Ekonomika
Arese
8
...že drtivá většina evropských zákazníků o drahé a nepraktické elektrovehykly nestojí, stejně jako o "sdílenou mobilitu", "autonomní jízdu" a podobné nesmysly. Normální lidi chtějí co nejjednodušší a nejlevnější, přitom však pohledná, prostorná a úsporná normální auta s pohonem čistě benzinovými či naftovými čtyřválci, nezasíraná zbytečnou elektronikou a milionem dotykových displejů!
Přejít do diskuze
Nejsem si jist, jestli to zákazník chce, nebo na víc nemá, ale s většinou souhlasím. Za dost věcí si klidně připlatím, ale připlácet za něco, co nechci opravdu nehodlám.
Krásně napsáno!
(Jenže pravda je jiná: roste počet obyvatel Evropy, kteří pokládají elektromobilitu za správný trend a cíl, a nakupují čím dál více těchto zatím velmi nedokonalých "vehiklů". Nakupují s vírou, že to nějak, snad dobře, dopadne; kupodivu, elektrické motory jejich aut jsou výrazně jednodušší, než k dokonalosti vypiplané benzíňáky a diesely většiny jejich sousedů; situaci naštěstí zachraňuje teplotní management baterií, který se svou narůstající složitostí a hmotností stává další noční můrou konstruktérů EV, HEV a PHEV; jejich kupci toto neřeší, nasadí růžové brýle a vyráží na svou každodenní cestu 50 km tam a 50 km zpět s jistotou, že pokud bude "objem" elektřiny v baterkách klesat příliš rychle, postačí vypnout klimatizaci a otevřít okno. Neberme jim iluzi, že jsou v čele technického pokroku!)
(Jenže pravda je jiná: roste počet obyvatel Evropy, kteří pokládají elektromobilitu za správný trend a cíl, a nakupují čím dál více těchto zatím velmi nedokonalých "vehiklů". Nakupují s vírou, že to nějak, snad dobře, dopadne; kupodivu, elektrické motory jejich aut jsou výrazně jednodušší, než k dokonalosti vypiplané benzíňáky a diesely většiny jejich sousedů; situaci naštěstí zachraňuje teplotní management baterií, který se svou narůstající složitostí a hmotností stává další noční můrou konstruktérů EV, HEV a PHEV; jejich kupci toto neřeší, nasadí růžové brýle a vyráží na svou každodenní cestu 50 km tam a 50 km zpět s jistotou, že pokud bude "objem" elektřiny v baterkách klesat příliš rychle, postačí vypnout klimatizaci a otevřít okno. Neberme jim iluzi, že jsou v čele technického pokroku!)
...ty bohužel podle sebe soudíš ostatní... ;-\ 😒 😢 :no: A na ty "lepší baterie" elektrovehykly čekají už 120 let! 😁 😁 😁
dávat do aut třídy SUV automatické převodovky, benzínové motory a navijákové parkovací brzdy je nesmysl.
Lebo podliehaju masívnej propagande - elektromobily su bez masívnych dotacii nepredajne - dojazd, nabijanie, cena, zostatkova hodnota, problemov je velmi vela. Navyse potrebne baterky budu drahe stale - suroviny na ich vyrobu s rastucim dopytom jedine podrazeju.
Cielom je nizsia spotreba - jej dosiahnutie treba nechat na technikov a vedcov, zatial celosvetovo najpriechodnejsia cesta je podla mna fullhybrid (na LPG), ktory nema ziaden z hore uvedených problemov.
Cielom je nizsia spotreba - jej dosiahnutie treba nechat na technikov a vedcov, zatial celosvetovo najpriechodnejsia cesta je podla mna fullhybrid (na LPG), ktory nema ziaden z hore uvedených problemov.
"Navijáková parkovací brzda". Ádo, to je boží a svěží definice, která geniálně vystihuje debilitu tohoto zařízení. Díky! 😄 :yes: :yes: :yes:
například za ekologicky zcela nepoužitelný benzínový motor s automatickou převodovkou...