Jistě, že je tvarování volantu věcí vkusu... Ale je - slovy pana Kolmana - "modernější" tvar lepší, než předchozí? Je pohlednější? Nebo je jen nezvyklý, ale v každém případě méně pohledný, než tříramenný?
Asi by mi nový volant nevadil, škodovky nevolím z mnohem závažnějších důvodů. Jenom mi připadá, že se opět a znovu jedná o inovaci, na kterou se autoři neptali zákazníků a "prostě to uděláme". Stejně jako v případě ovládání všech funkcí výbavy auta přes dotykový displej. Všichni (včetně autorů) vědí, že to není krok kupředu (v případě dotykáčů ve smyslu ergonomie, bezpečnosti ovládání, přehlednosti podávaných informací atd.), ale stejně to dělají. Inu, digitální generace. Přitom nejen zákazníci, ale i hlídací psi (demokracie) - novináři sice pozdě, ale přeci zdůrazňují, že tlačítka jsou vhodnější a BEZPEČNĚJŠÍ. Dvoupříčkový volant asi nebude předmětem diskuze o bezpečnosti, ale už je diskutován co do vzhledu. Přitom zákazníci jen říkají to, co je každému jasné na první pohled: není to hezké, tak proč to lidem nutit?! A výrobce: ne, my to tam dáme.
Skutečně nikdo není nucen kupovat zrovna škodovky... Nebo pežoty :-)
Víceméně souhlasím. Nový volant vypadá zajímavě luxusně, ale bez vyzkoušení můžu těžko posoudit jak je praktický a pohodlný. Stejně jako ovládání dotykových displejů vypadalo z počátku jako inovace a moderna, tak nyní všichni vidíme, že to opravdu nikdo nechce, ale výrobci na tom zřejmě ušetří a vypadá to "moderně". Snad až tam narvou tak velký displej jak Tesla, tak by mohli otočit a zase začít přidávat tlačítka. Osobně v autě nemám potřeba patlat po displeji. Už jenom přepnutí s MP3 na rádio je pro mě kouknutí stranou a nalezení tlačítka. Nemluvě o tom, když chci změnit složku a musím ťukat na displej. Ovladače vedle řadící páky v tomto myslím nemají konkurenci a dají se nahmatat i po slepu.
Podobný problém vidím i v moderním pojetí řadící páky automatu. U té nové to je myslím že zatlačením přepínáte, takže pokud se nepodíváte, tak nevíte co je zařazeno. Stará řadička má své jasné polohy.
Omlouvám se, pokud se dotknu citlivého místa ve Vaší duši, ale nedá mi to: proč nazýváte poštěváčkem něco, co lehce TRČÍ ven ze středového panelu?! Vy asi nebude seznámen s anatomií ženského těla, co?
S novou Octávkou jsem jezdil 2x a na nový volant jsem jsem si hned zvykl.Nový volič automatu je v pohodě.Stačí jenom jemně zatlačit dozadu a je tam D.Spíš jsem to přivítal,že už tam není páka.Jezdil jsem s BMW 7 a 5 a tam byl joystickový volič,takže pro mě to nebylo nic nového.ale ve škodovce je to nové.Stejně jako otočný volič v Peugeotu Rifter.To je taky pro něho nezvyk.
Dvouramenný volant způsobí, že je octavia kvalitnější? Jako fakt? Které auto má dvouramenný volant?
Kdysi měla S klasse, který ho vyměnila za 3ramenný. Takže si mají tedy řidiči octávek a kodiaqů aspoň díky volantu připadat jako v S klasse? A že výměnou volantu mají mnohem kvalitnější vůz?
Takže, když na Kodiaq mám, tak ho můžu kritizovat? Nebo škodovku jako takovou můžu kritizovat, když si můžu koupit jakýkoliv model od nich?
2ramenný volant je v pdání škodovky jako pěst na oko, evidentní šetření na výrobních nákladech z mého pohledu. V S klasse to bylo jako unikát, nebyl jsem úplně z toho nadšen, ale neurazilo mne to. Tady u Škodovky mi to přijde jako výsměch.
A čtyřočko se mi líbilo od začátku jen s LED světlama, a to se nezměnilo do teď a stále když vidím základní halogeny, přemýšlím jestli jít zvracet nebo se smát majiteli ( s nadsázkou oba případy )
u volantu peugeotu, treba u 509, to ma jeste takovej drobnej tvarovej dovetek...pro snadnejsi nastupovani a vystupovani z vozu neni dolni cast volantu kulata ale je dole vysecove zplostela, takze dava smysl ze presne v tom miste kde se volant priblizi ke stredu chybi i svisle treti rameno volantu, pokud ale volant zustava kulaty, chybejici treti rameno mi tak trochu nedava smysl a klidne bych ho tam nechal
Nemohu si být úplně jist, ale myslím, že pevný střed volantu u Citroënu zabily nákladové důvody, nikoliv nepřízeň publika. Samotný nápad je to opravdu dobrý (stálá, přesně definovaná poloha airbagu je významný prvek zvyšující, byť drobně, bezpečnost řidiče). Jenže když je Citroën s tímto řešením na trhu jediný, a když jsou volanty dodávány malým počtem externistů, pak náklady na zvláštní individuální řešení významně rostou. Navíc, pevný střed volantu opravdu zlepšuje bezpečnost jen drobně. A v době po této inovací už vůbec nemá šanci na další realizaci, protože se spousta tlačítek přestěhovala na ramena volantu. V tomto bodě by byl pevný střed volantu jen komplikací v takovémto dnes naprosto běžném řešení.
Já nevím, Škodifka není moje oblíbená automobilka, ale mě se ten volant líbí. Je to něco nového, neokoukaného...
Jenže jak jsem koukal na výsledky ankety, tak nevím, jestli se udrží.
A tahle divná konzervativnost zabila i neskutečnou a fakt technicky jednoduchou finesu, jakou byl pevnej střed volantu u Citroëna. Kecy, jako, že je to nepřirozené (a odkdy je přirozené řízení auta?) a že se na to musí zvykat a podobný nesmysly, placají přesně takoví, kteří s tím buď v životě nejeli, nebo už z principu odsuzují vše jiné, nové, nedej bože francouzské...
Ale však oni to všichni poberou, když to stvořila jejich modla z Bolky... 😁
Přesně tak, věc vkusu a názoru, můj názor je, že čtyřoká Octavia byla a je ošklivé auto, dvojramenný volant je něco podobného. Vypadá to divně na fotkách, naživo ještě hůř.
V pozícii "trištvrte na tri" učili v autoškole držať volant budúcich traktoristov. V osobných autách bola odporúčaná poloha rúk na volante "o desať dve". To už neplatí? Pokiaľ si všímam, aj volanty sú tvarované tak, aby sa dobre držali práve v polohe " o desať dve", obyykle je tam veniec volantu o niečo hrubší a plochejší, aby lepšie sadol do dlaní. V miestach "trištvrte na tri" sú k vencu volantu obvykle pripojené ramená, takže nevidím dôvod držať volant práve v tom najhoršom mieste. A prečo by to mala byť ideálne poloha, už vôbec neviem. Do tých miest ruku presuniem len vtedy, ak chcem ovládať nejaké tlačidlá na volante.
Ja jazdím od roku 1981 a nás tiež učili že volant sa drží v polohe za 10 - 2. minulý rok som absolvoval školu šmyku ,dostal som darček nedal by som 150€ ,ale po absolvovaní som zmenil názor a doporučujem každému kto má na nové auto da aj za školu šmyku aby vedel ako sa chová auto v hraničnych situaciach,ale vratim sa k tomu volantu a tam nam vysvetlili prečo je lepšia poloha trištvrte na tri , v tejto polohe a z rukami na volante otočite o 360 stupňov z lava do prava bez toho aby ste dali ruky z volantu dole a skuste to urobiť v za 10 - 2 pri vyhýbacom manévri ...
To se učili tak před 30 lety, když nebyly posilovač a airbagy.
To už dávno neplatí. Nové volanty snad tuhle polohu už ani nemají vyznacenou. Alespoň za posledních 15 let jsem nepotkal jediné, kde by bylo vyznačeno za 10 dvě.
Určite neskončil pre náklady.
Vývoj sa robí vždy samostatne.
Dá sa to urobiť aj naraz, ale potom diel musí byt úplne zhodný - ako napr volanty vw skupiny alebo kryty motora alebo ložiská a pod.
Tak u kodiaka je volant ten posledny problem. Otazka na majitelov. Je normalne, ze ked prechadzam pomalicky cez obrubnik/prekazku, nejaku jamu, ze v podlahe hlavne na strane spolujazdca citit pracu predneho ramena? Ako keby sa ta podlaha vlnila.
Zvenku se mi nová O4 taky moc nelíbí, hlavně čumák. Ale viděl jsem interiér ve světle kůži nebo co to bylo (jen přes sklo) a vypadal fakt dobře. Základní šedý hadrový je děs. V té světlé musim souhlasit se zdejším testem - vážně velký posun.
Ergonomie je samo druhá věc.
Dneska už auta nemají přepínání mp3 a rádia tlačítkem na volantu nebo pod volantem? Kruci, zlatá Francie, kde tohle stále zachovali. A jak jsi vybíral složku v dobách, kdy to nešlo dotykovým displejem? Zejména pokud jich na USB je třeba stovka a ještě s podsložkami (prostě jsem vzal adresář s hudbou doma a nahrál na USB). To je tlačítky ještě složitější a pomalejší, a koukat na displej musíš taky, abys našel tu správnou.
Je veci vkusu a nazoru, co se komu libi a co ne.
Z meho pohledu novy volant posouva Skodovku ku kvalitativne vyssim tridam automobilu a je jednoznacne plusem.
Co se tyka tzv. “odmitani” nekterych prvku na Skodovkach, je to vylozene vec mimo misu a vzdy cas ukaze, kolik zaprisahlych odpurcu se nakonec mylilo.
Obrovska kauza ctyroke Octavie zaplavila internet a zdalo se, ze si od Skodovky ani “pes kurku nevezme”....
Dnes je v beznem provozu naprosto jasne videt, ze novy predek ctyroke Octavce vylozene slusi a vypada moc dobre. Koneckoncu prodeje Octavie na zahranicnich trzich trhaji skodovacke rekordy a dokonce je Octavie nejprodavanejsim kombikem v Evrope.
Stejne to dopadne i s novym volantem. Ti zakaznici, kteri si mohou Kodiaqa opravdu dovolit a koupit, zcela urcite zvoli novy volant.
Ono totiz vetsina kritiku z diskuzi na kritizovana auta ve skutecnosti nema penize....