Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault hledá cesty k úsporám. Je skvělá Alpine A110 v ohrožení?

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Stejně jako řada dalších světových automobilek, i Renault musí v důsledku koronavirové krize utahovat opasky. A dotknout by se to mohlo hned několika závodů.

Francouzská automobilka Renault by měla podle informací Automotive News Europe již brzy představit plán na výrazné snižování nákladů, jehož součástí by měl být i návrh na uzavření několika závodů. A jedním z nich by mohl být i závod v Dieppe, kde vzniká sportovní model Alpine A110.

Ten se přitom vyrábí v jednom z nejmenších závodů Renaultu i celé aliance Renault-Nissan-Mitsubishi teprve od roku 2017, kdy byl vůz slavnostně odhalen na Festivalu rychlosti 2017. Továrna by měla zaměstnávat okolo 400 lidí a její denní produkce by se měla v současnosti pohybovat okolo 15 až 20 aut denně.

Automotive News Europe bohužel nezmiňuje, zda a kam by se měla výroba modelu A110 přesunout. Jeho úplně zaříznutí se však zdá na první pohled celkem nepravděpodobné. Ostatně ještě v září 2018 měla automobilka hlásit čekací lhůty okolo 14 měsíců. V nedávné minulosti se navíc kolem modelu A110 odehrála spousta věcí.

Například v březnu představila automobilka limitovanou edici 400 kusů s označením Alpine A110 Légende GT a zcela nový individualizační program. V lednu nám pak zase naservírovala stylový koncept A110 SportsX, který odkazoval na legendu z Monte Carla. V září minulého roku se navíc automobilka pochlubila, že nové A110 už se vyrobilo více, než jejího předchůdce. Navíc se hovoří o možném příchodu dalšího modelu, SUV s elektrickým pohonem.

Donedávna se tak zdálo, že má Renault s Alpine a modelem A110 ještě velké plány, jenže jak se říká, peníze bývají až na prvním místě. A protože chce Renault ušetřit na rozpočtu okolo dvou miliard eur, pak zřejmě není žádná možnost vyloučena. Jak měla navíc podle Automotive News Europe již začátkem roku uvést ředitelka Renaultu Clotilde Delbosová, při snižování nákladů neexistují tabu. Problém je i v hliníkové konstrukci A110, která znesnadňuje případný přesun montážní linky do jiného závodu.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

23. 5. 2020 12:52
Re: Rendlík je zase v krizi?
O tom se mu nejspíš nezdá ani v nejdivočejších snech. Tak velkou fantazii ani nemá.
Avatar - Ham.
22. 5. 2020 13:16
Re: Nechápu, vždyť čekací doba na Alpinky...
A proč ne, když se daří a je potřeba dodat image značce, tak se dělají i takovéto ztrátové projekty, když jde z tlustých do tenkých, tak jsou v první lajně na odstřel. Kdyby byl ten projekt ziskový, tak u Renaultu určitě nesedí hlupáci aby jej zařízli.
22. 5. 2020 12:30
Re: Nechápu, vždyť čekací doba na Alpinky...
Nemyslím si, že by Renault byl takový dobrodinec, aby měl projekt oživení Alpinky naplánovaný jako ztrátovou akci! ;-\
Avatar - Ham.
22. 5. 2020 11:42
Re: Nechápu, vždyť čekací doba na Alpinky...
O tom to není, problém je v efektivitě výroby, Alpine se vyrábí ve velmi malém množství malosériovým způsobem s velkým podílem lidské práce, tedy velké výrobní náklady. A cena za kterou se to auto prodává je poměrně nízká takže z toho nejspíše mají v účetnictví jenom ztráty. Řešení existují jenom tři.
1. Věřit si, že místo 3000 kusů prodám alespoň 30 000 kusů a velkosériovou produkcí zdupu náklady a dostanu se do zisku.
2. Věřit si, že zájem je opravdu masivní a cena snese klidně zdvojnásobení, tím dostat marži do plusu a pokračovat v malosériové výrobě.
3. Nevěřit si ani v bodě 1. ani v bodě 2. a produkci zaříznout dokud mě to ještě nestáhlo pod vodu.
22. 5. 2020 11:30
Re: Rendlík je zase v krizi?
Ádův sen:
https://www.novinky.cz/…financi-40325012#…