Jako na houpačce se cítí příznivci modrobílého oválu, když příjde řeč na vrcholný model řady Focus s pohonem všech kol. Odpověď na otázku zda se bude nebo nebude vyrábět má snad už definitivní znění: ANO.
no tak rozhodne vic, focus ST ma 166kW (225 koni) RS bude silnejsi...navis pokud ma mit za soupere Lanceru Evo a Imprezy WRX STI tak by bylo 200 koni opravdu malo ;-)
Pokud budou chtit primo konkurovat Evu nebo STi, pak bude mit vykon mezi 206 - 227kw. Otazka je, jak moc primo bude chtit Ford konkurovat (i kdyz toto rozmezi je muj tip). Muze to byt vic i min :).
Ked sa uvazovalo o zastaveni vyvoja RS, vonku sa dostali info, ze vtedajsie RS by malo mat 3,2l motor s 257 kw a zrychlenim z 0-100 km za 4s. Tym, ze tam bude 2,5T z Volva, tak neviem. Standardne ma tento motor 200k. No snad ich bude mat aspon 250.
s nejvyšší pravděpodobností se do RS nastěhuje vysokotlaká verze 2.5T R5 (Volvo S60 R)se dvěma mezichladiči, výrazně ostřejšími vačkami a řadou dalších úprav na pohonné jednotce (220 kW, 400 N.m) :
[odkaz]
[odkaz]
Pozor na motory od Volva, vyskytuje se 2.3T, 2.4T a 2.5T!!! V S60 je 2.5T(2521ccm) a 210k (ta se dava do Focusu ST s malou upravou), pak T5 a to je 2.4T (2401ccm) s 260k, a pak S60 R, s tou si nejsem jistej, ale 2521ccm to neni temer 100%! Driv se v S60 objevily taky 2435ccm a 2319ccm(starsi T5 s 250k)...Tohle vse s turbem, nektere i bez (2435). To jen tak pro zajimavost ;-) Nicmene S60 R je bozska a ten motor bych Focusu jedine pral!
Spis bych to tedy viděl na tu 2.4T s T5(260k), urcite ji trochu upravi stejne jako 2.5T do STcka.
btw. Starsi V70R mel stopro 2.3T, ta co ted koncila uz ale neco jinyho, mozna vazne tu 2.5T.
toť otázka, na kterou zatím nikdo neumí dát stoprocentní odpověď. Technicky by zástavba zadního diferenciálu do šasi focusu neměla být problém, navíc avizovaný výkon 205kW už by měla předokolka, byť vpředu se samosvorem, problém efektivně přenést. Takže, vzhledem k tomu výkonu, vsadil bych si na čtyřkolku, a proto, že v rámci koncernu používá Volvo Haldex, bude to nejspíše Haldex, třeba v S3ce funguje víc než dobře, tak proč ne. ;-)
Doufám, že FocusRS bude mít lepší motor než STčko, ten pětiválec od Volva je na RS podle mého názoru zbytečně těžký, chtělo by to nějakej dvoulitr s přímým vstřikem, něco jako 2.0 TFSI od VW, naladěný okolo 200kW. Ale v současné době má Ford s benzínovými motory docela problém, nevím na co stále čeká - Volvo ho s motory do sporťáků asi dlouhodobě nezachrání.
Navýšit výkon vozu velikosti/hmotnosti FOCUS z 166 kW výše si podle mého názoru bezpečně vyžádá pohon na všechny 4. Tím se částečně co do trakce tak i rozložení hmotnosti strojového spodku (šasi) vykompenzuje nynější nedotáčivost. Jinak 2.5T 400 hp je fantastický motor a myslim že by zrovna FOCUSU ve verzi RS moc slušel.
Nevím kdo by mě S3 půjčil... ;-\ Jinak mě nejde o to co je tam za technologii ale vadí mě jakým způsobem se prodávají dvě různé technologie pod jedním názvem.
Aha, no ber to tak, že jde o obchodní označení pohonu 4x4 u Audi. Ono, většina lidí stejně nemá tušení, jak to 4x4 funguje resp. že jsou nějak rozdílné systémy atd. ;-)
A to si vem, ze quattro puvodne zacalo na uplne jine technologii, takze nynejsi torsen by se uz taky nemel jmenovat quattro. Je to obchodni znacka jako kazda jina. Proste audi znaci sva auto se znakem naprav 4x4 jednim nazvem, i kdyz pohon obstaravaji dve ruzne technologie.
Ono jde o to že Quattro je vlastně firma pracující pro Audi podbně jako AMG pro Merc a divize M pro BMW a nemá to nic společného s náhonem. To že Quattro GMBH (nevím jak tam jsou ty tečky)prostě do všech dává 4x4 způsobilo to že se o o audinách nazvaných quattro myslí že to musí být 4kolka (tedy ona je, ale ne permanentní, tedy u některých modelů).
trochu jsme to zapletlo v skoro nesrozumitlnost ale snad to pochopíte..
Nechtel bych te nijak strasit, ale ta firma existuje jen par let, prave kvuli konkurenci AMG a M-Power. Quattro je tu jiz od sedmdesatych let jednak jako nazev studie auta s pohonem vsech kolu Urquattro a stejnojmeny special (tim si nejsem tak jist) a pak jako Audi GT quattro. Vzdy to znamenalo pohon vsech kol, tehdy jeste s centralnim diferencialem s viskozni spojkou, od prelomu 80. a 90. let se snekovym diferencialem torsen.
Tak na tohle se těším..otázka je ten haldex..vážně to může konkurovat aktivním diferenciálům u eva a sti? Pak je tu taky otázka tý konkurenceschopnosti..řek bych že ford to bude mít už takhle těžký, a když průměrnej rallyista uvidí ještě navíc ve specifikacích haldex, nevím nevím. Každopádně se rád nechám překvapit..určitě bude veselo. Pokud to ovšem opět nezprasí předokolkou:)
Nevím co kdy sprasil Ford předokolkou ;-)
RS Focus byl a je ikona i s jeho 212 koňma na předku. Pořád jedna z nejlepších předokolek na světě, i když už je starší :-(:-(:-(
Samozřejmě nový eReSo bude výkonnější a tu čtyřkolku určitě bude muset mít.
Teď jde o to, jestli to Ford nez...ví kvůli prachům, pač FRS byl ztrátovej a to si nemůžou dovolit.
Každopádně to bude pecka, Ford sportovní modely uměl a umí!!
Umí i obyč modely!!!
Už se těším jak malej kluk. Měl jsem jeho pradědečka RS Turbo S1 :yes::yes::yes::yes:
Den, kdy se Impreza začala bát....aneb začátek války
Look na téhle fotce je úžasný... Uvidíme, zda (a hlavně jak) se Ford postaví k otázce pohonu 4x4 a jak dopadne celkový design...pokud ovšem budou postupovat ve stejném duchu jako doted, bude to bomba.. Jedno je jasné: Impreza bude mít ve vlásenkách našich snů co dělat, aby se držela zadního nárazníku tohohle expresu ;-) Tohle je podle mě dost jednoznačná odpoved´ na tah Subaru postavit Imprezu jako hatch... :*) LET THE WAR BEGIN ;-)
Ano, tohle se mi líbí. Sportovní zážitek za rozumný peníz, protažené obličeje řidičů luxusních sedanů a těžkých přemotorovaných SUVéček. S lehkou nohou i poměrně úsporná jízda. Dostupnost i pro člověka s průměrným příjmem.
Tak buď sedíš na nějakých tajných materiálech, nebo máš hodně fajn fantazii. O tom autě se nevím de facto vůbec nic a ty už tvrdíš, že to bude za rozumný peníz a s lehkou nohou i úsporný... No a ta předposlední věta by zasloužila upřesnění, pro kterou zemi to platí. Pro ČR určitě ne, protože pochybuju, že bys z asi 21.000 Kč hrubého (což je současný průměrný příjem) dokázal zacvakat auto s cenou pravděpodobně přes milion 8-s >:D
Současné třídvéřové STčko má cenu startující na nějakých 770.000 Kč a výbavu, se kterou dokáže žít snad každý. Tady jde o facelift víceméně v duchu faceliftu produkčního Focusu a drobné cizelování skvělého základu v podobě stávající verze ST. Takže si nemyslím, že by cena nějak dramaticky vzrostla - alespoň pro to nevidím pádný důvod.
Pokud jde o spotřebu, tak jsem na Tipcars četl článek, kde jakýsi ďábel jel trasu Velká Chuchle - Slivenec - Beroun - Velká Chuchle jednou sportovně s průměrem 17 l nasto, podruhé volně se spotřebou 8,5 l nasto (prům. rychlost 59 km/h). Nepočítám, že by tímhle krasavcem někdo na spotřebu jezdil, ale evidentně se to také dá, když se chce.
Pokud jde o ten průměrný příjem, tak jsem uvažoval spíše o průměrné mzdě v lokalitě, kde žiji. Jelikož mám rodinu, tak jsem také apriori uvažoval, že bych na to nebyl zcela sám. Pardon, vyjádřil jsem se hrubě nepřesně. Je pravda, že jeden člověk s průměrem ČR by na tohle nedosáhl.
Jestli to bude opravdu 4x4 a výkon přes 200Kw tak to nebude jen facelift stávajícího ST. Hlavně pokud to Ford bude myslet vážně s konkurencí pro japonské samuraje. Drobné cizelování...... >:D Jestli to bude jen drobné cizelování, tak nechápu, proč se kolem tématu RS Ford motá už nějaké 3 roky.
Na toto som cakal.novodoby Cossi.poriadna odpoved na ulet od subaru, ktory sice neni zly,ale stale mi to pride, ze nova impreza neni vlastne impreza, ale iba doplnok.tak ci onak ak vylezie RS na svetlo, urcite to nad nou dizajnovo vyhra.A jazadnymi vlastnostami by podla vsetkeho mohol minimalne dobiehat.zalezi, aky az budu chciet byt s nim rychli, no treba oakavat ze cena poskoci o 200 mozno 300 oproti ST.A ako spominal LERAK spotreba isto nebude taka vrazebna ako u STI ci EVA.Let´s go aReS
Moc přeju Fordu, aby postavil novou modrooválnou ikonu. Ale aby mířil do té snové třídy obsazené dvojicí nejgeniálnějších sportovních nástrojů, to je od Fordu drzost. Na Imprezu STi a EVO se nikdo a nikdy nedokáže dotáhnout. Ptáte se proč? No protože to jsou STi a EVO = to mluví za vše. Tím, že tam narvou další dva diferenciály, stoupne váha klidně o 100 kg, takže milý Focus už jen z tohoto hlediska na STi a EVO nedosáhne. Focus prostě bude vážit o dost víc, takže mu 300 hp na dinamické výkony Dua stačit nebude. Hlavně ale, Duo má za sebou bohatou historii a vybudovaný kult, kdežto Ford má kulový.... Bude to jen přemotorovaný hothatch, ne relly speciál na silnice, jako jsou ty Dvě.
Fascinuje me jak jsi prudce inteligentni:):)Tak je videt jak tomu rozumis:)Rally:)no ve svetovem poharu ani jeden z nich v posledni dobe nic neukazali a kdyz to ford ukazuje spickove konstantni vykony!!!!!!!at to byl escort a ted focus 1 a pak 2 takze otazka bude spis ze ne ze neumi spis se to nevyplati a ford stavi auta zabavna na silnici ne specialy ktery muzou primo na erzetu ale ta auta myslim specialy umi lip nez tebou zminovane znacky viz historie, takze je od tebe ubohe tohle srovnavat a predevsim si to srovnej v hlave nez neco napises hlupaku
Pravda, Ford ukazeje konstantní výkony. Nebylo to náhodou minulou sezónu, kdy Ford tušim po 25 letech udělal titul ve značkách. A když Marcus letos bojoval se Sebem o titul, nejezdí náhodou na Subaru. Ano, Mitsubishi je mi líto, ale ty řekli celkem jasně už tušim na začátku minulé sezóny, že končí s vývojem WRC Lanceru. WRC je (byla) královna,ale v produkčních Nkách to vypadá krapet jinak, takže obecně tvrdit, že v rally Mitsubishi a Subaru poslední dobou nic neukázali je docela odvážné. Ale úspěchy Fordu opravdu nezpochybňuji.
EVO 10 tet vazi daleko vice nez Focus kdy bude, dale bohatou historii a vybudovaný kult v svetove rally ma Ford s modely RS daleko veci nez STis Evo do kupi, uz od doby Escortu MKI RS.
Tak ze jumpingjoker mluvi z tebe asi strach ze tvim ikonam da naky Ford na * kor kdyz bude mi treba 350PS a lepsi podvozek, ten ma uz tet to je videt na WRC.
Jen tak naokraj stary Focus RS pomahalo delat UK Prodrive ;)) To je sok co.
Všechno to bude o tom, jak moc daleko ve sportovnosti a ostrosti bude chtít Ford u RS zajít (resp. jak daleko vedení pustí vývojáře). Zkušeností na to má více než dost. Bylo by to fajn mít v evropě něco, co by se postavilo samurajům. I když docela rád bych viděl, jak by si proti těm dvoum výtečníkům stála S3.
Moc bych si přál aby to Ford dotáhl do konce, je jasné že konkurovat Evo a STi asi nebude hned od začátku, ale časem snad. Mám Fordy rád a ostatní taky nejsem zastáncem jedné značky.Mám prostě rád tyto auta se sportem v těle.
Ford Focus RS jsem viděl s testovací značkou v ČR (Jablonec nad Nisou)před měsícem. Bylo v oranžové barvě (jakou má na autě Henning Solberg, spodek vypadal celokrytově a mělo mohutný zadek...jel jsem za ním, takže jsem víc neviděl. Ale spíš to byla nějaká atrapa, je nepravděpodobné, že bych to viděl dřív než odborníci. ;-\ ;-\