Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla Cross oficiálně: Něco mezi C-HR a RAV4, do Evropy s otazníkem

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 7. 2020 • 03:13
16
75
Zobrazit náhledy (16)
Toyota Corolla Cross Toyota Corolla Cross Toyota Corolla Cross Toyota Corolla Cross Toyota Corolla Cross Toyota Corolla Cross Toyota Corolla Cross Toyota Corolla Cross Toyota Corolla Cross Toyota Corolla Cross Toyota Corolla Cross

Japonská Toyota dnes oficiálně představila svůj nejnovější přírůstek do rodiny crossoverů. V Thajsku uvedený vůz se jmenuje Corolla Cross a se sourozenci si jej určitě nespletete.

Malá a středně velká SUV a crossovery jsou zkrátka in a lidé po nich šílí. Toyota zákazníky svým portfoliem slušně podchytila, vždyť má v aktuální nabídce kupříkladu Yaris Cross, C-HR či větší RAV4. Že mezi těmito modely už není prostor pro další crossover? Kdepak. Toyota se vydala cestou Mazdy (která mezi CX-3 a CX-5 posadila model CX-30) a představuje světu Corollu Cross.

Novinka velikostně zapadá přesně mezi C-HR a RAV4. Vůz je 4460 mm dlouhý, 1825 mm široký a 1620 mm vysoký. Společně se sourozeneckým C-HR sdílí Corolla Cross modulární platformu Toyota New Global Architecture C (TGNA-C) a také rozvor 2640 milimetrů. Na stejném technickém základu je samozřejmě postavena i Corolla, z níž novinka ve velkém vychází.

Corolla Cross přijíždí se dvěma typy pohonu. Oba mají základ v benzinové osmnáctistovce a roztáčena jsou přední kola skrz převodovku (e-)CVT. Jedna je ryze benzinová, má výkon 103 kW (140 k) a 177 newtonmetrů točivého momentu. V hybridu „umí“ spalovací motor 72 kW (95 k) a 142 newtonmetrů, elektromotor pak dodává dalších 53 kW (72 k) a 163 newtonmetrů. Protože ale čísla nejde jednoduše sčítat, dostáváme se na systémový výkon 90 kW (122 k). Pohotovostní hmotnost crossoveru je 1325 kg, hybrid má o 60 kilo víc.

video

Oproti C-HR dostává Corolla Cross obrovskou masku chladiče s výrazným lemováním, nechybějí ochranné plasty ve spodní části karoserie a diodová světelná technika. Standardně novinka přijíždí na sedmnáctipalcových kolech, za příplatek dostane zákazník osmnáctky.

V interiéru se tato Toyota oproti svým sourozencům zas až tolik neodlišuje. Máme tu tradiční volant a displej multimediálního systému, jenž si zachovává klasická fyzická tlačítka a otočné ovladače pro nastavování hlasitosti. Samostatně oddělený zůstává i nadále panel pro nastavování teploty, což si zaslouží pochvalu.

Letos se začne Corolla Cross prodávat na thajském trhu, další destinace napříč světem mají postupně následovat. Prodej crossoveru v Evropě zatím zůstává s otazníkem, jeho příjezd nikdo oficiálně nepotvrdil, ale ani nevyloučil.

Související články

Témata
Avatar - JirkaVejrazka
15. 7. 2020 14:49
Re: Cross
Mam sem hodit cerstvou fotku se spotrebou 2,8 na trase 295km? ;-) A to byly na trase i dalnice, i kdyz Rakouske a s mnoha omezenimi.
11. 7. 2020 15:57
Re: Re: camry
Na Renaultu taky za 10 let nebylo opravit ani ťuk. Auta jsou na tom ve spolehlivosti dost podobně.
11. 7. 2020 15:53
Re: Re: camry
Jméno má význam, tak u aut 10 let starých. Značky s dobrou pověstí často dobré jméno zneužívají. Značka s horší pověstí se musí o to víc snažit. Celkově však jsou asi na tom podobně.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2020 16:39
Re: Re: camry
Pokud bych měl VW označit za průměr, pak určitě bych H/K označil za velmi nadprůměrné.
10. 7. 2020 16:03
Re: Re: camry
Kazdy moze natrafit na "pondelkove" auto, u kazdej znacky. Cital som na niektorych portaloch aj komenty majitelov Toyot, ktori chodili do servisu castejsie, nez by im bolo mile a v ich pripade sa citili podvedeni, ze naleteli na legendarnu Toyota kvalitu. ALe ako vravim, taketo skusenosti byvaju napriec znackami. Niekde castejsie a niekde zriedkavejsie. A Hyundai - Kia sa uz medzicasom radi do tej spolahlivejsej casti spektra.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku