Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla Cross oficiálně: Něco mezi C-HR a RAV4, do Evropy s otazníkem

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
16 Fotogalerie
Diskuze (75)

Japonská Toyota dnes oficiálně představila svůj nejnovější přírůstek do rodiny crossoverů. V Thajsku uvedený vůz se jmenuje Corolla Cross a se sourozenci si jej určitě nespletete.

Malá a středně velká SUV a crossovery jsou zkrátka in a lidé po nich šílí. Toyota zákazníky svým portfoliem slušně podchytila, vždyť má v aktuální nabídce kupříkladu Yaris Cross, C-HR či větší RAV4. Že mezi těmito modely už není prostor pro další crossover? Kdepak. Toyota se vydala cestou Mazdy (která mezi CX-3 a CX-5 posadila model CX-30) a představuje světu Corollu Cross.

Novinka velikostně zapadá přesně mezi C-HR a RAV4. Vůz je 4460 mm dlouhý, 1825 mm široký a 1620 mm vysoký. Společně se sourozeneckým C-HR sdílí Corolla Cross modulární platformu Toyota New Global Architecture C (TGNA-C) a také rozvor 2640 milimetrů. Na stejném technickém základu je samozřejmě postavena i Corolla, z níž novinka ve velkém vychází.

Corolla Cross přijíždí se dvěma typy pohonu. Oba mají základ v benzinové osmnáctistovce a roztáčena jsou přední kola skrz převodovku (e-)CVT. Jedna je ryze benzinová, má výkon 103 kW (140 k) a 177 newtonmetrů točivého momentu. V hybridu „umí“ spalovací motor 72 kW (95 k) a 142 newtonmetrů, elektromotor pak dodává dalších 53 kW (72 k) a 163 newtonmetrů. Protože ale čísla nejde jednoduše sčítat, dostáváme se na systémový výkon 90 kW (122 k). Pohotovostní hmotnost crossoveru je 1325 kg, hybrid má o 60 kilo víc.

Video placeholder
Toyota Corolla Cross oficiálně • Zdroj: Toyota

Oproti C-HR dostává Corolla Cross obrovskou masku chladiče s výrazným lemováním, nechybějí ochranné plasty ve spodní části karoserie a diodová světelná technika. Standardně novinka přijíždí na sedmnáctipalcových kolech, za příplatek dostane zákazník osmnáctky.

V interiéru se tato Toyota oproti svým sourozencům zas až tolik neodlišuje. Máme tu tradiční volant a displej multimediálního systému, jenž si zachovává klasická fyzická tlačítka a otočné ovladače pro nastavování hlasitosti. Samostatně oddělený zůstává i nadále panel pro nastavování teploty, což si zaslouží pochvalu.

Letos se začne Corolla Cross prodávat na thajském trhu, další destinace napříč světem mají postupně následovat. Prodej crossoveru v Evropě zatím zůstává s otazníkem, jeho příjezd nikdo oficiálně nepotvrdil, ale ani nevyloučil.

Vstoupit do diskuze (75)