Pripojuji se. Ale nechapu, proc by nebyla ceska? Jen je soucasti vetsiho koncernu. Bez mezinarodni spoluprace se dneska nevyrabej ani papirovy kapesnicky a logo na aute o nicem nevypovida. Korejska auta navrhujou Nemci, nemecka Holandani, Skodovky bude kreslit Slovak a divil by ses, kolik veci pro ruzne automobilky se nejen vyrabi, ale i pocita a navrhuje v Cechach, a to vcetne veci kolem motoru, katalyztoru a pod. Se zarazovani automobilu do "etnickych" skupin se clovek dnes setka hlavne na prvnim stupni ZS, pripadne u zdejsich "diamantovych cowboyu".
V tom chvalozpevu a zminovani historie mi tak nejak chybi alespon zminka o minulem majiteli, kterym bylo korejske DAEWOO (1995-2005) a ktere do AVIE (zatim jako jedine!) mohutne investovalo, jejich dilem je mj. nova kabina nakladaku, co ted Avie pouziva atd. Proste bez Daewoo by Indove prodavali dneska sotva ty stare zname modre licencni Renaulty v rozpadajici se tovarne... ;)
Na tom něco je... ale Daewoo to s investicemi ve střední a východní Evropě a bývalém SSSR přehnalo (FSO, Avia, Oltcit-Oltena-Rodae, Uz-Daewoo) a sami víme, jak to dopadlo. Dnes už mu patří pouze uzbecká továrna a ještě ho převzal GM... :-)
GM rozhodně nepřevzal DAEWOO. Ale Daewoo prodalo GM svoje továrny na výrobu aut v Jižní Koreji a Veitnamu. A potom zrušilo součást koncernu DAEWOO MOTOR. Poté bylo založeno GMDAT jež vlastní GM, věřitelé DAEWOO, Suzuki a SAIC.
Vsak ano a nebyla to jen Evropa (doma napr. schramstli v tu dobu SsangYong a dost investovali napr. i ve Vietnamu, jak je tu uz zmineno). To, jak to dopadlo, je jen logicke vyusteni a dodnes nechapu, co za sebevrazedne maniaky muselo (resp. mohlo!) tehda vladnout v Daewoo Motor...
Trochu mimo mísu, minulým majitelem byl přece americký Odien, který jen levně koupil, co korejci v Avii nezdevastovali. Pak se i oni nakonec zbavili výroby aut a nechali si jen prosperující část Avie, dnes stále fungující Avia a.s.. Indové koupili z Avie od Odienu právě jen tu část na výrobu aut a je to s.r.o., tu vytáhli z totálního bahna na dně alespoň trochu nad hladinu a teď začínají rozddýchávat výrobu.