Testy
co furt maju s nastavovanim teploty za jazdy???? 😲
nastavim jedenkrat 20c a automat sa postara...
ze nastavim mensiu teplotu vobec nema vplyv na to ako rychlo sa vychladi interier...
klima ma nejaky vykon, a znizenie teploty to nezmeni... fyzika, to mohli vediet...
nastavim jedenkrat 20c a automat sa postara...
ze nastavim mensiu teplotu vobec nema vplyv na to ako rychlo sa vychladi interier...
klima ma nejaky vykon, a znizenie teploty to nezmeni... fyzika, to mohli vediet...
Uznáváš, že když vyjedeš za 25st C a je pod mrakem, následně se oblačnost rozpustí a začne prát slunce, obvykle je vhodné klimu upravit, aby nefučela jako zběsilá?
Nevím, jak to má PSA, ale třeba Renault má 3 režimy . Pokud to moc fouká, tak dáš SOFT a s teplotou nic neděláš.
tak asi "fuci ako zbesila" preto lebo mas nejaku nastavenu teplotu...
a tu sa snazi system dosiahnut v najkratsom case. 😁
spomenute hi-mid-low je "agresivita" s akou sa system snazi ziadanu teplotu dosiahnut.
ked das low, tak nebude to rvat, ale dosiahnutie ziadanej teploty bude dlho trvat.
--------------
za druhe, treba najprv vyvetrat teply vzduch jazdou, nez zapnes klimu.
potom chudak klima nemusi dlho makat na 100%.... 8-s
a za tepla sa odparuju chemikalie z plastov, prievan-okna dolu ma zmysel....
--------
za tretie, to ze klima huci v slnku je logicke... lebo ma cislo osvitu, dovod je sklenikovy efekt...
logicky teplo+priame slnko stupne teplota interieru este viac, tak system musi kompenzovat tento efekt.
a tu sa snazi system dosiahnut v najkratsom case. 😁
spomenute hi-mid-low je "agresivita" s akou sa system snazi ziadanu teplotu dosiahnut.
ked das low, tak nebude to rvat, ale dosiahnutie ziadanej teploty bude dlho trvat.
--------------
za druhe, treba najprv vyvetrat teply vzduch jazdou, nez zapnes klimu.
potom chudak klima nemusi dlho makat na 100%.... 8-s
a za tepla sa odparuju chemikalie z plastov, prievan-okna dolu ma zmysel....
--------
za tretie, to ze klima huci v slnku je logicke... lebo ma cislo osvitu, dovod je sklenikovy efekt...
logicky teplo+priame slnko stupne teplota interieru este viac, tak system musi kompenzovat tento efekt.
Nemusíš mi vysvětlovat proč. Klimu kupříkladu nevypínám nikdy, to co jsi napsal znamená, že zrovna ty budeš matlat na displej neustále. Nechápu tedy smysl původního příspěvku.
zmysel mojho povodneho prispevku je jednoduchy.
irituje ma ako v kazdej recenzii sa masturbuje nad "narocnostou" ovladania klimy.
ja som vysvetlil, ze sa to nastavi raz a navzdy hotovo..
clovek si kupuje drahsiu autoklimu preto, aby prave nemusel dotoho furt patlat.
irituje ma ako v kazdej recenzii sa masturbuje nad "narocnostou" ovladania klimy.
ja som vysvetlil, ze sa to nastavi raz a navzdy hotovo..
clovek si kupuje drahsiu autoklimu preto, aby prave nemusel dotoho furt patlat.
Neměním teplotu, abych rychleji vychladil interiér, ale naopak abych nevystupoval z 20 do 30 stupňů, atd. Nebo klimu vypnu, aby se vysušila.
To, že tobě vyhovuje stálých a konstantích 20 stupňů kupodivu neznamená, že ostatní na tom jsou stejně. Podle teorie by měl být rozdíl mezi vnitřní a venkovní teplotou max 5-7 stupňů. Vylézt z auta vychlazeného na 20 do vnější třicítky nebo pětatřicítky je celkem vražda.
Osobně tedy šteluju teplotu docela často, obligátně mám nějakých 22 - 23, ale v noci si třebas trošku přitopím nebo jindy zase uberu, aby mi to vyhovovalo. Ale není to zase extra často, nicméně je člověk za to obligátní kolečko rád. Jsem asi konzervativní, ale šmatlat po displeji a hledat nějaké x-té submenu, kde se něco někde nastavuje prostě nemusím. Kapitola sama o sobě je podsvícení přístrojů, mám rád hodně málo, manželka zase docela dost. Dřív to bylo za půl vteřiny kolečkem, teď človek studuje návod...
Osobně tedy šteluju teplotu docela často, obligátně mám nějakých 22 - 23, ale v noci si třebas trošku přitopím nebo jindy zase uberu, aby mi to vyhovovalo. Ale není to zase extra často, nicméně je člověk za to obligátní kolečko rád. Jsem asi konzervativní, ale šmatlat po displeji a hledat nějaké x-té submenu, kde se něco někde nastavuje prostě nemusím. Kapitola sama o sobě je podsvícení přístrojů, mám rád hodně málo, manželka zase docela dost. Dřív to bylo za půl vteřiny kolečkem, teď človek studuje návod...
Já ti nevím, ale Peugeoty nemají žádné X-té submenu. Jedno tlačítko u displeje, pak ťuknout do obří šipky na displeji. Co je na tom složitého nebo odvádějícího pozornost?
Zajímalo by mě jestli jsou letošní PED zrušené úplně, nebo to třeba přesunou na podzim. Novou 2008 jsem jen staticky zkusil na autosalonu ve Vídni a nebylo na to moc času, ale tady jsem poprvé poznal to co píšou o i-cockpitu, buď volant na gulách nebo nevidím na budíky, v 308, 508 i předchozí 2008 jsem problém neměl, možná to bude chtít jen víc času na vyzkoušení, kupodivu v Riftteru mi tohle řešení přišlo úplně v pohodě.
Nejazdil som novú 2008, ale c4 grandtourer 2019 berie pri 140 tachometrových okolo 8 litrov, s manuálom točí okolo 2500 ot.
Na rovnakej trase berie octavia 1.6 s 5st prevodovkou okolo 5,5 litra.
Priznám sa, že ma spotreba 1.5 HDI na diaľnici šokovala.
Na okreskach a do 120 kmh berie okolo 5,5 litra.
Nárast spotreby na diaľnici je obrovsky!
Na rovnakej trase berie octavia 1.6 s 5st prevodovkou okolo 5,5 litra.
Priznám sa, že ma spotreba 1.5 HDI na diaľnici šokovala.
Na okreskach a do 120 kmh berie okolo 5,5 litra.
Nárast spotreby na diaľnici je obrovsky!
To je divný, přitom C4 grandtourer váží sotva něco přes tunu a je nižší, než 911. To mi nehraje.
Sice 3008, ale rovnaky motor aj prevodovka. Dostal som ho ako nahradne auto so 8 km. Spotreba sa nedala stlacit pod 7 litrov. Na dialnici sice nebrala 8 (nejakych 7,6, ale zasa sme nesli viac ako 130. Mam 308 sw 1,6 ehdi s manualom a na nej mam dlhodoby priemer 5,3. Nad 7 mi berie len, ked na dialnici idem 160+. A dalsia vec, ze ta 1,5tka je hlucnejsia ako moja 7 rokov stara 308. Tato kombinacia (Spotreba, hluk) ma odradila od kupy noveho pezota. Pravda je, ze dynamicky bola kombinacia 1.5 a automat iny level ako moja 1.6tka.
7,6 mi berie pri dialnicnej 130ke 5008 v benzine. Na okreskach sa viem dostat na tych 6 rovnych. Dizel musi jazdit za menej, alebo boli v jazde nejake nedopovedane specifika.
A jak poznáš, že jedeš 130?
Mám na tachometru 137 km/h = fakt 😄
neviem ako ty, take velke cisla to ukazuju na budikoch. Ale ano myslene bolo 130 tacho, nie 130 gps.
V tom případě jsi jel ale pomaleji. Klidně i 110 nebo 115.
Těch testů jsou mraky a někdy prostě jedeš jen 115 km/hod.
Moderní auta viz 8 let měření (nejen) SM https😐/autobible.euro.cz/…ch-nejpresnejsi/ ty asi odkaz nedáš nebo? Ale četl sem že tohle platilo pro nějakou starou Škodu 120 nebo něco takovýho = no popravdě i pro Lamborghini https😐/www.autoforum.cz/…italska-kvalita/ 😁
Mimochodem viz 2. odkaz k tématu naměřili totéž co mám naměřený já sám = všim sis? Tacho 137 km/h u minulý generace Toyot znamená gps 130 km/h
Mimochodem viz 2. odkaz k tématu naměřili totéž co mám naměřený já sám = všim sis? Tacho 137 km/h u minulý generace Toyot znamená gps 130 km/h
Tohle byla specialita starších Toyot. V Aurisu jsem měl jistotu že těch 7 km je prakticky při jakékoliv rychlosti. Vůbec jsem se nebál dávat v obci 60 na tempomat, protože jsem měl 53 gps. Po presednuti do Corolly jsem ssi dlouho zvykat, že ten rozdil jsou jen 2km.
I nové Toyoty mají těch 7 km/hod.
https😐/autobible.euro.cz/…ch-nejpresnejsi/
Zajímavá je otázka z tohoto článku.
"Lžou hybridy záměrně?
Velmi zajímavou skutečností je to, že mezi desítkou nejméně přesných vozů (tabulku najdete níže) jich má hned pět hybridní pohon. A tři z nich se naskládaly na poslední místa celého seznamu čítajícího 71 položek řazeného podle odchylky při rychlosti 50 km/h. Možná je to jen náhoda, možná ne. Ekologická jízda je všeobecně nudná a když tachometr ukazuje trochu víc, na řidiče to subjektivně působí lépe."
https😐/autobible.euro.cz/…ch-nejpresnejsi/
Zajímavá je otázka z tohoto článku.
"Lžou hybridy záměrně?
Velmi zajímavou skutečností je to, že mezi desítkou nejméně přesných vozů (tabulku najdete níže) jich má hned pět hybridní pohon. A tři z nich se naskládaly na poslední místa celého seznamu čítajícího 71 položek řazeného podle odchylky při rychlosti 50 km/h. Možná je to jen náhoda, možná ne. Ekologická jízda je všeobecně nudná a když tachometr ukazuje trochu víc, na řidiče to subjektivně působí lépe."
Zajímavá je otázka z reality
"Lhal pogo v 15:09 záměrně?" 😲 😉
"Lhal pogo v 15:09 záměrně?" 😲 😉
Nelhal jsem.
Třeba tady máš reálné zkušenosti. A je to víc než 10 procent. Ale těch 10 procent je celkem normální a na silnici je to docela vidět. Pokud jedu na dálnici 130, tak pořád někoho předjíždím.
https😐/www.vw-club.cz/…ruje-t32842.html
Třeba tady máš reálné zkušenosti. A je to víc než 10 procent. Ale těch 10 procent je celkem normální a na silnici je to docela vidět. Pokud jedu na dálnici 130, tak pořád někoho předjíždím.
https😐/www.vw-club.cz/…ruje-t32842.html
Novějších bereš CHR? Vždyť to je uz z doby Aurise. Letos dostal facelift a zatím nevím, jak moc to upravili nebo neupravili. Mezi novější Toyoty tedy CHR aktuálně nepočítám.
Hej a ked mi ukazuje 20, tak vlastne realne stojim ze.... Keby si povedal: ze si siel mozno 122, ale teda urcite menej, prizmuril by som oko. Takto len strielas cisla od boku na zaklade dojmu, alebo by si bol rad aby sa ti to hodilo do kramu. Odchylku mam do 5%, mam totizto aj GPS. Pri 130 tacho idem 124 GPS.
Nestřílím od boku. Bylo to v nějakém německém testu a je všeobecně známá věc, že 10 procent je někdy realita. Buď rád, že seš na 5 procentech. A ta spotřeba byla při 130 nebo 124 km/hod?
Vseobecne znama vec je, ze vyrobca musi rychlomer nastavit tak, aby za ziadnych okolnosti neukazovalo menej ako realne ides. To je legislativa. Takze sa dava odchylka ako hovoris, Tych tvojich obligatnych 10% je aj tak nakoniec 117, nie 115 a ani 110. Preto strielas odboku. A ano pri 58 mi GPS meria 55. Pri 130 je to 124. A pri akej rychlosti to bolo som ti predsa napisal vyssie.
Skor si myslim, ze ten automat aj ked je uzivatelsky velmi fajn, ma proste negativa menicoveho automatu. V kombinacii s vyssou karoseriou SUV je spotrebovy pruser na svete. Asi najvacsi setrilek je nova 308 so starsim 8v 1,6 v manuale naladenym na 85 kw. Toho zasa mierne diskvalifikovali dlhe prevody, ktore sposobovali, ze pri 90 na sestku dunela, rovnako aj pri 50 na stvorku. Ale ta vedela dialnicu v pohode okolo 5 litrov.
Já jsem s Méganem 1.5 dCi kdysi jezdil za 4 l. To bude asi ten pokrok.
Dialnicu? To hadam nie 😊
Ne. Byl to dlouhodobý průměr. Dálnici už nevím. Jen si pamatuju, že z Chorvatska, což bylo většinou po dálnici, to bylo, 3,8 l.
A ja sa teraz s 1.5 dci neviem dostat pod 6 l 😄 Hdi rovnaka trasa 5,5 l. BMW rovnako pod 6 l.
Průměr na Spritmonitoru je 5 a půl litru a pod 4 litry (3,85-3,99) se ze 772 dostali 4 kusy = jsi výjímečný :😉
Plus JE to POKROK = zrovna 1.5 dCi v Meganu v době Diselgate dopadlo prachbídně = několika NÁSOBNĚ překročilo = když při STEJNÝ spotřebě pokud si fakt patřil mezi to horní 1% tak pokud máš stejnou a emise už spíš jo = JE to a dokonce velký POKROK
Plus JE to POKROK = zrovna 1.5 dCi v Meganu v době Diselgate dopadlo prachbídně = několika NÁSOBNĚ překročilo = když při STEJNÝ spotřebě pokud si fakt patřil mezi to horní 1% tak pokud máš stejnou a emise už spíš jo = JE to a dokonce velký POKROK
Ak by to bolo v automate, tak sa to musi prejavit logicky aj pri benzine. A este aktualny 8st je oproti predchadzajucemu 6st zrejme uspornejsi vdaka sprevodovaniu. Teraz ides po meste 50 a strci ti tam sestku co mi pride dost hardcore. Co som aj sledoval testy pri rovnakych vykonoch bol dizel od 0,5-1,5litra uspornejsi oproti benzinu podla povahy jazdy. NA surovy motor by sa to tiez mozno dalo zhodit, ale to si skor nemyslim. Moja spotreba po zabehani auta pri posledncyh 2 autach sla skor hore nez dole.
Obecně bych do těchto menších, většinově městských, příměstských aut, bral zásadně benzín. Tady je žel bohu lepší volbou nafta. Jejich trivalcovy benzín mi je při jízdě zvukově nepříjemný, byť někomu se naopak líbí.
Mna 2008 celkom sklamala.
Pozeral som náhradu za kórejské mpv a nová 2008 je síce fakt pekný dizajn, lenže zúfalo malinká vnútri.
Úzka, tlači do kolena, malo miesta je aj nad hlavou. Ani som nešiel skúšať, ako to jazdi, vnútorný dizajn je funkčne tragicky.
Pozeral som náhradu za kórejské mpv a nová 2008 je síce fakt pekný dizajn, lenže zúfalo malinká vnútri.
Úzka, tlači do kolena, malo miesta je aj nad hlavou. Ani som nešiel skúšať, ako to jazdi, vnútorný dizajn je funkčne tragicky.
Tiež čakal menšiu spotrebu..
Možno nejaký polliter navyše oproti nízkemu hb - to by bolo normálne. Ale dva litre navyše sú šialene.
Možno nejaký polliter navyše oproti nízkemu hb - to by bolo normálne. Ale dva litre navyše sú šialene.
Toto vypadá parádně, vždy se za ním otočím, když ho potkám, má to však jednu pihu na kráse a to je icockpit!
Já už jsem Icockpit bral jako peugeotovou tradici, ale po svezení musím zase otočit. Malý šiškoid namísto volantu je tak přeposilovaný, že se to auto blbě řídí. Navíc pootočení volantu znamená zakrytí budíků.
Neříkám, že bych s tím neuměl žít, s 508 jsem si trochu zvykl po chvíli, ale ja nevím, proč byc hsi měl chtít zvykat na něco takového? Jinak ty interiéry jsou fakt pěkné...
No, ono je ta takové trochu divné. Neřikám že špatné nebo dobré, ale minimálně nezvyklé. Nicméně PSA má tu výhodu, že nabídne (snad už brzy) na stejném základě nový Opel Mokka s doufejme klasickou přístrojovkou. Pak si bude moci každý vybrat, co mu vyhovuje.
Fakt ale je, že prodejní čísla Peugeotů nejsou vůbec špatná (tedy nebyla). Takže asi kupující nečtou místní diskuse.
Fakt ale je, že prodejní čísla Peugeotů nejsou vůbec špatná (tedy nebyla). Takže asi kupující nečtou místní diskuse.
To mas uplnu pravdu. Ak je vysledok narast predajov, tazko nieco vysvetlit vyrobcovi z pozicie fora. Holt, tu sme specificky zamerana skupina, ktora nepredstavuje relevantnu vzorky kupcov.
Ani na fore neprevlada jasna zhoda. Su tu ludia co na to nadavaju a su tu ludia, ktori to chvalia. Ja som si aj vdaka tomu kupil druheho pezota s i-cockpitom. Proste mi vyhovuje viac, co je ale standardne deklasovane klubom priatelov lodnych kormidiel 😊 Je to proste ine, pre niekoho horsie, pre niekoho lepsie, ale dookola sa k tomu vracat ake je to zle, je na diagnozu.
Jak píšu výš, potřeboval bych si to zkusit na delší čas, při krátkém posezení na veletrhu tohle byl první Peugeot, kde jsem s tím měl fakt problém, u jiných modelů to docela šlo, no a možná díky vyššímu sezení vyhrává Riftter, tam mi i-cockpit nevadil vůbec.
z rychlosti 100 km/h je absolutny fail! 😲 Dnes je standardom o 8-10 m kratsia draha. Bud boli brzdy v total kybli alebo francuzi niekde urobili chybu. Alebo spravila chybu redakcia...
Pan Kolman píše: "Standardem pro všechny verze zůstává pohon předních kol, což někteří kritizují, prodejní čísla však ukazují, že koncovým zákazníkům je absence čtyřkolky docela šumák."
Jste si jist? Opravdu absence čtyřkolky neovlivňuje prodeje směrem dolů? Třeba by se 2008 prodalo o 30% více, než nyní... Nesnáším tyhle "bleskové" formulace na stránkách webu, který ke určen těm, co o autech něco vědí. Nebo se mýlím?
Jste si jist? Opravdu absence čtyřkolky neovlivňuje prodeje směrem dolů? Třeba by se 2008 prodalo o 30% více, než nyní... Nesnáším tyhle "bleskové" formulace na stránkách webu, který ke určen těm, co o autech něco vědí. Nebo se mýlím?
Když to nevadí u větší 3008, tak proč u tohoto vozítka? Navíc ve Francii teď řeší jiné věci. Chtějí 110 km/hod na dálnici, zákaz aut se spalovákem, časem zrušení možnosti individuální dopravy, neekololgické chování jako trestní čin a mnoho dalších pitomostí.
Možná by se prodalo o 30 % více a nebo taky o 30 % méně, protože platforma pro zástavbu pohonu všech kol by prodražila i předokolkové verze. Tím pádem by nemusely být cenově tak zajímavé.
Druhá věc je, jestli u tak malého auta má pohon všech kol opravdu smysl, když to auto reálně do tak náročných podmínek nikdy nevyjede.
Druhá věc je, jestli u tak malého auta má pohon všech kol opravdu smysl, když to auto reálně do tak náročných podmínek nikdy nevyjede.
s valecnym malovanim
jen aby v tom zas nebyl nejakej rasismus
a jestli ne dnes, kdovi, jestli ne taky za 100 roku ...
jen aby v tom zas nebyl nejakej rasismus
a jestli ne dnes, kdovi, jestli ne taky za 100 roku ...
Mam cerstve novou 2008 a
- merim 1,87 m a nemam problem si nastavit volant a posez tak, abych na vse videl
- i-cockpit mi nevadi, naopak. Kliknout hardwarovou klavesou a pak si nastavit, co chci, mi prijde prakticke.
- maly volant je v pohode
- stava se, ze teplotu si nastavuji vicekrat behem jizdy, ale vetsinou jednou staci.
- co mi vadi, je adaptivni tempomat, je moc citlivy (i kdyz snizim citlivost na minimum) a auto obcas brzdi trochu zbrkle
- automaticke parkovani je super
- jinak auticko je pohodlne, vzadu je dost mista na nohy (i kdyz si nastavim sedacku ridice a sednu si za sebe)
- nejsem trhac asfaltu, auto je dobre odhlucnene, coz je pro me dulezitejsi nez zda auto zrychli z 0 na 100s za 9,3 nebo 8,8s. Když potrebuji predjet, v pohode predjedu
- Spotreba 4,8 l/100km, 50% dalnice (120), 50% mesto a okresky
- velikost auta je v pohode, pro rodinu s dvěma malymi dětmi je to na limitu, ale da se.
Celkove spokojenost
- merim 1,87 m a nemam problem si nastavit volant a posez tak, abych na vse videl
- i-cockpit mi nevadi, naopak. Kliknout hardwarovou klavesou a pak si nastavit, co chci, mi prijde prakticke.
- maly volant je v pohode
- stava se, ze teplotu si nastavuji vicekrat behem jizdy, ale vetsinou jednou staci.
- co mi vadi, je adaptivni tempomat, je moc citlivy (i kdyz snizim citlivost na minimum) a auto obcas brzdi trochu zbrkle
- automaticke parkovani je super
- jinak auticko je pohodlne, vzadu je dost mista na nohy (i kdyz si nastavim sedacku ridice a sednu si za sebe)
- nejsem trhac asfaltu, auto je dobre odhlucnene, coz je pro me dulezitejsi nez zda auto zrychli z 0 na 100s za 9,3 nebo 8,8s. Když potrebuji predjet, v pohode predjedu
- Spotreba 4,8 l/100km, 50% dalnice (120), 50% mesto a okresky
- velikost auta je v pohode, pro rodinu s dvěma malymi dětmi je to na limitu, ale da se.
Celkove spokojenost
Sice na dotovaný palivo ale solidní motor :yes:
mne by tu stacilo aj to ( zakladne ) 74kw turbo ... ale je fakt ze to 96kw tu bude asi ideal...
psa placli sa po kapse a dali to aj na ine komponenty motora. zaujimave..
Akorát nechápu, jak na okreskách s dieselem dosáhli na 5,5-6 litrů, když to nejezdím ani s benzinem v těžším autě.