Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠéf Škody Auto pro Ekonom: NE pro novou Fabii Sedan, výroba čtyřválce 1,2 l potvrzena
86 komentářů
Tak to je opravdu skvělé, místo ukončení výroby tříválce a nahrazení čtyřválcem, je tu další trumf: Příplatkový čtyřválec 1.2HTP4 , ještě zbývá nasadit slušnou cenu, dejme tomu 20.000,- oproti třívalcovému základu a bomba roku 2008 je na světě. :yes:
ty jo valec navic..co to bude za vykon? takze uz ne 40, 44 kW..ze by to melo povazte vykon dost pres 50 kW nedej boze abych se nerouhal ..radsi to ani nebudu rikat..abych to nezakriknul 😄
Když se to tak vezme, je to pro Škodovku (Fabia) a její zákazníky spíše smutná realita, která začala ukončením výroby celohliníkových 1.4 OHV motorů, (vcelku moderních, nemyslím původem konstrukce, nýbrž díky evoluci,evoluci na vrcholu) a nástupem příšernosti ve tvaru 1.2 HTP.
Proč příšernosti. Lidé si Fabii nekupují pro závodění a ani pro řešení svých komplexu. Ale pro ježdění tento motor stačí je levný jednoduchý moc nežere. A je velmi oblíbený nejvíce Fabií je HTP
Osobně považuji 1.2 HTP (min 47 kW) za druhou nejlepší motorizaci pro Fabii (hned po nepovedeném 1.4 16V).
Fabia je malé auto do města, tak je myšlena. Tento motor autu uděluje dobrou dynamiku a solidní spotřebu.
Fabia je s tímto motorem poměrně lehká, netrpí zavěšení a nemá se tam moc co pokazit. Motor má níže položený max. kroutící moment, nemusí se moc točit, aby tahal.
Já 1.2 HTP neodsuzuji, je to dobrý motor.
Fabia je malé auto do města, tak je myšlena. Tento motor autu uděluje dobrou dynamiku a solidní spotřebu.
Fabia je s tímto motorem poměrně lehká, netrpí zavěšení a nemá se tam moc co pokazit. Motor má níže položený max. kroutící moment, nemusí se moc točit, aby tahal.
Já 1.2 HTP neodsuzuji, je to dobrý motor.
1.4 OHV ho měl dokonce už ve 2500ot. (max.Nm), to teprve tahalo, když to posuzuješ takhle. HTP byla pouze nejlevnější a nejméně náročná (nejednoduší)varianta, jak získat maloobjemový motor o tomto obsahu.
Né vždy je ale malá váha k dobru,do hlubšího sněhu - ca.7cm,se jí moc nechce a stejně tak na kluzko,chybí jí přítlak na hnanou nápravu.Takže takový letní auto 😉
by mě zajímalo v čem jededeš? Takový blbiny ze sebe nemůžeš sypat bez podpory chemie. Obhajovat motor kterej svou konstrukcí byl 100 let za opicema, spotřebu měl jako motory s o 50% vyšším výkonem, do otáček se mu chtělo asi jako paroubkovy z vlády, to chces hodně ztratit soudnost. Nechtěl by si ze své Fabie 1,4 občas přesednout do jinýho auta a vyzkoušet si jak se chová normální motor,abys si nás tu neobtěžoval takovejma kravinama? :no:
Teď ses projevil, k tomu není co dodat, jsi neználek, který zřejmě motor nikdy neviděl, jen si něco někde přečetl, a navíc si dovolíš používat přezdívku "chytrák", jak výmluvné. Schodil ses tady teda kompletně. Nemá cenu se s tebou o čemkoliv bavit a už vůbec ne o rozdílu mezi konstrukcí a účiností motorů. Vrať se na pohádkové portály, tam to dopadne vždycky dobře.
milic
Bude ten nový 1.2 motor atmosféra nebo bude s turbem ? Atmosféra mi vedle HTP nedává moc velký smysl.
bude 😉
trojvalcovy stvortakt = kon s troma nohami = hovadina.
No ono existuju aj jednovalcove stvortakty ... >😁 a kod s jednou nohou by bola asi vecsia blbost zeyo ... 😊)) ... a funguje to krasne >😁 (napr mam to v rotavatore na zahrade 😜 ) a urcite to maju aj niake motorky 😄
jj, čtyřtaktní jednoválce má hodně endur a motokrosových strojů. Ty ostřejší ti po větším přidání plynu udělaj z rukou špagety 😄
Tříválec 1,2 litru se sníženou spotřebou? tak to už bymohlo jezdit za 9 litrů.
Škoda, že sedan už nebude... myslím si, že auto této kategorie by klidně mohlo být i sedan, ale kdyby měl zároveň i výklopné zadní okno, třeba jako Octavie (takový hybrid mezi sedanem a hatchbackem). To by zvýšilo jeho užitnou hodnotu a myslím siže by šel líp na odbyt než krátká fábie, která má tak malý kufr akorát na nákup nebo samotný kočárek. Zmiňuji to jen proto, že spoustě lidí se prostě kombík nelíbí a krátká fábie má moc malý kufr.
udělat z FII sedan, bude to ošklivější auto než Honda City.... (sedan z Jazzu)
No tak ono je to jednoduché říct, Škodovka už to provozuje na Octavii úspěšně asi 11 let a vyplatilo se, myslím si ,že auto fabie liftback by nevypadalo dobře a k čemu je potom combi,že viz Honda City, zvětšovat už to nejde, protože to bychom měli Fabii a Octavii na stejné brdo, takže asi ne 😉 ( ona by na tento geniální nápad určitě přišla, když už přišla na tu Octavii )
Tak konečně důstojná základní motorizace,HTP je ideální do města ale rozhodně to není ideální jednotka pro jízdu s plně obsazeným vozem mimo něj.Bohužel určitě není nejoblíbenější,spíše si jej majitelé pořizovali z nedostatku financí(nemluvím o fir.vozech)a protože u nás vlastně zastupuje o třídu větší vozy(na rozdíl od západní Evropy kde si 4 členná rodina pořídí třeba focuse nebo golfa)byl nový základ nutností,myslím že tento motor hodně polepší i Roomsteru.
Vsichni jste vedle vcetne konsernu. Motorem pro budouci desetileti (pro ktere se DO motorarny investuje) bude ELEKTROMOTOR. Cena ropy udela ze techto zamyslenych fantastickych motoru bezcenne haraburdi.
Dovol otazku, pan genius: ako budeme pre vsetky tie elektromotory vyrabat elektrinu?
Mimochodom, koli elektromotorom netreba investovat do motorarni ani cent, tie su uz na velmi dobrej urovni, a maju vysoku ucinnost. Co by bol ale problem je ako tu elektricku energiu skladovat, aby malo auto slusny dojazd, a pritom nevazilo zopar ton...
Mimochodom, koli elektromotorom netreba investovat do motorarni ani cent, tie su uz na velmi dobrej urovni, a maju vysoku ucinnost. Co by bol ale problem je ako tu elektricku energiu skladovat, aby malo auto slusny dojazd, a pritom nevazilo zopar ton...
Mno, tvůj příspěvek má něco do sebe. Ale do doby, než bude zvládnuta termojaderná fůze, je to utopie. Pak už bude na světě z pohledu energie vystaráno. Existují plány na zrušení vnitrokontinentálních letů letadel, protože je velmi elegantneě nahradí rychlovlaky. To se bude teprbe cestovat... A to nebíjení baterií nebude problém. Věda jde vždycky tak rychle vpřed, jak rychle jí tečou penízky na konta.
A teraz sa konečne dočkáme motora, ktorý nám cenu našej obľúbenej Fabie zníži. Tak už viete prečo len jeden 1,4? A auto nebude drahšie od dvoch konkurentov, ako tu diskutéri hovorili, predražené. Bude absolútne dokonalé. Lacné dostupné, s dobrým výkonom a vynikajúcim poistením. Už sa teším až si ju konečne budem môcť dovoliť! 😄
Nebylo by špatné se zamyslet i nad reálnými alternativními palivy. Tady je jednoznačně nejdál bioetanol - výhodou je, že se dá použít pro běžný benzínový motor bez velkých úprav a dokonce se dá kombinovat s benzínem (flexifuel). A navíc i způsob jeho dopravy a distribuce je prakticky shodný s benzínem či naftou. Boom výstavby bioetanolových závodů ve Evropě (i u nás), jejich dlouhodobější rozvoj v Americe a modely, které jsou uzpůsobeny jak pro spalování benzínu nebo etanolu tak i jejich směsí jsou reálnější alternativou k čistě benzínovému motoru více, než ostatní - nepovedené a nesmyslné (nicméně až hystericky propagované a prosazované hybridy), elektromotory a nebo dokonce vodíkové motory. Výroba umělé nafty (MEŘO) má za bioetanolem obrovské zpoždění a navíc rentabilita u bioetanolu vychází lépe - kolem 16 korun za litr. Takže bych zážehový motory rozhodně neodepisoval. A navíc, veškerý technický vývoj v oblasti motorů se zejména v Evropě zaměřoval na vznětové motory. Mám na mysli běžnou a masovou produkci. Dneska se nepoužívá vznětový motor bez přeplňování. A naopak, zážehové motory jsou v obrovské většině případů atmosferiecké bez přeplňování a výkon se spíše dosahuje objemem. Kdyby se souběžně vyvíjely benzínové i dieselové motory, byly by dnes benzínové motory s turbem úspornější a výkonější. Nové přeplňované zážehové 1,4 od Fiatu a VW jsou první vlaštovky, vývoj se obrací (podle mě) k zážehovým motorům i ve vazbě právě na bioetanol. Ostatní paliva (třeba plyn) bohužel představují dost zásadní zásah do uspořádání automobilu a infrastruktura pro distribuci vyžaduje rozsáhlé investice. Kolik je třeba stanic na plyn? A jaký plyn? Ale třeba v autobusové dopravě, kde autobusy tankují v garážích u jednoho distribučního zařízení a jezdí v jeho dostupném okruhu plyn smysl rozhodně má. Ale výroba aut a autobusů se docela liší, stejně jako jejich distribuce. Nakonec, na Islandu v hlavním městě autobusová doprava bez velké publicity funguje na vodík řadu let.....
Smejem sa, ako tu niektorí plačú nad výkonom okolo 40 kW....
Ja sa už neviem dočkať, kým budú na svete ľahké akumulátory alebo kapacitory alebo čokoľvek vhodné na elektropohon áut.
Potom mi kľudne bude stačiť aj menej ako 40 kw, nejakých 100 Nm od 0 do 3000 otáčok, a nejaký benzín, nafta, vodík, alebo etanol mi budú ukradnuté. Večer strčím šnúru do zásuvky a ráno zase jazdím. S 20 precentnými nákladmi. Pekný sen, ale dúfam, že sa toho ešte dožijem...
Ja sa už neviem dočkať, kým budú na svete ľahké akumulátory alebo kapacitory alebo čokoľvek vhodné na elektropohon áut.
Potom mi kľudne bude stačiť aj menej ako 40 kw, nejakých 100 Nm od 0 do 3000 otáčok, a nejaký benzín, nafta, vodík, alebo etanol mi budú ukradnuté. Večer strčím šnúru do zásuvky a ráno zase jazdím. S 20 precentnými nákladmi. Pekný sen, ale dúfam, že sa toho ešte dožijem...
Bioethanol je podle mého slepá ulička. Nebo spíš cesta do pekla. Tenhle zdroj energie je tak levný jen díky neskutečným dotacím. Jak se stane standardem (doufám, že nestane), má před sebou hodně velké problémy. Největším bude ta jeho předpona BIO. Bude se vyrábět z plodin, které musí někde vyrůst. A vsadím se s tebou, že tou dobou budou růst na místech, kde dneska rostou potravinové plodiny. Plodiny pro biopaliva budou ale mnohem lukrativnější pro pěstování (daňové úlevy, dotace a podobné hovadiny). Takže výsledkem bude malá úspora ropy a velké problémy s neúměrně rostoucími cenami potravin, které se budou muset dovážet kdoví odkud. Tohle není ekologie. Tohle je podle mého hodně sprostá lobby nějakých hodně praštěných primitivů, kteří na to mají dlouhé prsty.
Bioethanol je podle mého slepá ulička. Nebo spíš cesta do pekla. Tenhle zdroj energie je tak levný jen díky neskutečným dotacím. Jak se stane standardem (doufám, že nestane), má před sebou hodně velké problémy. Největším bude ta jeho předpona BIO. Bude se vyrábět z plodin, které musí někde vyrůst. A vsadím se s tebou, že tou dobou budou růst na místech, kde dneska rostou potravinové plodiny. Plodiny pro biopaliva budou ale mnohem lukrativnější pro pěstování (daňové úlevy, dotace a podobné hovadiny). Takže výsledkem bude malá úspora ropy a velké problémy s neúměrně rostoucími cenami potravin, které se budou muset dovážet kdoví odkud. Tohle není ekologie. Tohle je podle mého hodně sprostá lobby nějakých hodně praštěných primitivů, kteří na to mají dlouhé prsty.
Částečně máš pravdu, pokud mluvíš o bioetanolu v Čechách. Z neznámých důvodů, ale spíše z důvodů, které naznačuješ, se například v plánovaných (a částečně i realizovaných) závodech vyrábí 99,9% ethanol a dokonce se z něj separují ty frakce, které obsahují menší procento alkoholu. A vyrábí se skutečně z potravinářské (!) pšenice. Ale, a to je důležité dodat - to je nás, potažmo v Evropě. Letos uvolnila Unie možnost dovozu mimo Evropu (mimo EÚ) a bioetanol např. z Brazílie stojí franko skutečně oněch cca 16 korun. A v Brazílii se vyrábí převážně z odpadu z cukrové třtiny. Pro výrobu bioethanolu by byly vhodnější země právě subtropického pásu (i třeba pro dostupnost suroviny ve více cyklech než jenom jednou za rok) a navíc by to pomohlo i rozvojovým zemím v této oblasti. Jinak bioetanol začal být propagován před několika lety v souvislosti s propadem cen obilí v Evropě a měl být "pomocí" eurozeměmdělcům. A perlička na závěr - země, která bývá dávána v Evropě za vzor v tomto směru - Švédsko, má nejhustší síť stojanů s bioetanolem u čerpacích stanic, ale přitom převážnou většinu spotřeby kryje dovozem práv z Brazílie a má pouze jeden jediný závod v celém Švédsku. Takže - stupidní rčení, ale pravdivé - vaničku vylít (mafiáni u nás - viz. aféra s výběrem monopolních dodavatelů před dvěma roky), ale ne s dítětem (rozumně a ekonomicky vyráběným bioetanolem z odpovídajících sutovin a za ekononmickou cenu BEZ DOTACÍ).
vážení debatéři, je nutno si uvědomit, jak funguje rafinace ropy. Pak zjistíte, že benzin je zbytek - odpad. Protože se v minulosti všechen nevyjezdil ve slovnatu se pálil, proto Rusko u armády mělo téměř vše na benzin - naftu prodávalo, atd atd. Takže proto i další benzinové motory. A ekologie ? Je ekologické, aby kvůli jednomu chodci zastavilo 10 aut a 30sec. vrčelo jen tak naž přejde ? Je ekologické aby města byla plná aut , protože cena mhd je tak vysoká, že je levnější auto ?
Jasně chodci do kanálů, a MHD zrušit. Jak jsi přišel na to, že je MHD dražší? Umíš počítat? A když třeba v Praze budou všichni jezdit jenom auty (ve všech městech v ČR nad 50 tis obyvatel je to dneska stejné), tak se nehne už vůbec nikdo. Na litr benzínu (pořád dražší než po lednu zvýšená jízdenka MHD v Praze) ujedeš v těch zácpách co jsou díky takovým "chytrákům" jako ty tak 10 km a to je tak polovina toho, co většina lidí z Prahy a jejího okolí obsluhovaného hromadnou dopravou potřebuje, aby se dostala do práce. A když to ráno sleduju (z tramvaje, představ si to), tak ve čtyřech autech z pěti jede jeden, tedy pouze jeden člověk. Takže tady lasklavě přestaň plácat nesmysly. A pokud chceš tvrdit, že na MHD se doplácí 80% z daní, tak máš pravdu, ale ty silnice - viz. velkolépé obchvaty kolem Prahy jsou taky z daní.... 😢 😢
No rusko malo vozy na benzin predovsetkym koli svojim podmienkam. Pri ich "sibirskych" teplotach by prakticky kazdy naftak mal problemy nastartovat...
O ekologii nema cenu na tomto fore hovorit, lebo kazdy si vybera len to co chce: fanaticki priaznivci benzinovych motorov pohrdavo mavaju rukou nad uhlikatymi oxidmi (kde uplne nahodou za kratsi koniec taha benzinovy motor), na druhej strane hrmia hlasom o rakovine a chorobach ked pride rec na oxidy dusika (v ktorych zas "vedie" naftovy motor). Kazdy si najde argummenty, ktore mu vyhovuju...
btw, tipoval by som, ze dieselove motory v nakl.autach a autobusoch vyprodukuju v suhrne daleko viac skodlivin, ako dieselove motory v osobnych autach...
O ekologii nema cenu na tomto fore hovorit, lebo kazdy si vybera len to co chce: fanaticki priaznivci benzinovych motorov pohrdavo mavaju rukou nad uhlikatymi oxidmi (kde uplne nahodou za kratsi koniec taha benzinovy motor), na druhej strane hrmia hlasom o rakovine a chorobach ked pride rec na oxidy dusika (v ktorych zas "vedie" naftovy motor). Kazdy si najde argummenty, ktore mu vyhovuju...
btw, tipoval by som, ze dieselove motory v nakl.autach a autobusoch vyprodukuju v suhrne daleko viac skodlivin, ako dieselove motory v osobnych autach...
Urcite se zde najde jeden pratelsky student chemie, ktery nam cely problem dokaze vysvetlit dokonaleji, nez se zde zacnou nekteri lide kamenovat nespravnymi argumenty.
Jestli se nepletu tak opravdu ciste (nojo 8-s )spaleni dieselu je mozne az po dosazeni asi ca. 1200°C, pak uz se neda mluvit o sazich. Bohuzel ale zadny motor tolika stupnu ani na nekolik sekund nedosahne. Cas totiz hraje take urcitou roli a ten v kompresnim prostoru moc neni. No a jak je videt, tak filtracni systemy dieselu jsou komplikovane, tezke, malo ucinne a co ja vim co jeste. Nejake trochu intenzivni vysvetleni po chemicke strance by tedy bylo zapotrebi!