Prodej vozidel značky Tesla za období 1-5/2020 bylo 205 kusů. Škoda má pod elektrem 570 Citigo a 369 elektro+benzín Superbů. Je vidět, že nároční zákazníci (innovator shoppers) preferují Teslu v segmentu elektroaut, ale skutečným tahounem je CitiGo iV, které se cenou už pomalu přibližuje k akceptovatelné hladině. Předváděcí vozy, které byly okolo 300 tisíc jsou zřejmě již zadány, protože ze 103 skladových vozů je pod 400 tisíc jen pět vozidel.
Tak u Citigo e to bude hlavně tím, že je v Česku mraky dealerů a ty ho museli zaregistrovat jakotestovací, ale jinak máš pravdu s tím, že je to cenově přijatelný ešuplík do města ;-)
Trochu mě překvapuje, že asi před týdnem bylo v seznamu skladových CitiGo iV asi deset předváděček okolo 300 tisíc a teď je tam nejlevnější za 365 tisíc a je rezervované. Asi obrovský zájem kupujících ;-) . Chudáci chlapci v Protechu, kteří za podobné peníze prodávají ojeté EV Fiaty 500 staré 4-6 let.
V článku to mají rozdělené, ale není tam v elektru Tesla. Článek uvádí: "Škoda se tak stala nejprodávanější značkou čistých elektromobilů na českém trhu. Druhá Hyundai prodala 178 elektromobil a třetí Renault 33 vozů. Následují Volkswagen a BMW." Asi bude chyba v rámci statistiky SDA, která má všechny prodané vozy značky Tesla v kategorii paliv v sloupci nezařazeno.
Elektro auta jsou mi někde tam u pr...
Ale zatímco Tesla ty auta skutečně prodala koncovým zákazníkům a často privátním osobam (byť si to registrovali na firmy), tak v případě Škody samozřejmě nejde o žádné reálné prodeje na koncové kupce, ale o její vlastní služební auta a dále vozy dealerů. Takže ať už si o el. autech myslím, co chci, tak Tesla prostě vede.
Elektro auta jsou mi někde tam u pr., ale jestliže Škodovka registrovala 570 ks Cíga a z toho je 103 předváděček https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?… tak podle mých skromných matematických schopností je to pořád více než dvojnásobek Tesel.
A když si vybereš pět z nich a obvoláš ty dealery, tak zjistíš, že je možná ani už nemají. To se u těhle "skladovek" stává dost často. Takže možná jich ani 103 není. A to pořád nic nemění na tom, že nevíme, kolik těch aut si zaregistrovala samotná Škoda jako služební auta. Nebo to víš?
To se mimochodem týká všech modelů Škoda a těch statistik. Škoda má propracovaný systém pronájmu vozů pro zaměstnance a dealerskou síť. Zkus si o tom něco zjistit. Ty auta se taky dostanou do statistiky jako registrované, ale fakticky jsou to auta v režimu pronájmu. Novináři o tom vědí prd, anebo to zamlčují.
Máš recht. Vím houby.
Nenapsal jsem, že se jich prodalo víc. Napsal jsem, že "Tesla vede".
To ale přece neříkám já. I "slavný" boss VW Group Mr. Diess to oní tvrdí.
Mně je u pr. Tesla jako Škoda (co se elektro týká).
Jen poukauju na to, že ve všech statistikách je v případě Škody zkreslení z výše uvedených důvodů a to je fakt. Někdy se zajeď podívat do MB a sleduj... pochopíš.
Nebo jestli tam žiješ a pracuješ, tak víš, jak to chodí.
Je to statistika, sami ji tam zařadili, a určitě i poslední imbecil v zapadlé psychiatrické léčebně ví, že Tesla vyrábí elektrovehikly. Fakt mě nenapadá důvod mít tam ododíl "elektro" a dát Teslu do "nezařazeno".
No, my to nevyřešíme ;-)
SDA má v pohonech dlouhodobě neskutečný m*dník, takže tohle je už jen takové lehké podtržení. Jednu dobu byli schopni evidovat hybridní Toyoty tak, že část zapsali jako benzinové, část jako elektrické, část jako hybridní. Dopočítat se celku pak nebylo vůbec možné.
V textu jsou 2 kategorie EV a HEV. Možná občas stačí přečíst článek. Dokonce i ten nadpis a podnadpis rovnou rozděluje 2 kategorie na elektro a hybridy.
Co ale moc nechápu, tak srovnávání full hybridů s parodiemi na hybrid typu mildhybrid. Viz třeba druhá nejprodávanější značka v hybridech Suzuki a třetí Mazda.
Si to kup a nebreč tu. Podpora ze státu? Proč? Naopak, každému elektru bych dal takovou daň, jako je odpovídající zdanění u fosilních paliv, proč by jedni měli být zvýhodněni, nebo dokonce podporováni? Máš v obchodech dotovaný chléb a druhý znevýhodněý? Nemáš, tak nevím, proč by měli být rozdíly u aut.
Tak elektřina je zdaněná formou emisních povolenek.
A zvýhodnění v podobě úlev při pohybu ve městě nemám problém u EV, ale naopak nechápu dálniční známku zdarma pro EV. To je rajon, kde nemá EV význam.
Klidně ať má úlevy při pohybu ve městě, ale naopak dálniční poplatky bych jim dal větší. A to samé třeba pohyb dieselů a starých benzínu po městě. Ale to už je na jinou diskuzi.