Stejně jako řada dalších světových automobilek, i Renault musí v důsledku koronavirové krize utahovat opasky. A dotknout by se to mohlo hned několika závodů.
A proč ne, když se daří a je potřeba dodat image značce, tak se dělají i takovéto ztrátové projekty, když jde z tlustých do tenkých, tak jsou v první lajně na odstřel. Kdyby byl ten projekt ziskový, tak u Renaultu určitě nesedí hlupáci aby jej zařízli.
O tom to není, problém je v efektivitě výroby, Alpine se vyrábí ve velmi malém množství malosériovým způsobem s velkým podílem lidské práce, tedy velké výrobní náklady. A cena za kterou se to auto prodává je poměrně nízká takže z toho nejspíše mají v účetnictví jenom ztráty. Řešení existují jenom tři.
1. Věřit si, že místo 3000 kusů prodám alespoň 30 000 kusů a velkosériovou produkcí zdupu náklady a dostanu se do zisku.
2. Věřit si, že zájem je opravdu masivní a cena snese klidně zdvojnásobení, tím dostat marži do plusu a pokračovat v malosériové výrobě.
3. Nevěřit si ani v bodě 1. ani v bodě 2. a produkci zaříznout dokud mě to ještě nestáhlo pod vodu.