... „Plně chápeme hněv v reakci na naše video. Je zcela jasné, že je špatné a nechutné. Pevně se od této reklamy distancujeme a upřímně se omlouváme,“...
- svět se už dočista zbláznil, kde tohle skončí?
Němci se zjevně pohybují od jednoho extrému ke druhému - ve 40. letech minulého století vrcholil jeden extrém a teď vrcholí druhý! A nebo ještě ne?
je skutečný projev naprosté degenerace moderní společnosti... Už jen fakt, že někdo má potřebu v reklamním spotu hledat rasistické tendence je naprosto zvrácený.
Presne, a co kdyby to bylo opacne, taky by se nad tím nekdo pozastavil? Asi tezko. Navic prvni pismena se objevi GER coz ja chapu jako oznaceni Nemecka. Kdyby se tihle lidi starali o neco uzitecneho, joj to by bylo na svete krasne..
Naprostý souhlas. Když už ale někdo chce ve sloganu něco hledat, tak tam ze zmiňovaných písmen, ze kterých jde složit slovo NEGER, může najít a složit i slovo GERNE což v němčině znamená "s radostí" nebo "ochotně", ale to je více méně rasovokorektně nezajímavé, takže to nikdo neřeší. Kam ten svět spěje...
Že se někdo touto reklamou vůbec cítí uražen, je k polemice. Jsem běloch ze středu Evropy, takže nemohu soudit. Kdyby to bylo obráceně, tak mě to asi nechá chladným.
Nicméně je zcela zjevné, že ty signály tam jsou a dovolím si tvrdit, že naschvál. Nedokážu si představit, že by to někoho z marketingového oddělení VW po všech těch předchozích peripetiích netrklo. Navíc strkat do reklamy v hyperkorektní době černocha a strkat ho do kolonie... ten "neger" na konci bije do očí. Bylo to naschvál, i negativní popularita je plus.
A sem přesvědčený, že to záměr byl. A z toho plynou následující zjištění:
- buď jsou Němci pořád Němci a realna korektnost jim nic neříká a je jen otázka kdy a jak se projeví. A bylo to se souhlasem VW s vědomím že vlastně tam není jich špatně.
- je to soukromá akce nějakého skopcaka z reklamy, a nebylo to se souhlasem VW. Pak tam ale mají ještě věští bordel než by si člověk myslel, protože při elementární kontrole jim tohle muselo dojít
- a nebo o tom věděli, byli takové zadání s cílem vytriskat z toho obecnou známost. I negativní reklama je reklama.
Osobně si myslim, že prostřední možnost je nejpravděpodobnější. Ta společnost je již přerostla a pomalu začne skomírat, nemá možnost jakkoliv rychle reagovat a nemá žádné fungující bezpečnostní mechanizmy.
Pochybuji o zameru, v Německu je v dnesni dobe hodne turku a dalsich narodu. Navic kdyby ta reklama byla jen o bilych tak by se ozvali, ze je to xenofobni. Kdo chce psa bit, hul si najde
Nejde o zamer, ide o to, aby sa o tom rozpravalo a dostal novy model do povedomia. Vela ludi spokojne uziva golf 7, auta az tak nesleduje, ale zrazu je vsade clanok o zakazanom golfe 8. Cas na novy :-)
Je zjavne, že nemecky nacizmus nie je zďaleka porazený.
Nezabúdajme, že pár desaťročí a mnoho životov nás delí od doby, keď tie zvieratá sa snažili vyvraždiť alebo zotročiť našich predkov!
fasisti boli v taliansku :-) mne to pripada, ako ked niekto, kto nie arijec alebo po novom rezident, je podclovek a musi platit viac za parkovanie na rovnakom verejnom mieste sluziacom vsetkym