Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Omlazený Volkswagen Arteon přijíždí jako kombi, hybrid i výkonné R

Faceliftovaný Volkswagen Arteon  nabídne lehce upravený exteriér, přepracovaný interiér, úspornější motory, hybridní pohon, ostré provedení R i dlouho očekávaný kombík.
Zpět na článek
24. 6. 2020 07:43
24. 6. 2020 12:03
24. 6. 2020 16:10
24. 6. 2020 08:33
24. 6. 2020 09:34
24. 6. 2020 09:58
24. 6. 2020 09:21
24. 6. 2020 09:41
24. 6. 2020 12:33
24. 6. 2020 09:47
25. 6. 2020 09:00
25. 6. 2020 11:03
24. 6. 2020 11:37
24. 6. 2020 12:51
24. 6. 2020 13:12
24. 6. 2020 23:23
25. 6. 2020 10:12
25. 6. 2020 10:56
24. 6. 2020 18:16
25. 6. 2020 09:12
24. 6. 2020 07:43
Display
To jsem teda čekal, že ten displej vytáhnou výš. Takhle koukat do navigace zcela mimo zorné pole je hrozný. Proto stejně přidělávám vlevo na sklo mobil a uhnu pohledem pár cm, takže stále vidím cestu.
Jestli takhle debilně zůstane i "nový" tiguan včetně více tvrdých plastů, tak to teda opravdu pokrok...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CICERO
24. 6. 2020 12:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2020 16:10
Re: Display
Tak pořád tam máš digitální přístrojový štít. Proč tam cpát telefon?
24. 6. 2020 08:33
haldex pro r
Zajimalo by me, jak dosahli vektorovani momentu u haldexu.... Spis bych to videl na reinkarnaci castecne elektronicky svornyho zadniho diferencialu jako uz bylo v minulosti v nekterych haldexech 4..
Jinak R bez VR6 je zbytecny designovy cviceni😒
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
24. 6. 2020 09:34
Re: haldex pro r
Tak osobne som tým rečiam o VR6 nikdy neveril, v dobe, keď automobilky nahrádzajú 1,5ky za litre sa veľkoobjemový viacvalec nedá reálne očakávať (česť kórejskej výnimke Stingeru GT). Osobne som ale rád aj za takéto Rko, ako píšem nižšie, je to jednak motorické odlíšenie od masového Passatu (konečne), jednak objektívne 320 koní je slušná porcia výkonu. Možno som len čakal, že to bude zhodný výkon s avizovaným Golfom R, ktorý má mať 333 koní a nemyslel som, že budú ladiť ten motor na iný výkon, ale i tak sa Arteon posunul a má malú komparatívnu výhodu oproti mainstreamovej konkurencii.
24. 6. 2020 09:47
Re: haldex pro r
Príde mi, že VW zdvihol hodenú rukavicu od PSA s 508. Tá sa inšpirovala Arteonom (teda Passatom CC) a prišla ako liftback s beyrámovými oknami a pridala kombi. Teraz VW dorovnal :-)

Ten R je ale pre mňa sklamaním. Stále len lepšie naladený 4 valec. V Cupre a Golfe R super. Do takto veľkého a ťažkého auta nič moc. Hlavne v danej cene. Radšej ísť cestou hybridu, to by sedelo za mňa viac a výkon mohol byť výšší.

Uvidíme čo predvedie PSA s vrcholovou 508. Hybrid4 má mať 350 koní, takže skôr on bude ten vrchol mainstreamu. A asi aj cena bude rozumnejšia, aspoň v cenníku :-!
Avatar - iudex
24. 6. 2020 09:58
Re: haldex pro r
Môže byť, že sa inšpirovali 508čkou, každopádne spraviť kombík k existujúcemu liftbacku už nie je taká investícia a aspoň majú ďalší argument pre odlíšenie Arteonu, rozhodne to vyzerá štýlovejšie ako krabicoidný a účelový passat Variant.
508 hybrid, ja ti neviem, hybridné kone sú pre mňa obdobou bývalých kórejských koní, proste sľubujú veľa, splnia málo, pretože nejde len o čistý výkon, ale aj o to, akú masu tie kone ťahajú a hybridy sú vždy výrazne ťažšie, takže ten výkon sa tam stráca. Takže by som moc nefandil tomu, že hybrid z 350k bude nejak dynamickejší (a už rozhodne nie agilnejší) ako klasický spaľovák s 320k. A tiež by som od hybridu nečakal nízku cenu.
24. 6. 2020 12:32
Re: haldex pro r
Jasne, pridať kombi bola logicka voľba. Ešte ak to k tomu pomenujú módne shooting brake :-)

S tými hybridnými koňmi je to rôzne. Ak je elektromotor na inej náprave ako spaľovák, vyzerá, že to funguje dobre. Výkon sa sčíta a okamžitý záber pridá na efekte. Potom je pružné zrýchlenie pocitovo slušné aj napriek hmotnosti.

Ono tieto autá budú mať aj tak možno 1,8t (výbava, 4x4, automat, chladenie), takže tu sa 200kg na baterky a motory stratí asi ako dieslovy 6 valec u Audi na prednej náprave Nie je to ono, ale ten záťah za to stojí. :-)

Samozrejme zatiaľ len teoretizujem, ani jedno som zatiaľ nešiel. Aj keď aspoň ten PSA hybrid by sa mi mal dostať do rúk.
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2020 16:16
Re: haldex pro r
A je pravda, že při srovnání top motorizací 508 a Arteonu momentálně není o čem, snad to PSA konečně napraví. Nicméně být to VR6, tak koncernu asi zatleskám ve stoje.
Avatar - iudex
24. 6. 2020 09:21
Zlepšenie
Tak celkovo hodnotím facelift kladne. Zmeny exteriéru sú tie najmenej podstatné, človek si ich ani nevšimne, ale to nevadí, zvonku Arteonu nič moc nechýbalo, R-line teraz ale vyzerá trošku výraznejšie a v novej červenej metalíza výborne: https://img2.auto.cz/…ull/6407061_.jpg Zvnútra je to spornejšie, dotykový panel klímy vnímam ako zhoršenie, z ergonomického (je hrozne nízko a na dotykáč sa treba pozerať, čo je dosť nebezpečné) i praktického hľadiska (ďalšia patlacia plocha).
Poteší kombík, síce to nebude zrovna etalón praktickosti (na to je tu Passat Variant) ani neprinesie v základe viac miesta ako lift (565 vs 563 l je na úrovni odchýlky merania), ale pribudne miesto nad roletou a to sa môže hodiť.
Najviac ma ale potešilo Rko, konečne odlíšenie Arteonu od Passatu, aj keď nie také, ako sa avizovalo (VR6), ale aspoň symbolické (výkonnejší dvojliter). 320k nemá v triede hocikto (z mainstreamu len Stinger a ten je technikou na hranici prémie), dynamika bude iste slušná. Poteší aj vizuál, primerane priostrený, skrátka takéto hot-kombi by som si vedel v garáži pekne predstaviť. Obávam sa ale, že ako Golf R atakuje ceny prémie (M135i), tak Arteon R bude cenovo nebezpečne blízko 3er a spol. Ak už teraz Arteon s TSI 200 kW R-line začína tesne pod 50t eurami, tak Rko bude odhadom min. 55t. A to už sme už tak blízko M340i, že v dileme "prémiový šesťvalec za 61t alebo mainstramový štvorvalec za 55t" nebude môcť Arteon obstáť. 8-s
Rozbalit vlákno
10
24. 6. 2020 09:33
Re: Zlepšenie
Jenže ten čtyřválec (alespoň soudě podle předchozího 206 kW) oproti šestiválcům moc nejede a v reálu ještě hrozně žere.

Mě pobavily ty 18" brzdové kotouče, to by muselo mít R na obrázku ne 20", ale minimálně 24" kola :D
Avatar - iudex
24. 6. 2020 09:41
Re: Zlepšenie
A nesúdiš skôr podľa "poemisného" 200 kW motora? Lebo na 206 kW verziu nebola moc kritika. Každopádne aj oproti 280k verzii je to nárast o 40 koní a to už cítiť zrejme bude. Tipujem stovku na úrovni 5 sekúnd.
Ad 18" kotúče: to je samozrejme blbosť, aj včera sa o tom hlúpom označení debatovalo, ono sa tým myslí, že sú to kotúče vyžadujúce min. 18" disky, teda odhadom 340 až 350mm. Minulý Golf R mal práve 340mm.
24. 6. 2020 12:33
Re: Zlepšenie
206 kw jela na pomery ctyrvalcu velmi slusne, jezdila za 10-11. Klidnou nohou byla predchazejici r36 uspornejsi. S tezkou tam byl tak litr coz cenove vykompenzovala nutnost N98 pro 2,0.
O charakteru atmo vr6 nemluve..

200kw je uspornejsi, ale vydechla a bez zvuku.
24. 6. 2020 09:47
Re: Zlepšenie
Pre mna najkrajsi VW, ale ta kovova "pera" pod kapotou sa mi nepaci, LED pasiky denneho svietenia cez celu sirku si mohli odpustit, takisto 20" disky mi uz pridu "too much", interier bez fyzickych tlacitok nie je pre mna ideal, dizajn palubovky je typicky VW, mne sa moc nepaci, ale mnohym hej. Priestorovo vyzera byt fakt velke, hlavne kombik. Skutocne vyfuky vzadu pri R verzii su super, fake v inych verziach uz nie. A ako vieme, cena to uplne zabije a vo vyssich vybava bude atakovat hranice premie, kde uz si kupci rozmyslia, ci ich daju za VW alebo rovno za tu premiu.
Avatar - white label
24. 6. 2020 09:57
Re: Zlepšenie
Arteon vs 3er, tam je takový rozdíl v prostornosti, že by si neměli příliš konkurovat, bez ohledu na motorizace.
Avatar - iudex
25. 6. 2020 09:00
Re: Zlepšenie
Neviem či rozumiem, naznačuješ, že Arteon je oveľa priestrannejší ako 3er? Tak s tým určite nesúhlasím. Priestorové výhrady si mohol mať proti minulej 3er, G20 ale oproti F30 priestorovo narástla, to sa prejavilo hlavne vzadu. Arteon je dosť priestranný, ale nie je top triedy ako je Superb, predsalen tie jeho "kupé" tvary mierne uberajú priestor nad hlavou. Jedine čo jasne vyhráva je kufor, logicky ako liftback je lepšie využiteľný ako menší a horšie prístupný kufor 3er sedanu.
Každopádne by som ale nehovoril, že si tieto autá priestorovo nekonkurujú.
Avatar - white label
25. 6. 2020 10:17
Re: Zlepšenie
Je pravda, že 3er mezigeneračně poměrně výrazně povyrostla, ale třeba místa pro nohy vzadu (podélný prostor) je v Arteonu pořád subjektivně víc. Arteon má o 51mm větší rozvor, než Passat a hlavně výhodu (v tomto ohledu) napříč uloženého motoru (proti 3er).
A při bohatší příplatkové výbavě se budou "cenové nůžky" více rozevírat.
Avatar - iudex
25. 6. 2020 11:03
Re: Zlepšenie
Príplatková výbava je samozrejme iná vec, príplatky prémie budú vyššie ako príplatky VW. Ale nemyslím, že taká M340i by toho potrebovala moc priplácať, v tom M performance modeli za 63500 eur je už všetko podstatné (ja by som priplatil len metalízu, čiernu masku a vyhrievané sedadlá, spolu 65t eur). Koľko bude stáť ten Arteon R? Môj tip je minimálne 55t eur, možno i viac. Naviac VW nedá takú zľavu (na arteon cca. 15%), ako vie dať BMW (na 3er cca. 25%), takže sa dostanú cenovo ešte bližšie, možno i vyrovnajú. No a potom je dilema 2,0 R4 v mainstreame vs 3,0 R6 v prémii fakticky vyriešená.
Avatar - white label
25. 6. 2020 11:41
Re: Zlepšenie
M340ix u vás vychází na 63.500,- v Německu 63.000,-, a u nás, díky současnému kurzu euro/koruna, to po přepočtu vychází "jen" na 61.397,-
24. 6. 2020 09:40
Podrobnejšie predstavenie
exteriéru aj interiéru je tu (v EN):
https://youtu.be/c3XDjOe79d0
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Alf1k
24. 6. 2020 11:17
Re: Podrobnejšie predstavenie
To Rko je designově fakt povedený :yes:
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2020 16:23
Re: Podrobnejšie predstavenie
Souhlas. Celkově se mi Arteon líbí čím dál víc.
24. 6. 2020 11:20
Největší překážka
Vylepšení interiéru je v minimálním nutném rozsahu. Škoda nevyužité příležitosti. Vylepšení exteriéru je takové, že si ho snad i mohli odpustit.
I když se dotykové ovládání funkcí na středovém panelu průběžně vylepšuje co do funkčnosti a spolehlivosti odezvy, je myslím zcela zřejmé, že kvalit obyčejných tlačítek a kruhových ovladačů stejně nedosáhne. Škoda, že VW nenachází sílu a odvahu ukázat cestu zpět. Jiní tuto odvahu nepostrádají a návrat tlačítek je bez výjimky vítán (novináři, kupci, potenciální kupci).
Kombi si najde dostatek kupců. je hezké, stejně luxusní jako základní typ a v tomto případě nemám o smysluplnosti rozšíření variant karosérie žádné pochyby (na rozdíl od kupé SUV).
A tak největší překážkou pro úspěch Arteonu je jeho cena. Záměr maximalizace marže na tomto "exkluzivním" modelu je pojat vskutku nesmírně odvážně, což se odráží v počtu prodaných kusů. Ono zvažovat, zda Arteon nebo A4/A6 je poněkud nepohodlné: myslím si, že mnoho zájemců nakonec kvůli formálnímu postavení zvolí Audi i za cenu omezeného vybavení auta. Pokud by VW postavilo Arteon lépe, tzn. vůči Passatu, nikoliv A4/A6, prodalo vy Arteonů více. Alespoň já sám za sebe říkám, že Arteon levnější o 150 tis. Kč by už byl pro mě reálně atraktivním autem.

Á propos: nové logo- podle mého soudu změna k smíchu. Nevidím žádný pozitivní efekt. Staré logo mi evokuje sílu, solidnost a luxus. Nové je jen, jak jen to vyjádřit: chudé, řekl bych.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Alf1k
24. 6. 2020 11:39
Re: Největší překážka
Souhlas sám jsem zvědavej na cenu toho eRka to je podle mě z venku hodně povedený a shooting brake tomu dává novej rozměr rodinného využití :yes:
Žádnej Passat takhle nepojede, takže od pašíka odlišení alespoň dynamicky splněno. Škoda, že jen dvoulitr, ale budiž.
Ale jak říkáš, všechno ok než narazíme na cenu a co si budem povídat asi všichni tady víme, že bude minimálně ambiciózní :-[]
Avatar - 3_diamanty
24. 6. 2020 11:37
velmi pekne
uz sucasny arteon sa mi velmi paci ale toto je este o dalsi kusok krajsie ( podareny decentny facelift ) .. a aj ten "kombik" ... parada... vedla tohto je razom passat ( pre sukromnika ) vcelku nezaujimavy model...

ale popravde.... viac sa mi nadalej paci lift ako ten "kombik" ... v tom lifte to ma neskutocnu stihlost a eleganciu .. a prave aj akusi sportovu naturu... ale inak obe typy karoserii su fajn... kazdy si vyberie :yes:
Rozbalit vlákno
0
24. 6. 2020 12:03
2.0 TSI evo4 235 kW
Ten nejvýkonnější motor je pro mě zklamáním, nejenže to není V6 ani R5, ale jde jen o lehkou/levnou úpravu stávajícího motoru, který už v Golfu R bez GPF dával 228 kW. Výkonový posun je zanedbatelný.
Rozbalit vlákno
4
24. 6. 2020 12:30
Re: 2.0 TSI evo4 235 kW
Je fakt, že v době kdy končí 2,0 BiTdi, 3,0 turbokompresorový TDI a stejně tak V8 TDI v Audi jsem víceválec ve VW nečekal. Ale stejnak by to potěšilo. Koncept měl VR6 s dvěma elektromotorama a v reálu je tam nakonec R4 s malinko jinou mapou, než jakou používaj už několik let. Říkám to nerad, ale už bylo slibů koncernu VW dost..
Avatar - Alf1k
24. 6. 2020 13:01
Re: 2.0 TSI evo4 235 kW
Přesně tak, sliby a chyby (chyby ty hlavně viz. Golf8) :no:
Třeba tenhle Arteon R se mi líbí víc než třeba Audi A4, ten shooting brake a ta prd*el má prostě něco do sebe, jenže s R5 nebo šestkou by to asi bylo cenově už tuplem mimo realitu a pochopení. Ale ten přístup lehkého “čipu” 2.0tsi to je prostě další z výje.bů od koncernu a cena ukázka pro ostatní ve hře, jak si namastit kapsu.
24. 6. 2020 18:54
Re: 2.0 TSI evo4 235 kW
Presne tak a totez je Touareg R. Mohli udelat neco jako je X5 45e (velikosti baterie a nenazyvat to R) nebo tam nacpat jinou kombinaci ale hlavne s aktivnima stabilizatorama a natacenim zadnich kol. To co udelali je jenom na dren orvanej Cayenne e hybrid. A arteon R bude totez. Penize proste u VW tecou jinam...
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2020 16:28
Re: 2.0 TSI evo4 235 kW
Škoda, že biTDI končí. Myslím, že je to nejrozumnější motorizace na dálniční přesuny.
Avatar - Londonbridge
24. 6. 2020 12:51
Cena?
Pekne auto ale cenou bude okolo 55 000 EUR, len na porovnanie novy Mercedes E450 4Matic Night Edition AMG line 3 l benzin 367 koni viem kupit po zlave za £ 47 400 , cenovo je tam kde Arteon len je to 6 valcovy Mercedes so slusnou vybavou , tak vyber je jasny :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Alf1k
24. 6. 2020 13:12
Re: Cena?
To zní dobře a to myslíš aktuální po faceliftu? Škoda, že to má volant na anglické straně, ta cena je zajímavá ;-)
Avatar - Londonbridge
24. 6. 2020 23:23
Re: Cena?
Ano funglovka normalne cez 55K ale vies to stlacit v pohode pod padesat...
Avatar - Londonbridge
25. 6. 2020 10:56
Re: Cena?
https://quotes.carwow.co.uk/showroom/builds/22324675/offers/93412751?initial_payment_type=finance

Tu maju dobre ceny mozno aj Arteon bude okolo £40 000 ak to pozenu nad tak budu chabe predaje je sice pekny ale v tej cene su 6 valcove Mercedesy ,BMW aj Audi
Avatar - _Karel_
24. 6. 2020 18:16
Art
Za mě nádherný auto. Oproti "špionážním" snímkům z před pár dnů chybí v předním nárazníku chrom na bočních křidélkách, a takhle je to super.
Je to smutný, ale i když je ten interiér patlací, nakonec je to aspoň lepší, než v O4/G8/Leon. Místo klitorisu řadička, a topení má aspoň samostatný patláč místo sdružení do jednoho centrálního.Ergonomicky bída, ale aspoň lepší bída než mohla být. Sedačky v R - bombónek. Nekoukám-li na cenu, tak pro mě vizuálně bezkonkurenční, vč. prémie. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
25. 6. 2020 09:12
Re: Art
Súhlas, Rko je úplne parádne a aj R-line je super, najmä v takto nakonfigurovaný a z tohto uhla pohľadu: https://img2.auto.cz/…ull/6407061_.jpg
Osobne by mi z praktického hľadiska stačil aj lift, ten kufor má dosť veľký a dobre prístupný, ale kombi (pardon, šúting brejk) je samozrejme ešte praktickejší. R kombi je parádne hot-kombi.
Len žiaľ cenu človek zohľadniť musí a tam sa obávam, že všetko nadšenie by ma prešlo, predsalen je to stále mainstreamová technika, presne rovnakú dostanem aj v Golfe R Variant za menej (v G8 dokonca s vyšším výkonom, GR má mať 333k) a za cenu Arteonu R už bude možné kúpiť prémiu, možno dokonca so šesťvalcom.
Avatar - radolaco
25. 6. 2020 18:21
porovnanie s 13 rocnou Mazdou 6
https://ibb.co/bdLnDsn
uplne rovnaky styl, ten arteon ma akurat spodnu hranu zadneho bocneho okienka zdvihnutu
Rozbalit vlákno
0