Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avia prodala v listopadu 100 vozů a zvyšuje odbyt

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Avia by se chtěla za celý rok přiblížit zdvojnásobení odbytu proti loňsku a připravit se ve výrobě a rozvojem prodejní sítě na další růst produkce.

Přesně 100 vozů prodal za uplynulý listopad výrobce nákladních automobilů Avia. Tímto nejlepším měsíčním prodejem za uplynulých pět let se tak potvrdil letošní vzestupný trend produkce a odbytu poté, co tuto tradiční českou značku se sídlem v pražských Letňanech v říjnu 2006 koupila obří indická automobilka Ashok Leyland. Vozy si zakoupili zákazníci na staronových trzích značky v České republice, na Slovensku, ve Velké Británii, Irsku, Španělsku a Maďarsku.

Avia by se chtěla za celý rok přiblížit zdvojnásobení odbytu proti loňsku a připravit se ve výrobě a rozvojem prodejní sítě na další růst produkce. Momentálně se vyrábí 30 nákladních vozů, které budou do konce roku exportovány na nově otevíraný trh na Ukrajině skýtající velký potenciál růstu.

Automobilka Avia s původní tradicí letecké výroby od roku 1919 letos slaví 40. výročí od zahájení slavné éry licenční výroby lehkých a středotonážních nákladních vozů Avia nezaměnitelným designem kabin a nástaveb v typické modré barvě. V říjnu 2006 značku a továrnu Avia v pražských Letňanech koupila automobilka Ashok Leyland, která je vlajkovou lodí skupiny Hinduja Group a vedoucí výrobce nákladních vozů a autobusů v Indii. V uplynulém finančním roce 2006/7 dosáhl její obrat v přepočtu 2 miliardy US dolarů. Šest výrobních závodů s centrálou v Chennai zvýšilo letos výrobní kapacitu na 100.000 vozů. Kromě automobilky Avia považované za premiovou značku skupiny Ashok Leyland, vlastní indická společnost také firmy ve Spojených arabských emirátech a společné podniky na Srí Lance a v Bangladéši. Koncem srpna 2007 uzavřel Ashok Leyland dohody o široké budoucí spolupráci při výrobě lehkých užitkových automobilů do 6 tun a příslušných agregátů s japonskou automobilkou Nissan Motor.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
14. 12. 2007 14:01
Re: DAEWOO
Na tom něco je... ale Daewoo to s investicemi ve střední a východní Evropě a bývalém SSSR přehnalo (FSO, Avia, Oltcit-Oltena-Rodae, Uz-Daewoo) a sami víme, jak to dopadlo. Dnes už mu patří pouze uzbecká továrna a ještě ho převzal GM... :-)
14. 12. 2007 09:09
Re: Gratulace
Pripojuji se. Ale nechapu, proc by nebyla ceska? Jen je soucasti vetsiho koncernu. Bez mezinarodni spoluprace se dneska nevyrabej ani papirovy kapesnicky a logo na aute o nicem nevypovida. Korejska auta navrhujou Nemci, nemecka Holandani, Skodovky bude kreslit Slovak a divil by ses, kolik veci pro ruzne automobilky se nejen vyrabi, ale i pocita a navrhuje v Cechach, a to vcetne veci kolem motoru, katalyztoru a pod. Se zarazovani automobilu do "etnickych" skupin se clovek dnes setka hlavne na prvnim stupni ZS, pripadne u zdejsich "diamantovych cowboyu".
Avatar - www.skodaoctavia.cz
14. 12. 2007 08:45
Gratulace
Gratulace škoda jen že už Avia není česká ale české ručičky tam pracují :yes: