Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG – Návrat do zaběhnutých kolejí
162 komentářů
pogo26
Nenašel jsem cenu testovaných aut. Pokud bych reálně kupoval, tak cenou bych asi začal.
Cena je hned na zaciatku (neviem ci to tam bolo hned, alebo az doplnili po tvojej poznamke):
620 Ceed, 732 Octavia. Inak zaujimave je, ze (cit.) "Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení!". Preco? Zeby preto, lebo predrazene auta by nevyhrali? Ono chvalit auto ze toto alebo hento ma lepsie ako konkurencia bez zohladnenia kolko si za to musim priplatit je dost kratkozrake.
Odhliadnuc od "vhodne" nastavenych pravidiel, je to viacmenej plichta. V niecom je lepsi Ceed, v inom zase Octavia. Obe auta su dobra volba. Nech si clovek kupi ktorekolvek z nich, nespravi chybu.
620 Ceed, 732 Octavia. Inak zaujimave je, ze (cit.) "Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení!". Preco? Zeby preto, lebo predrazene auta by nevyhrali? Ono chvalit auto ze toto alebo hento ma lepsie ako konkurencia bez zohladnenia kolko si za to musim priplatit je dost kratkozrake.
Odhliadnuc od "vhodne" nastavenych pravidiel, je to viacmenej plichta. V niecom je lepsi Ceed, v inom zase Octavia. Obe auta su dobra volba. Nech si clovek kupi ktorekolvek z nich, nespravi chybu.
Cenu testované Octavie tam nevidím. Těch 732 000,- není cena octávky v testu. Testovala se octávka s mnoha příplatky v cebe cca 1 milion Kč. Namátkou jen DCC, jiný infotaiment, adaptivní tempomat, kufr,...
732 tisíc za Octavii 2.0TDI DSG ? To je Ambition bez výbavy - tedy naprosté holátko. Normální výbava, tedy Style, stojí 783 tisíc. To už je víc vypovídající cena. Ale pořád bez příplatků bez DCC atd.
Test se mi líbil a čekal jsem, že Octavia spravedlivě vyhraje. Ale co mě zajímalo nejvíc bylo, jestli stojí za to si připlatit 150 tisíc ?
Test se mi líbil a čekal jsem, že Octavia spravedlivě vyhraje. Ale co mě zajímalo nejvíc bylo, jestli stojí za to si připlatit 150 tisíc ?
Těch příplatků ude víc. Není to Ambition za 730 000,-, ale Style s hromadou příplatků za min 1 000 000,- Kč. Na první pohled tam vidím DCC, sedačky, infotaiment, kola, interiér, asistenty,...
No tak to jsi se dozvěděl, ne?
Nevyplatí. Výhoda většího motoru tam je, ale ne tak velká, jak by člověk čekal. Rozdíly v prostornosti tam jsou, ale i Ceed většině vyhoví. Nějaký drobnosti sem tam... "Moderní" infotainment se tu řešil už vícekrát... ale prostě tam nikde není nic, co by stálo za 150t.
Jedině že bys měl velkej nájezd. Vypadá to, že největším bonusem TDI EVO bude spotřeba... takže pokud bys najel 90t za rok a ušetřil na tom třeba 30t na palivu... tak by se to třeba mohlo trošku srovnat.
Nevyplatí. Výhoda většího motoru tam je, ale ne tak velká, jak by člověk čekal. Rozdíly v prostornosti tam jsou, ale i Ceed většině vyhoví. Nějaký drobnosti sem tam... "Moderní" infotainment se tu řešil už vícekrát... ale prostě tam nikde není nic, co by stálo za 150t.
Jedině že bys měl velkej nájezd. Vypadá to, že největším bonusem TDI EVO bude spotřeba... takže pokud bys najel 90t za rok a ušetřil na tom třeba 30t na palivu... tak by se to třeba mohlo trošku srovnat.
Jakoze az najede po 5 letech k pul milionu tak bude konecne cca na nule? Tak ano jiste, taky plan. :D ;-)
Silně pochybuji, že spotřebu měřili několika dotankováními. Určitě jen PP. Mě kecá asi o půl litru.
Vždyť se tady mnozí prsili, jak ty počítače u koncernových aut už vůbec nelžou a jsou dokonale přesné...
Mě by spíš zajímalo, jak moc jim lže tacháč. Podle toho, jak jezdí, tak jim taky hodně kecá.
kaa
Autor vychvaloval cocpit Octavie. Můj názor je zcela opačný. Interier u Ceedu působí daleko přehledněji, komfortněji a je esteticky o parník před Škodou.
A ty víš jaká Octavia a v jaké ceně v testu byla?
cena sveta motoru
Octavia 731 900,-
Kia 619 900,-
Octavia 731 900,-
Kia 619 900,-
Ale v testu je zcela něco jiného.
Pochop, ze uz takto sa museli veeelmi snazit, aby to Octa vyhrala aspon o tie tri stotinky. Keby tam napisali ze nie je o 100, ale 200 tisic drahsia ako Ceed, uz by to nezvladli! :-)
Lidi snad umí počítat, vždyť Hyundai a Kia jsou vlastně česká auta (slovenská, což vnímají lidi stejně).
A až bude někdo zase tvrdit že Škoda česká je ale Hyundai není tak mu sděluji: obě značky (HMC-KIA, VAG-Škoda) vyrábí v ČR a obě značky mají zahraničního vlastníka.
Škoda Auto má vlastníka v Německu ale oficiálně daní v Holandsku, což je opravdu děsivá zhůvěřilost. :no: :no: :no: :no: :no:
A až bude někdo zase tvrdit že Škoda česká je ale Hyundai není tak mu sděluji: obě značky (HMC-KIA, VAG-Škoda) vyrábí v ČR a obě značky mají zahraničního vlastníka.
Škoda Auto má vlastníka v Německu ale oficiálně daní v Holandsku, což je opravdu děsivá zhůvěřilost. :no: :no: :no: :no: :no:
Tak tenhle byl taky dobrej.
1. Daně platí tam kde organizace evidovaná. Tedy škoda jako celek v česku. Hyundai jako celek v koreji. Pokud továrny udělají nějaký zisk tak v místě kde jsou.
2. Kolik aut už hyundai jako "česká značka" v ČR vyvinul, kolik z česka řídí trhů, kde tu bydlí generální ředitel, atd. Ani prd viď?
Asi by bylo lepší kdybys diskutoval o věcech , kterým rozumíš. Co jít třeba sem https://cs-cz.facebook.com/barbie/
1. Daně platí tam kde organizace evidovaná. Tedy škoda jako celek v česku. Hyundai jako celek v koreji. Pokud továrny udělají nějaký zisk tak v místě kde jsou.
2. Kolik aut už hyundai jako "česká značka" v ČR vyvinul, kolik z česka řídí trhů, kde tu bydlí generální ředitel, atd. Ani prd viď?
Asi by bylo lepší kdybys diskutoval o věcech , kterým rozumíš. Co jít třeba sem https://cs-cz.facebook.com/barbie/
Dzakobo
Případně i ProCeed, ale klasický Ceed kombi by taky stačil. Důvody:
- zajímavější cena, záruky
- klasické ovládání ventilace apod.
- není to úplná masovka jako Octa
- tankování vlevo je milý bonus
- zajímavější cena, záruky
- klasické ovládání ventilace apod.
- není to úplná masovka jako Octa
- tankování vlevo je milý bonus
V com je ten bonus tankovania vlavo?
U stojanu vpravo je vetsinou volno, protoye lide jsou lini tahat hadici pres cele auto. Mel jsem japonce (Toyota) a casto jsem nemusel cekat ve fronte a jel rovnou ke stojanu.
Zpravidla jsou volnější stojany pro auta s tankováním vlevo, protože jich u nás jezdí méně.
Jinak bych vybíral spíš mezi benzínovými motorizacemi, kde 1.5T-GDi 160k se pravděpodobně spotřebou nebude tolik lišit od 1.6CRDi. U Octávky diesel dává větší smysl nejen kvůli většímu rozdílu spotřeby, ale i vzhledem k tomu, že 1.5TSI není špatná, ale ani žádný zázrak.
Jinak bych vybíral spíš mezi benzínovými motorizacemi, kde 1.5T-GDi 160k se pravděpodobně spotřebou nebude tolik lišit od 1.6CRDi. U Octávky diesel dává větší smysl nejen kvůli většímu rozdílu spotřeby, ale i vzhledem k tomu, že 1.5TSI není špatná, ale ani žádný zázrak.
Jo... na druhou stranu... když na to přijde, tak to z levého stojanu natáhnu i doprava... a u "mých" benzínek většinou moc fronty nebývají (je ale fakt, že díky firemní tankovací kartě neřeším moc cenu u stojanu, tak nevymetám Ona apod.). Milý bonus dejme tomu, ale pro mě zanedbatelný.
Mondeo má také v levo nádrž a je to super :) Asi bych to nedával, jako důvod proč nějaké auto koupit, ale je to příjemný bonus.
Já jsem odkojenej na japonských autech a tam byla vlevo všude :-)
Tam to chápu, ale proč to má americký auto nevím, navíc poprvé a nemaj to všechny modely :D
...je to z konstručních důvodů konkrétního auta. Někdy je prostě z různých konstručních důvodů vhodnější (lepší řešení) umístit nádrž vlevo, jindy vpravo.
A Focus zase vpravo, teda Mk II a III. určitě u toho novýho nevím jistě : ) A před tím jsem měl starýho japonce a ten měl nádrž asi taky vpravo. ale na 100 % už si to nevybavím. Přinejhorším tu hadici přetáhnu, u C segmentu to zas takovej problém není :-)
Emel
Nejzajímavější z testu je dynamika... 0-100 přes 10s u Octy je určitě za očekáváním. Převody jsou sice dlouhé, ale zase ne nějak extrémně, 1900 na 7 - pokud si dobře vzpomínám na O3, tak s šestikvaltem měla při 130 2100... takže s kvaltem navíc by to pro motor s 360Nm neměl být problém. Priorita byla evidentně spotřeba...
Jinak je z testu jasný, že rozdíl 100t plus si Octa neobhájí. U Ceedu by to mohly korigovat dva pakety (55+40t), většina ale asi digi budíky a hlídání pruhů klidně oželí.
Jinak je z testu jasný, že rozdíl 100t plus si Octa neobhájí. U Ceedu by to mohly korigovat dva pakety (55+40t), většina ale asi digi budíky a hlídání pruhů klidně oželí.
To je jen zoufalství redakce Auto.cz. Na youtube najdu několik videí nové Octavie s tímto motorem, kdy jsou schopni akcelerovat z 0-100 za 8.3-8.7s
Nepochopím jakým stylem se musí rozjíždět, aby to dali za 10,5s.
Navíc netuším, kde vidí podobnou dynamiku. Pokud odhlédnu od u automatu nesmyslných zrychlení z 80-120 na 7. st apod., tak Octa má z 60-100 za 5.1 Ceed za 5.8, 80-120 6.6 vs 8.2 Ceed, což je rozdíl třídy. Ve vyšších rychlostech pak bude ten rozestup ještě větší. A to měla Octa těžší 18" zatímco Ceed 17"
Nepochopím jakým stylem se musí rozjíždět, aby to dali za 10,5s.
Navíc netuším, kde vidí podobnou dynamiku. Pokud odhlédnu od u automatu nesmyslných zrychlení z 80-120 na 7. st apod., tak Octa má z 60-100 za 5.1 Ceed za 5.8, 80-120 6.6 vs 8.2 Ceed, což je rozdíl třídy. Ve vyšších rychlostech pak bude ten rozestup ještě větší. A to měla Octa těžší 18" zatímco Ceed 17"
Na yout. se dá najít spoustu věcí a bohužel i dost nesmyslů, nebo alespoň ne dost spolehlivých.
Automann není zrovna no name kanál. Hele i kdyby to mělo být reálně vteřinu horší než těch 8.3 co naměřil, tak pořád 9.3 není 10.5
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Je fakt, že časy zrychlení tady bývají obecně špatné... ale měly by být stejně špatné i u Ceeda a ten rozdíl v 0-100 není velký. Jasně, pak se větší motor prosadí... a při nižší spotřebě... ale za 100t to nestojí.
Opravdu bylo při měření něco špatně a jde to vidět na výrazném rozdílu 0-50.
Jestli to byla náhoda nebo účel - o tom tady můžeme jen spekulovat, každopádně pravdou zůstává, že 288EVO je citelně silnější a taky citelně úspornější než 1,6 CRDi.
Chtělo by se říct, že 288EVO je první TDI po hodně dlouhé době, které má šanci navázat na úspěch původních rotaček. Jen, aby ten motor byl i spolehlivý... .
Jestli to byla náhoda nebo účel - o tom tady můžeme jen spekulovat, každopádně pravdou zůstává, že 288EVO je citelně silnější a taky citelně úspornější než 1,6 CRDi.
Chtělo by se říct, že 288EVO je první TDI po hodně dlouhé době, které má šanci navázat na úspěch původních rotaček. Jen, aby ten motor byl i spolehlivý... .
V testu bylo zcela jiné auto. Pak se testoval interiér, infotaiment podvozek, sedačky,.., které ta octávka za 730 000,- prostě nemá.
Umím si představit 10,5 s jedině s reakční dobou automatu, když v normálním režimu pustím brzdu a potom dupnu na plyn, ztratím odhadem 1-2 s. Čas, který naměřili, dá plus minus i TDI 85 kW manuál.
Asi to není úplně relevantní pro tohle srovnání, ale rád bych viděl jak Ceed s 1.6 jezdí po neměcké dálnici kopec nekopec 200 a ještě u toho točí max. 3000 otáček.
Asi to není úplně relevantní pro tohle srovnání, ale rád bych viděl jak Ceed s 1.6 jezdí po neměcké dálnici kopec nekopec 200 a ještě u toho točí max. 3000 otáček.
Tuto hodnotu jsem naměřil na starém 85kw Mondeu mk4, co mam zkušenosti s 110kw o3 po FL, tak je rozhodně živější a stíhá i silnější auta tak do cca 150ti, pak už je rozdíl výkonu znát. U manuálu bych chápal, že se to někomu nepovede nahazet tak rychle, sám to znám, ale u dsg? Zvláštní...
´´rád bych viděl jak Ceed s 1.6 jezdí po neměcké dálnici kopec nekopec 200 a ještě u toho točí max. 3000 otáček.´´
?? 1.6crdi nie je motor na taketo blbosti, kore 99% zakaznikov ochcávie iste pravidelne vyuzije... okrem toho takto stupidne zrovnanie spravila redakcia, neviem preco by mal 1,6crdi dokazovat taketo blbosti, mali zrovnavat s 1.6tdi, ale to by neslo samozrejme, pretoze to je bačkora...
?? 1.6crdi nie je motor na taketo blbosti, kore 99% zakaznikov ochcávie iste pravidelne vyuzije... okrem toho takto stupidne zrovnanie spravila redakcia, neviem preco by mal 1,6crdi dokazovat taketo blbosti, mali zrovnavat s 1.6tdi, ale to by neslo samozrejme, pretoze to je bačkora...
Ona i ta 2.0tdi 200 kopec nekopec zas tak s prstem v nose nedává, projel jsem s tím Německo několikrát :D
Zrovna ten motor ze Ceedu opravdu na to není. 100 kW se u něj nedá poznat. Důležitější je pro mne, jak se motor chová v normálním provozu. Tento motor jsem v před půl rokem zkoušel v i30 a byl velmi přidušený. Reakce z pod 2000 otáček byla mizerná.
SKAY
Tak redaktoři ze Světa motoru to opět dokázali aby Oktavka vyhrála.
Ale ty tři setinky jsou, při pročtení všech těch orgastických onanií ohledně designu a spotřeby vlastně spíš porážkou. Zrovna design Octavie za vydařený nepovažuju a interiér taky ne. Ceed sice rovněž není designová perla, ale oproti Octavii je rozhodně lepší.
Vidíš - a já na celkový výsledek nekoukal, jen jsem si četl dynamické zkoušky, tedy porovnání pohonů a z článku, resp. z výsledků "měření", jsem měl dojem, že to nové TDI to projelo s korejskou 1,6... .
Futurista
Pokud clovek v nizsi stredni chce dat za auto 600t a vic, asi neslapne vedle nikde. Ja z tech dvou bych vzal Ceeda, nebo bych se podival i jinde. Octa bude dobry auto, ale za tu cenu... Jak pisou panove vys, neni uvedena cena testovanyho kusu. Duvod je asi jasny. Kamarad dela pro rakouskou firmu, museji mit skodovky v nafte, a uz minule mel problem se vejit do OIII s TDI, takze byl rad za nejakou vybavu s 1,6 TDI. Uz mi minule rikal, ze na novou muze zapomenout. Ten Cednik je proste rozumnejsi volba. Jesteze mame takovy vyber v teto tride.
K testu se radeji nevyjadruju, onanie na Octou u exte i interieru, Ceeda prejdeme tak nejak rychle, at se muzeme vratit k Octavii. A to, co jsme strasne drive vycitali, je dnes u skodovky dovedeny ad absurdum, a vlastne si clovek zvykne, takze super. A pokud motor opravdu zajel tyhle casy, pak je neco spatne. Cislum v katalogu u skodovek neverim, tohle je ale moc velkej fail. A pozastavim se nad spotrebou na dalnici. 4,1? Neverim, mozna nekde z dlouhyho tahlyho a mereno jednim pohledem na pul kilometru... A pokud jo, myslim treba 20km, na tempomatu130 (skutecne 124), pak smekam. Ale neverim.
K testu se radeji nevyjadruju, onanie na Octou u exte i interieru, Ceeda prejdeme tak nejak rychle, at se muzeme vratit k Octavii. A to, co jsme strasne drive vycitali, je dnes u skodovky dovedeny ad absurdum, a vlastne si clovek zvykne, takze super. A pokud motor opravdu zajel tyhle casy, pak je neco spatne. Cislum v katalogu u skodovek neverim, tohle je ale moc velkej fail. A pozastavim se nad spotrebou na dalnici. 4,1? Neverim, mozna nekde z dlouhyho tahlyho a mereno jednim pohledem na pul kilometru... A pokud jo, myslim treba 20km, na tempomatu130 (skutecne 124), pak smekam. Ale neverim.
Jezdím s Octavií TDI 85 kW manuál (je to stejný motor, jiné SW naladění), a ta spotřeba je opravdu dobrá - na tempomat 130 je určitě pod 5l, hodnota 4,1 mi už ale taky přijde dost málo - schválně vyzkouším a napíšu. Taky se dost snížily odchylky tachometru, 130 už neznamená 124, ale spíš tak 127-8.
Čemu říkáš "onanie nad Octou u interiéru"? Vždyť jen napsali "Krása střídá nádheru". :D
Člověk neví, jestli se Světu Motorů a některým jeho redaktorům smát, nebo nad nimi brečet.
Mě se Octa v pěkné výbavě uvnitř líbí, ale nekoupil bych ten interiér ani za nic.
Člověk neví, jestli se Světu Motorů a některým jeho redaktorům smát, nebo nad nimi brečet.
Mě se Octa v pěkné výbavě uvnitř líbí, ale nekoupil bych ten interiér ani za nic.
"...U Ceedu...Chybí jen větší estetická procítěnost, která by kabinu posunula hodnotově na jinou úroveň – vylisovaná atrapa prošívání na horní části palubky z normálního obýváku luxusní lóži neudělá. V ní se ocitáme, když přesedneme do octavie. Pokud zvenku prošla evolučním vývoje, uvnitř prodělala revoluci. Stylovější interiér v kompaktní třídě nenajdete ani u prémiových značek." Tak jo no. Auto za milion v nižší střední. No ještě aby ne...
Mám kamoša, čo nastúpil do českej firmy s nemeckou matkou a nafasoval Ceed combi CRDi. Doteraz mal vždy Škodu a nejaký ten Opel a Kiu si nevie vynachváliť.
Provedl jsem si "test", 130 km/h na tempomat po D8 směrem od Lovosic, vyšlo mi 4,3 l - takže plus minus realistická hodnota to je.
Máš O4 s motorem 2,0TDI 288 EVO ?
A jak rychle si jel reálně. Tempomat na 130 km/h ti neřekne, jak jsi jel. Pokud máš koncernové auto, tak jsi jel asi výrazně pomaleji.
128 km/h podle gps. Jaké další zajímavosti ještě vykazují koncernová auta? :)
Na MQB37(W) se cíleně snižovala odchylka tachometru, důvod si ale nevzpomenu...
Na MQB37(W) se cíleně snižovala odchylka tachometru, důvod si ale nevzpomenu...
Ozzman
Ona ta oktavka asi bude slušne auto, sám jsem ji nejezdil, ale pár kamarádů, včetně jednoho dobrého kamaráda, redaktora konkurence, který rozhodně Škodovky nemá rád, ji chválil, Ceed je taky fajn, ten znám, byť pouze gt s 1.6t, ale dal bych přednost Oktavce jako rodinnému autu, naopak pro zábavu je Ceed zajímavější a bavilo mne 7st automst, podvozek a motor .. Co to kecam... Já bych šel pro Fokuse :D , ale to nic nemění na tom, že se asi o4 povedla. Je smutné, že se musí stůj co stůj prosazovat v testech, protože to kazí zbytečně pověst a nema to zapotřebí.
Přesně. Octavie je lepší auto. Ale chyby redaktorů, když nesrovnávají cenu testované specifikace nebo měří nesmyslné hodnoty zrychlení, to dost kazí.
S tou cenou je to záměr. Mají vydefinovanou "výbavu světa motorů" a srovnávají, kolik stojí auto v takové výbavě... bez ohledu na to, co k testu dorazí.
Obecně jsem pochopil (i ze zahraničních testů), že to holt bohužel nefunguje tak, že by si redakce naspecifikovala auto a značka by ho dodala, ale testuje se to, co je - až na výjimky.
Obecně jsem pochopil (i ze zahraničních testů), že to holt bohužel nefunguje tak, že by si redakce naspecifikovala auto a značka by ho dodala, ale testuje se to, co je - až na výjimky.
Což o to, chápal bych, že nemůžou ovlivnit výbavu testovaného auta. Ale proč není cenový rozdíl součástí celkového hodnocení, to už nechápu.
No protože nemá smysl penalizovat auto třeba za to, že má adaptivní tempomat nebo panoramatickou střechu a je kvůli tomu dražší. Smyslem je porovnat, kolik ta auta stojí v porovnatelné výbavě.
Na druhou stranu se pak třeba testujou (a bodujou) jiný sedačky, než jaký by byly v tý verzi již od, jinou velikost kol atd.
Ideální řešení není... a SM to má holt v metodice takhle.
Na druhou stranu se pak třeba testujou (a bodujou) jiný sedačky, než jaký by byly v tý verzi již od, jinou velikost kol atd.
Ideální řešení není... a SM to má holt v metodice takhle.
Tak prave pokud si daj tu praci, ze maj "svou vybavu", pak jeji nezarazeni do hodnoceni je uplne postavene na hlavu a otazky "proc?!" jsou zcela na miste. Vsichni vime co by to tady udelalo s hodnocenim, a pravem. ;-)
Presne tak, argument, že sa nehodnotí cena, pretože sa testuje to, čo dodá importér a teda autá nie sú výbavou porovnateľné sa dá akceptovať. ALE ak SM má v hodnotení /verziu sveta motorov", teda nejakú porovnateľnú výbavu naprieč triedou, tak je zase blbosť tú cenu rovnakej/porovnateľnej výbavy nehodnotiť.
O čom potom vypovedá tá "verzia Sveta motorov"? Zjavne o ničom, ak sa neberie do úvahy.
O čom potom vypovedá tá "verzia Sveta motorov"? Zjavne o ničom, ak sa neberie do úvahy.
Nedá se akceptovat, že se hodnotí věci, které jsou octávky v jiné výbavě a za výrazný příplatek.
Protože neexistuje auto přesně s výbavou SM: Vždy mu bude v některém výbavovém stupni něco chybět nebo přebývat. Samozřejmě oktávce dražší o statisíce toho nepřebývá tolik, pokud vůbec něco a body dolů by si zasloužila.
Jak to myslíš, její nezařazení do hodnocení?
Mně se ta metodika celkem líbí. Když chci srovnat cenu Focusa s Golfem, tak si je dovybavím na nějaký běžný standard (tempomat, halogeny, 16", vyhřívané sedačky, kožený volant) a výsledek srovnám.
Kdyby byli schopní si taková auta objednat do srovnávacího testu, nebyl by problém. Jenže to nejsou. Takže testují auto s DCC, hodnotí komfort s DCC, ale srovnávají cenu bez DCC (třeba) - to je ten největší problém.
PS: Samozřejmě ten zlatý standard jedné značce sedne líp a jiné hůř... jedna značka má komplet bezpečnostní asistenty v základu, jinde je potřeba pro nějakou blbost sáhnout pro vyšší úroveň... někde jsou LED světla levný, jinde jen v rámci drahýho paketu.
Mně se ta metodika celkem líbí. Když chci srovnat cenu Focusa s Golfem, tak si je dovybavím na nějaký běžný standard (tempomat, halogeny, 16", vyhřívané sedačky, kožený volant) a výsledek srovnám.
Kdyby byli schopní si taková auta objednat do srovnávacího testu, nebyl by problém. Jenže to nejsou. Takže testují auto s DCC, hodnotí komfort s DCC, ale srovnávají cenu bez DCC (třeba) - to je ten největší problém.
PS: Samozřejmě ten zlatý standard jedné značce sedne líp a jiné hůř... jedna značka má komplet bezpečnostní asistenty v základu, jinde je potřeba pro nějakou blbost sáhnout pro vyšší úroveň... někde jsou LED světla levný, jinde jen v rámci drahýho paketu.
Spíš mne dojme, že srovnaji interiér top verze za 1m Kč s obycejnejsi verzí levnějšího auta a pak ho vyzdvihnou i přesto, že srovnatelné nejsou. Chápu, že nejde sehnat dvě podobné nakonfigurovane auta, ale pak by se měli zdržet komentáře. Stejně to bylo nedávno v případě o3 v topi vs bíla obyc i30 :D Už z úvod i fotky bylo jasné, kde je hezčí.
lamal
´´V ní se ocitáme, když přesedneme do octavie. Pokud zvenku prošla evolučním vývoje, uvnitř prodělala revoluci. Stylovější interiér v kompaktní třídě nenajdete ani u prémiových značek.´´
´´V ceedu jsou pohodlná, dobře tvarovaná a dostatečně rozměrná. Jenže octavia je v tomto směru naprostá špička.´´
´´V místech, kde si ceed podřadil, drželo mladoboleslavské kombi stále nejtěžší převod.´´
´´Octavia i ve sportovním nastavení působí jako parník. Moc se jí do zatáček nechce, změnit rychle směr pro ni není nic jednoduchého, a když už ji přemluvíme, klouže se rovně a s výraznou nedotáčivostí.´´
´´Škoda Octavia Combi dokázala, že stále patří na špičku kombíků nižší střední třídy.´´
´´V ceedu jsou pohodlná, dobře tvarovaná a dostatečně rozměrná. Jenže octavia je v tomto směru naprostá špička.´´
´´V místech, kde si ceed podřadil, drželo mladoboleslavské kombi stále nejtěžší převod.´´
´´Octavia i ve sportovním nastavení působí jako parník. Moc se jí do zatáček nechce, změnit rychle směr pro ni není nic jednoduchého, a když už ji přemluvíme, klouže se rovně a s výraznou nedotáčivostí.´´
´´Škoda Octavia Combi dokázala, že stále patří na špičku kombíků nižší střední třídy.´´
Ano , typická reklama na škodu kdy z - udělají +
do oci bijuci hnus... skodovke taketo zufale snahy v testoch nepomahaju, na prvu dobru je vidiet krcovita snaha uz volbou motorizacie, na to aby vobec mala sancu sa voli o 4deci vyssi objem, a o 150tis vyssia cena sa zamerne zamlcala v zrovnani...
doba zapredana...
doba zapredana...
No počkej... Octavie jinou naftu než 2.0 nemá... a Ceed nemá jinou než 1.6. Tak jaké "volí"?
Jinak teda nevím, co "zaprodaného" vidíš konkrétně na větě "Octavia i ve sportovním nastavení působí jako parník. Moc se jí do zatáček nechce, změnit rychle směr pro ni není nic jednoduchého, a když už ji přemluvíme, klouže se rovně a s výraznou nedotáčivostí."... to mi osobně nezní jako nekritické zbožňování :-)
Jinak teda nevím, co "zaprodaného" vidíš konkrétně na větě "Octavia i ve sportovním nastavení působí jako parník. Moc se jí do zatáček nechce, změnit rychle směr pro ni není nic jednoduchého, a když už ji přemluvíme, klouže se rovně a s výraznou nedotáčivostí."... to mi osobně nezní jako nekritické zbožňování :-)
Mohli zrovnavat zrovnatelne (kubatury), tomu aj ta cena viac odpoveda. Tu sa priklanam k tomu, ze isli na istotu v pripade octavie, pretoze ceed je prilis silny hrac aj pre nu. A o tom to je, takymito testami sami nutia publikum podozrievat ich vyber, presnee tak ako som to citil ja.
To ze skritizuju jazdne vlastnosti je mile a urcite som to ocenil, postupnost mojich prispevkov vsak za tym hned ukazala verdikt,.. pozri si co je posledne,, ked ma take jazdne vlastnosti ? To sa tej spicke ani tym najllepsim nestava asi... hlavne za tie peniaze.
PS: ubezpecujem ta, ze podporu domaceho produktu schvalujem a uplne chapem, znesiem toho dost v tomto smere, je dobre aby Cesi Skodovku podporovali, bez debat si to zasluzi a potrebuje to krajina tiez... mohlo by to byt vsak inteligentnejsie podavane v roku 2020
To ze skritizuju jazdne vlastnosti je mile a urcite som to ocenil, postupnost mojich prispevkov vsak za tym hned ukazala verdikt,.. pozri si co je posledne,, ked ma take jazdne vlastnosti ? To sa tej spicke ani tym najllepsim nestava asi... hlavne za tie peniaze.
PS: ubezpecujem ta, ze podporu domaceho produktu schvalujem a uplne chapem, znesiem toho dost v tomto smere, je dobre aby Cesi Skodovku podporovali, bez debat si to zasluzi a potrebuje to krajina tiez... mohlo by to byt vsak inteligentnejsie podavane v roku 2020
johny555
Snad poprvé na auto.cz Škodovka nad Kiou jednoznačně, ale v podstatě je to remíza (je mi jasný, že na auto.cz nesmí dovolit aby vyhrál někdo jiný než koncern). Vzhledem k tomu, že rozdíl v ceně je při jakékoliv srovnatelné variantě přes 100 tisíc (nejenom u katalogových ale i reálných cen), tak u rozdílu spotřeby 1 l/100 bych musel ujet přes 300 tisíc km, aby se rozdíl vyrovnal.
KANKUNEN
tradičně nic moc podvozek, špatně odladěné DSG. No a ta spotřeba 4,3, to vidím na špatně odladěný palubák a nebo útrpné trápení motoru. To je tak těžké tu nádrž dolít po víčko a spočítat skutečnost
Tak pokud je spotřeba dle PP a v O4 bude stejně pravdomluvný, jak v O3, tak je třeba přičíst cca. 0,50 l/100 km (mám zjištěno na třech kusech O3 dle dotankování na statisticky hodnotných 400.000 km).
Mám O4 s TDI, klidnou jízdou na hranici povolených limitů se dá za 4,3 jezdit, při eko jízdě to jde i méně - 3,5 na 50 km po okreskách. Sám mám za 6000 km průměr ca. 5,3, ale to je proto, že převážně jezdím po dálnici a většinou o něco rychleji než limit.
https://www.spritmonitor.de/…cht/1137956.html
https://www.spritmonitor.de/…cht/1137956.html
vsikora
Podívejte se na reálná data:
Ceed - 5.71 - https://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
Octa - 5.92 - https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Už ten naměřený rozdíl na úrovní 25% je nesmyslný, zas tak velké rozdíly v efektivitě motorů a aerodynamice nejsou. S těmi vozy se prostě jelo jinak, nebo máte chybu v metodice.
Ceed - 5.71 - https://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
Octa - 5.92 - https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Už ten naměřený rozdíl na úrovní 25% je nesmyslný, zas tak velké rozdíly v efektivitě motorů a aerodynamice nejsou. S těmi vozy se prostě jelo jinak, nebo máte chybu v metodice.
Pane bože. A všiml sis, že testují novou Octu, která má mnohem lepší aerodynamiku a hlavně úplně jiný motor než Octávka III?
Myslíš, že ten nový bude tak zázračný?
kesumb
Takže abych to shrnul. Vybavenej kombík 110kW Tdi (DCC, tažný, okna, asistenti a elektrickej kufr) a je z toho 900 tis. Kč. Ve světle ostatních cen škodovek (hezkej Karoq 140kW 4x4 je přes milion) to zapadá. Ale z mého pohledu je to auto, který se na každý křižovatce oklepe jak ratlík, protože hledat vypnutí ASS systému někde v dotykovým podmenu, který navíc hádám stejně jako v Superbu zamrzne ihned po startu na desítky vteřin, nikdo nebude. Pak je tu podvozek, kterej je reálně stejnej jako v O3 a tedy opět to bude s vlečnou nápravou dost podprůměr. Převodovka to opět tahá za ocas. A dotykové ovládání všeho je hlavně snaha ušetřit, víc nic.
Já nevidím důvod to kupovat...
Já nevidím důvod to kupovat...
_Vasek_
At vyhraje kdo chce, stejne se bude Octavia prodavat jak housky na krame. Kdyz pominu firemni prodeje (80%), kde se kupuje Octavia "setrvacnosti", tak lide stejne resi hlavne design. A co si budem nalhavat, lidem se Octavia libi. Co vidim kolem se, tak 90% lidi ma auto vybrane od pocitace. Podle me nikdo moc neresi jestli to jde dobre do zatacek, jak je to tiche, jak se to ridi atd.. (to resi mozna lide tady na diskuzi, co se o to zajimaji).
Je pravda, že dizajn je důležitý, ale v tomto případě mi O4 nepřijde hezčí než Ceed, spíš naopak, ale to je subjektivní. Navíc nejsem stádní typ a kupovat za ty nehorázný peníze auto, které je (nebo brzy bude) na každém parkovišti se mi nechce.
S těmi firemními prodeji teď bude mít Škoda dost potíž, všichni budou snižovat náklady a odkládat obměnu flotily. Jedinou záchranou bude pro ně státní správa, která nadále bude rozhazovat, jako by krize nebyla.
Jinak máš pravdu, běžný člověk téměř nepozná rozdílné podvozky, to řeší hlavně novináři a lidi to papouškujou po nich. Pro mě je jasným vítězem KIA z těchto důvodů (dle významnosti):
1) o 100 tisíc levnější
2) výborná spolehlivost (především z vlastní zkušenosti)
3) plná 7letá záruka ve standardu
4) TLAČÍTKA a KOLEČKA hlasitosti, klimatizace, start/stopu, line asistenta
5) Stále není Octa 1.5 TSI v automatu
S těmi firemními prodeji teď bude mít Škoda dost potíž, všichni budou snižovat náklady a odkládat obměnu flotily. Jedinou záchranou bude pro ně státní správa, která nadále bude rozhazovat, jako by krize nebyla.
Jinak máš pravdu, běžný člověk téměř nepozná rozdílné podvozky, to řeší hlavně novináři a lidi to papouškujou po nich. Pro mě je jasným vítězem KIA z těchto důvodů (dle významnosti):
1) o 100 tisíc levnější
2) výborná spolehlivost (především z vlastní zkušenosti)
3) plná 7letá záruka ve standardu
4) TLAČÍTKA a KOLEČKA hlasitosti, klimatizace, start/stopu, line asistenta
5) Stále není Octa 1.5 TSI v automatu
Blue Sun
by ušel (ve škole za tři), ale ty kecy okolo designu a spotřeby si fakt mohli odpustit. Já chápu, že Svět Notorů prostě je jen reklamní plátek Škodovky, ale co je moc, to je moc.
Renoo
Čili zcela nečekaně musí Škodárna zase vyhrát porovnávací test. A aby to bylo viditelné i na fotečkách, tak se šáhne po modelu, který je těsně před faceliftem a za pár měsíců vyjedou první kusy z fabriky...
JosefBrofsky
Kia - "Chybí jen větší estetická procítěnost, která by kabinu posunula hodnotově na jinou úroveň – vylisovaná atrapa prošívání na horní části palubky z normálního obýváku luxusní lóži neudělá.
V ní se ocitáme, když přesedneme do octavie. Pokud zvenku prošla evolučním vývoje, uvnitř prodělala revoluci. Stylovější interiér v kompaktní třídě nenajdete ani u prémiových značek."
Soudruh pisálek Káňa posunul škodivácké vlezdo***ství na nový level ... tleskám. 8-s
V ní se ocitáme, když přesedneme do octavie. Pokud zvenku prošla evolučním vývoje, uvnitř prodělala revoluci. Stylovější interiér v kompaktní třídě nenajdete ani u prémiových značek."
Soudruh pisálek Káňa posunul škodivácké vlezdo***ství na nový level ... tleskám. 8-s
3_diamanty
sa mi paci daleko viac .. akoze inak zaujimavy test..... samozrejme s neprekvapujucim vysledkom... nakoniec ale v reale si zakaznik stejne vyberie to co mu sadne najviac.. ci uz je to ceed octavka corolla leon a pod .... u mna z tejto dvojice ale jasne ceed ( a nie .. nie je to len kvoli face-u octavky ).. :yes:
Hittman
Já nevím, ale když přesednu ze šestiválce do 2.0 TDI v superbu, ten motor se 110kW nejede, musel jsem si koupit power pedál a navíc, v superbu je strašně hlučný. To mi potvrdil i bratr, co má také superba. Třeba Insignia je daleko tišší. Nehledě na šetření izolací přinášející hluk od kol a aerodynamický hluk na dálnici, kdy musí rádio řvát, abych ho slyšel. Pro mě sup 3 s tímto motorem je strašné zklamání.
Když přesedneš z A6 3,0TDI 240k a zdá se ti Superb 2,0TDI 150k slabej a hlučnej, tak to bude tím, že je významně slabší a samozřejmě starší poctivá A6 za dva míče je líp odhlučněná. Objevils' ameriku :yes:
Příště se holt před koupí pořádně svez. Ale po pravdě, na to abys zjistil, že to pojede hůř a hlučněji, se snad normální člověk ani nepotřebuje vozit. Šestiválec proti čtyřválci, prémie s dvojnásobnou cenou proti obyčejnýmu mainstreamu. V tomhle případě nehraje roli, že A6 byla o pár let starší.
Příště se holt před koupí pořádně svez. Ale po pravdě, na to abys zjistil, že to pojede hůř a hlučněji, se snad normální člověk ani nepotřebuje vozit. Šestiválec proti čtyřválci, prémie s dvojnásobnou cenou proti obyčejnýmu mainstreamu. V tomhle případě nehraje roli, že A6 byla o pár let starší.
Alfonz666
Je prostě low end, tady se srovnává se starou kiou a je na tom +- stejně. S čím jiným ještě srovnat aby vyhrála? Dacia? Bůh ví jestli...
Arese
...koncern VW svůj katastrofální přešlap s ergonomií ovládacích prvků svých nových modelů nižší střední třídy co nejdříve napraví.... ;-\
voturk
Tleskám. To muselo dát hrozně práce ohnout body tak, aby o tři setiny vyhrál "domácí" tým :D
Alespoň jste zvládli "vynechat" polemiku nad tím, že ten cenový rozdíl nedává pro soukromníky žádný smysl. A firmy budou Octavii kupovat jen díky úplně jiným cenám, než platí lůza. Ale ani to možná nespasí tu uživatelsky nepřijatelnou ergonomii základních funkcí. Přeju si, aby jim to firemní zákazníci při obnově vozového parku omlátili o hlavu.
Jinak samozřejmě za 3-4 roky bude tenhle koncernový diesel bazarový strašák, protože sice nic nežere, ale na posledním 1.5 TSI je už dnes vidět, že ty eko blbosti si vybírají daň a svolávací akce potřebuje jako prase drbání.
Alespoň jste zvládli "vynechat" polemiku nad tím, že ten cenový rozdíl nedává pro soukromníky žádný smysl. A firmy budou Octavii kupovat jen díky úplně jiným cenám, než platí lůza. Ale ani to možná nespasí tu uživatelsky nepřijatelnou ergonomii základních funkcí. Přeju si, aby jim to firemní zákazníci při obnově vozového parku omlátili o hlavu.
Jinak samozřejmě za 3-4 roky bude tenhle koncernový diesel bazarový strašák, protože sice nic nežere, ale na posledním 1.5 TSI je už dnes vidět, že ty eko blbosti si vybírají daň a svolávací akce potřebuje jako prase drbání.
Ondris
Mě na Octavii nejvíc točí startovací sekvence, připadám si jako pilot stíhačky před vzletem.
Nastartovat, levou rukou rozsvítit světla, počkat, pravou na tlačítko set, počkat, vypnout start-stop, pravou na tlačítko Mode, počkat, přepnout na Individual a teprve odjíždíme.
PP jinak pěkně kecá, u 1.5 TSI ukazuje dlouhodobě 6.6 a podle dotankování to bylo 7.5 (mix Praha 50 % a 50 % dálnice). I tak je to super, nicméně ten motor moc nejede a škube.
Vše ostatní je ale vzhledem k použití úplně bez výhrad.
Nastartovat, levou rukou rozsvítit světla, počkat, pravou na tlačítko set, počkat, vypnout start-stop, pravou na tlačítko Mode, počkat, přepnout na Individual a teprve odjíždíme.
PP jinak pěkně kecá, u 1.5 TSI ukazuje dlouhodobě 6.6 a podle dotankování to bylo 7.5 (mix Praha 50 % a 50 % dálnice). I tak je to super, nicméně ten motor moc nejede a škube.
Vše ostatní je ale vzhledem k použití úplně bez výhrad.
Octavia neumí sama rozsvitit? To by vysvětlovalo, proč jich tolik potkávám jezdit na denní i za šera.
Spíš nemá citlivý senzor a ještě méně citlivé řidiče :D
Takže si tam můžeš nastavit každé světýlko jinou barvou, ale nastavení citlivosti senzoru ne?
To netusim, já se v o3 měl problém dostat do průměrný spotřeby, našel jsem to na té velké obrazovce :D
Jak tě poslouchám, tak by ses nedostal na průměrnou spotrebu ani na kolobezce. :D:D
Stejně nevím, jak zvládáš držet průměrnou spotřebu 7.3, když do města s Mondeem moc nejezdis.
Stejně nevím, jak zvládáš držet průměrnou spotřebu 7.3, když do města s Mondeem moc nejezdis.
Včera jsem jel okreskami do Plzně (výletně) a zpět dálnice, taky výletně, tzn podobná trasa jako ty a zvedla jsem ti tu spotřebu na 7 :D
Meky
Realita je jednoducho takato:
1 Octavia 4 je skareda (Ceed kombi tiez nie je nadherny) = 0:0
2. Octavia je drahsia ako Ceed: 0:1
3. Octavia ma horsie zaruky: 0:1
4. Octavia ma lepsi motor: 1:0
5. Octavia ma nizsiu zostatkovu hodnotu: 0:1
6. Octavia ma modernejsi inforatiment (co nie je vzdy vyhoda): 0:0
Zaver:
okrem lepsieho motora od VW nie je O4 v nicom lepsia ako Ceed. Ktory je navyse podstatne starsi.
1 Octavia 4 je skareda (Ceed kombi tiez nie je nadherny) = 0:0
2. Octavia je drahsia ako Ceed: 0:1
3. Octavia ma horsie zaruky: 0:1
4. Octavia ma lepsi motor: 1:0
5. Octavia ma nizsiu zostatkovu hodnotu: 0:1
6. Octavia ma modernejsi inforatiment (co nie je vzdy vyhoda): 0:0
Zaver:
okrem lepsieho motora od VW nie je O4 v nicom lepsia ako Ceed. Ktory je navyse podstatne starsi.
Tak ta O4 je sice "nová", ale technický základ je shodný s O3. Takže zas tak nová není jak se prezentuje.
CenturionCz
ale pro mě případný výběr mezi těmito dvěma vozy (odhlédnu-li od ceny, ale tu si musí každý vyhodnotit sám) končí pohledem na obě auta. Octavia je jak uvnitř tak venku z úplně jiné galaxie. Čisté, přesně natažené linie, symetrické a harmonizované hrany, design na úrovni Audi. A ten jednoduchý moderní, digitalizovaný interiér je ve voze kategorie Škody už skoro k nevíře. Je teda fakt, že si za to nechají v Mladé Boleslavi taky zaplatit, to nepopírám.
U Ceedu mě prakticky odradil už pohled zvenčí, ale dorazily mě ty kulaté ovladače pod displejem navigace. To snad nemůže nikdo normální vymyslet. Papírová akcelerace s prázdným vozem na stovku u 11ti sekund ve mě vyvolává obavu, jestli se vůbec s plným autem při cestě na chatu dá bezpečně napojit na dálnici bez rizika způsobení řetězové havárie. Snad jenom ten víceprvek vzadu a ergonomičtěji vypadající volant by mě o Kii donutili zauvažovat.
Ale jasný, je to věc názoru.
U Ceedu mě prakticky odradil už pohled zvenčí, ale dorazily mě ty kulaté ovladače pod displejem navigace. To snad nemůže nikdo normální vymyslet. Papírová akcelerace s prázdným vozem na stovku u 11ti sekund ve mě vyvolává obavu, jestli se vůbec s plným autem při cestě na chatu dá bezpečně napojit na dálnici bez rizika způsobení řetězové havárie. Snad jenom ten víceprvek vzadu a ergonomičtěji vypadající volant by mě o Kii donutili zauvažovat.
Ale jasný, je to věc názoru.
Zvenku se mi ta Octa taky celkem líbí, ale ten plně digitální interiér prostě nedám, zamrzí to o to víc, že nová A3 má vnitřek normální. Volant ve škodovce je hroznej, bohužel ten paskvil začínají cpát všude.
Design na úrovni Audi... tak to je moc.
Diky za kazde auto s mechanickym ovladacem u klimatizace a jeste lepe radio. Mit k dispozici pouze dotyk je spatne reseni.
Drive auta mela jeste horsi parametry a kupodivu se s tim na dalnici najet dalo. Jako prvni auto jsem mel motor s vykone 37kW a take jsem to na dalnici prezil.
Argumenty tebou prezentovane jsou mimo.
Drive auta mela jeste horsi parametry a kupodivu se s tim na dalnici najet dalo. Jako prvni auto jsem mel motor s vykone 37kW a take jsem to na dalnici prezil.
Argumenty tebou prezentovane jsou mimo.
Ernesto01
Netrvrdím, že každý test musí být stoprocentně nestranný - ale je dobré to alespoň na rovinu přiznat. Nejsem v cílovce ani pro jediný tento vůz. Po přečtení testu a shlédnutí fotek se nestačím divit závěrečnému hodnocení. A zároveň se hodně divím, kam až se dostala Kia. Suprové mainstreamové auto, typická houska na krámě. Kompromisní univerzální kombi v tom nejlepším pojetí.
Kia dle testu lépe jezdila a motor jede podobně. Kabina je lepší, stejně jako infotainment. Jízda je v Kie celkově lepší a zároveň má více výbavy a je mnohem levnější. Technologicky nemá Octavia nic navíc, některé technologie má dokonce ne velmi dobře zvládnuté. Podvozek DCC je spíše na škodu a přidává další kilogramy navíc. LED matrix světla dodnes oslňují provoz okolo - nevyřešeno. Problémy s firmware a náběhem výroby. Falešné poplachy při dojezdu na křižovatku, kdy zpanikaří přednárazový systém a vybrzdí auto za Octavií.
Myslím si, že zde již objektivně musí padnout všechny zábrany a říct, že Octavia ztratila svou dobrou pozici. Není to špatné auto, ale jako rodinné kombi, kde hraje největší roli užitná hodnota, není vůbec dobrá.
Octavia již dlouho byla a je firemní leštěnka. Flotilové auto, které zaměstnanci dostávají místo kusu výplaty. Jde především o to pochlubit se před sousedem autem, které není moje. Všechno je tam dělané na efekt, a to už v minulé generaci. Současná přidává další frikulínské prvky (free, cool a in): dementní ambientní osvětlené, které v noci oslňuje a je to první věc, která se vypíná. Křišťály (plastové) ve světlech u auta, které má špatný podvozek. Pestrá paleta pastelových barev všeho druhu. Různé příplatky za designové lištičky a podobné kravinky. Na to cílovka slyší. Uvidíme, jak se bude prodávat v nastávající době, kdy firmy škrtí flotilové rozpočty. Poslední čísla ukazuje, že Octávisti přesedlali do Scaly či rovnou do Fabie. Pro rodinu toto auto fakt není. Ta se kouká po jiných vlastnotech.
Kia dle testu lépe jezdila a motor jede podobně. Kabina je lepší, stejně jako infotainment. Jízda je v Kie celkově lepší a zároveň má více výbavy a je mnohem levnější. Technologicky nemá Octavia nic navíc, některé technologie má dokonce ne velmi dobře zvládnuté. Podvozek DCC je spíše na škodu a přidává další kilogramy navíc. LED matrix světla dodnes oslňují provoz okolo - nevyřešeno. Problémy s firmware a náběhem výroby. Falešné poplachy při dojezdu na křižovatku, kdy zpanikaří přednárazový systém a vybrzdí auto za Octavií.
Myslím si, že zde již objektivně musí padnout všechny zábrany a říct, že Octavia ztratila svou dobrou pozici. Není to špatné auto, ale jako rodinné kombi, kde hraje největší roli užitná hodnota, není vůbec dobrá.
Octavia již dlouho byla a je firemní leštěnka. Flotilové auto, které zaměstnanci dostávají místo kusu výplaty. Jde především o to pochlubit se před sousedem autem, které není moje. Všechno je tam dělané na efekt, a to už v minulé generaci. Současná přidává další frikulínské prvky (free, cool a in): dementní ambientní osvětlené, které v noci oslňuje a je to první věc, která se vypíná. Křišťály (plastové) ve světlech u auta, které má špatný podvozek. Pestrá paleta pastelových barev všeho druhu. Různé příplatky za designové lištičky a podobné kravinky. Na to cílovka slyší. Uvidíme, jak se bude prodávat v nastávající době, kdy firmy škrtí flotilové rozpočty. Poslední čísla ukazuje, že Octávisti přesedlali do Scaly či rovnou do Fabie. Pro rodinu toto auto fakt není. Ta se kouká po jiných vlastnotech.
Před 13 lety Ceed byl dost daleko od Oktávky. Ale s každým faceliftem a každou generací se Korejci poučili a auto výrazně vylepšili. Oktávka byla vždycky dobrá, ale s každou další generací se moc nezlepšovala. Naopak některé problémy s koncernovými motory ji spíše poškodily. Ale to týká i dalších evropských výrobců. A vůbec nechápu, proč se Škoda zuřivě drží potřeby nabídnout tak velkou individualizaci auta. Zbytečně to zvyšuje náklady na výrobu a strašně to zdržuje homologaci nových modelů a jejich variant. K čemu mi, že si můžu připlatit za kdejakou ptákovinu, když stále není k dispozici benzín v automatu.
O5kar
Octavia, obzvláště v provedení kombi, Je flotilové auto, prostě služebák, jak to tady někteří píší. A tak je to v celé naší čtvrti. Jako rodinný ideál slouží ta hora těch ojetin. Dnes už je problém s ročními, či těmi dvouletými ojetými, kterých je u prodejce asi tak kilometr vedle mého bydliště plný dvůr a okolí. Máme doma 2 služební OIII, dehet a CNG. CNG s DSG je obzvláště povedená (680 tis. Kč). Řekl bych, že z hlediska rodinného používání jí není co vytknout. Potřeby více jak splňuje. Řekl bych, že celkem správně zhodnotil Octavii německý tester na AutoMotoSport, který řekl, že v porovnání jsou některé konkurenční auta v některém parametru lepší, ale ten parametr je běžnému uživateli zpravidla k ničemu. Co se týká uživatelské hodnoty je jedničkou. I s ohledem na její současné ceny. Na to, že když vyjedete, tak vám určuje více méně styl jízdy prostředí na přeplněné silnici, je dobrá. Ovšem já, kdybych v současné době potřeboval pro osobní potřebu auto, tak bych si šel pro Peugeot 308SW.
Meky
Sa dá zistiť od lízingových firiem, ktoré kalkulujú operatívne lízingy pre firmy.
Kia je na tom percentuálne podobne ako skoda, ale vďaka nižšej vstupnej cene je reálny pokles hodnoty nižší. Obzvlášť pri nízkych nájazdoch - tam sa ukazuje sila dlhej zaruky.
Orientačne je to tiež možno overiť na inzertných portáloch. Predajne ceny v podobnej výbave su podobne, avšak samozrejme nákupné ceny boli v prípade octavie dosť vyššie.
Kia je na tom percentuálne podobne ako skoda, ale vďaka nižšej vstupnej cene je reálny pokles hodnoty nižší. Obzvlášť pri nízkych nájazdoch - tam sa ukazuje sila dlhej zaruky.
Orientačne je to tiež možno overiť na inzertných portáloch. Predajne ceny v podobnej výbave su podobne, avšak samozrejme nákupné ceny boli v prípade octavie dosť vyššie.
Máš pravdu, nižší pořizovací cenu jsem nějak nezakalkuloval.
Zustatkova hodnota bude VW určitě větší, ale procentuální propad ceny bude vyšší. To je trochu rozdíl.
Podle mě nemáš pravdu. Když si koupíš 7-er a po šesti letech bude tržní cena stejná jako u stejně staré oktávky, budeš tvrdit, že mají stejnou zůstatkovou hodnotu? Neměla by to být hodnota odpovídající propadu ceny?
https://www.autoweb.cz/…dnoty-roku-2020/
https://www.autoweb.cz/…dnoty-roku-2020/
Zůstatkova hodnota je stejná. Hodnota je konkrétní číslo. Propad ceny je dost rozdíl, ale možná je jen důvod, že jsem studoval matematiku, kde je právě kladen důraz na terminologii.
Nicméně si rozumíme.
Nicméně si rozumíme.
cascadia2
Škoda je nejlepší :-! Přestože je hendikepovaná DSG, tak gratulačka. I když mi to bylo jasné od začátku :D
Frantizsekk
Ten rozdil v testovanych vozech je podle me tak 400k. Jasne, u skody se da priplacet za kde co a nakonfigurujete si ji k obrazu svemu. Kia auto nalozi tim, co ma k dispozici, predpokladam tak dle nazvu vybavy exclusive. Mozna prihodite za barvu nebo tak neco. U skody je tzv prostredni vybava ambiente jeste na hony vzdalena a nedostanete do toho auta moc, vybavu k preziti. Octavii ambiente mam, a krom oken v elektrice nema nic :D. Takze podle meho nema vubec smysl srovnavat tyto dve auta, cenove jde o dve ruzne ligy. Takze se ptam, proc neni skoda o parnik lepsi? Kia ma vyssi spotrebu, ale v realu se bude kratsi odstupnovani hodit, kvalty budou blizko u sebe. Rozumne prevody zesmesnily novy koncernovy dvoulitr, to je fakt. Dalsi vec je priplatkovy podvozek skody, ktery je problematicky vs multilink kia. Muze jit jen o spatny kus, ale pochybuju. Ac fanousek jakekoliv domaci produkce, nevidim tady zadnou vyhru skody, krom -povim s bolavym srdcem- pozlatka.
Ja osobne bych se nebal spis nasadit 1.5tsi dsg na pruzinach. To je podle me v dnesni dobe rozumna volba, co se tyce octy. A souper pro kiu.
Ja osobne bych se nebal spis nasadit 1.5tsi dsg na pruzinach. To je podle me v dnesni dobe rozumna volba, co se tyce octy. A souper pro kiu.
Je zase delší , nižší a placatější. :no:
Interier je naprostý děs... :-( , podobně jako nový Golf.
Tlačítka nikde , kdo to má hledat za jizdy na tabletu?
Start stop , rádio?
Dotykové jsou na nic..v zimě v rukavicích super nápad!!!
KIA vypadá normálněji , asi jde o uživatesky lepší auto. A stojí méně.
Ale v Praze jsem rukavice nevytáhnul už několik let.