Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koronaviru navzdory: Seat chystá masivní investice. Vyvine nové modely i software

David Bureš
Diskuze (10)

Seat plánuje do roku 2025 investovat na pět miliard eur do výzkumu a vývoje. Použity budou nejen na vznik nových modelů, ale také na výrobní technologie či software.

Pandemie koronaviru silně ovlivňuje plány automobilek do budoucna. Kvůli propadu prodejů a pozastavení příjmů mnozí výrobce přehodnocují svoje strategie a plánují různé škrty. Ne tak Seat. Ten totiž navzdory koronaviru oznámil masivní investice pro následující roky. Do roku 2025 chce do výzkumu a vývoje investovat na pět miliard eur, což je v přepočtu asi 133,7 miliardy korun.

Investice jsou primárně připraveny na vývoj nových modelů, a to zejména v souvislosti chystanou elektrifikací modelové řady. Rovněž ale budou použity na modernizaci výrobních zařízení v domovské továrně v Martorellu a dalších španělských závodech značky.

Automobilka rovněž oznámila otevření nové kanceláře vývojového centra softwaru Seat Code. Ta sídlí na slavné barcelonské ulici Rambla, přičemž zaměstná na 150 softwarových pracovníků, kteří budou vyvíjet digitální řešení a produkty nejen pro Seat a Cupru, ale také další značky skupiny VW Group.

„Tento investiční plán je náš způsob, jak se s budoucností vypořádat s odhodláním a optimismem, abychom měli silnější, inovativnější a udržitelnější společnost,“ říká k oznámeným investicím prezident Seatu Carsten Isensee.

Součástí investic je snaha automobilky vyrábět po roce 2025 ve své továrně v Martorellu také elektromobily. Isensee ale přiznává, že v tomto směru bude potřeba také pomoc ze strany španělské vlády. Plán navíc bude muset ještě schválit také vedení VW Group.

„Naším cílem je vést transformaci automobilového průmyslu ve Španělsku. K zajištění budoucnosti automobilového průmyslu ve Španělsku potřebujeme spolupráci ústřední, regionální a místní samosprávy,“ prohlašuje Isensee. V tuto chvíli chystaný elektromobil Cupra el-Born se bude vyrábět v Německu, v továrně Volkswagenu ve Cvikově, která byla přestavěna výhradně na produkci elektroaut.

Budoucí strategie vedle Seatu počítá také s dalším rozvojem sportovní značky Cupra. Obě značky mají spolupracovat a vzájemně se doplňovat. Seat má nadále sloužit jako vstup do světa VW Group pro mladé zákazníky, Cupra má naopak vyplňovat mezeru mezi tradičními mainstreamovými značkami a těmi prémiovými. Vyšší cenovka jejích vozů má navíc pomoci s výdělky – vyšší marže mají být využity jako zdroj pro další investice.

„Věříme, že potenciál Cupry je tak velký, že bychom mohli dosáhnout příjmů ve výši jedné miliardy euro, když bude na trhu k dispozici kompletní modelová řada,“ tvrdí šéf Cupry Wayne Griffiths s tím, že od svého zrození v únoru 2018 značka prodala už 40.000 aut.

David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

10. 7. 2020 20:27
Re: Tak třeba už výrobce pochopí, že...
"Navijáková parkovací brzda". Ádo, to je boží a svěží definice, která geniálně vystihuje debilitu tohoto zařízení. Díky! :-) :yes: :yes: :yes:
10. 7. 2020 20:25
Re: Škoda, že ani vedení SEATu ještě nepochopilo....
...ty bohužel podle sebe soudíš ostatní... ;-\ :-( :'-( :no: A na ty "lepší baterie" elektrovehykly čekají už 120 let! :D :D :D
10. 7. 2020 19:36
Re: Škoda, že ani vedení SEATu ještě nepochopilo....
Zákazník určitě netouží zrovna po obyčejném benzínu, po spalování fosilních paliv. Zákazník touží po tom, co bude nejvýhodnější. Pokud přijdou lepší baterie za nižší cenu, po benzínu pes ani neštěkne.
10. 7. 2020 19:14
Re: Škoda, že ani vedení SEATu ještě nepochopilo....
To sedí. Ale jak vidíš, zelenorudé mozky v EP to nechápou ...
Avatar - Ada je zase tady
10. 7. 2020 11:31
Re: Škoda, že ani vedení SEATu ještě nepochopilo....
například za ekologicky zcela nepoužitelný benzínový motor s automatickou převodovkou...