Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Tesla zažádala o povolení prodávat elektromobily s levnějšími bateriemi

21 komentářů

jiras_
Tahle mantra o zlevnění velkými sériemi, ach jo... Pokud je hlavním problémem cena materiálu, tj. lithia a kobaltu, počet kusů to nijak nesníží, jen přechod na jiný materiál, viz. tenhle článek. Ještě jednodušeji - fixní náklad se množstvím nesnižuje. A ty levné baterie - v nářadí na ně čekám už tak 15 let, moc se to neposunulo...
Avatar - Anonym
Anonym
Teď tomu brání cena a dojezd. Až se to vyřeší, třeba větším rozšířením těch LiFePO4 baterií, bude tomu bránit nedostatečná infrastruktura, respektive vysoké ceny za nabíjení na veřejných nabíječkách,
Avatar - eLzyx
eLzyx
levné baterie v nářadí? Si nevzpomínáš na NiCd baterie? Jaké měly výkony, životnost a kolik stál repas? Mám jeden starý akušroubovák na NiCd a když jsem počítal, na kolik mě vyjde všech těch 15 článků, tak mě málem křísili. Nakonec jsem tam nacpal 3ks 18650 Li-ion. Vyšlo to mnohem levněji. Šroubovák je lehčí, silnější, déle vydrží, rychleji se nabíjí. A když k tomu připočítám životnost takové baterie, tak jsem cirka na desetině nákladů.
Neuvěřitelné, jak někteří máte krátkou paměť.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Za 15 let se neposunuly baterie 😒] 😒] Tak to je joke dne 😒] 😒] Staci se podivat na elektrokola a elektrokolobezky, kde jsou ceny a kapacity battery packu. Kdyby jsi nebyl tam zabedneny, tak si zjistis kolik stoji kobalt a kolik ho je v celem battery packu 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Budu upřímný. Neznám situaci v USA. Ale vím, že v ČR je už dnes problém zařídit na některých místech připojení řekněme 1MW do distribuční soustavy. A třeba v Německu se čím dál více musí platit větrným elektrárnám v Serverním moři za to, že se odpojí od sítě. Cena za kapacitu připojení a a cena za elektřinu ve špičkových časech půjde hodně nahoru.
Avatar - Anonym
Anonym
NiCd akumulátory jsou v principu levné, ale kvůli ekologii jsou přísně regulovány. Neměly by se dostat do rukou běžnému spotřebiteli - fyzické osobě. Takže kdo je i přes zákaz chce sehnat, musí počítat s velkou přirážkou.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To nie je pamatou, ale zatmenim mozgu pri slove elektrika, ci Tesla.
Hendly
co brání většímu rozšíření ele aut? - cena. Když klesne cena - začne se víc prodávat a větší sériová výroba zas stlačí cenu.
Elektromobil je na mechanické součásti a servisně mnohem jednoduší než klasické auto. Vysoká cena je zatím jen v důsledku malosériové výroby a jak se toto prolomí budou to mít klasická aut těžké.
GiIgit
Clovek ma z teba pocit,ze vies vsetko.
Tak skus mi odpoved na tuto otazku..
Ako staty EU zalepia dieru v statnom rozpocte po vypadku prijmu z pohonnych hmot ked vsade okolo nas budu jazdit EV,ktore dotuje stat a dava im ulavy,z ktorych ma tiez zisk???
jiras_
To chce nejdřív dýchat, počítat do deseti a pak psát. Píšu o levných bateriích v nářadí, o nich čtu už těch 15 let, od NiCd po Lion. Staré Makity s typickými červenými akumulátory, to byla darda, nákup v setu. Dnes obdobně. Při přechodu na Lion nějaký pokrok byl, ale že bych zažíval super životnost? Po dvou letech maximálně je to na vyhození, mafl a kladivo to sežerou ještě dřív, prostě vysokej odběr. V práci to lidem kupuju každej rok, nebaví mě poslouchat ty stížnosti pořád dokola. Novinky s 21700 je prostě vyšší objem a v něm logicky vyšší kapacita. To je můj problém s baterkama všude, nářadí, mobily, laptop - jakmile se to používá, tak to nevydrží. A já auto chci používat. Ani se nedivím, že Lenovo už nedává tu svou utilitu s počtem cyklů baterie a zbývající kapacity. Po roce to byl vždycky smutnej pohled...
ryccardo
No tohle vypada zajimave. Baterky co jsou vyrazne levnejsi a min hori. Jeste aby neutrpela rychlost nabijeni.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo tam strašá pane hrábě, tam strašá !!!!!!
Zapněte nukleáry, upečte mi buřta !
Avatar - CICERO
CICERO
Macrone tohle chceš udělat z Renoultu? šup šup...

Babishuuu stavěj dobíječky u lampičky, vodíkove stanice, žádné nukleárky, hlasy vod panice...

Urny se plní, slibem nezarmoutíš, dluhy se kupí, pod tlakem sípeš...
topten
cena lithia za posledni rok spadla skoro na polovinu, proti maximu pred 3 lety propadla na ctvrtinu.
prumerne ceny akupacku spadly z $1000/kWh v 2010 na $156 vloni.
kdyby jsi cetl pozorneji, docet by ses, ze v tehle aku zadnej kobalt neni, coz podle jinych zdroju znamena, ze vyrobni cena je na urovni $80/kWh s predpokladem poklesu na $60/kWh.
tedy 80kWh aku pro auto velikosti oktavky s dojezdem 500km cca 200tis na nase pri soucasnym zoufalym kursu kc vuci $
free78
To je zajímavá otázka, která bohužel již má i odpověď a mnohým se asi nebude moc líbit. Každý elektromobil má GPS modul a je schopen (a také to neustále dělá) logovat kdy, kde, kudy a jak rychle jel. Toho jednoho dne stát využije a v prvé řadě se začne platit něco jako silniční daň dle těchto logovaných kilometrů. Třeba dvoukoruna za km. Potom v druhé řadě přibude bonus č. 2. Když už je teda na světě technologie, která státu umožňuje vědět kdy, kde a jak rychle auto jelo, tak se zavede i rychlostní daň za překročení povolené rychlosti. Lid v této zemi si represe žádá a tak je dostane.
A ne, neočekávejte, že stát do těchto zákonů nezavede i "patch" proti chytrákům co by se ten GPS modul rozhodli nějak deaktivovat. To bude trestným činem.
Avatar - CICERO
CICERO
😒]
Avatar - elektrikar
elektrikar
Asi špatný gang. Můj 22kWh battery pack Samsung SDI má po 1100 cyklech a 6 letech kapacitu 94% :yes:

Vypadá to, že jste se stal obětí podvodu...
Avatar - elektrikar
elektrikar
To je právě ten vtip. Nabíječky se staví jen tam, kde je kapacita a ne tam kde není 😒]
Hendly
Spíš v tom vidím starý přístup k aut. Dnes musíš na benzínku pravidelně. Ele auto může mít každý den ráno "plnou nádrž".
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ako Rusko a Saudská Arábie zalepí díru miliard a miliard dolarů, které nyní zdarma dostávají a v budoucnu možná zůstanou u nas? :yes:
Avatar - elektrikar
elektrikar
Bla bla hula hula.

https😐/electrek.c👋2020/05/29/tesla-speeding-up-production-supercharger-v3/

https😐/supercharge.inf👋map