Testy
Že tichý a kultivovaný motor 😄 Taký motor v dízlovom prevedení jednoducho neexistuje. Hocijaké auto za 13000 EUR s benzínovým motorom je tichšie a kultivovanejšie.
jooo kamaráde s tak odvážným tvrzením tady nepochodíš... tady znějí dieselové šestiválce jako benzínové osmiválce a mají krouťák, který utáhne soupravu o sto vagónech...
😄 😄 😄 😄
Jojo že zvuk moderního dieslu nepoznáš od benzínu mi tady tvrdil před 10 lety webpaja. No asi je on i jeho souputníci lehce nahluchlý, protože naživo ten kadlák kdyžs tojíš vedle toho nepozná jen hluchej člověk 😄
A krouták?
HEMI má 550-700 Nm, takže asi takhle 😄
Jojo že zvuk moderního dieslu nepoznáš od benzínu mi tady tvrdil před 10 lety webpaja. No asi je on i jeho souputníci lehce nahluchlý, protože naživo ten kadlák kdyžs tojíš vedle toho nepozná jen hluchej člověk 😄
A krouták?
HEMI má 550-700 Nm, takže asi takhle 😄
šestiválec v benzínu a v dieselu, identické zvuky
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Pěkně Migu :yes:
Když se můžeš opakovat ty, tak i já - nastartuješ studený auto a jdeš ven poslouchat výfuk, případně před kapotu? Nebo jde o to, že by někdo jiný na křižovatce mohl poznat, že máš naftu? Velká hanba...
Když se můžeš opakovat ty, tak i já - nastartuješ studený auto a jdeš ven poslouchat výfuk, případně před kapotu? Nebo jde o to, že by někdo jiný na křižovatce mohl poznat, že máš naftu? Velká hanba...
Ano benzin je benzin len nezabudni ze napr. 3l dizlaky ktore maju krutiak cez 600 N/m a tocia okolo 1800 ot. za min pri dialnicnych 130 km/h to uz nie su zastarale hrkalky... V kabine nepocujes motor a tahaju ako mala lokomotiva.
jediná věc, která se počítá je výkon. točivý moment vypovídá o průběhu, o tom, kolik je ve kterých otáčkách toho výkonu. a protože dneska už málokdo řadí manuálně, a tady ty věci za něj obstarává automat, je ten točivý moment - celkem podružný.
a spousta lidí tomu točivému momentu moc nerozumí a tak napíše číslo, ale už neřekne, v jakých otáčkách toho momentu motor dosahuje... to je jako bys řekl někomu, kdo se ptá na čas, řekl, že je třičtvrtě...
a spousta lidí tomu točivému momentu moc nerozumí a tak napíše číslo, ale už neřekne, v jakých otáčkách toho momentu motor dosahuje... to je jako bys řekl někomu, kdo se ptá na čas, řekl, že je třičtvrtě...
Je to úplně jednoduché, diesel má vysoký výkon už při malých otáčkách. I ten automat obtěžuje , když musí furt podřazovat a motor točit.
A přeplňovaný benzín ne? Samozřejmě, že ho má položený výš, taky točí o 2000 otáček víc... a řadí při osmi kvaltech oba dva nonstop..
Tys žádným R6d nejel, tyhle pitomosti bys prostě psát nemohl.
E60 525d jsem měl dva roky. Ptal jsem se lidí, co jsem je vezl, co je uvnitř za motor a rozplýval jsem se, když řekli benzín. Pak jsem vyměnil za osmiválcový benzín a nikoho jsem se na nic neptal, začali sami...
Tak mohls začít třeba něčím, v čem bylo 2,5tdi z roku 99, proč hned E60. 😁
Mluvíme tu o současné generaci motorů, spec. o 30d v dnešní pětce, navíc nikdo netvrdí, že si ten motor má někdo plést s benzínem, to jsou jen tvé fabulace.
Sorry, už mě to nebaví...
Mluvíme tu o současné generaci motorů, spec. o 30d v dnešní pětce, navíc nikdo netvrdí, že si ten motor má někdo plést s benzínem, to jsou jen tvé fabulace.
Sorry, už mě to nebaví...
Tos tu zas předvedl přehlídku mentální marnosti. 😁
Nejdřív k tomu krouťáku, 30d se ZF točí na osmičku při 120km/h 1,8tis.ot, při 180 km/h 2,5 tis. ot, což je přesně to rychlostní spektrum, které se používá na dálnici, a právě v tomto rozmezí otáček, tedy 1,8 až 2,5 tis. dosahuje motor maxima svého točivého momentu 620 Nm, což je skoro dvojnásobek točivého momentu motoru 30i. Z toho důvodu je jízda R6 dýzlem v typické dálniční limuzíně typu 5er mnohem příjemnější a třídě odpovídající než se čtyřválcovým benzínem, který sice držen pod krkem bude tomu R6d stačit, ale převodovka bude podřazovat o tři kvalty při každém sešlápnutí plynu, motor stále výt ve vysokých otáčkách (ten drnčivý zvuk čtyřhrnku v pětce opravdu není žádná sluchová nirvána) místo toho, aby se v tichu a jako na gumě nechal tahat na osmičku šestiválcovým silákem reagujícím na lehký dotyku plynového pedálu. Ne, diskuse, jestli čtyřválec nebo šestiválec do 5er je absurdní, šestiválec je motor, je to standard, čtyřválec je volba omezeného budgetu.
A obecně k té tvé adoraci benzinových čtyřválců, jež má zakrýt neschopnost rozeznat kvality motoru a možná i neochotu zaplatit za auto adekvátní peníze, což zastíráš řečmi o pokroku motorů. Tím narážím na ty pochvalné tirády o čtyřstech koních ze čtyřválce atp... To, že se dnes dají utratit dva miliony třeba za CLA 45AMG se čtyřhrnkem místo C 63AMG s omiválcem, je smutným faktem, rozhodně ne něčím k adoraci. Pokud nejsi schopen rozeznat naprostou převahu, ve všech směrech, šestiválcového, osmiválcového motoru nad čtyřválcem, je ta tvá maska petrolheada jen doplnkem maškarního kostýmu. 😉
Nejdřív k tomu krouťáku, 30d se ZF točí na osmičku při 120km/h 1,8tis.ot, při 180 km/h 2,5 tis. ot, což je přesně to rychlostní spektrum, které se používá na dálnici, a právě v tomto rozmezí otáček, tedy 1,8 až 2,5 tis. dosahuje motor maxima svého točivého momentu 620 Nm, což je skoro dvojnásobek točivého momentu motoru 30i. Z toho důvodu je jízda R6 dýzlem v typické dálniční limuzíně typu 5er mnohem příjemnější a třídě odpovídající než se čtyřválcovým benzínem, který sice držen pod krkem bude tomu R6d stačit, ale převodovka bude podřazovat o tři kvalty při každém sešlápnutí plynu, motor stále výt ve vysokých otáčkách (ten drnčivý zvuk čtyřhrnku v pětce opravdu není žádná sluchová nirvána) místo toho, aby se v tichu a jako na gumě nechal tahat na osmičku šestiválcovým silákem reagujícím na lehký dotyku plynového pedálu. Ne, diskuse, jestli čtyřválec nebo šestiválec do 5er je absurdní, šestiválec je motor, je to standard, čtyřválec je volba omezeného budgetu.
A obecně k té tvé adoraci benzinových čtyřválců, jež má zakrýt neschopnost rozeznat kvality motoru a možná i neochotu zaplatit za auto adekvátní peníze, což zastíráš řečmi o pokroku motorů. Tím narážím na ty pochvalné tirády o čtyřstech koních ze čtyřválce atp... To, že se dnes dají utratit dva miliony třeba za CLA 45AMG se čtyřhrnkem místo C 63AMG s omiválcem, je smutným faktem, rozhodně ne něčím k adoraci. Pokud nejsi schopen rozeznat naprostou převahu, ve všech směrech, šestiválcového, osmiválcového motoru nad čtyřválcem, je ta tvá maska petrolheada jen doplnkem maškarního kostýmu. 😉
Já mám zjevně nějakou sluchovou poruchu, u tříválce neslyším "zajímavý zvuk" ale zvuk pokaženého motoru, u dieselového šestiválce neslyším osmivál, ale chrochtání, a u 530i neregistruju žádné vytí, jsem v tom sám?
https😐/www.youtube.com/watch?…
Řeči o omezeném budgetu a neochotě "zaplatit cenu" od operativního pronajimatele výhradně dieselových sedanů si beru velmi osobně 😉
A nejsem žádný petrolhead, v dodávce mám diesel, kdybych měl traktor, taky bude dieselový, kdybych jezdil náklaďákem, taky dám přednost dieselu, jen do osobního vozu podle mého přijde motor benzínový...
mimochodem, jak já tyto diskuse vnímám, jsou čistě o názoru na danou věc, jestli si myslím něco jiného než ty, tak jsem na nižší mentální úrovni? zajímavý postřeh :yes:
https😐/www.youtube.com/watch?…
Řeči o omezeném budgetu a neochotě "zaplatit cenu" od operativního pronajimatele výhradně dieselových sedanů si beru velmi osobně 😉
A nejsem žádný petrolhead, v dodávce mám diesel, kdybych měl traktor, taky bude dieselový, kdybych jezdil náklaďákem, taky dám přednost dieselu, jen do osobního vozu podle mého přijde motor benzínový...
mimochodem, jak já tyto diskuse vnímám, jsou čistě o názoru na danou věc, jestli si myslím něco jiného než ty, tak jsem na nižší mentální úrovni? zajímavý postřeh :yes:
Kde tu prosím ťa počuješ chrochtanie? https😐/www.youtube.com/watch?…
Ale asi je to márna snaha...
Ale asi je to márna snaha...
To auto, když k němu ráno přijdeš, za chladného zimního rána a nastartuješ, zní takhle? Když stojíš na světlech a čekáš na zelenou... jak zní?
edit. protože mi to logikou připomíná jezení chroustů a kobylek místo masa, hele když se přeneseš přes ten prvotní hnus, tak to potom chutná docela zajímavě, jako oříšky... oukej, já si dám maso 😉
edit. protože mi to logikou připomíná jezení chroustů a kobylek místo masa, hele když se přeneseš přes ten prvotní hnus, tak to potom chutná docela zajímavě, jako oříšky... oukej, já si dám maso 😉
Vykopávaš otvorené dvere, ja som rozhodne väčšinou za benzín, 40i vs 30d je jasná voľba, ale pri voľbe R4 benzín vs R6 nafta do veľkého cesťáku už vyhráva nafta. Samozrejme zvukovo dízel spoznáš, ide o to, či je aj vnútri pri jazde nepríjemný či rušivý. A to rozhodne nie je, znie príjemne hlboko, tam sa skutočne dá počuť náznak benzínového V8, takže ten zvuk (možno dofarbený, ale tak príjmne) je nie nevýhoda, ale skôr klad 30d.
Btw. zvonka za studena nituje aj 40i, ak ju naozaj máš, tak to určite vieš: https😐/youtu.be/iaodPtMkTSY?t=137 Ale nejazdíš sediac vonku na kapote, že ale vnútri, no a tam je dôležité, ako sa motor prejavuje.
Btw. zvonka za studena nituje aj 40i, ak ju naozaj máš, tak to určite vieš: https😐/youtu.be/iaodPtMkTSY?t=137 Ale nejazdíš sediac vonku na kapote, že ale vnútri, no a tam je dôležité, ako sa motor prejavuje.
ano, přímovstřik už má lehce znatelné nýtování, ale dunění z laufů to přehluší, zcela. nic takového se u dieselu nekoná.
odpovídám na vyšší vtipnou průpovídku, už dva roky jezdím místo 330i se 440i cabrio, je to těžká kráva, takže tam je to jedno, i když - váží se skládací střechou cca 1800 kilo, stejně jako bude nová 440i vážit jako mild-hybrid kupé, tak to možná taková "obéza" není...
takže v téhle aplikaci je vlastně úplně jedno, jestli šestiválec, nebo čtyřválec, každopádně, novou trojku bych si určitě vzal jako zadokolkovou 330i, radši než 340i s povinným x-drivem...
440i mám načipovanou taky, pro tvoji zajímavost, M3 a M4 jsou taky načipované...
odpovídám na vyšší vtipnou průpovídku, už dva roky jezdím místo 330i se 440i cabrio, je to těžká kráva, takže tam je to jedno, i když - váží se skládací střechou cca 1800 kilo, stejně jako bude nová 440i vážit jako mild-hybrid kupé, tak to možná taková "obéza" není...
takže v téhle aplikaci je vlastně úplně jedno, jestli šestiválec, nebo čtyřválec, každopádně, novou trojku bych si určitě vzal jako zadokolkovou 330i, radši než 340i s povinným x-drivem...
440i mám načipovanou taky, pro tvoji zajímavost, M3 a M4 jsou taky načipované...
Žádné lehké nýtování, studenou 35i, 40i zvenku po nastartování nerozeznáš od 30d, uvnitř, pod plynem je benzín samo lepší, ono nic lepšího, v konfekci, než řadová benz. šestka není. To se samo netýká bmw r4, v akt. 330i jí trochu pomohli výfukem, ale pořád je to pod plynem jenom takové nijaké řvaní, drnčení, do pětky nedůstojná motorizace, zvukově i projevem.
Mentální úroveň předvádíš těmi hloupými narážkami na zvuk R6d připomínající osmiválce atp., s dýzlovým šestiválcem nemáš zkušenost, jen plácáš a snažíš se o ironii, v tom je to tvé nekonečné mentální zoufalství. Nejde o to, co si myslíš nebo preferuješ, jde o ten způsob stupidní argumentace pod dýzlovým čtyřválcem, o jehož "kultiovanost" se nikdo nepře, odkazy na videa s otevřenými kapotami, když všichni mluví o zvuku v autě atd., prostě bída...
Pokud jde o budget ano, je to jak píšu, a je dobře, že si to bereš osobně, protože přesně tak to bylo myšleno. A pokud jde o oper. leasing, pokud si myslíš, že operák na 5er je levnější záležitost, než její koupě, pak jsi v obraze mnohem míň, než se snažíš předstírat.
Pokud jde o budget ano, je to jak píšu, a je dobře, že si to bereš osobně, protože přesně tak to bylo myšleno. A pokud jde o oper. leasing, pokud si myslíš, že operák na 5er je levnější záležitost, než její koupě, pak jsi v obraze mnohem míň, než se snažíš předstírat.
Teď jsem trochu zmaten. Posledně jsi mi při diskusi na toto téma říkal, že nemám ponětí o tom, jak výhodný ten operák pro tebe je. A teď je to naopak, záležitost pro vyvolené. Konzistentní přístup :yes:
Dieselový šestiválec znějící jako benzínový osmiválec je tvůj vlastní výrok, a ano, přijde mi to legrační. Snad bys se za něj nestyděl. A jestli moje mentální nedostatečnost je zapříčiněna opakováním tvých výroků, potom ano, jsem mentálně nedostatečný.
S dieselovým šestiválcem nemám zkušenost? Jen ve třech autech po dvou letech...
Dieselový šestiválec znějící jako benzínový osmiválec je tvůj vlastní výrok, a ano, přijde mi to legrační. Snad bys se za něj nestyděl. A jestli moje mentální nedostatečnost je zapříčiněna opakováním tvých výroků, potom ano, jsem mentálně nedostatečný.
S dieselovým šestiválcem nemám zkušenost? Jen ve třech autech po dvou letech...
Pro mě je ten operák výhodný ve srovnání s jinými, že to pořád znamená finančně náročnější než koupě? Jistě, ale výhody jsou zjevné, každého půlroku nové auto absolutně bez starostí. Psal jsem to takto xkrát, co je na tom nekonzistentního?
Kdybys tu zkušenost s R6d měl, nepsal bys nesmysly, nikdo napříč světem v testu čehokoliv s 30d nezmiňuje nějaké dýzlové nýtování, naopak zmínek o pěkném zvuku, i zmínek o tom, že v urč. otáčkách připomíná pomalootáčkový osmiválec najdeš x.
A k té konzistentnosti, úrovni atp., jen připomínám, jak ses tu posledně vypisoval o tom, že si konečně zajedeš do Vídně na pořádné jídlo. Od někoho, kdo tu v posl. době horuje za EV a hybridy s odkazy na ekologii, je to legrační, nemluvě o tom, jak ty tvoje auta s čipy plní psané normy atp., Na jedné straně je šestiválcový dýzl zlo, na druhé straně se tu rozplýváš nad nějakým us pickup monstrem s šestilitrem (auto pro chlapy), pak jsou super ekočtyřválce s hybridem, vlastní auta načipovaná, prostě konzistentnost je tvé druhé jméno 😒] Já tam vidím pozérství kombinované s pokrytectvím, tvůj klasický projev.
Kdybys tu zkušenost s R6d měl, nepsal bys nesmysly, nikdo napříč světem v testu čehokoliv s 30d nezmiňuje nějaké dýzlové nýtování, naopak zmínek o pěkném zvuku, i zmínek o tom, že v urč. otáčkách připomíná pomalootáčkový osmiválec najdeš x.
A k té konzistentnosti, úrovni atp., jen připomínám, jak ses tu posledně vypisoval o tom, že si konečně zajedeš do Vídně na pořádné jídlo. Od někoho, kdo tu v posl. době horuje za EV a hybridy s odkazy na ekologii, je to legrační, nemluvě o tom, jak ty tvoje auta s čipy plní psané normy atp., Na jedné straně je šestiválcový dýzl zlo, na druhé straně se tu rozplýváš nad nějakým us pickup monstrem s šestilitrem (auto pro chlapy), pak jsou super ekočtyřválce s hybridem, vlastní auta načipovaná, prostě konzistentnost je tvé druhé jméno 😒] Já tam vidím pozérství kombinované s pokrytectvím, tvůj klasický projev.
To není pokrytectví, to je moje osobní slabost. Na oběd jsem si upekl bůček, ačkoliv dobře vím, že by mi víc prospěla ryba, kterou jsem měl naposled na Vánoce. Víš, co je správně, ale děláš opak. To mi snad nebrání říct, co je správně. Litry spáleného benzínu v motorkách jsou určitě špatně... Ale jsem typ, kterému se to prostě holt musí zakázat, nemám problém poslechnout, nebudu remcat, ale sázka na osobní uvědomělost bohužel nefunguje...
Pózérství? To je obvykle v oku toho, kdo ho kritizuje... Není to pózérství, když tady píšeš eseje o vašem závodění? Nebo když píšeš o tom, že máš každého půl roku nové auto? Kdo chce psa bít, hůl si najde, já tu potřebu někoho za pózérství kritizovat nemám... hlavně ji moc nechápu, protože většina těch kritizujících by se chovala dost možná podobně, kdyby měla možnost...
S dýzlem máš naprostou pravdu, současné auta už nejspíš za cenu mnoha úprav plní emisní normy líp než benzín, tady prostě účel světí prostředky a mě to baví špičkovat na tohle téma... V současné situaci je kupodivu benzín větší zlo. Ale to ještě neznamená, že si pořídím dehťáka...
edit: spotřeba 40i po načipování mírně poklesla... takže pokud plnila emise předtím, plní je i nadále...
Pózérství? To je obvykle v oku toho, kdo ho kritizuje... Není to pózérství, když tady píšeš eseje o vašem závodění? Nebo když píšeš o tom, že máš každého půl roku nové auto? Kdo chce psa bít, hůl si najde, já tu potřebu někoho za pózérství kritizovat nemám... hlavně ji moc nechápu, protože většina těch kritizujících by se chovala dost možná podobně, kdyby měla možnost...
S dýzlem máš naprostou pravdu, současné auta už nejspíš za cenu mnoha úprav plní emisní normy líp než benzín, tady prostě účel světí prostředky a mě to baví špičkovat na tohle téma... V současné situaci je kupodivu benzín větší zlo. Ale to ještě neznamená, že si pořídím dehťáka...
edit: spotřeba 40i po načipování mírně poklesla... takže pokud plnila emise předtím, plní je i nadále...
Přesně vystiženo...
Dneska budeš jenom při.sírat? Čekal bych větší nasazení... Třeba bys mě mohl obviňovat z toho, jak jsem ti na stopě a slídím všude možně...
Jak vidíš, na ten tvůj HL stačí bohatě i to. Taky co bych ti psal, když jsme na tvém HL! 😲 😁 😒]
Chápu tvoji frustraci a zdravím do podhůří Beskyd - snad jsem nebyl příliš intimní 😉
Naopak, dnes je ta diskuse tady s tebou velmi zábavná, aniž bych musel něco delšího psát.
Podhůří Beskyd je v pohodě, tam se může schovat i Zlín s okolím. 😄
Podhůří Beskyd je v pohodě, tam se může schovat i Zlín s okolím. 😄
Zabavna? Jakobych koukal po Xte na jednu a tu samou epizodu nekonecneho serialu. Stejna zapletka, stejni herci, stejne dialogy, stejny vysledek.
Tady prohravame vsichni. 😁
Tady prohravame vsichni. 😁
a tak je to tady všude. v diskuzích o elektromobilech, o Tesle, o Škodovkách... vydávat knižně se to nebude, takže o co jde?
z elitního klubu "my kluci co spolu mluvíme a jezdíme na Motobydlo" už jsem byl vyloučen za svoje protidieselové řeči, co mě může potkat horšího? 😄
z elitního klubu "my kluci co spolu mluvíme a jezdíme na Motobydlo" už jsem byl vyloučen za svoje protidieselové řeči, co mě může potkat horšího? 😄
Jak jsi na to přišel? Motobydlo nebylo ani nepamatuji, ale jako bys to neznal... Osobně je to o něčem jiném. A ta parta byla vždycky celkem různorodá.
zase trochu špičkuju, nicméně jistou averzi od kluků na moje posty nemůžu nepostřehnout, a souhlasím, osobně je to o něčem jiném.
Protože to občas trolíš, no 😄 .
Ale ta skupinka vždycky byla ochotná vzít mezi sebe někoho, kdo je ochotný zvednout zadek a věnovat čas nějaké té autozábavě, s trochou respektu k ostatním - což nikdy nebyl problém.
Ale ta skupinka vždycky byla ochotná vzít mezi sebe někoho, kdo je ochotný zvednout zadek a věnovat čas nějaké té autozábavě, s trochou respektu k ostatním - což nikdy nebyl problém.
Já prostě nerozumím tomu rádobysnobismu. Čtyřválec je póvl, nafta nevadí... každý ten svůj práh bolestivosti máme nastaven jinde, pokud to někdo považuje za trolení... potom já považuju za trolení mluvit o tom, že nafta je do vyšší střední logická volba.
Ty tom u říkáš špičkování. Jestli nepoznáš výrazný rozdíl mezi čtyřválcovou a šestiválcovou naftou, pak by jsi nemohl poznat ani R3 a R6 😉
Jestli si myslíš, že se tu obecně všichni shodneme, pak jsi na omylu. Od toho tu jsou diskuze, jen ty to poslední dobou zbytečně hrotíš.
Jestli si myslíš, že se tu obecně všichni shodneme, pak jsi na omylu. Od toho tu jsou diskuze, jen ty to poslední dobou zbytečně hrotíš.
Samozřejmě, že to je trolení, když jsem viděl test 520d, hned mi (a určitě jsem nebyl sám) bylo jasné, že minimálně půlka diskuse bude zase o tvém nekonečném zatvrzelém přesvědčování/trolení, že R4 benzín je (i do vyšší střední) lepší, než R6 diesel.
Za mě je u 5er pořadí: 1. R6 benzín, 2. R6 diesel, 3. R4 benzín, 4. R4 diesel
Ovšem zcela respektuji někoho, kdo má to pořadí jiné a nemám nezdolnou potřebu ho donekonečna přesvědčovat, že zrovna to mé pořadí je to obecně nejlepší.
Za mě je u 5er pořadí: 1. R6 benzín, 2. R6 diesel, 3. R4 benzín, 4. R4 diesel
Ovšem zcela respektuji někoho, kdo má to pořadí jiné a nemám nezdolnou potřebu ho donekonečna přesvědčovat, že zrovna to mé pořadí je to obecně nejlepší.
Ale V8 bude aspoň na tom 5.místě ne? :-!
V8 je jiný level/mimo soutěž, tam už jde skutečně o ten "rádobysnobismus"! 😁 😒]
P.S. To je tak, když tě tu celou diskusi přesvědčují, že R4 do VSP bohatě stačí, tak máš pak strach se o nějakém V8 vůbec zmínit. 😉
P.S. To je tak, když tě tu celou diskusi přesvědčují, že R4 do VSP bohatě stačí, tak máš pak strach se o nějakém V8 vůbec zmínit. 😉
ty jsi to nepochopil, ale zkusím to.
nafta se kupuje, aby se šetřllo, nic jiného za tím není. a já se snažím zjistit, kde je ta úspora, když návratnost 30d proti 30i je někde okolo 200 tisíc km. nikdy jsem neřekl, že je lepší volba. jen mi nedává z ekonomického hlediska smysl kupovat naftu.
samozřejmě, jsou jedinci, kteří naftu milují a nic jiného by nechtěli, jako třeba Áda...
nafta se kupuje, aby se šetřllo, nic jiného za tím není. a já se snažím zjistit, kde je ta úspora, když návratnost 30d proti 30i je někde okolo 200 tisíc km. nikdy jsem neřekl, že je lepší volba. jen mi nedává z ekonomického hlediska smysl kupovat naftu.
samozřejmě, jsou jedinci, kteří naftu milují a nic jiného by nechtěli, jako třeba Áda...
Hele nemůžu mluvit za ostatní, jen za sebe.
Nic není póvl. Jedině optikou ceny / kategorie. R4 nafta v krásným a drahým autě jako je V90 svým způsobem póvl je... R4 benzín ve stejným autě není o moc lepší. Ale já tu proti ničemu žádnou svatou válku nevedu, tu vedeš občas ty proti té naftě.
Jestli si někdo chce užívat špičkový audio a vymakaný sedačky a třeba pocit bezpečí při tempomatových 120 napříč kontinentem, ať si klidně to Volvo (nebo cokoli jinýho) koupí.
PS: Já mám taky přefouklej dvoulitr s nezajímavým zvukovým projevem... jenže v autě za 800t. Za 2M co stojí ta V90 bych holt osobně čekal něco lepšího...
Nic není póvl. Jedině optikou ceny / kategorie. R4 nafta v krásným a drahým autě jako je V90 svým způsobem póvl je... R4 benzín ve stejným autě není o moc lepší. Ale já tu proti ničemu žádnou svatou válku nevedu, tu vedeš občas ty proti té naftě.
Jestli si někdo chce užívat špičkový audio a vymakaný sedačky a třeba pocit bezpečí při tempomatových 120 napříč kontinentem, ať si klidně to Volvo (nebo cokoli jinýho) koupí.
PS: Já mám taky přefouklej dvoulitr s nezajímavým zvukovým projevem... jenže v autě za 800t. Za 2M co stojí ta V90 bych holt osobně čekal něco lepšího...
Samozřejmě, že nic není póvl, ale tady napíšeš, že bys dal u 5er přednost R6 a automaticky je to nazváno "rádoby snobismem", a každý, kdo by dal R6 přednost, musí považovat R4 za póvl.
Prostě úplně "MIGlá" diskusní úroveň.
Jinak souhlas s tebou.
Prostě úplně "MIGlá" diskusní úroveň.
Jinak souhlas s tebou.
R4 v benzínu má dokonale tichý projev, R4 v naftě se třepe jak drahý pes. Není rozdíl? Tak to jsem asi přecitlivělý...
Ano R4 v naftě se klepe, ale rozdíl mezi R6d a R6b je mnohem menší a za to přináší hutnější zrychlení při běžné jízdě s rozdílnými náklady.
Nechápu co nechápeš 😉
Nechápu co nechápeš 😉
Nechápu to hutnější zrychlení. Dávám sem pořád dokola totéž video dokazující, že 30i je nastejno, nebo dokonce rychlejší než 30d. Pořád dokola se tady opakuje, jak 30i nebude stíhat, ale ona je stejně výkonná, a protože
Výkon a točivý moment jsou dvě základní jednotky charakterizující vlastnosti motoru
Existuje mezi nimi závislost, každá veličina však vyjadřuje něco jiného
Pro rychlost jízdy není rozhodujícího nic jiného než vysoký výkon
https😐/autobible.euro.cz/…-porozumi-kazdy/
...nerozumím tomu, proč se tady pořád opakuje tentýž blud...?
A nechápu taky ty rozdílné náklady, při vstupní investici do stejně výkonného motoru o 140 tisíc víc... s návratností 200 tkm... a chtěl bych vidět, kolik kupujících vyšší střední si takhle dlouho nechává auto...
Výkon a točivý moment jsou dvě základní jednotky charakterizující vlastnosti motoru
Existuje mezi nimi závislost, každá veličina však vyjadřuje něco jiného
Pro rychlost jízdy není rozhodujícího nic jiného než vysoký výkon
https😐/autobible.euro.cz/…-porozumi-kazdy/
...nerozumím tomu, proč se tady pořád opakuje tentýž blud...?
A nechápu taky ty rozdílné náklady, při vstupní investici do stejně výkonného motoru o 140 tisíc víc... s návratností 200 tkm... a chtěl bych vidět, kolik kupujících vyšší střední si takhle dlouho nechává auto...
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Jaký blud máš na mysli? O 1s na 100kph o 5s na 200kph. Jestli tobě osobně přijde příjemnější 530i než 530d, pak proč ne. Pro mně je to naprosto obráceně a nedal bych mu před naftovým R6 v 5er přednost.
nevím proč neustále mentorovat, trolit a určovat co je pro ostatní lepší.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Jaký blud máš na mysli? O 1s na 100kph o 5s na 200kph. Jestli tobě osobně přijde příjemnější 530i než 530d, pak proč ne. Pro mně je to naprosto obráceně a nedal bych mu před naftovým R6 v 5er přednost.
nevím proč neustále mentorovat, trolit a určovat co je pro ostatní lepší.
Tak nejdříve si stanovíme metodiku. Budeme dávat nejlepší naměřený výsledek, nebo nejhorší? Nejhorší výsledek umí dosáhnout každý, komu třeba na chvilku poleví noha a pustí plyn, v tom se asi shodneme. Takže logicky, vhodnější bude dát nejlepší možný výsledek, který u té motorizace najdeme. Mám pravdu? A proto nabízím tenhle srovnávací obrázek😒br />https😐/imgur.com/0Y1DG5n
kde je tam těch 25 na dvoustovku? já vidím 20,4 vs 21,34 u dieselu.
A kde proboha někoho mentoruju? Já jsem napsal názor, další tři nebo pět nebo osm lidí napsalo svůj, v čem je problém? Trolit? Tak první v tom případě začal trolit Iudex, ne? Když napsal co si myslí, hned v druhém příspěvku...
edit: ano, klidně rozporuj, že 530d je čtyřkolka, souhlasím, klidně můžeme napsat, že 530d to dokáže taky za 20 sekund... ale stejně, stejně nevidím ten rozdíl pěti sekund, o kterém píšeš, stejně výkonná auta prostě pojedou stejně rychle...
kde je tam těch 25 na dvoustovku? já vidím 20,4 vs 21,34 u dieselu.
A kde proboha někoho mentoruju? Já jsem napsal názor, další tři nebo pět nebo osm lidí napsalo svůj, v čem je problém? Trolit? Tak první v tom případě začal trolit Iudex, ne? Když napsal co si myslí, hned v druhém příspěvku...
edit: ano, klidně rozporuj, že 530d je čtyřkolka, souhlasím, klidně můžeme napsat, že 530d to dokáže taky za 20 sekund... ale stejně, stejně nevidím ten rozdíl pěti sekund, o kterém píšeš, stejně výkonná auta prostě pojedou stejně rychle...
Metodiku? Ta je jednoduchá, kdo co najde na YT. Dal jsem ti srovnání, kdy 530d poráží 530i dynamicky na hlavu.
Víc k tomu nemám.
Nehledej chybu u ostatních, nejeden se tu vyjádřil, že čekal tvojí opakovanou rétoriku. Pro mě je to ztráta času, nemíním být osobní a tato debata postrádá smyslu.
Tvoje špičkování jak sám píšeš je spíš trolením, taková Ulice na ACZ.
Víc k tomu nemám.
Nehledej chybu u ostatních, nejeden se tu vyjádřil, že čekal tvojí opakovanou rétoriku. Pro mě je to ztráta času, nemíním být osobní a tato debata postrádá smyslu.
Tvoje špičkování jak sám píšeš je spíš trolením, taková Ulice na ACZ.
R4 benzín má tichej projev tak dlouho, dokud ho nezačneš trošku ždímat. Pak se klasicky ozve a u moderních přímovstřikovejch turb to nebývá nic libozvučnýho. Ale jo, jasně, je to lepší než R4 nafta, já jen píšu, že u auta za 2M bych se s tím nespokojil (ani s R4B, ani R4D)... proč taky, když je pro mě motor priorita. Pokud pro někoho ne, nebo při to při svém způsobu užívání auta nevyužije, ať si koupí co chce.
Ocitoval bych Dinara, který tak před týdnem napsal něco ve stylu,jestli jsem jel novou 330i, že má velmi příjemný zvuk apod. Ale nemůžu, je citlivý na to, když se o něm zmíním.
530i stojí 2M?
530i stojí 2M?
Může být... já nemám zase takový přehled. Ale co si pamatuju starší báva s dvoulitrem, tak to taky nebylo o moc lepší, než třeba to 2.0TSI v Octavii.
530i stojí tolik, kolik do něj narveš. Základ 1,5M, dostat se na 2M ale nebude problém. Ale to asi není pointa. Motáme se pořád kolem toho samýho... pokud chceš 530d obhájit pouze jako ekonomickou volbu, tak to vychází na velký nájezdy, než se ten rozdíl v ceně vrátí. Pro mě je ale 30d lepší motor než 30i z pohledu uživatelského, bez ohledu na prachy... a to i při malým nájezdu (jasně, ne po městě). Takže to vidím spíš obráceně, 30i je ta budgetová volba a pokud bych těch 140t měl problém dát a třeba jezdil málo, no tak holt vezmu 30i... při trošku tučnější peněžence 40i.
530i stojí tolik, kolik do něj narveš. Základ 1,5M, dostat se na 2M ale nebude problém. Ale to asi není pointa. Motáme se pořád kolem toho samýho... pokud chceš 530d obhájit pouze jako ekonomickou volbu, tak to vychází na velký nájezdy, než se ten rozdíl v ceně vrátí. Pro mě je ale 30d lepší motor než 30i z pohledu uživatelského, bez ohledu na prachy... a to i při malým nájezdu (jasně, ne po městě). Takže to vidím spíš obráceně, 30i je ta budgetová volba a pokud bych těch 140t měl problém dát a třeba jezdil málo, no tak holt vezmu 30i... při trošku tučnější peněžence 40i.
Tady je zajímavý srovnávací test, pán z Austrálie říká totéž co já, ale musím připustit, že taky nedokáže poznat ten správný motor
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Pusť si po sobě tyhle dva zvuky
http😐/youtu.be/K-YjS3weppw?t=165
http😐/youtu.be/MhuBxIHVLL8?t=6
a řekni mi, že jeden je nepříjemný a druhý lahodí uchu.
Protože, já bohužel slyším jen minimální rozdíl...
a ještě přidávám, benzínový a dieselový šestiválec, mezi kterými na volnoběh nepoznáš rozdíl...
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
http😐/youtu.be/K-YjS3weppw?t=165
http😐/youtu.be/MhuBxIHVLL8?t=6
a řekni mi, že jeden je nepříjemný a druhý lahodí uchu.
Protože, já bohužel slyším jen minimální rozdíl...
a ještě přidávám, benzínový a dieselový šestiválec, mezi kterými na volnoběh nepoznáš rozdíl...
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Len by som dodal, že z Tvojich odkazov vyplýva nasledovné😒br />
530i stovka za 7,1s
530d stovka za 5,4s.
530d stovka za 5,4s.
Jako kancelarska krysa mam za sebou 3 roky s 520d a ted pul roku s 530d.
Jakozto porovnanischopny zcela podepisuji neci nazor zde v diskusi ze s tim 4 valcem je to takove passatoidni, ale stale hratelne (pokud vas tedy zrovna na dalnici do kopce nepredjizdi treba Golf ...)
Dlouhodoba spotreba po 120k byla 9l (vetsina nemecke dalnice) coz je trosku hrube zrno a zatim ted s 530d je to pod 8l - takze uspornost malych motoru pri sviznejsi jizde je chimera.
Kazdopadne pokud si vybrat zdali vetsi motor nebo lepsi vybavu tak urcite vybavu ...
A musim tedy uznat, ze tahle 5ka je fantasticka s jakymkoliv motorem a v porovnani s E-ckem jasna volba (interier, infotainment, atd.)
Jakozto porovnanischopny zcela podepisuji neci nazor zde v diskusi ze s tim 4 valcem je to takove passatoidni, ale stale hratelne (pokud vas tedy zrovna na dalnici do kopce nepredjizdi treba Golf ...)
Dlouhodoba spotreba po 120k byla 9l (vetsina nemecke dalnice) coz je trosku hrube zrno a zatim ted s 530d je to pod 8l - takze uspornost malych motoru pri sviznejsi jizde je chimera.
Kazdopadne pokud si vybrat zdali vetsi motor nebo lepsi vybavu tak urcite vybavu ...
A musim tedy uznat, ze tahle 5ka je fantasticka s jakymkoliv motorem a v porovnani s E-ckem jasna volba (interier, infotainment, atd.)
Čus. Pro kterou výbavu bys obětoval 530d a šel raději do vybavenější 520d?
Komfortni sedacky se vsim moznym vetranim/vyhrejvanim, aktivni podvozek, Live cockpit Connected Drive, alespon HK sound, elektrickej kufr, Driving assistant plus - neni to uplne v tomhle poradi, ale tyhle by to byly.
A to je celkem zhruba v cenovém rozdílu 30d - 20d?
Noo 7k Eur je rozdil tech motorizaci a soucet tech veci v seznamu je cca 10k Eur, takze ten cely seznam neni "bud a nebo" ale z mnoziny tyhle vybavy bych klidne sahl po tom slabsim motoru, ktery fakt spatny neni.
Špatný určitě nebude, ale zase vyšší střední prémii bych asi nekupoval stylem "to stačí".
M5 nebo nic!
Nepřekvapil si, velmi duchaplná reakce k tématu 520d vs 530d.
Ještě si (jako správný petrolhead) zapomněl doporučit pořádný chiptuning a 16" kola k němu... 😄
Ještě si (jako správný petrolhead) zapomněl doporučit pořádný chiptuning a 16" kola k němu... 😄
ten chiptuning, o kterém tady píšeš, je krabička od Racechipu, kterou mi doporučil Dinar a já jsem mu za to vděčný, použil jsem ve vícero autech a byl jsem vždycky spokojen.
teď mu to určitě budeš taky předhazovat - nepochybně :yes: anebo mu budeš jenom dál lízat anál jako doteď? :yes:
teď mu to určitě budeš taky předhazovat - nepochybně :yes: anebo mu budeš jenom dál lízat anál jako doteď? :yes:
Nežárli..., a neboj, jsem hetero konzerva, do zelí ti nepolezu. 😉
A o žádném konkrétním chipu jsem tu nic nepsal, takže tvé omlouvání je marné...
A o žádném konkrétním chipu jsem tu nic nepsal, takže tvé omlouvání je marné...
Jste aspon cca stejna vahova kategorie? Ja jen ze az se potkate, a bylo by to na vic nez ctvrtinu prvniho kola, tak ze bych byl rad u toho.
Teda za predpokladu ze neplati tohle https😐/i.imgur.com/8uv44CL.gif
😒] 😁
Teda za predpokladu ze neplati tohle https😐/i.imgur.com/8uv44CL.gif
😒] 😁
Dopadlo by to přesně, jako ve tvém odkazu, z diskusního tvrďáka Miga se v reálu stává zakřiknutý krotký beránek.
Respektuji různé orientace, ale nemusím se tu dívat na jeho primitivně naturalistický popis, zřejmě jeho oblíbených sexuálních praktik, z toho se mi prostě zvedá kufr. 😉
P.S. Mimochodem,co říkáš na barvu (champagne quarz) testovaného kousku? Viděl jsi ji někdy i naživo. Naživo je to takový hodně zajímavý "chameleon". Já bych si ji na 5er klidně vybral.
Respektuji různé orientace, ale nemusím se tu dívat na jeho primitivně naturalistický popis, zřejmě jeho oblíbených sexuálních praktik, z toho se mi prostě zvedá kufr. 😉
P.S. Mimochodem,co říkáš na barvu (champagne quarz) testovaného kousku? Viděl jsi ji někdy i naživo. Naživo je to takový hodně zajímavý "chameleon". Já bych si ji na 5er klidně vybral.
ano, čipuju auto stejně jako Dinar, který to vlastně dělal přede mnou a doporučil mi to, poprvé jsem si dal do auta krabičku po poradě s ním, a jsem spokojen. takže jsme tuneři oba :yes:
Vůbec nejde o čipování samotné, čipy používají automobilky samy pro své různé verze, u bmw je software řj přímo od racechipu ve všech competition verzích, amg to má stejně s verzemi S. Jen, pokud čipuješ, nemel tu pantem o ekologii nebo o výkonové dostatečnosti čtyřválců, když je důvodem toho čipu dohnat výkon šestiválce. O tom píšu, o tvém pokrytectví, koupíš čtyřhrnek, čipneš ho, jede to jak šestihrnek, tak se začneš v diskusích vypisovat, jak je čtyřhrnek výborný motor a váha a bla, bla. Není, je to standardní motorizace mainstreamu, a ve sport verzích konfekčních modelů je to v mainstreamu jediná možná volba, u premie pak z nouze ctnost, protože do těch aut konstrukčně nejde dát nic většího. U premiové limuzíny čistě budget volba, jedno jestli dýzl nebo benzín.
A už si mě přestaň brát do huby, jsi otravný. :no:
A už si mě přestaň brát do huby, jsi otravný. :no:
Zkus se trochu ovládat. Bavím se s tebou pořád slušně. Obraty jako “meleš pantem” nebo “beres si me do huby” se mi vůbec nezamlouvají.
Rasťo Chvala a jeho blablabla
https😐/www.youtube.com/watch?…
říkáme oba totéž, ale já jsem pokrytec 😉
https😐/www.youtube.com/watch?…
říkáme oba totéž, ale já jsem pokrytec 😉
https😐/www.youtube.com/watch?…
na 250ti o pouhých deset sekund později, ten krouťák se prostě pozná :yes:
na 250ti o pouhých deset sekund později, ten krouťák se prostě pozná :yes:
520i vs 520d
https😐/www.youtube.com/watch?…
dýzl s vyšším výkonem na dvoustovce o čtyři sekundy později, krouťák opět boduje :yes:
https😐/www.youtube.com/watch?…
dýzl s vyšším výkonem na dvoustovce o čtyři sekundy později, krouťák opět boduje :yes:
https😐/www.youtube.com/watch?…
330d se na 330i nechytá 😒
330d se na 330i nechytá 😒
Možná se místo kádrování svez 😉
Přijde mi to zajímavé. 550d se 400 hp a obrovským krouťákem se nechytá ani na 540i. Čtyřválcový benzin s menším kroutakem i výkonem porazí naftu. Mám to jít vyzkoušet? A co konkretne?
Pozvánky na testovací jízdy aut i motorek vyhazuju,
nemám ve zvyku jít zkoušet něco, co si nechci koupit...
Přijde ji to jak ochutnavat v obchodaku kolečka klobasy...
Pozvánky na testovací jízdy aut i motorek vyhazuju,
nemám ve zvyku jít zkoušet něco, co si nechci koupit...
Přijde ji to jak ochutnavat v obchodaku kolečka klobasy...
Ale nesmysly...
http😐/www.zeperfs.com/…uel7173-6692.htm i přes 200kg navíc.
30d/30i
http😐/www.zeperfs.com/…uel6562-7147.htm
Cintáš si na triko a ještě si v tom medíš, není to hezký pohled.
A někdy se zkus i přes vídeňský styl ponížit k tomu, co dělají jiní lidé co je zajímají auta, nebo si chtějí ověřit svůj teoretický výběr. Připadat si na předváděčce tohoto typu trapně mi přijde maloměšťácký nebo pozérský... A pořád si myslím, že tomu tak není.
http😐/www.zeperfs.com/…uel7173-6692.htm i přes 200kg navíc.
30d/30i
http😐/www.zeperfs.com/…uel6562-7147.htm
Cintáš si na triko a ještě si v tom medíš, není to hezký pohled.
A někdy se zkus i přes vídeňský styl ponížit k tomu, co dělají jiní lidé co je zajímají auta, nebo si chtějí ověřit svůj teoretický výběr. Připadat si na předváděčce tohoto typu trapně mi přijde maloměšťácký nebo pozérský... A pořád si myslím, že tomu tak není.
Davas mi odkaz na měření, kde je 530d na dvoustovce o 3,5 sekundy později, než jsi tvrdil ráno 😐 a to se vyplatí
Edit: neplanuju koupit dieselové auto. Tak nechápu, co na tom budu zkoušet...
Edit: neplanuju koupit dieselové auto. Tak nechápu, co na tom budu zkoušet...
No koukám, že opět je 540i ve vyšších rychlostech o něco rychlejší od 160-200
550d - 6,5 sec a 540i - 6,2 sec, takže i přes rozdíl 60 koní a 310 Nm, je ve vyšších rychlostech rychlejší 540i. Jinak stránkám zeperfs, bych extra moc důvěry nedával, mají tam občas "naměřené" údaje dost mimo.
Ale i Já za sebe mohu říct, že 530d je výborná volba, ale mě osobně vadí zvuk motoru při prudké akceleraci, to samé 540d.
550d - 6,5 sec a 540i - 6,2 sec, takže i přes rozdíl 60 koní a 310 Nm, je ve vyšších rychlostech rychlejší 540i. Jinak stránkám zeperfs, bych extra moc důvěry nedával, mají tam občas "naměřené" údaje dost mimo.
Ale i Já za sebe mohu říct, že 530d je výborná volba, ale mě osobně vadí zvuk motoru při prudké akceleraci, to samé 540d.
Jen pár slov od Rasťa Chvaly, o ubohém čtyřválci a famózním šestiválci... ale on tomu moc nerozumí myslím... protože rozložení hmotnosti je pořád 50 na 50 a velikost motoru vepředu na tom nic nezmění 😉
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
"Ale tak ten štvorvalec pekně chodí, aj celkem pekný zvuk má" "Jednoznačně bychom brali šesťvalec, len tá cena.."
Chvalův kolega "mám doma naftový šesťvalec, v tej naftě je to jednoznačné".
Nechci mluvit za Iudexe, ale tady je řeč o vyšší střední, kde trocha agility navíc, o 50kg lehčí motor.. hrají menší roli, než u dvoudvéřového sporťáku.
Chvalův kolega "mám doma naftový šesťvalec, v tej naftě je to jednoznačné".
Nechci mluvit za Iudexe, ale tady je řeč o vyšší střední, kde trocha agility navíc, o 50kg lehčí motor.. hrají menší roli, než u dvoudvéřového sporťáku.
Dlouhodobě mi tady mistři volantu tvrdí, ze to absolutně není poznat, jaky motor má auto z hlediska ovladatelnosti pod kapotou, protože důležité je jen celkove rozložení hmotnosti. Stačí si projít narážky v téhle diskusi...
Mimochodem ten australský test 530 d vs 530i, tester říká totéž, pokud vás baví řízení, 530i se řídí daleko lehčeji a je s nim větší zábava...
Mimochodem ten australský test 530 d vs 530i, tester říká totéž, pokud vás baví řízení, 530i se řídí daleko lehčeji a je s nim větší zábava...
Mno, nevím jak máš najetou G30 a srovnanou s konkurencí, ale problémem 5er z hlediska pocitu z řízení není ani tak rozdílná hmotnost motorů, které nesedí před přední nápravou, nýbrž naladění posilovače, který není stále konzistentní a má mrtvější středovou polohu.
Pokud se zaměříme na jízdní vlastnosti na točité silnici, pak je u sedanu důležitější ochota zatáčet, přenášet váhu a jistota udržení kol na rozmanitém povrchu během různých situací. Tam 5er naopak exceluje.
Je zajímavé, že ty, který tu tvrdí jak pozná vyšší hmotnost R6 oproti R4 v 3/4er v první zatáčce jsi šel do o znatelně těžší varianty Convertible. Ta má totiž tu zvýšenou hmotnost uloženou výše a tedy i hůře než je tomu v případě těžšího motoru.
Ale je to samozřejmě zbytečné to dál diskutovat.
Pokud se zaměříme na jízdní vlastnosti na točité silnici, pak je u sedanu důležitější ochota zatáčet, přenášet váhu a jistota udržení kol na rozmanitém povrchu během různých situací. Tam 5er naopak exceluje.
Je zajímavé, že ty, který tu tvrdí jak pozná vyšší hmotnost R6 oproti R4 v 3/4er v první zatáčce jsi šel do o znatelně těžší varianty Convertible. Ta má totiž tu zvýšenou hmotnost uloženou výše a tedy i hůře než je tomu v případě těžšího motoru.
Ale je to samozřejmě zbytečné to dál diskutovat.
stokrát jsem psal, že 440i cabrio je těžká mrcha a ovládá se daleko hůř, kvůli celkové nadváze, a na tom by změnil čtyřválec jen málo, ale je to cabrio, tam se zvuk hodí a hlavně...
o něco méněkrát jsem psal, že auto bylo pro manželku, které se nelíbilo, takže zůstalo mě...
R. Chvala tam mluví o superovladatelnosti, "jakoby nějakého speciálu, že z auta má pocit jako by řídil i8"
o daleko větší ochotě zatáčet, tedy "moje profláklá teorie o hmotnosti motoru" jak píše výše WL... Rasťo je evidentně stejný šašek jako já 😉
...a taky jsem psal, že než novou 340i s povinným x-drivem, určitě raději 330i RWD upravenou na 310 hp...
o něco méněkrát jsem psal, že auto bylo pro manželku, které se nelíbilo, takže zůstalo mě...
R. Chvala tam mluví o superovladatelnosti, "jakoby nějakého speciálu, že z auta má pocit jako by řídil i8"
o daleko větší ochotě zatáčet, tedy "moje profláklá teorie o hmotnosti motoru" jak píše výše WL... Rasťo je evidentně stejný šašek jako já 😉
...a taky jsem psal, že než novou 340i s povinným x-drivem, určitě raději 330i RWD upravenou na 310 hp...
Jenže ty tu citaci vytrháváš z kontextu. Psal jsem to ve smyslu, že na jednu stranu preferuješ nižší hmotnost motoru a na druhou zase zásadně odmítáš R3. Takže R3 je (podle tebe) dobrý maximálně tak do sekačky na trávu, ale zároveň je R4 lepší, než R6, protože je lehčí.
Pevně věřím, že tvrďák MIG je neústupně konzistentní, a se svou profláklou teorií, čím méně válců, tím lépe (protože hmotnost), musí R3 motory přímo zbožňovat!
"profláklá teorie" mi zní jakože je to nesmysl, ale jestli ne, tak se samozřejmě omlouvám a jsem rád, že ji se mnou sdílíš :yes:
"profláklá teorie" mi zní jakože je to nesmysl, ale jestli ne, tak se samozřejmě omlouvám a jsem rád, že ji se mnou sdílíš :yes:
Logicky to byla narážka na tvoji naprosto zřejmou nekonzistentnost, jestli ani to nedokážeš pochopit, pak je to s tebou marné...
Kolik se dá dostat z tříválce výkonu? 300 hp mám ze čtyřválce odzkoušených a dokonale mi postačí. A dva litry jsou pro mě psychologická hranice, nějaký 1,5 litru motor bych asi nechěl...
1,5 litrový R3 se taky nehodí do každého auta, ale třeba v takové FieSTě (200PS/290Nm) funguje výborně a v principu s ním je Fiesta taky agilnělší, než by byla s dvoulitrovým R4.
A Toyota už má R3 1,6 260PS/360Nm.
A Toyota už má R3 1,6 260PS/360Nm.
super! děkuju za vysvětlení. ale pozor - já jsem tvůrce té profláklé teorie - mě to vysvětlovat nemusíš
Jenže u R4 vs R6 hlásáš něco, co u R3 vs R4 zase naopak popíráš.
Co to meleš? To mám jezdit se 150 hp nebo kolik má nejsilnější trivalec u BMW? Abych ti vyhověl?
A co popiram? Pořád to platí, když tam bude jednovalec, bude to ještě lepší. Mám si ho tam dat?
A co popiram? Pořád to platí, když tam bude jednovalec, bude to ještě lepší. Mám si ho tam dat?
Ten test som videl ešte v r. 2017 a popravde nerozumiem, čo ním chceš povedať. Logicky že o polovicu objemnejší motor s dvomi valcami navyše bude ťažší, to je jednoduchá fyzika, to nikde nepopieram. A iste bude s ľahším motorom auto o málo agilnejšie, logicky (len drobná poznámka: Grand Coupé je samé osebe ťažšie ako dvojdverák, takže ten rozdiel v hmotnosti nemožno pripisovať iba väčšiemu motoru). Šesťvalec zase má oveľa vyšší výkon, krútiak a celkovú dynamiku, o zvuku a charaktere nehovoriac. Takže je to v konečnom efekte voľba peňaženkou, ostatne to sami priznávajú testéri, že bez ohľadu na cenu by brali R6, ak ale zohľadnia značný cenový rozdiel 8000 eur, tak by brali R4. Proste jasná voľba: máš prachy, berieš R6, nemáš, berieš R4. 😁 Sám tomu musíš rozumieť, pred rokmi si mal len na R4, teraz si si už mohol dovoliť R6. (disclaimer: len provokujem).
No a ako správne poznamenáva Karel, iná debata je pri športovom kupé a iná pri o triedu väčšej a ťažšej limuzíne, kde nejaký minimálny subjektívny zisk ľahšieho motora v zákrutách je úplne irelevantný. Tam sa logicky oveľa viac hodí výkonnejší a charakternejší R6 a R4 je tam čisto ekonomickou voľbou, ak nemáš na R6, či už benzínový alebo naftový.
No a ako správne poznamenáva Karel, iná debata je pri športovom kupé a iná pri o triedu väčšej a ťažšej limuzíne, kde nejaký minimálny subjektívny zisk ľahšieho motora v zákrutách je úplne irelevantný. Tam sa logicky oveľa viac hodí výkonnejší a charakternejší R6 a R4 je tam čisto ekonomickou voľbou, ak nemáš na R6, či už benzínový alebo naftový.
umíš australsky?
https😐/www.youtube.com/watch?…
pán to pěkně vysvětluje...
tím testem chci povědět, že tam Rasťo říká, že čtyřválec ochotněji zatáčí, nezní špatně a že připlácet 8000 EUR jen abych měl šestiválec je nonsens... celkově dost zajímavé, člověk by si řekl, že takový e😜ert musí jednoznačně trvat na šestiválci...
jsem rád, že to nepopíráš, tady v diskusi to ironizuješ poměrně jednoznačně...
Ááá, tak Ty si vymenil ten skvelý, čipnutý a skoroakošesťvalec výkonný, ale oveľa ľahší a agilnejší štvorvalec za veľký, ťažký a neohrabaný šesťvalec?
A prečo ten názorový obrat? Veď ideš proti všetkému, čo si tu dlho hlásal.
A to co hlásám v téhle diskusi je, že nerozumím tomu, proč kupovat 30D, které je - diplomaticky řečeno, dynamicky na podobné úrovni, má o litr nižší spotřebu než benzínová 530i, ale stojí o 140 tisíc víc... A že když pětka není sportovní kupé, proč je tam potřeba charakternější motor? I když o charakteru dieselu... bych s úspěchem pochyboval.
https😐/www.youtube.com/watch?…
pán to pěkně vysvětluje...
tím testem chci povědět, že tam Rasťo říká, že čtyřválec ochotněji zatáčí, nezní špatně a že připlácet 8000 EUR jen abych měl šestiválec je nonsens... celkově dost zajímavé, člověk by si řekl, že takový e😜ert musí jednoznačně trvat na šestiválci...
jsem rád, že to nepopíráš, tady v diskusi to ironizuješ poměrně jednoznačně...
Ááá, tak Ty si vymenil ten skvelý, čipnutý a skoroakošesťvalec výkonný, ale oveľa ľahší a agilnejší štvorvalec za veľký, ťažký a neohrabaný šesťvalec?
A prečo ten názorový obrat? Veď ideš proti všetkému, čo si tu dlho hlásal.
A to co hlásám v téhle diskusi je, že nerozumím tomu, proč kupovat 30D, které je - diplomaticky řečeno, dynamicky na podobné úrovni, má o litr nižší spotřebu než benzínová 530i, ale stojí o 140 tisíc víc... A že když pětka není sportovní kupé, proč je tam potřeba charakternější motor? I když o charakteru dieselu... bych s úspěchem pochyboval.
Ja nepopieram v princípe prínos ľahšieho motora k agilite auta. Len to z môjho pohľadu preceňuješ, nie je to faktor, ktorý by prevýšil, ba čo i len dorovnal ostatné nevýhody R4 proti R6, t.j. menší výkon, chýbajúci charakter a zvuk. Sám ostatne neférovo porovnávaš svoj načipovaný R4, čím de facto uznávaš, že ten výkon tam chýba.
A ešte raz, to všetko má oveľa väčší zmysel pri 3er alebo 4er, predsalen sú to kupé, resp. športovo strihnutý sedan, kde hrá agilita vyššiu rolu. 5er je ale vyššia stredná, predovšetkým luxusný pohodlný cestovateľ na diaľnice a dlhé cesty, nie vymetač okresiek. Tam je a bude R4 voľbou peňaženky a ak niekde začneš vysvetľovať, že si si kúpil R4 vedome a úmyselne a nie preto, že nemáš na lepší motor, tak ťa všetci vysmejú, vrátane tých petrolheadov. O benzínovej R6 nepochybuješ ani ty, jediný spor je tu ten naftový R6, ktorému sa podľa teba benzínový R4 vyrovná. Nevyrovná, ani zrýchlením (viď tvoje vlastné odkazy) ani pružnosťou, ani spotrebou. Možno R6 nafta neznie zvonka extra dobre, ale má rozhodne o dve triedy lepší zvukový prejav ako R4 nafta (to sa tvrdí aj v tom Rasťovom teste) a v porovnaní s R4 benzínom má aspoň nejaký charakter. A na dlhé cesty je určite užívateľsky príjemnejšia, než R4 benzín (skús zrýchliť na diaľnici zo 120 na 150, 30d to spraví nenútene, bez viditeľnej námahy, 30i bude musieť podradiť a točiť). Proste tá R6 nafta je do 5er oveľa vhodnejšou motorizáciou ako R4 benzín, ktorý je a bude len a len ekonomickou voľbou tých, ktorí chcú kúpou benzínovej 5er ušetriť.
Ale už sa zbytočne opakujem, takže týmto končím.
A ešte raz, to všetko má oveľa väčší zmysel pri 3er alebo 4er, predsalen sú to kupé, resp. športovo strihnutý sedan, kde hrá agilita vyššiu rolu. 5er je ale vyššia stredná, predovšetkým luxusný pohodlný cestovateľ na diaľnice a dlhé cesty, nie vymetač okresiek. Tam je a bude R4 voľbou peňaženky a ak niekde začneš vysvetľovať, že si si kúpil R4 vedome a úmyselne a nie preto, že nemáš na lepší motor, tak ťa všetci vysmejú, vrátane tých petrolheadov. O benzínovej R6 nepochybuješ ani ty, jediný spor je tu ten naftový R6, ktorému sa podľa teba benzínový R4 vyrovná. Nevyrovná, ani zrýchlením (viď tvoje vlastné odkazy) ani pružnosťou, ani spotrebou. Možno R6 nafta neznie zvonka extra dobre, ale má rozhodne o dve triedy lepší zvukový prejav ako R4 nafta (to sa tvrdí aj v tom Rasťovom teste) a v porovnaní s R4 benzínom má aspoň nejaký charakter. A na dlhé cesty je určite užívateľsky príjemnejšia, než R4 benzín (skús zrýchliť na diaľnici zo 120 na 150, 30d to spraví nenútene, bez viditeľnej námahy, 30i bude musieť podradiť a točiť). Proste tá R6 nafta je do 5er oveľa vhodnejšou motorizáciou ako R4 benzín, ktorý je a bude len a len ekonomickou voľbou tých, ktorí chcú kúpou benzínovej 5er ušetriť.
Ale už sa zbytočne opakujem, takže týmto končím.
Nejenže se mu vyrovná, on ho překoná
https😐/imgur.com/0Y1DG5n
20i je rychlejší než 20d, 30i je rychlejší než 30d, 40i je rychlejší než 40d, 50i je rychlejší než 50d. doloženo, výše.
nevyrovná se mu spotřebou, ale při vstupní investici o 6000 EUR vyšší, to je argument, který začneš řešit u 200 tis km na hrbu auta. Čest každému, kdo z prvních majitelů si to auto bude tak dlouho držet.
Fascinuje mě, jak mi někdo vysvětluje, že benzín se musí točit a to je špatně. A že velká deviza dýzlu, je že na pěti tisících sbalí krám. Podle mého dřív nebo později musí být dýzl ve formuli 1 a v rally😊
https😐/imgur.com/0Y1DG5n
20i je rychlejší než 20d, 30i je rychlejší než 30d, 40i je rychlejší než 40d, 50i je rychlejší než 50d. doloženo, výše.
nevyrovná se mu spotřebou, ale při vstupní investici o 6000 EUR vyšší, to je argument, který začneš řešit u 200 tis km na hrbu auta. Čest každému, kdo z prvních majitelů si to auto bude tak dlouho držet.
Fascinuje mě, jak mi někdo vysvětluje, že benzín se musí točit a to je špatně. A že velká deviza dýzlu, je že na pěti tisících sbalí krám. Podle mého dřív nebo později musí být dýzl ve formuli 1 a v rally😊
V F1 nemá smysl, ve vytrvalostních závodech naopak natrhl zadek všemu. 530i neujede 530d, jak jsme na mnohých videích viděli, ale každopádně nebude u běžného zrychlení na dálnici tak klidný jako R6 nafta. Bude utrápeně chrčet, podřizovat o 3 kvalty atd. A to se bavíme o jízdě prázdného auta. Zvyš hmotnost o další osobu, nějakou bagáž a 30i bude ve srovnání s 30d udýchaná a nepříjemná, neustále řadící neuróza.
Nejel jsi, ale kážeš, já jel a vím své. 😉
Nejel jsi, ale kážeš, já jel a vím své. 😉
šestiválec má proti čtyřválci basovou linku navíc, jinak má pěkný zvuk, nebo dávají do pětky nejspíš jiný dvoulitr, než jsem slyšel já, Rasťo Chvála a mnozí další, kterým možná nepřišel tak dramatický, jako šesti nebo osmiválec, nicméně určitě nezná nějaké "utrápené chrčení". v těch videích co jsem postoval jsem nic takového neslyšel, nakonec ještě aby - neslyšel jsem ho ani za dva roky, co jsem s ním jezdil. vůbec si neber servítky a dej mi sem odkaz na to utrápené chrčení. já jsem odkaz na dýzlové klepání a nýtování už dal.
auta se stejným výkonem logicky pojedou stejně, nejspíš proto jim dávají u BMW podobné označení, a 530i staví proti 530d, i když má o dva válce míň... jediný rozdíl je v pracovním rozsahu otáček, to je celé. benzínový motor má výkon položen výš, je to jeho vlastnost, ne vada... některými dokonce vyhledávaná...
auta se stejným výkonem logicky pojedou stejně, nejspíš proto jim dávají u BMW podobné označení, a 530i staví proti 530d, i když má o dva válce míň... jediný rozdíl je v pracovním rozsahu otáček, to je celé. benzínový motor má výkon položen výš, je to jeho vlastnost, ne vada... některými dokonce vyhledávaná...
Škoda slov, nezdá se ti? U 530i ti automat ve chvílí potřeby zrychlení podřadí o 2-3 stupně a pak postupně odrazuje. Motor žene do nejvyšších otáček a jestli se ti zdá R4 libozvučný, pak prosím. Mě mnohem více vyhovuje při jízdě utlumené spíš V8 dunění a podřazení obvykle max o kvalt, pokud vůbec. Při naložení více než jedním řidičem pak 530i prostě chybí Nm, aby zrychloval nenuceně.
Můžeš si psát co chceš, pokud bych měl vybírat mezi 530i a 530d, VŽDY DÁM PŘEDNOST ŠESTIVÁLCI. 😉
Můžeš si psát co chceš, pokud bych měl vybírat mezi 530i a 530d, VŽDY DÁM PŘEDNOST ŠESTIVÁLCI. 😉
Zdravím,
měl jsem týden 520xd, pak týden 540xi (cca 1000km), pak půl roku 540xd a měsíc M5 (nikoli Competition.
520d - oproti F10 již zcela utišený motor, normal jízda ok, spotřeba veliká ve městě, záleží na Vašem pedálu.
540xi - příjemný motor, vysoká městská spotřeba (14+), skvělý zvuk
540xd - nejlepší kombinace všeho (spotřeby, síly, zvuku, dynamiky)
M5 - auto pro fajnšmejkry, moc mi na denní ježdění ale nevyhovovalo. Obdivuji všechny, kdo si to koupí, je to skvělý vůz po všech stránkách.
Ideál je fakt M550i, popř. 530xd, chcete-li dehet (který je fakt famózní). Nic jiného bych asi neuvažoval.
měl jsem týden 520xd, pak týden 540xi (cca 1000km), pak půl roku 540xd a měsíc M5 (nikoli Competition.
520d - oproti F10 již zcela utišený motor, normal jízda ok, spotřeba veliká ve městě, záleží na Vašem pedálu.
540xi - příjemný motor, vysoká městská spotřeba (14+), skvělý zvuk
540xd - nejlepší kombinace všeho (spotřeby, síly, zvuku, dynamiky)
M5 - auto pro fajnšmejkry, moc mi na denní ježdění ale nevyhovovalo. Obdivuji všechny, kdo si to koupí, je to skvělý vůz po všech stránkách.
Ideál je fakt M550i, popř. 530xd, chcete-li dehet (který je fakt famózní). Nic jiného bych asi neuvažoval.
Tak jo, ale jdu si pro 30d, dvoulitr staci, ale ziju jen jednou.
Navic jezdim pres cely nemecko mnohokrat do roka, casto pres noc, tak proc ne.
Asi teda i xdrive, sice tady v anglii to neni nezbytnost, ale auto ma 4 kola zejo, tak proc by nebyly pohaneny vsechny... 😄
Navic jezdim pres cely nemecko mnohokrat do roka, casto pres noc, tak proc ne.
Asi teda i xdrive, sice tady v anglii to neni nezbytnost, ale auto ma 4 kola zejo, tak proc by nebyly pohaneny vsechny... 😄
Jsem překvapenej zrychlením z 0-100 vzhledem k velikosti 5er a výkonu je to fakt příjemná hodnota, to jako respekt do Mnichova. A klidně bych si to dokázal představit jako rodinné auto, zatím nepotřebujem kombík. Narodila se mi dcera před pár dny a člověk jenom zírá jak se přehodnotí priority :😉 Samozřejmě R6 radši (kultivovanost a tak dále všichni víme) ale pokud člověk pro radost už doma něco má, klidně bych se spokojil s parametry této 5er a dcerka by se vozila jak v peřině což je taky na 5er moc povedený.
Takže ak si niekto kúpi 520d, chybu nespraví, ale k charakteru prémiovej vyššej strednej to chce už šesťvalec, buď benzínový, alebo naftový.
Pruznost vo vyssich rychlostiach, po nalozeni a v kopcovitych pasazach bude udychana, vytočená a utrapena a v tomto rezime to bude poznat... pre normalne jazdenie to bohate staci, ovsem schopnosti toho auta su ovela vacsie a motor je slabsi clanok. Je to sice omielana tema dookola, ale ked si predstavis ze mas reprosustavy za 50tis kč a mas ku nim zbytok zostavy za 10tis, hrat to bude aj dost nahlas, ale ... nedava to zmysel, cela zostava musi mat vyvazene vlastnosti aby bola vyuzita a to plati aj pre 5ku.
subjektivne prednosti 6valca su navyse cislami nie moc obhajitelne...
maximální povolená rychlost je u nás 130 km/h a tohle auto jede kolik - 220? cítím významnou výkonovou rezervu 😉
automobilky tie 4valce moc fukaju a nenechavaju tak miesto pre 6valce pripadne 8valce... to bude vsak trochu zlozitejsie kvoli emisiam samozrejme
O tom je ten výkon, zrychlení, krouták atd.
v skratke povedane u lacnejsieho auta to vadi menej ako u drahsieho, aspon mne to tak pride... preco si si nekupil hybrid 1.8 ? 😄
Inak dnes som sa zlakol na semafore, pohol som sa na oranzovu a uz som brzdil do dalsej krizovatky a pozeram do spatneho zrkadla a auta este stali na semafore a pomaly sa zacali pohynat 😄 Normalne ma zamrazilo, ci som nesiel. Toto je silny start.
Posmívané ameriky typu Sebring měly 203 HP na 1,5 tuny, takže máte fakt velkou prémii 😄 😄 😄
Benzínový čtyřválec bude samozřejmě lepší, než naftový, ale zase bych tipoval spotřebu okolo 10l. Já bych před benzínovým čtyřválcem dal přednost šestiválcové naftě, víceválcový benzín samozřejmě ideál, ale pak už zase řešíš spotřebu, následný prodej....
530d od roku 2017 - 7,5 l/ 100 km
že je 530i dynamicky nastejno s 530d už jsem tady dával, rozdíl v PC si snadno dohledáš - 140 tisíc...
a jestli jsi to promeškal - jízdní suverenita šestiválce ve vysokých rychlostech
https😐/www.youtube.com/watch?…
530i stovka za 6,5s a dvestovka za 25,1s: https😐/www.youtube.com/watch?…
To pri stovke je 1,4s a pri dvestovke už výrazných 5 sekúnd.
Tady je cca 22,5sec https😐/www.youtube.com/watch?…
Tady cca 21 sec https😐/www.youtube.com/watch?…
Tak asi schválně zhoršují jen někteří.
https😐/i.imgur.com/0Y1DG5n.jpg
530 i za 20,4
čemu nevěřím je to zrychlení na stovku bez x-drivu, to je hovadina...
každopádně - pro běžné ježdění, srovnávání v rychlostech 180-250, úplně zcestné - ale i přesto - benzín se čtyřmi válci stačí na naftu se šesti...
a ještě něco, ty auta mají téměř identický výkon, pochybuju, že by se lišily o tak moc, to je proti fyzice...
No a samozrejme cenik pro bezneho smrtelnika nikoho nezajima. 😄
Ale čo kritizujem, my sme nemali žiadne obmedzenie a aj tak žiadne kupé v garáži nemáme. 😒] Aj keď polovička stále pokukuje po Mustangovi. 😄
Firemni mustang uz je slusny povoz 😁 :yes: A ted mi rekni, kdyby penize vychazeli jen na ecoboost v tom tangu, slo by to?
A diky za nazor, jsem rad ze to nesklouzlo k lakavemu "mustang jedine s V8" jak je tu obcas zvykem. 😉
V česku se z nějakého důvodu základní motorizace (a výbavy) moc nenosí, což mi vždycky přišlo zvláštní, z mýho pohledu bych ten 1,3M určitě dal spíš za základní pětku než nabušenej passat... prémie je pořád prémie (prémiová platforma, kvalita, servis a tak dále), a i holá pětka je pořád slušná pětka.
No a silnější motor skutečně *potřebuje* jenom málokdo... notabene v česku, kde je provoz dost pomalej a maximální rychlosti omezený. Leda by člověk jezdil často sám, často v noci a zákony ho netrápěj. Jinak je to buď samá kolona, nebo omezení, nebo máš třeba v autě rodinu, se kterou stejně přes dvě kila nepojedeš... a z tohohle pohledu je cokoliv nad 520d v roli daily/family driveru z mýho pohledu vyhozenej peníz, resp. poměr ceny a reálného užitku není nic moc...
5er je proste nad passatem, a co kdo potrebuje nebo nepotrebuje to je jen o tom kdo ma jak nastavenou svou latku, jak ma byt auto odhlucnene, komfortni, jak ma fungovat infotainment atd.
Kdo někdy jel v Passatu a 5er, tak musí uznat, že to je jiná kategorie. Takže 5er "potřebuješ", resp. upgrade dává smysl.
Kdy nejezdí moc po německu, tak velkej motor zas tak nevyužije. Takže lepší motor "nepotřebuješ". Můžeš ho chtít a nepotřebuješ k tomu důvod, to je v pořádku - ale to nebyla pointa mého příspěvku.
Úplně jednoduše jsem chtěl vyjádřit, že zkrátka pokud ti rozpočet dovolí základní 5ku, je škoda si ji nevzít (nebo ji alespoň nezařadit do výběru) jenom proto, že nemám rovnou na M550d. Pětka je pořád pětka a je to po čertech dobré auto.
Dilema nabušený mainstrem/chudší prémie tu bylo vždy a vždy bude, i já bych raději míň vybavený ale lepší auto.
Když máš na obojí, výbavu i strojovnu pod kapotou, a chceš to, tak proč ne..😄 Ale já osobně kdybych měl na M550d... tak si půjdu koupit 730d. 😉
Bavil jsem se o konkrétním příkladu Passat za 1.3 a 5er za to samý. A z mýho pohledu spousta lidí, kteří mají ušetřeno těch 1.3M a chystají se jít pro naloženej passat, úplně zbytečně z výběru vyřazují nějakou skromnější pětku (i kdyby se pak nakonec stejně rozhodli pro passat, to už je jedno). A tomu právě moc nerozumím.
Pokud jsou vyhozený peníze za lepší motor, ale nejsou vyhozený za lepší odhlučnění, lepší kabinu....
Ať si za svoje peníze každej koupí co libo, nikoho nekamenuju, podle mě do luxusního auta vyšší střední třídy patří odpovídající motor stejným dílem, jako kvalitní materiály, infotainment, podvozek, pohon...
Jo... a nebo MPV... zdravím Alf1ka 😄
😢
A prečo vlastne Passat ako alternatívu k 5er? Prečo nedáš 3er? Tam máš rovnakú technickú nadstavbu nad tým Passatom (šestvalce, motory pozdĺžne, RWD, ZF automat...) a napr. šesťvalcová 330d je za 1,2M.
Osobne ak by mi nevydalo na 530d, tak by som 520d obišiel a skončil v 330d (ak by som teda musel mať naftu, inak M340i). Identický image, identická technika, príplatková výbava, lepšia agilita a dramaticky lepšia dynamika, výkon a charakter motora. Jediná citeľná nevýhoda je vnútorný priestor (čo je pri služobáku, kde v 99% jazdí iba vodič, pomerne nevýznamná výhrada).
Ten můj příspěvek byl fakt jen takové pozastavení nad tím jak se to posunulo (7,2 obyč. 4válec nafta vs velkej těžkej sedan) a pro rodinné jízdy to stačí, podle mě když nějakej klidnej řidič koupí tohle nebudu kroutit očima, že se zbláznil. Proč ne. Hlavně jsem to v té “hypotéze” myslel jako čistě pro rodinu a tenhle výkon v legálních rychlostech prostě pro 3 členou rodinu v mém případě stačí. To byla ta myšlenka 😄
520d je pro člověka co najezdí velké polce km, ušetří na pořizovačce, ušetří na spotřebě, prostě ušetří. Ve spoustě zemí ušetří i na daních. Dynamika naprosto dostačující, když někam spěchám, v 120 hp dodávce jsem rychlejší než 90% ostatních vozidel. Až v rychlostech přes 140 km/h poznám, že se tomu už nechce. Tohle určitě testované auto nebude trápit...
Řeči jako připlatil bych si za šestiválec... proč ne osmiválec? proč ne M5? každý má jinou motivaci... kdyby se to neprodávalo, nikdo by to nevyráběl. Stejné jako Passat? Passat je hlavně předokolka, pokud čtyřkolka, potom se připojuje zadek. V jízdních vlastnostech propastný rozdíl...
Ten Passat TDI som dal ako porovnanie dynamiky a celkového pocitu z motora. A pri tom výkone a charaktere danej motorizácie je RWD len virtuálna výhoda, najmä pri 5er, jednak ako sám píšeš 5er nie je žiadny športiak, s ktorým vymetáš okresky, je to diaľničný krížnik, kde má silný motor ďaleko väčší význam, než agilita RWD. A hlavne dnes 90% 5er sú štvorkolky, takže argument RWD v praxi odpadá úplne.
A o R4 vs R6 sa s Tebou nemá zmysel baviť, tam nevidíš cez prah vlastnej garáže a keď stačí Tebe, tak musí všetkým ostatným. Ešte vytiahni, ako je benzínový R4 lepšou motorizáciou ako 30d a sme doma.
EDIT: tak vidím, že už si tú 30d vytiahol (15😁6). 😁 😒]
Připadá mi, že máš nějakou obsedativní poruchu. Kdybych přišel s bílýma pneumatikama, které budou mít dvojnásobnou výdrž, lepší přilnavost, a stály by polovic, donekonečna bys opakoval, že pneumatiky přece musí být černé!!!
Protože já chápu, že tě to rozčiluje, ale dieselový třílitr má dynamiku benzínového dvoulitru, o litr nižší spotřebu, ale je o 140 tisíc dražší. A milerád se nechám přesvědčit o opaku, klidně mi sem dej nějaké info, které tohle moje tvrzení vyvrací. Já ty svoje už doložil...
edit: a už vůbec nechápu, co to meleš o mojí garáži, když jezdím se 40i...
dvoulitry mají aktuálně u AMG 400 koní... už to dokázal nějaký dieselový dvoulitr? a třílitr to umí se čtyřma turbama...
400k 2.0 benzin na druhej strane z casti moze za to, ze nebude treba R6ka... ci je to dobre to nech kazdy usudi sam, hlavne pre mercedes...
do lahkeho auta je to vyhoda, typicky HH atd. kvoli hmotnosti na predku pokial ide o priecne ulozeny motor
vyhody z nizsej hmotnosti na predku VS prednosti R6...
tuto preferenciu nemozes nikomu vycitat, niekto da prednost hruskam, niekto jablkám... ked to prezenies pony cars by bola mrtva kategoria, tam vyrazne prevazovali vlastnosti motora nad vyvazenim a jazdnymi vlastnostami...
A prečo ten názorový obrat? Veď ideš proti všetkému, čo si tu dlho hlásal. 😉
P.S. Ještě, že mě má trvale na hatelistu.... 😒]
Dnes nemusím ani nic moc psát, Dinar a iudex ti to píší velmi trefně, možná další adepti na tvůj údajný hatelist. 😄
Nefunguje, ne mne, ale auto.cz 😉
A k tomu se mi vaze i ta poznamka autora testu, ze by neco ozelel z extras a mel radeji motor. Inu, uvazuju stejne, ale priznejme si ze jak se rika o premii ze ma mit motor, stejne se da rict i to ze nema byt hola...
... a pokud r4 staci?
Jako sluzebak by me to rozhodne neurazilo. 😄
Ale u nás, pri našich cenách palív atp. by som fakt zvažoval, či to nevydá na ten 530d a ak nie, tak radšej by som išiel o triedu nižšie do 3er.