Srovnávací testy
Jazdil som so oboma drobcami a súhlasím, že motorom nenadchnú (asi by som volil o pol triedy väčší Swift), tak i10 je predsalen už inde, hlavne čo sa týka interiéru, ale aj presnej prevodovky a najmä toho priestoru. Napríklad vzadu je fakt viac miesta ako v novej 208 či Cliu, to ma celkom prekvapilo.
Tie príplatky v Hyundai sú šialené a podozrievam, že ich ponúkajú len aby získali lepšie hodnotenie v crash testoch napríklad. Ale dá sa za cca 11-tis € vyskladať fajn výbava. Škoda, že pekný interiér trochu smrdel akoby spáleným plastom. Podobný pach je v čínskych obchodoch.
Ešte mám zálusk vyskúšať Space Star, ale obávam sa, že ten i10 asi neporazí.
Tie príplatky v Hyundai sú šialené a podozrievam, že ich ponúkajú len aby získali lepšie hodnotenie v crash testoch napríklad. Ale dá sa za cca 11-tis € vyskladať fajn výbava. Škoda, že pekný interiér trochu smrdel akoby spáleným plastom. Podobný pach je v čínskych obchodoch.
Ešte mám zálusk vyskúšať Space Star, ale obávam sa, že ten i10 asi neporazí.
Hyundai ma este aspon na vyber silnejsi motor R4 1.2. Ten uz by pre miniauto mal stacit.
Je vidět, že vliv Mitsubishi je u Hyundaie pořád silný. Space Star má taky dva motory - 1,0 a 1,2. Tady je citace z anglické wiki: "the first South Korean car, was released, with styling by Giorgio Giugiaro of ItalDesign and powertrain technology provided by Japan's Mitsubishi Motors".
Ale kdeze. Tato objemova trieda je bezna, za tym netreba hladat ziadne spojenia. Hyundai dava do i10 aj 1.0 T-GDI (N line) so 100k a na niektorych trhoch aj 1.2 CRDi. Na toto Mitsu nema odpoved, kedze ponuka iba tie dva trojvalce.
1,6 GDI, kterou dával Hyundai do všeho byla vyvíjená v kooperaci s Mitsubishi. Space Star se vyrábí v Thajsku a na Filipínách a je určen pro podobné trhy jako i10, ale díky ceně se velmi dobře prodává i v Německu.
S Mitsubishi spolupracovali len na vyvoji motorov radu Theta o objeme 2.0 a 2.4. 1.6 GDI je motor radu Gamma a ten si Hyundai vyvijal sam.
Pracuješ pro Hyundai? Někde jsem četl o 1.6 GDI, že to byla spolupráce mezi Mitsubishi, Hyundai a Chryslerem, ale pokud máš nějaký relevantní odkaz, že se mýlím, tak budu rád, když mě opravíš.
Nepracujem pre Hyundai, ale 1.6 GDI vlastnim a nejake info som si nastudoval. Tebou zmienovana spolupraca sa vola Global Engine Alliance a na nete si v pohode dohladas, ze sa tykala iba motorov 2.0 a 2.4.
Díky. Už je mi jasné, proč jsem to spletl. Mám motor z té Global Engine Alliance v mém autě (Lancer Sportback CX3). GDI je původní označení pro přímostřikové motory, které Mitsubishi dávalo - tohle je z wiki "The 1996 Japanese-market Mitsubishi Galant was the first mass-produced car to use a GDI engine, when a GDI version of the Mitsubishi 4G93 inline-four engine was introduced". Dávali ho do Pajero Pinin (ten můj ho nemá, mám tam klasiku). Vím, že tam bylo z počátku velká spolupráce mezi Hyundai a Mitsubishi, takže mi připadlo, že je možné, že se motorizacemi u i10 inspirovali u Mirage/Space Star.
Jo, Mitsu sem vozilo myslím 1.8GDI v Carismě, mimo jiné... ale to bylo něco jiného. Pokud si vzpomínám, měli s tím docela problémy vzhledem k většímu obsahu síry v benzínu.
Nejen v Carismě, ale i v Pajero Pininu, který pořád ještě vlastním (je mu 18 let). Nemyslím si, že ten současný GDI motor od Hyundai je moc daleko od Mitsubishi motorů, které do roku 1991 montovali v Koreji do svých aut - viz https😐/www.automobilemag.com/…hyundai-engines/ .
Je to možná čistě jejich motor, ale myslím si, že vliv jejich předchozí spolupráce s Mitsubishi tam je. Proč se jinam babrali s přímým vstřikem,o kterém se ví že má své "mouchy".
Je to možná čistě jejich motor, ale myslím si, že vliv jejich předchozí spolupráce s Mitsubishi tam je. Proč se jinam babrali s přímým vstřikem,o kterém se ví že má své "mouchy".
Muze to mit vsechny mozne asistenty, a pokud jezdite pouze ve meste tak fajn. Mimo stred mesta bych radsi za ty penize sedel v solidni velke tezke ojetine, protoze kdyz do vas vrazi cokoliv nad tunu vahy, tak je to sbohem a venujte mi tichou vzpominku asistent neasistent. Kdysi jsem mel Swifta a pamatuju se ze ve vetru jsem otevrel dvere, mensi naraz do zdi a dobry den, pane klempiri. Tenoucky plech a par airbagu kombinace o nicem.
Tyto auta nemají co ve městě se svoji spotřebou co dělat, jak to nemá baterky, tak je to třeba zakázat. :-!
´´S takovou spotřebou dnes umějí jezdit i auta nižší střední třídy, dramatickou výhodu tak minivozy nepřinášejí.´´
Ked sa uz takto priamo zrovnava, treba napisat aj to, ze tito prckovia maju tuto spotrebu s atmosferou a nie s malymi priamovstrekovymi turbami s DPF.... takze ano budu lacnejsie na servis a spolahlivejsi, a to je u aut na kratke trasy a do mesta klucove ...
Ked sa uz takto priamo zrovnava, treba napisat aj to, ze tito prckovia maju tuto spotrebu s atmosferou a nie s malymi priamovstrekovymi turbami s DPF.... takze ano budu lacnejsie na servis a spolahlivejsi, a to je u aut na kratke trasy a do mesta klucove ...
A lahsie sa s nimi parkuje v preplnenych mestach.
aj menej miesta zaberu = viac pre ostatnich... v meste okolo 5l ako Aygo aj tak jazdia len hybridy a tych je na pomery vsetkych stale malo, tak mi pride trochu zbytocne alibisticke tvrdit, ze s takou spotrebou do mesta male auta uz nepatria... aj tie mensie diesle si vezmu 6l a viac
Veď do mesta spaľovacie autá nepatria. Na dlhé trasy, komu sa nechce nabíjať, tak v poriadku. Ale do mesta na krátke trasy?
prosim ? 😁 sme mimo ? budes dotovat rozdiel nad cenu Ayga, na napr Citigo iV ? kto to zaplati ? a kolko je nabijaciek v meste a kolko na sidliskach ?? ... niekedy sa ti divim co dokazes vypustit...
Keby tam bola 22kw nabijacka, aku ma napr. zoe, tak si to kazdy nabije pocas nakupu a neriesi vobec. Ja som sa to podujal otestovat namiesto teoretikov a zatial je to nad moje ocakavania 😄 Aj ked je pravda, zeby tie auta mohli byt lacnejsie, alebo aspon porovnatelne so spalovacimi.
mas take typicke uvazovanie bruselskeho uradnika, nevies si zratat ani 1+1+1 ... keby keby...
ty si to odtestoval miesto teoretikov a pri tvojich komentaroch si isto zaratal objem obyvatelov napr v kosiciach, v blave, v prahe co jazdi po meste autom a k tomu napasoval nabijacie kapacity pre vsetky tieto vozidla hlavne na sidliska a doplnil to tymi pri nakupnych centrach + na pumpach a z toho celeho ti vyslo, ze by to bolo uplne realne a v pohode tak aby spalovaky v mestse nemuseli jazdit...
Co ti teda vyslo, kolko nabijaciek bude treba pre prahu napr ? a) kolko na sidliska, b) kolko na obch. centra, c) kolko na cerpacie stanice ?
... ano mohli by byt lacnejsie, skoda ze ti to nedoslo pri pisani svojho prveho komentara
ty si to odtestoval miesto teoretikov a pri tvojich komentaroch si isto zaratal objem obyvatelov napr v kosiciach, v blave, v prahe co jazdi po meste autom a k tomu napasoval nabijacie kapacity pre vsetky tieto vozidla hlavne na sidliska a doplnil to tymi pri nakupnych centrach + na pumpach a z toho celeho ti vyslo, ze by to bolo uplne realne a v pohode tak aby spalovaky v mestse nemuseli jazdit...
Co ti teda vyslo, kolko nabijaciek bude treba pre prahu napr ? a) kolko na sidliska, b) kolko na obch. centra, c) kolko na cerpacie stanice ?
... ano mohli by byt lacnejsie, skoda ze ti to nedoslo pri pisani svojho prveho komentara
Kedy konečne pochopíte, že elektro nie je pre "bedač".
Preto tu máme električky a trolejbusy. Jednoducho hromadná doprava.
"E😜eriment COVID" sa vydaril. Toto leto vraj naše krajiny neopustí polovica dovolenky-chtivých turistov. To je o polovicu menej áut smerom k moru. Ešte pár takýchto cvičení a všetcia budeme sedieť doma. A budeme zodpovední.... 😄
A nebudeme potrebovať žiadnu mobilitu. Teda automobilitu. Budú nám stačiť len tie mobilky.
Preto tu máme električky a trolejbusy. Jednoducho hromadná doprava.
"E😜eriment COVID" sa vydaril. Toto leto vraj naše krajiny neopustí polovica dovolenky-chtivých turistov. To je o polovicu menej áut smerom k moru. Ešte pár takýchto cvičení a všetcia budeme sedieť doma. A budeme zodpovední.... 😄
A nebudeme potrebovať žiadnu mobilitu. Teda automobilitu. Budú nám stačiť len tie mobilky.
to si mal asi napisat niekomu inemu... aj s tymi konspiracnymi e😜erimentami 😁
Nikto nebude stavať nabíjačky v panelákove. Pre koho by to robili.
Pre novostavby už norma existuje. O mesiac je v platnosti.
Pre novostavby už norma existuje. O mesiac je v platnosti.
Preco by nestavali nabijacky v panelakove? Ked bude poziadavka a ludia nebudu mat kde nabijat, tak sa budu stavat nabijacky.
mohol by si odpovedat na moje otazky v prispevku... alebo nemas odpoved ? ... placat nezmysly na to by ta bolo
Mohol, ale zbytocne. Nabijaciek treba ovela viac a zaroven treba rychlejsie nabijacky, aby tam auta netravili hodiny. Samozrejme, na koho nevyjde, ten si radsej nabije doma, ako ja dnes rano, ked prsalo 😄 Ja uz som tu cital rozne prepocty, hrozby, preco sa nieco neda a nakoniec aj auto bolo lacnejsie, ako tie spalovacie, aj nabijat sa da celkom zatial verejne (dokonca niektore su zadarmo). Nehovorim, ze ma kazdy teraz vyhodit svoje auto a kupit elektricke.
Máš predstavu koľko bude stáť rozšírenie infraštruktúry v mŕtvej zástavbe panelákov? A kto z týchto obyvateľov bude mať na elektrovehikel? Klasické paneláky 70- tych rokov sa stávajú bývaním ľudí z vidieka, ktorí prichádzajú do miest a hľadajú najlacnejšie bývanie. Každý, kto má možnosť, z týchto častí uteká a hľadá si nové bývanie. Buď rozšírujú rady panelákov "na ležato" - satelitné s.račky o 3-4 árových pozemkoch, alebo sa presťahuju do novej zástavby, kde ta možnosť už začína byť zaujímavá.
Píšem o tom, že v prvotnej fáze nie je potrebné mať obavy, kde budú nabíjať ľudia z panelákov. Jednoducho sú tu regióny, oblasti, zóny, kde tento problém nie je potrebné v tejto fáze riešiť. Ľudia tu majú problém si kúpiť nový spaľovák, nie to ešte elektromobil.
Jednoducho elektromobilita nie je pre každého.
Mojou pointou nie je vytvárať, či riešiť konšpirácie. Pointou je povedať, že stačí udalosť, ktorá sa patrične využije. To že polovica ľudí sa bojí prekročiť hranice je holý fakt. Zrazu ľudia zistia, že na prekonanie republiky stačí jedno nabitie električky. A hneď sa eliminuje asi jedna z najväčších nevýhod a to dojazd.
Jednoducho elektromobilita nie je pre každého.
Mojou pointou nie je vytvárať, či riešiť konšpirácie. Pointou je povedať, že stačí udalosť, ktorá sa patrične využije. To že polovica ľudí sa bojí prekročiť hranice je holý fakt. Zrazu ľudia zistia, že na prekonanie republiky stačí jedno nabitie električky. A hneď sa eliminuje asi jedna z najväčších nevýhod a to dojazd.
Proč by tam nepatřily?
Všechna spalovací auta? diesel, benzín, mHEV, HEV, PHEV? U dieselu i souhlasím, pokud se jedná o verze před Euro 6d, u benzinu nemám problém ani s Euro 3, samozřejmě pokud jsou v technickém pořádku.
je daleko dospelejsie a pouzitelnejsie auto uz aj mimo mesto ako miniatiurne aygo so 168L kufrom ... za podobne peniaze tu ani nie je o com.. hyundai i10 je vo vsetkom uz od hrackarskeho ayga o level inde .. ako toto fakt ne https😐/img2.auto.cz/…ull/6372135_.jpg .. toto je pod uroven aj nejakeho toho lacneho cinskeho skutru .. vedla tejto hracky kabina i10 posobi doslova jak z premie a ovela hodnotnejsie ... hyundai :yes:
....Nejmenší toyota není v našich ulicích zase tak častým zjevem a její odvážný design nestihl ani za šest let zevšednět......
Napadá mě jediné : Odvážný = naprosto hnusný a odpudivý!
Napadá mě jediné : Odvážný = naprosto hnusný a odpudivý!
No zase tento paket můžeš dostat pouze k výbavě STYLE a ta startuje na 309 990 Kč (to už je ale hodně) .....