Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Hyundai i10 1.0i vs. Toyota Aygo 1.0 VVT-i – Nerovný boj?

44 komentářů

Gagarin235
50.000 Kč za bezklíčový přístup a startování + vzdálenou správu vozu přes mobilní telefon je holá šílenost v tomhle segmentu ... Nevím jak dobrá ta správa telefonem je .. jestli třeba dokáže zavřít/ otevřít okna na dálku, nastartovat motor, pustit klimatizaci / topení ... ale stejně 50k ?
Steel
No mmt + je to 50 000 ale nejenom bezklíčový přístup a startování + vzdálenou správu + 16" kola, 8" navigace a dle konfigurátoru je v ceně už automaticky dvojbarevná střecha která je jinak za 8000Kč. To mi vzhledem k cenám příplatkové výbavy u koncernu, jako nesmysl nepřipadá.
No zase tento paket můžeš dostat pouze k výbavě STYLE a ta startuje na 309 990 Kč (to už je ale hodně) .....
Gagarin235
Njn, to jaksi autor článku opomněl zmínit 😁
Avatar - bystron
bystron
To je úplně jedno. Aygo je 100x lepší, než zatuchlá Hofnajovská mazanina. 😒] Jiná věc je, zda nepřidat chloupeček a nemít skvělý Yaris. 😉
MOJEJMENO
Pokud přežijete ten megaodporněpoblijonský design, který Toyota už spoustu let předvádí, tak proč ne. Toyoty jsou rozhodně dobrá auta. :yes:
Xylo
Občas potkávám Ayga v Budějkách a většinou v tom jezdí mladí kluci nebo spíš holky, takže ty drahé příplatky dávají smysl, protože na dětech se šetřit nemá, kor ne na dceruškách. Pro normálního chlapa asi tahle velikost nebude to pravé a venkovský důchodce si koupí tu nejoholenější základní verzi.
MOJEJMENO
No když si na to Ti kluci, či dcerušky vydělají, tak proč ne?
Avantime
Jazdil som so oboma drobcami a súhlasím, že motorom nenadchnú (asi by som volil o pol triedy väčší Swift), tak i10 je predsalen už inde, hlavne čo sa týka interiéru, ale aj presnej prevodovky a najmä toho priestoru. Napríklad vzadu je fakt viac miesta ako v novej 208 či Cliu, to ma celkom prekvapilo.

Tie príplatky v Hyundai sú šialené a podozrievam, že ich ponúkajú len aby získali lepšie hodnotenie v crash testoch napríklad. Ale dá sa za cca 11-tis € vyskladať fajn výbava. Škoda, že pekný interiér trochu smrdel akoby spáleným plastom. Podobný pach je v čínskych obchodoch.

Ešte mám zálusk vyskúšať Space Star, ale obávam sa, že ten i10 asi neporazí.
Mino 1
Hyundai ma este aspon na vyber silnejsi motor R4 1.2. Ten uz by pre miniauto mal stacit.
Xylo
Je vidět, že vliv Mitsubishi je u Hyundaie pořád silný. Space Star má taky dva motory - 1,0 a 1,2. Tady je citace z anglické wiki: "the first South Korean car, was released, with styling by Giorgio Giugiaro of ItalDesign and powertrain technology provided by Japan's Mitsubishi Motors".
Mino 1
Ale kdeze. Tato objemova trieda je bezna, za tym netreba hladat ziadne spojenia. Hyundai dava do i10 aj 1.0 T-GDI (N line) so 100k a na niektorych trhoch aj 1.2 CRDi. Na toto Mitsu nema odpoved, kedze ponuka iba tie dva trojvalce.
Xylo
1,6 GDI, kterou dával Hyundai do všeho byla vyvíjená v kooperaci s Mitsubishi. Space Star se vyrábí v Thajsku a na Filipínách a je určen pro podobné trhy jako i10, ale díky ceně se velmi dobře prodává i v Německu.
Mino 1
S Mitsubishi spolupracovali len na vyvoji motorov radu Theta o objeme 2.0 a 2.4. 1.6 GDI je motor radu Gamma a ten si Hyundai vyvijal sam.
Xylo
Pracuješ pro Hyundai? Někde jsem četl o 1.6 GDI, že to byla spolupráce mezi Mitsubishi, Hyundai a Chryslerem, ale pokud máš nějaký relevantní odkaz, že se mýlím, tak budu rád, když mě opravíš.
Mino 1
Nepracujem pre Hyundai, ale 1.6 GDI vlastnim a nejake info som si nastudoval. Tebou zmienovana spolupraca sa vola Global Engine Alliance a na nete si v pohode dohladas, ze sa tykala iba motorov 2.0 a 2.4.
Xylo
Díky. Už je mi jasné, proč jsem to spletl. Mám motor z té Global Engine Alliance v mém autě (Lancer Sportback CX3). GDI je původní označení pro přímostřikové motory, které Mitsubishi dávalo - tohle je z wiki "The 1996 Japanese-market Mitsubishi Galant was the first mass-produced car to use a GDI engine, when a GDI version of the Mitsubishi 4G93 inline-four engine was introduced". Dávali ho do Pajero Pinin (ten můj ho nemá, mám tam klasiku). Vím, že tam bylo z počátku velká spolupráce mezi Hyundai a Mitsubishi, takže mi připadlo, že je možné, že se motorizacemi u i10 inspirovali u Mirage/Space Star.
Avatar - Emel
Emel
Jo, Mitsu sem vozilo myslím 1.8GDI v Carismě, mimo jiné... ale to bylo něco jiného. Pokud si vzpomínám, měli s tím docela problémy vzhledem k většímu obsahu síry v benzínu.
Xylo
Nejen v Carismě, ale i v Pajero Pininu, který pořád ještě vlastním (je mu 18 let). Nemyslím si, že ten současný GDI motor od Hyundai je moc daleko od Mitsubishi motorů, které do roku 1991 montovali v Koreji do svých aut - viz https😐/www.automobilemag.com/…hyundai-engines/ .
Je to možná čistě jejich motor, ale myslím si, že vliv jejich předchozí spolupráce s Mitsubishi tam je. Proč se jinam babrali s přímým vstřikem,o kterém se ví že má své "mouchy".
subo
Muze to mit vsechny mozne asistenty, a pokud jezdite pouze ve meste tak fajn. Mimo stred mesta bych radsi za ty penize sedel v solidni velke tezke ojetine, protoze kdyz do vas vrazi cokoliv nad tunu vahy, tak je to sbohem a venujte mi tichou vzpominku asistent neasistent. Kdysi jsem mel Swifta a pamatuju se ze ve vetru jsem otevrel dvere, mensi naraz do zdi a dobry den, pane klempiri. Tenoucky plech a par airbagu kombinace o nicem.
westeros
Chápu kam tím mířite, ale myslím, že tak jednoznačné to není...tenké plechy jsou všude, to není to, co dáva autu pevnost. A v té ojetině airbagy nemusí být funkční.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tyto auta nemají co ve městě se svoji spotřebou co dělat, jak to nemá baterky, tak je to třeba zakázat. :-!
Avatar - lamal
lamal
´´S takovou spotřebou dnes umějí jezdit i auta nižší střední třídy, dramatickou výhodu tak minivozy nepřinášejí.´´

Ked sa uz takto priamo zrovnava, treba napisat aj to, ze tito prckovia maju tuto spotrebu s atmosferou a nie s malymi priamovstrekovymi turbami s DPF.... takze ano budu lacnejsie na servis a spolahlivejsi, a to je u aut na kratke trasy a do mesta klucove ...
Mino 1
A lahsie sa s nimi parkuje v preplnenych mestach.
Avatar - lamal
lamal
aj menej miesta zaberu = viac pre ostatnich... v meste okolo 5l ako Aygo aj tak jazdia len hybridy a tych je na pomery vsetkych stale malo, tak mi pride trochu zbytocne alibisticke tvrdit, ze s takou spotrebou do mesta male auta uz nepatria... aj tie mensie diesle si vezmu 6l a viac
Avatar - xxc
xxc
Veď do mesta spaľovacie autá nepatria. Na dlhé trasy, komu sa nechce nabíjať, tak v poriadku. Ale do mesta na krátke trasy?
Avatar - lamal
lamal
prosim ? 😁 sme mimo ? budes dotovat rozdiel nad cenu Ayga, na napr Citigo iV ? kto to zaplati ? a kolko je nabijaciek v meste a kolko na sidliskach ?? ... niekedy sa ti divim co dokazes vypustit...
Avatar - xxc
xxc
Keby tam bola 22kw nabijacka, aku ma napr. zoe, tak si to kazdy nabije pocas nakupu a neriesi vobec. Ja som sa to podujal otestovat namiesto teoretikov a zatial je to nad moje ocakavania 😄 Aj ked je pravda, zeby tie auta mohli byt lacnejsie, alebo aspon porovnatelne so spalovacimi.
Avatar - lamal
lamal
mas take typicke uvazovanie bruselskeho uradnika, nevies si zratat ani 1+1+1 ... keby keby...

ty si to odtestoval miesto teoretikov a pri tvojich komentaroch si isto zaratal objem obyvatelov napr v kosiciach, v blave, v prahe co jazdi po meste autom a k tomu napasoval nabijacie kapacity pre vsetky tieto vozidla hlavne na sidliska a doplnil to tymi pri nakupnych centrach + na pumpach a z toho celeho ti vyslo, ze by to bolo uplne realne a v pohode tak aby spalovaky v mestse nemuseli jazdit...
Co ti teda vyslo, kolko nabijaciek bude treba pre prahu napr ? a) kolko na sidliska, b) kolko na obch. centra, c) kolko na cerpacie stanice ?

... ano mohli by byt lacnejsie, skoda ze ti to nedoslo pri pisani svojho prveho komentara
Avatar - abacus
abacus
Kedy konečne pochopíte, že elektro nie je pre "bedač".
Preto tu máme električky a trolejbusy. Jednoducho hromadná doprava.

"E😜eriment COVID" sa vydaril. Toto leto vraj naše krajiny neopustí polovica dovolenky-chtivých turistov. To je o polovicu menej áut smerom k moru. Ešte pár takýchto cvičení a všetcia budeme sedieť doma. A budeme zodpovední.... 😄
A nebudeme potrebovať žiadnu mobilitu. Teda automobilitu. Budú nám stačiť len tie mobilky.
Avatar - lamal
lamal
to si mal asi napisat niekomu inemu... aj s tymi konspiracnymi e😜erimentami 😁
Avatar - abacus
abacus
Nikto nebude stavať nabíjačky v panelákove. Pre koho by to robili.
Pre novostavby už norma existuje. O mesiac je v platnosti.
Avatar - xxc
xxc
Preco by nestavali nabijacky v panelakove? Ked bude poziadavka a ludia nebudu mat kde nabijat, tak sa budu stavat nabijacky.
Avatar - lamal
lamal
mohol by si odpovedat na moje otazky v prispevku... alebo nemas odpoved ? ... placat nezmysly na to by ta bolo
Avatar - xxc
xxc
Mohol, ale zbytocne. Nabijaciek treba ovela viac a zaroven treba rychlejsie nabijacky, aby tam auta netravili hodiny. Samozrejme, na koho nevyjde, ten si radsej nabije doma, ako ja dnes rano, ked prsalo 😄 Ja uz som tu cital rozne prepocty, hrozby, preco sa nieco neda a nakoniec aj auto bolo lacnejsie, ako tie spalovacie, aj nabijat sa da celkom zatial verejne (dokonca niektore su zadarmo). Nehovorim, ze ma kazdy teraz vyhodit svoje auto a kupit elektricke.
Avatar - lamal
lamal
mhm super odpoved..
Avatar - abacus
abacus
Máš predstavu koľko bude stáť rozšírenie infraštruktúry v mŕtvej zástavbe panelákov? A kto z týchto obyvateľov bude mať na elektrovehikel? Klasické paneláky 70- tych rokov sa stávajú bývaním ľudí z vidieka, ktorí prichádzajú do miest a hľadajú najlacnejšie bývanie. Každý, kto má možnosť, z týchto častí uteká a hľadá si nové bývanie. Buď rozšírujú rady panelákov "na ležato" - satelitné s.račky o 3-4 árových pozemkoch, alebo sa presťahuju do novej zástavby, kde ta možnosť už začína byť zaujímavá.
Avatar - abacus
abacus
Píšem o tom, že v prvotnej fáze nie je potrebné mať obavy, kde budú nabíjať ľudia z panelákov. Jednoducho sú tu regióny, oblasti, zóny, kde tento problém nie je potrebné v tejto fáze riešiť. Ľudia tu majú problém si kúpiť nový spaľovák, nie to ešte elektromobil.
Jednoducho elektromobilita nie je pre každého.

Mojou pointou nie je vytvárať, či riešiť konšpirácie. Pointou je povedať, že stačí udalosť, ktorá sa patrične využije. To že polovica ľudí sa bojí prekročiť hranice je holý fakt. Zrazu ľudia zistia, že na prekonanie republiky stačí jedno nabitie električky. A hneď sa eliminuje asi jedna z najväčších nevýhod a to dojazd.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč by tam nepatřily?
Avatar - xxc
xxc
Lebo elektricke lepsie jazdzia, su tiche, vraj ekologickejsie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A dvakrát dražší, v lepším případě, a většina lidí je nemá kde smysluplně nabíjet.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Všechna spalovací auta? diesel, benzín, mHEV, HEV, PHEV? U dieselu i souhlasím, pokud se jedná o verze před Euro 6d, u benzinu nemám problém ani s Euro 3, samozřejmě pokud jsou v technickém pořádku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je právě ono, že většinu karcinogenního smradu ve městech produkují vydechlé staré dehty, nebo nové s vykuchaným DPF.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je daleko dospelejsie a pouzitelnejsie auto uz aj mimo mesto ako miniatiurne aygo so 168L kufrom ... za podobne peniaze tu ani nie je o com.. hyundai i10 je vo vsetkom uz od hrackarskeho ayga o level inde .. ako toto fakt ne https😐/img2.auto.cz/…ull/6372135_.jpg .. toto je pod uroven aj nejakeho toho lacneho cinskeho skutru .. vedla tejto hracky kabina i10 posobi doslova jak z premie a ovela hodnotnejsie ... hyundai :yes:
MOJEJMENO
....Nejmenší toyota není v našich ulicích zase tak častým zjevem a její odvážný design nestihl ani za šest let zevšednět......

Napadá mě jediné : Odvážný = naprosto hnusný a odpudivý!