No neviem, mne sa to auto proste nepáči. A pritom vôbec nejde o ľadviny, skôr mi nesedí ten bočný profil. Istú chvíľu som mal pocit, že pozerám na nejaký Hyundai pre ameriku. Vyberať v tejto triede, beriem CLA.
Viděl jsem včera stejný kousek ve stejné barvě a vypadá dobře, tedy alespoň dle mne. Myslím, že ideově navazuje na to, čím bývala 3er.. tedy pro tu většinu pozérů, co si to auto koupí - má Punc BMW, je to 4dv coupé, pro ty, co nemají na plnohodnotnou trojku, ale chtějí zapůsobit...... no a, že to nemá RWD ? A že z je z testů patrné, že ho smázne podvozkem i Oktávka, stejně jako CLA ? :D To neva....
Mne se tyto Csegmentové 4dv Coupé líbí, sice nevím, k čemu bych ho chtěl, ale nemít rodinu a z nějakého důvodu nechtít hatchback, asi by mi to nevadilo.... byť možná radši MB CLA či A3sedan.
Ale 3er není póza, ta si vybudovala auru sportovnosti a dodnes ji snad má, tohle je auto, s kterým přijedeš balit naivní dvacítky někam do kempu, protože to nikdo z nich nepozná, je to levnější verze, lowend, co vypadá, ale na autosrazu se ti vysmějou... byť vypadá docela dobře :)
To se nevylučuje. Spousta manažerů v hospodě trousí, že vzali BMW proto, že ten podvozek na limitu se nedá s Mercedesem srovnat... reálně se tomu limitu ale nikdy nepřiblížili.
3er ale nie je póza, tam máš aj pridanú hodnotu techniky: RWD, R6, motory pozdĺžne, špičkové ZF... V 2GC je len ten image prémie, inak čisto mainstream.
Tým ale to auto ako také neodsudzujem, komu sa páči a nevyžaduje technickú nadstavbu, nech má, naživo to pôsobí krajšie ako na fotkách, interiér je na úrovni, v nejakej M235i to má aj výkon aj dynamiku, jazdiť horšie ako mainstreamové hotheče nebude, v zásade by som sa neurazil. Len asi by som potom pozrel na 330i a usúdil, že má zmysel si trochu priplatiť.
Neviem ci pozeras trottle house, akurat je tam m235 vs cla amg 35 vs s3 a vysledok ako pises, radsej ist do 3ky, ceny/kanadske cla amg 35 su take, ze sa oplati brat cecko a kto nechce sedan zobrat golf r namiesto s3
Oktávka ho určitě nesmázne, stejně jako cla, aspoň podle D testů, ale že je to šméčko, opět stejně jako cla, to je jisté. Těch stopade o kolik bude reálně dražší 320d se vyplatí každému, kdo má alespoň nějaký vztah k řízení auta, ovšem prodeje 2er ukáží, že takových lidí moc není, o tom, stejně jako ve vztahu cla vs c-klasse, nepochybuju. ;-)
Profil bych ještě přežil, já mám největší problém se zadní částí, divný světla + ta linka mezi nima, tvar víka kufru, celkově to na mě působí strašně přeplácaně, možná úlitba východním trhům ? Kdoví. Možná si teď naběhnu na vidle, ale docela by mě zajímal srovnávací test BMW 2 GC s Mazdou 3 sedan. S mazdou jsem jezdil, za mě je hezčí, má super interiér, bude levnější, přitom ve výbavě jí nic chybět nebude, ...
Jaké motory Mazda nabízí? Diesel končí nebo už skončil, potom je možnost 2.0 atmo zdechliny nebo 2.0 kompresorový pokus, který jede hůř a žere víc než 1.5TSI. :no:
Chybou téhle 2er je, že nemá karoserii liftback. Pokud by to byl lift., motor bych vybral zážehový 2.0T - asi 20i nebo 30i, záleží, co bude v nabídce, nejsem naftomil. Tím by se mj. snížila nedotáčivost.
Tohle má v zimě aspoň nějakou trakci, kdo jde pro 3er, prakticky nutností je Xdrive - opět se cenové nůžky rozevírají.
Na blbosti typu cit v řízení a vyvážení 50/50 kašlu. :D Chtěl bych krátký ("levný") prémiový liftback s předním pohonem. Prostě takovou lepší Octávku....
Tahle modrá metla 2er sluší fantasticky. :yes:
Čau (mínusáci) :D:D
Budem trochu oponovať. Ma3 má dvojlitre 90 a 110 kW a SkyX so 134 kW. 2GC má aktuálne len 1,5T v 18i a 2,0T v topmodeli M235i, ktorý nechceš (píšeš o lacnom aute), teda zostáva len ten trojvalec.
Na predokolkovej 2er s trojvalcom nevidím zhola nič prémiové okrem znaku na kapote. Ak hľadáš prémiovú kvalitu materiálov a interiéru, to spĺňa aj Ma3 s prehľadom a vyrovná sa interiéru BMW (v tomto je Mazda špička v mainstreame). 3ka je síce priestorovo skromná, ale tu práve nízke "štvordverové kupé" neponúka viac, tie tvary uberajú vnútorný priestor vzadu. No a jazdné vlastnosti budú zrejme dosť podobné, ono ani nie je moc dôvod, aby BMW s predným pohonom a motorom vpredu naprieč jazdilo výrazne inak ako Mazda s rovnakou technikou (ktorá je opäť patrí podvozkovo špičku v mainstreame).
Je mi jasné, že turbo so 140k dorovná atmosféru so 150k, ale opäť žiadna prevaha a SkyX by predsalen malo byť dynamickejšie, ako 18i.
Takže to zostáva výhradne na tom image značky. Ale aj to v reále stačí (pre mnohých je to to najhlavnejšie, čo hľadajú).
Inak súhlasím s Tebou, že 2GC by bolo lepšie ako liftback. Onao ten zadok je aj tak dosť obtlstlý, že ako lift už vyzerá, tak to mohli priznať a dať praktickejšiu karosériu. Takto ako nepraktický sedan nemá ani argument navyše oproti 3er (či CLA a spol.).
neviem ci si videl garaztv test kde sulko porovnaval 2.0 122k so SKY X. dynamika oboch bola uplne zhodna, co znamena dost tragicka. 18i je oproti tymto mazdam svizna motorizacia.
Videl, ostatne je SkyX považujem za neveľmi šťastný krok a bral by som v 3ke ten 150k dvojliter: podobná dynamika ako SkyX, ale lacnejší.
18i bude zrejme v praxi živšia, predsalen je to turbo, tam je to skôr o mojom psychologickom probléme s trojvalcom, notabene za tú cenu.
Asi jsi přehlédl, že nyní bych si motor nevybral, ale je otázkou max. pár měsíců a BMW doplní nabídku o 20i, možná i o 30i. Asi bych sáhl po 20i a trochu ji výkonově "zoptimalizoval". :-)
Jak už jsem psal, jízdní vlastnosti mě až tak nezajímají (jakožto typického (by)kupce této 2er), snad jen, aby to obstálo v losím testu.
Mazda v Evropě nabízí zřejmě jen 1 dobrý motor - v Miatě 2.0 se 184 koňmi, který jede (poměrně i odspodu - oproti BRZu) a moc nepapá.
Na zámořských trzích ještě 2.5T, víc mě nenapadá. Uvidíme, zda se vytasí s řadovými šestkami...
Pokud vůbec přijde řadová šestka, tak do nové 6, hodně bych se divil, kdyby ji nasadili do kompaktu, ale bylo by to hezký, ne že ne. Se skyactive X jsem zatím nejel, 2,0 není trhač asfaltu ale za tragédii bych to neoznačil, na moje ježdění by mi to stačilo, brzda provozu zrovna nejsem no ale jelikož v civilu jezdím s 1,6 v naftě, tak mi stačí ke štěstí málo :-) Přímo srovnat s BMW to neumím, poslední, které jsem jezdil byla X4 předloni na nějaké novinářské akci a 3 er ješě minulé generace, ty báva mi nějak unikají ...
Malý diesely nejsou zrovna nějaká slast, ale taky záleží, v jakém jsou voze. Takový Sup 1.6TDI - no, raději knihu...
Ale byl jsem svežen v P308 1.5HDI 130k 6man a na 2 a 3 Peugeot tahal velmi překvapivě nadmíru dobře... Ještě že byly obuté, myslím, 225 mm pneu... :D
jj, 20i sa javí ako optimum do takéhoto auta. 20i som jazdil v X1 a na také to domáce jazdenie to stačí aj v SUV, takže v malom sedane to bude ešte lepšie. A v prípade deficitu by nejaký Recechip a spol. pomohol: https://www.racechip.eu/shop/bmw/2-series-gran-coupe-f44-from-2019/218i-1499ccm-140hp-103kw-220nm.html
...že jsem BMW positive, tak 2GC bych sundal klidně ještě hvězdu. Tahání za volant má ve zvyku nejen 1er/2er, ale i Mini a to až nepříjemným způsobem. Nenašel jsem kousek citu v řízení, podvozek je příjemně komfortní, ale interakce veškerá žádná. Ani ochota zatáčet není pak jiná než u jakéhokoliv mainstreamu.
A, CLA jsou lépe odladěné předokolky a u 2GC nevidím žádnou prémiovou nadstavbu vyjma interiéru, resp. infotainmentu.
I s tímhle http://www.sauto.cz/…/rada-2/18654374?… uděláš větší dojem, než s nadupanou Oktávkou, Mondeem, Insignií, Passatem :) A o to jde... je to dobře cílené auto :)
V CR si nejsem jist, v CR mam dojem ze na kazdeho na koho udela dojem jakekoliv (i podobne lowcostove) premiovka, treba i s dvema kily na hrbe, se najde tucet dalsich, kterym nemuzes sahnout na nejlepsi auto na svete, na oktavku. Obcas, jen obcas, ale CR mi v tomhle prijde jako jinej svet. :-)
Dobře :D Tak Oktávku mažu, ale na ty ostatní to tak bude působit... pro mne je tohle prostě auto pro nějakého +/- třicátníka, single, s lepším příjmem, kterému je uplně jedno, že to auto nemá klasickou BMW koncepci, ale bude vypadat Cool, až s tím přijede před vesinckou diskotéku, nebo v létě někam do kempu. Pro holky bude klasicka 1er či X1.
Na druhou stranu, neurazil bych se v tom jezdit :D.
Keď som minule spomínal ťahanie za volant, tak nikto nereagoval. Ale fakt môžem potvrdiť, že to až vyhadzuje volant z ruky :-) Naopak, ochotu zatáčať môžem pochváliť, aspoň v porovnaní s bežnými autami.
Jel jsem tu 118i jednapětku vs cla 200 což je silnější varianta toho motoru, co mají tady v testu. https://www.google.com/…st-16781717.html
A dojmy mám stejné jako AB, bavor je jízdně živější, řidičtější. Ale jestli verze s dýzlem tahá za volant, nevím, ani tu cla jsem s dýzlem nejel.
za 1,3 mega su uz skutocne skvosty ako XE, IS, A4, mazda 6 v topke a pod... a nie takato prekabatena elantra :'-( ... pripadne nejake SUVecko .. za 1,3 mega je uz skoro touareg ...
boze ved za 1,3 mega je uz aj klasika 3ka bawo zadokolka a nie toto cudo ... kto je vlastne cielovka tohto ak zvazime ze bawo tu ma prave a nadalej aj klasicku 3ku .. to si ozaj niekto za dane prachy kupi od bmw radsej toto ako klasicku 3ku? mat tie moznosti tak uz predsa normalnu 3ku...
ale ved aj zena podla mna radsej zoberie 3ku ako toto... nie je dovod uprednostnit tento model pred 3kou bez ohladu na pohlavie ...
ved 3ka je proste paradne posadena.. toto vedla nej uz ale vyzera jak nas.rata zehlicka s megachladicom .. snazi sa to robit bu bu bu ale aj civic si toto auto poda na okrske vsadim sa
Žena väčšinou nerieši ani motor, ani to ktoré kolesá sú poháňané. Ženy majú iné priority, napríklad farba, výhľad, veľkosť a tak podobne. Samozrejme česť výnimkám.
Tak tady bych si i vsadil, že tohle bude nejvíce přitahovat lépe situované kluky a pány v rozmezí 25-40 let :) Ale né tak dobře situované, aby měli na něco dražšího.
lepe situovany kluk co ma mega na ucte preco by uz nemohol uz pokukovat po normalnej trojke miesto tejto napodobeniny ... nedava to proste zmysel taketo nieco... a to nehovoriac o tom ze ked uz ten melon zakaznik ma tak aj tak uz povacsinou pojde do SUV ... takze za mna bud klasicka 3ka alebo nejake SUVecko za tie prachy ale toto fakt nejak nevidim kvoli comu a komu tento model bmw vlastne vyvijalo .... v nejaky velky uspech tohto modelu fakt neverim lebo bude zozraty jak X1tkou a X2kou tak aj klasickou 3kou ci klasickou 1tkou
Protože tohle bude pořád levnější, stačí to. Trojka začíná +/- o 200 tisíc výše, takže buď sociální 3er, nebo toto v Mpaketu, co zapůsobí líp ? Navíc nemusí kupovat za 1M, stačí jim 700-800. To neznamená, že se každý za ty peníze rozhodne pro co největší auto..
Tohle vlákno je úplně mimo mísu. Nečekaně :D Já jsem takový "mladý kluk" a když chci něco ostřejšího tak ty varianty jsou m235i nebo m340i s ceníkovým rozdílem 0.5M. Děkuju topperovi za radu, že si mám připlatit pár drobnejch abych neměl jen tuhle blbou napodobeninu :yes::-[]:-[]
Skoda ze uz / jeste neni v nabidce RS3 sedan. Kdyz vidim nad cim uvazujes byl by to za ten 1,5mil zlaty stred cenove, s technickou nadstavbou hodnou premie a vzato ciste vykonove pak z porovnavanych uplny vrchol.
Kdyz k tomu pridam svuj subjektivni nazor, ze A3 sedan je ze vsech techto sedano / pseudo-coupe nizsi stredni dalece, dalece nejhezci, i jako BMW-positive bych sel k ctyrem krouzkum.
Ten by se mi samozřejmě taky líbil, či nějaká FieSTa, ale pro mne je vrchol Clio Sport 172-182 (to už bych asi neřešil, který z nich) :D Ideálně v nějaké nenápadné obyč barvě, bez rychlých pruhů a nezničené v původním stavu, jenže za taková auta pořád chtějí šílené peníze, nebo jsou ve stavu vraku :D
A to píšeš o štěstí? :D Já to měl asi na 30 minut a kdyby to stálo třeba 300 v plné výbavě, neřeknu ani popel, pro důchodce dobrý, nebo pro mladou rodinku, která nechce Dacii..
Závěru nerozumím, co 2er GC teda dělá špatně? V podstatě jsme se dočetli jen o tom, že to není zadokolka. V článku se píše, že (možná) není o tolik lepší než mainstream aby za to ten příplatek stál. Tady bych si dovolil hodně nesouhlasit. Interiér, odhlučnění, motorizace, převodovky...který mainstream s 2er snese srovnání? A jak teda srovnání s CLA - v čem je rozdíl?
Mně třeba 2er smysl dává, protože nemusíte kupovat největší model k tomu abyste si naplnili určité požadavky. Za cenu Superba máte řekl bych vyšší kvalitu, výbavu, potenciálně motorizace. Kdo nekupuje kvůli litrům v kufru nebo vození dospělých vzadu, prostor nepotřebuje a kompaktnost bude naopak výhodou. Image prémie - která se tady v diskusi řeší - je jen bonus. To že to není technika 3er je věc jiná. Přední pohon bude v hodně verzích vyřešený xdrivem, takže uživatelsky bude ochuzen leda tak purista a pro toho to není...
To že 2er potká stejný osud jako všech entry level produktů - budou to kupovat pozéři kvůli pseudo-image - se určitě dít bude, ale nebude těžiště prodejů.
Za mě je 2er GC možnost, nikoliv nutnost. Vhodně rozšiřuje portfolio a z mého pohledu je to důstojný produkt BMW.
Brzy budu nový povoz řešit a m235i mám v záloze jako levnější alternativu proti m340i. Ano, podivné srovnání, ale ještě se musím rozhodnout o rozpočtu. Rozdíl je to v ceníku 1.3M vs 1.9M a to už stojí za zamyšlení...
Ja mu v zásade rozumiem, je to vcelku logická dilema, oba stredne veľké sedany, aktuálne topmodely radu, oba M performance, oba xDrive, 8st automaty, dynamika už 2er viac ako parádna, proste spoločných bodov je tu dosť. Potom sú samozrejme tie rozdiely v technike, predokolková platforma vs RWD (a front- vs rear-biased xdrive) a s tým spojený rozdiel v jazdných vlastnostiach, charakterný R6 vs bezpohlavný R4... a to je vyvážené tým značným rozdielom v cene, ktorá vyjadruje presne ten rozdiel v technike. Či za to každému stojí, je už druhá vec.
Proc vedle m235i stavet hned m340xi? Motorem i cenou by bylo rozumnejsi srovnavat m235i s vhodne nakonfigurovanou 330i, a resit jestli cenovy rozdil dorovnava dospelejsi technika. Nebo jinak: pokud vubec je sance na rozpocet na m340i, pak vubec nechapu uvazovani nad 2er. Kdyz neklapne trilitr, tak holt ctyrvalcova 3er musi byt vedle 235i volba kazdeho komu neni technika uplne ukradena.
Presne tak, 40i je už cenovo inde, ale 330i je bližšie a logicky je to porovnateľnejšia motorizácia. Tiež by som volil M340i, ak by som na to mal, ak by ale bol napätejší rozpočet, nehrotil by som to na "všetko alebo nič", ale ten slabší 30i by mohol byť dobrý kompromis. Platforma a jazdné vlastnosti pravého RWD (alebo RWD biased v prípade xdrive) bavoráku a ak niekto uvažuje o dvojlitri v 2er, nemôže mu vadiť ani v 3er.
Jo je to taky možnost. Budu brzy porovnávat osobně, z toho co jsem slyšel se mi zdá, že jsem 330i v M paketu podcenil a reálně to může odpovídat mým nárokům. Taky jsem slyšel, že je m340i docela těžkopádná oproti 330i rwd... Takže možná vyhraje kompromis :)
Jak jsem 330 katalogově přeskočil, tak jsem nakonec hodně zvědavý na svezení. Jeden BMW "fanatik" mi říkal, že by nevěřil že by to někdy řekl, ale že ta 330 R4 RWD ho snad bavila víc než 340. Trochu jsem mu nevěřil, ale něco na tom asi bude :-O:D Uvidím, mám domluvené porovnání.
Ja jeste dodam ze pri pohledu do ceniku by nekdo mohl vzit za rozumny kompromis i 330d. Furt o 400tis levnejsi nez M340i a sice spatne palivo, ale zase spravny pocet valcu.
Ale chapu ze pokud nekdo hleda hlavne sportovni svezeni, pak radit 330d je mimo. Vykony tam sice budou, ale benzin to samozrejme neni.
Tohle je taky validní možnost. Chci 3er právě kvůli určitě kompaktnosti / sportovnosti, takže naftu nechci, ale pro 5er tato úvaha platí dvojnásob. Zkoumal jsem 5er v konfigurátoru a přijde mi to jako dobrá alternativa, resp. mezikrok mezi 530i a 540i/d. Kolega aktuální 530d má a jezdí to parádně.
Nechci bejt toxic chlapi, ale spousta chlístů tady padá pod produkty D3 z kategorie low-end. Chápal jsem u Porsche, že se zákazníci a fanoušci (někteří dodnes) čertí, když se řekne Cayenne. Tam si kupovali lidé auta se závodní DNA a najednou SUV. Nicméně značku to údajně zachránilo.
D3 si pomáhá k penězům jinak, začala útočit na mainstream geniálním tahem, kdy lze například za stejné, nebo podobné peníze pořídit např. CLA SB místo Octavie a třeba nějaká průměrně zabezpečená rodina bude mít z auta stejnou, ale spíš větší radost. Za stejné peníze prémie (ano low-end) ale proč nemít lepší infotaiment, materiály atd? Za stejno? Proč není pod každým testem Octavie od prvních minut zmínka jaké je to šméčko, když stojí stejně - stejná technika, koncepce? Jo vlastně, nemá to D3 znáček takže je vše v pořádku, majitelé nejsou pózeři a mladí hovada, ale budem obdivovat interiér Octavie. Přihazuje se tu po statisících za upgrade na 3er a C-classe a ano má to rozhodně smysl ty peníze dát, zájemce o Octavii nebo ten low od D3 na Vás ale bude koukat jak z jara. Sorry musel jsem. Nejsem majitel ani mainstreamu ani mainstream prémie, ale škatulkování nesnáším.
Rozdíl mezi premií a mainstreamem je, pokud jde o to podstatné, v technice v koncepci uložení hnacího řetězce, motorech atp. Tady je v autě premie technika mainstreamu, tedy je to od bmw šméčko. Na octavii nic šméčkového není, je to mainstream. Ale pokud jsme dospěli do stavu, že premii od mainstreamu dělí ne technika, ale pouze znáček na kapotě, pak má smysl ptát se, proč? Kdo tedy, a na základě čeho, řekne, že bmw je premie a škoda ne? Anebo má tedy dělení na mainstream a premii ještě vůbec nějaký smysl?
Ty řeči o škatulkování kupců 2er jsou jen tvůj boj, o tom ta diskuse není.
BMW/MB - Prémiové značky, které bojují i s mainstreamem a to s auty, se kterými urvou nové zákazníky s menším rozpočtem, lidi co jdou pro mainstream např. Octávii. A pokud nějakej zákazník jde pro CLA za cenu Octávie a očekává C class tak se o auta nezajímá a je jen oběť marketingu a to je to šméčko. Na druhou stranu nevím, proč by kvůli tomu měl někdo z D3 zakládat novou značku, aby to každej pochopil. Je to auto za cenu Octávie. Šméčko vs mainstream jsem nikdy neslyšel. Mainstream vs prémie ano. A CLA nebo tohle je s nádechem prémie díky interiérům atd. proto je to podle mě vrchol mainstreamu i kdyby měl třeba kometu nebo dvě vrtule ve znaku.
Škatulkování není můj boj ale chudáků, kteří lidi co si koupí tyto modely označují automaticky za pózery ovšem omlouvám se a přiznávám chybu - tady to opravdu nikdo v tomhle smyslu nenapsal. My bad.
To jsem psal já a jsem skálopevně přesvědčen, že drtivé procentu kupců těchto "lowendových D3" chtějí právě ten znáček na kapotě a to je trochu póza.
Mezi námi tu jsou reální kupci BMW, kteří je kupovali a pravděpodobně budou kupovat právě pro tu techniku, která se od mainstreamu odlišuje a jejich názory se přesně shodují s tím, že toto není to pravé ořechové. Je to přesně jak píšeš - převlečená Oktávka se znakem BMW a s čím uděláš větší dojem ?
Ale nehaním za to automobilku, je to jako s SUV, také si chtěli utrhnout kupce, stejně jako je to tady...
A já si vždycky myslel, že prémie je především o kvalitě zpracování, provedení, možnostech výbavy, celkovém sladění auta... to je ta přidaná hodnota navíc. To, co i u takového auta dělí BMW od Škody nebo VW. Pokud je to jen o pohonu, pak polovina aut v osmdesátých letech byly taky prémiovky...
Používaj trochu rozum a vnímaj kontext, ty hups. Motor vzadu a RWD nerobil zo Škody 105 konkurenta Carerry, bola to naopak prejav zaostávania Škody v dobe, keď celý automobilový svet prechádzal na FWD.
Dnes ale RWD nie je prejavom neschopnosti, ale naopak vedomým a cieleným krokom urobiť komplikovanejšie a konštrukčne náročnejšie riešenie za účelom lepšieho jazdného prejavu. Takže áno, dnes, resp. v posledných rokoch je RWD v osobných autách znakom prémiových automobiliek. A ak budeš argumentovať, že RWD robí aj neprémiová Kia, tak áno, Stinger (notabene V6) z tohto pohľadu je na polceste k prémii a pre mňa osobne je viac prémiou, ako predokolkové troj- či štvorvalcové 2GC.
Presne tak... a tu pridanou hodnotu podle mne porad maji i nizsi rady premiovych vyrobcu. Da se diskutovat o tom, jestli ta pridana hodnota odpovida cenovemu rozdilu, ale ta hodnota tam je.
A pak uz je to o tom co clovek chce a potrebuje. Kdyz chces auto velikosti golfa a mas dost penez, proc by sis nekoupil A/B-klasse nebo 1er/2er. Kdyz se ti libi, kdyz ti doda pocit neceho, objektivni pridanou hodnotu to ma taky... u nepremiove znacky bys za ty prachy urcite dostal "vic auta", ale co kdyz nepotrebujes vic? Kdybych pritelkyni vymenil jeji Mini za Superba combi ve skoro stejne cene, tak me zabije, pac s tim nikde nezaparkuje a pac superb vubec neni cute. :)
Ono to nie je čiernobiele že toto jednoznačne je prémia a toto jednoznačne nie je. Ja pod prémiovosťou chápem súbor rôznych aspektov, od image značky, cez motory a celkovo techniku pohonu, sofistikovanosť dostupných výbavových fičúr až po kvalitu vypracovania a materiálov. Taký Mercedes triedy S má všetko, trieda X (prerobený Nissan Navarra) má len ten image značky.
U 2er je to tak napoly, je tu nepochybne tá značka, je tu solídne spracovanie interiéru a kopec moderných fičúr, ale nie sú tu motory ani prémiová technika, tá je čisto mainstreamová a takou je aj jazda.
To samozřejmě chápu. Je to hodně psychologická debata. U Porsche byl šok, když se objevil Cayenne a u D3 je šok, že dělá mainstream technikou, která určuje hlavně to jak auto jezdí. Nebo spíš byl to šok, protože ten směr přišel snad už s prvním CLA, tam si ale ještě nechali sprostě zaplatit (další šméčko marketingu) dnes je to na ceně Octávie. Jen to ještě hodně lidí nepřijalo.
Tohle je hodne, hodne velke zjednoduseni, ktere bych cekal od nejakeho plakatoveho kovboje, za ktereho te nepovazuju, takze me to trosku prekvapuje. Pokud si totiz i do zakladnejsi A3 sednes a svezes se poznas, ze i tam ten rozdil proti mainstreamu je. Jinde, ale je.
To nebylo žádné velké rozhodování, u Audi (A3) se to díky VW (Golf) vyloženě nabízelo a mělo to úspěch, takže bylo jen otázkou času, kdy to udělá i konkurence. Po Audi MB, pak i BMW...
Octa sice zdražila, ale tolik zase ne. Bez příplatků za 900, testovaná 1.3M... počítám, že za 900 bude slušně konfigurované RS, vedle kterého 2er v základu nijak zářit nebude.
videl som ich ako jazdia v okolí a je to desná, hnusná príšera s MPV predkom a hmyzím zadkom. Hlavne že má tie bezrámovky a motor pripevnený k nárazníku.
Keď tak premýšľam ani neviem či mi vadí viac to, že je to za tú cenu technologická mega šh1tka, alebo to že BMW chce navrhnúť štýlové auto a je to dizajnová zúfalosť... Mercedes aj Audi majú aspoň páru, keď dizajnujú tieto podradné money maker produkty.
Solidní auto, ale mizerné BMW. Asi tak bych to shrnul.
Nicméně u BMW vědí co dělají moc dobře. Tohle 2 GC ani nemá v úmyslu cílit na tradiční zájemce o BMW, který hledá hodnoty BMW. Tohle je BMW, které cílí na většinu, která vůbec ani netuší jestli mají předohrab nebo zadohrab. Výrobně bude předokolka levnější. Takže není co řešit.
Podle mě je dost možná právě díky sdílení techniky a současnému pojetí 2 GC klasická trojka stále tím, čím být má a čím chceme, aby byla. Pro většinu je 2 GC jen věcí image a designu. Tam funguje skvěle.
Co se vzhledu týká, přiznám se, že za mě docela tápu. Až příliš mi připomíná V40, z některých úhlů mi linie nesedí. Především ale vidím dost optické nadváhy. I když vcelku vkusné. Ale věřím, že naživo vypadá ok.
Úplne rovnaké myšlienkové pochody som mal za volantom tohoto auta, ako opisuje Švarc. :yes: ALE s tým záverom sa nedá súhlasiť, pretože keď si človek nakonfiguruje čo najpodobnejšiu výbavu pri dvojkovom granku a pri trojke, tak to vychádza na cenový rozdiel nejakých 6-tisíc eur, čo podľa mňa nie je málo ani keď má niekto na prémiu.
Pokiaľ si záujemca nepotrpí na pohone zadných kolies, tak mu táto dvojka vie ponúknuť takmer všetko z trojky, len som bol dosť zarazený, že v ponuke nie je aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu. Prečo?
Ale teda oveľa väčší problém mám s dizajnom. Ono to dokopy pôsobí fajn a bezrámové okná sú cool, pekne to jazdí, ale potom okolo vás prejde 508 GT a vás začne desiť otázka, či by bolo divné ušetriť ďalších 6-tisíc a užiť si ešte lepší dizajn aj bezrámové okná v nabúšenom Peugeote.
Tak do detailov konfigurácie som nešiel, ale na prvý pohľad to nie je moc rozdiel: M235i stojí 50250 eur, 330i xdrive s M paketom je za 52 550 eur. Tie dve tisícky mi neprídu ako rozdiel, ktorý by v kategórii 50t eur hral akúkoľvek rolu. Samozrejme 2ka ako Mperformance bude mať čo-to už v sérii, kdežto bežná 3ka možno bude pýtať extra, ale to sú veci ktoré môžeš a nemusíš dať. A to nehovorím o tom, že ten xdrive si v 3er môžeš priplatiť, ale nemusíš a máš RWD, teda "to pravé" BMW za 49950 eur, teda ešte menej ako 2GC.
Ako ale píšeš aj tá M235i je drahá a eleganciou ho nejaká 508 strčí do vrecka. Len proste pre niekoho (mnohých) mainstreamový Peugeot nie je vôbec alternatíva k BMW, takže o ňom nebudú ani uvažovať. Skôr to vidím na výber medzi 2GC, CLA a A3 sedan. No a tam tiež ťahá 2GC za kratší povraz.
Takže hoci nie som voči M235i taký kritický ako väčšina a naživo sa mi celkom páči, tak si jeho kúpu neviem obhájiť. V rovnakej kategórii je tu krajší Mercedes CLA i A3 sedan a vo vlastnej stajni je len o málo drahší drahý, ale technicky prémiový 3er. A len taký detail: menšie M235i váži viac, ako 330i xdrive. I to svedčí o technickej nadstavbe 3er.
Tento tvuj koment je dalsim dukazem toho, ze v praci mnou casto aplikovana metoda "Healing by waiting" zdarne funguje i v diskusich na ACZ. Kdyz si clovek pocka, napise to nekdo za nej. Pak uz staci jen :yes: :D
Dobrý den, myslím že máte chybu v článku. BMW nepoužívá u 18d a 20d dvojspojkové skříně. Ty navíc mají jen 7 kvaltů. Zde jste měl v testu 8st hydroměničový ASIN :)
Myslíš nějakou firmu "... A SYN". :D;-)
Jinak máš samozřejmě pravdu, věta v článku: "Skvěle se BMW povedlo motor sladit s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou..." je doslova na facku. Absolutně neprofesionální. :no:
Jj, keď to má 8 stupňov, tak to nebude dvojspojka, ale HDM automat.
Inak ale niekedy zistiť, aký automat v konkrétnom bavoráku je, sa len tak podľa správania nedá. Mal som požičanú X1 a myslel som, že to je DS, správalo sa to tak, cukalo pri rozjazde, naviac som vedel, že slabšie modely mali dvojspojky. Nakoniec som ale zistil, že to má 8st HDM, pretože od modelového roku 2018 to BMW zmenilo (ale nikde sa to neuvádza).
Nechcem zovšeobecňovať, hovorím len svoju skúsenosť s jednou X1 a Aisinom. A tam to bolo ako píšem, proste podľa správania som bol jednoznačne presvedčený, že mám dvojspojku, prejavovali sa tam typické negatíva DSG ako nervózny cukavý rozjazd a najmä ťažkosti s precíznym pomalým parkovaním, kde auto po pustení brzdy takmer poskočilo dopredu, čo mi robilo sakra problémy s parkovaním v mojej tesnej garáži. To HDM v mojom aute nerobí, ten sa rozbieha hladučko a pomaly. Preto som bol prekvapený, keď som zistil, že to nie je dvojspojka ale HDM automat a dosť ma to sklamalo.
Ano, máte pravdu, je tam Aisin - dokonce jsem o tom psal i ve starším testu X2. Stala se mi ale taková ta klasická chyba, kdy myslíte na něco (hydroměnič), mozek ale najednou přepne na něco jiného (dvouspojka) a bum, už to ťukáte do klávesnice. Hloupé je, že jsem to přehlédl při kontrole. Díky za upozornění, upraveno.