Pokud se podivate na dynamiku poctu aut v Cine a do stejne rovnice dosadite odhady zasob ropy, tak vam vyjde, ze Evropani by se meli hodne snazit o dotazeni nejakeho alternativniho pohonu. Jinak nas velmi brzy ceka ekonomicky pad s pateho patra na beton. Bez ropy je ekonomika EU na 2 veci. Ohromne devizove rezervy Ciny rozhodne nedavaji nadeji, ze evropsti bejcci budou jezdit dal a asiati na palivo nebudou mit. Bude to totiz zrejme presne naopak. Velmi vycitam evropskym automobilkam, ze se nedostatecne venuji reseni techto zasadnich veci.
Dávat do jedné roviny devizové rezervy a kupní sílu obyvatelstva, to je docela síla - už vidím jak za mě nebo mojí firmu platí Topolánek u benzínky účet..
A ty obrovské čínské devizové rezervy spíš na hodnotě ztrácí, jelikož jsou v dolarech… a to vůbec nemluvím o tom, co nastane, až se i ropa začne obchodovat v eurech a věř, že to nebude trvat dlouho!
Ono to také bude tím, že BUICK v číně je především úspěšný BUICK EXCELLE, což je u nás prodávaný CHEVROLET LACETTI. Ono se vůbec ukazuje, že koupě výrobních závodů DAEWOO MOTOR a založení GMDAT byla pro GM zlatá koupě. Oproti tomu co tady na začátku tvrdili někteří pochybovači a opovrhovači nad tím, že DAEWOO nemůže být nikdy CHEVROLET. A to jsou "teprve" na začátku"... Ještě pár let, uvedení nových modelů zkonstruovaných plně v nových vývojových střediscích GM a napojených na ty dosavadní... a na DAEWOO si nikdo ani nevzpomene... Dnes auta vyrábená v GMDAT jsou pomalu "zachránci" celého koncernu. V US GM ztrácí a tam kde roste se právě prodávají modely vyrobené v GMDAT.
Jeden z duvodu, proc tak rychle roste v Cine automobilka americka a ne treba evropska, jako VW, ktery by k tomu mel mit teoreticky lepsi vychozi pozici, podle meho je, ze miliony Cinanu, zejmena z te vrstvy, ktera si nove auto muze dovolit, ma s USA vlastni nebo alespon zprostredkovanou zkusenost a USA budou vzdy tim statem, se kterym se bude Cina pomerovat, EU, nebo snad titerne Nemecko to rozhodne nebudou. To, co pro nas symbolizovalo za komunistu "zapad", bylo z geografickych duvodu neco jineho, nez pro Cinu. Takze bude-li chtit si Cinan koupit auto, tak s Chevym, byt montovanym v Korei (na image audi take neubira, ze se dela v Madarsku nebo na Slovensku), si koupi jeste tu aureolu americkeho vyrobku, narozdil treba od VW, ktery diky sve dlouhe pritomnosti na trhu neco jako prichut zakazaneho ovoce nabidnout nemuze.
V kazdem pripade, ze se GM dari je dobra zprava a pral bych si (nam) v novem roce vice takovych!
pises uplne nesmysli, ziji castecne v cine a vim ocem mluvim, GM aby dohnal VW slevnil svoje auta skoro o polovinu, jeho konkurenti dokonce tvrdili, ze je v cine subvencuje jen aby se dostal na prvni pozici. Jak jsou jeho prodejni uspechy zdrave a jestli se mu podari ziskat vernost zakazniku ukaze budoucnost, zisk ktery oficialne v cine vykazuje je min. nulovy.
U chudobnych lidi rozhoduje cena, kdyz se podivas na premiovou radu tak dominuje audi z 80tisic prodanych kusu, potom mercedes 45tisic a bmw 40tisic. Zadny lincoln a podobne americke sny tu nenajdes, i 90% auto casopisu jsou z nemecka vsechno se toci okolo porsche, ferrari, bmw, mb atd..... Pod0obne u sportu americky fotbal nebo card tu nikoho nezajima kazdy kouka na F1 a evropsky fotbal. Backham, Kahn jsou nejvetsi hvezdy.
Len nechápem jednu skutočnosť, prečo bol komunizmus v Európe nereformovateľný a v Ázii, v Číne tak prekvitá. Nemal predsa ten Lenin v niečom pravdu? Veď tvrdil, že vyhrá ten spoločenský systém, ktorý bude vo výrobe efektívnejší. A Čína vyrába a predáva najefektívnejšie, či sa nám to páči, alebo nie.
Dnesni system v Cine nema nic spolecneho s Leninem, je to kapitalismus nehrubsiho zrna. Lenin zase nemel nikdy nic spolecneho s Marxismem, Lenin psal pred 1917 clanky, ktere evropske levicove casopisy odmitaly otisknout, protoze byly nesmyslne. Lenin byl dusevne nemocny terorista, vlastizradce, ktery se dohodl s Nemci a nechal jim podstatnou cast evropskeho Ruska vcetne hlavniho mesta Petrohradu. Lenin trpel chorobou mozku, ktera se mimo jine projevuje prehnanou sebeduverou. Nakonec na ni zemrel (nikoliv na syfilis). Uspech Ciny souvisi se nenarocnosti, vytrvalosti a tvrdosti Cinanu. Jestli neco udelal komunismus pro ekonomicky rozvoj Ciny, tak jedine to, ze ho o 80 let zpozdil.
Ja súhlasím, len z toho všetkého vyplýva, že ten komunizmus je predsa reformovateľný, hoci aj kapitalistickými metódami, a všetci tí jeho kritici sa predsa mýlia.