Pokud máte rádi auta, možná vás čas od času napadne pořídit si domů osmiválec. Jenže záhy po hlubší úvaze člověk zpravidla dospěje k tomu, že zejména náklady na provoz takového auta rychle přesáhnou jeho finanční možnosti.
Pamatuj, že dýzlové V8 jsou nesmysl, vyjma Toyoty, JLR nebo tuningu od Alpiny. VW V8 TDI je hloupý i kdyby byl nakrásně lepší než všichni ostatní ;-)
Nevím, co je na té poučce nepochopitelného :-!
Aby sa prestala nafta dotovať , tak by sa predtým najprv musela začať dotovať.😂
Naftu tankujem a žiadnej dotácie sa mi ešte nedostalo. Kde zaziadať? Opýtam sa odborníka.
Něco ti povím a bude z toho tady méně lidí našených, ale do určitého typu auta, bych dal přednost V8TDI před V8 benzín a to neříkám z papíru, ale co jsem si měl možnost vyzkoušet.
Ty by si mal najprv niečo vyskúšať v praxi a nie teoretizovať. Skúšať som V8 740d, V8 4.0 a 4.2 TDI a tej dobe keď boli tak tie motory išli ďaleko lepšie aj voči 3.0l na dotáciu. A poladená V8 4l s viac ako 900Nm bola až “nepríjemná”. :-)
Nepochopitelne je jak nepochopis nekdy (treba vyse) ironii - tvuj odpor k cemukoliv od VW je iracionalni. U ostatnich aut davas za priklad to co u VW kritizujes. Na to narazel prispevek vyse.
A comment k veci: Audi a VW do svych aut V8 diesel davaji, ze...Q7, Q8, Touareg
A jeste jeden: KDYZ prestanes dotovat elektroauta a elektrinu, kterou cerpaji, prestanou se prodavat.
Shodneme se snad aspon na tom, ze dotace vseho druhu jsou spatne.
Navíc oproti turbům zachování charakteru atmosféry, kdy výkon stoupá úměrně otáčkám. Na vytí kompresoru jsem si musel zvyknout, ale chvílemi to zní jako Štuka při střemhlavém letu ;-)
Citace: "Z první verze přebírá nepřímé vstřikování benzínu, ale už přidává 30 ventilů"
Takze pokud mel puvodni motor 2x8=16 ventilu, tak ma ta dalsi generace rovnou 46 ventilu?
Nebo jich ma celkem 30?
Ale jak podelili 30 ventilu do osmi valcu..?
Dal asi ani nema cenu cist, odflaknuta klasika... :no:
Fakt ZAJÍMAVÝ jak MOC to s lidma cvičí = přitom každej si to může dohledat sám. A přes to že čučíš na rozdíl 4 koruny a čučíš na odkaz o dotacích nafty = děláš že to nevidíš nebo CO? Fakt to nechápu :D
VYSVĚTLÍŠ?!?
Jinak SLOVENSKÝ formulár na dotáciu zelenej nafty = formou vrácení spotřební daně teda TOTÉŽ prostě DOTACE FORMOU nižší SPOTŘEBNÍ DANĚ = to si snad umíš vygooglit sám. A asi ani nemusíš googlit ŽE je nějaká zelená nafta víš nebo? ;-)
Na Slovensku sou to pomocí spotřební daně myslím ca 4 koruny na litr = to není málo ;-)
EDIT už sem dohledal = daň nafta 10,46 koruny stejná pro benzín 14,77 kč https://zpravy.aktualne.cz/…1201e9aabc22638/ litr nafty je DOTOVÁN 4,31 kč. No byla by to sranda SROVNAT to žejo? :-)
V A8 je furt eště? Určitě? No CO si o něm myslí sám výrobce říká cena = absurditu že býval LEVNĚJŠÍ no popravdě i horší než V8 benzín určitě víš znáš
EDIT jo koukám že furt jo = no je to krutej příplatek za 20kW navíc = aby to tak neřvalo sou u Audi V6 na dnešní dobu úmyslně podladěný na výkon co měl i stařičkej V6 PSA v Jaguárech = před mnoha lety
Realita je směšný rozdíl ve výkonu R6 a V8 = což bylo jasný tomu MB a BMW viz odkazy před nácti lety. Asi bych souhlasil s Vaculíkem, nejlepší nafta současnosti je R6 OM656 Mercedesu = i ten sice POTŘEBUJE dotovat palivo, ale motor je to mňamka
I když i u tý NEJ naftový mňamky je otázka PROČ = verze E53 48-Volt hybrid má 435PS a 520Nm a jezdí na palivo za tržní ceny
Když spolehlivé V8, tak od Lexusu, popř. z USA - ideálně HEMI.
Z Evropy třeba 6.2 AMG (všechny atmo AMG s nepřímým vstřikem), 4.2i od Audi se dá tolerovat.
N63 od BMW - horší V8 snad neexistuje!!!
Přesně = tuhle to rozebíral někdo při testu RC V8 5.0 Track edition = snad Ondřej Šámal. A přesně ten rozdíl v nástupu výkonu klasický velký atmosféry vs aktuální M3 rozebíral. KDYŽ UŽ tak kompresor = ale furt je nej velká atmosféra
Tohle téma je základ pro pěknej článek = tenhle je takovej klasický ACZ :-|
NE tragedie ale šlo by o HODNĚ víc = minimálně, když jich je vlastně jen pár, zmínit všechny V8
Taky NEvím = prostě to kdysi dáávno Mercedes a BMW vyhodiqnotili SPRÁVNĚ :-)
Ostatně ani do Audi osobních aut se V8TDI už nedává ne?
Ostatně co ty na výkonový (ne)rozdíl mezi R6 a V8?
Ostatně co ty na to že i Audi přestalo používat V8 naftu v osobnich vozech?
Smysl má JEN v náklaďácích = myšleno obřích SUV. A i tam je to problém KDYŽ přestaneš dotovat palivo ;-)
Fakt nepochopitelné jak nepochopíš (třeba výše) fakta = ad comment PŘESNĚ TO jsem napsal = že? ;-)
Tak jak k tomu došli už sakra KDYSI u https://de.wikipedia.org/…nz_OM_628/OM_629 a https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_M67 a nepokračovali ve slepé cestě tak jeden jediný výrobce s celkově MENŠÍMI zkušenostmi s výrobou osmiválcových motorů = to dál zkoušel. A protože sám věděl že benzínový V8 byl je a bude navždy jinde a proto svou V8 naftu PARADOXNĚ NEZVYKLE nabízel LEVNĚJI než benzín = tak právě to že byl jediný = u části lidí vyvolávalo OPAK než u analytiků BMW, Mercedesu.. a třeba u mě. Jak ukazuje současná realita = sám ten VWýrobce už tuhle naftu do osobních aut nedává JEN do náklaďáků = obřích SUV = jak jsem NAPSAL a ty nepochopitelně nepochopil
TAM dává smysl funkčně i tam je to bez dotace = po tvém "když přestaneš dotovat tak se přestanou prodávat" :*)
Dotace jsou problém = a nemalá část lidí si je spojuje JEN s tím co krade Babiš https://www.peak.cz/…t-miliard/14345/ ostatně PROTO že tu nejen WinDiesel kvíkal o dotacích EV = jsem ho upozornil že daleko nesrovnatelně VĚTŠÍ dotace jsme po celý jeho život dávali a furt dáváme = a to už asi nepřekonáme = do podpory z principu složitějších poruchovějších dražších vznětových motorů proti benzínovým. Do NUTNÉ podpory paliva po celou dobu jejich provozu. Nic takovýho u EV nehrozí = navíc podpora něčeho s lokálně NULOVÝMI emisemi jezdících na doma přes noc natankovanou elektřinu případně vodík dává smysl = narozdíl od dodnes v multimliardách trvajících dotacích https://archiv.ihned.cz/…esetitisice-lidi
Zajímavý že většina lidí nevěděla že dieslový auta = by se bez trvalé dotace provozu ve stovkách miliard = okamžitě přestaly prodávat. Ještě zajímavější = byly reakce a ODMÍTÁNÍ spojený s URÁŽENÍM že to je blbost. Přitom je známá ověřitelná REALITA že když zítra přestaneme dotovat jejich palivo = Evropa bude zaplavená neprodejnými miliony dieslových aut pro svůj provoz POTŘEBUJÍCÍCH dotaci :-)
Bavíme se o motorech = bez nutnosti dotovat jim po celou dobu provozu palivo :-!
Nic proti = ale V8 jsou v běžných autech na tomhle kontinentu vzácností = nevim proč ne všechny. Mimochodem nejvíc V8 celkově prodal myslím LandRoverJaguar = taky vynecháno