Prosím redaktory, aby se alespoň pokusili o nezávislou analýzu bezesporu výborných prodejních výsledků Hyundaie a Toyoty.
Výsledky Mercedesu a BMW překvapením nejsou, v krizích vždy nejméně trpí prodeje luxusního zboží, jehož zákazníci nejsou nuceni k drastickým opatřením.
Na to nepotřebuješ analýzu. Hyundai je levný a domácí. Toyota těží z toho, že lidé jsou vyděšení a bojí se nafty. Těží z toho, že politik se momentálně rozhodl podporovat EV a hybridy.
Na výsledcích H. a T. není nic překvapujícího. Chci normální nepředražené auto (rozuměj Škoda, VW, atp.) - jdu pro Hyundai, Kiu.
Kdo chce hybrid, zpravidla koupí Toyotu.
Spíš mě překvapuje neúspěch Audi. Jasně, výjimky se najdou, třeba A6 3.0TDI není úplně ono, ale počínaje A3 (vč. RS3), A4, allroady, pohledné a praktické sportbacky, až po Q7 (vč. SQ7), Q8 (vč. SQ8, RSQ8) - všechno jsou skvělá auta.
Rychlý nástřel - Hyundai se očistil od praktik a image z dob Vošického, aktuálně jede agresivní cenovou politiku zejména u i30. Dobrá čísla má i Tucson.
Toyota jde primárně za Corollou, která je velký progress oproti Aurisu. Slušná čísla drží ještě CHR a RAV (59, 102) a ProAce (69).
Toyotě se podařilo zřejmě se dostat na pozici "skoroluxusní značka", protože prodávat nižší střední od půl milionu je docela neobvyklé. Samozřejmě pomohly prodeje podnikatelům (cca 60 %). Zaměstnanci a důchodci si dále kupují Yarise. Souhlas u Hyundaie - dobré ceny a líbivé zboží. Mimochodem našel jsem výbornou reklamu na youtube ... https://www.youtube.com/watch?…
Na té základní 1.2T musí mít Toyota obrovský zisk, když hybrid 1.8 se prodává POUZE o cca 50tKč dráž... Být Toykou, taky bych tlačil tu 1.2T :D s flotilovým průměrem CO2 je na tom Toyota nejlépe, takže pohoda. Asi takhle: raději bych přikoupil akcie Toyoty než konc. VW.
Měl jsem možnost vidět i pár cenových nabídek pro soukromníky s tím, že mne i obchoďáci oslovili, zda nevím o nějakém privátním zákazníkovi, že mají možnost velkých slev na ty základní 1.2, narozdíl třeba od dvoulitru.
Jo a zaslechl jsem, že se má zdražovat od 1.7. a od 1.9.
Hodně je teď dávají do akcí, hlavně ty základní motorizace. Dokonce umožnili i vyrazne slevy a corollu je možné sehnat kolem 400. Normálně při zadání do výroby.
Náhodou ta 1.2 je úplně v pohodě a 1.8 pokud člověk na dálnici netravi polovinu života.
Koukám že dnes každý potřebuje minimálně 150koni, aby byl schopen řídit.
Nebo z jakého důvodu je nepoužitelný?
No je, hlavne ked to okrem tych kW (na kone sa nehram) ma aj tak o 50Nm menej nez konkurencia. Naviac predchadzajuci Auris v ktorm som 1.2T skusal tiez je zbytocne tazke auto, co dynamike nepomaha. Ak corolla vyrazne neschudla, tak to o moc lepsie nebude.
Neviem, vsetkych som nepozeral, Take 1.0 TSI ma 85kW a 200Nm, co suhlasi na tvoj popis. Stale hovorime ale o mensom objeme. EB 1.0 103kW, 180Nm, ma zase nezanedbatelne vyssi vykon hoci krutiak rovnaky ale stale mensi objem. 1.2Puretech ma 96kW a 230Nm, cize pri rovnakom objeme vyssi vykon aj krutiak o tych 50Nm viac. Zvysok uz robi len vaha samotneho auta a auris bol jednoducho zbytocne prilis tazky co sa podpisalo na dynamike. Ten motor nemusi byt sam o sebe zly, len v tom prostredi vzhladom k autu taha za kratsi koniec.
No tak pro tyhle motory to konkurent není, je to konkurent 1.0TSI, 1.0TGDI... možná nějaké té low verze 1.3TCe. Prostě důstojný motor pro kompakt, co dá 200 a stovku kolem deseti...
Jestli soudíš podle ceny, tak bych chtěl vidět C segment s tebou zmíněnými motory za cenu kolem 430. Megane nepočítám, tam renault jde cestou value for money a určitě v tomhle bodě vede, ale jinak má hroznej podvozek ( v žádném jiném autě jsem se nebál jako spolujezdec ani při klidné jízdě ), ale motory výborné. I prodejce přitakával, že šasi vůbec nestíhá držet krok s motory co tam jsou.
Ale prostě porovnávat základ se základem.
Jasně, a pak mi ve finále skončí třeba Cupra ST a Mazda 6 2.0G... to ale neznamená, že si konkurujou motory 2.0TSI 290kW a 2.0G 121kW.
Prostě je Toyota o chlup dražší značka než ty budgetové (Fiat, Hyundai, Renault)... ale 1.2T je prostě základ.
U kombíku je to základ a zároveň jediný benzínový motor. A můžeš tam přidat Seat, Škodovku, Peugeot nebo Opel. Vše bude za podobné peníze s lepším motorem.
Ze ty jsi v ani jednom ani neseděl? Použité materiály, nový dvoulitr, komunikativnejsi řízení ( alespoň u dvoulitru), rozsáhlejší prvky výbavy a za mne i design.
Ale stačí jen sednout do interiéru kde je obrovský skok.
Zajímal by mě důvod prodejního propadu Octavie. Jestli to je dané malou dostupností, tím SW průserem, nebo celkovou drahotou nového modelu. Při převažujících prodejích do firem bych se ani nedivil poslední možnosti, protože dát za nejlevnější TDI 600 tisíc, to je docela pálka. Ostatně jsem zvědav, jak se to bude do budoucna řešit u nás, ale už před časem se nám do Octávkové šedi na firemním parkovišti dostaly dva Seaty a dva Hnujdaje.
Pro dokreslení obrázku - za duben je Octavia druhé nejprodávanější auto v Evropě, po Golfu.
Nezapomínej, že se pořád registruje OIII. Kdyby byla jen čtyřka, tak bych řekl pomalý náběh + problémy se SW.
Ta corona čísla je potřeba brát s rezervou...
No, pokud to vezmeme tak, že většina Octavií se prodá v Německu, tak tam ten koronavirový sešup nebyl tak hrozný, jako Španělsko, Francie, Itálie, kde se prodá nejvíc francouzských aut.
Ovšem ten Golf je tragický. Tam mi spíše přijde, že když si typický německý důchodce nedokázal ani po půl hodině nastavit foukání vzduchu na čelní sklo, prostě si řekl, že už dožije se 7.generací.
Hlavním důvodem, že Oktávie kupují především firmy, obyčejný člověk si Oktávii většinou nekoupí. A firmy teď nakupují minimálně a do konce roku asi ani nebudou. Nové služebáky pro manažery se škrtají jako první. U fyzických osob nebude ten propad tak velký. Kdo má na nové auto, tak na tom nebude příliš špatně a ta krize ho tak nezasáhla.
"....Obce na jihu Moravy a kraj musí přispět na podporu živnostníků. Rozhodli o tom poslanci. Starostové uvažují o zadlužení a zaškrcení výdajů...."
To je snad dobře? Proč by měli zůstat mimo?
a jsme u toho
za to, ze obce nepostavi novy chodnik nebo neopravi materskou skolku muze zivnostnik, podobne, jako kulak v 50 letech za cokoliv co nebylo.
StBak to ma dobre vymysleny, jeho dotace jdou z rozpoctu, kterej se letos nevejde do 500mld sekyry, (EU od jeho dotaci dava ruce pryc), nenavist za to ze obce nebudou mit na investice nasmeroval na svyho tridniho nepritele - zivnostniky
jasne ze zivnostnik za to nemuze, ale StBak to na nej hodil.
obce prijdou o penize proto, ze obce musi zivnostnikoj zaplatiti 1/3 "petadvacitky" a obci pak na ten chodnik penize nezbydou.
co na tom, ze StBak tvrdil, ze vsechno zacaluje rozpocet, co na tom, ze tvrdil, ze stat da 1bln korun a zatim dal jen 50 mld.
dulezity jsou sliby, ne to jaka je skutecnost.
prinejmensim pro koblihy
aha
a co ta 1/3 co na ne StBak hodil?
podobne pronajimatelum hodil na krk najemniky a chlubi se, jak to vyresil.
ale co chtit od tehle "protikorupcni vlady", ktere v mire korupce v 50 hodnocenych zemich skoncila na poslednim 50. miste ...
To by museli zrušit administrativní pí*oviny, třeba jako registr smluv, kde po celé republice denně nedělá 2000 lidí nic jiného než cpe objednávky a smlouvy do registru :-)
Mimochodem to nevymyslel sTBák ale ten de*il od STAN, že :-)
stbák vymyslel EET...to zaměstnává 30 000 úředníků...... :-[] ...a co extra se s pomocí EET vybere....to stačí tak akorát na platy těch úředníků....chytře vymyšleno..... :-(
Čo si ja tak všímam, tak firmy často pomenili rebríček, teda ten kto mal predtým Octaviu, nafasoval Scalu, kto mal Superba alebo Octu v plnej dostane Octu trochu vybavenú a Superb ostáva pre vyšší manažment. A cenová politika Škody tomu ide v ústrety.
Octavie jsou registrované na firmu, ale takovou registrací je třeba i operativní leasing, který Škoda poskytuje svým zaměstnancům a jejich rodinám. A tam třeba Octavia letos nešla vůbec objednat, i kolega musel brát Scalu.
některé značky dost "překvapila", co se týká skladových zásob. PSA ani Renault neměli v ČR moc skladových aut, ze kterých by se dalo vybírat, novinky v podstatě chyběly úplně. I přes velmi příznivé ceny tak nebylo co prodávat.