Novinky
Zpět na článek
Evropská komise varuje automobilky: Emise CO2 rostly, je nutné je snížit
137 komentářů
twistedTSD
12
Politický orgán s pochybným mandátem říká výrobcům, co budou muset v příštích letech prodávat. Kam jsme se to dostali?
Přejít do diskuze
Arese
...je obskurní spolek nikým nevolených neomarxistů a grétistů, kterou je třeba co nejdříve odstavit od moci, nebo to s Evropou dopadne strašně špatně - spadne do odporné zelené diktatury! 😲 😒 😒 :no😒br />
A ještě neco pro zasmání: https😐/www.autoforum.cz/…evyrobil-jediny/
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
_Karel_
Stačí se přihlásit do nějaké politické strany, dostat se na kandidátku, a jednoho dne můžeš ovlivňovat životy všech lidí v Evropě, aniž tě někdo z voličů zná, aniž tě někdo skutečně chtěl zvolit. Můžeš být trotl, teoretik, co nikdy nepracoval, pouhopouhej kariérista, můžeš být klidně úplný nikdo - a stejně možná dokážeš změnit význam Evropy na mapě světa.
Bravo.
Bravo.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
At se jdou neomarxisti a ekobolševici z EU laskavě spláchnout do haj*lu, zakopí za sebou víko a notravujou. Je to spolek pomatenců a nebezpečných šílenců ničící Evropu
Reco
Mam presne o 2deci vyssiu priemernu spotrebu v SUV oproti predchadzajucemu kombiku - hovorime u o boch o benzine. Pricom to SUV je o 37kW vykonejsie, takze tu vyssiu spotrebu hodime na krabicoidny tvar, vyssi vykon, alebo vyssiu vahu? Pretoze merna spotreba na hmotnost je nizsia u toho SUV. Na vykon ani nehovorim.
Scarab
Dokud budou ovčané nejen u nás, ale v celé EU volit do europarlamentu stále stejné tváře (zejména lidovce), bude (tak jako posledních 30 let) mít stále v EP většinu Evropská strana lidová (EPP), která se za pravici jen vydává, nedá se čekat žádná změna, ale pokračování kurzu od desíti k nule.
Stačí neposlouchat sliby, ale prověřit si jak ten který poslanec nebo strana skutečně hlasovali v minulém období!
Stačí neposlouchat sliby, ale prověřit si jak ten který poslanec nebo strana skutečně hlasovali v minulém období!
Reco
308SW 1.2puretech 96kW vs 5008 1.6 Puretech 133kW. Klobuk nejazdim, ale ani nejazdim stylom brzda plyn. Skor uvazene, ale ked su na to podmienky tak tocim obmedzovac na niekolkych stupnoch.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
No prostě socialismu západoevropského střihu. Nepochopitelné, neuvěřitelné. Proč jsme vlastně tu revoluci v roce 1989 dělali? 😲 😒
_Karel_
Na SM je nejběžnější spotřeba naftových motorů u Supa a Kodi cca 6,7 vs. 7,3.
Bez debat SUV žerou o něco víc, než stejné kombíky. Vcelku nemám nic proti tvému "kdo chce užranější SUV ať si připlatí". Jen mám pocit, že jsou tu majitelé SUV málem přitloukáni na kříž, protože jim auto žere o něco víc. Máme snad všichni rádi auta, mám kamenovat majitele benzínových šestiválců, kterým auto žere víc, než moje naftové SUV? Myslím, že společný nepřítel jsou hloupé emisní normy, není nutno v tomto ještě střílet po sobě navzájem, komu auto žere víc nebo jede míň.
Bez debat SUV žerou o něco víc, než stejné kombíky. Vcelku nemám nic proti tvému "kdo chce užranější SUV ať si připlatí". Jen mám pocit, že jsou tu majitelé SUV málem přitloukáni na kříž, protože jim auto žere o něco víc. Máme snad všichni rádi auta, mám kamenovat majitele benzínových šestiválců, kterým auto žere víc, než moje naftové SUV? Myslím, že společný nepřítel jsou hloupé emisní normy, není nutno v tomto ještě střílet po sobě navzájem, komu auto žere víc nebo jede míň.
_Karel_
Já bych na to měl v první řadě to, že 200, 220 a 250 nejsou běžné rychlosti, na kterých se dělají průměry spotřeb. Za sebe se přiznám, že netuším, proč bych měl jezdit 200kmh.
Stačí netrávit moc času na dálnici, a těžko budeš mít průměrnou rychlost vyšší, než ..70? 80?
Stačí netrávit moc času na dálnici, a těžko budeš mít průměrnou rychlost vyšší, než ..70? 80?
Dinar
Má tam špatně jen čas, místo přítomného má být minulý, kapitalismus byl úspěšný. A kde? Všude, kde společnost fungovala na jeho principech. Tedy celý západní svět min. od poloviny devatenáctého století do devadesátých let století dvacátého.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
WinDiesel
Chtěl jsem trénovat ale na žádného netopýra jsem zatím nikde nenarazil. 😒]
lexi
Nerozumím tomu. Na jedné straně se píše nezájem o naftové motory a současně se tyto motory proklínají za svou neekologičnost. Dnes byl poslední den kdy firma AUDI umožnila objednání nového vozu s V8 TDI a to pro celý dostupný sortiment. Tedy dnes se jen v Audi v Ostravě narychlo objednávalo několik vozidel s tímto motorem . Budou nahrazeny benzíny V8 . Zrušeno ve jménu ekologie.... . v tom se nedá vyznat.
Arese
Přesně tak. Na tomto logickém a jednoduchém principu je postaven pravý kapitalismus a právě proto je tento systém tak úspěšný! 😄
brk77
Tak ono porovnávat starý kombík s novým SUV taky není to pravé ořechové. Třeba svou dobou Yeti vs trojková oktávka se stejným motorem žral cca o litr na sto víc.
twistedTSD
Proč? Jediným programovým bodem české politické reality je rozkrádat dotace, z hlediska budoucnosti mé a celého kontinentu mě víc zajímá, s čím přijde ta ideologizovaná evropská, nadřazená našemu legislativnímu i justičnímu systému. Kromě toho to není žádný argument, snad my jsme EU a složení EP mě nepřestane zajímat jen kvůli tomu, že lokální politika nestojí za nic.
twistedTSD
Zrůdné uvažování. Automobilka nemá řešit, co "bude potřeba prodat", ale co chce zákazník koupit a jak může reagovat na jeho potřeby.
Mikesus
To je ten problém. Na takové úrovni politiky se nevyhráva osobnost, ale strana. Takže opravdu tě nikdo nemusí znát, na rozdíl od komunální politiky.
speedfred
To ani netvrdím. Ideálny svet by ale mal byť najlepšie podľa topten-a.
pogo26
EU věří, že zákazníka dokáže správnou propagandou a tlakem dokopat tam, kde ho chce mít. Politiky lidi nezajímají.
Reco
Ze si vies nieco vyklikat neznamena, ze je to naklikane spravne, ale to riesit nejdem https😐/www.spritmonitor.de/…n/user/Reco.html jazdim s tym uplne rovnako v rovnakom prostredi. Akurat nejazdime 4ia ale piati.
topten
tak jezdis hlavne ve meste nebo s kloboukem na hlave.
staci se podivat na stejny motorizace, treba sup 140kW 4x4 vs. kadak 140kW 4x4.
sup maximalka 232km/h, kadak jen 210km/h.
na kadakovejch 210km/h a 140kW staci superbu jen 105kW, tedy kadak potrebuje pri tyhle rychlosti presne o 1/3 vetsi vykon a zere o 1/3 vic.
kadak se 176kW udela jen 220, to by supoj melo stacit na 250.
diky lepsi aerodynamice klasiky vs. vysokymu krabicoidnimu suv
logicky cim pomaleji jezdis, tim je rozdil ve spotrebe mensi.
hod do placu co to mas
staci se podivat na stejny motorizace, treba sup 140kW 4x4 vs. kadak 140kW 4x4.
sup maximalka 232km/h, kadak jen 210km/h.
na kadakovejch 210km/h a 140kW staci superbu jen 105kW, tedy kadak potrebuje pri tyhle rychlosti presne o 1/3 vetsi vykon a zere o 1/3 vic.
kadak se 176kW udela jen 220, to by supoj melo stacit na 250.
diky lepsi aerodynamice klasiky vs. vysokymu krabicoidnimu suv
logicky cim pomaleji jezdis, tim je rozdil ve spotrebe mensi.
hod do placu co to mas
DonVito
Jestlize te nikdo nebude znat, tak te tezko nekdo bude volit.
Kdyz te nikdo nezvoli, nic neovlivnis. 😉
Kdyz te nikdo nezvoli, nic neovlivnis. 😉
_Karel_
"aby automobilka něco investovala" - no ty se mi zdáš. Automobilka klidně postaví z hliníku celý auto, kterákoliv automobilka. Ale zaplatíme si to - zcela logicky a zcela správně - my zákazníci. Pokud toužíš po autě z hliníku, kup si ho. Mě stačí z oceli.
Anonym
Ta cena a co za ní dostanou lidi zajímá. OProto kupují pořád to samé a proto v USA stoupá neustále počet prodaných pikapů vůči jiných typům aut.
Smůla no.
Smůla no.
Reco
Spotreba paliva je jedna vec, emisny system, ktory je dnes sakra zlozity je vec druha. Cize auto ti mozno zerie tak isto ako pred x rokmi a na prvy pohlad sa ti zda, ze je z rovnakych materialov ale:
Mas dnes v autach motory mensieho objemu, vecsich vykonov a to pri plneni ovela prisnejsich emisnych noriem. Mas v aute kopec povinnej vybavy, ktora vahu zvysuje a tiez konstrukcia kvoli bezpecnosti. A to vsetko pri spotrebe mozno rovnakej ale casto aj nizsej. Ten pokrok je dost viditelny
Mas dnes v autach motory mensieho objemu, vecsich vykonov a to pri plneni ovela prisnejsich emisnych noriem. Mas v aute kopec povinnej vybavy, ktora vahu zvysuje a tiez konstrukcia kvoli bezpecnosti. A to vsetko pri spotrebe mozno rovnakej ale casto aj nizsej. Ten pokrok je dost viditelny
Anonym
Němci sou tragický, pomatený národ zoufalců, ženoucí Evropu už 300 let do záhuby, za všemi válkami, průsery v Evriopě, za bolševiky a jejich vzestupem, národní socialismus, imigranti a jeich vraždy, znáslnění útoky a zlodějny, eko fanaismus atd za vším jsou pomatení Němci.
Zoufalej národ, kterj se nikdy nepoučí. Tady je ještě pár větších zoufalců a totálních mago*ů obdivuje
Zoufalej národ, kterj se nikdy nepoučí. Tady je ještě pár větších zoufalců a totálních mago*ů obdivuje
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Reco
Akurat si odignoroval, ze tam mas kratke 308 zapletene medzi kombikmi a rovnako nerozlisujes prevodovky. Vsak si cez moje auta daj porovnat realne rovnake a dostanes sa k pomeru 7,26 / 8,42. Kde s kombikom som uplny priemer a u 5008 ten priemer znizujem, akurat ze nas tam je len 14, takze vzorka je stale prilis mala. Jazdim 12-15k rocne podla situacie, co nie je vela ale ani malo, uplny statisticky priemer. Co je zasadne, ze s obomi autami jazdim rovnako a prevadzkujem ich v rovnakom prostredi, co je podla mna dost vypovedajuce ohladom rozdielu pri pohlade na spotrebu.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
Ano, auto z roku 1950 je furt stejný jako to z 2020.
Má 4 kola a volant.
To mam pro tebe zklámní, v tom případě je to samý jako 1950 Cadillac i váš noční vlhký sen, Muskova Tesla 😄
A to co má umět Muskova superrachjtle uměla už Energija v roce 1987 😄
Blbý co 😄
Už před 30 lety si měl být na dovolné na Marsu vid, podle utopistických vizí tvých soukmenovců.
Jaksi se nekonalo že, a dalších 30 let se konat nebude 😄
Má 4 kola a volant.
To mam pro tebe zklámní, v tom případě je to samý jako 1950 Cadillac i váš noční vlhký sen, Muskova Tesla 😄
A to co má umět Muskova superrachjtle uměla už Energija v roce 1987 😄
Blbý co 😄
Už před 30 lety si měl být na dovolné na Marsu vid, podle utopistických vizí tvých soukmenovců.
Jaksi se nekonalo že, a dalších 30 let se konat nebude 😄
Dinar
Tenhle "argument" je pitomost, samo. Ale jestli ti připadá ten halasný boj o dva flotilové gramy u osobních aut v kontextu globální ekologické a ekonomické situace jako něco, v čem je třeba jen náznak smyslu, pak si zasloužíš si tu světlou budoucnost naplno užít. Bohužel, my ostatní si ji díky trumpetům tvého typu užijeme také.
pogo26
I ty se jednou probereš. Neboj! Jen ten svět kolem tebe bude trochu jiný.
smolicek
A Evropská komise také reguluje i ostatní trhy s auty ve světě - v Africe, Asii, Austrálii atd... Protože je to pouze jednostranné jednání a akt a ostatní na to dlabou...
topten
kazdopadne to o mnohem vypovida
treba ze pri beznych 150km/h kadak potrebuje cca 51kW, zatimco sup 38kW
kadak tedy o 22% vetsi vykon i spotreba...
ja proti suv vpodstate nic nemam, ale kupovat to jako jediny auta a kroutit na nem dalnici jak u mnohych vidim, je hovadina. okreska i mesto je celkem OK
treba ze pri beznych 150km/h kadak potrebuje cca 51kW, zatimco sup 38kW
kadak tedy o 22% vetsi vykon i spotreba...
ja proti suv vpodstate nic nemam, ale kupovat to jako jediny auta a kroutit na nem dalnici jak u mnohych vidim, je hovadina. okreska i mesto je celkem OK
topten
hybridni sup 160kW + benzinovej sup 200kW maj dohromady normovanej prumer 97.5g CO2/km.
hybridni sup 160kW + tri benzinovy supy 110kW maj dohromady normovanej prumer 96.5g CO2/km.
hybridni sup 160kW + jedenact chrochtovejch supu 110kW maj dohromady normovanej prumer 94.9g CO2/km
takze k jednomu benzinovymu supoj 200kW 4x4 bude potreba prodat jeden hybridni sup 160kW, nebo ke dvoum benzinovejm supum 110kW jeden hypridni sup 160kW, nebo k jedenacti chrochtovejm supum 110kW jeden hybridni sup 160kW a automobilka zadnym extrapoplatkem kvuli supoj vystavena nebude.
ja v tom nevidim zadnej problem, automobilky jen brecej na vlastnim hrobe
jestli ma nekdo potrebu jezdit se zravym krabicoidnim SUV s mizernejma jizdnima vlastnostma, tak si za to bude muset priplatit
hybridni sup 160kW + tri benzinovy supy 110kW maj dohromady normovanej prumer 96.5g CO2/km.
hybridni sup 160kW + jedenact chrochtovejch supu 110kW maj dohromady normovanej prumer 94.9g CO2/km
takze k jednomu benzinovymu supoj 200kW 4x4 bude potreba prodat jeden hybridni sup 160kW, nebo ke dvoum benzinovejm supum 110kW jeden hypridni sup 160kW, nebo k jedenacti chrochtovejm supum 110kW jeden hybridni sup 160kW a automobilka zadnym extrapoplatkem kvuli supoj vystavena nebude.
ja v tom nevidim zadnej problem, automobilky jen brecej na vlastnim hrobe
jestli ma nekdo potrebu jezdit se zravym krabicoidnim SUV s mizernejma jizdnima vlastnostma, tak si za to bude muset priplatit
ikoptak
Vysokopevnostní ocel je používána celkem hojně. Ve zkratce by se dalo říct že současná auta z ní mají vlastně celou přední polovinu nosného skeletu. Namátkou přední podélné nosníky, A + B sloupek, tunel, výztuhy dveří.
Pěkné schéma je třeba zde: https😐/www.mmspektrum.com/…e-karoserie.html
Pěkné schéma je třeba zde: https😐/www.mmspektrum.com/…e-karoserie.html
Anonym
Kolik % je to co blyo zadotováno v celkovém objemu? Něco ve stylu 10% vid. Zbytek vlastníků nemá zájem s tím něco dělat, protože se jim to nevyplatí.
Proč by měli řešit přelidnění? Aby sem nemuseli stěhovat miliony lidí co nemaj ve své domovině co do huby, protože je jejich krajiny neuživí. Když mě něco neuživí, nemůžu plodit děti a chtít aby mi pomáhal někdo jiný.
Asi jako kdyby tvůj soused pracoval od rána do včera a ve skladu a brečel, že za 20 000 co mu dávaj neuživí 4 děti co má a že bys mu měl ze svého měsíčně 10 000 přidat, protože máš jen jedno a si bohatej.
Proč by měli řešit přelidnění? Aby sem nemuseli stěhovat miliony lidí co nemaj ve své domovině co do huby, protože je jejich krajiny neuživí. Když mě něco neuživí, nemůžu plodit děti a chtít aby mi pomáhal někdo jiný.
Asi jako kdyby tvůj soused pracoval od rána do včera a ve skladu a brečel, že za 20 000 co mu dávaj neuživí 4 děti co má a že bys mu měl ze svého měsíčně 10 000 přidat, protože máš jen jedno a si bohatej.
speedfred
Asi nie, ale automobilky sa uchyľujú k takýmto jalovými praktikám vďaka tvrdším emisným limitom. E-call, za mňa ďalšia blbosť.
Blue Sun
Sice teoreticky dobrá myšlenka, ale o technologiích a materiálech to úplně není. Hliník není zrovna ideální konstrukční materiál pro masovou výrobu aut. Karbon a jiné lehké materiály už vůbec ne. Ani nejsou kapacity na takovou výrobu.
No a pak zásadní problém - auta jsou stále větší, to jde taky těžko odlehčovat.
No a pak zásadní problém - auta jsou stále větší, to jde taky těžko odlehčovat.
Anonym
Nevšiml sem si že by v tom něco dělala.
Lány sou furt stejný vč. meliorací, sklady se staví o sto šest, města se zahuštují o stošest, betonuje a asfaltuje se atd atd.
A ještě sem vozí furt nové lidi a proti přelidnění světa nedělají taky naprosto nic.
Lány sou furt stejný vč. meliorací, sklady se staví o sto šest, města se zahuštují o stošest, betonuje a asfaltuje se atd atd.
A ještě sem vozí furt nové lidi a proti přelidnění světa nedělají taky naprosto nic.
lyon667
> Je dnešní auto lehčí?
Ne, není lehčí. A hádej proč? Proč BMW do nových motorizací nasazuje mild-hybridní technologie, zvyšující hmotnost až o 150 kilo? Myslíš, že kvůli zákazníkům?
Ne, není lehčí. A hádej proč? Proč BMW do nových motorizací nasazuje mild-hybridní technologie, zvyšující hmotnost až o 150 kilo? Myslíš, že kvůli zákazníkům?
Anonym
Jaderná energietika má živnost elektrárny 70 let.
Kolik za tu dobu musíš postavit větrníků a fotovoltaiky? Kolik vyrobí JE se 4 bloky 1200 za 70 let a kolik na to budeš potřebovat větrníků a fotovoltaiky bays vyrobil stejně?
Počítej, počítej.
Hmm.
Chceš čistou energii a tohle je stabilní zdroj. Tak musíš investovat. Pokud chceš efektivnější reaktory, lepší zpracování paliva atd tak to bude stát biliony. Ale budeš mít stabilní energii, které je ejdno jestli je -20, +30, jestli rší, fouká, nefouká, sněží nebo je zatmění slunce.
Funguje furt.
Nepotřebuje baterie, úložiště nergie, regulační stanice atd atd
Unie chce vypnout uhlí?
Super, at lidem zadotuje 50% tepelná čerpadla.
Pak lidi rádi přejdou z uhlí.
Místo dotování elektroaut tohle má smysl. At zadotují LED osvětlení v ulicích doplněné o solární panely. Další ušetření.
At zadotují rozdělení polí, tvorbu remízků, mokřadů, rybníků, lesů, zrušení odvodnění polí, retenční nádrže atd atd
Všechno smysluplnější než dotace elktroaut.
Ne účelově vylhané manipulace jako že neprší protože Co2 a člověk zničl planetu.
Poslední dny ukazují že prší dost, ale jaksi se ta voda nezadržuje. A ta to nemůžou auta a uhlí, ale vybetonování ploch, mega aglomerace, špatné zemědělství, lesní hospodářství, vodní hospodářství, přelidnění, stavba hal a skladů at d. Věci s kterými EU naprosto nic nedělá a nic z co by vedlo k nápravě nedotuje.
Naopak to ještě zhoršuje
Kolik za tu dobu musíš postavit větrníků a fotovoltaiky? Kolik vyrobí JE se 4 bloky 1200 za 70 let a kolik na to budeš potřebovat větrníků a fotovoltaiky bays vyrobil stejně?
Počítej, počítej.
Hmm.
Chceš čistou energii a tohle je stabilní zdroj. Tak musíš investovat. Pokud chceš efektivnější reaktory, lepší zpracování paliva atd tak to bude stát biliony. Ale budeš mít stabilní energii, které je ejdno jestli je -20, +30, jestli rší, fouká, nefouká, sněží nebo je zatmění slunce.
Funguje furt.
Nepotřebuje baterie, úložiště nergie, regulační stanice atd atd
Unie chce vypnout uhlí?
Super, at lidem zadotuje 50% tepelná čerpadla.
Pak lidi rádi přejdou z uhlí.
Místo dotování elektroaut tohle má smysl. At zadotují LED osvětlení v ulicích doplněné o solární panely. Další ušetření.
At zadotují rozdělení polí, tvorbu remízků, mokřadů, rybníků, lesů, zrušení odvodnění polí, retenční nádrže atd atd
Všechno smysluplnější než dotace elktroaut.
Ne účelově vylhané manipulace jako že neprší protože Co2 a člověk zničl planetu.
Poslední dny ukazují že prší dost, ale jaksi se ta voda nezadržuje. A ta to nemůžou auta a uhlí, ale vybetonování ploch, mega aglomerace, špatné zemědělství, lesní hospodářství, vodní hospodářství, přelidnění, stavba hal a skladů at d. Věci s kterými EU naprosto nic nedělá a nic z co by vedlo k nápravě nedotuje.
Naopak to ještě zhoršuje
pogo26
Výrobce celkem logicky zajímá i výsledná cena. Žijeme v kapitalismu a potřebuje prodávat a něco i vydělat. Nikdo mu nic nedá.
Anonym
Řešení je znásobit výdaje na nová naležiště ropy, plynu, těžení z větších hloubek an nedostupných oblastí, nové reaktory umějící splovat přepracované vyhořelé palivo a s větší efektivností, paroplynové elektrárny, modernizace vodních elektráren kde to jde, ohledupnější zemědělství a pracování s vodou aby se zadržovala, nedotékala, citlivější přístup, omezení betonování, staveb, necentralizovat lidi do obřích měst atd atd.
To je skutečná ekologie, zbytek je pdovod a snaha vytřískat z toho peníze
To je skutečná ekologie, zbytek je pdovod a snaha vytřískat z toho peníze
Anonym
A plasty vyrobíš z čeho? Asfalt, léčiva, hnojiva, kometiku, chemikálie pro půmysl, Obaly baterií?
HM
R O P A
R O P A
PRO MENE CHAPAVE
Náhrada de NEEEEEEEXXXXXXIIIIISSSSSSTTTTTTUUUUUUUJEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nebo možnáí jo, po 20 letém vývouji za 500 tlionů liber a zpojení do vývoje tak 900 000 vědců celého svět = UTOPIE😒br />
Velká marxistická utopie.
A paliva?
Země co nemaj moře a jezera nemůžou požít vodní zdroje, vyschlé řeky jsou nepoužitlené
Biomasa je šméčko největší
Zbývá větrníky a fotovoltaika, totálně nestabilní zdroje energie s nízkou životností a obřími náklady na výstavbu, distribuci atd.
Zbytek jsou věšchno fosilní zdroje, plyn, uhlí, topný olej, atom, dřevo
HM
R O P A
R O P A
PRO MENE CHAPAVE
Náhrada de NEEEEEEEXXXXXXIIIIISSSSSSTTTTTTUUUUUUUJEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nebo možnáí jo, po 20 letém vývouji za 500 tlionů liber a zpojení do vývoje tak 900 000 vědců celého svět = UTOPIE😒br />
Velká marxistická utopie.
A paliva?
Země co nemaj moře a jezera nemůžou požít vodní zdroje, vyschlé řeky jsou nepoužitlené
Biomasa je šméčko největší
Zbývá větrníky a fotovoltaika, totálně nestabilní zdroje energie s nízkou životností a obřími náklady na výstavbu, distribuci atd.
Zbytek jsou věšchno fosilní zdroje, plyn, uhlí, topný olej, atom, dřevo
Anonym
Green deal EU a všechno to zaplatí daňový poplatník. A zbohatne na tom pár vychcánků pod falšenou vlajkou EKologie, ale jde jen o byznys a prachy, o nic jiného.
speedfred
To čo vyhovuje tebe neznamená že je najlepšie pre každého. Sám si odporca totality ale najradšej by si každému prikázal s čím má jazdiť.
Blue Sun
Tvoje předpoklady jsou fakt hodně mimo. Superby i Kodiaqy se po silnicích pohybují zhruba stejným stylem. Prostě jsi zase střelil mimo.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
Používá se hliník už dávno, měl sem hlinkový Jaguar, ten se začal dělat 2003 a byla auta už před ním.
Používá se karbon, kompozitní materiály, lamináty a sklolamináty, dokonce Morgan používal i dřevo. Nevím z čeho bys chtěl ještě aby to bylo.
Že Tesla nemá nějaké spešl materiály... Takoví inovátoři (co maj dodneska zpracování jak auta před 30 lety) 😄
Používá se karbon, kompozitní materiály, lamináty a sklolamináty, dokonce Morgan používal i dřevo. Nevím z čeho bys chtěl ještě aby to bylo.
Že Tesla nemá nějaké spešl materiály... Takoví inovátoři (co maj dodneska zpracování jak auta před 30 lety) 😄
Anonym
A z čeho bys chtěl aby ta auta byla? Z plastu? Si kup Smart nebo Corvettu 😄
Oni maj auta vysokou spotřebu? Fakt? Ve srovnání s čím?
Ta spotřeba za posledních 30 let neskutečně klesla 😄 Komu se to zdá moc, jsou tu alternativní pohony CNG, LPG a někde funguje i líh/alkohol, kde jsou na to zavedení a dělaj to ze smysluplných věcí ne že to pěstují na poli.
Oni maj auta vysokou spotřebu? Fakt? Ve srovnání s čím?
Ta spotřeba za posledních 30 let neskutečně klesla 😄 Komu se to zdá moc, jsou tu alternativní pohony CNG, LPG a někde funguje i líh/alkohol, kde jsou na to zavedení a dělaj to ze smysluplných věcí ne že to pěstují na poli.
WinDiesel
Neprobere, dyť je hloupej …. tupá ovce, maník který prošel úspěšně zeleným brainwashingem.
Hendly
Nejde o desetiny.
Auta jsou stále stejná, to nejlevnější co jde vyrobit z toho nejednodušího z čeho to jde vyrobit.
Auta jsou stále stejná, to nejlevnější co jde vyrobit z toho nejednodušího z čeho to jde vyrobit.
topten
Hendly
Trochu mě mrzí, že se debata stočí na politiku a pomlouvání EU.
Co se spíše zaměřit na to, jestli automobilky dělají dost pro nás zákazníky, aby nebyla taková spotřeba.
Nasazují nějaké nové materiály, nové technologie? Je dnešní auto lehčí? Já když se podívám na dnešní auto, tak je z těch samých materiálů jako staré. Když je někde hliník tak je to oslavováno.
Co se spíše zaměřit na to, jestli automobilky dělají dost pro nás zákazníky, aby nebyla taková spotřeba.
Nasazují nějaké nové materiály, nové technologie? Je dnešní auto lehčí? Já když se podívám na dnešní auto, tak je z těch samých materiálů jako staré. Když je někde hliník tak je to oslavováno.
Mikesus
Měřící cyklus se mi u PHEV taky moc nelibi, ale plugin hybridy za tolik, co se změří, opravdu pojedou. Ovšem jen prvních 100km a pokud jsou nabité.
Rád bych, kdyby se měřilo i s vybitou baterkou.
Rád bych, kdyby se měřilo i s vybitou baterkou.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
Tak za co EU kritizuješ? Chceš aby nikomu nezasahovala do života, ale zároveň má řešit přelidnění planety? To je konzistentní názor?
Dal jsi obory kam by podle tebe měla EU dávat dotace, ale to už se dávno děje.
Problém vidím v tom, že hledáš informace o tom jak je EU špatná - a jistě v něčem je jako každý jednotlivec nebo systém, ale odmítáš vidět pozitiva.
Dal jsi obory kam by podle tebe měla EU dávat dotace, ale to už se dávno děje.
Problém vidím v tom, že hledáš informace o tom jak je EU špatná - a jistě v něčem je jako každý jednotlivec nebo systém, ale odmítáš vidět pozitiva.
speedfred
Dobre keď ideme slovičkarit tak tam to povine malo byť v úvodzovkách. ERG,GPF to isté.
pogo26
Teoreticky. Třeba někdo časem bude řešit i reálné emise a budou se zase jako u nafty strašně divit.
speedfred
Áno, debatujeme tu o autách. Pozri sa aké nezmyselné asistenty sú v autách: začalo to len tak ako doplnok a už plno tých “nechcených” vecí je povine (minimálne otravný SS).
O nezmyselných a iba papierových emisných limitoch sa ani nemusíme baviť, ide o to ako vytrieskať z ľudí peniaze.
O nezmyselných a iba papierových emisných limitoch sa ani nemusíme baviť, ide o to ako vytrieskať z ľudí peniaze.
Anonym
Bez fosilních apliv to nepůjde a ještě dlouho ne. Ale marxisti sou na utopie specialisti, a je úplně jedno jestli sou zelený nebo rudý 😄
A taky na sociální inženýrství a e😜erimenty s lidmi viz pomatneý multikuturalismus.
A taky na sociální inženýrství a e😜erimenty s lidmi viz pomatneý multikuturalismus.
pogo26
Ale už neustoupí. Na ZELENÉM PEKLU stojí. V podobě fosilních paliv si našla nepřítele a teď se na boji proti němu chce sjednotit.
Anonym
Haha, povídali že mu hráli
Zaplatí to všichni. A bude to hodně drahý.
Jediné řešení že, že EU ekonomicky zbankrotuje na tomhle 😄
Zaplatí to všichni. A bude to hodně drahý.
Jediné řešení že, že EU ekonomicky zbankrotuje na tomhle 😄
pogo26
Oni to mají vymyšleno, že to zaplatí z dotací, které teď jdou do nafty a benzínu. A povedlo se jim zmanipulovat docela dost lidí, kteří tomu věří.
Anonym
Zalez eko marxisto, na tvoje eko bolševické řeci tu nikdo není zvědavý, jak vidíš 😄
Reco
Nemozem sa priznat k niecomu co nerobim, ale ty to urcite vies lepsie nez ja ako jazdim. Kedze jazdny styl clovek bezne nemeni, jazdim s obomi autami rovnako. Jazdil som s jednym, predal, jazdim s druhym. Cca rovnake trasy, rovnaka povaha tras a jazdny styl. Ocividne ti moje realne porovnanie nepasuje do tvojho videnia sveta a si zaseknuty s predstavami niekde 10-15 rokov dozadu. A ani za svet si to priznat.
Hendly
Že by sociální bublina? Na základě pár lidí z tvého okolí děláš závěry pro celou evropu?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
topten
kdyby byl svet podel myho, tak by byl samozrejme mnohem lepsi 😉
a samozrejme by byl bez komousu
a samozrejme by byl bez komousu
Hendly
Auta se posunula neskutečně, ale stále jsme na úrovni, že když někdo použije kus hliníku nebo pevnostní ocel na jeden díl podlahy tak je to oslavováno jako revoluce.
Takže když chci aby automobilka něco investovala pro kvalitu produktu, tak bych čekal něco jiného než křik jak je EU zlá a jak to nejde.
Se spotřebou se dost podvádělo a i s emisema. Tvrdilo se jak nejdou splnit NOx a pak po dieselgate stačil najednou jiný soft a součástka za pár euro.
Takže když chci aby automobilka něco investovala pro kvalitu produktu, tak bych čekal něco jiného než křik jak je EU zlá a jak to nejde.
Se spotřebou se dost podvádělo a i s emisema. Tvrdilo se jak nejdou splnit NOx a pak po dieselgate stačil najednou jiný soft a součástka za pár euro.
speedfred
Daj si už dolu tie ružové okuliare cez ktoré pozeráš na celú EU. Áno má nesporné výhody ale mám pocit že sa to začína lámať a budeme viac a viac obmedzovaný v rámci spoločného dobra “modrých slniečkárov”.
Hendly
Tak vrátit se do dob před EGR to by snad nechtěl nikdo. Jak by asi vypadalo město s dnešním provozem?
topten
jestli ma vetsi a tezsi auto podobnou spotrebu jako to mensi a lehci, tak je problem v tom mensim a lehcim, mozna jen pouziva starou techniku.
pamatujes na stare 1.2tsi ktere mely svody chlazeny bohatsi smesi kdyz se na to trochu prislaplo? pak zraly jak protrzeny.
pamatujes na stare 1.2tsi ktere mely svody chlazeny bohatsi smesi kdyz se na to trochu prislaplo? pak zraly jak protrzeny.
topten
po dalnici jezdim kolem 150 kdyz nikam nespecham.
nepamatuju, ze by me nekdy predjel kadak, karoq, jety...
superbu a oktavek nepocitene ty mimoni
nepamatuju, ze by me nekdy predjel kadak, karoq, jety...
superbu a oktavek nepocitene ty mimoni
topten
10% neni uplne malo, navic predpokaldam, ze sup se pohybuje ve vetsich rychlostech.
zprisnovani emisnich norem vede k lepsimu zivotnimu prostredi a tedy delsimu veku doziti, nizsi zavislosti na statech produkujicich ropu a samozrejme k pokroku
zprisnovani emisnich norem vede k lepsimu zivotnimu prostredi a tedy delsimu veku doziti, nizsi zavislosti na statech produkujicich ropu a samozrejme k pokroku
Blue Sun
Ty jsi čím dál zoufalejší, koukám... Vytrvale se točit na jednom nepovedeném projektu od blba, který chtěl snadno zbohatnout, protože se mu to tak kdysi povedlo s vysavači, a zamotat do toho marxisty... to musí být sakra velký mindrák.
Arese
Tak tady máš další nepovedený elektroprojekt - a od renomované automobilky! 😁 😁 😁
https😐/www.autoforum.cz/…levy-nepomahaji/
https😐/www.autoforum.cz/…levy-nepomahaji/
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
Díky za odkaz.
Ale je to trochu to co píšu. Emise jdou splnit, ale je nutné investovat a vyvíjet. To samé je i v tom článku. Emise je důvod proč to používají. Zároveň je tam zajímavý údaj. Hliníková karoserie je o 43% lehčí. I když hliník sebou nese spoustu jiných problémů je to zajímavý údaj.
Ale je to trochu to co píšu. Emise jdou splnit, ale je nutné investovat a vyvíjet. To samé je i v tom článku. Emise je důvod proč to používají. Zároveň je tam zajímavý údaj. Hliníková karoserie je o 43% lehčí. I když hliník sebou nese spoustu jiných problémů je to zajímavý údaj.
_Karel_
Je fakt, že Areseho slovník resp. vyjadřování mi pořád dokola evokuje novináře Rudého práva. Ne obsah, ale forma.
lyon667
> Proč by měla EU řešit přelidnění světa?
A proč řeší rozvojovou pomoc Africe??
A proč řeší rozvojovou pomoc Africe??
Hendly
Že jsi si nevšiml něco vypovídá o tvém vnímání reality.
Je celkem snadné dohledat kolik např v ČR bylo zadotováno akcí v rámci meliorací, lesů atd.
Lány to je problém ČR, že rozděluje dotační peníze právě takovým hospodářům.
Takže je to tak, že to po čem voláš už se v rámci EU dávno děje.
Proč by měla EU řešit přelidnění světa?
Je celkem snadné dohledat kolik např v ČR bylo zadotováno akcí v rámci meliorací, lesů atd.
Lány to je problém ČR, že rozděluje dotační peníze právě takovým hospodářům.
Takže je to tak, že to po čem voláš už se v rámci EU dávno děje.
Proč by měla EU řešit přelidnění světa?
topten
Blue Sun
Jsi mimo, Dinárku. Nic podobného jsem nepsal ani nenaznačoval. Jen mi vadí jistá forma extrémní komunikace, která se od té druhé strany ničím neliší. Je zajímavé, jak tady všichni přesně nejlíp víte, co si přeju a za co údajně bojuju...
pogo26
Napadá mě ještě jedna zelená a tam mě napadá snad jen to, že by jsme se měli dostat na 1% HDP.
Blue Sun
Kapitalismus plošně skončil reálně s druhou světovou válkou. Vše ostatní bylo vždy nějak ovlivněno státní podporou. O něco déle se udržel v USA.
Hendly
Tam ale nepíšou, že má 3x podražit, ale o tom, že to předpokládají. Ono jak jinak zdůvodnit že jádro bude ztrátové?
Je to i v článku napsáno - jedná s eo nejistou sázku.
Je to i v článku napsáno - jedná s eo nejistou sázku.
Hendly
Třeba ty firmy to je zajímavé. Jaké trhy jsou pro ně důležité?
Myslet si je jedna věc. Druhá věc je vědět jak to ve skutečnosti je. Třeba v tom německu už x období vyhrává strana A. Merkelové takže asi je dost lidí co to vidí jako správnou cestu.
Myslet si je jedna věc. Druhá věc je vědět jak to ve skutečnosti je. Třeba v tom německu už x období vyhrává strana A. Merkelové takže asi je dost lidí co to vidí jako správnou cestu.
topten
proste priznej, ze jezdis s kloboukame na hlave.
ja jezdit tolik co ty, tak tak mozna jezdim taky.
statistika kazdopadne rika neco jinyho - s tim mensim ses na prumeru, s time vetsim litr pod prumerem.
to ale do tvy teorie sporiveho suv nezapada
ja jezdit tolik co ty, tak tak mozna jezdim taky.
statistika kazdopadne rika neco jinyho - s tim mensim ses na prumeru, s time vetsim litr pod prumerem.
to ale do tvy teorie sporiveho suv nezapada
Mikesus
Obecně vidím ( neplatí vždy) že kombíky jezdí po silnici rychleji než SUV. Člověk i může dovolit víc s lehčí autem a ve výsledku jede rychleji. Pak je také vyšší spotřeba a v porovnání s SUV ne tak rozdílná.
Když porovnání třeba sup a kodiaq, rozhodně po dálnici i okresce jezdí rychleji superby než kodiaqove
Když porovnání třeba sup a kodiaq, rozhodně po dálnici i okresce jezdí rychleji superby než kodiaqove
Reco
Ano samozrejme, jednoducho nezapada to do tvojej teorie uzraneho SUV (nikto necaka, ze bude mat nizsiu spotrebu ako mensie a lahsie auto) tak hladame x dovodov preco to tak nahodou dobre vychadza. Proste ten rozdiel v spotrebe nie je dnes extra velky a vecsi vplyv na spotrebu ma samotny vodic a priestor kde sa auto pohybuje ako to, ze je to SUV.
topten
to jako ze plug-iny podvadej podobne jako podvadely dyzly?
merici cyklus je jasne danej.
dojezd na elektriku se bude jen zvysovat z dnesnich 50km na dejme tomu 100km za 5 roku a s tim dal pujde dolu i realna spotreba a emise
merici cyklus je jasne danej.
dojezd na elektriku se bude jen zvysovat z dnesnich 50km na dejme tomu 100km za 5 roku a s tim dal pujde dolu i realna spotreba a emise
topten
to jako ze plug-iny podvadej podobne jako podvadely dyzly?
merici cyklus je jasne danej.
dojezd na elektriku se bude jen zvysovat z dnesnich 50km na dejme tomu 100km za 5 roku a s tim dal pujde dolu i realna spotreba a emise
merici cyklus je jasne danej.
dojezd na elektriku se bude jen zvysovat z dnesnich 50km na dejme tomu 100km za 5 roku a s tim dal pujde dolu i realna spotreba a emise
Blue Sun
Já napsal něco o EU? Ku*va, a kde? Vy jste fakt zoufalci, to svět neviděl...
Blue Sun
Se zelenou mám leccos společného, to je fakt. Ale z trošku jiného směru, než si myslíš.
Já jen nemám rád ty vaše tupé a jednostranně zaměřené pohledy, které nepřipouští existenci ničeho jiného, než vaší zaostalé "pravdy". Vy sami jste ovce.
Já jen nemám rád ty vaše tupé a jednostranně zaměřené pohledy, které nepřipouští existenci ničeho jiného, než vaší zaostalé "pravdy". Vy sami jste ovce.
Hendly
Asi by jsi měl začít u toho doplnit co vše EU dělá v těch bodech o kterých píšeš, že nic nedělá.
Hendly
Zajímavé, kritizuješ EU za dotace a nařízení a zároveň prosazuješ dotace na hledání nových nalezišť ropy...
Stejně tak chceš nařizovat kde mají žít lidé...
"paroplynové elektrárny, modernizace vodních elektráren kde to jde, ohledupnější zemědělství a pracování s vodou aby se zadržovala, nedotékala, citlivější přístup," nepodporuje to snad EU?
Jaderná energetika je finančně nekonkurenceschopná jak se ukazuje třeba v ČR už teď.
Stejně tak chceš nařizovat kde mají žít lidé...
"paroplynové elektrárny, modernizace vodních elektráren kde to jde, ohledupnější zemědělství a pracování s vodou aby se zadržovala, nedotékala, citlivější přístup," nepodporuje to snad EU?
Jaderná energetika je finančně nekonkurenceschopná jak se ukazuje třeba v ČR už teď.
pogo26
Znám své město, kraj. Vím jaké jsou tady firmy, kde lidé pracují. Myslím, že i vím, co si myslí lidé na Západě.
Hendly
Tohle by měla být asi spíše debata o autech, ale když už jsi narazil na EU. Čím tě tak strašně omezuje, že píšeš takovýhle příspěvky?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
Takže jsi uvedl jeden příklad a ten povinný není.
Ono těch povinných systémů je hodně. Ne se všema souhlasím, ale ne vše lze házet na EU.
Ono těch povinných systémů je hodně. Ne se všema souhlasím, ale ne vše lze házet na EU.
pogo26
Mluvil jsem s pár lidmi v Německu a pochopil jsem to. Vím, jak to dopadne a léčit to asi nejde. Asi jen budu víc hulit.
topten
svoboda neni to same co anarchie, tedy ze si budes delat to co uznas za vhodne
topten
zadal jsem rok a vykon podle too co jsi uved vypadlo me co me vypadlo
evidentne moc nejzdis, coz o necem vypovida
evidentne moc nejzdis, coz o necem vypovida