Japonská Toyota dnes oficiálně představila svůj nejnovější přírůstek do rodiny crossoverů. V Thajsku uvedený vůz se jmenuje Corolla Cross a se sourozenci si jej určitě nespletete.
1. Toyota má záruku 3 roky/ 100000 km. Aj skodka má lepšiu ponuku.
2. Na hybrid má Toyota záruku stále rovnakých 100000 km. Kia má stále 7 rokov/150000 km - dokonca nielen na hybridy ale aj na elektrovozidla, ktoré akosi Toyota doposiaľ nedokáže vyrobiť.
Btw, myslím, že hyundai má na ev záruku 200000 km.
Se vzhledem souhlas, jsou tu asi hezčí SUV, ale není to zas taková hrůza, ale na druhou stranu přesně takto velké SUV Toyotě chybí. CHR je pro rodinu k ničemu a RAvka je velká a docela i drahá. Toto vypadá zajímavě a pro někoho, kdo jezdí jen příměstský provoz nabídne vychytaný hybridní pohon. Jsem na to zvědavy.
Samozřejmě, ještě něco? :-[]
Ten diesel se spotřebou 3.2l neexistuje co? Zkus vytáhnout něco víc archaickýho, třeba se i najde takovej, kterej ovsem splňoval normu.... euro0. Diesely bez podvodů emise vůbec nesplňovaly. Dnes už doufejme ( zjistí se za pár let ), že splňují, ovšem na úkor složitosti a spolehlivostí.
Líbí se mi!
Dvě osmnáctistovky s přijatelným výkonem (na 1360, resp. 1420 kg pohotovostní hmotnosti) pro klidnou neloudavou jízdu. Vyzkoušením v Camry jsem si jist, že e-CVT je rovněž přijatelná, byť jen pro klidnou, nepříliš dynamickou jízdu. Ano, i Corolla Cross říká: chraňte planetu, nešlapejte na plyn. Líbí se mi její velikost, bude přímo soupeřit s Atecou a Qashqaiem. A určitě si odpustí příliš tvrdý podvozek, takže OK.
Pane Kolmane, nedá mi to, abych Vás neupozornil na logickou chybu ve Vašem textu: " sdílí Corolla Cross modulární platformu Toyota New Global Architecture C (TGNA-C), z čehož plyne shodný rozvor 2640 milimetrů.: Ne, modulární platformy se nedělají proto, aby různé modely měly stejný rozvor. Ba právě naopak, flexibilita je základní výhodou modulárních platforem. Snad by bylo dobré tedy uvést, že navzdory modulární platformě má Cross stejný rozbor jako HB a Sedan, což je zajímavé, a stálo by za to vznést dotaz, proč to tak Toyota dělá,
...nevypadá vůbec špatně. Tak teď ještě ho osadit pořádným silným turbodieselem, 6st. manuálem (a automatem na přání) a doplnit ten chybějící otáčkoměr, a začal bych o ní uvažovat! ;-)
Fakt? A jaké? Naopak diesel má z jednoho litru mnohem vyšší emise, cca o 10%.
Ne každý je tak slepý k archaický technice jako ty. :-[]
Na začátku týdne jsem měl s Camry 150km za 3.6l, chtěl bych tě vidět, jak s tím poruchovým dieselem pojedeš za 3.2l v autě D segmentu. ;-)
Že seš bl.eček je dlouhodobě jasný z většiny tvých příspěvků. Opakuji - dlouhodobě. Na to není potřeba být fanda Toyoty.
A nemel o faktech, když netušíš, co to je.
Emise mne neberou ;) Jinak souhlas.. Stejně to nový diesel nevytrhne, to by spíš měl někdo zakročit proti vykuchaným DPF a zalepeným EGRum u starších aut.
PP v Camry dle tankování ukazuje kupodivu přesně, někdy se to o 0,1 liší nahoru, někdy dolu.
Jsou to samozřejmě téměř ideální podmínky jízdy bez dálnice a s minimální nutností řešit provoz. Jakmile jede člověk 50/90 GPS, kromě pohodové jízdy dostane i tuhle spotřebu.
Když jede jen po dálnici, je to těch dříve zmíněných 5,5-6.
Tak koukam jeden blbeček co se snaží být vtipný.
Samozřejmě že pojede za 3,6 na normálních okreskách a státovkách, bez ohledu na reliéf, protože jednou jedeš do kopce, potom z kopce.
Ale to nevadí, to někdo nechápe. Na dálnici můžeš i rychleji, kupodivu to Toyota zvládá, není důvod jezdit pomalu jen kvůli spotřebě, která při dálničním tempu je do 6 litrů.
Ano standardní 3 roky je mnohem méně než u Kie, ovšem prodloužená je na 5 let a na hybridní ústrojí 10. To bys mohl občas taky něco přečíst, než začneš kecat. Kde že má ta KIA 10 let? https://www.toyota.cz/…ts/zaruky-toyoty
Možná na rez.
A pořád lepší mít jen 3 roky záruku a 10 let nic neřešit, než mít 7 a pořád jezdit na nějakou opravu.
No právě. Diesel má smysl na autobahn jednoznačně. Ale sjede z ní a už je v mínusu.
Když vezmu ze nam Camry jezdí převážně dálnice, cca ze 60%, 20% okresy a město ( Praha ) a dlouhodobé tam je 5 litrů, to by musel mít takový diesel spotřebu kolem 4.5. V takovém režimu bude spíše také kolem 5 litrů nebo vic, tedy v nejlepším případě o 10% větší emise než benzín.
Nový diesel určitě ne, ale flotilove emise ho prodraží.
Proti novým dieselum nic nemám, jak dobře víš, pokud nepodvadi s emisemi.
Vykuchany/nefunkční DPF, SCR a EGR už je jiná kapitola, za kterou by mělo být mnohem přísnější tresty. A hlavně kontrolovat.
PS: Stejně jsi reagoval jen na ten vtipek s archaickou technikou :-[]
Čisté po dálnici to bude kolem 5.5-6. Takže diesel za 5-5.4, aby se vyrovnal při 135 GPS.
Můžu pokračovat dál, mimo dálnice 3.6, tedy 3.2 diesel a město kolem 3.5, tedy opět 3.2 pro diesel. Pouze u dálnice je schopen se přiblížit.
Takže ekologie a emise jsou jasné.
Ani ne. Kdyz fakt umis jezdit, neni to nic extremniho. Ja jsem na GS 450h dokazal jedzit za 6.6, coz je jeste o pul litru min nez na Spritmonitoru. A Mikesus-ovi gratuluji. Setrel Adu uplne dokonale :)
Pro Adu: Pokud se všichni ropáci dostaví povinně po 100 tis. km na seřízení čerpadla, kontrolu vstřiků a DPF, nemám s s dieselem problém. Problém ale je, že většina s tím najíždí klidně půl milionu a na nějaké seřizování kašlou. Jede to a žere to furt málo, tak co, ne? Navíc už jenom to stáří vozového parku u nás mluví za všechno.
P.S.: Dieselů už jsem několik měl a třeba s k nim i někdy vrátím, jenže to, co si napsal je, trochu demagogie. Jo a mnou výše popsanou podmínku jsem u všech svých aut splnil, byť třeba až při 120 tis. :-)
ad 2) Toyota vyrobila první elektromobil v roce 1997, tak než ze sebe začneš dělat idiota, tak si o tom zkus aspoň něco vygooglit https://en.wikipedia.org/…i/Toyota_RAV4_EV
Na první pohled dobré. Na druhý mi už nějaké detaily úplně neladí, třeba spodní ukončení těch plastových lemů... a nevím jak proporce té masky... ale asi jo, pořád dobré.
BTW... parametry té čistě benzínové 1.8 jsou solidní, na atmosféru.
Ono obecně i těch velkých SUV moc 4x4 už nejezdí. Kolik to bylo procent u Škodovky, když se tu o tom psalo? 14%?
Podle mého dnes 4x4, když je na výběr z obou možností, volí mnohem méně lidí a vývoj moc nemá smysl u takových aut.
Jméno má význam, tak u aut 10 let starých. Značky s dobrou pověstí často dobré jméno zneužívají. Značka s horší pověstí se musí o to víc snažit. Celkově však jsou asi na tom podobně.
Kazdy moze natrafit na "pondelkove" auto, u kazdej znacky. Cital som na niektorych portaloch aj komenty majitelov Toyot, ktori chodili do servisu castejsie, nez by im bolo mile a v ich pripade sa citili podvedeni, ze naleteli na legendarnu Toyota kvalitu. ALe ako vravim, taketo skusenosti byvaju napriec znackami. Niekde castejsie a niekde zriedkavejsie. A Hyundai - Kia sa uz medzicasom radi do tej spolahlivejsej casti spektra.
No to je ten problém.Potrebujem auto tohto typu.Vyššie nastupovanie pre rodičov,benzín lebo sú dni keď skáčem po meste a aj dni keď idem čisto dialnicu.A limit mám 20.000 euro.
Takáto Toyota 1,8 v manuále by mi sadla.No netuším cenu,ale hlavne v EU boh vie či bude a keď tak možná o dva roky. :-(