Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v květnu 2020: Hyundai před VW, Octavia přišla o titul nejprodávanějšího auta

75 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Rychlý nástřel - Hyundai se očistil od praktik a image z dob Vošického, aktuálně jede agresivní cenovou politiku zejména u i30. Dobrá čísla má i Tucson.
Toyota jde primárně za Corollou, která je velký progress oproti Aurisu. Slušná čísla drží ještě CHR a RAV (59, 102) a ProAce (69).
topten
a jsme u toho
za to, ze obce nepostavi novy chodnik nebo neopravi materskou skolku muze zivnostnik, podobne, jako kulak v 50 letech za cokoliv co nebylo.
StBak to ma dobre vymysleny, jeho dotace jdou z rozpoctu, kterej se letos nevejde do 500mld sekyry, (EU od jeho dotaci dava ruce pryc), nenavist za to ze obce nebudou mit na investice nasmeroval na svyho tridniho nepritele - zivnostniky
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Na té základní 1.2T musí mít Toyota obrovský zisk, když hybrid 1.8 se prodává POUZE o cca 50tKč dráž... Být Toykou, taky bych tlačil tu 1.2T 😁 s flotilovým průměrem CO2 je na tom Toyota nejlépe, takže pohoda. Asi takhle: raději bych přikoupil akcie Toyoty než konc. VW.
Avatar - Emel
Emel
Zaslechl jsem, že Toyota dost tlačí ten základ 1.2T.
Kombík za půl mega je normálka, Octa začíná na 600. Spíš Hyundai jede tu linku low budget.
topten
neblazni.
urednici a duchodci jsou jeho volici.
to StBak neudela, podriznout si pod sebou vetev ???
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Na výsledcích H. a T. není nic překvapujícího. Chci normální nepředražené auto (rozuměj Škoda, VW, atp.) - jdu pro Hyundai, Kiu.
Kdo chce hybrid, zpravidla koupí Toyotu.
Spíš mě překvapuje neúspěch Audi. Jasně, výjimky se najdou, třeba A6 3.0TDI není úplně ono, ale počínaje A3 (vč. RS3), A4, allroady, pohledné a praktické sportbacky, až po Q7 (vč. SQ7), Q8 (vč. SQ8, RSQ😄 - všechno jsou skvělá auta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U nás si lidi nový auta víceméně NEkupujou = ani absurdně LÍP placený státní zaměstnanci než ti co je živí a kterým mají sloužit

U nás si naprosto dominantně kupujou nový auta FIRMY = a těch teď část určitě skončí. A ta většina co neskončí zčásti něco jako nákup auta ODLOŽÍ

Stejně tak jako případný nákupy aut odloží VŠECHNY města a obce = děkujeme Andreji a https😐/www.seznamzpravy.cz/…atni-kasy-106024 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A jak podporuje politik momentálně hybridy? Dva mám že bych to nějak využil 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Dodge - 5
Chevrolet - 1
Chrysler - 1
RAM - 1
Tesla - 20
Mustang - 29

Renegade - 15 (12x benzín)
Compass - 25 (11 benzín)
Cherokee - 1
Grand Cherokee - 10 (1x benzín)
Wrangler - 17 (6x benzín)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nemusíš přece platit silniční daň. To ti nestačí? 😁 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
:-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-!
JosefBrofsky
Hyundai :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Koukám že TY si tak nějak TRVALE mimo 😄
pogo26
Na to nepotřebuješ analýzu. Hyundai je levný a domácí. Toyota těží z toho, že lidé jsou vyděšení a bojí se nafty. Těží z toho, že politik se momentálně rozhodl podporovat EV a hybridy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jinak to člověk musí tlačit co?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Náhodou ta 1.2 je úplně v pohodě a 1.8 pokud člověk na dálnici netravi polovinu života.
Koukám že dnes každý potřebuje minimálně 150koni, aby byl schopen řídit.
Nebo z jakého důvodu je nepoužitelný?
topten
jasne ze zivnostnik za to nemuze, ale StBak to na nej hodil.
obce prijdou o penize proto, ze obce musi zivnostnikoj zaplatiti 1/3 "petadvacitky" a obci pak na ten chodnik penize nezbydou.
co na tom, ze StBak tvrdil, ze vsechno zacaluje rozpocet, co na tom, ze tvrdil, ze stat da 1bln korun a zatim dal jen 50 mld.
dulezity jsou sliby, ne to jaka je skutecnost.
prinejmensim pro koblihy
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
některé značky dost "překvapila", co se týká skladových zásob. PSA ani Renault neměli v ČR moc skladových aut, ze kterých by se dalo vybírat, novinky v podstatě chyběly úplně. I přes velmi příznivé ceny tak nebylo co prodávat.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Čo si ja tak všímam, tak firmy často pomenili rebríček, teda ten kto mal predtým Octaviu, nafasoval Scalu, kto mal Superba alebo Octu v plnej dostane Octu trochu vybavenú a Superb ostáva pre vyšší manažment. A cenová politika Škody tomu ide v ústrety.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Yazaman
No, pokud to vezmeme tak, že většina Octavií se prodá v Německu, tak tam ten koronavirový sešup nebyl tak hrozný, jako Španělsko, Francie, Itálie, kde se prodá nejvíc francouzských aut.
Ovšem ten Golf je tragický. Tam mi spíše přijde, že když si typický německý důchodce nedokázal ani po půl hodině nastavit foukání vzduchu na čelní sklo, prostě si řekl, že už dožije se 7.generací.
johny555
Hlavním důvodem, že Oktávie kupují především firmy, obyčejný člověk si Oktávii většinou nekoupí. A firmy teď nakupují minimálně a do konce roku asi ani nebudou. Nové služebáky pro manažery se škrtají jako první. U fyzických osob nebude ten propad tak velký. Kdo má na nové auto, tak na tom nebude příliš špatně a ta krize ho tak nezasáhla.
Avatar - Emel
Emel
Pro dokreslení obrázku - za duben je Octavia druhé nejprodávanější auto v Evropě, po Golfu.
Nezapomínej, že se pořád registruje OIII. Kdyby byla jen čtyřka, tak bych řekl pomalý náběh + problémy se SW.
Ta corona čísla je potřeba brát s rezervou...
Yazaman
Zajímal by mě důvod prodejního propadu Octavie. Jestli to je dané malou dostupností, tím SW průserem, nebo celkovou drahotou nového modelu. Při převažujících prodejích do firem bych se ani nedivil poslední možnosti, protože dát za nejlevnější TDI 600 tisíc, to je docela pálka. Ostatně jsem zvědav, jak se to bude do budoucna řešit u nás, ale už před časem se nám do Octávkové šedi na firemním parkovišti dostaly dva Seaty a dva Hnujdaje.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Prosím redaktory, aby se alespoň pokusili o nezávislou analýzu bezesporu výborných prodejních výsledků Hyundaie a Toyoty.
Výsledky Mercedesu a BMW překvapením nejsou, v krizích vždy nejméně trpí prodeje luxusního zboží, jehož zákazníci nejsou nuceni k drastickým opatřením.
pogo26
"...zaškrcení výdajů:::" Třeba tím mysleli zrovna tohle.
Avatar - pradeda777
pradeda777
To jo. Měli by také podstatně snížit stavy úředníků. Problém ale je...kterého kamaráda nebo příbuznou vyhodit jako první....... :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak když koncern není schopen udělat poradne normální auto, pak nemůžeme od něj očekávat, že zvládne udělat hybrida a odladit ho.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Máš pravdu, ale prostor pro to je. U nás (MRP 11000 obyvatel) na radnici zaměstnávali za bolševika 27 úředníků a teď jich je 252...... 😒]
topten
aha
a co ta 1/3 co na ne StBak hodil?
podobne pronajimatelum hodil na krk najemniky a chlubi se, jak to vyresil.
ale co chtit od tehle "protikorupcni vlady", ktere v mire korupce v 50 hodnocenych zemich skoncila na poslednim 50. miste ...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Octavie jsou registrované na firmu, ale takovou registrací je třeba i operativní leasing, který Škoda poskytuje svým zaměstnancům a jejich rodinám. A tam třeba Octavia letos nešla vůbec objednat, i kolega musel brát Scalu.
Avatar - pradeda777
pradeda777
stbák vymyslel EET...to zaměstnává 30 000 úředníků...... 😒] ...a co extra se s pomocí EET vybere....to stačí tak akorát na platy těch úředníků....chytře vymyšleno..... 😒
Jezdec667
Lidé se nafty nebojí. Lidé naftu nenávidí.
pogo26
Když jedu po silnici, tak docela dost lidí jezdí rychle jen z kopce.
pogo26
Když stát a všichni zchudnou, tak chodník nebo profi liga nebude. Co by jsi s tím chtěl dělat? V Africe taky nemají všude chodníky.
pogo26
Je tady hromada úřadů a lidí placených státem, kterých se krize zatím nedotkla. Ti dál kupují a možná i věří, že jim se to vyhne.
Avatar - Anonym
Anonym
UAZ - 8
Lada - 6
GAZ - 5
Ural Moto -1
pogo26
"....Obce na jihu Moravy a kraj musí přispět na podporu živnostníků. Rozhodli o tom poslanci. Starostové uvažují o zadlužení a zaškrcení výdajů...."
To je snad dobře? Proč by měli zůstat mimo?
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak 😄
pogo26
Možná by stačilo 130-140 koní.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hodně je teď dávají do akcí, hlavně ty základní motorizace. Dokonce umožnili i vyrazne slevy a corollu je možné sehnat kolem 400. Normálně při zadání do výroby.
pogo26
Octa má u nás cenu nastavenou pro fleet a následný prodej. Každý bazarista je pak rád za slevu oproti ceníku. A tato finta u nás docela funguje.
Avatar - Anonym
Anonym
To by museli zrušit administrativní pí*oviny, třeba jako registr smluv, kde po celé republice denně nedělá 2000 lidí nic jiného než cpe objednávky a smlouvy do registru 😄

Mimochodem to nevymyslel sTBák ale ten de*il od STAN, že 😄
Jezdec667
400 koní je minimum, do kopce to jinak nejede.
Avatar - Anonym
Anonym
150 je o ničem, nejméně 300, jinak to nejede 😄
pogo26
Proč by za to mohl živnostník? Připadáš si normální?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jako, že toyota má jediný benzinový motor, a to 1.2T? A co se teda leje do 1.8 nebo 2.0?
pogo26
U kombíku je to základ a zároveň jediný benzínový motor. A můžeš tam přidat Seat, Škodovku, Peugeot nebo Opel. Vše bude za podobné peníze s lepším motorem.
Avatar - Emel
Emel
Jasně, a pak mi ve finále skončí třeba Cupra ST a Mazda 6 2.0G... to ale neznamená, že si konkurujou motory 2.0TSI 290kW a 2.0G 121kW.
Prostě je Toyota o chlup dražší značka než ty budgetové (Fiat, Hyundai, Renault)... ale 1.2T je prostě základ.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jestli soudíš podle ceny, tak bych chtěl vidět C segment s tebou zmíněnými motory za cenu kolem 430. Megane nepočítám, tam renault jde cestou value for money a určitě v tomhle bodě vede, ale jinak má hroznej podvozek ( v žádném jiném autě jsem se nebál jako spolujezdec ani při klidné jízdě ), ale motory výborné. I prodejce přitakával, že šasi vůbec nestíhá držet krok s motory co tam jsou.
Ale prostě porovnávat základ se základem.
pogo26
Reálně je to konkurent pro mnou uvedené motory. Máš nějaké peníze a dle toho vybíráš.
Avatar - Emel
Emel
Ve spoustě věcí.
V motoru 2.0, který má i kus dynamiky pro radost navíc
V designu, který prodává
V provedení interiéru

Ostatně... trh ukazuje, co si o tom myslí...
Avatar - Emel
Emel
No tak pro tyhle motory to konkurent není, je to konkurent 1.0TSI, 1.0TGDI... možná nějaké té low verze 1.3TCe. Prostě důstojný motor pro kompakt, co dá 200 a stovku kolem deseti...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ze ty jsi v ani jednom ani neseděl? Použité materiály, nový dvoulitr, komunikativnejsi řízení ( alespoň u dvoulitru), rozsáhlejší prvky výbavy a za mne i design.
Ale stačí jen sednout do interiéru kde je obrovský skok.
JosefBrofsky
V čem je prosím velký progres nové Corolly oproti Aurisu?
Díky
Arese
Já tedy hybrid rozhdně "neočekávám". Od žádné značky! 😄
pogo26
Já bych to bral spíš jako alernativu k 1.5 TSI, TCe 140 nebo 1.4 GDI. A tam je krouťák od 240 Nm.
Reco
Neviem, vsetkych som nepozeral, Take 1.0 TSI ma 85kW a 200Nm, co suhlasi na tvoj popis. Stale hovorime ale o mensom objeme. EB 1.0 103kW, 180Nm, ma zase nezanedbatelne vyssi vykon hoci krutiak rovnaky ale stale mensi objem. 1.2Puretech ma 96kW a 230Nm, cize pri rovnakom objeme vyssi vykon aj krutiak o tych 50Nm viac. Zvysok uz robi len vaha samotneho auta a auris bol jednoducho zbytocne prilis tazky co sa podpisalo na dynamike. Ten motor nemusi byt sam o sebe zly, len v tom prostredi vzhladom k autu taha za kratsi koniec.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Měl jsem možnost vidět i pár cenových nabídek pro soukromníky s tím, že mne i obchoďáci oslovili, zda nevím o nějakém privátním zákazníkovi, že mají možnost velkých slev na ty základní 1.2, narozdíl třeba od dvoulitru.
Jo a zaslechl jsem, že se má zdražovat od 1.7. a od 1.9.
Avatar - Emel
Emel
Proti základním litrům až 1.2 u konkurence je to standard... 200km/h, stovka kolem deseti, šestistupňový manuál...

Má 185Nm myslím, ty lepší malá turba mají 200... to není 50Nm.
Avatar - Emel
Emel
To je ceník, právě jsem slyšel to co píše Mikesus (myslím to říkal woody), že dealeři dávají velké slevy na tu 1.2T.
Avatar - Emel
Emel
Až přijde litr, bude to lepší... teď jen slízávají smetanu.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No to je rozdíl 120 nebo 130 koni
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Reco
No je, hlavne ked to okrem tych kW (na kone sa nehram) ma aj tak o 50Nm menej nez konkurencia. Naviac predchadzajuci Auris v ktorm som 1.2T skusal tiez je zbytocne tazke auto, co dynamike nepomaha. Ak corolla vyrazne neschudla, tak to o moc lepsie nebude.
pogo26
Rozdíl to docela je. Zvlášť pokud je 130 k minimum. Ale mnoho lidí řeší jen design a je jim jedno, jaký tam je motor. Těm to stačit bude.
pogo26
Na nikoho to nehodil. A obce by se měly co nejrychleji vrátit do reálného světa.
Xylo
Toyotě se podařilo zřejmě se dostat na pozici "skoroluxusní značka", protože prodávat nižší střední od půl milionu je docela neobvyklé. Samozřejmě pomohly prodeje podnikatelům (cca 60 😖. Zaměstnanci a důchodci si dále kupují Yarise. Souhlas u Hyundaie - dobré ceny a líbivé zboží. Mimochodem našel jsem výbornou reklamu na youtube ... https😐/www.youtube.com/watch?…
pogo26
Ale 1.2T nebo 1.8 Hybrid bych si nekoupil. A ty asi taky ne.
pogo26
Corollu bez použitelného motoru.
pogo26
Zrovna obce a města si asi myslí, že se nic neděje a budou fungovat dál jako před krizí.