Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hybridní vozy: Infiniti přijde s další novinkou

Infiniti se nehodlá nechat odsunout svými konkurenty na vedlejší kolej a připravuje svůj, v mnoha ohledech revoluční, systém hybridního pohonu.
Zpět na článek
14. 12. 2007 11:43
neregistrovaný "MajoT"
14. 12. 2007 14:02
anonym
17. 12. 2007 10:08
14. 12. 2007 12:54
neregistrovaný "Sten67"
14. 12. 2007 13:31
neregistrovaný "mackie6"
15. 12. 2007 13:41
16. 12. 2007 18:59
16. 12. 2007 21:27
14. 12. 2007 14:08
anonym
14. 12. 2007 21:12
neregistrovaný "Hummer lover"
14. 12. 2007 21:16
neregistrovaný "Hummer lover"
15. 12. 2007 15:27
14. 12. 2007 10:51
Proc hybrid
Trochu se zapomina, ce je vlastne hlavni vyhoda hybridu. Spalovaci motor v optimalnim rezimu ma ucinnost cca 30%, ale v prumernem rezimu pres celou "cestu" ma ucinnost jen cca 10%, zvlast v mestskem provozu, tam jeste mene. U hybridu by mel pracovat jen v optimalnim rezimu, takze teoreticky je mozne u hybridu dosahnout tretinove spotreby paliva. Moderni elektromotry jsou cim dal lehci, takze ja cekam, ze pokud neprijde neco radikalne lepsiho, budou vsechna osobni auta po nejakou dobu hybridni.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "MajoT"
14. 12. 2007 11:43
Re: Proc hybrid
Dalej by som k tomu doplnil. ze 4x elektromotor (pripadne len 2x vpredu) na kolesach to nemusi mat zdaleka velku hmotnost. Ked vyhodime prevodovku, spojku, mechanicky rozvod na kolesa a dame tam 2x ci 4x elektromotor, + nejaky generator + motor moze byt mensi pre dosiahnutie rovnakych vykonovych parametrov + ako si spominal beh v optimalnom rezime => moze to byt lahsie, vykonnejsie, zivsie, a menej zrat a ako auto nezavisle od hnacej platformy (benzin, diesel, pal.clanky, len baterka, nieco co este nepozname) a furt to bude jeden fungujuci zaklad.
14. 12. 2007 13:23
Re: Proc hybrid
Velmi spravne :yes:
anonym
14. 12. 2007 14:02
Re: Proc hybrid
No slava. Jeden z mala, ktery si uvedomil, ze hybrid umoznuje zcela prestavet konstrukci auta a vypustit cele sestavy jako treba prevodovka, spojka. On si totiz kazdy, kdyz se rekne hybrid, predstavi Prius, porovna jeho parametry s beznym spalovakem a rekne - hybrid je nanic, je to slozite a drahe. Jenomze Prius vazeni, je vice nez 10 let stara konstrukce a zdaleka uz nedosahuje toho, co dnes hybridy mohou dokazat. Nova generace hybridu bude vyrazne uspornejsi, lehci, cistsi a zhruba za stejnou cenu, jako dnesni dyzl.
Avatar - Blue Sun
17. 12. 2007 10:08
Re: Proc hybrid
Ještě je stále třeba trošku odlehčit ty elektromotory. Pro malá auta je jejich hmotnost v náboji kola vysoká a nehodily by se třeba pro sportovní vozy, z hlediska jízdních vlastností a neodpružených hmot. Nevadí to u pomalejších terénních aut (US Army testuje náklaďáky 8x8 s elektromotory v kolech, jenže tam samotné kolo váží dva metráky a ten motor už tomu tolik nepřidá).
Sám nevím, proč se právě téhle koncepce výrobci bojí, když mně osobně přijde také nejlepší, z hlediska účinnosti celého procesu (ověřeno výpočetně a výzkumem).
neregistrovaný "Sten67"
14. 12. 2007 12:54
No nevim
Já až tak nadšený pro hybrid nejsem, nepíše tu nikdo o hmotnosti baterií a taky o ekologické zátěži, kterou baterie představují. Životnost baterií je menší než životnost auta, tz. dakší nemalé investice do již tak drahého auta. A spotřeba 30% oproti běžnému autu je myslím nereálná. Hybrid pokládám za cestu bez budoucnosti. Problém s palivy nevyřeší a o ekologii nemůže být řeč, je to takové alibi movitějších řidičů, kteří chtějí někomu (nebo sobě) dokazovat co dělají pro přírodu.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "mackie6"
14. 12. 2007 13:31
Re: No nevim
Globální řešení to není, ale čistotě ovzduší ve městech mohou hybridy významně pomoci. Jak praví Murphy:"Aby se něco vyčistilo, musí se něco jiného ušpinit."
14. 12. 2007 13:34
Re: No nevim
30% je teoreticka mez, tezko rict, co je mozne v praxi, ale 50% asi ano. Co se tyce aku, tak mate pravdu. Uz jsem dlouho necetl o kapacitorech s moznosti pojmout elektricky naboj, na ktery muze osobni auto jet desitky minut. Treba se zase vynori z nejake laboratore.
15. 12. 2007 13:41
Re: No nevim
To je podle mě hlavní a velkej problém..BATERIE..všechno se vyvíjí (v některých případech) mílovými kroky, ale baterie..píše se rok 2007(8) a baterky nám vybuchují, vydrží nedlouho, v některých případech se nabíjí mnohem déle než pak vydrží, velmi rychle ztrácí kapacitu...vlastně fungují na stejném základě víceméně beze změny, bez jakýchkoli výraznějších úspěchů a (opravte mě pokud kecám) i bez nějaké zvláštní naději na budoucí zlepšení..

I když vlastně nedávno jsem někde četlo o jakýchsi nanočláncích který by snad měly zvednout poměr kapacita/objem do o něco lepších čísel.

Kdyby existovala baterie schopná průmerný vozítko s elektromotorem hnát aspoň pár set km s nějakou snesitelnou dynamikou, myslím že spalovací motory by už dávno nikdo nepoužíval ;-\
16. 12. 2007 18:59
Re: No nevim
Baterie nasazovane do bezneho provozu nevybuchujou. Ano mas pravdu ze maji svoje minusy. Jenze to meli vsechny technologie kdyz byly v plenkach. Jelikoz toyota ma auta ktera jezdi po svete s hybridnim pohonem vic jak 10 let tak urcite vi jak na to a protoze ma nejaky podil v Nisanu, urcite jim s tim pomuze ;-). Jen tak mimochodem, na baterky se jede pekne, verte mi... :-)
Avatar - pepavasa
16. 12. 2007 21:27
Re: No nevim
Je to pravda, potvrzuji.
anonym
14. 12. 2007 14:08
Re: No nevim
Klid. I ty si tento "vuz bez budoucnosti" za par let koupis. Napr. BMW za nekolik let vlastne ani jina auta delat nebude, jak ukazali na letosnim Frankfurtu. Chyba ve tve uvaze je, ze dosazujes technicke parametry dnesnich stroju do rozhodovani zitrka.
14. 12. 2007 16:52
Bylo by to pekne ale je to jak s AUDI
DOpadne to stejne jako s AUDI vyhlasi ze Q7 hybrid bude v roce 2007 a dokonce reknou parametry ikdyz jeste nevedeli co to hybrid je a ejhle, nevi jak na to.
Rozbalit vlákno
5
anonym
14. 12. 2007 21:09
Re: Bylo by to pekne ale je to jak s AUDI
bla bla bla :no:
neregistrovaný "Hummer lover"
14. 12. 2007 21:12
Re: Bylo by to pekne ale je to jak s AUDI
>:D to je hezky.
Pro zlepseni situace se znecistenim bych
A) omezil dovoz vraku do CR
B) zdaneni aut ne na zaklade obsahu, ale na zaklade emisi (vcetne starych modelu napr. pri STK)
C) ve mestech by mohli byt semafory s odpocitavanim casu pro jednotlive intervaly = mozna o trochu plynulejsi provoz.

d) ridicum Hummeru bych rozdal trikolky misto zabavenejch aut :-! , ale to uz placem

mejte se a jezdete svizne, ale plynule :yes:
neregistrovaný "Hummer lover"
14. 12. 2007 21:16
Re: Bylo by to pekne ale je to jak s AUDI
A ty co neumej gramatiku budou jezdit na kole, jdu si nahustit galusky a omlouvam se.
15. 12. 2007 09:45
Re: Bylo by to pekne ale je to jak s AUDI
Taky si myslim ze by se meli auta zdanovat podle emisi/vykonu a ne podle obsahu. Bacha s tema vrakama. Nektere vraky maji v dnesni dobe lepsi emise nez nove auta, takze s tim pomalu...
15. 12. 2007 13:45
Re: Bylo by to pekne ale je to jak s AUDI
s bodem C naprosto bez výhrad souhlasím. Pamatuju si jak jsem to prvně viděl v rakousku (zelená začne chvíli před zhasnutím blikat) a připadá mi to nesrovnatelně bezpečnější, a nevidím problém se zavedením.

Samozřejmě že zavést to tady tak se vyrojí spousta prasat která toho budou využívat a jezdit o to prasáčtěji a ještě víc "na milimetry", ale inteligentní bytosti toho dokážou využít k docela slušnému zlepšení provozu..a myslím že inteligentní bytosti navzdory všem řečem pánů ministrů stále existujou.
15. 12. 2007 15:27
do prodeje
no já se hlavně těším až bude k vidění ještě víc infiniti na silnicích ... v současný době je to většinou jen FX které tu udělalo celkem úspěšnou kariéru u individuelních dovozců a lidí kteří nechtěj jezdit v tuctovkách ... občas ještě sympatickej mastodont qx56 ... ale třeba kupátka sebo sedany G ty tu k vidění moc nejsou a přitom jsou na jízdu velmi příjemné :yes:
Rozbalit vlákno
0