Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej elektromobilů stoupl do května čtyřikrát. Na 947 vozů

ČTK
Diskuze (23)

Trh hybridů rostl o 31 procent na 3874 aut. Důvodem růstu je rozšířená nabídka značek v souvislosti s plněním emisních limitů.

Zásadní vliv na prodeje měl vstup značky Škoda se svými elektrifikovanými modely Citigo a Superb. Škoda od ledna do května prodala 570 elektrických Citigo a 369 kusů hybridní verze Superbu. Ve stejném období loni tyto vozy nenabízela.

Škoda se tak stala nejprodávanější značkou čistých elektromobilů na českém trhu. Druhá Hyundai prodala 178 elektromobil a třetí Renault 33 vozů. Následují Volkswagen a BMW.

Trend růstu prodejů elektromobilů v ČR i napříč Evropou není podle Leoše Kabáta ze Schneider Electric překvapením. "Automobilky zvyšují nabídku ve snaze snížit průměrné emise prodávaných automobilů, a to i za cenu, že některé modely jsou částečně dotovány. Pozitivní roli v růstu prodejů sehrála bezesporu evropská směrnice o výkonnostních normách pro emise CO2 nových osobních automobilů, která platí od začátku letošního roku. Jak čísla ukazují, výrazně lépe si stojí plug-in hybridní auta, která jsou pro běžného uživatele praktičtější," podotkl.

S několikanásobným růstem prodejů musí ale podle Kabáta korespondovat budování dostatečné sítě dobíjecích stanic pro elektromobily, která je konkrétně v České republice nedostatečná. Nulové dotace pro nákup elektromobilu pro koncové zákazníky a chybějící státní i legislativní podpora v této oblasti mohou brzy expanzi elektromobilů v našem regionu zbrzdit.

V kategorii aut na hybridní pohon dlouhodobě vede průkopník této technologie Toyota, která za pět měsíců prodala 1441 hybridů, druhá je Suzuki s prodejem 461 vozů a třetí Mazda se 376 vozy. Škoda je čtvrtá.

"Toyota v uplynulých pěti měsících prodala na českém trhu nejvíce vozů na elektrifikovaný pohon. Hybridy zároveň tvořily již více než 40 procent našich tuzemských prodejů. Je to dáno především jejich úsporností, uživatelským komfortem a spolehlivostí v kombinaci s vysokou zůstatkovou hodnotou a konkurenceschopnou cenou a nízkými provozními náklady," uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Ve stejném období se prodalo 634 aut na zemní plyn CNG a 126 vozů se zabudovaným pohonem na LPG.

ČTK
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - xxc
8. 6. 2020 10:57
Re: super
uz to za chvilu bude, pripravuje sa dan z nezdravych potravin :-D aspon o niecom takom uvazovali
Avatar - Mikesus
8. 6. 2020 10:14
Re: super
Tak elektřina je zdaněná formou emisních povolenek.
A zvýhodnění v podobě úlev při pohybu ve městě nemám problém u EV, ale naopak nechápu dálniční známku zdarma pro EV. To je rajon, kde nemá EV význam.
Klidně ať má úlevy při pohybu ve městě, ale naopak dálniční poplatky bych jim dal větší. A to samé třeba pohyb dieselů a starých benzínu po městě. Ale to už je na jinou diskuzi.
Avatar - kari.laz
8. 6. 2020 09:11
Re: super
Si to kup a nebreč tu. Podpora ze státu? Proč? Naopak, každému elektru bych dal takovou daň, jako je odpovídající zdanění u fosilních paliv, proč by jedni měli být zvýhodněni, nebo dokonce podporováni? Máš v obchodech dotovaný chléb a druhý znevýhodněý? Nemáš, tak nevím, proč by měli být rozdíly u aut.
Avatar - Blue Sun
7. 6. 2020 22:08
Re: Jablka a hrušky.
SDA má v pohonech dlouhodobě neskutečný m*dník, takže tohle je už jen takové lehké podtržení. Jednu dobu byli schopni evidovat hybridní Toyoty tak, že část zapsali jako benzinové, část jako elektrické, část jako hybridní. Dopočítat se celku pak nebylo vůbec možné.
Avatar - _Karel_
7. 6. 2020 20:17
Re: Jablka a hrušky.
Je to statistika, sami ji tam zařadili, a určitě i poslední imbecil v zapadlé psychiatrické léčebně ví, že Tesla vyrábí elektrovehikly. Fakt mě nenapadá důvod mít tam ododíl "elektro" a dát Teslu do "nezařazeno".
No, my to nevyřešíme ;-)