Francouzská automobilka dnes zveřejnila první snímky nového hatchbacku C4 a jeho čistě elektrické varianty ë-C4. Novinka slibuje výrazný design s prvky SUV a maximální komfort na cestách.
No vidiš, druhý článek za den o jednom a tom samém Citroenu - to je výkon. Jak vyvařit z jedné věci 2 články a 2 diskuse :D A splněný target o informování o jiných autech než o Škodovce, aby to nevypadalo blbě ;-)
Postupné odhaľovanie :) - pamätáte si niekto ako odhaľovali kedysi Škodu Favorit? Trvalo to pomerne dlho a ukazovali svetlá... :). To som bol ešte malý chalan a samozrejme Favorit bolo niečo super - pre mojích rodičov absolútne nedostupné.
Neviem, koľko ste mal vtedy rokov (ja som bol ešte dieťa), ale pamätám si to odhaľovanie z telky. Vždy išla taká upútavka, v ktorej postupne niekoľko dní Favorit odkrývali :). V tých rokoch to bola vrcholná udalosť motorizmu na území ČSSR.
Bolo to dávno... Je tu ešte niekto, kto si to pamätá tak ako ja? ;)
Určite bol Favorit aj v Stope. V tej dobe vychádzal ešte Svet motorov a viac si toho nepamätám. A samozrejme v TV sme mohli sledovať Auto Moto Revue :). Predpokladám, že najprv bol Favorit predstavený v televízii, potom v časopisoch.
ma najblizsie podla mna arkana od renaultu ... ktora snad uz o rok bude v europe ( arkanu v eu mozeme ocakavat najskor v r 2021 tak snad sa to nejak nenatiahne )
...bez nesmyslných designových prvků SUV? Proč bych si proboha měl kupovat něco takového? :-O ;-\
P.S. Ten design má být nějaký špatný vtip, ne? Proč to má tak obludná světla? A k čemu je ten šílený prolis v přední části předních dveří? Vždyť to vypadá, jako by je tomu auta někdo při špatném couvání promáčkl! A řešení zádě snad je lepší vůbec nekomentovat, zvláště pak ty jakoby slepované zadní svítilny... :-(:-(:-(
je jasne ze toto nebude uz pre kazdeho.... ale ta vyssia svetlost je fajn vec... akurat ja nevidim dovod ist do tohto ked uz defakto v tejto cenovke mas aj nejake tie normalne SUVecka ...
to mas jak s Xceedom.. co je nic ine len prifuknuty hatch.... a zacina na 18 tisicoch panecku .. a pritom za 20 mas este priestrannejsi S-cross a uz rovno aj v 4kolke .. ja tu mam hned jasno ... ale tak... ja som praktik... pritom nepochybujem ze 8 z 10 ludi ( ak by im dali na vyber ) by brali radsej dnes uz xceed... a tak to asi bude aj s touto C4-kou .. proste uspech mat podla mna bude.. aj ked kazdemu asi fakt nesadne a nebude to ani nejake super auto v tomto smere...
Ono je to v poriadku, že robia SUV, prípadne iné autá so znakmi SUV... Je to moderné, obľúbené... Ale čo zákazník, ktorý SUV nechce? Patrím medzi nich a ponuka normálnych áut sa zmenšuje. Nie žeby som plánoval kúpu Citroenu.
C4 bola vždy tak trochu iná - najprv display v strede a pred vodičom NIČ, potom celkom pekná generácia C4, Okrem toho "vajíčková" C3 prvej generácie... Dnešná C3 je tiež tak trochu ako Crossover... A samozrejme Cactus - pre mňa dokonalá hrôza. A okrem toho je to "Francúz"...
V každom prípade napr C3 sa dnes predáva celkom dobre. Len vo firme ich kúpili za posledné 2 roky asi 3 kolegovia, ak nie viac. Všímam si hlavne zaujímave autá, takže všetky rôzne vozidla neregistrujem :)
Nabídka se zmenšuje, ale pořád je natolik široká, že si vybere každý. Chceš tradici? Je tu VW. Velký kufr? Škoda. Sportovní design? Seat a Honda. Základ za rozumnou cenu? Hyundai a Kia. Vyhovuje ti jiný způsob ovládání? Peugeot. Maximální nabídka bezpečnostních systémů v základu? Toyota. Zaměření na jízdu? Ford a Mazda. Vyžaduješ prémiový přístup? Všechny tři tradiční německé značky... Od každého máš několik karosářských variant v tradičních třídách. Tak kde je to zmenšení nabídky? Spíš naopak, SUV jsou tu stále navíc.
No za mna, jednoducho preto, lebo je to odvazne, par centi navyse svetla vyska je plus. A preto lebo novy Golf sa mi nepaci a za Octavku premrstene peniaze nechcem dat a C-HR mi tak nejak nesadol do ruky. Napriklad preto.
"Arese" - možno sa pozreli na Hondu Civic a povedali si - "Aj my by sme mohli spraviť takého Transformera, ale na vyššom podvozku".
Ale... Civic je celkom pekný úlet a je to Japonec... Bol v mojom výbere áut, ale ako úplná novinka = nové auto, úplne nové turbomotory nejako neprešiel mojou racionálnou stránkou. A ešte bol v čase uvedenia na trh poriadne drahý.
Prečo by som mal ale kúpiť francúzky transformer? Osobne nevidím dôvod... Našťastie nie sme všetci rovnakí :)
Proč by sis to měl ty kupovat? To nikdo netuší. Prostě si to nekupuj a vem jako fakt, že nemusíš vědět všechno. Na co kabrio? Na co dvoudvéřovej sporťák? Zeptáš se příště "proč bych si měl kupovat dodávku"?
Na prvý pohľad to vyzerá ako výsledok brutálnej hádky niekoľkých dizajnérov.. mne sa ale výsledok paci, vlastne asi prvé auto od citroenu od vydania DS4 ktoré je z mojho pohladu fakt pekne a originálne presne tak ako sa na Citroen patrí. A interiér takisto, za posledné roky od citroenu najlepsi, som rad za hardverove ovladace klímy a zvuku a aj ovládanie tempomatu na volante, a volič automatu ala VW je tiež v PSA príjemným prvkom. Za mna palec hore :yes:
co je napriklad pekne na tych spodnych velkych prednych svetlach... :'-( alebo samotny naraznik vpredu... akoze vidiet ze dizajneri sli hlavne uz po avantgarde ale krasu uz obisli sirokym oblukom .. za mna ako celok to proste neladi az tak ako by som cakal .. arkana je daleko pohladnejsia a to pritom ma renault v rukave este aj klasicky megane v C segmente ... ak teda toto ma byt nahrada aj za C4 hatch tak to sa zase az tak nepretrhli.... v dobrom :yes:
... auto. Je vidět ze si Citroen dal záležet, hlavně z interiéru mi spadla brada. Vzhled středového displeje ala Golf ale s ovládáním klimy klasickými tlačítky a kolečky. Moc pěkné.
Volič automatu taky povedený. Příjemná změna po levném Cactusu.
neviem preco ale mam z toho podobny pocit ako ked vidim obojzivelny kociar fluence... proste ten predok zadok a bocny ponton .. aj tu je to take obojzivelne a prifukle a tiez to neladi a nenavazuje na kasnu tak jak u klasickych aut ale vytvara to dojem akehosi bochnika ci knedle na kolesach ... elegancia vyzera fakt inak.. elegantna bola tak este xantia ci xm .. ok povedzme este ta posledna generacia C5-ky .. ale urcite nie toto... toto je vsetko mozne ( cudne, avantgardne, nevkusne ) ale fakt nie pekne ani elegantne.... ale inak nehadam sa s nikym.. podla mna to auto uspech mat bude to v pohode uznavam :yes:;-)
Moc se mi líbí ,hned na první pohled jsem si vybavil skvělí citroen GS ze 70tých let .Takže za mně takový návrat ke kořenům alespoň co se designu týká!!!
Uff, nemôžem povedať, že pri podrobnom pohľade tam nie je Citroen DS :). Ja som tam najprv videl niečo ako Civic.
Citroen vždy patril medzi priekopníkov dizajnu a technológii, hlavne vo vyšších triedach.Dnes radšej mohol robiť autá ako DS za normálnu cenu pod značkou Citroen. Podľa mňa by sa predávali dobre.
Čo sa dizajnu týka, je to dosť individuálne. Sú tvary, ktoré sa páčia takmer každému (klasické tvary - VW, Škoda, alebo pekný dizajn - napr Mazda), potom trochu riskantnejšie počiny = Civic, ktoré ale vôbec nevyzerajú zle... V podstate každé auto si nájde skupinu fanúšikov, pokiaľ to nie je doslova škaredé. Dokonca aj Fiat Multipla sa niektorým ľuďom páčila.
:yes: to se Francouzům povedlo, designove libivé moderní auto. Já bych si nějak tak představoval moderní kompakt.
Hned jak bude, půjdu se svést. Příští rok chci koupit nové auto. Tohle si umím představit v garáži. Nicméně podmínkou je dobře vybavené auto do půl mega. :*)
Peugeot 308, Hyundai i30, Kia Ceed, Toyota Corolla (akční edice)... Proč by C4 nemohla být dobře vybavená do půl miliónu?
Jo, že to neumí VW? To neznamená, že to nedovedou ostatní.
Mame vyrazne odlisnou predstavu o dobre vybavenych autech.
Pro me to znamena:
- adaptivni tempomat
- kvalitni LED svetla
- carplay a andoid auto
- mrtvy uhel
- udrzovani v pruhu
- automaticke parkovani
- zpetna kamera
- vyhrivane sedacky, predni okno, zrcatka
- samozatmavovaci zrcatka
- vstup s klicem v kapse na vse h 4 dverich
- sedacky s pameti
Mame vyrazne odlisnou predstavu o dobre vybavenych autech.
Pro me to znamena:
- adaptivni tempomat - na ***
- kvalitni LED svetla - na ***
- carplay a andoid auto - na ***
- mrtvy uhel - ok
- udrzovani v pruhu - na ***
- automaticke parkovani - uplne na ***
- zpetna kamera - na ***
- vyhrivane sedacky, predni okno, zrcatka - ok
- samozatmavovaci zrcatka -ok
- vstup s klicem v kapse na vse h 4 dverich - uplne zbytecne na ***
- sedacky s pameti - na ***
Takze tvuj seznam podle me na *** kromě 2 nebo 3 veci se kterýma by se to 120% vlezlo pod 500 :)
A v čem je problém? 1.2 puretech je jeden z nejlepších motorů v rámci konkurence a 96kw bohatě stačí. S 8° aisinem to sice asi nebude do půl mega, ale je to pohon na jedničku. Pokud jezdíš víc, tak 1.5 HDI....
Ako som už niekde písal pokiaľ automobilka nemá v segmente C zástupcu bude mať velký problém prežiť.Tak ako dopadla Lancia blíži sa pomaly koniec Alfe a tak isto to bude mať ťažké aj Nissan.Nie každý chce SUV za 20 000 eur a viac.Táto C 4 je síce slušný pokus ale závisí od ceny a mám obavy že z benzínových motorov tam budú len trojvalce ako má súčasná Astra.Takže skôr to vidím na predajné fiasko ale pokus dobrý.Hlavne sa mi to auto páči vo vnútri a má tam aj klasické ovládače na klímu čo vidím ako velké plus.Ale čo tá anténa ? Ináč má to byť vraj postavené na natiahnutom podvozku 208 alebo C3 takže niečo ako Scala.
jinak si ten otřesný design nedovedu vysvětlit. To auto naprosto postrádá i jen náznak elegance a promyšlenosti. Splácané jako když pejsek a kočička vařili dort který obsahoval samé super ingredience ale jako celek byl na blití. Předky dnešních Citroenů vypadají hrozně. Toto je ale hrůzy futrál. I když se to tváří jako SUV, chybí jakékoliv ochranné prvky, např. černé plasty kolem auta.
Já teda nevím, ale černé plasty jsou na fotkách komplet kolem celého auta včetně lemů blatníků....
Design světel je evolucí toho současného ve stylu konceptu C-experience, což Citroen avizoval už dávno. Dále je tam i odkaz na minulost jak tady už někdo psal (Citroen GS).
Hodnotit design ze tří fotek je dost sebevědomé či spíš pitomé. Počkejme na více fotek a hlavně na reálnou zkušenost.....
v podstatě vzali boční profil C4 první generace a doplnili o aktuální styl předních světel a trochu divokou záď po vzoru CH-R a Civicu... Výsledek je zajímavý, ale z těch pár fotek si zatím nedokážu říci, zda je hezký, nebo bude jako celek příliš usedlý.
Zlatá C4 druhé generace - uplně zbytečně lpí na jménu C4 když už to v podstatě nemá nic společného s tím , co to původně bylo ... Tohle mohlo být klidně E1 stejně jako C4 protože to má stejně málo společného :)