Hybridy Toyota umí se samozřejmostí průkopníka jejich masové výroby.
Auto širší, kratší (ano, malá auta nám přerůstala - bylo na čase).
Těžiště níž a posez taky (to ale není dnes moc žádané, hodně lidí chce "vyšší posez" - nevím proč)
Samý dobrý čísla u pohonu. Atmo..41% účinnost, elektrojízda 130. Bezva. Takhle vypadá evoluce a tak nějak mi to v tomto případě dává smysl. Na rozdíl od jiných, tak nějak násilných počinů dnešní doby.
Tak uvidíme cenu a tak.
Jenom...ten objem ...mohl bejt R4. A byl. Asi jim to vycházelo takhle líp - nejen ekonomicky, ale i technicky.
Ajatolláh Kojotu nemusí, ale tohle je zajímavý kousek - jestli je to i dobrý cekově rozhodne hlavně...cena.
Takže tu máme výsledok EU buzerácie. Malé autá v cene 17-20 tisíc euro (Yaris, Jazz) pritom za tie prachy môžeš mať strednú triedu... Pritom ešte pár rokov dozadu sa táto trieda pohybovala v cenách 10-15 tisíc (áno, bez "sporných" a dnes povinných asistentov). :no:
"Oooo velky" ceny su uz davnejsie vonku.
Momentalne sa predava za zvyhodnenu cenu.
Slusne nalozeny hybrid so vsetkym co k zivotu potrebujes u nas kupis za zvyhodnenych 17790 euro.Niekto tvrdi,ze to je cena,ktora je ok na dnesnu dobu,ked auta na cene stupaju a niekto tvrdi,ze to je vela ,kedze starsia generacia vychadzala lacnejsi.
Ale jedno sa neda Yarisu upriet,ze vyzera zdaleka lepsie ako starsie generacie Yarisov.
Tie "svaly" jej svedcia :yes:
Jednu Yarisku sme mali doma, primárne na nej jazdila žena. Maličké mrštné autíčko do mesta, zvnútra oveľa väčšie, ako by sa zdalo zvonka. Aj vzadu bol priestor bezkonkurenčný a praktičnosť ešte zvyšovali posuvné zadné sedadlá aj výklopné sedáky. Z pohľadu spoľahlivosti absolútne bezproblémové. Z domu šlo po 10 rokoch a 75 tisícoch prakticky len mestských kilometrov.
Čo ma na tom aute štvalo, bol zbytočne tvrdý podvozok, aj na 15" gumách bolo cítiť každý kamienok. Slabé mi prišli brzdy, resp. ich posilňovač, bolo treba na pedál riadne dupať - čo mi s určením autíčka predovšetkým pre ženy prišlo trochu nelogické. Tretím menej príjemným aspektom bol minimalistický kufor s vysokým prahom a nemožný, krytom, upevneným cez suchý zips o zadné operadlá.
Pri pohľade na tento nový model mám pocit, že niektoré doterajšie prednosti Toyota pustila k vode. V prvom rade mi chýba dostatočná plocha okien. Výhľad bude asi slabší ako doteraz - a v kombinácii s maximálne hnusným celočiernym interiérom to vyzerá, že v Yariske bude tma ako riti. Priestor na zadných sedadlách už mi nepríde až taký veľkorysý, hlavne silne sklonená sedacia časť dôveru nevzbudzuje. Pri trojštvrťovom pohľade na auto odhadujem, že ani so šírkou interiéru to už veľká sláva nebude - voči zbytku karosérie výrazne vysunuté blatníky berú zo šírky minimálne 10cm, a to bude v kabíne asi cítiť. Kufor je opäť maličký.
Má štýl, má šmrnc, ale na úkor praktických atribútov. Hybridný pohon mi príde príliš ťažký a masívny pre také malé žihadlo, ale môžem sa mýliť, s hybridom skúsenosti nemám.
Mě se současný designérský styl Toyoty prostě vůbec nelíbí, u některých modelů je tento dojem silnější, u některých slabší. Ale prostě si moc nedovedu představit, že bych si auto této značky koupil.... Vůbec mi tyhle auta nesedí ani svým interiérovým designem, třeba jejich přístrojové desky se mi zdají vysloveně ošklivé... ;-\ Na druhou stranu ale samozřejmě uznávám, že co se týče bezporuchovosti a cekové výdrže, Toyoty jsou špička, a to vč. hybridních verzí! :yes:
Pred 5. rokmi som kúpil žene Swifta za 10 litrov, minulý rok výmena za Yaris 1,5 atmo. Yaris stál (vyššia výbava) 13,5. Nový v podobnej výbave 17-18. Som zvedavý aké ceny nastaví Hyundai na nový i20, ci pôjde tiež o 2-3 litre hore alebo udržia cenu +/- na úrovni aktuálneho modelu... ;-\
Už jsem to psal k článku o cenách... kdybych v tom chtěl jezdit já, tak 1.5 benzín s manuálem bez hybridu, ten příplatek za hybrid je moc velkej (a naopak, proti litru celkem malej). Kdybych to chtěl třeba pro mámu, tak asi s automatem... a pak už se dá zvážit i ten hybrid.
Výbava dobrý, ale... jak si třeba potrpím na lepší světla, tak u městskýho auta bych je asi nutně nepotřeboval. 540t je hodně peněz.
Mně se taky třeba nelíbí, ale netvrdil bych, že se to nehodí do vkusu. Jestli je lepsi nebo horší se zjistí v porovnání s prodeji předchozí generace, jestli půjdou nahoru nebo ne.
No, ta fabie co si naskládáš za tu vatu má tu výbavu stejnou nebo i větší - ale je to úplně jiný zaměření auta a jak píšeš, není to hybrid.
Design je subjektivní. Ten design Yarisu bude mít víc příznivců i odpůrců. Fabia je každýmu jedno.
Je to tak přitom víme že za tu dobu NIC jinýho NEZDRAŽILO :-!
Pokud si pamatuju před nějakejma 5ti lety ste měli na Slovensku mínusovou inflaci = všechno zlevnilo u dražších věcí jako auto se to projeví víc = teď už posledních 4-5 let jedete zase.. no ne jako my https://www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada
Plus celej svět teď je furt eště pod vlivem řešení minulý krize = tištěním miliard tedy zajištěnou INFLACÍ teď s bonusem čínskýho viru = propadu jak kráva což přinese zrovna u aut ZDRAŽENÍ
U nás ale jinak taky za všechno může EU = no za něco Kalousek a Havel :*)
Tak jasně že to je firemní segment... ale Insi má i ty firemní konfigurace dobré, běžná dvoulitrová nafta v manuálu i automatu funguje líp než Passat a je levnější.
Problematičtější je kombík... Passat je tak akorát velký, s dobře využitým prostorem... Insi je obzvlášť v kombíku už hodně velká a ne každýmu se líbí.
Jinak myslím, že za tím je hlavně setrvačnost trhu... loni byly nějaké turbulence v nabídce motorů... letos zase korona... Insi by si zasloužila lepší prodeje, ale takovejch aut je spousta.
Auto pro holky. Dosud byly vždy kvalitní, také proto, že používali atmosférické jednoduché motory. Bude i teď normální motory nebo to je už jen auto pro hybridy?
Tu máme doma, kufr je pro srandu :D Hezké to není, ale skvěle se s tím parkuje (neuvěřitelný rejd, je tam dost chytrých řešení na úkor estetiky, třeba prostor pro kolena a hlavně tam vše funguje :)
Súhlas, motor "ťahá" pekne aj v nízkych otáčkach, do otáčok ide rád a plynule, so šesťkvaltom veľmi dobre zladené a na 111koní aj dobrá spotreba... Čisté mestská prevádzka +/- 6,3 mimo mesto 5,2 s ľahkou nohou sa dá aj pod 5 litrov. ;-)
Niva je bezesporu mimořádně povedené (a taky stylové) auto a její zastaralost se desetiletími stává pro určité skupiny zákazníků velmi přitažlivá. Ale že bych investici za novou generaci Yarisu srovnával s koupí tohoto ruského off-roadu + výlet do bývalých zemí SSSR, tomu tedy říkám diagnóza! Děláš "čest" svému nicku! :D:D:D
Neviem o akom ročníku píšeš, ja môžem zhodnotiť aktuálny, teda predošlý (2019). Priestorovo prekvapujúco veľký, aj kufor podľa mňa dostačujúci, technika OK, jazdné vlastnosti nezáludné, neutrálne, posilňovač akurát, podvozok aj na 16" diskoch optimálny. Auto má ale aj zopár "mušiek" napr. multifunkčný volant nieje podsvietený (nakoľko s tým autom jazdím len príležitostne a v mojom aute sú tlačidlá inak v noci neviem čo stlačiť), jas displeja rádia sa nastavuje osobitne nie spolu s "budíkmi", lakťová opierka "ala autobus" je aj pre mňa (192cm) príliš vysoko - v podstate nepoužiteľná, trojklik sa dá vyriešiť len montážou modulu, vzadu parkovacia kamera no senzory neboli (dal som rovno domontovať)...
Fabii jsem vybavil na úrovni Yarise. Cena Fabie 466tis, Yaris ceníkově 519tis ( úplně ta nejvyšší limitovaná edice ). Chybí jí pár elektronických asistentů, ale to bych pominul. Má třeba navíc možnost panoramy.
Nemá automat, hybrid, vyhrivany volant, HUD. To jen namátkou, co z těch hlavních vidím.
kusok sa mi nepaci ako navazuje kabina na zadok auta ( ten zadok zaroven aj akoby utekal mimo kasnu ) ... ale ako celok urcite to bude opat uspesne male auto ... a ako pises... tu ten hybrid dava aj zmysel .. toyota:yes:
musim ale priznat ze jak som sa na novy yaris tesil tak nakoniec vacsia corolla mi je vizualne blizsie a za mna je proste krajsia ... a aj kabinou mi to uz nepride take toyotacke ako som cakal ale ok.. je to male auto ... uspech je tu jasny... navyse nadalej je to jeden z najdostupnejsich realne fungujucich hybridov :yes:
Neviem, odhadujem, mám pocit. Nepripisuj mi veci, ktoré som nenapísal. ;-) Že dosluhujúci Yaris stiesnený nie je, už niekto vyššie písal a tie predchádzajúce boli tiež fajn...
A táto posledná generácia? Evokujú to vo mne široko vytiahnuté blatníky, o ktoré je samotná kabína logicky užšia. Tiež si v novej Yariske nesedel, a vieš, že je priestorná, lebo aj predchádzajúca priestorná bola? :-)
No vyrovná ale na to je přece HLAVNĚ ten hybrid. Minulá verze R4 1.5 mě když sem jí měl půjčenou když sem byl v servisu docela zaskočila KU.VA dobrej motor
Prečo by malo byť auto za 15 litrov plnohodnotné? Na trhu je veľa (nezmyselne drahých) áut ktoré podľa tvojej optiky nedávajú zmysel (napr. Mini). Ja som ho kúpil žene na cesty po meste (deti do školy, práca, bežné nákupy) a ani som nepozeral či za tie prachy by som mohol mať niečo väčšie. Skratka, také auto som chcel a potreboval. Na dlhšie cesty ideme mojim väčším... Ale ak to berieš ako jediné auto do rodiny tak OK.
Jo, takže jsem si to myslel stejně, tedy projektory.
Mně všechny halogeny přijdou hrozné. Ale do města nemám problém, tam nejsou od toho, aby osvetlovaly. V novým budou parabolicky LED, na ty jsem zvedavej hlavně v porovnání s Corollou.
Docela zvláštní, že 1.5 nehybrid bude přímovstřik a hybrid nepřímovstřik, ale s GPF. Asi k tomu mají své důvody, ale je otázka, jak se nehybrid vyrovná s c0uračkami po obchodech.
To môžem potvrdiť. Ešte sme si ju mohli nechať. Síce mala už 10 rokov, ale absolútne spoľahlivé autíčko. Ale menil som svoje auto a žena chcela nové tiež... :-)
Nové Clio je jasný leader segmentu, ale Yaris je, pokud bude stejný, jako předchozí generace, prostě auto do města, Clio je víceúčelové Bčko, každý je jiný.
Aha. Takže vzorek pár lidí, kteří to hodnotili podle fotek. Díky za info.
Takže stačí, že to někdo napíše v diskuzi?
Takže když napíšu, že leon je nejhnusnejsi auto na světě, už to v diskuzi a tudíž je to pravda?
Pred 2 týždňami šla po 10 rokoch z domu... ;-) Čiže niečo takéto: https://www.autorevue.cz/GetFile.aspx?…
Kabína fakt nadpriemerná, ale kufor naozaj biedny - ešteže išiel zväčšiť posunutím zadných sedadiel. U tejto novej mám pocit, že kabína je stiesnenejšia a atribúty kufra max.rovnaké, teda krátky a s vysokým prahom. Namiesto Yarisa teraz máme C3 a to auto je predsa len citeľne väčšie.
Aktuální posun kurzu to nejspíš trochu poupraví a budoucí dost možná dorazí
Ale teď by chvíli MOHLO být období zajímavých nákupů = u Lexu teď prodali vrcholné kupé s půlmilionovou slevou a vrcholný sedan je se slevou mibl. Podobně se dá ukecat skladovka 8er a další
Jen nevím jak dlouho to bude trvat = tak nějak (bez druhé vlny) mi vychází že PROPAD všeho zřejmě včetně kurzu přijde hned až na podzim lid opět zvolí ANO
To jistě ne, ale ze zkušenosti vím, jaký designérský styl se na starém kontinentu líbí. Tohle třeba novému Renaultu Clio vzhledově nesahá ani po ventilky... :-( Předek je přímo nehezký a podivně nahrbený a zároveň oteklý zadek to rozhodně nezachrání... ;-\
Já se úplně nedivím. Firmy nepotřebují tolik aut D segmentu ( navíc nevím, kolik Opel nabízí slevu oproti VW ), soukromá osoba preferuje spíše vybavenější auto a dost často je ani nenapadne kolem 0.5M koukat po Déčku. Navíc tam se dále hledí na provozní náklady. A nejspíš servis bude mít D segment dražší než C segment
Jinak halogenům se dá docela pomoct lepší žárovkou, jezdil jsem s NightBreakery v Laguně II a docela se to dalo. Asi nejhůř svítil minulej Ceed, nebo mi to tak aspoň přišlo.
Mame dva yarisi rovnaký ročník, jedne s projektorovími svetlami a jeden s obyčajnou parabolou s H4. Moj subjektývny dojem, je, že H4 svieti lepšie na stretávačky, ale oveľa horšie na diaľkové. Po 4 rokoch prevádzky som nepozoroval pokles výkonu svetiel.
Insignii jsem krom 2.0 benzínu jezdil v tý běžný naftě (120kW nebo kolik) a v tý silnější 1.5 (121kW), oboje v liftbacku. Pro běžný cestování to byly obě dostatečný motrizace, bez výhrad... a podvozek byl i v té neadaptivní verzi výbornej. Slabší 1.5 jsem nejezdil. Ale není důvod, aby to bylo nějak tragický, běžný dvoulitrový naftě by to +- stačit mělo.
Fabie a vůbec evropská Bčka moc do srovnání s Yarisem dávat nejdou. Zatímco Fabie je stavěná tak, aby fungovala jako víceúčelové auto na platformě Bsegmentu, má kufr, prostornost, Yaris je postaven do města, přesně tak, účelně, skvěle se s ním parkuje, je z něj vidět a má na to i pohony. Není hezky, je účelný.
Každé hodnocení designu musí být již z principu "subjektivní", to máš třeba jako při hodnocení krasobruslení! ;-) To ale ještě neznamená, že tady nemůžeme design hodnotit, že ne? ;-) Zároveň se mnou asi ale budeš souhlasit, že existují auta, v jejichž hodnocení designu odborníky i laiky drtivě převažují kladné ohlasy (v Evropě např. odcházející generace Seatu Leon, poslední generace Fiatu Punto, nový a předešlý Renault Clio, Alfa Giulia, současný Ford Mustang apod.) a pak auta, kde jsou názory hodnotitelů silně polarizovány mezi kladnými a zápornými názory (např. Yaris). ;-)
Ty seš pěkný demagog, nebo nečteš moje příspěvky celé... Takže zkus si znovu přečíst první větu příspěvku, který jsem tam uvedl. A dej mi sem link alespoň jednoho testu odcházejícího Leonu, kde by autor kritizoval jeho design jako nepovedený, kontroverzní, nesympatický či podobně. Naopak v nich prakticky vždy najdeš o designu pochvalná slova! :-)
halogeny s clonou ( bi-halogen ) myslí asi projektorovaná světla, tedy přes čočku.
Světla s dvojí optikou, to jsem nikdy neslyšel,.
Ono ale obecně bi-halogen je hodně divnej název. neboť Bi-LED nebo Bi-Xenon je označení použití dané výbojky pro potkávačky a také pro dálkové. Ne nutně jednou výbojkou. Ale když má světlo halogen pro potkávačky, tak pro dálkové bude opět halogen. Když nebylo "Bi", tak bylo použití jen pro potkávačky a dálkové opět halogen.
Nikde jsem nečetl názory odborníků na design. Laiků ano a většina z nich byla spíše nakloněna k unilosti a šedě. Tedy, že neurazí, ale nenadchne ( ovšem dost lidem se právě FR líbí i v té obyčejnosti )
I když vlastně jedno hodnocení designéra jsem měl, když jsem byl u zákazníka a jejich designér si prohlížel Camry, byl z ní nadšený. a na celý koncern VW se vyjádřil negativně. Tedy z odborníků mám zkušenost spíše opačnou, než říkáš.
"Nevkusné" není vhodný výraz ... tak jsem to nemyslel, ale tak, že Seat je pro mě jedno z řady nekoupitelných evropských aut (VW, Renault, Citroen ...), která nesleduji a ani pořádně nerozeznám aktuální verze. Na to abych vůbec posuzoval líbí / nelíbí, je to absolutně mimo, až tak blbé mi to auto přijde.
..si radsej kupim Ladu Nivu v plnej vybave a este mi zostane na vylet po byvalych krajinach SSSR,
alebo UAZ Hunter s ktorym nebudes mat problem prejst cely Sibir.
A..Počítal jsem v s DSG (nechtělo se mi to rozepisovat, že už není atd) a proto jsem v tomto světle označil cenu Yarise za spíše přijatelnou.
Ale fakt to nejde takhle řešit a podle mě ty auta, ač ve stejné třídě, nejsou moc konkurenti.
Bi-halogeny do městskýho autíčka asi nebudou problém = argumentovat že BY MOHLY být poruchový jako někdy u nějakýho modelu zcela jiný značky = to asi nebude ta správná argumentace
Nový Yaris stojí 374-519k. CHR 564-864k. Dejme tomu strop pro CHR se slabším hybridem je 789k (když chceme porovnávat). Takže Yaris Cross bude zřejmě někde mezi, dává mi to smysl.
Mimochodem ta verze Yarise za 500k je na B segment dost nabitá a udělá velkou parádu. Za mě lepší než základní CHR - pokud někdo nepotřebuje/neocení více prostoru CHR - např. auto pro manželku apod.
To nemám ze své hlavy, bylo to v nějakém srovnávacím článku o světelné technice. A nemám důvod mu nevěřit, projektor znamená optický prvek navíc, kterým musí světlo projít, navíc se čočky v průběhu let zanáší. S tím jsem si ostatně užil svoje a koncernové auto to nebylo, zlaté H4.
Pokud yaris hybrid bude stát kolem 500tis, jak potom naceni chystany yaris cross? V hybridu bude - stejně dráhý jako c-hr.. Nebo má yaris cross nahradit c-hr?
Tak já důvěru ve značk seat taky nemám. Byl jsem spíše negativní k celému VAG kvůli jejich poruchovosti ( z vlastní zkušnosti ) no a po nějakých 12 letech jsme si řekli, že ho zkusíme znovu. Pořídil se Leon ST FR a (ne)kvalitu opět potvrdil. Takže celej VW je u mne nedůvěryhodný.
Já mám svůj názor též a řídím se podle něj. Ale to neznamená, že ho budu někomu nutit, nebo že ho budu považovat za obecnou skutečnost a fakt
No veci ako adapt. tempomat, jazdne pruhy, vykonny motor v meste nevyuzijes, su idealne pri dlhych cestách, no a tam nechces odhlucnenie typu Suzuki swift...
Beriem to tak, ze segment B sa stava plnohodnotnymi autami, niektore aj priestorovo ako i20, rio...
Sedadla tam byly poměrně mala a bočni vedeni prakticky nebylo. Co si vzpinam tak to byly takove vaničky. Ale spiš jejich ukotveni, takže byly vysoko což v tomhle segmentu neni nic vyjimečneho, ale u něj, už to bylo na mě až moc. Jako zase diky tomu bylo to auto na svoji velikost prostornějši než jak to zvenku vypadalo. Vzadu bylo před koleny třeba volněji než v jedničkove octavii, ale jak pišu, bylo to na ukor toho autobusoveho posazu v předni časti.
Je mi trochu záhadou, proč je tak dobré auto, jako nejnovější Insignia na našich silnicích takovou popelkou, zvláště pak při tak výhodných cenách... ;-\
Ale Leon to není jen verze žebrák a pak sportovní FR. Mezi tím je ještě bohatá výbava Style, kterou jsi mohl víceméně svobodně špěrkovat širokou nabídkou příplatkových položek. :-):yes:
1.5-ka je na zvazenie, podla mna je to cena ako u novinky a bude o par mesiacov nejaka edicia typu "Best" za mozno aj tisicku lacnejsie co je pri tej vybave atd. fakt na seriozne zvazenie. 1.0 nedava zmysel - asi iba reklama cena od... hybrid je pre nas trochu prestreleny cenovo.
Co mna na tom aute zaujima najviac je ako je na tom na dialnici a s odhlucnenim. Ze je kufor maly, ok, kupujuci fabie nepojde do yarisa, ale so vsetkou tou výbavou a pri cene napr. 15000 a viac EUR by to uz malo byt plnohodnotne auto aj na dlhe trasy, nie ze z toho pri rychlosti nad 100 km/h bude "hŕkalka", hluk od podvozka a vetra a neista jazda.
Je mnoho ludi, ktorym staci male auto, cestuju max. dvaja a pod. a chcu aj vybavu a bezpecnost, len to chce aj odhlucnenie a suverennu jazdu vo vyssich rýchlostiach.
P.S.
Podla mna bude segment B u novych aut rast - ludia nemaju kopirky na prachy a mnohi pojdu do radsej mensieho, ale nového, vybaveného, bezpecneho... Do tych 15 ci 16 tisíc EUR. Len to chce plnohodnotne auto...
Takhle, o bi-halogenech mluvím jako o tom, co máš v Yarisu. Dvojí optika = klasicky oddělené paraboly, každá zvlášť. V to první nemám důvěru z pohledu světelného výkonu ani životnosti, to druhé bych do městského auta bez problémů bral. :-)
Takže 2 samostatne paraboly? Jedna na potkavacky a druhá pro dálkové? To ale žádnou clonu nemá a pokud se nepouzily H4 v jednom svetlometu, pak to bylo běžné, ne?
Ta dvojí optika, já to nikdy neslyšel, takže se v tom možná zamotavam.
Jo, ta jednapětka 82kw je fajn, škoda, že zbytek auta není víc, jako Fiesta, nebo Clio :) Ale 1.3VVTi má taky něco do sebe, škoda toho motoru. Tyhle R4 atmosféry zvládají cestovat i po dálnici 140-150 bez zadýchání.
Myslíš, že to znamená tohle... a ne naopak "světla s dvojí optikou", jak se říkalo dřív? Hele, tak jak já jezdím se Swiftem, tak dálkový víceméně nevyužívám.
Halogen projektor je na Aurise 2018, je tam 1 ziarovka a dialkac na klapku... a svieti to..... na stretavacku velmi slusne tj bez problemu, na dialku slabo... pojde tam LED ziarovka.
Pokles svetelneho toku u skla je blbost a totalna... tj aj pre projektor. Pokial to koncern vyraba z plastu tak šhadé. ( to bolo pre TwistedTSD)
Podle celkových ohlasů v tisku i na internetu. Najdi si třeba diskusi pod článkem, který tady představoval tehdy nový Leon ST. Samé vzhledové lichotky a superlativy! ;-)
Mě teda upřímně zase tak moc nenadchnul. Na to, že má 111koníků a auto je celkem malé, tak to není zase tak hbité, jak jsem očekával. Zrychlení 0-100 za 11s ale pocitově mi to přišlo víc.
Yaris dvojí halogenovou optiku nemá. Nejde jen o dálková, ale hlavně o to, že ti na potkávačky část světelného toku kryje clona, a projektor sám o sobě bere už tak slabým halogenům na účinnosti, která se ještě časem snižuje.
Tohle má třeba i aktuální Yaris. Ale obecně mi přijde, že žádné halogeny moc nesvítí. Je tedy pravda, že už od svých řidičských začátků jsem jezdil minimálně s xenony ( v O2 ) a pak už jen adaptivní bi-xenony a posledních 5 let jen s full LED.
Rozdíl mezi náma je ten, že věřím svému názoru a nepotřebuju "názory odborníků". Pro mě je důležitá důvěra v tu značku obecně. V Seata důvěru nemám, a tím je to pro mě vyřízené.
No ta prvni generace, kterou pořidili rodiče byla za mě hrozna a ja bych s něčim takovym spokojeny určitě nebyl. Takove autičko spiš pro duchodce, už jen tim posazem jak na štokrly. Taky měli ještě japonce, ale co to mělo za vyhodu netušim. Kvalita zpracovani byla prostě jednoduše špatna. Spolehlivosti jo do 100tkm to sloužilo aniž by praskla žarovka, ale pak se několik problemu objevilo a co jsem chodil na jine forum tak vim, že tam jednoho majitele potkaly stejne problemy. Co si vzpominam tak tam předčasně u toho litra praskaly pomocne řemeny což byl i jeden z duvodu proč bylo auto odtažene. Ale taky pravda, že nic fatalniho nepřišlo.
Jako motor byl opravdu fajn, ale zřejmě citlivy na kvalitu paliva, občas se rozsvitila kontrolka motoru a servis se vyjadřil tak, že vše je v pořadka a zřejmě pujde o to, kde se tankuje benzin.
Ono jizdně to byla taky docela mizerie a to včetně kultivovanosti, alespoň to bylo svym zpusobem zabavne. Do města by to bylo dnes pro hodně lidi nevhodne, protože to nemělo ani posilovač řizeni. Ja jsem to po několika letech vzal do ruky než se prodaval a na absenci posilovače jsem jaksi pozapoměl. Takže když jsem odjižděl od obchoďaku tak mi volant proklouzl v rukou a malem jsem to opřel do přede mnou stojiciho auta.
Hm tak tohle je prvni Yaris, ktery se mi opravdu libi. Takova spravně nasrana a drza mini bugina. Interier taky docela ujde. Fajnověji se jevi i ta atmo 1.5 s manualem.
No my měli v rodině prvni generaci, ktera mi, už tehdy přišla, že vypada jak nějaka zvětšena hračka, prostě takovy sice originalni, ale divny design. Jinak to auto bylo hrozne. Na jednu stranu slušny prostor na to jak to bylo male, ale to na ukor posazu, kde se sedělo jak v autobuse a samotna "sedadla" byla vyloženě nouzova a to navic s neprodišnou latkou takže se v tom člověk potil jako prase. Kvalita zpracovani interieru hrozna, permanentni povrzavani, skřipani, no prostě hromada pazvuku. Jo ještě motor byl docela slušně srdnaty na to, že to byl atmo litřik a z mirneho kopce tam dokazalo digitalně svitit i 19 a cosi. Jinak do 100tkm yarda sloužil bez jedine zavady no hned po jak když utne a přišlo par nepřijemnosti a 2x se musel dokonce odtahnout.
ani ja nie som uplne nadseny.. auto posobi sice relativne masivne a tak nejak rozcapene jak zaba ale samotna kabina mi pride relativne mala a uzka .... ... na jednej strane som sice rad ze uz to neposobi tak zensky ako predchodca ale na strane druhej som cakal uz nieco krajsie a elegantnejsie a vizualne dospelejsie po vzore vacsej corolly ... toto je take kasnou nadalej mozno cool a crazy ale elegantne a dospele za mna moc nie ( v tomto je napriklad jazz uplne inde ale jasne.. tam je to aj cenou uz o inom ) ....
za mna yaris nadalej vizualne nejak neprekrocil svoj tien a ma na viac... ale inak ok.. auto to bude paradne jasne .. aj ked mi celkom nie je jasne na co skracovali dlzku a natahovali to do sirky ... auto s podorysom v tvare uz skoro akehosi stvorca ( ten problem ma aj fabia ) neposobi nikdy tak elegantne ako proporcne klasicke natiahnutejsie a tvarovo aj sirkou vyvazenejsie kusky vzhladom k dlzke auta ( clio, P208, jazz a pod )
No když naskládáš do skoroplnky Fabii 110koní, jseš tam tu cenu skoro taky.
Nevím sice, jak je ten jarin za ty prachy vybavenej...
ale z tohohle pohledu...se kloním k první skupině.