Motorky
Kasemelka
2
No tak nostalgie je zde asi na miste. Tedy pro nas, kteri to zazili. Ti ostatni to prozivat nebudou. A na Frantiska vzpominame casto, radi a s hrdosti. :😉
Přejít do diskuze
Nemyslím si, že je potřeba se omlouvat za příjemný příspěvek. Můj názor je, že naše oddělení od západních trhů možná "zachránilo" náš velkomotocyklový průmysl od osudu anglických, italských a jiných evropských výrobců, kteří byly naprosto vyzmizíkování úžasnými stroji všech možných konstrukcí a vybavených všemi typy motorů od japonských výrobců. Na jednu stranu bylo opravdu mnoho různých prototypů, ale vše bylo podřízeno ekonomice a snadnosti výroby, protože odbyt byl zajištěn. V každé rodině byl nějaký ten fichtl a kejvačka, ale mým snem a mnoha mých vrstevníků byla japonská čtyřválcová motorka a jsem rád, že jsem si jich více než dost užil ještě v dobách, kdy na silnicích bylo o hodně méně aut.
Díky za popisky, pane Slováčku!
Teď jsem galerii dokoukal a trvalo mi to přes hodinu. Skvělý zážitek.
Zároveň mě přepadá smutek z toho, kolik talentu a práce bylo za socialismu promarněno. Tolik krásných čtyřdobých konstrukcí a výsledkem je ve výrobě "nesmrtelná" dvoudobá příšera otravující vzduch celá desetiletí téměř bez konstrukční změny.
Na druhou stranu mě rozveselila vzpomínka na Frankieho Stastneho: génius za řídítky, věčně skvěle naladěný, s nemizícím úsměvem. Tenkrát závodili opravdoví gentlemani!
(Prosím omluvte mou nostalgii 😄 )
Teď jsem galerii dokoukal a trvalo mi to přes hodinu. Skvělý zážitek.
Zároveň mě přepadá smutek z toho, kolik talentu a práce bylo za socialismu promarněno. Tolik krásných čtyřdobých konstrukcí a výsledkem je ve výrobě "nesmrtelná" dvoudobá příšera otravující vzduch celá desetiletí téměř bez konstrukční změny.
Na druhou stranu mě rozveselila vzpomínka na Frankieho Stastneho: génius za řídítky, věčně skvěle naladěný, s nemizícím úsměvem. Tenkrát závodili opravdoví gentlemani!
(Prosím omluvte mou nostalgii 😄 )