Prodeje na českém trhu byly v prvních měsících letošního roku silně ovlivněny pandemií koronaviru. Najdou se ale i modely s meziročním nárůstem registrací, patří mezi ně Hyundai i30 i Mercedes GLE.
Tak podíl určitě lepší nebyl, možná tak relativní změna podílu. Když Fabia o čtvrtinu spadne a i20 o polovinu vyroste, tak Fabia holt prodá jen 7x víc a ne 14x víc... což je určitě fajn, ale i 7x je pořád dost.
Osobně sice fandím Škodovce jakožto domácí značce... ale zase si nemyslím, že by měla mít výrazně přes 1/3 domácích prodejů, těch 33-35% mi přijde tak akorát.
Navýšila podíl, protože padala pomaleji než zbytek trhu. Hyundai rostl i navzdory tomu, že ostatní padali dolů o desítky procent. Takže podíl Hyundaie byl lepší než u Škody.
Škoda Citigo -55%
Hyundai i10 +19%
Škoda Fabia -24%
Hyundai i20 +54%
Škoda Octavia -11%
Škoda Scala +130%
Hyundai i30 +3%
Škoda Superb -3%
Škoda Kamiq (nelze určit, neprodával se)
Hyundai Kona +57%
Škoda Karoq -25%
Škoda Kodiaq -24%
Hyundai Tucson +25%