 najbohatsich miest Uhorska, lebo ťažba surovin, preto nazvy ako Banska Stiavnica/Bystrica a doviedli tu nemeckých mestanov - Spiš = Zips, Levoča, Bardejov, ktori napomahali rozvoju, cize vtedy islo o tazbu surovin a o obchodovanie. Ze sme zaspali priemyselnu revoluciu je druha vec, takze pravdu mate obaja...:D

Historiu mam rad, ktovie, kde by sme boli, keby sme mohli prijat Marschalov plan rozvoja, ktory sme museli ako posluhovaci Moskvy odmietnut...
17. 5. 2020 15:59
Re: windiesel
Díky za info.

Ale včera je včera, dnes to máme v rukou my. Tak snad dětem ty naše země necháme v lepším stavu.
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2020 19:57
Re: windiesel
No, kéž by... ale jak je vidět, zatím to žádoucím směrem nevede. Politiku země řídí lidi, kterým se zjevně stýská po časech minulých.
Avatar - Beefcake
17. 5. 2020 20:17
Slusne nablito.
Ja som si dnes bol dobre zajazdit a evidentne som spravil lepsie.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
17. 5. 2020 23:08
Suhlas
Teraz nema absolutne vyznam to znasilnovat. A toto myslim aj prejde.
Rozbalit vlákno
0