Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Tesla zažádala o povolení prodávat elektromobily s levnějšími bateriemi

21 komentářů

Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo tam strašá pane hrábě, tam strašá !!!!!!
Zapněte nukleáry, upečte mi buřta !
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
co brání většímu rozšíření ele aut? - cena. Když klesne cena - začne se víc prodávat a větší sériová výroba zas stlačí cenu.
Elektromobil je na mechanické součásti a servisně mnohem jednoduší než klasické auto. Vysoká cena je zatím jen v důsledku malosériové výroby a jak se toto prolomí budou to mít klasická aut těžké.
ryccardo
No tohle vypada zajimave. Baterky co jsou vyrazne levnejsi a min hori. Jeste aby neutrpela rychlost nabijeni.
jiras_
Tahle mantra o zlevnění velkými sériemi, ach jo... Pokud je hlavním problémem cena materiálu, tj. lithia a kobaltu, počet kusů to nijak nesníží, jen přechod na jiný materiál, viz. tenhle článek. Ještě jednodušeji - fixní náklad se množstvím nesnižuje. A ty levné baterie - v nářadí na ně čekám už tak 15 let, moc se to neposunulo...
Avatar - elektrikar
elektrikar
Za 15 let se neposunuly baterie 😒] 😒] Tak to je joke dne 😒] 😒] Staci se podivat na elektrokola a elektrokolobezky, kde jsou ceny a kapacity battery packu. Kdyby jsi nebyl tam zabedneny, tak si zjistis kolik stoji kobalt a kolik ho je v celem battery packu 😒]
jiras_
To chce nejdřív dýchat, počítat do deseti a pak psát. Píšu o levných bateriích v nářadí, o nich čtu už těch 15 let, od NiCd po Lion. Staré Makity s typickými červenými akumulátory, to byla darda, nákup v setu. Dnes obdobně. Při přechodu na Lion nějaký pokrok byl, ale že bych zažíval super životnost? Po dvou letech maximálně je to na vyhození, mafl a kladivo to sežerou ještě dřív, prostě vysokej odběr. V práci to lidem kupuju každej rok, nebaví mě poslouchat ty stížnosti pořád dokola. Novinky s 21700 je prostě vyšší objem a v něm logicky vyšší kapacita. To je můj problém s baterkama všude, nářadí, mobily, laptop - jakmile se to používá, tak to nevydrží. A já auto chci používat. Ani se nedivím, že Lenovo už nedává tu svou utilitu s počtem cyklů baterie a zbývající kapacity. Po roce to byl vždycky smutnej pohled...
Avatar - elektrikar
elektrikar
Asi špatný gang. Můj 22kWh battery pack Samsung SDI má po 1100 cyklech a 6 letech kapacitu 94% :yes:

Vypadá to, že jste se stal obětí podvodu...
topten
cena lithia za posledni rok spadla skoro na polovinu, proti maximu pred 3 lety propadla na ctvrtinu.
prumerne ceny akupacku spadly z $1000/kWh v 2010 na $156 vloni.
kdyby jsi cetl pozorneji, docet by ses, ze v tehle aku zadnej kobalt neni, coz podle jinych zdroju znamena, ze vyrobni cena je na urovni $80/kWh s predpokladem poklesu na $60/kWh.
tedy 80kWh aku pro auto velikosti oktavky s dojezdem 500km cca 200tis na nase pri soucasnym zoufalym kursu kc vuci $
Avatar - eLzyx
eLzyx
levné baterie v nářadí? Si nevzpomínáš na NiCd baterie? Jaké měly výkony, životnost a kolik stál repas? Mám jeden starý akušroubovák na NiCd a když jsem počítal, na kolik mě vyjde všech těch 15 článků, tak mě málem křísili. Nakonec jsem tam nacpal 3ks 18650 Li-ion. Vyšlo to mnohem levněji. Šroubovák je lehčí, silnější, déle vydrží, rychleji se nabíjí. A když k tomu připočítám životnost takové baterie, tak jsem cirka na desetině nákladů.
Neuvěřitelné, jak někteří máte krátkou paměť.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To nie je pamatou, ale zatmenim mozgu pri slove elektrika, ci Tesla.
Avatar - Anonym
Anonym
NiCd akumulátory jsou v principu levné, ale kvůli ekologii jsou přísně regulovány. Neměly by se dostat do rukou běžnému spotřebiteli - fyzické osobě. Takže kdo je i přes zákaz chce sehnat, musí počítat s velkou přirážkou.
Avatar - Anonym
Anonym
Teď tomu brání cena a dojezd. Až se to vyřeší, třeba větším rozšířením těch LiFePO4 baterií, bude tomu bránit nedostatečná infrastruktura, respektive vysoké ceny za nabíjení na veřejných nabíječkách,
Avatar - elektrikar
elektrikar
Bla bla hula hula.

https😐/electrek.c👋2020/05/29/tesla-speeding-up-production-supercharger-v3/

https😐/supercharge.inf👋map
Avatar - Anonym
Anonym
Budu upřímný. Neznám situaci v USA. Ale vím, že v ČR je už dnes problém zařídit na některých místech připojení řekněme 1MW do distribuční soustavy. A třeba v Německu se čím dál více musí platit větrným elektrárnám v Serverním moři za to, že se odpojí od sítě. Cena za kapacitu připojení a a cena za elektřinu ve špičkových časech půjde hodně nahoru.
Avatar - elektrikar
elektrikar
To je právě ten vtip. Nabíječky se staví jen tam, kde je kapacita a ne tam kde není 😒]
GiIgit
Clovek ma z teba pocit,ze vies vsetko.
Tak skus mi odpoved na tuto otazku..
Ako staty EU zalepia dieru v statnom rozpocte po vypadku prijmu z pohonnych hmot ked vsade okolo nas budu jazdit EV,ktore dotuje stat a dava im ulavy,z ktorych ma tiez zisk???
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ako Rusko a Saudská Arábie zalepí díru miliard a miliard dolarů, které nyní zdarma dostávají a v budoucnu možná zůstanou u nas? :yes:
Hendly
Spíš v tom vidím starý přístup k aut. Dnes musíš na benzínku pravidelně. Ele auto může mít každý den ráno "plnou nádrž".
free78
To je zajímavá otázka, která bohužel již má i odpověď a mnohým se asi nebude moc líbit. Každý elektromobil má GPS modul a je schopen (a také to neustále dělá) logovat kdy, kde, kudy a jak rychle jel. Toho jednoho dne stát využije a v prvé řadě se začne platit něco jako silniční daň dle těchto logovaných kilometrů. Třeba dvoukoruna za km. Potom v druhé řadě přibude bonus č. 2. Když už je teda na světě technologie, která státu umožňuje vědět kdy, kde a jak rychle auto jelo, tak se zavede i rychlostní daň za překročení povolené rychlosti. Lid v této zemi si represe žádá a tak je dostane.
A ne, neočekávejte, že stát do těchto zákonů nezavede i "patch" proti chytrákům co by se ten GPS modul rozhodli nějak deaktivovat. To bude trestným činem.