Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilky žádají Evropskou unii o odklad přísné regulace

ČTK
Diskuze (81)

Automobilky zemí Visegrádské čtyřky vyzvaly EU k odložení některých regulatorních požadavků, které letos vstoupily nebo vstoupí v platnost, alespoň o půl roku nebo o rok.

Patří mezi ně nová emisní norma Euro 6/IV, nařízení typového schvalování vozů nebo limity CO2. Důvodem je dopad koronavirové epidemie na odvětví. Výzvu podepsali prezidenti sdružení autoprůmyslu ČR, Slovenska, Polska a Maďarska.

V Česku se vyrábí vozy Škoda, Hyundai, Toyota, Peugeot a Citroën, na Slovensku jsou to například VW, Kia nebo Jaguar, v Maďarsku je Daimler, Suzuki, Audi a Opel a v Polsku se mimo jiné vyrábí vozy Fiat, Opel, Toyota a VW.

Jednou z nejdůležitějších součástí řešení dopadů pandemie je podle automobilek analýza dopadů pandemie na schopnost výrobců naplnit regulatorní požadavky. "V případě emisí CO2 pro osobní vozy je stejně jako v ostatních případech nutné především provést analýzu dopadů na trhy a ekonomiky a následně učinit kroky, které by zabránily ještě většímu prohloubení současné krize a jejího vlivu na evropský průmysl," uvedli zástupci automobilového průmyslu ve výzvě.

Vedle postupného uvolňování trhů je pro oživení ekonomiky podle firem nutné zajistit finanční pomoc prostřednictvím fondů EU i národních rozpočtů. Jejich cílem by měla být podpora likvidity firem a zachování pracovních míst i v dalších měsících tohoto roku. Klíčovou součástí pomoci je vzhledem k dramatickému poklesu odbytu nastartování poptávky po nových vozidlech ve všech segmentech. Programy na podporu obnovy vozového parku, tzv. šrotovné, je podle nich nezbytné koordinovat na evropské úrovni, aby se předešlo přelévání emisí v podobě přesouvání starých či vyřazených vozidel mezi jednotlivými členskými státy.

Evropský automobilový průmysl představuje sedm procent HDP Evropské unie a zaměstnává přímo i nepřímo na 13,8 milionu lidí. Důsledky pandemie koronaviru jsou dramatické, výrazné omezení provozu výrobních závodů mělo dopad až na 1,1 milionu zaměstnanců v Evropě. Kvůli zastavení nebo omezení produkce automobilky nevyrobily 2,3 milionu vozidel, a tedy 15 procent z celoročního objemu.

V zemích V4 zaměstnávají firmy autoprůmyslu přímo 650.000 lidí a vytváří stejný počet navázaných pracovních míst. Produkce ze zemí střední Evropy představuje téměř pětinu celkové výroby vozidel v EU.

ČTK
Diskuze (81)

Doporučujeme

18. 5. 2020 06:59
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Vážně si myslíš že EP nařizuje implementaci start-stopu.
Nevím co znamená milion asistentů, já kupoval auto nové vloni, má pouze ESP a ABS, takže asi žádná taková směrnice není.
že je někteří výrobci cpou do různých výbavových stupnů je jejich strategie, ne nařízení EP.
18. 5. 2020 06:57
Re: prý že V4..
Ano, je přece nesmysl chtít čistý vzduch pro život. Ono proč řešit zákony, vše vyřeší ruka trhu. A nebo ne?
A co třeba zavzpomínat jak třeba samo VW volalo po to jak budoucnost je ele. Together 2015.
18. 5. 2020 03:55
Re: prý že V4..
"Do něčeho nového". Pokud ta nová technologie přinese skutečný pokrok, tak pak proti tomu opravdu nelze nic namítat. To ovšem rozhodně není případ nesmyslné elektrodebility, cpané legislativním a ekonomickým tlakem EU a některými vládami horem dolem chudákům evropským motoristům. Ty jsou nyní prachsprostě znásilňováni, aby si ty elektrokreatury kupovali. Kdyby bylo využití elektropohonu v autech skutečně přínosné a výhodné, elelektrovehykly by začaly auta se spalovacími motory vytlačovat přirozeným způsobem, vítězstvím ve férové tržní soutěži!
Avatar - Beefcake
17. 5. 2020 23:08
Suhlas
Teraz nema absolutne vyznam to znasilnovat. A toto myslim aj prejde.
17. 5. 2020 21:35
Re: Re: Zachraň se kdo můžeš!
Na komoru! :-) :yes: