Modernizace Astry znamenala doslova revoluční proměnu motorové palety. Zatímco dříve vyzkoušený naftový tříválec nás poněkud zklamal, dojem z benzinových novinek Opelu je mnohem pozitivnější.
Astra bola celkom podarené auto, 1.4T som skúšal v 110kW verzii v kombiku. Už tam sa mi zdala taká akási nemastná neslaná.. Motor 1.4T-GDI v i30 sa mi páčil viac. (vraj už aj ten dostal na frak..)
Žiaľ..ponuka sa už neriadi dopytom a zákazník je v roli štatistu. Z týchto motorov si ja už neviem vybrať žiadny. Páči sa mi jedine 1.5 TSI v Octavii alebo 1.5T-GDI (ktorý ešte nedorazil ale údaje vyzerajú sľubne) v i30. Tak snáď bude lepší ako pridusená 1.4 T-GDI.
Peugeot a Renault sú taktiež mimo v dynamike. Je to hodne pridusené. S autami je to proste bieda a je mi z toho na nič. Autá milujem.
Corsa není špatná, ale ještě víc než 208 to stojí a padá s výbavou. Základ je šedá myš, naprosto nezajímavá... a až s nějakou vyšší verzí a dvoubarevným lakem třeba to dostává nějaký šmrnc. Pro mě naživo spíš zklamání.
Tohle je jen render, ale dost vystihuje, jakej jsem z toho měl pocit:
https://cdn1.loikka.io/2020-01/ck570xi6x000201ib8ob7ac5k.1024.png
Zaujímavé info, díky. Niežeby som Opel považoval za etalón spoľahlivosti, to nie, ale nepočul som v poslednej dobe (okrem problémov s kolísajúcimi otáčkami a nepravidelným chodom benzínových Astier), že by mali nejaké problémy, najmä nie Insignie.
Jo, DSG je jinak... zejména je tam větší přeskok 3-4 (46% vs. 27%) a 4-5 (35% vs. 22%). I šestka má větší přeskok, ale už ne o tolik (25% vs. 20%). V tomhle je DSG víc GTčko a MT víc sportovní... což je asi ok.
Máme ve fleetu dost Insignií i Aster, postupně v různých generacích, obvykle nejsilnější motory (benzín i diesel) a vysoké výbavy.
Narozdíl od Astry je poslední generace Insignie opravdové peklo, jak se sype. Ta auta každou chvíli zůstanou kvůli něčemu stát, neskutečné zhoršení proti předcházející generaci. To, co je se 125 kW diesely, to jsem snad ještě nezažil... Kvůli Insignii jsme po dlouhých letech s Opelem skončili.
Naopak s Astrami problémy nejsou, u nejobvyklejší motorizace (1.6T/147 kW) se to i přes kompletní výbavu omezuje na drobnosti typu nefunkčních čidel otevření kufru na kopnutí.
No kdyz se ale podivas zrovna na tu O3 RS tsi, tak s dsg to ma uplne jinak. dvojku a trojku kratsi nez manual a naopak na sestku toci dsg ve 130 o dost min - kolem 2250.
Presne ako píšeš, z portfólia Oplu pre mňa vyčnieva len Insignia, o ostatné modely by som asi ani nezavadil. A aj tá Insignia (v aktuálnej podobe) to má spočítané, uvidíme, čo bude pod taktovkou PSA.
Jj, interiér je trochu slabší, tam som popravde čakal, že pri facelifte trochu zapracujú, no nestalo sa. Každopádne pre mňa je dôležitejšie, že dali slušné benzíny 2,0T, najmä ten slabší 147 kW s 9st. automatom vidím ako ideálnu motorizáciu pre veľké pomerne reprezentatívne auto strednej triedy (radšej 2,0T so 147 kW ako rovnako výkonnú 1,6ku, ktorá tam bola doteraz). Byť nedávno faceliftovaná Insignia s novými motormi dostupná u nás, možno by som skončil práve v nej.
S tym suhlasim (´´Takže naopak má Focus větší přeskoky dole a menší nahoře´´), ze sa kvoli emisiam natahuju nizke kvalty... Focus som spominal preto, ze ma 5ku a 6ku v ideal pomere tj 5ka okresky a 6ka dialnica a funguje to vytecne.
To ze ma dnes kazda prevodovka dlhe nizke prevody je kvoli emisiam a spotrebe v meste. A ano nevyhovuje mi to, na Cliu mam vsetky rychlosti na kratko (aj 6ku bohuzel haha) a po meste a na okreskach sa s tym jazdi bajecne... potom si sadnem do 1.6tdi v octavii alebo rapide a ´´suuuper´´ ...
Jenže ono je to úplně obráceně než si myslíš. Focus III 1.5EB manuál má poměry:
I 3.727 (15.16)
II 2.048 (8.33)
III 1.357 (5.52)
IV 1.032 (4.2)
V 0.821 (3.34)
VI 0.69 (2.81)
Takže naopak má Focus větší přeskoky dole a menší nahoře, konkrétně 82-51-31-26-19 oproti 80-42-28-23-21 u Octy RS. Jak vidíš, přeskok 5-6 u Focusu je jen 18,8% a ne 42% jak jsi navrhoval minule... https://www.automobile-catalog.com/…coboost_150.html +musíš kliknout na Full specifications u převodovky
:yes: Pod to bych se podepsal. Jediný zajímavý auto z portfolia Opelu je Insignia, a žádný jiný model bych ani nešel projet, ba ani bych se nepodíval doma do ceníku. A to rozhodně netrpím žádnou fobií z Opelu. Astra by byla asi posledním autem ve třídě, kdybych z ní vybíral. Ani ne proto, že by snad měla být nejhorší, ale tak strašně málo mě zaujala. Corsa, SUVčka dtto.
Oplu chyba meno... Insi ma pre mna trochu nudny interier, je dokonale funkcny, ergonomicky, primerane kvalitny a prehladny, no ten ich stredovy panel a zapracovanie displaya aj tie tvary okolo neho (ta vanička) su take nijake.
Chyba tomu daky modernejsi nadych, je to strnulé.... exterier je velmi fajn aj vsetko ostatne. Pozri sa co ma dnes Volvo, aj ten Talisman vypadal z vnutra lepsie.
Insignia je u mňa iná pesnička ako Astra. Kým Astra je ako píšem taká priemerná, solídna, ale nijak výrazná, tak Insignia je pre mňa stále jedno z najkrajších áut triedy (mainstreamu), to auto je na rozdiel od Astry vydarené a elegantné už v základe a veľa nepotrebuje, aby vyzeralo výborne, len disky a farbu a potom je to super: https://mah.opeldealer.sk/…nsignia-0002.jpg
ale aj bežná biela, akých vídam kopec na služobákoch vyzerá dobre: https://www.pkauto.sk/…ars/739-9144.jpg
Plus pri Insignii ako nadpriemerné vidím jazdné vlastnosti a komfort, je to s Mondeom jedno z najkomfortnejších áut v triede. A napokon (na rozdiel od tej Astry) stále má aj primerane výkonné motory (2,0T 147 a 169 kW).
To bol priklad .... nedizajnoval som to pre kazdeho, mne by to vyhovovalo... nie je dovod ani u maleho turba aby 6ka spadla na 2600 po preradeni.
Na 2000ot ma kazde male turbo uz max krutiaci moment +- aj odozvu na plyn. (pre lahke auto staci)
Pri mojom priklade teda plati: Pri 90tke bude mat 5ka 2500ot. Ak roztocis 5ku do 2900ot tak si 6ka sadne na cca 2000ot pri cca 100kmh. Pri 130 by mala 6ka 2600ot. Na 5ke by sa tak dalo cestovat na okreskach 80-90kmh aj v kopcoch, turbo benal na 2500 ma ideal otacky, vytiahne kopec a nehuci...
Priklad z praxe - podobne jazdim na FoFo3 FL s 1.5 EB 110kW, mimo obce 80-90 jazdim na 5ke s cca 2500ot. Ak je dlhsia okreska kde sa da ist tacho 105kmh dam 6ku kde sa to drzi okolo 2100ot... 6ka je hlavne na dialnicu. Spotrebu to nijak nezvysuje, ked tu 6ku dusíš pod 2000tis tak to zerie este viac a odozva na plyn je zbytocne gumova, pretoze 1.5EB R4 je trochu tocivejsi motor.
Tento koncept vlastne vyznava, ze mas prijemne kratsie poskladany 5kvalt (pre EU okresky TOP) a 6ku dialnicnu... nepoznam nic lepsie, to sprevodovanie ktore spominas ty je kvoli GT zameraniu ORS, kde z toho ma byt hlavne dialnicne kladivo a nie auto do mesta, alebo sprinter na technicku trat s kratkymi nizkymi prevodmi.
Dělá se to tak, že ty přeskoky se s rychlostmi klesají. Největší přeskok je 1-2, nejmenší 5-6. Důvod je, že ve vyšší rychlosti má motor menší rezervu a nemůže si dovolit tak velký propad otáček.
Já jsem to počítal pro minulé auto (Octa RS TSI) a tam byly přeskoky 80-42-28-23-21... s relativně silným motorem.
Ty navrhuješ přeskok 5-6 42,3%, což byl u Octy RS přeskok mezi 2-3... tj. opravdu bys musel vytočit pětku do těch 3700, aby ti tam po odřazení zbylo 2600. A naopak, kdyby ti třeba při 3000 došel v kopci dech na 6, vyletěl bys po podřazení na 4300... z 3500 na 5000. V praxi by ses podle mě dostával často do situací, že pětka je moc krátká a šestka moc dlouhá... a v kopci by to bylo týrání. Já jsem teoreticky pro prodloužení šestky, ale to co píšeš je extrém.
Ano v UK predaval Vauxhall slusne hlavne tu vidim Insignie a musim povedat ze je to velmi pohladny povoz a vyberat medzi Passatom alebo Insigniou neviem asi by vyhrala Insi...Astra sa mi nikdy moc nepozdavala taka seda myska nemastne neslane a ako pise hore iudex Astra nema nic :D
Opel chcel byt aj v novej dobe VW ... skutocna ludovka bol vzdy Opel a nie VW. Akurat situacia modnych crossoverov a podobnych blbosti v EU odsunula konzervativne znacky do kuta (japoncom tiez chvilu trvalo kym pochopili) a jediny VW si to moze ako tak dovolit s golfom a passatom.
Korejci do nedavna hrali na podobnu notu a tiez rychlo pochopili, ze sede mysky uz dnes v EU nikto nechce... Dnes to Oplu nestacilo a nedivim sa, kedysi bol vzdy racionalny a ponukal dobru hodnotu za peniaze ako spravny ludovy povoz. K tomu mal aj nejake perlicky, Vauxhall tiez fungoval kedysi v UK velmi slusne.
Hej presne, koncernove DSG byvaju krute v tomto a kazdy motor to berie inac. Ten v astre duní podla testera a to fakt nechces trapenim duniaci 3valec.
Co sa tyka atmosfer zalezi od objemu, 2.0 150k na mojej ex P11 GT mal 140nm uz na 1500ot a 120nm na 1200ot, jeho max bolo len 186nm, ale priebeh od volnobehu velmi linearny, preto aj na 4ke pri 1300ot po stlaceni plynu hned zabral, co na malom turbe nehrozi a uz vobec nie 3valci.
Teda vacsi benzinak s napr 185-200nm sa chova v otackach 1000 - 1500 omnoho lepsie ako 1.0-1.2T s 200-230nm.... to je uz vsak dnes bezpredmetne viac menej, az na nejaku mazdu a toytotu (1.5 89kW 3val v new yariske)
Tomu se říká, šetřit ať to stojí co to stojí. Místo primitivního mildhybridu nabídnout GM výprodej. Tříválec diesel je vrchol.
Moje řešení problému Astra vs. NEDC/WLTP: 1.2 tříválce jako základ, 1.6 (GM Medium Gasoline Engine) vrchol, 1.6 CDTI dvě výkonové verze, vše se startergenerátorem a malou baterkou.
Astra nema nic... :D za to Ti musim dat like :yes: Mohla by ponuknut velke zlavy a podliezt lepsiu konkurenciu cenou tam by potom vyhrala ludska lakomost a zrazu by mala Astra aspon nieco ...
Vidím to podobne. Samozrejme tie otáčky sú relatívne, čo je príliš ťažké pre jeden motor, môže byť v pohode pre druhý. Inak sa s povedzme s 1500 otáčkami vysporiada turbo s maximálnym krútiakom povedzme 280 N, pri 1600 ot. a inak atmosféra so 150 Nm pri 4000 ot. Preto napr. nemám rád koncernové malorážky s DSG, pretože silou mocou tlačia otáčky pod 2000, kde ten motorček nevládze. Radšej nech mi to vrčí 3000 ot pri 130ke, akoby sa malo dusiť na 1500 na štvorke po meste.
Ano, ako píšem, ten dizajn je v zásade fajn, len z môjho pohľadu to potrebuje trošku doladiť. Presne ako Focus, základ nie je tiež nič extra, až ST-line tomu dodá tú správnu šťavu a v ňom sa mi páči. Plus ten Focus nie je len o dizajne, ale hlavne o podvozku a jazdných vlastnostiach. Astra je aj podvozkovo taká, ako dizajnovo, fajn, ale nič výnimočné. A proste zákazník aspoň jedno výrazné pozitívum potrebuje, aby si kúpu odôvodnil, buď je to dizajn, alebo špičková technika, alebo jazdné vlastnosti, skrátka niečo, v čom to auto vyniká nad konkurenciou. Focus má svoj povestný podvozok, Octavia kufor, Corolla spoľahlivosť či hybridnú techniku, i30 či Megane cenu... Astra nemá nič.
Mne pride, ze je to dizajn... kamos kupoval kombika a miesto 1.5EB vo focuse mohol mat astru 1.6T 200k v kombajne a astru vobec nechcel., lebo podla neho vyzerala PCHCHCHC... to u neho znaci, ze sa mu proste nepacila a to nie je moc narocny.
Iste by nejake full OPC a vyraznejsie pakety pomohli, ale aj tak ten dizajn oslovil malo ludi a to uplne staci... dnes su si tie auta tak vyrovnane, ze objektivne kvality postacia drvivej vacsine a rozhodne tak image a dizajn. Astra je mozno sympaticka, ale nevyrazna... image Opelu je na upadku uz pomerne dlho... doplatila na to aj Insignia tak ako aj Talisman.
Dat 6ku na az dialnici pripadne pri 100kmh po okreske problem nevidim, ale kazdy to ma inac... niekto chce mat nakvaltovane na 6ku hned a len jazdit a niekto radsej aby nepadal motor furt do mrtveho pasma v meste, co sa malemu turbu stane casto pri dlhej prevodovke... hlavne ked mensie auta su v meste najcastejsie a pak je to fakt otrava tie dlhe nizke kvalty.
Vacsina vodicov je zvyknuta dat za obcou 5ku a pokial to je medzi 2-3tis ot tak je to v pohode na benzinaku uz duplom... tj to, ze nedas vsade hned 6ku podla mna nevadi. Vacsia blbost mi pride mat 6kvalt a nepouzitelnu 4ku do mesta, s malym autom s malym benzinovym motorom nejazdis casto plne obsadeny, takze skorej by som chcel kratsie kvalty v meste a mimo uz dlhsiu 6...
Keby je to dodavka pochopim, ze 4-5-6 musi mat na tesno kvoli zatazi.
Tak táto diskusia najlepšie vyjadruje postoj ľudí k Astre: v podstate nikoho nezaujíma.
Ako píšeš objektívne to je dobré auto, ale ničím nevyniká (možno pri uvedení tie Matrix LED, ale to už dnes má hocikto) a ťažko si odôvodníš, prečo by si ho uprednostnil pred Focusom, Golfom atď.
Osobne som ten základ považoval za dobrý, ale z môjho pohľadu to chcelo niečo ostrejšie, jednak skutočnú hot verziu (teda OPC), jednak vizuálne trošku ostrejší optický paket (nejakú OPC-line). Takto Astra pôsobí tak nedotiahnuto, ako taký dobrý polotovar, ktorému ale chýba vizuálne trochu vyšperkovať (o motorizácii nehovoriac).
Tuhle myšlenku znám... ale přeskok 40% mezi 5 a 6 by podle mě v praxi byla taky otrava, obvyklejší je spíš třeba 20%. U relativně slabýho motoru by to asi znamenalo nutnost tu pětku hodně vytáčet, abys po odřazení nespadl do no-power módu. Takže 2600 při 130 za mě ano, ale nesnažit se to celé nahnat na přeskoku 5-6.
Cílení na nějakou konkrétní rychlost ve městě nevidím jako nutnost, kdo taky jezdí v obci přesně 50, žejo... dnešní turbomotory s jejich pružností ty trošku větší přeskoky podle mě schovají.
Ta cervena je pekna, pretoze opel si konecne vsimol, ze tie chromove hokejky na prednej maske su blbosť... ked sa to zatmavi hned vyzera o poznanie sviezejsie.
Skoda tych predajov, tuto generaciu trh vobec neprijal, v okoli roku 2000 sa predavalo 450 - 500 tis rocne, teraz je na necelych 140tis... vyznamne nad 250tis sa ani v prvom roku tato generacia nedostala ;-\
Pri tom objektivne kvality tejto generacie su dobre, podvozok, spracovanie, materialy, infotainment, vybava, sedacky, svetla... o vsetkom dokaze rozhodnut sympatia, strašnéé
V meste kratsie nech na seba rychlosti pekne navazuju a mas tam 4ku pri 50kmh s aspon 1700-1800 ot... pak trochu dlhsia 6ka (napr. 5 ka tak 3700 pri 130 a 6ka 2600 pri 130...)
...nekoupitelná pitomost, proto se Astra v mých očích po poslední "modernizaci" naprosto zdiskreditovala a nemusím hloubat, který z těch trapných tříhrnků je horší! :-)
1.6T má 280 Nm, že? 1.5EB při overboostu 270 Nm, Ford má kratší kvalty, takže dokud motory netočí přes např. 4500 ot., kde se projeví vyšší výkon Opelu, tak Ford táhne lépe.
No, já jsem celkem zastánce rychloběžek... 2600 při 140 mi zní sympaticky... že by to mělo být ještě míň mi přijde dost náročnej požadavek, standard u 6MT je spíš 3000.
Ale pak o pár vět dál čteme, že "se samotným zpřevodováním je to však už horší. Jak už to tak dnes bývá, kvůli emisním normám je spíše delšího ražení, což v praxi zbytečně kazí s práci s motorem"... tak by se měl tester rozhodnout, co vlastně chce :-)
Tak Puma má vyšší výkon (+26k), vyššiu hmotnosť a väčšiu čelnú plochu/väčší aerodynamický odpor (crossover vs. klasický hatch), to by mohlo byť odpoveďou.
Jazdil som so starou 1,4 (103 kW) a prevodovka bola ako z Corvette. Nahananie co najtazsich prevodov hlucnost neovplyvni, 200-300 otacok navyse na dialnici nehra rolu. Vsetko je to len otazka snahy o co najnizsou spotrebu. Mal som moznost vyskusat aj 1,6 (147 kW) a pocitovo nebola o moc silnejsia ako napriklad 1,5 EB (110 kW). Po stlaceni modu "Sport" sa aspon ciatocne odstranilo vahave namapovanie plynu ale urcite by som autu netipoval 200k...
Presne, Opel je známy dlhodobo svojimi ťažkými prevodmi, ktoré sa negatívne podpisujú na dynamike, takže spraviť ešte ťažšie prevody by nebolo žiadúce, Už i tak inak slušné parametre motorov vedú k nie zrovna oslnivej dynamike, horšej ako všetka v tabuľke uvádzaná konkurencia. 130 koní z jedna dvojky je na pohľad fajn, stovka za 10,5s je ale horšia než litrový Focus.
Dostatočný by mohol byť ten 1,4T, ale ten je zase nútene spriahnutý s CVT, ktorá, aj keď je vraj dobrá (najlepšia CVT prevodovka je asi ako najlepšie anglické víno), je tam proste povinne a manuál (s ktorým auto mohlo byť živšie) nie je na výber.