Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW DSG Style – Co kus, to originál

Podruhé jsem testoval Octavii Combi s dvoulitrovým TDI, převodovkou DSG a adaptivním podvozkem. Tentokrát už v klasickém týdenním termínu. A jsem zmatený.
Zpět na článek
29. 5. 2020 08:16
29. 5. 2020 09:43
29. 5. 2020 08:45
29. 5. 2020 08:47
29. 5. 2020 09:01
29. 5. 2020 09:02
29. 5. 2020 09:12
29. 5. 2020 09:18
29. 5. 2020 09:21
29. 5. 2020 09:32
29. 5. 2020 09:38
29. 5. 2020 09:42
29. 5. 2020 10:58
29. 5. 2020 11:06
29. 5. 2020 11:19
29. 5. 2020 12:43
29. 5. 2020 13:03
29. 5. 2020 09:58
29. 5. 2020 10:42
29. 5. 2020 12:45
29. 5. 2020 13:15
29. 5. 2020 13:42
29. 5. 2020 14:32
29. 5. 2020 14:41
29. 5. 2020 23:38
29. 5. 2020 14:01
29. 5. 2020 14:06
29. 5. 2020 14:40
29. 5. 2020 15:59
29. 5. 2020 16:07
29. 5. 2020 16:11
29. 5. 2020 16:16
29. 5. 2020 16:32
29. 5. 2020 16:39
29. 5. 2020 16:41
29. 5. 2020 17:19
29. 5. 2020 17:26
30. 5. 2020 01:55
30. 5. 2020 07:57
30. 5. 2020 17:44
30. 5. 2020 19:59
29. 5. 2020 19:55
30. 5. 2020 17:52
30. 5. 2020 20:02
30. 5. 2020 23:33
29. 5. 2020 09:25
29. 5. 2020 13:54
29. 5. 2020 10:41
29. 5. 2020 10:57
29. 5. 2020 11:53
29. 5. 2020 11:59
29. 5. 2020 09:20
29. 5. 2020 10:10
29. 5. 2020 15:19
30. 5. 2020 11:28
29. 5. 2020 10:56
29. 5. 2020 11:05
29. 5. 2020 11:05
29. 5. 2020 12:49
29. 5. 2020 13:16
29. 5. 2020 21:20
29. 5. 2020 13:54
29. 5. 2020 14:06
29. 5. 2020 15:00
29. 5. 2020 15:29
29. 5. 2020 17:14
29. 5. 2020 17:21
30. 5. 2020 16:27
1. 6. 2020 11:14
1. 6. 2020 12:39
1. 6. 2020 13:10
1. 6. 2020 13:49
1. 6. 2020 14:12
3. 6. 2020 12:22
1. 6. 2020 22:30
3. 6. 2020 12:37
31. 5. 2020 09:30
31. 5. 2020 18:01
31. 5. 2020 14:17
31. 5. 2020 19:16
2. 6. 2020 06:39
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 08:16
Simply Clever
Testujeme na lidech... aneb bych zase Škodovku pochválil, že těch prvních pár tisícovek zákazníků Oktávku otestovalo a teď další kusy už budou jen a jen lepší :D To je jako s tou vlečkou u O3, nejdříve mlátila jen trochu, pak to nebylo poznat, tedy psali v testech... já to poznal :D

A k testu podvozku, zkuste Hradešínskou, tam má problém projet i SUV :D To je snad nejhorší v Praze.. ale rychle, rekonstruují ji :D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - lamal
29. 5. 2020 09:06
Re: Simply Clever
hviezdičky pribudaju :D :D :D chybajuca 0,5 je nachystana pre RSo :-!
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 09:21
Re: Simply Clever
:-[] Nejrychlejší HH nižší střední? :D
Avatar - lamal
29. 5. 2020 10:18
Re: Simply Clever
zrovnanie s focusom sa pýta... ale obavam sa, ze ked octavii staci na 4,5 len to, ze dokaze tlmit nerovnosti tak fofo si nevystaci na ten kufor
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 10:35
Re: Simply Clever
Fofo má asi 600 l, takže to by mohl :D Stejně prohraje
Avatar - rohYpnol
30. 5. 2020 13:30
Re: Simply Clever
Prohraje, protože FoFo zkrátka JE horší no.
Avatar - Ozzman
31. 5. 2020 13:33
Re: Simply Clever
Jel si s O4 a Fofo4 ? Povídej, v čem je horší?
Avatar - fOE
29. 5. 2020 09:43
Re: Simply Clever
Myslim ze na 5 to dotahne uz vhodne nakonfigurovana neRS varianta v silnejsim benzinu. RS samotne si pak zaslouzi prehodnotit hvezdickovy system jako takovy, neb pouhych 5 hvezd nikdy nemuze dostatecne popsat jake vanoce v lete to zase budou.
Avatar - iudex
29. 5. 2020 11:31
Re: Simply Clever
Pump it up to 11. :D
Avatar - Beefcake
29. 5. 2020 08:43
To je super...
Takze to nie je konfekcia/uniforma tazkeho kalibru, ale vlastne kazdy kus original :)
Alebo si MM predvolala Skoda na kobercek a uz sa dostavil aj luxus, ako odskodne ? :)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
29. 5. 2020 11:34
Re: To je super...
Jj, ak by bol človek hnidopich, takáto interpretácia sa priamo ponúka. Proste: tuto ste to s kritikou už prehnali, tak nabudúce nach je to lepšie. Alebo naozaj vysvetlenie, že každé auto je iné a Škoda neustráži výstupnú kvalitu áut: jedno tlmí, druhé nie. Iné možnosti moc nevidím. A keďže Machimu chcem veriť, vychádza to práve na tú kusovú variabilitu, čo zase nič dobré o Škode nevypovedá. :-(
29. 5. 2020 16:45
Re: To je super...
Ja píšeš, tohle taky může kdekoho napadnout. Jak jsem psal v článku, ze Škodovky mi říkali, že se v obou případech jedná o náběh výroby, v podstatě ještě předprodukční kusy, tak snad to bude do budoucna konstatnější. I u trojky si pamatuju, že první kusy byly horší, postupně Škodovka přidávala na kvalitě a přepracovávala zadní nápravuů
Avatar - Jaros71
30. 5. 2020 01:49
Re: To je super...
HLAVNĚ BY VZADU MĚL BÝT VŽDY VÍCEPRVEK..ZA TU CENU !!!! :'-(
Avatar - rohYpnol
30. 5. 2020 13:33
Re: To je super...
Těmhle pohádkám nelze věřit :-!

Ano, v rámci výrobního cyklu určitě změny jsou. Ale aby byly změny v rámci jedné série... NE, silně nepravděpodobné.
Avatar - skejpa
29. 5. 2020 08:45
Proč ?
Proč stojí nová Octavia o 100 tisíc víc než ta původní ? Ano, má nějakou výbavu asi navíc ale... infotainment měl v O3 ještě logiku (ovládání hlasitosti kolečkem, tlačítko na startstop atp), měla řadící páku, která je výrazně pohodlnější než levný kolébkový přepínač a motorově byla totožná (2.0TDI 110 kW). Dokonce mám dojem, jestli nebyla papírově i rychlejší. Nová Octavia bude jistě taky dobré auto ale s tou cenou přestřelili totálně. Zase tak dobrá není.
Rozbalit vlákno
55
Avatar - Beefcake
29. 5. 2020 08:47
Re: Proč ?
Asi ju zacali vyrabat v nejakom zamorskom zavode a stupli im naklady na logistiku, clo.
Cena je fakt brutalna a to vratane ceny "OD". Ale ved, nech sa kazdy sudruh necha osklbat podla svojej chuti.
Mutantov, pardon - vernych zakaznikov znacky, treba podojit, ako sa len da.
29. 5. 2020 09:01
Re: Proč ?
Tak cena je vyšší, ale teď to tam takhle střílí skoro všichni. Kromě "československých" korejců, Peugeotu a Fiatu už v téhle třídě nekoupíte kombík pod 430 tisíc. Optikou těchto cen se už ani ta Scala nezdá drahá - už ji asi rovnou naceňovali s tím, že Octavia bude stát o "kilo" více, takže její cena začala dávat smysl až letos.
Ono plnit všechny nesmysly z Bruselu a zároveň břicha odborářů prostě něco stojí. A nepřijít koronakrize, tak by to lidi stejně kupovali jako diví.
Pak taky musím připomenout, že první Octavia stála v roce 1996 v základu 336 tisíc. Chtělo by to se zamyslet, jaký ten základ byl a jaká byla v té době průměrná mzda.
Avatar - Emel
29. 5. 2020 09:02
Re: Proč ?
To je spousta témat v jednom.

Ceny všech aut jdou nahoru.
Nový model je obvykle za víc peněz, než předchůdce, který ke konci cyklu vyprodává.
Automobilka si logicky myslí, že nový interirér je lepší než starý (vč. řadící páky atd.)
Motorově to není totožné, O3 měla staré TDI, O4 má TDI EVO.
Lepší jsou i další komponenty
Nové motory omezují emisní předpisy.

Z mého pohledu tohle není šťastná kombinace... osobně bych bral buď slabší dvoulitr s manuálem, nebo pak už sáhl po 200k RS (když už teda naftu), které bude mít víceprvek a bude za podobné peníze. Ale i to je vlastně stejné jako v minulé generaci.
Avatar - lamal
29. 5. 2020 09:12
Re: Proč ?
vzhladom na to, ze cela tato grupa pouziva uplne totozny zaklad a to aj vo veciach ako firmware a k tomu vlecky v zadu, tak 100 000 Kč naviac za novy model je extrem (na ktorom setrili displaymi)... stale je to len octavia s vleckou
Avatar - Dinar
29. 5. 2020 09:18
Re: Proč ?
Jak říkáš, nový model je vždy dražší než odcházející, po nějakém čase, nasycení prvotní poptávky po novince, nastoupí cenový jemnocit a auto se zlevní. Každopádně v akt. situaci vůbec těžko odhadovat cenový vývoj aut, jsou analýzy, které tvrdí, že kvůli výrazně menší poptávce v horizontu roku dvou auta zdraží, jsou analýzy, které tvrdí opak. Uvidíme.

Mně se to konkrétní auto líbilo, jakkoliv ho-vno-vá není rozhodně moje oblíbená barva, zcela určitě je tam posun v kvalitě materiálů i provedení interieru, zvenku, takto nastrojená, působí octavia taky hodně dobře. Samo, to co budeme vídat nejvíc, nějaký základ v bílé s logem firmy, bude slabší, ale celkově bych to viděl na slušnou dvojku, tedy staticky, s autem jsem nejel. ;-)
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 09:21
Re: Proč ?
Mne se před takovými 5-6ti lety tento hnědý styl barev líbil, byla to móda, vyjížděly v tom Passati, Oktávky, Superby, dnes bych si o to neopřel kolo :D Je zajímavé, jak se některé trendy barvy omrzí. V práci jsem jezdil chvíli Superbem II Fl, který má tmavěhnědou až černou, ta vypadá pořád zajímavě, to je asi jediná, ani nevím, co to bylo za odstín.
Avatar - Dinar
29. 5. 2020 09:32
Re: Proč ?
Ale můžou se z omrzení i vrátit, jednu dobu, přelom století, byla hodně oblíbená stříbrná metla, až se okoukala (mě taky) a vyklidila prostor bílé a všemožným odstínům šedé. Dneska se mi zase líbí, moc aut ji nemá (myslím opravdu klasickou stříbrnou) a na většině aut vypadá dobře, spec. premiové sedany, kombíky s nějakou černolištovou variantou, tam je to paráda, a např. bochníkovou generaci modelů mercedesu si pro sebe umím představit výhradně ve stříbrné. :-)
29. 5. 2020 09:38
Re: Proč ?
Ona není stříbrná jako stříbrná. Líbí se mi ty s odlesky do pastelových barevných odstínů, pak funguje skvěle. Moc pěkné zvlášť, když má takovou tu vnímanou hloubku.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 09:42
Re: Proč ?
Částečně souhlasím, ale spíše jak říkáš, kombík, nebo sedan s černými lištami, pak je to paráda, ale takhle se mi líbí i červená-s černou, třeba zrovna Oktávce III to tak sluší :) Doma máme nově jedno starší klasické stříbrné auto a to taková pecka není :D
Avatar - skejpa
29. 5. 2020 10:58
Re: Proč ?
Párkrát jsem viděl červenou Octavii RS nebo i normálního kombíka s černými koly a to je úplně jiné auto. Najednou tratí ten punc nudy a je to celkem zajímavé vzhledově. Jenže firmy to tak nekupují :D ...
Avatar - Emel
29. 5. 2020 11:06
Re: Proč ?
Octavia III měla spoustu krásnejch barev už v běžný nabídce... a ve zvláštním lakování to bylo prakticky neomezené. Blbě na tom byla jen RS230 (a pak asi RS245)... ta měla myslím jen bílá - černá - šedá základovka - červená nebo tak něco. Skoro jsem měl pocit, že bylo cílem tu RS230 moc neprodávat.

Za mě jsou top ty dvě RS barvy, modrá a zelená - modrá se mi líbí víc, zelená je víc originální.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 11:19
Re: Proč ?
Já se divím, že si se neohradil proti té červené s černými koly :D Víš, že na tomto se neshodneme a i neRS Oktávka je v této kombinaci pro mne zajímavá :) Těch zelených najednou už moc nejezdí, dělali je ještě ? Když přišla O3, tak jich tady jezdilo dost, dnes už moc vidět nejsou.
29. 5. 2020 12:43
Re: Proč ?
cerna kola jsou :no: :no: :no:
doufam, ze tato moda rychle skonci
Avatar - Emel
29. 5. 2020 13:03
Re: Proč ?
Můj názor znáš... pořád se mi nejvíc líběj ty antracitový 18" co jsem měl na RS.
http://img4.auto.cz/…12/DSC_4546s.jpg

19" Extreme nejsou úplně zlý, ale už se mi nelíbí ten poměr gumy a kola.

Černý kola nebrat.
Avatar - white label
29. 5. 2020 17:52
Re: Proč ?
Ještě tmavší fotku, kde by ta kola nebyla vidět vůbec, jsi nenašel? :D
Avatar - Emel
29. 5. 2020 09:58
Re: Proč ?
Jak na čem, no. Namátkou:
- Mazda (zejm. 6, ale i další)
- Renault (zejm. Megane, ale i další)
- Octavia vč. RS (trojka, čtyřka zatím nevím)
Na těch všech stříbrnou nemusím... no, asi jsem ještě v té fázi "okoukání" :-)

Prémiovky asi jo, pro Audi i Mercedes je to klasická barva, k bávu už mi sedí míň, ale taky se dá.
29. 5. 2020 12:45
Re: Proč ?
nie az tak hezke, ze by som za to platil. ked si to kupi sused tak poviem, ze pekne auto, ale ja by som volil inu farbu
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 13:15
Re: Proč ?
A jakou na takovou "krávu" ? :D Já jsem vždy chtěl černé auto, to jsem pak pár let měl a už bych to zase nechtěl :D , teď mam tmavě šedou, je to nuda, ale asi to bude stejná nuda i za pár let, kdežto nějaká barva se okouká. Mne nejvíce bere červená metla či modrá metla, klidně tmavší, modré auta jsme měli, ta je také nekonfliktní, ale ta červená nevím nevím. Každému autu sluší něco jiného :)
Avatar - Emel
29. 5. 2020 13:42
Re: Proč ?
Souhlasím s modrou, ta sluší i SQ7 a je to bezpečná volba.
Kdybych chtěl experimentovat, tak jsem třeba viděl zajímavou fialovou... nejsem si úplně jistej, že bych si to dal na auto... no ale možná jo
https://www.ak-performance.co.uk/used-cars/audi-rs6-avant-4-0-tfsi-v8-avant-tiptronic-quattro-ss-5dr-pudsey-201804235813971
29. 5. 2020 14:32
Re: Proč ?
K první otázce, na audi bych nedával stříbrnou, na audi patří daytona grey (pokud člověk nechce nějakou výraznou barvu) :)

https://audimediacenter-a.akamaihd.net/system/production/media/67303/images/834fd11a2b0d2e4a251e9fb762143d2c979a8f42/A1810714_blog.jpg
29. 5. 2020 23:38
Re: Re: Proč ?
U mna momentalne cervena metla od mazdy a potom cervena metla od renaultu
Avatar - Jaros71
30. 5. 2020 01:53
Re: Re: Proč ?
červená jedině od Ferrari :yes: :-)
Avatar - _Karel_
29. 5. 2020 14:01
Re: Proč ?
:yes: Mám to se stříbrnou zrovna tak - nikdy mě moc nebrala, na spoustě aut by to byla úplně poslední volba, a teď jsem jí nakonec zhodnotil jako nejlepší z nabídky a moc se mi líbí. Ale bude to auto od auta, a ne každý odstín.
Avatar - Emel
29. 5. 2020 14:06
Re: Proč ?
Už máš něco objednaného :-)?
Avatar - _Karel_
29. 5. 2020 14:40
Re: Proč ?
Jj, šli jsme do Das welt auto pro jetý auto manželce, nas.ali mě a tak místo toho jsem si objednal nový auto já. Teď mám nas.anou manželku a 4 měsíce čekání před sebou. Ale mám tréning z Kodiaqa - 8 měsíců, kdy jsem ze zoufalství tloukl hlavou o zeď, tak tohle bude brnkačka. :D
Edit: neodpověděl jsem na otázku, Touareg.
Avatar - Emel
29. 5. 2020 15:59
Re: Proč ?
Tebe se koukám vyplatí nasrat, když pak místo Pola koupíš Touareg.

Touareg je prémiofka se vším všudy... vč. ceny, od 1,5M... mě by se celkem líbil ten R-Line bez chromu, ale to už je 1,9M :-O . No nic, nechám si zajít chuť... a tobě gratuluju, slušnej upgrade (až na tu manželku)
Avatar - _Karel_
29. 5. 2020 16:07
Re: Proč ?
Manželka si počká do vánoc na pěknýho (benzínovýho) Tigiho, i když jsem jí vnucoval CX-5. :-)
Avatar - Emel
29. 5. 2020 16:11
Re: Proč ?
A Touareg? Jak koukám na ceníky, tak asi stačí ten základ se 170kW... nebo?
Avatar - _Karel_
29. 5. 2020 16:16
Re: Proč ?
Základ motor by mi bohatě stačil, na slovensku jde ke všem výbavám, za super ceny. Nebýt corony a kurzu, koupil bych tam. Jenže u nás je kolem dokola černej plastovej, nejde k němu světlá kůže (co jinýho, když jezdím v montérkách :D ). Mám Elegance, tím pádem povinně silnější nafta, vzduch. podvozek a pár střídmých příplatků, po slevě 0,5mil. za 1,6M.
Avatar - Emel
29. 5. 2020 16:32
Re: Proč ?
A není ta Elegance zase moc chromová? I když ono možná v té stříbrné to nebude tak nápadný...

No tak to je slušná konfigurace, za dvě Insignie :-D
Avatar - _Karel_
29. 5. 2020 16:39
Re: Proč ?
Nejdřív se mi moc líbil černej R-paket, ale nějak mě to přešlo, asi chytám čínský manýry. Mělo by to i s koly vypadat nějak takhle: https://www.borbet.de/…de/konfigurator/?…
Avatar - Emel
29. 5. 2020 16:41
Re: Proč ?
Jo... já vídám nějakej zlatej u nás a tam je ta stříbrná fakt čajna. Ale s tou stříbrnou to je zajímavá myšlenka :yes:
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 17:19
Re: Proč ?
Tak trochu jsem doufal, že budeš průkopník a vezmeš toho Explorera o kterým si párkrát mluvil, zkoušel si ho? Já ne, tak kdyztak napiš dojmy :)
Avatar - _Karel_
29. 5. 2020 17:26
Re: Proč ?
Ten se mi moc líbil, ale v době, kdy oznámili cenu 2M jsem nad tak drahým autem ani neuvažoval, ani jsem se nešel svézt. A když jsem se smířil s tím, že utratím víc, už jsem se k němu zapoměl vrátit. :-)
Avatar - Jaros71
30. 5. 2020 01:55
Re: Proč ?
:yes: krásné auto :-)
Avatar - fOE
30. 5. 2020 17:44
Re: Proč ?
Tak k vyberu i cene gratulace. :yes:
Avatar - white label
29. 5. 2020 19:52
Re: Proč ?
Takže Koďák potom půjde pa? :-)
Avatar - fOE
30. 5. 2020 17:52
Re: Proč ?
Zrovna kombiky a sedany bych osobne nezminil, protoze s ruznyma shadow line sice funguji pekne, ale napadaji me dva priklady kde sedi jeste lip:
Za me zaziva stribrna renesanci na velkych SUV, zvlaste ty jinak nefungujici umi "napravit", treba Q7. V kazde jine barve to auto povazuju za nepovedene, krom ve stribrne.
A druhy zdarny priklad jsou pro me cabria s platenou strechou, idealne v cerneve (vinove) a cervenym interierem ( s citem, te cervene uvnitr nesmi byt moc a jeste dulezitejsi je jeji odstin). Na takto poskladanem softtopu (A5, MB E, Boxster...) mi stribrna pripada vylozene krasna. :yes:
Avatar - white label
30. 5. 2020 18:31
Re: Proč ?
U větších/velkých SUV, jako je třeba aktuální Touareg, ta stříbrná slušně maskuje hromadu povinného "chromu". Na Q7 stříbrná může být, ale u SQ7 jsem známého ukecal z černé na tuhle: https://i.pinimg.com/…fd6875b74965.jpg a nakonec byl s touto volbou spokojený.
U kabria s plátnem je stříbrná s tlumeně červenými dop|ňky klasika, viz třeba Boxster a jeho modely.
Když jsem si nedávno zkoušel konfiguroval novou Targu (911), skončil jsem také u stříbrné, ale místo vínově červené střechy a int. jsem zvolil kombinaci s hodně tmavě hnědou.
Avatar - _Karel_
30. 5. 2020 20:02
Re: Proč ?
Tak tu červenou bych bral všema deseti. Abych řekl pravdu, mám červenou tak rád, že stejně možná skončím po roce v lakovně.
Avatar - white label
30. 5. 2020 22:25
Re: Proč ?
Bohužel takovou červenou Touareg v nabídce nemá, a ta jeho vínová je proti téhle o ničem.
Přesto, že v té červené SQ7 prezentovali (vedle hlavní modré), dlouho nebyla v nabídce a později byla za hodně tučný příplatek.
Avatar - _Karel_
30. 5. 2020 23:33
Re: Proč ?
Ta rádoby vínová je reálné spíš hnědá.
Avatar - white label
30. 5. 2020 23:45
Re: Proč ?
A hrozně z ní leze ten chrom...
Avatar - white label
29. 5. 2020 17:46
Re: Proč ?
Barva je primárně o odstínu a platí to i u hnědé, které při aplikaci na auto sluší hlavně hodně tmavé odstíny (hořká čokoláda, nebo káva s vysokým stupněm pražení).
29. 5. 2020 09:25
Re: Proč ?
No, u Octavie 3 se zrovna o výprodejových cenách mluvit nedá. Na konci se prodávala o 100tis. dráž než při zahájení výroby.
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2020 13:54
Re: Proč ?
Byl krátkodobě Trumf made in CCCP a Tour za opravdu dobré ceny, ale je pravda, že standardní ceník šel hodně nahoru.
Avatar - skejpa
29. 5. 2020 10:41
Re: Proč ?
Tomu všemu rozumím. Jenže... interiér je tak maximálně diskutabilní. Vzhledově dobré, prakticky špatné.
Motorově to EVO není žádná výhoda. Má menší emise díky další technice, která se akorát může pokazit ale dynamicky je to prakticky to samé. Takže opět z uživatelského pohledu je lepší starší jednodušší prověřená verze.
Světla u O3 (myslím LED) jsou OK, taková výhra Matrix opět nebudou.

Nerozporuju dražší techniku. Jen říkám, že bych si snad i radši vybral výprodejový kus protože z praktického hlediska to bude příjemnější. Samozřejmě jsou i fajn nové věci - lepší sedačky, světla a třeba bezdrátové připojení AA a Carplay. Ale stojí to za těch 100 litrů navíc a zkaženou ergonomii ? Podle mě ne.
Avatar - lamal
29. 5. 2020 10:57
Re: Proč ?
v tomto pripade je to o to jednoduhsie, pretoze obe verzie stoja na MQB a aj vybehova verzia je v otazke bezpecnosti a pomeru hmotnosti/tuhost skeletu aktualna... takze vybehova 3ka mala isto zmysel s ergonomiou a motorom, ktory fungoval... svietila v pohode bi xenony aj bi-led bez problemu
Avatar - Emel
29. 5. 2020 11:53
Re: Proč ?
EVO určitě je výhoda... ve všech testech (krom tý divný červený) v různých autech si odnáší dobrý hodnocení - hlavně kultivovanost, ale i reakce na plyn atd. Předchozí verze, přiškrcená pro plnění emisí, je určitě horší.

Ergonomie - já s tebou souhlasím. Sice teda bez vlastní zkušenosti, ale taky bych dal přednost ergonomii OIII (a nebo Superbu). No ale nelze čekat od automobilky že to pojme tak, že "zmršili jsme interiér, tak vám dáme nižší cenu"... výrobce to vidí jako bonus (modernější atd.) a je na trhu, co na to řekne.

Výprodejový kusy za výprodejový ceny jasně... vybral bych si
https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…
https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 11:59
Re: Proč ?
Jo, s tou verzí před EVO mám naježděno docela dost... chová se to spíš jako atmosférický benzín, než jako turbodiesel, výkon tam je, ale v otáčkách
29. 5. 2020 08:53
4,5 hvězdičky?!
Jasně, ohodnocení musí být v relaci s dřívějším hodnocením předchozí generace. A nebo ne? Vždyť i konkurence se vyvíjí, a tak bude jistě vhodnější každou generaci hodnotit nikoliv progresem oproti generaci předchozí, nýbrž především úrovní vozu vůči konkurenci.
Nebudu zde citovat všechna vyjádření pana Machaly, která zjevně vylučují, aby testovaný vůz obdržel tak vysoké hvězdičkové ohodnocení. S tím už čtenáři ACZ nic neudělají. Škoda a VAG mají prostě na růžích ustláno. Ale přeci jen: zamyslete se, zda při popsaných vlastnostech vozu a jeho aktuální ceně je 4,5 hvězdy výstižným hodnocením. Totiž při ceně, kterou za aktuální model škodovka požaduje, by v dřívějších testech zmíněné přednosti vozu měly být "standardem", nikoliv adorovaným vylepšením oproti předchozí generaci. Která se, navíc, tak trochu nepovedla (příliš šetření, a to i na nesprávných místech).
Jen mám jeden návrh: přestaňte používat pro hodnocení testovaných aut stupnici 4 - 4,5 hvězdičky. To už nic nevypovídá. Začněte používat celou stupnici: 0 - 5 hvězdiček. V takovém případě by nová Octavia dosáhla (odhadem, ještě jsem jí nejezdil) na 3,5 hvězdičky a bylo by to hodnocení, které by mnohem více odpovídalo textu testu a také očekáváním, která mají potenciální kupci od uvažovaných vozidel.
Házím hrách na stěnu?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Beefcake
29. 5. 2020 09:08
Re: 4,5 hvězdičky?!
To mi veru uniklo, to polhviezda. Ze po tej zaplave 4hviezdovych hodnoteni je tu zrazu takmer dokonale auto :) GJ.
Avatar - lamal
29. 5. 2020 09:09
Re: 4,5 hvězdičky?!
hadzes hrach na zem
29. 5. 2020 14:00
Re: 4,5 hvězdičky?!
Vůbec sumární hodnocení hvězdičkami je blbost. Mělo by se hodnotit zvlášť pohodlí, motor, podvozek, ovládání, výbava apod. a s ostatními vozy stejné kategorie - tj. spolu s Mercedesem, Volvem, BMW apod. (protože cenově je s nimi srovnatelná). To by mě zajímalo jaké by pak měla hodnocení.
Avatar - _Karel_
29. 5. 2020 14:03
Re: 4,5 hvězdičky?!
"cenově je s nimi srovnatelná" - a s kterým BMW, MB...???
Avatar - Emel
29. 5. 2020 14:11
Re: 4,5 hvězdičky?!
Citan pyčo
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2020 14:02
Re: 4,5 hvězdičky?!
Já bych byl klidně pro, aby se hvězdičky nepoužívaly vůbec, nebo spíše pro hodnocení dílčích kritérií, jako u konkurence.
29. 5. 2020 09:19
OT: Superb PHEV
Sorry, za OT, ale minule tu niekoho zaujímali čísla okolo plug-in hybridného Superbu iV, takže ak vás niečo zaujíma, pýtajte sa. Mám ho požičaný na pár dní.
Zatiaľ poznatky: Stále to hádže pri naštartovaní do E-modu, ale dávam to do hybridu. Vtedy mi elektrina v kombinácii mestskej a prímestskej premávke vydržala 71 kilometrov. Nenútil som, aby auto dobíjalo batériu, vtedy rastie spotreba. Tá bola v meste 2,3 litra a na prímestskom okruhu klesla na 1,1 litra (stále som kontroloval či to tajne nehodilo do E-modu), plus teda spotreba 13 kWh.
Idem ešte vyskúšať čisto elektrický dojazd, po úplnom nabití ukazuje, že zvládne 43 km, tak uvidíme. Inak teda najrýchlejšie sa auto nabije za 3:40 hod. max. odber 3,6 kW. Hmotnosť je 1760 kg.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - JirkaVejrazka
29. 5. 2020 10:16
Re: OT: Superb PHEV
Ona v hybridnim rezimu ubyva baterka? To je dost jine chovani nez u meho auta, zajimave.
Avatar - _Karel_
29. 5. 2020 11:35
Re: OT: Superb PHEV
Co je na tom zvláštního, když je to PHEV?
Avatar - JirkaVejrazka
29. 5. 2020 12:55
Re: OT: Superb PHEV
To, ze kdyz moje PHEV prepnu do hybridniho rezimu, tak zustane uroven nabiti baterky na stejnem miste po celou trasu (osciluje podle jizdy v rozsahu par procent). Muzu prephout na HEV, najet na dalnici, dojet do Prahy a po 100 km mam v baterce 95% stavy.
Tady to chapu tak, ze se v HEV rezimu baterka vybiji, tak si jenom overuju, ze to chapu spravne.
Avatar - kari.laz
29. 5. 2020 10:23
Re: OT: Superb PHEV
Zkus "nějak " porovnat chování auta s běžnou verzí. Viz

https://www.autorevue.cz/…evedl-o-moc-lepe

Prostě další důkaz toho, ze dneska je "vsem" jízda ukradená. Hlavne ze to je hi-tech , má to baterky a můžeme se kochat, jak nám to "tleská" za úspornou jízdu.
29. 5. 2020 09:20
Můj pohled...
...tuhle Octu jsem v Mostě neprojel, Machi přisvištěl ve chvíli, kdy bylo potřeba se věnovat tréninkům a po vysednutí z placky už nemá smysl jakékoliv cestovní auto testovat. Všechno je utlumené, bez řízení a brzd a samozřejmě bez motoru. A to nemluvím o tom, že se mi sakra nechtělo převlékat z nevoňavé kombinézy :-D . Nicméně mi nedalo Machimu nekoukat dovnitř.
Pánové, předem upozorňuji...nejsem žádný škodovkář!
Ale za takový interiér jako v testované "hnědce" by se nemusela stydět A4, nebo ještě lépe S4.Pěkné detaily, spasování, vše vypadá jako vysoustružené. Opravdu nádhera a po OIII velký pokrok kupředu. Nebudu komentovat nesmyslné ovládání všeho přes display ani klitoris místo voliče. Dostal mě prostor a vnímaná kvalita.
Zaráží spíš to, že kluci se nad jízdou s hnědkou upřímně rozplývali, ale nikdo ze škodovky jim nebyl schopen říci, proč červená byla tak strašná hujda. Zbývá doufat, že ty největší chyby jsou vychytány.

P.S.: Machi, vlastní dehonestace není na místě. Jsou i piloti, kteří po několikaleté zkušenosti s SR4 nedají podobné kolo ani v tréninku, natož v závodě. ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 09:29
Re: Můj pohled...
Tak, já, jakožto ještě menší Škodovkář, než ty musím říct, že každá nová Oktávka v dobré výbavě ve své době uměla působit luxusně, nedávno jsem viděl LaK O1, kam se na to hrabala dobová konkurence, teda až na výjímky (stejně staré Clio Initiale na tom bylo podobně, ale to je druhý extrém :D), takže předpokládám, že novinářské auto bude v každé generaci působit fakt dobře. Otázkou však zůstává, jak bude interiér kvalitní, po pár tísících s O3fl jsem trochu zklamaný, že hezky spasovaná palubka umí pěkně vrzat a vydávat pazvuky a to nemluvím o statisícovém průběhu km, nýbrž 10x nižším :)
29. 5. 2020 10:11
Re: Můj pohled...
Oktavka vyzera fakt dobre a hlavne interier sa posunul do inej ligy... Len nezabudnime ze na takuto hezku Oktavku treba zaplatit okolo miliona Ceskych dukatov , to je aj dnes dost vela penazi tak urcite ocakavame velmi slusne auto za tvrdo zarobeny milionik :yes:
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 10:36
Re: Můj pohled...
Jenže jde o vzhled, ale jak bude vypadat za pár tisíc km, pak se rozhodnu, jestli je, nebo není kvalitni :).
Avatar - lamal
29. 5. 2020 11:03
Re: Můj pohled...
Mne sa to zatial nestalo v ziadnej skodovke co mame na firme aby vo vnutri vrzala, alebo klepala a to ani po 250k, rapid detto... nekecám :D

V rapide aj o3 interier lacny to ano, dobre zmontovany tiez ano
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 11:16
Re: Můj pohled...
Asi tě budu muset svézt :D A fakt za to nemůže to, že jsem s ní jezdil po poli! :D To s Cliem taky a nevrže :D
Avatar - lamal
29. 5. 2020 13:02
Re: Můj pohled...
v pohode, jeden kus netreba brat ako vypovedajucu vzorku, povrchy v prahe su niekedy horsie nez na poli, takze asi z 5 kusov aut mam skusenost takuto ;-)
29. 5. 2020 13:00
Re: Můj pohled...
Tak to je na reklamaci. O2 s 540.000km (2006) - nevrže, ani O3 s 310.000km (2014) mi nijak nevrže a až na pochopitelně lehce prosezené sedačky řidiče jsou v interiéru OK.
29. 5. 2020 09:45
Re: Můj pohled...
K tej kvalite sa pridávam. Je už na úrovni Superbu. Ono v tom aute treba trochu tráviť čas a zistiť, že madlá dverí pri chytení nevŕzgajú ako v Kodiaqu. Ale zároveň niektoré ovládače stále nepôsobia tak kvalitne, ako napr. v Mazde.
Čo sa farebnosti týka, je fajn, že pokiaľ nechcem čierno-čierny interiér, nemusím siahnuť po tomto béžovom, ale už aj tmavý nevyzerá tak smutne vďaka šedej látke na prístrojovke. Jasné, asi to nie je na údržbu také praktické ako čierny plast, ale som za to rád.
Čo sa ceny týka, sú to pálky, hlavne pri týchto nevinárskych, ale zas na Slovensku si minulú Octaviu Combi takmer 70 percent zákazníkov kupovalo vo výbave Style a vyššej. Tak asi si to môžu dovoliť. Toto je už jednoducho vstupenka do strednej triedy.
Avatar - Jaros71
30. 5. 2020 01:58
Re: Můj pohled...
Interier Mazdy kvalitně jen vypadá po 2 letech je to katastrofa... :no:
Avatar - iudex
29. 5. 2020 12:48
Re: Můj pohled...
Tak je fajn počuť, že Octavia zapracovala na nedostatkoch interiéru a išla vnímanou kvalitou hore. Je to presne naopak ako Golf, ktorý kritizujú vnútri snáď všetci.
Tu je jedno názorné video, kde konkrétne ukazuje, kde sa na G8 šetrilo oproti G7. A takto spočítané to nebudí dobrý dojem: https://www.youtube.com/watch?…
29. 5. 2020 09:25
Síla vlivu.....
No takže ten podvozek je vlastně zase nejlepší. To nevymyslíš.... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
29. 5. 2020 10:10
Doufám,
že facelift napraví výrazně nepovedenou přední i zadní část. To auto je zepředu smutné a zezadu prostě divné. A tahle barva to jen zdůraznila.
Rozbalit vlákno
2
29. 5. 2020 15:19
Re: Doufám,
Ta hnědá moc lichotivá není, ale ve srovnání s čtyřočkem je to furt krasavice, jestli mám s něčím zásadní designový problém tak je to ten příšerný volant.
Avatar - Blue Sun
30. 5. 2020 11:28
Re: Doufám,
Tak za dané situace radši čtyřokou. Tady prostě ta k zemi připláclá maska totálně kazí celý design.
29. 5. 2020 10:41
Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Trochu porovnám s mojí plečkou: cena pod 300k, ano má o cca 20% nižší výkon, má o něco menší kufr, infotainment je směšný, ALE ani těch 120k na našich silnicích nevyužiju, v kufru jsem odvezl zatím vše (lešenářský trubky fakt Ne), čtyři lidi se tam usadí stejně pohodlně a ovládání jeje naprosto jednoduhcé (ani nevím, kde má mauál k autu), vše po po hmatu ve jako v noci.
můžu s tím jen pro rohlíáky 500m daleko, stejně jako na Jadran v pohodě a bez dušení nebo fyzické újmy (ale Oktávka bude asi ještě o "něco málo" pohodlnější, asi). Kol ajsou jen 15kdy, nikdy nic nemlátí....700k ušetřeno..
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 10:47
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Co je to za slavné auto, které stojí pod 300k nové a je to kombik C segmentu, jakožto konkurent Oktávii ? Ale pokud na auto koukáš jako na toustovač, pak ano, máš pravdu :)
Avatar - Alf1k
29. 5. 2020 11:01
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Z toho může vypadnout cokoliv, ale na 99% to není nové :D Můj tip je nějakej lehce jetej Rencek.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 11:12
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Tak Rencek je super, protože lehce jetej stojí pod 300 tisíc, je to takovej dobře fungující toustovač :) A když přitopíš, ukážeš záda i ORS :D Ale je jisté, že neporovnává srovnatelná auta.
29. 5. 2020 11:05
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Taky přemýšlím - tipnul bych i30 s T-GDI 1.0 88kW, ale ten pod 300 v kombíku teda nevím jak sehnat. Možná bez DPH? Nebo Ceed s tím samým motorem, ale ten je ještě trochu dražší.
Za 380 by se to tak dalo i s DPH.
Samozřejmě to těžko srovnávat s Oktávkou TDI, ale je fakt že ten cenový rozdíl je propastný.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 11:15
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Ono zase říct, těžko srovnávat s Oktávkou TDI, až budou srovnatelné motorizace, reálně K/H není o tolik horší, hodně se ta auta zlepšila, ale 1.0 T-GDI mne hodně zklamala, to je snad i horší, než 1.0 TSI.. samozřejmě v dané objemové kategorii.
29. 5. 2020 11:26
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Já teda zrovna mám Ceed 1.0 T-GDI a jsem velice příjemně překvapený jak dobře to jede!
Jsem zvyklý benzín držet mezi 2 - 4 tisíci otáček a zrovna v tomhle rozsahu mi to chování vyhovuje. Ani tu spotřebu nemám takovou jak redaktoři co tady ty auta testovali. Asi mám lehčí nohu. Sice mě tu někdo setře, že jsem kunda, ale jsem fakt spokojený. Uvidíme kolik to vydrží.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 11:37
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Já to zkoušel v i30 fastbacku , neříkám, že to nejelo, ale moc se tomu nechtělo do otáček, asi nejlepší z R3 1.0 co jsem zkoušel je Ecoboost 92kw a nebo je hodně fajn 1.0 Tce 74kw (ale to bylo v Cliu, které je menší), tomu bych ledasco odpustil :). TSI jelo jako nafta, na běžné užívání asi v pořádku. U Kie mne více zaujalo 1.6 TGDi v Proceedu GT, to mne bavilo :)

Nevím, proč by tě tu někdo stíral ? Máš normální auto, myslíš, že tady všichni máme auta za miliony s abnormálním výkonem? Většina z nás má podobná auta jako ty :D Ceed se povedl, klidně napiš recenzi na MACZ, rád si počtu a i až přidáš delší zkušenost :)
29. 5. 2020 11:08
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Neviem Tonda asi myslel taketo nieco za 300 litrov :-!

https://www.carwow.co.uk/dacia/sandero
29. 5. 2020 11:10
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
To má menší kufr a nedělá se se 120k motorem, to nesedí :-D
29. 5. 2020 11:19
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Mas pravdu som sa moc zameral na cenu ... neviem nic vacsie najst za 300 000 korun jedine v AAA bazare ale to asi nemyslel :-!
Avatar - iudex
29. 5. 2020 12:41
Re: Na auto za meloun bych byl hodně přísný
Tak za 300 neexistuje na trhu porovnateľné auto (teda rovnaká trieda) s len "o niečo menším kufrom". Za 300 je iba Dacia Logan, ostatné dostupné autá v tej cene sú o triedu menšie (Fabia kombi a pod.)
EDIT: ešte pozerám, že niečo nad 300 je Tipo kombi alebo i30 kombi, ale ani tie nezodpovedajú popisu (120 koní, Tipo za tú cenu má len atmo 1,4ku s 95k, turbo so 120k už stojí 400t; obdobne i30 je len atmo 1,4 s 99k).
Ale ako v zásade pointu chápem, v nižšej strednej je absurdné platiť za auto milión, keď môže byť auto danej triedy za tretinu a tá pridaná hodnota vybavenej Octavie nezodpovedá 200% navýšeniu ceny.
Avatar - Alf1k
29. 5. 2020 10:56