Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën C4 a ë-C4 odhalen, z hatchbacku se pomalu stává SUV

Ondřej Mára
Diskuze (58)

Francouzská automobilka dnes zveřejnila první snímky nového hatchbacku C4 a jeho čistě elektrické varianty ë-C4. Novinka slibuje výrazný design s prvky SUV a maximální komfort na cestách.

Po úspěšné produktové ofenzívě v segmentu SUV, kde se francouzská značka prezentuje modely C3 Aircross a C5 Aircross, prý nastal čas na odhalení dalších pánů produktové strategie značky Citroën, uvádí v tiskové zprávě automobilka.

Nově by se měla zaměřit především na trh s kompaktními hatchbacky, které v Evropě tvořily za roku 2019 až 28% procent prodejů. Novými zástupcem automobilky v tomto populárním segmentu by pak měla být zcela nová generace modelu C4, která prý slibuje vše, co mohou zákazníci od tohoto segmentu očekávat.

Začněme ale od toho nejzajímavějšího, což je seznam pohonných jednotek. Nová C4 totiž bude dostupná jak s benzínovými motory a naftovými motory, tak v čistě elektrické verzi s označením ë-C4. Zákazníci si tak budou moci vybrat takovou pohonnou jednotku, která bude odpovídat jejich požadavkům.

Citroën navíc neopomněl zmínit, že se jen za rok 2020 jedná již o pátý představený elektrifikovaný model. Prvním byl Citroën C5 Aircross SUV Hybrid, po kterém následovaly modely Ami, ë-Jumpy a ë-SpaceTourer.

Kromě moderních pohonných jednotek ovšem novinka slibuje i jedinečný styl a jasnou identitu, za kterou vděčí odvážnému přístupu k designu. Karoserie by měla ve svých tvarech kombinovat eleganci a dynamiku hatchbacku, současně však od SUV přejala prvky, které modelu propůjčí sílu a jasný charakter.

Moderní interiér by pak měl nabídnout okamžitý pocit blahobytu, komfortu a modernosti. Vysokou úroveň pohodlí na cestách by měl dále zajistit prostorný interiér v kombinaci s praktickými palubními funkcemi, mezi které má patřit i zcela inovativní prostor pro přední cestující. Pohodu v kabině by mělo zajistit bohaté prosvětlení, zatímco s pravidelnými cestami pomohou technologie a asistenti.

Maximální komfort na cestách by ovšem měly zajišťovat i novinky z programu Citroën Advanced Comfort. Automobilka například slibuje komfortní odpružení s označením Progressive Hydraulic Cushions nebo komfortní sedadla Advanced Comfort.

Na kompletní odhalení novinek si však budeme muset počkat až do oficiální světové premiéry, která je naplánována na konec měsíce.

Ondřej Mára
Diskuze (58)

Doporučujeme

20. 1. 2021 13:36
C4 ?
Zlatá C4 druhé generace - uplně zbytečně lpí na jménu C4 když už to v podstatě nemá nic společného s tím , co to původně bylo ... Tohle mohlo být klidně E1 stejně jako C4 protože to má stejně málo společného :)
20. 1. 2021 13:33
Re: Design first
Mame vyrazne odlisnou predstavu o dobre vybavenych autech.
Pro me to znamena:
- adaptivni tempomat - na ***
- kvalitni LED svetla - na ***
- carplay a andoid auto - na ***
- mrtvy uhel - ok
- udrzovani v pruhu - na ***
- automaticke parkovani - uplne na ***
- zpetna kamera - na ***
- vyhrivane sedacky, predni okno, zrcatka - ok
- samozatmavovaci zrcatka -ok
- vstup s klicem v kapse na vse h 4 dverich - uplne zbytecne na ***
- sedacky s pameti - na ***

Takze tvuj seznam podle me na *** kromě 2 nebo 3 veci se kterýma by se to 120% vlezlo pod 500 :)
18. 6. 2020 10:15
Re: Design first
Ještě je prodává. Kombíků s 1.5 TSI je tam ještě cca 200.
18. 6. 2020 10:08
Re: Design first
1.2 je tříválec od skoro nejhoršího výrobce, kterého nedávno musel před krachem zachránit číňan a stát.
Avatar - palix
18. 6. 2020 08:06
Re: citroen GS
Čo sa dizajnu týka, je to dosť individuálne. Sú tvary, ktoré sa páčia takmer každému (klasické tvary - VW, Škoda, alebo pekný dizajn - napr Mazda), potom trochu riskantnejšie počiny = Civic, ktoré ale vôbec nevyzerajú zle... V podstate každé auto si nájde skupinu fanúšikov, pokiaľ to nie je doslova škaredé. Dokonca aj Fiat Multipla sa niektorým ľuďom páčila.