Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

Kamion roztrhl Octavii na dvě části. Její řidič vyvázl bez vážných zranění

20 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Někdy může. Tím nechci říct, že tomu tak je, ale historie už nám ukázala, že se výrobci zaměřují spíše na přesně podmínky narazovych testů a trochu jiné podmínky nechávají bez povšimnutí. Jako jeden příklad třeba malý přesah u IIHS. Když vyzkoušeli nejen roh řidiče, ale i spolujezdce, výsledky byly katastrofální.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Může to být špatný svár, skryta mikrotrhlina v materiálu a bůhví co ještě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nehoda a výsledek je z pohledu člověka vždy o štěstí. Někdy stačí centimetr vedle a je to úplně jinak.
Avatar - narona
narona
Neviděl jsem moc nehod s kamionem že by se auto roztrhlo. Že by ho rožvejk by se dalo pochopit. Ale tady to spíš ukazuje na problém těch bodových svarů jak nás i učili na strojárně. No chtělo by to do diskuze přibrat většího odborníka na metalurgii 😁

Ale prostě se mi nezdá aby nosník co má 2000 Mpa v tahu to nevydržel, nevím kolik má obsah součet průřezů, odhaduju kolem 10 cm2 to dělá pořád 200 tun.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
19jmsr56
Pred dvoma dňami na podobnej škodovke novej generácie pri nehode odtrhlo komplet strechu 😲 . Včera zas Fabia ll to pretočila cez strechu, ťa to zvládla celkom dobre. ;-\ To pre nové škodovky nie je dobrá vizitka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na druhou stranu, tím že se to roztrhlo, tak v přední části nezpůsobila tolik energie nárazu a právě díky tomu nemá vážnější zranění
Avatar - KaloKar
KaloKar
Napadá mě ještě rez, stáří auta, celkové zacházení s autem.
ryccardo
Nemyslím, že by to auto muselo být nutně svařený. A tohle se už dneska nedělá. Lidská práce je tak drahá, že vařit auto ze dvou kusů už vyšlo z módy. Pořádná oprava by vyšla dráž než jsi na prodeji schopný vydělat.
ryccardo
To mas ovsem pravdu. Proto me taky vysledky poctu hvezdicek v NCAP nezajimaji a nekteri nedovedou pochopit proc. Protoze to ma jen malou vypovidaci hodnotu o bezpecnosti auta.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Máš (už dny) SZ
ryccardo
Tak on kamion je celkem pecka kdyz te nabere. Co by si cekal. Ze to auto bude bez skrabnuti? Klika byla ze vzadu nikdo nesedel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Znám dávný případ tramvají takhle roztrženého Trabantu = řidič vystoupil a jel domu tramvají 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - narona
narona
Ještě že vzadu nikdo neseděl. ;-\ Hlavne že se oháněli maraging ocelí či co to má 2000 Mpa v tahu.
ryccardo
Taková rána je vždycky o štěstí. Žádný auto tě nedokáže zachránit, když do tebe vlítne kamion. Musíš mít prostě kliku, aby si z toho torza auta následně vylezl živej. Tohle není chyba Škodovky, že se auto rozsáplo na dva kusy. Energie působící na skelet auta musela být extrémní. Jiný auto stejný třídy by vypadalo stejně. Výsledky v EURO NCAP jsou sice pěkný, ale realita je bohužel mnohdy jiná.
ryccardo
To se ovšem při nehodách stává. To není vina konstrukce auta.
Dave_3471
Otázka je, jestli udělali chybu soudruzi ve svařovně nebo Tonda, co to dotáh zbořené na plaťáku z Reichu.