Není každý srágora, ještě 50 let zpět museli šoféři jezdit 8 hodin denně ve V3Sce. To ještě nebyl X box. Můj děda by ti dal za takové kecy facku, až by ti mobil vypadl z ruky.
viděl jsem osobáky, co ěly 500 za dva roky. Nechápu, jak to dělají a proč, ale jeden byl sup s 470 za necelý dva roky. A ten řidič vypadal, že to najel všechno sám. Byl už odevzdanej, úplně spálenej... ;-)
Já nejedu tak 70.000 ročně, když mám blbej rok. Z toho tak 3000 mě baví. :)
Ja myslím, že teraz už klesne nájazd mnohých, ktorí dakedy jazdili veľké kilometre (obdobne aj tých, ktorí stále lietali). Po uzavretí hraníc, resp. podnikov totiž mnohí veľkí a dôležití manažéri a iní zamestnanci zistili, že nie je treba chodiť na mítingy do head office osobne, nie je treba sa stretávať, aby sme si vysvetlili nezrovnalosti v badžete alebo odlišné pohľady na forecast, ale sa to dá aj online, rýchlejšie, operatívnejšie a hlavne lacnejšie. Takže myslím, že viacerým v blízkej budúcnosti klesne počet nabehaných kilometrov (či nalietaných míľ).
Samozrejme to neplatí univerzálne, ale čo mám vedomosť, v mnohých firmách už prehodnocujú, či sú tie cesty menežérov potrebné a či to neosekajú. A ako bočný efekt sú úspory na chlast na afterparty. :-[]
Si taxikár? Pretože 130000 km ročne znamená pri cca. 250 pracovných dňoch v roku cca. 518 km denne. To je tak 5 až 6 hodín za volantom. Jedinú profesiu, ktorú si viem predstaviť s takýmto denným nájazdom (nie občas, sporadicky na služobnej ceste, ale každý jeden pracovný deň v roku), je práve taxikár, inak nikoho.
Každý iný profesionálny vodič, ktorý jazdí každý deň a šoférovaním sa živí, jazdí na kamióne, dodávke atď, nie na osobáku.
Ano jsem řidič taxi,ale jezdím hodně i po eu,takže když jedeš 3krat týdne Praha-Viden-Praha 3 krát Praha-budapest-Praha a poslední den to uzavreš Praha-krakow -Praha tak to naskáče,Samořejne takový není každý týden ale když nejedu někam daleko denně najedu cca 300-400 km tak to pak naskáče..
Mám kamoša, čo nabúchal s Ducatom za necelý rok a pol skoro 350 tisíc km. Ale on sa špecializuje na expresné prepravy krížom po európe a niekedy v priebehu týždňa otočil 2 x Gyor - ESP. Môj osobný rekord v nákladiaku za rok bol cca 120 tisíc. km. v dobe keď sa tacho krúžky a doby jazdy ešte tak neriešili. :)
Kamionisti a spol. sú iná liga, to je jasné, tu sa ale riešil osobák, tam je 130000 km a pod. šialené číslo, ktoré znamená, že človek strávi prevažnú väčšinu pracovného času za volantom a keď práve točenie volantom nie je jeho práca, tak na skutočnú prácu nemá v podstate čas.
Napr.: https://img31.rajce.idnes.cz/…90107_160403.jpg?…
Hodinka samotnej práce a celý pracovný deň v pr.eli.
mal som kolegu, co kazde rano jazdil stuttgart -> bazilej a vecer zase domov. tak si to spocitaj ;-) pracoval ako senior sysadmin nad systemami od ibm. rano pred siedmou do auta, vecer po siestej z kancelarie. takze to nie je tak nerealne. osobne by som to ale zazivat nechcel.
Tak to trávil v aute tak 6 hodín denne. Ak pracoval osem, tak reálne nežil, nemal kedy. Tipujem, že teraz je buď rozvedený alebo mŕtvy, pretože taký režim sa nedá zvládnuť dlhodobo.
Říká se, že nejsou hloupé otázky. Na tvé otázce není nic troufalého, naopak je to něco, co by člověk měl vědět předtím, než kupuje nové auto. Položil bych (s dovolením) hloupou otázku: "Co tě vedlo k napsání Tvého příspěvku?". Máš špatné zkušenosti s nějakém modelem výrobce Škoda nebo přímo se Superbem. Snažíš se naznačit, že ne všechno domácí stříbro je dostatečně třpytivé? Jsi marketingový specialista v moderních formách komunikace - virální, buzz nebo WoM?
Předem díky za odpověď.
Já jen, že 500k dá dnes každé auto, i DACIA. Není to nic, o čem by bylo třeba psát. Zajímavé by blyy právě ty náklady na 1km. Jenže to se právě nedovíme, takže to je celé o NIČEM :no:
Děkuji moc. Takže si počítáte celkové náklady na km a to je pro Vás zásadní ukazatel ? Prodej aut je hodně marketingově manipulovaný, protože pokud by se auta kupovaly bez emocí, pak by asi většina výrobců ukončila výrobu aut a zkusily by třeba krmení pro domácí mazlíčky ...